eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bychawa › Usługi utrzymania czystości w pasach drogowych dróg wojewódzkich administrowanych przez RDW w Lublinie z/s w Bychawie

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2019-04-03

Ogłoszenie nr 510064391-N-2019 z dnia 03-04-2019 r.

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie Rejon Dróg Wojewódzkich w Lublinie z/s w Bychawie: Usługi utrzymania czystości w pasach drogowych dróg wojewódzkich administrowanych przez RDW w Lublinie z/s w Bychawie

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 517254-N-2019

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie Rejon Dróg Wojewódzkich w Lublinie z/s w Bychawie, Krajowy numer identyfikacyjny 16771100000000, ul. ul. Antoniego Budnego 5, 23-100 Bychawa, woj. lubelskie, państwo Polska, tel. 081 5661393 w. 28, e-mail rdw.lublin@zdw.lublin.pl, faks 815 660 256.
Adres strony internetowej (url):

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: Samorządowa jednostka budżetowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Usługi utrzymania czystości w pasach drogowych dróg wojewódzkich administrowanych przez RDW w Lublinie z/s w Bychawie

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

R4.ST.372.7.2019.ka

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Usługi utrzymania czystości w pasach drogowych dróg wojewódzkich administrowanych przez RDW w Lublinie z/s w Bychawie: Zadanie Nr I - Oczyszczanie nawierzchni drogi wojewódzkiej w m. Kraśnik Zadanie Nr II - Oczyszczanie nawierzchni dróg wojewódzkich w m. Bełżyce Zadanie Nr III - Oczyszczanie nawierzchni dróg wojewódzkich w m. Bychawa Zadanie Nr IV - Oczyszczanie nawierzchni drogi wojewódzkiej w m. Świdnik Zadanie Nr V - Oczyszczanie nawierzchni drogi wojewódzkiej w m. Elizówka Zadanie Nr VI - Sprzątanie pasa drogowego w m. Kraśnik Zadanie Nr VII - Sprzątanie chodników w pasie drogowym w m. Bełżyce Zadanie Nr VIII - Sprzątanie pasa drogowego w m. Świdnik Zadanie Nr IX - Oczyszczenie nawierzchni chodnika i ścieżki rowerowej w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 747 Chodel - Konopnica 1. Przedmiotem zamówienia jest oczyszczanie pasów drogowych dróg wojewódzkich poprzez uprzątnięcie zanieczyszczeń z jezdni, chodników, ścieżek rowerowych, wysp rozdzielających i azyli dla pieszych wraz z wywozem i zagospodarowaniem wytworzonych odpadów. 2. Zamówienie obejmuje: Zadanie Nr I Oczyszczanie nawierzchni drogi wojewódzkiej Nr 833 Chodel - Kraśnik w m. Kraśnik ul. Urzędowska, km 18+900 - 25+096 oraz ul. Lubelska, km 25+096 - 26+679 z nieczystości po sezonie zimowym i w okresie letnim. 1) Nawierzchnie drogi wojewódzkiej należy sprzątać w zakresie zgodnym z przedmiarem usług oraz "Warunkami oczyszczania nawierzchni dróg wojewódzkich". 2) Sprzątanie po okresie zimowym winno być wykonane jednokrotnie po uprzednim powiadomieniu przez Zamawiającego w ilości 16 934 m2. 3) Podczas oczyszczania nawierzchni po okresie zimowym oraz podczas ostatniego letniego oczyszczenia (wg wskazań Zamawiającego) nawierzchnię należy sprzątnąć wraz z opaskami przy krawężniku (w zakresie zgodnym z przedmiarem usług, cenę za oczyszczenie opaski należy wkalkulować w cenę jednostkową za oczyszczanie nawierzchni). 4) Planowana ilość oczyszczenia nawierzchni w okresie letnim wynosi max. 6 razy tj. 101 604 m2. 5) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia ilości krotności sprzątań w okresie letnim oraz ilości m2. Zadanie Nr II Oczyszczanie nawierzchni dróg wojewódzkich Nr 747 Chodel - Konopnica, Nr 827 Sadurki - Bełżyce i Nr 834 Bełżyce - Stara Wieś w m. Bełżyce, z nieczystości po sezonie zimowym i w okresie letnim. 1) Nawierzchnie dróg wojewódzkich należy sprzątać w zakresie zgodnym z przedmiarem usług oraz "Warunkami oczyszczania nawierzchni dróg wojewódzkich". 2) Sprzątanie po okresie zimowym winno być wykonane jednokrotnie po uprzednim powiadomieniu przez Zamawiającego w ilości 6 606 m2. 3) Podczas oczyszczania nawierzchni po okresie zimowym oraz podczas ostatniego letniego oczyszczenia (wg wskazań Zamawiającego) nawierzchnię należy sprzątnąć wraz z opaskami przy krawężniku (w zakresie zgodnym z przedmiarem usług, cenę za oczyszczenie opaski należy wkalkulować w cenę jednostkową za oczyszczanie nawierzchni). 4) Planowana ilość oczyszczenia nawierzchni w okresie letnim wynosi max. 6 razy tj. 39 636 m2. 5) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia ilości krotności sprzątań w okresie letnim oraz ilości m2. Zadanie Nr III Oczyszczanie nawierzchni dróg wojewódzkich Nr 834 Bełżyce - Stara Wieś oraz Nr 836 Bychawa - Kol. Kębłów w m. Bychawa z nieczystości po sezonie zimowym i w okresie letnim. 1) Nawierzchnie drogi wojewódzkiej należy sprzątać w zakresie zgodnym z przedmiarem usług oraz "Warunkami oczyszczania nawierzchni dróg wojewódzkich". 2) Sprzątanie po okresie zimowym winno być wykonane jednokrotnie po uprzednim powiadomieniu przez Zamawiającego w ilości 5 640 m2. 3) Planowana ilość oczyszczenia nawierzchni w okresie letnim wynosi max. 6 razy tj. 33 840 m2. 4) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia ilości krotności sprzątań w okresie letnim oraz ilości m2. Zadanie Nr IV Oczyszczanie nawierzchni drogi wojewódzkiej Nr 822 Lublin - Port Lotniczy Świdnik w m. Świdnik, z nieczystości po sezonie zimowym i w okresie letnim. 1) Nawierzchnie drogi wojewódzkiej należy sprzątać w zakresie zgodnym z przedmiarem usług oraz "Warunkami oczyszczania nawierzchni dróg wojewódzkich". 2) Sprzątanie po okresie zimowym winno być wykonane jednokrotnie po uprzednim powiadomieniu przez Zamawiającego w ilości 13 340 m2. 3) Planowana ilość oczyszczenia nawierzchni w okresie letnim wynosi max. 6 razy tj. 80 040 m2. 4) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia ilości krotności sprzątań w okresie letnim oraz ilości m2. Zadanie Nr V Oczyszczanie nawierzchni drogi wojewódzkiej Nr 835a odcinek węzeł z dr. S17/19 - granica miasta Lublin w m. Elizówka, z nieczystości po sezonie zimowym i w okresie letnim. 1) Nawierzchnie drogi wojewódzkiej należy sprzątać w zakresie zgodnym z przedmiarem usług oraz "Warunkami oczyszczania nawierzchni dróg wojewódzkich". 2) Sprzątanie po okresie zimowym winno być wykonane jednokrotnie po uprzednim powiadomieniu przez Zamawiającego w ilości 6 272 m2. 3) Planowana ilość oczyszczenia nawierzchni w okresie letnim wynosi max. 6 razy tj. 37 632 m2. 4) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia ilości krotności sprzątań w okresie letnim oraz ilości m2. WARUNKI WYKONANIA OCZYSZCZENIA NAWIERZCHNI DRÓG WOJEWÓDZKICH m. Kraśnik, Bełżyce, Bychawa, Świdnik i Elizówka. