eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kleszczewo › Nadzór inwestorski nad realizacją dwóch inwestycji w Gminie Kleszczewo

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2019-11-19

Ogłoszenie nr 510249106-N-2019 z dnia 19-11-2019 r.

Gmina Kleszczewo - Urząd Gminy Kleszczewo: Nadzór inwestorski nad realizacją dwóch inwestycji w Gminie Kleszczewo

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Nazwa projektu lub programu
Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2014-2020 Działanie 3.3 "Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska" Poddziałanie 3.3.3 Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska w ramach ZIT dla MOF Poznania. Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2014-2020

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 580071-N-2019

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina Kleszczewo - Urząd Gminy Kleszczewo, Krajowy numer identyfikacyjny 53591300000000, ul. Poznańska 4, 63-005 Kleszczewo, woj. wielkopolskie, państwo Polska, tel. 061 8176017, 8176020, 8176033, e-mail urzad@kleszczewo.pl, a.zdobylak@kleszczewo.pl, faks 618 176 184.
Adres strony internetowej (url): www.kleszczewo.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Nadzór inwestorski nad realizacją dwóch inwestycji w Gminie Kleszczewo

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

271.11.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla dwóch zadań budowlanych realizowanych w ramach projektu "Budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz inwestycje w zakresie publicznego transportu zbiorowego na terenie Gminy Kleszczewo" realizowanego w ramach Poddziałania 3.3.3. Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska w ramach ZIT dla MOF Poznania Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Zamówienie podzielone jest na 2 części: Część I: Nadzór nad modernizacją i rozbudową zaplecza technicznego do obsługi i konserwacji taboru komunikacji Gminy Kleszczewo Część II: Nadzór inwestorski nad rozbudową ul. Sportowej w Kleszczewie. Charakterystyka nadzorowanych inwestycji: Modernizacją i rozbudową zaplecza technicznego do obsługi i konserwacji taboru komunikacji Gminy Kleszczewo Zadanie inwestycyjne obejmuje m.in.: - rozbiórkę obiektów; - przebudowę budynku warsztatowo-biurowego nr 1, - budowę budynku 1 stanowiskowej myjni autobusowej z częścią warsztatowo-garażową i zapleczem socjalnym nr 2, - przebudowę budynku garażowo-magazynowego nr 3, - budowę budynku garażowego nr 4, - budowę budynku garażowego nr 5, - budowę wiaty magazynowej nr 6, - remont budynku magazynowego nr 7, - remont budynku nr 8 zaplecza myjni autobusowej zewnętrznej, - budowę parkingu, - budowę wiaty rowerowej, - budowę dróg wewnętrznych i placów manewrowych, - budowę ogrodzenia zewnętrznego, - budowę oświetlenia zewnętrznego i instalacji niskoprądowej, - budowę sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, - budowę instalacji wentylacji mechanicznej i gazowej; - - dla budynku nr 1 dodatkowo: budowę instalacji fotowoltaicznej, termomodernizację, budowę instalacji wentylacji mechanicznej; - -budowę stacji paliw. Szczegółową dokumentację techniczną dotyczącą inwestycji można znaleźć pod adresem http://bip.kleszczewo.pl/?a=7961 Rozbudowa ul. Sportowej w Kleszczewie. Zadanie będzie realizowane w systemie zaprojektuj i wybuduj. Prace obejmują zaprojektowanie i wykonanie: ? jednopasowych jezdni dwukierunkowych o szerokości 6,00-7,60m, ? chodników jednostronnych oraz dwustronnych ? ścieżki rowerowej jednostronnej ? parkingu rowerowego, ? pasów postojowych dla parkowania równoległego i prostopadłego, należy przewidzieć miejsca dla niepełnosprawnych, ? zjazdów ? odwodnienia ? oświetlenia drogowego wraz z doświetleniem przejść dla pieszych. Długość odcinka wynosi ok. 0.9 km. Droga klasy lokalnej, kategoria ruchu KR3. Szczegółową dokumentację techniczną dotyczącą inwestycji można znaleźć pod adresem http://bip.kleszczewo.pl/?a=7959 1. Opis przedmiotu zamówienia dla części I: W zakresie pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2018 r. poz. 1202 z późn. zm.) zwanej dalej PB, osobiście lub za pośrednictwem zespołu inspektorów nadzoru posiadających uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w odpowiednich specjalnościach, do zadań Inspektora należy: 1) zapewnienie profesjonalnego i kompetentnego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi robotami budowlanymi zgodnie z prawem, w szczególności z ustawą PB oraz ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 roku o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1570 z późn. zm.); 2) reprezentowanie Zleceniodawcy na budowie przez sprawowanie kontroli prawidłowości robót budowlanych pod względem technicznym, zgodności z projektem budowlanym oraz przepisami, normami i zasadami wiedzy technicznej, 3) sprawdzanie, weryfikacja i akceptacja dokumentów przedkładanych przez Wykonawcę, egzekwowanie zgodności opracowania dokumentów Wykonawcy z wymogami Zamawiającego zawartymi w dokumentacji przetargowej na roboty budowlane oraz zasadami wiedzy technicznej; 4) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad (protokolarnie), 5) dokonywanie oceny zaawansowania robót budowlanych wykonanych przez Wykonawcę, 6) żądanie od Wykonawców robót, kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie życia lub zdrowia bądź spowodować znaczne straty materialne (w przypadkach istotnych za zgodą Zamawiającego); 7) weryfikowanie robót zamiennych, dodatkowych lub uzupełniających w zakresie ich zasadności, 8) udzielanie bieżących konsultacji i doradztwa technicznego Zamawiającemu; 9) wydawanie Wykonawcom, a w przypadkach określonych w Umowie za zgodą Zamawiającego, poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika robót, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzenia robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych; 10) weryfikacja i akceptacja wymaganej dokumentacji powykonawczej robót; sprawdzanie wszelkiej dokumentacji przekazywanej przez Wykonawcę pod kątem merytorycznym; 11) udział w czynnościach odbiorowych robót budowlanych oraz kompletnych instalacji oraz uczestniczenie w przekazaniu ich do użytkowania; 12) kontrola, w tym usługi w zakresie kontroli Wykonawcy w zakresie terminów realizacji obowiązków wynikających z umowy na roboty budowlane, aspektów technicznych realizacji umowy na roboty budowlane, jakości robót i stosowanych