eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Oświęcim › Remont elewacji zabytkowego budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Harmężach

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2020-05-20

Ogłoszenie nr 510086878-N-2020 z dnia 20-05-2020 r.

Urząd Gminy Oświęcim: Remont elewacji zabytkowego budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Harmężach

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Nazwa projektu lub programu
Zadanie będzie dofinansowane w ramach programu "Ochrona Zabytków Małopolski 2020" - uchwała nr XVIII/237/20 z dnia 24.02.2020 r. Sejmiku Województwa Małopolskiego

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 525235-N-2020

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 540055136-N-2020


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Urząd Gminy Oświęcim, Krajowy numer identyfikacyjny 54046900000000, ul. Zamkowa 12, 32-600 Oświęcim, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 33 844 95 00, e-mail gmina@gminaoswiecim.pl, faks 33 844 95 10.
Adres strony internetowej (url): https://bip.malopolska.pl/ugoswiecim,m,330563,2020.html oraz https://bip.malopolska.pl/ugoswiecim,m,330564,2020.html

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Remont elewacji zabytkowego budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Harmężach

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

WI.2712.2.2020

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

3.1.1 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: a) zdemontowanie istniejących parapetów okiennych, rur spustowych i obróbek blacharskich b) skucie odspojonych tynków na płaszczyznach ścian i gzymsów c) wykonanie nowych tynków cementowo-wapiennych d) wykonanie powłoki malarskiej wodorozcieńczalnej, dyspersyjnej farby elewacyjnej na bazie dyspersji akrylowej z dodatkiem żywicy silikonowej e) naprawa i uzupełnienie okładzin kamiennych na cokołach budynku f) montaż rynien i rur spustowych z blachy stalowej ocynkowanej i malowanej proszkowo g) montaż obróbek blacharskich i parapetów z blachy stalowej ocynkowanej i malowanej proszkowo h) rozebranie istniejącej opaski i jej odtworzenie po wykonaniu remontu izolacji fundamentów i) przemurowanie uszkodzonych naroży budynku j) naprawę rys i spękań na elewacji budynku poprzez zszycie prętami stalowymi k) ocieplenie ścian fundamentowych płytami XPS gr 8 cm od poziomu terenu do głębokości posadowienia ścian fundamentowych części niepodpiwniczonej budynku (ściany piwnic zostały zaizolowane w 2019 r.) l) zabezpieczenie przeciw "graffiti" ł) wywiezienie materiału z rozbiórki na miejsce składowania 3.1.2 Do obowiązków Wykonawcy w ramach oferowanej ceny za wykonanie przedmiotu zamówienia należy: a) Zapewnienie kierownika budowy z odpowiednimi uprawnieniami budowlanymi do sprawowania samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie w specjalności właściwej wynikające z Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 z późn. zm.) oraz doświadczeniem wynikającym z art. 37 c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 282). b) Zapewnienie nadzoru dyplomowanego konserwatora dzieł sztuki oraz kierowania pracami konserwatorskimi i pracami restauratorskimi przez osoby posiadające kwalifikacje o których mowa w art. 37 a, c Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 282). c) W zakresie lit. a i b) Zamawiający zażąda stosownych uprawnień przed podpisaniem umowy. 3.1.3 Wykonawca w imieniu Zamawiającego na podstawie pełnomocnictwa lub upoważnienia jest zobowiązany do przekazania Małopolskiemu Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków imion, nazwisk i adresów osób, o których mowa powyżej wraz z dokumentami potwierdzającymi posiadanie przez te osoby kwalifikacji, o których mowa w art. 37a, c ustawy, nie później niż w terminie 14 dni przed dniem rozpoczęcia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i robót budowlanych: a) danych (imię, nazwisko, adres) wykonawcy prac konserwatorskich, prac restauratorskich, danych kierownika budowy i inspektora nadzoru inwestorskiego, b) dokumentów potwierdzających spełnienie przez te osoby wymagań, o których mowa w art. 37a i 37c powołanej wyżej ustawy c) oświadczenia ww. osób o przejęciu przez nie obowiązków kierowania pracami konserwatorskimi i restauratorskimi (lub samodzielnego ich wykonania), kierowania robotami budowlanymi oraz wykonywania nadzoru inwestorskiego 3.1.4 Wykonawca w imieniu Zamawiającego na podstawie jw. zobowiązany jest również do: a) pisemnego zawiadomienia Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o terminie rozpoczęcia i zakończenia prac konserwatorskich i robót budowlanych z 7-dniowym wyprzedzeniem b) zawiadomienia Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o