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie: 1) mechaniczne, z zastosowaniem odpowiedniego sprzętu (zamiatarki samojezdne lub doczepne) oczyszczanie jezdni na szerokości min. 1,0 mb od każdej z dwóch krawędzi wraz z opaskami, wysp rozdzielających, powierzchni wyłączonych z ruchu oraz azyli dla pieszych na całej szerokości, 2) oczyszczanie nawierzchni parkingów i zatok przystankowo - postojowych zlokalizowanych przy drogach objętych zamówieniem, 3) ręczne oczyszczenie innych miejsc, w których nie jest możliwe użycie sprzętu, 4) wywóz oraz zagospodarowanie wytworzonego w trakcie wykonywanej usługi odpadu, zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. Wszelkie koszty oraz odpowiedzialność związane z wywozem i zagospodarowaniem wytworzonego odpadu ponosi Wykonawca. 5) Wykonawca zobowiązany jest w terminie 10 dni po upływie każdego miesiąca, w którym wykonywał usługę, przedstawić Zamawiającemu dokument potwierdzający prawidłowe zagospodarowanie wytworzonych odpadów, 6) realizowanie usługi w godzinach o najmniejszym natężeniu ruchu, z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa, ewentualnego oznakowania miejsca prowadzonych prac, zgodnie z instrukcją o znakach i sygnałach na drogach, wyposażenie pracującego sprzętu w lampy ostrzegawcze (pulsujące) koloru pomarańczowego oraz ubranie pracowników w kamizelki ostrzegawcze, 7) o konieczności przystąpienia do realizacji usługi Wykonawca będzie zawiadamiany telefonicznie, faksem, e-mailem lub za pośrednictwem poczty, przez upoważnionego pracownika Zamawiającego, 8) przekazanie pasa drogowego nastąpi w ciągu 2 dni od terminu powiadomienia, 9) od momentu otrzymania informacji o konieczności oczyszczenia Wykonawca winien wykonać je w ciągu: - sprzątanie pozimowe - 15 dni, - sprzątanie letnie - 3 dni - sprzątanie letnie wraz z oczyszczeniem opaski - 15 dni 10) Zamawiający dokona odbioru wykonanych prac w ciągu 2 dni od daty zgłoszenia przez Wykonawcę faktu ich zakończenia, 11)Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia bezpiecznych warunków ruchu drogowego w rejonie prowadzonych usług objętych umową na podstawie projektu tymczasowej organizacji ruchu (na czas prowadzonych usług) dostarczonego przez Zamawiającego. Termin wykonania zamówienia - 20.12.2019 r. Zadanie Nr VI I. Sprzątanie pasa drogowego z nieczystości stałych w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 833 Chodel - Kraśnik w m. Kraśnik ul. Urzędowska i ul. Lubelska, km 19+220 - 26+679. 1) Sprzątanie przewiduje 76 sprzątań, wykonywane w poniedziałek i czwartek każdego tygodnia, począwszy od 01 kwietnia 2019 roku. 2) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia ilości krotności sprzątań w okresie letnim. 3) Sprzątanie winno być wykonane zgodnie z poniższymi warunkami. WARUNKI WYKONANIA SPRZĄTANIA PASA DROGOWEGO m. Kraśnik, ul. Urzędowska i ul. Lubelska w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 833 Chodel -Kraśnik 1) Sprzątanie obejmuje cały pas drogowy łącznie z chodnikiem, ścieżką rowerową, pasem zieleni i znajdującymi się w pasie żywopłotami oraz skarpami, zgodnie z podaną lokalizacją. 2) Sprzątanie polega na wyzbieraniu wszelkich nieczystości znajdujących się w pasie drogowym. 