eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Stryków › Świadczenie usługi pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn. "Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Bratoszewicach"

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2019-10-03

Ogłoszenie nr 510209588-N-2019 z dnia 03-10-2019 r.

Gmina Stryków: Świadczenie usługi pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn. "Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Bratoszewicach"

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 550204291-N-2019

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina Stryków, Krajowy numer identyfikacyjny 47205783300000, ul. ul. Kościuszki 27, 95-010 Stryków, woj. łódzkie, państwo Polska, tel. 427 198 002, e-mail strykow@strykow.pl, faks 427 198 193.
Adres strony internetowej (url): www.strykow.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Świadczenie usługi pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn. "Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Bratoszewicach"

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

IZP.271.51.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn. "Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Bratoszewicach". Usługę należy realizować w takim czasie, aby zapewniona była skuteczność nadzoru. Pełen zakres realizacji zadania inwestycyjnego objętego nadzorem określa dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik do SIWZ dla zadania pn. "Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Bratoszewicach", dostępna na stronie internetowej: www.bip.strykow.pl w zakładce "Przetargi 2019" (http://bip.strykow.pl/?a=8447 ). Wykonawca w ramach umowy zapewni kompleksowy nadzór nad realizacją przedmiotowej inwestycji tj. zapewni nadzór inwestorski we wszystkich specjalnościach określonych w ramach zadania. Pełnienie nadzoru inwestorskiego realizowane jest w imieniu i na rzecz Zamawiającego i obejmuje obowiązki związane z koordynowaniem prac inspektorów poszczególnych branż, profesjonalnym i kompleksowym nadzorem oraz kontrolą zadania i obejmuje w szczególności: a) wszystkie czynności przewidziane dla inspektora nadzoru na mocy art. 25 - 27 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r. poz. 1186). b) analizę merytoryczną dokumentacji technicznej celem właściwej realizacji pod względem kolejności robót, zastosowanych materiałów i rozwiązań technicznych, c) współpracę z nadzorem autorskim w okresie realizacji robót oraz z Wykonawcami poszczególnych kontraktów, d) nadzór nad zgodnością wykonawstwa robót budowlanych z dokumentacją projektową, umową, harmonogramem rzeczowo-finansowym, pozwoleniem na budowę, decyzją środowiskową i pozwoleniem wodnoprawnym wydanymi dla realizowanej inwestycji, umową o wykonanie robót budowlanych, wymaganiami Zamawiającego oraz obowiązującymi przepisami, wiedzą techniczną i sztuką budowlaną w zakresie rozwiązań funkcjonalno-użytkowych, technicznych, technologicznych i materiałowych, jakości, trwałości i estetyki wykonania, e) sprawdzanie jakości wykonanych robót, montowanych urządzeń, dostarczanych i wbudowywanych wyrobów, a w szczególności zapobieganiu zastosowania wyrobów budowlanych, urządzeń, systemów i wyposażenia niezatwierdzonych przez Zamawiającego, niezgodnych z dokumentacją projektową lub wadliwych oraz nie dopuszczonych do stosowania, f) sprawdzanie przedstawionych przez wykonawcę dokumentów z prób, testów i sprawdzeń wymaganych przepisami, dotyczących wykonanych robót budowlanych, potwierdzenie prawidłowości ich wykonania, osiągnięcie zakładanych parametrów, ocenę bezpieczeństwa w eksploatacji i użytkowaniu, oraz uczestniczenie i nadzór nad próbami i badaniami sieci, instalacji, urządzeń i systemów, łącznie z rozruchem i przekazaniem do eksploatacji oczyszczalni ścieków, g) sprawdzanie dostarczanych przez wykonawcę robót budowlanych próbek lub dokumentacji potwierdzającej możliwość przyjęcia do zastosowania materiałów, urządzeń, systemów i elementów, pod względem zgodności z dokumentacją projektową i wymaganiami zamawiającego, h) dokonywanie wszelkich innych czynności nadzoru, ocen i sprawdzeń, dotyczących wykonania robót budowlanych, zapewnienia bezpieczeństwa przy wykonywaniu prac w czynnym obiekcie, sposobu prowadzenia i koordynacji prac z podmiotami zewnętrznymi, i) żądanie od wykonawców robót budowlanych dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdy ich kontynuacja mogłaby wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z dokumentacja projektową, j) kontrolę prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego procesu budowlanego, k) sprawdzanie i odbiory robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach, pomiarach, sprawdzeniach i odbiorach częściowych i technicznych, l) kontrolę protokołów odbioru faktycznie wykonanych robót, z oszacowaniem zakresu rzeczowego i finansowego w danym okresie rozliczeniowym, stanowiącymi podstawę do wystawienia faktur, m) organizowanie testów jakości przez specjalistyczne instytuty - na wniosek Zamawiającego, n) zatwierdzanie proponowanych metod wykonywania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe, zaproponowane przez Wykonawcę robót i rekomendowanie wszystkich zmian rozwiązań projektowych i specyfikacji technicznych, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas lub w następstwie wykonywania robót budowlanych, o) weryfikowanie robót dodatkowych zaproponowanych przez Wykonawcę, w zakresie wartości fizycznych, finansowych i protokołów konieczności w przypadku potrzeby wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, p) inicjowanie i udział w naradach budowy i komisjach technicznych, oraz sporządzanie i przekazanie w terminie do 5 dni Zamawiającemu protokołów z narad, q) informowanie Zamawiającego na bieżąco o postępach w realizacji robót, stwierdzonych nieprawidłowościach lub zagrożeniach w realizacji robót wynikających z zatwierdzonego przez zamawiającego harmonogramu robót oraz informowanie o sposobach ich rozwiązywania i/lub działaniach korygujących, mających na celu usuwanie tych problemów, r) współpraca z Zamawiającym w egzekwowaniu postanowień umowy na roboty budowlane, s) ocenianie i rozstrzyganie wszelkich roszczeń, związanych z realizacją umowy, problemów powstałych podczas robót, zapobieganie sporom i opóźnieniom, gdy jest to wykonalne, t) opiniowanie - w przypadku propozycji wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej w zakresie materiałów, konstrukcji, urządzeń, sprzętu, wyposażenia, rozwiązań technicznych, technologicznych i użytkowych, jednak o jakości i standardzie nie niższym niż przewidziano w dokumentacji projektowej, u) ścisła współpraca z Zamawiającym i udzielanie Zamawiającemu informacji o stanie realizacji robót. v) dokumentowanie w tym w formie fotograficznej realizacji zadania, w szczególności robót zanikających i podlegających zakryciu.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 71.24.70.00 - Nadzór nad robotami budowlanymi


SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 02/10/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 8769.23
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: PILAMIS Sp. z o.o. Sp. komandytowa
Email wykonawcy: biuro@pilamis.pl
Adres pocztowy: ul. Al. Marsz. Józefa Piłsudskiego nr 133 D lok. 127
Kod pocztowy: 92-318
Miejscowość: Łódź
Kraj/woj.: łódzkie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 18450.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 18450.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 18450.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 3 i 6a ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W dniu 19 marca 2019 roku Gmina Stryków zawarła umowę nr IZP.272.29.2019 z wykonawcą wybranym w trybie przetargu nieograniczonego w przedmiocie pełnienia nadzoru inwestorskiego nad zadaniem inwestycyjnym pn. "Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Bratoszewicach". W dniu 28 marca 2019 roku Gmina Stryków podpisała umowę nr IZP.272.32.2019 z wykonawcą wybranym w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania inwestycyjnego pn. "Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Bratoszewicach". W dniu 25 września 2019 roku Gmina Stryków wypowiedziała umowę nr IZP.272.29.2019 ze skutkiem natychmiastowym w związku z utratą zaufania Zamawiającego do Wykonawcy, który nienależycie sprawował nadzór inwestorski wynikający z zawartej umowy. Wypowiedzenie nastąpiło z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Zamawiający działając w dobrej wierze nie zakładał, iż wykonawca wyłoniony w trybie przetargu nieograniczonego będzie nieprawidłowo realizował przedmiot umowy. Mając na względzie powyższe oraz fakt konieczności zapewnienia niezbędnego nadzoru nad realizowaną inwestycją, która ma charakter priorytetowy dla Gminy Stryków zarówno ze względów finansowych, jak i społecznych, Zamawiający zdecydował o konieczności udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki - na podstawie art. 66 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. 2018 r., poz. 1986 ze zm.), art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp oraz art. 6a tejże ustawy. Przewidywany termin realizacji przedmiotu zamówienia, tj. sprawowania nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn. "Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Bratoszewicach wynosi: nie dłużej niż 60 dni - jest to okres potrzebny do przeprowadzenia postępowania w trybie przetargu nieograniczonego i podpisania umowy z nowym wykonawcą (przy jednoczesnym uwzględnieniu innych zadań realizowanych przez Zamawiającego)". Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp - Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Z kolei stosownie do treści art. 6a ww. ustawy w przypadku zamówień udzielanych w częściach, do udzielenia zamówienia na daną część zamawiający może stosować przepisy właściwe dla wartości tej części zamówienia, jeżeli jej wartość jest mniejsza niż wyrażona w złotych równowartość kwoty 80 000 euro dla dostaw lub usług oraz 1 000 000 euro dla robót budowlanych, pod warunkiem że łączna wartość tych części wynosi nie więcej niż 20% wartości zamówienia. Analiza art. 67 ust. 1 pkt 3 skłania do wniosku, że konieczne jest wystąpienie wyjątkowej sytuacji, której zaistnienie nie wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, i której Zamawiający nie mógł przewidzieć. Dodatkowo wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia oraz nie można zachować terminów