eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Brwinów › Kolejny etap rewitalizacji parku miejskiego w Brwinowie - zagospodarowanie terenów zieleni" nr POIS 02.05.00-00-0171/16" w ramach działania 2.5 oś priorytetowa II Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 Zadanie 1 Zagospodarowanie terenu Parku Miejskiego w Brwinowie część istniejąca - budowa i rozbiórka ogrodzenia, budowa przewodów wodociągowych, oświetlenia, małej architektury w tym wybieg dla psów, budowa alejek żwirowych oraz wykonanie zieleni na dz. nr ew44/1, 44/2, 44/3, 44/4, 44/5, 45 obręb 5

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2019-07-16

Ogłoszenie nr 510146317-N-2019 z dnia 16-07-2019 r.

Gmina Brwinów: Kolejny etap rewitalizacji parku miejskiego w Brwinowie - zagospodarowanie terenów zieleni" nr POIS 02.05.00-00-0171/16" w ramach działania 2.5 oś priorytetowa II Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 Zadanie 1 : Zagospodarowanie terenu Parku Miejskiego w Brwinowie część istniejąca - budowa i rozbiórka ogrodzenia, budowa przewodów wodociągowych, oświetlenia, małej architektury w tym wybieg dla psów, budowa alejek żwirowych oraz wykonanie zieleni na dz. nr ew: 44/1, 44/2, 44/3, 44/4, 44/5, 45 obręb 5

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Nazwa projektu lub programu
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020; działanie 2.5 oś priorytetowa II

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 553729-N-2019

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 540106373-N-2019


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina Brwinów, Krajowy numer identyfikacyjny 00000000000000, ul. ul. Grodziska 12, 05-840 Brwinów, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 7382567, e-mail h.bak@brwinow.pl, faks 7295940.
Adres strony internetowej (url): www.przetargi.brwinow.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Kolejny etap rewitalizacji parku miejskiego w Brwinowie - zagospodarowanie terenów zieleni" nr POIS 02.05.00-00-0171/16" w ramach działania 2.5 oś priorytetowa II Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 Zadanie 1 : Zagospodarowanie terenu Parku Miejskiego w Brwinowie część istniejąca - budowa i rozbiórka ogrodzenia, budowa przewodów wodociągowych, oświetlenia, małej architektury w tym wybieg dla psów, budowa alejek żwirowych oraz wykonanie zieleni na dz. nr ew: 44/1, 44/2, 44/3, 44/4, 44/5, 45 obręb 5