3) Sprzątanie winno się odbywać w poniedziałek i czwartek każdego tygodnia począwszy od 01 kwietnia do 20 grudnia 2019 r.: - ul. Urzędowska i ul. Lubelska, km 19+220 - 26+679 - 7 459 mb x 6,0 mb x 2 str. = 89 508 m2 (powierzchnia pasa drogowego) , do sprzątania przyjęto 1% powierzchni PD tj. - 895,0 m2 - poniedziałek - krotność sprzątania - 38 - ul. Urzędowska i ul. Lubelska, km 23+990 - 26+679 - 2 689 mb x 6,0 mb x 2 str. = (powierzchnia pasa drogowego) , do sprzątania przyjęto 1% powierzchni PD tj. - 323,0 m2- czwartek - krotność sprzątania - 38 4) W przypadku gdy w dany poniedziałek lub czwartek wypada święto, sprzątanie należy wykonać w następny dzień roboczy. 5) Do zadań Wykonawcy należy wywóz oraz zagospodarowanie wytworzonego w trakcie wykonywanej usługi odpadu, zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. Wszelkie koszty oraz odpowiedzialność związane z wywozem i zagospodarowaniem wytworzonego odpadu ponosi Wykonawca. 6) Wykonawca zobowiązany jest w terminie 10 dni po upływie każdego miesiąca, w którym wykonywał usługę, przedstawić Zamawiającemu dokument potwierdzający prawidłowe zagospodarowanie wytworzonych odpadów. 7) Wykonawca zobowiązany jest wykonać zamówienie z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa, ewentualnie oznakować miejsca prowadzonych prac, zgodnie z instrukcją o znakach i sygnałach na drogach, wyposażyć pracujący sprzętu w lampy ostrzegawcze (pulsujące) koloru pomarańczowego oraz zapewnić ubranie pracowników w kamizelki ostrzegawcze. Termin wykonania zamówienia - 20.12.2019 r. II. Uprzątnięcie pasa drogowego drogi wojewódzkiej Nr 833 Chodel - Kraśnik w m. Kraśnik ul. Urzędowska w km 19+220 - 25+096 i ul. Lubelska w km 25+096 -26+679, str. lewa i prawa. WARUNKI UPRZĄTNIĘCIA PASA DROGOWEGO m. Kraśnik, ul. Urzędowska i ul. Lubelska w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 833 Chodel - Kraśnik 1) Zamówienie polegać będzie na 1-krotnym wygrabieniu trawnika o powierzchni 29 484 m2, zebraniu z pasa drogowego (trawnik, opaska, chodnik, ścieżka rowerowa, nawierzchnia na szer. 1,0 m od każdej z krawędzi) oraz wywóz na składowisko odpadów nieczystości, w tym: liści, resztek roślinnych, drobnych gałęzi oraz odpadów komunalnych. 2) Długość odcinka do uprzątnięcia pasa drogowego - 7,459 km 3) Dokładny termin wykonania zamówienia określi Zamawiający, lecz nie później niż do dnia 16.11.2019 r. 4) Pas drogowy należy uprzątnąć w ciągu 14 dni od daty protokolarnego przejęcia pasa drogowego Zadanie Nr VII Sprzątanie chodników przy drodze wojewódzkiej Nr 827 Sadurki - Bełżyce w m. Bełżyce 1) Sprzątanie winno być wykonywane w każdy wtorek i piątek tygodnia począwszy od 02 kwietnia do 31 października 2019 roku, łącznie 61 sprzątań. 2) Do sprzątania przewidziano 677,0 m2. 3) W przypadku gdy w dany wtorek lub piątek wypada święto, sprzątanie należy wykonać w następny dzień roboczy. 4) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia ilości krotności sprzątań w okresie letnim. 5) Sprzątanie winno być wykonane zgodnie z poniższymi warunkami. WARUNKI WYKONANIA SPRZĄTANIA CHODNIKÓW m. Bełżyce w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 827 1) Sprzątanie należy prowadzić zgodnie z podanym przedmiarem usług. 2) Sprzątanie obejmuje cały pas drogowy łącznie z chodnikiem, pasem zieleni i znajdującymi się w pasie żywopłotami. 