eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dąbrowa Górnicza › "Zorganizowanie wycieczki szkoleniowej dla uczniów klas sportowych - grupa pływaków plus grupa lekkoatletów".

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2019-09-11

Ogłoszenie nr 510190974-N-2019 z dnia 11-09-2019 r.

Zespół Szkół Sportowych im. Polskich Olimpijczyków: "Zorganizowanie wycieczki szkoleniowej dla uczniów klas sportowych - grupa pływaków plus grupa lekkoatletów".

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 550168664-N-2019

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 540168907-N-2019


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Zespół Szkół Sportowych im. Polskich Olimpijczyków, Krajowy numer identyfikacyjny 27827608600000, ul. ul. Chopina 34, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 0-32 2626869, 2626968, e-mail zss-dg@o2.pl, faks 0-32 2626968.
Adres strony internetowej (url):
Adres profilu nabywcy: www.zssdg.edu.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Podmiot prawa publicznego

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

"Zorganizowanie wycieczki szkoleniowej dla uczniów klas sportowych - grupa pływaków plus grupa lekkoatletów".

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

ZP/ZSS.333-2/2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Część ogólna 1) Zamawiający wymaga aby osoby biorące udział w wycieczce szkolnej były zakwaterowane w ośrodku AMW REWITA, Solina 195, 38-610 Polańczyk, gdzie w tym terminie będzie przebywała wycieczka na podstawie umowy nr ZSSDG 36/2019 z dnia 28.05.2019. 2) Przewidywana ilość uczestników 134 osób (+,-5 osób) (młodzież osoby płatne) + 13 opiekunów (osoby bezpłatne). Razem 147 osób. 3) Ilość uczestników może ulec zmianie (zwiększeniu lub zmniejszeniu) z przyczyn niezależnych od Zamawiającego. Dokładna liczba uczestników wycieczki, zostanie podana dwa dni przed planowanym wyjazdem. 4) Czas trwania wycieczki 5 pełnych dób. 5) Transport wliczony w cenę oferty. 6) Zamawiający zastrzega sobie możliwość obejrzenia obiektu przed podpisaniem umowy. 7) Podany termin jest terminem wymaganym i może ulec zmianie tylko w sytuacjach opisanych w SIWZ i umowie. 3. Szczegółowy przedmiot zamówienia. Szczegółowy opis warunków podano w OPZ - Załącznik nr 1 do Zaproszenia. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA - OPZ "Zorganizowanie wycieczki szkoleniowej dla uczniów klas sportowych - grupa pływaków oraz lekkoatletów". 1. PRZEWIDYWANA ILOŚĆ UCZESTNIKÓW / TERMIN WYJAZDU 1. PRZEWIDYWANA ILOŚĆ UCZESTNIKÓW / TERMIN WYJAZDU 1) Przewidywana ilość uczestników 134 osób (+,-5 osób) (młodzież osoby płatne) + 13 opiekunów (osoby bezpłatne). Razem 147 osób. 2) Wymagany termin pobytu grupy od 08.09.2019 r. - 13.09.2019 r. (pobyt rozpoczyna się obiadem w dniu przyjazdu i kończy się śniadaniem w dniu wyjazdu). 3) Zamawiający wymaga aby osoby biorące udział w wycieczce szkolnej były zakwaterowane w ośrodku AMW REWITA, Solina 195, 38-610 Polańczyk, gdzie w tym terminie będzie przebywała wycieczka na podstawie umowy nr ZSSDG 36/2019 z dnia 28.05.2019. 2. MIEJSCOWOŚĆ / ŚRODEK TRANSPORTU 1) Miejscowość: ośrodek w górach 2) Środek transportu - autokar /bus 3) Transport autokarem, posiadającym: a) sprawną klimatyzację, b) przewoźnik musi posiadać odpowiednie licencje na przewóz osób, c) przewóz musi się odbywać zgodnie z obowiązującym czasem pracy kierowcy. Uwaga: Do grupy z Dąbrowy Górniczej podczas transportu nie może być dołączona inna grupa. W przypadku awarii autokaru Wykonawca zapewnia autokar zastępczy o takim samym standardzie na własny koszt. Miejscem wyjazdu i powrotu jest: parking przy Zespole Szkół Sportowych w Dąbrowie Górniczej ul. Chopina 34. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu podczas odprawy grupy w dniu wyjazdu na wycieczkę stosownych dokumentów: a) z przeprowadzonej kontroli stanu technicznego pojazdu, stanowiącego docelowy środek transportu, b) badania trzeźwości kierowcy przez uprawnione do tego służby, wykonane w dniu wyjazdu, 3. OBIEKT / BAZA NOCLEGOWA / BAZA TRENINGOWA 1) Baza noclegowa - pokoje 2, 3, 4 osobowe zakwaterowanie w ośrodku wypoczynkowym, murowanym: typu hotel, pensjonat, ośrodek wczasowo-kolonijny - ze stałym CO. Uwaga: Zamawiający nie dopuszcza domków, odrębnych pawilonów oraz wykorzystania budynków szkolnych, internatów, burs jako obiekty wypoczynkowe. Zakwaterowanie wszystkich uczestników jak również opiekunów w jednym budynku z wejściem do pokoi z korytarza wewnętrznego w pokojach sąsiadujących ze sobą, znajdujących się na jednej lub kilku kondygnacjach. 2) Osobne pokoje dla opiekunów ( osobno dla kobiet i osobno dla mężczyzn). Uwaga: Pokoje muszą być przestronne, wyposażone w szafy, szafki, półki i inne sprzęty umożliwiające rozpakowanie bagażu przez każde z uczestników. Meble i łóżka w pokojach niezniszczone w dobrym stanie bez widocznych uszkodzeń, rozdarć, czyste i estetyczne. Łóżko z czystą i niezniszczoną pościelą. Tapczany lub materace na łóżkach nie mogą być brudne, podarte, poniszczone. Ściany czyste, nie dopuszcza się na podłodze brudnych dywanów i wykładzin, Nie dopuszcza się odpadającego tynku, dziur w ścianach i zagrzybienia. Zapewnienie jednoosobowego łóżka/tapczanika dla każdego z uczestników obozu, nie dopuszcza się łóżek piętrowych, małżeńskich (w tym również z osobnymi materacami) oraz dostawek. Łóżka w pokojach muszą być ustawione z zachowaniem swobodnego do nich dostępu. 3) Pokoje wyposażone w pełny węzeł sanitarny. Uwaga. Wyposażenie łazienek w kompletne urządzenia umywalkę, wc, prysznic z bieżącą ciepłą i zimną wodą przez całą dobę bez ograniczeń, zamontowane uchwyty na ręczniki, papier toaletowy, półki na przybory toaletowe, lustra (zgodnie z obowiązującymi wymaganiami sanitarno-higienicznymi), powierzchnia łazienki musi pozwalać na swobodne poruszanie się uczestników i swobodne korzystanie z każdego z urządzeń. Ściany i podłogi wyłożone kafelkami. Kabiny prysznicowe zamykane, zabudowane ścianami z wyłożoną glazurą lub kabiną z pleksy czy szkła. Łazienki muszą być czyste - nie dopuszcza się odpadającego tynku, płytek, pleśni i zagrzybienia na fugach ścian, brodzika i kabiny prysznicowej; Uwaga. Zamawiający wymaga kabiny prysznicowe zamykane, zabudowane ścianami z wyłożoną glazurą lub kabiną z pleksy czy szkła. W przypadku prysznica zabudowanego z trzech stron, z wyłożoną glazurą i brodzikiem, dopuszcza się kotarę/zasłonę prysznicową wodoodporną do zasunięcia z jednej strony. 4) Zakwaterowanie w jednym budynku wraz ze stołówką. Zamawiający dopuszcza, że mogą to być oddzielne budynki, muszą jednak znajdować się na terenie jednego ośrodka wykonawcy. Teren ośrodka ogrodzony ze wszystkich stron. 5) Basen na terenie ośrodka. W czasie trwania zajęć obiekt do dyspozycji tylko Zamawiającego. 6) Basen kryty - 25 m ( 6 torów, liny torowe grube-sportowe, chorągiewki nawrotowe, słupki startowe) - 3 grupy po 1,5 godz. 2 x dziennie (razem 9 godzin dziennie). 