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

ZP.271.33.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest: Kolejny etap rewitalizacji parku miejskiego w Brwinowie - zagospodarowanie terenów zieleni" nr POIS 02.05.00-00-0171/16" w ramach działania 2.5 oś priorytetowa II Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 Zadanie 1 : Zagospodarowanie terenu Parku Miejskiego w Brwinowie część istniejąca - budowa i rozbiórka ogrodzenia, budowa przewodów wodociągowych, oświetlenia, małej architektury w tym wybieg dla psów, budowa alejek żwirowych oraz wykonanie zieleni na dz. nr ew: 44/1, 44/2, 44/3, 44/4, 44/5, 45 obręb 5 , które obejmuje wykonanie: w roku 2019 - Etap I 1) przewody wodociągowe 2) sieci energetycznej wraz z oświetleniem terenu, 3) rozbiórki i budowy ogrodzenia; w roku 2020 - Etap II: 1) małej architektury w tym wybieg dla psów, 2) alejki żwirowe; 3) zieleń. 2. Zakres przedmiotu umowy obejmuje wykonanie wszystkich robót zgodnie z dokumentacją określoną w ust. 3, normami branżowymi oraz wynikających z przeprowadzonych oględzin i inwentaryzacji w terenie, a w szczególności: 2.1. w zakresie branży sanitarnej: 1) przyłącze wodociągowe (doprowadzenie wody do: poideł, hydrantu oraz ich podłączenie), 2) wykonanie próby szczelności, dezynfekcji, płukania, pomiarów, 3) wybudowanie trzech odcinków przewodów wodociągowych wraz z uzbrojeniem na podstawie projekt. 4) wykonanie 2 poideł wodociągowych (przy szachownicy i na wybiegu). 2.2. w zakresie branży elektrycznej: 1) przestawienie słupa oświetleniowego (zgodnie z projektem zagospodarowania terenu), 2) budowę linii kablowej oświetleniowej kablami YAKXS 4x50 mm2 YAKXS 4x25 mm2 w ziemi (w tym w rurach osłonowych: rura osłonowa gładka fi=110mm HDPE) zgodnie z projektem zagospodarowania terenu, 3) budowę 1 szt. stylizowanego stalowego słupa oświetleniowego (h-5m) posadowionego na abizolowanym prefabrykowanym fundamencie, wyposażonym w tabliczkę przyłączeniową z zabezpieczeniem topikowym - stylizacja zgodna z projektem, 4) montaż 24 szt. słupków dekoracyjnych LED stylizowanych - stylizacja, moc oraz źródło światła - zgodnie z projektem, 5) montaż 6 szt. opraw dekoracyjnych do gruntu - stylizacja, moc oraz źródło światła - zgodnie z projektem, 6) uziemienia słupów, słupków dekoracyjnych opraw dekoracyjnych - zgodnie z projektem, 7) montaż złączy kablowych: ZK-4, ZK-2, ZK-1+SOK - zgodnie z projektem, 8) pomiary elektryczne rezystancji izolacji przewodów roboczych linii oświetleniowej, uziemień ochronnych oraz skuteczności działania ochrony przeciwporażeniowej, 2.3. w zakresie branży architektonicznej i drogowej: 2.3.1. Ogrodzenie 1) rozbiórka istniejących odcinków ogrodzenia z siatki wraz z rozbiórką podmurówki, 2) budowa ogrodzenia z paneli stalowych: o wysokości 120 cm i o wysokości 150 cm. Ogrodzenie powinno być wykonane wraz z ocynkowanymi stalowymi słupkami kotwionymi w gruncie za pomocą stopy fundamentowej wykonanej z betonu C12/15; Jako fundament pod panelem metalowym należy wykonać ławę z betonu C12/15. Rozstaw słupków na poszczególnych odcinkach ogrodzenia jest różny. Zgodnie z projektem zagospodarowania terenu, ogrodzenie Parku Miejskiego na odcinkach: M-N, P-R, R-S, S-T, T-U, Y-Z (na tym odcinku na długości około 7 m ogrodzenie z paneli nie wchodzi w zakres realizacji) oraz Z-Z´ składa się z paneli metalowych i koszy gabionowych. Dla tych odcinków ogrodzenie z koszy gabionowych zostały wykonane w 2018 roku. Do wykonania zostały uzupełnienia panelami metalowymi pomiędzy poszczególnymi odcinkami ogrodzeń z koszy gabionowych. Na pozostałych odcinkach tj. U-V, V-W, W-X, X-Y (na tym odcinku na długości około 40 m ogrodzenie z paneli nie wchodzi w zakres realizacji), Z´-Z" oraz ogrodzenie terenu wybiegu dla psów wykonywane będą w jednym ciągu z paneli metalowych. 2.3.2. Wykonanie elementów małej architektury, w tym: a) słupki niskie z koszy gabionowych w ilości 4 szt.; b) słupki wysokie z koszy gabionowych w ilości 3 szt.; c) pergole ze słupkami z koszy gabionowych w ilości 2 szt.; d) pergole małe w ilości 2 szt. Słupki z koszy gabionowych wraz ze stalowymi słupkami stabilizującymi kotwionymi w gruncie za pomocą stopy fundamentowej wykonanej z betonu C12/15 powinny być ustawione na ławie fundamentowej z betonu C12/15. 1) murek z koszy gabionowych o wymiarach 100x100x50 cm o długości 8 m, posadowiony na ławie fundamentowej z betonu C12/15; 2) ławki parkowe w ilości 19 szt. oraz 1 ławka okrągła wokół drzewa; 3) słupki zabezpieczające wjazd 5 szt, 4) kosze żeliwno/stalowe - drewniane nawiązujące do istniejących w ilości 19 szt.; 5) wybieg dla psów, w skład którego wchodzi wykonanie: toalety dla psów, tunelu, slalomu, kładki, ścianki, okna, opony, przeszkody. 