3) Sprzątanie polega na wyzbieraniu wszelkich nieczystości występujących w pasie drogowym. 4) Do zadań Wykonawcy należy wywóz oraz zagospodarowanie wytworzonego w trakcie wykonywanej usługi odpadu, zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. Wszelkie koszty oraz odpowiedzialność związane z wywozem i zagospodarowaniem wytworzonego odpadu ponosi Wykonawca. 5) Wykonawca zobowiązany jest w terminie 10 dni po upływie każdego miesiąca, w którym wykonywał usługę, przedstawić Zamawiającemu dokument potwierdzający prawidłowe zagospodarowanie wytworzonych odpadów. 6) Wykonawca zobowiązany jest wykonać zamówienie z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa, ewentualnie oznakować miejsca prowadzonych prac, zgodnie z instrukcją o znakach i sygnałach na drogach, wyposażyć pracujący sprzętu w lampy ostrzegawcze (pulsujące) koloru pomarańczowego oraz zapewnić ubranie pracowników w kamizelki ostrzegawcze. Termin wykonania zamówienia - 31.10.2019 r. Zadanie Nr VIII Sprzątanie pasa drogowego z nieczystości stałych w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 822 Lublin - Port Lotniczy Świdnik w m. Świdnik ul. Mełgiewska, ul. Lotnicza, ul. Żwirki i Wigury, ul. Jana III Sobieskiego. 1) Sprzątanie przewiduje 38 sprzątań, wykonywane w piątek każdego tygodnia, począwszy od 05 kwietnia do 20 grudnia 2019 roku. - km 1+220 - 7+440 - 6 220 mb (szer. zmienna) = 83 793 m2 = 83 793 m2 (powierzchnia pasa drogowego) , do sprzątania przyjęto 1% powierzchni PD tj. - 838,0 m2 2) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia ilości krotności sprzątań w okresie letnim. 3) Sprzątanie winno być wykonane zgodnie z poniższymi warunkami. WARUNKI WYKONANIA SPRZĄTANIA PASA DROGOWEGO m. Świdnik ul. Mełgiewska, ul. Lotnicza, ul. Żwirki i Wigury, ul. Jana III Sobieskiego, km 1+220 - 7+440 w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 822 Lublin - Port Lotniczy Świdnik 1) Sprzątanie obejmuje cały pas drogowy łącznie z chodnikami, trawnikami, opaskami, pasami rozdzielającymi, rondami, poboczami wraz ze skarpami. 2) Sprzątanie polega na wyzbieraniu wszelkich nieczystości znajdujących się w pasie drogowym. 3) W przypadku gdy w dany piątek wypada święto, sprzątanie należy wykonać w następny dzień roboczy. 4) Do zadań Wykonawcy należy wywóz oraz zagospodarowanie wytworzonego w trakcie wykonywanej usługi odpadu, zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. Wszelkie koszty oraz odpowiedzialność związane z wywozem i zagospodarowaniem wytworzonego odpadu ponosi Wykonawca. 5) Wykonawca zobowiązany jest w terminie 10 dni po upływie każdego miesiąca, w którym wykonywał usługę, przedstawić Zamawiającemu dokument potwierdzający prawidłowe zagospodarowanie wytworzonych odpadów. 6) Wykonawca zobowiązany jest wykonać zamówienie z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa, ewentualnie oznakować miejsca prowadzonych prac, zgodnie z instrukcją o znakach i sygnałach na drogach, wyposażyć pracujący sprzętu w lampy ostrzegawcze (pulsujące) koloru pomarańczowego oraz zapewnić ubranie pracowników w kamizelki ostrzegawcze. Termin wykonania zamówienia - 20.12.2019 r. Zadanie Nr IX Oczyszczenie nawierzchni chodnika i ścieżki rowerowej w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 747 Chodel - Konopnica, odc. Bełżyce - Radawiec, od km 81+900 do km 91+500, strona prawa i lewa WARUNKI OCZYSZCZENIA CHODNIKA I ŚCIEŻKI ROWEROWEJ odc. Bełżyce - Radawiec w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 747 Chodel - Konopnica 1) Oczyszczanie obejmuje mechaniczne, z zastosowaniem odpowiedniego sprzętu (zamiatarki samojezdne lub doczepne) oczyszczanie nawierzchni chodnika i ścieżki rowerowej na szer. 3,0 m z wszelkich zanieczyszczeń, piasku, traw i chwastów porastających spoiny nawierzchni z kostki betonowej. 