terminie podjęcia określonych czynności związanych z wydanym pozwoleniem przynajmniej 3 dni przed rozpoczęciem tych czynności c) niezwłocznego zawiadomienia Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o zagrożeniach lub o nowych wszystkich okoliczności ujawnionych w trakcie prowadzenia prac konserwatorskich i robót budowlanych (a nie przewidzianych w uzgodnionym zakresie), mogących mieć wpływ na przyjęty zakres i termin realizacji, d) dokonywania odbioru częściowego i końcowego wykonanych prac konserwatorskich i robót budowlanych z udziałem Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków po zawiadomieniu o ich terminie z co najmniej 7 - dniowym wyprzedzeniem e) ustaleń szczegółowych dotyczących kolorystyki z powiadomieniem komisji konserwatorskiej, w tym przedstawiciela WUOZ oraz osoba nadzorująca prace, f) dostarczenia Małopolskiemu Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków do celów archiwalnych, w terminie do trzech miesięcy od dnia odebrania prac konserwatorskich i robót budowlanych jeden egzemplarz dokumentacji powykonawczej, opracowanej przez osobę odpowiedzialną za wykonanie robót budowlanych zgodnie z przepisami ustawy prawo budowlane obrazującej przebieg robót i zawierającej opracowanie ich wyników w sposób umożliwiający identyfikację i dokładną lokalizację przestrzenną wszystkich czynności, użytych materiałów oraz dokonanych odkryć, oraz zawierającej określenie sposobu postępowania z zabytkiem po zakończeniu wskazanych w pozwoleniu robót budowlanych. Drugi egzemplarz dokumentacji będzie w posiadaniu właściciela zabytku (lub jego użytkownika). Ponadto ww. dokumentacja winna być złożona u Zamawiającego w wersji elektronicznej. g) Wykonanie wszelkich prac i badań określonych w załączonym programie prac konserwatorskich 3.1.5 Szczegółowy zakres robót został ujęty w następujących dokumentach stanowiących załączniki do SIWZ: a) Program prac konserwatorskich i restauratorskich "Elewacje budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego zlokalizowanego przy ul. Borowskiego 30 w Harmężach" (Chrzanów 2019 r.) b) Projekt pn. "Remont elewacji, docieplenie stropu oraz remont izolacji fundamentów budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Harmężach przy ul. Borowskiego 30" (luty 2019) c) Pozwolenie nr 1014/19 Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie prac konserwatorskich i robót przy zabytku z dnia 14 października 2019 r. d) Decyzje Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Oświęcimiu znak PINB.7356-8-2018.OG z dnia 02.04.2019 oraz PINB.7356-8-2018.OG z dnia 30.10.2018r. 3.1.6 Szczegółowy zakres robót obejmuje dokumentacja projektowa, program prac konserwatorskich, przedmiar robót oraz pozwolenie konserwatorskie i decyzja PIN, które należy traktować łącznie. Oferent po zapoznaniu się z dokumentacją oraz placem budowy dokona wyceny wykonania całości zadania. Po złożeniu oferty przyjmuje się, że oferent uzyskała wszelkie konieczne informację do prawidłowej wyceny przedmiotu zamówienia. 3.1.7 Uwagi dodatkowe: a) Zadanie będzie dofinansowane w ramach programu "Ochrona Zabytków Małopolski 2020" - uchwała nr XVIII/237/20 z dnia 24.02.2020 r. Sejmiku Województwa Małopolskiego b) Prace należy prowadzić pod nadzorem dyplomowanego konserwatora dział sztuki. c) Prace muszą być prowadzone zgodnie z pozwoleniem nr 1014/19 Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie prac konserwatorskich i robót przy zabytku z dnia 14 października 2019 r. d) Ze względu na funkcjonowanie w budynku szkoły podstawowej oraz przedszkola, szczegółowy harmonogram prac należy uzgodnić z Zamawiającym na etapie podpisywania umowy. Wymagane jest odpowiednie zabezpieczenie terenu budowy z zapewnieniem bezpiecznej komunikacji. Prace na elewacji frontowej oraz elewacji zachodniej muszą być zaplanowane w sposób umożliwiający przeprowadzenie zajęć lekcyjnych tj. po godzinach pracy szkoły lub w okresie wakacyjnym (przedszkole pełni dyżur wakacyjny 20-31 lipiec 2020 r.) e) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem zamówienia. f) Wykonawca rozliczany będzie za przedmiot umowy wynagrodzeniem kosztorysowo-rozliczeniowym. g) Wykonawca jest zobowiązany do oferty złożyć kosztorys ofertowy na wykonanie przedmiotu zamówienia. Kosztorys należy opracować metodą kalkulacji uproszczonej z podaniem cen jednostkowych z narzutami. Kosztorys powinien uwzględniać dokumentację techniczną, przedmiary robót, opis przedmiotu zamówienia, opis sposobu obliczenia, istotne postanowienia umowy. h) Ze względu na prowadzenie prac w obiekcie zabytkowym, zakłada się, że Wykonawca dokonał wizji lokalnej przedmiotu zamówienia, zapoznał się z warunkami lokalnymi w jakich będą wykonywane roboty, w