2.3.3. Budowa alejek żwirowych w skład których wchodzi wykonanie: 1) nawierzchni alejek i placyków w obrzeżach z kostki granitowej łupanej 8/10 cm ustawionych na ławie z betonu C12/15. (zmiana w stosunku do przekroju konstrukcyjnego); szerokość alejek zgonie z projektem zagospodarowania terenu i rysunkiem nr A4/2/BW; konstrukcja nawierzchni alejek zgodnie rysunkiem nr A4/2/BW. 2.3.4. Zieleń: wycinka drzew (kpl) w zależności od potrzeb w przypadku kolizji z budową, karczowanie, nasadzenia drzew i krzewów, palikowanie, nasadzenia bylin, itp. założenie trawników, nawożenie, korowanie rabat, włókninowanie nasadzeń i rabat: a) wykończenie nawierzchni terenu pod nasadzeniami, b) przekopanie gleby z rozbiciem brył, c) zebranie i złożenie zanieczyszczeń w pryzmy, d) zagrabienie gleby z powtórnym oczyszczeniem, e) wymodelowanie terenu wg zaprojektowanego profilu, f) rozrzucenie ziemi urodzajnej z torfem oraz nawozami mineralnymi gr 5-10 cm, g) pielęgnacja drzew, h) usunięcie drzew i pielęgnacja istniejącego drzewostanu oraz nowe nasadzenia drzew, krzewów, bylin itp, pnączy, urządzenie trawników i łąki kwietnej. 2.4. Zamówienie obejmuje wykonanie wszystkich robót a w szczególności: a) wykonanie prac związanych z budową kabli energetycznych (oświetlenia), przyłącza (przewodów) wodociągowego; w sąsiedztwie drzewostanu należy wykonać ręcznie lub przewiertem sterowanym, b) podłączenia z istniejącymi sieciami - pod nadzorem właścicieli sieci energetycznej, wodociągowej, c) wszystkie inne roboty określone w dokumentacji budowlano - wykonawczej, normach branżowych, oraz wynikające z przeprowadzonych własnych oględzin i inwentaryzacji w terenie, d) zabezpieczenie istniejących drzew przed uszkodzeniami mechanicznymi, w obrębie pasa robót zgodnie ze sztuką ogrodniczą (drzewostan parku objęty ochrona konserwatorską), e) uzyskanie w imieniu Zamawiającego zezwolenia na usuniecie drzew kolidujących z inwestycją ( od MWKZ), f) wytyczenie geodezyjne i inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza przedmiotu umowy - w 3 kpl. 3. Dopuszczenie złożenia oferty zawierającej materiały lub urządzenia równoważne. 1) Jeżeli w dokumentacji projektowej lub STWiOR pojawiają się ewentualne wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to określają one minimalny standard jakości materiałów lub urządzeń przyjętych do wyceny. Wszelkie materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów, stanowią jedynie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania, standardów jakościowych, technicznych i funkcjonalnych. 2) Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 Prawa zamówień publicznych dopuszcza możliwość zaoferowania przez Wykonawcę materiałów i urządzeń równoważnych w stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej i STWiOR pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z uzyskanym pozwoleniem na budowę, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej i STWOiR. Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego o fakcie złożenia oferty równoważnej poprzez złożenie oświadczenia w formularzu oferty. 3) Dokumenty potwierdzające, że zaoferowane materiały i urządzenia spełniają wymogi równoważności tj.: wykaz innych niż w SIWZ materiałów i urządzeń oraz ich parametrów technicznych, karty katalogowe lub temu podobne dokumenty, Wykonawca złoży Zamawiającemu na wezwanie, o którym mowa w rozdz. VIII ust. 3 SIWZ. Ciężar udowodnienia równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy (art.30 ust.5 ustawy Prawo zamówień publicznych). 4. Szczegółowy zakres robót będących przedmiotem umowy określa dokumentacja, stanowiąca integralną część niniejszej umowy, na którą składa się: 1) Projekt budowlany i wykonawczy 2015, Autor: mgr inż. arch. Marzena Szambelan: - Tom 1. Projekt budowlano-wykonawczy wraz z proj. zagospodarowania terenu oraz pozwoleniami, decyzjami i warunkami - Tom 2. Projekt budowlano-wykonawczy - zagospodarowanie terenu: ścieżki, plac zabaw, siłownia plenerowa, mała architektura, ogrodzenie, - rysunek A3/2/BW "Ogrodzenie -PR po korekcie" - rysunek A3/2/BW "Ogrodzenia -ST po korekcie", - rysunek A14/2/w - Zakres prac 2 etapu, 2) Tom 6. Projekt budowlano-wykonawczy - zagospodarowanie terenu: instalacje elektryczne, Autor: mgr inż. Radosław Kaczmarek. 