2) Oczyszczanie będzie odbywać się trzykrotnie w ciągu roku, po uprzednim powiadomieniu przez Zamawiającego. 3) Od momentu otrzymania informacji o konieczności oczyszczenia Wykonawca winien wykonać je w ciągu 20 dni. 4) Do zadań Wykonawcy należy wywóz oraz zagospodarowanie wytworzonego w trakcie wykonywanej usługi odpadu, zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. Wszelkie koszty oraz odpowiedzialność związane z wywozem i zagospodarowaniem wytworzonego odpadu ponosi Wykonawca. 5) Wykonawca zobowiązany jest podczas odbioru przedstawić Zamawiającemu dokument potwierdzający prawidłowe zagospodarowanie wytworzonych odpadów. 6) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia ilości krotności oczyszczenia. 7) Zamawiający dokona odbioru wykonanych prac w ciągu 2 dni od daty zgłoszenia przez Wykonawcę faktu ich zakończenia. 8) Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia bezpiecznych warunków ruchu drogowego w rejonie prowadzonych usług objętych umową na podstawie projektu tymczasowej organizacji ruchu (na czas prowadzonych usług) dostarczonego przez Zamawiającego. Termin wykonania zamówienia - 31.10.2019 r. 3. Wykonawca zobowiązuje się do zawarcia na własny koszt odpowiednich umów ubezpieczenia z tytułu odpowiedzialności cywilnej na czas realizacji zamówienia. 4. Ubezpieczeniu podlega odpowiedzialność cywilna kontraktowa oraz deliktowa za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi pracami, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych - wymagana suma ubezpieczenia nie mniej niż 100 tys. zł na jedno zdarzenie. 5. Kopie polis lub dokumentów ubezpieczeniowych potwierdzone za zgodność z oryginałem Wykonawca przedłoży do wglądu Zamawiającemu najpóźniej przy protokólarnym przekazaniu/przejęciu pasa drogowego po otrzymaniu pierwszej dyspozycji i następnie na każde żądanie Zamawiającego. Opóźnienie z tego tytułu będzie traktowane, jako powstałe z przyczyn zależnych od Wykonawcy. 6. W przypadku niewykonania obowiązku, o którym mowa w pkt 5, Zamawiający ma prawo do odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 7. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na poszczególne zadania. Ofertę można złożyć na jedno lub kilka zadań. 8. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (art. 30, ust. 5 ustawy). Za rozwiązanie równoważne uznane będzie wykonanie usługi przy wykorzystaniu sprzętu innego niż określony w warunkach wykonania zaproponowane w ofercie, pod warunkiem, że ich parametry będą nie gorsze niż określone w w/w warunkach. 9. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy pzp, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności operatora zamiatarki, kierowcy sprzętu transportowego do wywozu odpadów oraz osób sprzątających w zakresie realizacji zamówienia.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