7) Sala gimnastyczna dostępna w czasie turnusu codziennie po 2 x 2 godz., razem 4 godziny (w czasie trwania zajęć sala gimnastyczna do dyspozycji tylko Zamawiającego). 8) Sala gimnastyczna umiejscowiona na terenie ośrodka. 9) Zaplecze sportowe na terenie ośrodka: siłownia, boiska do gier zespołowych (siatkówka, koszykówka, piłka nożna), korty tenisowe - bezpłatne korzystanie. 10) Bezpłatne korzystanie ze sprzętu pływającego (łodzie wiosłowe, kajaki, rowerki wodne) po 2 godziny - wszyscy uczestnicy w rozbiciu na grupy treningowe. 11) Obiekt wyposażony w salę świetlicową z telewizorem /pomieszczenie świetlicowe odrębne niż jadalnia/, wyposażoną w stoliki i krzesła. 12) Utrzymanie w czystości przez cały czas trwania turnusu pokoi, pomieszczeń sanitarnych, korytarzy i schodów; 13) Teren leśny w pobliżu zakwaterowania. 14) Ośrodek bezpośrednio położony przy otwartym akwenie wodnym. 15) Na terenie ośrodka oraz w pobliżu utwardzone ścieżki biegowe. 16) W celu weryfikacji podanych przez Wykonawcę informacji w ofercie i ich zgodności ze stanem faktycznym, Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia wizji zaoferowanego Ośrodka. 17) Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd zamawiającego, mogące mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 4. OPIEKA MEDYCZNA 1) Lekarz na każde wezwanie. 2) Izolatka dla chorych. 3) Zapewnienie środków pierwszej pomocy oraz zapewnienie apteczki wyposażonej w podstawowe środki przeciwbólowe, przeciwgorączkowe potrzebne do udzielenia pierwszej pomocy przedlekarskiej (podanych uczestnikowi za zgodą rodzica/opiekuna) w trakcie trwania obozu. 4) W razie konieczności ewentualne dowiezienie i odwiezienie uczestnika wraz z opiekunem do punku opieki medycznej tj. przychodni lub szpitala. 5. WYŻYWIENIE 1) Stołówka na terenie ośrodka, w którym będą zakwaterowani uczestnicy - musi spełniać wymagania sanitarno - epidemiologiczne, 2) Pierwszym posiłkiem jest obiad w ośrodku w dniu pierwszym (dzień przyjazdu), ostatnim posiłkiem jest śniadanie w ośrodku ostatniego dnia pobytu (dzień 5). 3) Posiłki zapewniające minimalne dziennym zapotrzebowaniem energetycznym. a) posiłki na stołówce wydawane w następujących godzinach: śniadania od 8: 00 do 9: 00, obiad od 13: 00 do 14: 00, kolacja od 18: 00 do 19:00, Uwaga Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany godzin wydawania posiłków, jeżeli opiekunowie wycieczki uznają to za zasadne. O zmianie godzin wydawania posiłków opiekunowie poinformują wykonawcę/właściciela ośrodka najpóźniej w dniu przyjazdu do ośrodka. Zmiana nie będzie miała wpływu na cenę. b) zapewnienie 4 normowych, urozmaiconych posiłków dziennie, odpowiadających normom żywieniowym dzieci/młodzieży zarówno pod względem ilości jak i jakości oraz wartości odżywczych, bogate w witaminy, z dużą ilością warzyw i owoców (śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja) podczas pobytu w ośrodku, z uwzględnieniem ppkt. 3) o śniadania i kolacje w formie stołu szwedzkiego - na menu stołu szwedzkiego winno składać się: - na śniadania min. mleko, płatki zbożowe, świeże pieczywo, masło, dżem, co najmniej 2 rodzaje wędlin i serów, warzywa, owoce sezonowe, herbata, kakao, - na kolacje min. 1 danie ciepłe typu pierogi, naleśniki, parówki itp., pieczywo, masło, dżem, co najmniej 2 rodzaje wędlin i serów, warzywa, herbata, o obiad, składający się z 2 dań tj. zupa i drugie danie (ziemniaki lub frytki lub produkty mączne np. kasza, makaron oraz porcja mięsa lub ryby, surówka + kompot), o podwieczorek, wydawany przy obiedzie np. 1 szt. - jogurt (słodki) lub 1 szt. - baton lub 1 kawałek ciasta lub 1 szt. - owoc, o podczas treningów zapewnienie uczestnikom obozu 0,5 l wody mineralnej niegazowanej dla każdego uczestnika. c) w przypadku stosowania przez niektórych uczestników pobytu diety wegetariańskiej lub innej spowodowanej chorobą uczestnika Wykonawca zobowiązany jest zapewnić dla nich odpowiedniego dania zastępczego. Liczba uczestników będących na specjalistycznych i wegetariańskich dietach, zostanie podana Wykonawcy na 2 dni przed wyjazdem d) w czasie podróży powrotnej zapewnienie suchego prowiantu tj. dla każdej osoby: 2 bułki typu kajzerka z masłem, wędliną lub serem, owoc (1 szt.), baton (1 szt.) i woda (1 szt.) mineralna niegazowana o pojemności 0,5l; 6. W RAMACH REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA WYKONAWCA ZOBOWIĄZUJE SIĘ DO: 1) Zapewnienia bezpłatnego pobytu i przejazdu dla opiekunów pełniących nadzór nad realizacją programu wycieczki zgodnie z umową, którzy mają prawo do: a) przejazdu /razem z uczestnikami/ na trasie: Dąbrowa Górnicza - miejsce pobytu - Dąbrowa Górnicza, b) pobytu w ośrodku, w którym zakwaterowana będzie grupa z Dąbrowy Górniczej, z zakwaterowaniem w samodzielnym pokoju z pełnym węzłem sanitarnym (umywalka, wc, prysznic lub wanna) - oddzielne pokoje dla mężczyzn i kobiet, c) pełnego wyżywienia, d) pełnego korzystania z programu wycieczki szkoleniowej wraz z uczestnikami (z zapewnieniem biletów wstępu do oferowanych przez wykonawcę obiektów - miejsc - jeżeli dotyczy) e) ubezpieczenia NNW i OC f) sprawdzania warunków socjalno-bytowych, g) korzystania z bezpłatnych połączeń telefonicznych z zamawiającym w sprawach związanych z pobytem grupy z Dąbrowy Górniczej na wycieczce oraz dostępu do Internetu, h) współdziałania z Wykonawcą, 2) Ubezpieczenie uczestników wycieczki od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) na kwotę 15 000,00 zł (na czas przejazdu, pobytu, wycieczek) każdego uczestnika wycieczki. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dostarczył Zamawiającemu ważną i potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię polisy ubezpieczeniowej od NNW uczestników wyjazdu na wycieczkę szkoleniową w miejscu zbiórki. 3) Obowiązek posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (OC) za szkody wyrządzone przez uczestników, obejmujący okres realizacji zamówienia na kwotę 15 000,00 zł odrębnie dla każdego zadania. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dostarczył Zamawiającemu w dniu wyjazdu na miejscu zbiórki ważną i potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię polisy ubezpieczeniowej od OC Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez uczestników. 4) W cenie oferty należy uwzględnić wszystkie koszty związane z organizacją i przebiegiem wycieczki szkoleniowej. UWAGA: 1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia stanu ilościowego w danym turnusie. Liczba uczestników w każdym z zadań może się zmienić o ((+ / -) 5 osób), o czym Zamawiający niezwłocznie poinformuje Wykonawcę. 2. W przypadku zmniejszenia stanu ilościowego z przyczyn losowych, Wykonawca nie obciąży Zamawiającego kosztem wycieczki szkoleniowej. 1. Na podstawie Art.93.1a pkt 2. Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane, a możliwość unieważnienia postępowania na tej podstawie została przewidziana w: 2) zaproszeniu do negocjacji - w postępowaniu prowadzonym w trybie negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 55.24.30.00 - Usługi w zakresie obozowisk dla dzieci


SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 22/08/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 109393.00
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Biuro Podróży Organizacji Szkoleń i Konferencji ALTAIR Maria Wieloch
Email wykonawcy: altair@altair.trevel.pl
Adres pocztowy: ul. Pod Młynem nr 50 lok. 1
Kod pocztowy: 40-313
Miejscowość: Katowice
Kraj/woj.: śląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 840.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 840.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 840.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:

Całkowita cena za 139 osób x 849,00 zł = 116.760,00 zł.


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 pkt 1a ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Podstawa faktyczna. Zamawiający w roku 2019 r. planował przeprowadzenie i przeprowadził postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na wycieczkę szkoleniową dla uczniów Zespołu Szkół Sportowych im. Polskich Olimpijczyków w Dąbrowie Górniczej (dalej "ZSS"). Planowana liczba uczestników wycieczki, łącznie: 120 (sto dwadzieścia) osób. Po oszacowaniu przedmiotu zamówienia dla ww. liczby osób z uwzględnieniem możliwości zwiększenia liczby osób, okazało się, że łączna wartość szacunkowa wynosi 94 445 zł netto (dziewięćdziesiąt cztery tysiące czterysta czterdzieści pięć zł netto), co stanowi równowartość 21 904,35 euro. Mając na uwadze dyspozycje 4 pkt 8 ustawy Pzp (ustawy nie stosuje się do zamówień i konkursów, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30.000 euro) zamawiający przeprowadził postępowanie zgodnie z obowiązującym w ZSS regulaminem udzielania zamówień do 30 tys. Euro - w formie zapytania ofertowego skierowanego do 5 potencjalnych wykonawców. Zamawiający przeprowadził zapytanie ofertowe na nw. zadania: Zadanie 1. "Zorganizowanie wycieczki szkoleniowej dla uczniów klas sportowych - grupa pływaków plus grupa lekkoatletów", z wymaganym terminem pobytu od 08.09.2019 r. do 13.09.2019 r. Zadanie 2. "Zorganizowanie wycieczki szkoleniowej dla uczniów klas sportowych - grupa koszykarze ", z wymaganym terminem pobytu od 08.06.2019 r. - 13.06.2019r. Została złożona jedna oferta, a umowa została podpisana na dwa zadania z Biuro Podróży Organizacji Szkoleń i Konferencji "ALTAIR" Maria Wieloch z siedzibą w Katowicach (40-313 Katowice) ul. Pod Młynem 50 lok. 1, zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, NIP 9541012083, REGON 270655140, W dniu 26.06.2019 r. została podjęta uchwała o utworzeniu Szkoły Podstawowej nr 33 z Oddziałami Sportowymi w Zespole Szkół Sportowych im. Polskich Olimpijczyków z siedzibą w Dąbrowie Górniczej, ul. Chopina 34. Zamawiający powyższych okoliczności nie mógł przewidzieć, a tym samym nie mógł zaplanować działań w zakresie planowania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego. Na gruncie prawa cywilnego, okoliczności, których nie można było przewidzieć to takie zdarzenia, których strony, działając rozsądnie i profesjonalnie nie zakładały i nie planowały. Zdarzenia te mogą mieć charakter losowy, społeczno-gospodarczy czy prawno-polityczny. Sytuacji której nie można było przewidzieć nie można utożsamiać ze zdarzeniami, których wystąpienie Zamawiający uznały za nieprawdopodobne lub wręcz niemożliwe, lecz z takimi które strona działając zgodnie z przyjętym miernikiem staranności w obrocie nie zakładała i nie planowała, a więc sytuacja, która w normalnym stanie rzeczy byłoby bardzo mało prawdopodobna. Zgodnie z art. 67 ust. 1. Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn: a) technicznych o obiektywnym charakterze, b) związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów - jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. Analiza stanu faktycznego wskazuje, że Zamawiający może przeprowadzić postępowanie o udzielenie zamówienia ale będzie musiał określić wymagany termin realizacji od 8 do 13 września 2019 r. oraz wskazać docelową miejscowość i ośrodek z nazwy. Powodem takiego stanu rzeczy jest fakt, że uczniowie ZSS mogą wyjechać tylko w terminie od 8 do 13 września 2019 r. Kalendarz zaplanowanych imprez sportowych ŚLZLA w Katowicach (zatwierdzony kalendarz zawodów sportowych i kadry województwa śląskiego oraz kadry narodowej B , ustalony przez Śląskie Związki Sportowe) wyklucza możliwość wyjazdu w innym terminie. Zamawiający nie miał i nie ma wpływu na kalendarz imprez sportowych. Za