określonych dla innych trybów. Wszystkie ww. okoliczności występują w stanie faktycznym, jaki wystąpił w związku z wypowiedzeniem umowy nr IZP.272.29.2019. Zamawiający nie mógł przewidzieć nierzetelności wykonawcy wybranego w trybie przetargu nieograniczonego. Jednocześnie w obliczu problemów występujących podczas realizacji zadania inwestycyjnego, Zamawiający musi niezwłocznie dołożyć należytej staranności i zapewnić fachowy nadzór. Tym samym udzielenie zamówienia na okres nie dłuższy niż 60 dni (do czasu podpisania umowy z wykonawcą wybranym w trybie przetargu nieograniczonego) służy usunięciu skutków sytuacji, której nie można było przewidzieć oraz przeciwdziałaniu braku nadzoru nad priorytetową inwestycją, przy której niedołożenie należytej staranności ze strony inwestora może pociągnąć za sobą negatywne konsekwencje zarówno dla finansów Gminy Stryków, jak i dla społeczności lokalnej (interes publiczny), ale również dla samego wykonawcy robót (w zakresie rozstrzygania bieżących problemów). Dodatkowo należy zastrzec, że Zamawiający mógł skorzystać z normy art. 6a ustawy Pzp w związku z art. 4 pkt 8 tej ustawy, ponieważ pierwotny przedmiot zamówienia został podzielony przez zaistnienie zdarzeń faktycznych, które wystąpiły w sposób niezależny od Zamawiającego i były niemożliwe do przewidzenia. Prezentowane uzasadnienie znajduje odzwierciedlenie w orzecznictwie i poglądach judykatury. W uchwale KIO/KD 58/10 Krajowa Izba Odwoławcza uznała za wyjątkową sytuację niewynikającej z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, decyzję o rozwiązaniu umowy podjętej przez samych zamawiających i przewidzianej w zawartej umowie. W uchwale czytamy m.in.: Żaden inwestor nie zakłada podczas zawierania umowy, że od umowy trzeba będzie odstąpić z winy wykonawcy - Zamawiający również nie mógł się spodziewać, że nastąpi tak wiele tak istotnych uchybień (brak organizacji na placu budowy, zawarcie wbrew postanowieniom umowy umów z podwykonawcami, w szczególności w zakresie konstrukcji monolitycznych, niereagowanie na wezwania Zamawiającego etc.). W ocenie Krajowej Izby Odwoławczej "fakt, że to Zamawiający sami podjęli decyzję o rozwiązaniu dotychczasowej umowy nie może przemawiać za brakiem możliwości uznania, że była to decyzja nieprzewidywalna - bowiem uzależniona przecież była od nieprzewidywalnych przesłanek. W uchwale z dnia 8 marca 2014 r., KIO/KD 13/14, Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła natomiast, że wyjątkowość sytuacji, o której mowa w art. 67 ust. 1 pkt 3 Pzp "nie może kojarzyć się tylko z anomaliami pogodowymi czy siłami wyższymi. Wyjątkowość sytuacji jest związana z dużą rzadkością występowania zjawiska, szczególnością osobliwością. Z taką wyjątkową sytuacją zamawiający ma do czynienia gdy wykonawca nie spełnia umówionego świadczenia, tak jak o tym stanowi art. 353 § 1 k.c. (Zobowiązanie polega na tym, że wierzyciel może żądać od dłużnika świadczenia, a dłużnik powinien świadczenie spełnić). Zdaniem składu Izby zamawiający powinien zakładać, że wypełnianie przez wykonawcę świadczenia musi być uznawane za sytuację normalną czy powszechnie występującą a więc a contrario nie można zakładać, że niewypełnianie przez wykonawcę świadczenia nie może być uznawane za sytuację wyjątkową. Dlatego niewykonanie przez konsorcjum całego lub części zamówienia, mimo prowadzonych z tym podmiotem negocjacji, można uznać za czynnik uprawniający do uznania zaistnienia wyjątkowej sytuacji."

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.