tak

II.5) Główny Kod CPV: 90600000-3


Dodatkowe kody CPV: 90610000-6

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1

NAZWA: Zadanie Nr I - Oczyszczanie nawierzchni drogi wojewódzkiej w m. Kraśnik

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28/03/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 23384.60
Waluta pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: FLOREKO Maciej Bojdziński
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Geodezyjna 80d/11
Kod pocztowy: 03-290
Miejscowość: Warszawa
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 28787.80
Oferta z najniższą ceną/kosztem 28787.80
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 28787.80
Waluta: pln

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 2

NAZWA: Zadanie Nr II - Oczyszczanie nawierzchni dróg wojewódzkich w m. Bełżyce

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28/03/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 10811.81
Waluta pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: FLOREKO Maciej Bojdziński
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Geodezyjna 80d/11
Kod pocztowy: 03-290
Miejscowość: Warszawa
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 14533.20
Oferta z najniższą ceną/kosztem 14533.20
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 14533.20
Waluta: pln

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 3

NAZWA: Zadanie Nr III - Oczyszczanie nawierzchni dróg wojewódzkich w m. Bychawa

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28/03/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 9127.38
Waluta pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Bychawskie Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Rataja 6
Kod pocztowy: 23-100
Miejscowość: Bychawa
Kraj/woj.: lubelskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 9258.60
Oferta z najniższą ceną/kosztem 9258.60
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 12408.00
Waluta: pln

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 4

NAZWA: Zadanie Nr IV - Oczyszczanie nawierzchni drogi wojewódzkiej w m. Świdnik

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28/03/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 16678.69
Waluta pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 3
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Przedsiębiorstwo Komunalne "PEGIMEK" Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Konopnickiej 3
Kod pocztowy: 21-040
Miejscowość: Świdnik
Kraj/woj.: lubelskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 13740.20
Oferta z najniższą ceną/kosztem 13740.20
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 29348.00
Waluta: pln

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 5

NAZWA: Zadanie Nr V- Oczyszczanie nawierzchni drogi wojewódzkiej w m. Elizówka

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28/03/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 7830.73
Waluta pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Przedsiębiorstwo Komunalne "PEGIMEK" Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Konopnickiej 3
Kod pocztowy: 21-040
Miejscowość: Świdnik
Kraj/woj.: lubelskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 6522.88
Oferta z najniższą ceną/kosztem 6522.88
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 13798.40
Waluta: pln

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 6

NAZWA: Zadanie Nr VI - Sprzątanie chodników w pasie drogowym w m. Bełżyce

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28/03/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 20171.34
Waluta pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: FLOREKO Maciej Bojdziński
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Geodezyjna 80d/11
Kod pocztowy: 03-290
Miejscowość: Warszawa
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 11907.62
Oferta z najniższą ceną/kosztem 11907.62
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 23099.94
Waluta: pln

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 7

NAZWA: Zadanie Nr VII- Sprzątanie chodników w pasie drogowym w m. Bełżyce

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28/03/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 9559.49
Waluta pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: FLOREKO Maciej Bojdziński
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Geodezyjna 80d/11
Kod pocztowy: 03-290
Miejscowość: Warszawa
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 10324.25
Oferta z najniższą ceną/kosztem 10324.25
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 10324.25
Waluta: pln

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 8

NAZWA: Zadanie Nr VIII - Sprzątanie pasa drogowego w m. Świdnik

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28/03/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 9435.26
Waluta pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Przedsiębiorstwo Komunalne "PEGIMEK" Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Konopnickiej 3
Kod pocztowy: 21-040
Miejscowość: Świdnik
Kraj/woj.: lubelskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 4139.72
Oferta z najniższą ceną/kosztem 4139.72
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 5413.48
Waluta: pln

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 9

NAZWA: Zadanie Nr IX - Oczyszczenie nawierzchni chodnika i ścieżki rowerowej w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 747 Chodel - Konopnica

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28/03/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 24933.33
Waluta pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: FLOREKO Maciej Bojdziński
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Geodezyjna 80d/11
Kod pocztowy: 03-290
Miejscowość: Warszawa
Kraj/woj.: lubelskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 24480.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 24480.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 24480.00
Waluta: pln

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.