3) Tom 7. Projekt budowlano-wykonawczy - zagospodarowanie terenu: instalacje sanitarne, Autor: mgr inż. Tomasz Liszka- załączniki graficzne branża wodociągowa. 4) Tom 9. Projekt budowlano-wykonawczy- inwentaryzacja i projekt zieleni , Auto: mgr inż. arch. Marzena Szambelan, 5) Tom 10. Książka materiałów, 6) Aktualne inwentaryzacja zieleni- Autor: Katarzyna Gołembnik, 7) BIOZ, 8) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót dla branży budowlanej, sanitarnej, elektrycznej, drogowej. 5. Wykonawca lub Podwykonawca przy realizacji przedmiotowego zamówienia zatrudni na podstawie umowy o pracę przez okres trwania umowy, zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy: osoby wykonujące czynności nasadzenia zieleni i wykonania alejek żwirowych. 6. Wykonawca, przed przystąpieniem do realizacji przedmiotu umowy i nie później niż 5 dni od zawarcia umowy, obowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu: a) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób, o których mowa w ust. 5, których dotyczy wezwanie Zamawiającego, b) poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopie umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony), lub inne dokumenty. 7. Dokumenty stanowiące dowody zatrudnienia na umowę o pracę ww. osób mogą być przedstawione w formie anonimizowanych kopii, w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami z zakresu ochrony danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników, itp). Informacje takie jak: imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 8. W trakcie realizacji zamówienia na każde żądanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu dokumenty, stanowiące dowody zatrudnienia ww. osób na umowę o pracę: a) o których mowa w ust. 6, b) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, c) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami z zakresu ochrony danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 9. W sytuacji gdy ww. osoby w okresie realizacji zamówienia rozwiążą umowę lub gdy uczyni to Wykonawca, zobowiązany jest on do zatrudnienia w miejsce tej osoby lub osób, inną osobę, o ile kadra własna Wykonawcy jest niewystarczająca. 10. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów potwierdzających zatrudnienie osób, o których mowa w ust. 6 skierowanych do realizacji przedmiotu umowy, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia tych osób oraz jako niewypełnienie wymagań umowy. 11. Z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia osób, określonych w ust. 5-9, Wykonawca zapłaci kare umowną w wysokości 100,00 zł za każdą osobę i za każdy dzień wykonywania usług niezgodnie z umową. 12. W umowie z Podwykonawcą powinny znaleźć się odpowiednie zapisy dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. 13. Składając ofertę Wykonawca złoży jedynie oświadczenie w zakresie zatrudnienia osób wykonujących prace, o których mowa w ust.4 przy realizacji niniejszego zamówienia, zawarte w formularzu oferty (załącznik nr 1 do SIWZ), natomiast dokumentację potwierdzającą spełnianie tych wymogów obowiązany będzie przedstawić zgodnie z postanowieniami ust.5-10, a na etapie realizacji zamówienia, na żądanie Zamawiającego. 14. Wykonawca udzieli: 1) rękojmi za wady fizyczne: a) na nasadzenia 12 miesięcy b) na pozostały przedmiot zamówienia 60 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy, 2) gwarancji jakości na nasadzenia 12 miesięcy od daty odbioru końcowego.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 45233000-9


Dodatkowe kody CPV: 45233161-5, 45110000-1, 45112210-0, 45223000-6, 45112100-6, 45111200-0, 45262300-4, 45231300-8, 45231112-3, 45231400-9, 45212140-9, 45112723-9, 45236100-1, 45111291-4, 45342000-6, 45112710-5, 77310000-6, 45310000-3, 45236290-9

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 12/07/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 1506499.87
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 4
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: NOVA- Jerzy Łebski
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Powstańców 1863r. nr 2
Kod pocztowy: 99-400
Miejscowość: Łowicz
Kraj/woj.: łódzkie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 1849974.06
Oferta z najniższą ceną/kosztem 1849974.06
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 3523404.09
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

tak


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: 9,53%

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.