koniecznością wskazania miejscowości i ośrodka, przemawia fakt, że trenerzy wyjeżdżający razem z uczniami, w tym terminie przebywać będą na wycieczce szkoleniowej dla uczniów klas sportowych - grupa pływaków plus grupa lekkoatletów, zorganizowanej w oparciu o zapytanie ofertowe o którym mowa na początku uzasadnienia. Zamawiający nie dysponuje dodatkowymi wykwalifikowanymi trenerami, którzy mogliby w tym terminie wyjechać i prowadzić zajęcia z uczniami. Z informacji uzyskanych od zarządzających ośrodkiem oraz baza sportową wynika, że w terminie od 08.09.2019 r. do 13.09.2019 r. ośrodek i baza sportowa jest zarezerwowany przez Biuro Podróży Organizacji Szkoleń i Konferencji "ALTAIR" Maria Wieloch z siedzibą w Katowicach (40-313 Katowice) ul. Pod Młynem 50 lok. 1, zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, NIP 9541012083, REGON 270655140, w takiej liczbie miejsc, że nie jest możliwe aby bez zgody ww. wykonawcy przyjąć grupę uczniów ZSS w liczbie 134 + 9 = 143 osób. W ocenie zamawiającego zasadnym jest podjęcie negocjacji i udzielenie zamówienia z wolnej ręki wykonawcy Biuro Podróży Organizacji Szkoleń i Konferencji "ALTAIR" Maria Wieloch z siedzibą w Katowicach (40-313 Katowice) ul. Pod Młynem 50 lok. 1, zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, NIP 9541012083, REGON 270655140, który realizuje zamówienie w wyniku zapytania ofertowego, w terminie który jest z punktu widzenia zamawiającego jedynym możliwym do przeprowadzenie wycieczki szkoleniowej i w ośrodku w którym w tym terminie będą przebywali trenerzy z ZSS. Zamawiający udzielając zamówienia z wolnej ręki w oparciu o przesłankę z art. 67 ust. 1 lit. a, przeprowadził szczegółową analizą stanu faktycznego i w sposób niezbity wykazał łączne zaistnienie wszystkich niżej wymienionych przesłanek: 1. Nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze. - Brak możliwości wyjazdu w innym terminie. - Brak możliwości zapewnienia trenerów na wyjazd do innej miejscowości i ośrodka. - Brak możliwości zorganizowania wyjazdu przez innego wykonawcę w związku z rezerwacja ośrodka noclegowego i bazy sportowej przez innego wykonawcę. 2. Usługa może być świadczona tylko przez jednego wykonawcę, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. - Zamawiający nie miał wiedzy na temat połączenia szkół, dlatego też nie przeprowadził postępowania przetargowego o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z ustawa pzp, a tylko zapytanie ofertowe i nie przewidział np. zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług. - Takie decyzje nie wynikały z celowego działania zamawiającego. - Każdy z wykonawców, który złożyłby ofertę i podpisał umowę w wyniku zapytania ofertowego, zostałby zaproszony do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki. 3. Możliwość wykonania zamówienia tylko przez jednego wykonawcę musi wynikać z przyczyn technicznych, a więc związanych z przedmiotem zamówienia. Wykonanie takiego zamówienia przez innego wykonawcę jest technicznie niemożliwe, a sytuacja taka ma charakter trwały i nieprzezwyciężalny. - Brak możliwości wyjazdu w innym terminie z przyczyn niezależnych od zamawiającego. - Rezerwacja ośrodka, bazy noclegowej i bazy sportowej w terminie od 8 do 13 września przez wykonawcę. 4. Przyczyny techniczne muszą być obiektywne - ich powstanie nie może wynikać z jakichkolwiek wcześniejszych działań czy też zaniechań zamawiającego. Przeprowadzając zapytanie ofertowe Zamawiający nie miał wiedzy na temat decyzji w sprawie utworzenia Szkoły Podstawowej nr 33 z Oddziałami Sportowymi w Zespole Szkół Sportowych im. Polskich Olimpijczyków z siedzibą w Dąbrowie Górniczej, ul. Chopina 34. - Zamawiający nie ma wpływu na kalendarz imprez sportowych. - Zamawiający nie ma wpływu na rezerwacje ośrodka, bazy noclegowej i bazy treningowej przez wykonawcę. - Każdy z wykonawców z którym zostałaby zawarta umowa w wyniku zapytania ofertowego zostałby zaproszony do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki. Dopuszczalność udzielenia zamówienia na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) Pzp jest uzależniona od istnienia na rynku w danym miejscu i czasie jednego wykonawcy, który może wykonać określone zamówienie. Taki stan rzeczy musi mieć charakter trwały i nieprzezwyciężalny (zob. uchwałę z dnia 2 kwietnia 2012 r., KIO/KD 37/12). W ocenie zamawiającego taka sytuacja ma właśnie miejsce.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.