sposób szczegółowy zapoznał się z dokumentacjami projektowymi, sprawdził zakres i rodzaj z projektami, dokonał własnej weryfikacji przedmiaru robót w stosunku do przekazanego oraz proponowanej technologii robót i uwzględnił wszystkie powyższe elementy w oferowanej cenie. Wszystkie prace winny być realizowane zgodnie z przepisami techniczno-budowlanymi, obowiązującymi normami, pozwoleniem konserwatorskim oraz zasadami wiedzy technicznej i przepisami BHP i pod nadzorem osoby do tego uprawnionej, przy użyciu wyrobów budowlanych dopuszczonych do obrotu i powszechnego stosowania w budownictwie. i) Ze względu na specyfikację przedmiotu zamówienia dotycząca obiektu zabytkowego w/w dokumenty w zakresie robót w sposób jednoznaczny i wyczerpujący , posługują się nazwami konkretnych produktów. Dopuszcza się stosowanie produktów równoważnych, których istotne parametry nie są niższe od wymienionych produktów. Użyte SIWZ oraz w dokumentacji projektowej nazwy własne, znaki towarowe, firmy producenta, patenty lub wskazania pochodzenia są przykładowe i towarzyszy im sformułowanie: "lub równoważne". Mają one na celu tylko i wyłącznie określenie standardów i parametrów jakościowych, użytkowych oraz funkcjonalnych materiałów, urządzeń lub innych rozwiązań w sytuacji, gdy Zamawiający nie może ich opisać za pomocą dostatecznie dokładnych określeń. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać w treści oferty, że oferowane przez niego rozwiązania (materiały, urządzenia, itp.) spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, bądź przewidują zastosowanie rozwiązań lepszych od wymaganych. j) Zamawiający zastrzega sobie prawo ograniczenia robót lub wprowadzenia robót zamiennych na zasadach określonych w istotnych postanowieniach umowy. k) Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia. l) Wykonawca zobowiązany będzie do utrzymywania porządku na placu budowy, bieżącego wywóz materiałów m) Okres gwarancji zaoferowany przez Wykonawcę w ofercie nie może być krótszy niż 36 m-cy i nie dłuższy niż 60 m-cy. Wykonawca zobowiązany będzie do udzielenia Zamawiającemu przed podpisaniem umowy pisemnej gwarancji jakości. n) Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady przedmiotu zamówienia. Rękojmia na warunkach określonych przepisami Kodeksu Cywilnego z zastrzeżeniem zapisów SIWZ rozszerzających odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu rękojmi. Rękojmia dotyczy wszystkich usterek i wad nieprawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia oraz powstałych w okresie użytkowania. Okres rękojmi za wady przedmiotu zamówienia jest tożsamy z okresem gwarancji o którym mowa w pkt. lit.m) o) Bieg terminu gwarancji i rękojmi rozpoczyna się licząc od dnia odbioru ostatecznego przedmiotu umowy lub potwierdzenia usunięcia wad stwierdzonych przy odbiorze ostatecznym przedmiotu umowy, a dla wymienionych materiałów z dniem ich wymiany, p) Wykonawca rozliczany będzie za przedmiot umowy wynagrodzeniem kosztorysowo-rozliczeniowym, z możliwością wystawiania jednej faktury częściowej po odbiorze końcowym robót budowlanych na podstawie kosztorysu powykonawczego przy czym wystawiona faktura częściowa nie może przekroczyć wartości 80% kosztorysu powykonawczego wykonanych i odebranych robót, potwierdzonych przez Inspektora Nadzoru. Pozostała część (20%) wypłacona będzie po opracowanie dokumentacji powykonawczej zgodnie z Pozwoleniem Nr 1014/19 z dnia 14.10.2019 r. Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Krakowie wraz z potwierdzeniem jej złożenia jw. q) Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania ewentualnych robót naprawczych infrastruktury technicznej, której stan techniczny na skutek realizacji robót uległ pogorszeniu, r) Wykonawca zobowiązany będzie do utrzymywania porządku na placu budowy, bieżącego wywóz materiałów nieużytecznych z terenu budowy na składowisko odpadów wraz z pokrywaniem kosztów ich składowania i utylizacji, s) Zamawiający zastrzega sobie prawo ograniczenia robót lub wprowadzenia robót zamiennych na zasadach określonych w istotnych postanowieniach umowy.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne


SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 19/05/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 231844.15
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 3
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: PROGALBUD Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Unii Europejskiej 10
Kod pocztowy: 32-600
Miejscowość: Oświęcim
Kraj/woj.: małopolskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 231844.15
Oferta z najniższą ceną/kosztem 231844.15
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 447136.40
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.