urządzeń i ich prawidłowego funkcjonowania, zgodności z umową realizacji umowy na roboty budowlane; 13) przeprowadzanie regularnych inspekcji terenu budowy przez inspektora branży konstrukcyjno - budowlanej zgodnie z częstotliwością nie mniejszą niż dwa razy w tygodniu w godzinach pracy Urzędu Gminy Kleszczewo; 14) sprawdzanie i zapewnianie jakości wykonywanych robót budowlanych i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie; 15) sprawdzanie i odbieranie robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenia w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru końcowego gotowego obiektu budowlanego oraz udział w powołanych przez Zamawiającego komisjach odbiorowych; 16) udział w naradach koordynacji budowy oraz wszelkich innych spotkaniach z Wykonawcą i Zamawiającym, odbywającymi się w czasie realizacji umowy, nie rzadziej niż raz na tydzień; 17) nadzorowanie przestrzegania zapisów dokumentacji projektowej przez wszystkich Wykonawców; 18) niezwłoczne informowanie Zamawiającego o wszelkich nieprawidłowościach w postępie robót, sposobie ich wykonywania lub dostrzeżonych odstępstwach od zakładanej jakości robót lub błędach w dokumentacji projektowej; 19) doradzanie Zamawiającemu w odniesieniu do identyfikacji obszarów problemowych i ryzykownych ujawnionych w czasie realizacji umowy oraz proponowanie środków zaradczych; 20) opracowanie opinii dotyczącej ewentualnych wad uznanych za nie nadające się do usunięcia; 21) ocenianie wszelkich roszczeń i problemów narastających podczas wykonywania robót budowlanych i zgłaszanych przez Wykonawcę. 2. Opis przedmiotu zamówienia dla Część II: W zakresie pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2018 r. poz. 1202 z późn. zm.) zwanej dalej PB, osobiście lub za pośrednictwem zespołu inspektorów nadzoru posiadających uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w odpowiednich specjalnościach, do zadań Inspektora należy: 1) zapewnienie profesjonalnego i kompetentnego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi robotami budowlanymi zgodnie z prawem, w szczególności z ustawą prawo budowlane oraz ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 roku o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1570 z późn. zm.); 2) reprezentowanie Zleceniodawcy na budowie przez sprawowanie kontroli prawidłowości robót budowlanych pod względem technicznym, zgodności z projektem budowlanym oraz przepisami, normami i zasadami wiedzy technicznej, 3) sprawdzanie, weryfikacja i akceptacja dokumentów przedkładanych przez Wykonawcę, egzekwowanie zgodności opracowania dokumentów Wykonawcy z wymogami Zamawiającego zawartymi w dokumentacji przetargowej na roboty budowlane oraz zasadami wiedzy technicznej; 4) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad (protokolarnie), 5) dokonywanie oceny zaawansowania robót budowlanych wykonanych przez Wykonawcę; 6) żądanie od Wykonawców robót, kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie życia lub zdrowia bądź spowodować znaczne straty materialne (w przypadkach istotnych za zgodą Zamawiającego); 7) weryfikowanie robót zamiennych, dodatkowych lub uzupełniających w zakresie ich zasadności; 8) udzielanie bieżących konsultacji i doradztwa technicznego Zamawiającemu; 9) wydawanie Wykonawcom, a w przypadkach określonych w Umowie za zgodą Zamawiającego, poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika robót, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzenia robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych; 10) weryfikacja i akceptacja wymaganej dokumentacji powykonawczej robót; sprawdzanie wszelkiej dokumentacji przekazywanej przez Wykonawcę pod kątem merytorycznym; 11) udział w czynnościach odbiorowych robót budowlanych oraz kompletnych instalacji oraz uczestniczenie w przekazaniu ich do użytkowania. 12) kontrola, w tym usługi w zakresie kontroli Wykonawcy w zakresie terminów realizacji obowiązków wynikających z umowy na roboty budowlane, aspektów technicznych realizacji umowy na roboty budowlane, jakości robót i stosowanych urządzeń i ich prawidłowego funkcjonowania, zgodności z umową realizacji umowy na roboty budowlane; 13) przeprowadzanie regularnych inspekcji terenu budowy przez inspektora branży drogowej zgodnie z częstotliwością nie mniejszą niż dwa razy w tygodniu w godzinach pracy Urzędu Gminy Kleszczewo; 14) sprawdzanie i zapewnianie jakości wykonywanych robót budowlanych i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie; 15) sprawdzanie i odbieranie robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenia w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru końcowego gotowego obiektu budowlanego oraz udział w powołanych przez Zamawiającego komisjach odbiorowych; 16) udział w naradach koordynacji budowy oraz wszelkich innych spotkaniach z Wykonawcą i Zamawiającym, odbywającymi się w czasie realizacji umowy, nie rzadziej niż raz na tydzień. 17) nadzorowanie przestrzegania zapisów dokumentacji projektowej przez wszystkich Wykonawców; 18) niezwłoczne informowanie Zamawiającego o wszelkich nieprawidłowościach w postępie robót, sposobie ich wykonywania lub dostrzeżonych odstępstwach od zakładanej jakości robót lub błędach w dokumentacji projektowej; 19) doradzanie Zamawiającemu w odniesieniu do identyfikacji obszarów problemowych i ryzykownych ujawnionych w czasie realizacji umowy oraz proponowanie środków zaradczych; 20) opracowanie opinii dotyczącej ewentualnych wad uznanych za nie nadające się do usunięcia; 21) ocenianie wszelkich roszczeń i problemów narastających podczas wykonywania robót budowlanych i zgłaszanych przez Wykonawcę; 22) kontrolowanie postępu prac projektowych, 23) zgłoszenie Zamawiającemu pisemnych uwag oraz wskazania rekomendowanych przez siebie rozwiązań, systemów, materiałów itp., 24) sprawdzenie i przedstawienie Zamawiającemu pisemnych uwag do zawartości dokumentacji technicznej pod względem jej kompletności, poprawności przyjętych rozwiązań technologicznych, technicznych i materiałowych, zgodności z przepisami prawa polskiego i Programu Funkcjonalno-Użytkowego. 3. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ. 4. Zamawiający nie wprowadza zastrzeżenia wskazującego na obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. W przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy, Zamawiający żąda podania przez Wykonawcę w ofercie (Formularzu Oferty) nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

