Ogłoszenie z dnia 2020-10-26
Ogłoszenie nr 510210688-N-2020 z dnia 26-10-2020 r.
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego: Zakup 8 sztuk respiratorów stacjonarnych Maquett Servo-U dla potrzeb realizacji świadczeń w zakresie zwalczania i zapobiegania rozprzestrzenianiu się epidemii COVID-19.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, Krajowy numer identyfikacyjny 97077008900000,
ul. ul. Podgórna
7,
65-057
Zielona Góra, woj.
lubuskie, państwo
Polska, tel.
68 4565403, 4565404, 4565277, e-mail
przetargi@lubuskie.pl, faks
684 565 404.
Adres strony internetowej (url): www.lubuskie.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zakup 8 sztuk respiratorów stacjonarnych Maquett Servo-U dla potrzeb realizacji świadczeń w zakresie zwalczania i zapobiegania rozprzestrzenianiu się epidemii COVID-19.
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):DA.III.2721.2.27.2020
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Model: Servo-u Typ: Respirator stacjonarny Rok produkcji: nie starszy niż 2019 (sprzęt fabrycznie nowy, nieużywany, nierekondycjonowany): rok produkcji 2020 (sprzęt fabrycznie nowy, nieużywany, nierekondycjonowany) Tryby i funkcje: VC, PC, PRVC, SIMV(PC)+PS., SIMV(VC)+PS, SIMV(PRVC)+PS, PS/CPAP, BiVent/APRV, NIV PS, NIV PC.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 44.61.12.00 - Respiratory
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
12/10/2020 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
829654.07
Liczba otrzymanych ofert:
0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Getinge Polska Sp. z o.o.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
920004.48
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie 67 ust. 1 na podstawie art. 3 ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W związku z wysokim wzrostem zachorowań na Covid-19 w województwie lubuskim oraz wykryciem dużego ogniska choroby w DPS dla Kombatantów w Zielonej Górze przy jednoczesnym niewykonywaniu przez firmę Medtronic Poland Sp. z o.o. umów: nr 01/04/2020 z dnia 31.03.2020 r. oraz nr 02/04/2020 z dnia 31.03.2020 r. w przedmiocie sprzedaży respiratorów z przeznaczeniem dla szpitali w Gorzowie Wlkp. i Zielonej Górze w ramach projektu "Lubuskie kontra Wirus- przeciwdziałanie pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 poprzez zakup aparatury medycznej do intensywnej terapii oraz środków ochrony osobistej i dezynfekcji dla jednostek ochrony zdrowia", czego Zamawiający nie był w stanie przewidzieć, zaistniała konieczność dokonania natychmiastowego zmówienia respiratorów u innego sprzedawcy na podstawie art. 67 ust 1 pkt 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Pzp). Ponadto pod koniec września w województwie lubuskim pojawiło się duże ognisko epidemii koronawirusa w Domu Pomocy Społecznej w Zielonej Górze. Zakażeni są zarówno pacjenci jak też personel DPS. Z uwagi na niemożliwość zapewnienia 180 mieszkańcom DPS należytej opieki i bezpieczeństwa, decyzją Wojewody Lubuskiego, zostali oni ewakuowani w przeciągu tygodnia do podmiotów leczniczych, dla których właścicielem jest Samorząd Województwa Lubuskiego. W z powyższym zaistniała potrzeba szybkiego doposażenia ww. jednostek ochrony zdrowia w dodatkowy sprzęt medyczny ratujący życie zarażonych COVID-19. Przepis art. 67 ust. 1 pkt 3 Pzp znajduje zastosowanie w przedmiotowej sytuacji, gdyż w wyniku wyjątkowego, nieprzewidywalnego zdarzenia Zamawiający zmuszony jest do natychmiastowej reakcji, niezbędnej do ratowania zdrowia i życia. Nie ulega wątpliwości, że okoliczności te wykraczają poza normalne warunki życia gospodarczego oraz społecznego i wpisują się w "definicję" sytuacji, w której wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, dla Zamawiającego nieprzewidywalne. Pomocniczo godzi się zauważyć, że przez wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć należy rozumieć takie zdarzenie, którego zaistnienie w normalnym toku rzeczy byłoby mało prawdopodobne, przy czym przewidywalność określonych zdarzeń przez Zamawiającego powinna być postrzegana w kategoriach obiektywnych, podobnych do należytej staranności, którą winien zachować. Okolicznościami niemożliwymi do przewidzenia są w szczególności zjawiska losowe i niezależne od Zamawiającego (np. katastrofy, awarie). Charakter niemożliwy do przewidzenia ma również konieczność natychmiastowego udzielenia zamówienia, będąca rezultatem przeciągającego się, bez winy Zamawiającego, postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (patrz wyrok NSA z dnia 14 czerwca 2011 r., sygn. akt II GSK 688/10, publ. Biul. NDFP 2011/3/13). Wszystko powyższe przemawia za wyborem trybu postępowania o udzielenie zamówienia przewidzianym w art. 67 ust. 1 pkt 3 Pzp.
INNE PRZETARGI Z ZIELONEJ GÓRY
- Dostawa osprzętu sieciowego i wyposażenia elektronicznego dla BCU w dziedzinie informatyki i programowania w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 2 Elektronik w Zielonej Górze
- Dostawa drukarek 3D, filamentów i żywicy oraz skanerów 3D dla BCU w dziedzinie informatyki i programowania w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 2 Elektronik w Zielonej Górze.
- Dostawa stołów montażowych, mebli i krzeseł warsztatowych dla BCU w dziedzinie informatyki i programowania w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 2 Elektronik w Zielonej Górze.
- "Sukcesywna dostawa materiałów biurowych na potrzeby Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze."
- Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn.: Rozbiórka istniejącego i budowa nowego mostu w ciągu drogi wojewódzkiej nr 136 w km 8+736 w m. Lubniewice
- Zakup i dostawa zabawek oraz pomocy dydaktycznych do Żłobka Miejskiego nr 4
więcej: przetargi w Zielonej Górze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.