tak

II.5) Główny Kod CPV: 71520000-9


Dodatkowe kody CPV: 71247000-1

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1

NAZWA: Nadzór nad modernizacją i rozbudową zaplecza technicznego do obsługi i konserwacji taboru komunikacji Gminy Kleszczewo

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 06/11/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 142905.82
Waluta pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 4
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 4
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: MD Projekt Kompleksowe Usługi Inżynierskie
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: UL. PÓŁWIEJSKA 5
Kod pocztowy: 62-025
Miejscowość: Kostrzyn
Kraj/woj.: wielkopolskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 159900
Oferta z najniższą ceną/kosztem 107010
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 184254
Waluta: pln

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:

Na podstawie art. 94 ust. 3 ustawy pzp w związku z uchyleniem się od zawarcia umowy wykonawcy, którego oferta została wybrana w postępowaniu na część I postępowania, Zamawiający zdecydował o rozpatrzeniu kolejnej najwyżej ocenionej oferty i zbadania jej pod względem spełnienia warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia.Wykonawca spełnia wszystkie wymagane warunki oraz nie podlega wykluczeniu.


CZĘŚĆ NR: 2

NAZWA: Nadzór inwestorski nad rozbudową ul. Sportowej w Kleszczewie

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 09/10/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 40350
Waluta pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 6
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 6
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Przedsiębiorstwo Usługowo-Budowlane Camino Mariusz Kluczyk
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: Ul. Grzybowa 3/4
Kod pocztowy: 62-030
Miejscowość: LUBOŃ
Kraj/woj.: wielkopolskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 15990
Oferta z najniższą ceną/kosztem 15990
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 86100
Waluta: pln

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.