eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lublin › Przebudowa drogi nr 112469L w miejscowości Łuszczów Drugi, przebudowa drogi wewnętrznej na działce nr 412 w miejscowości Świdniczek, przebudowa (modernizacja) drogi nr 112539L w miejscowości Turka - etap pierwszy oraz przebudowa ciągu dróg gminnychŚwidnik Duży Drugi droga nr 107372L, Świdnik Duży Drugi droga nr 106117L, Kolonia Świdnik Mały droga nr 106117L - etap pierwszy

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2020-03-09

Ogłoszenie nr 510043090-N-2020 z dnia 09-03-2020 r.

Gmina Wólka: Przebudowa drogi nr 112469L w miejscowości Łuszczów Drugi, przebudowa drogi wewnętrznej na działce nr 412 w miejscowości Świdniczek, przebudowa (modernizacja) drogi nr 112539L w miejscowości Turka - etap pierwszy oraz przebudowa ciągu dróg gminnych: Świdnik Duży Drugi droga nr 107372L, Świdnik Duży Drugi droga nr 106117L, Kolonia Świdnik Mały droga nr 106117L - etap pierwszy

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 503841-N-2020

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 540016022-N-2020


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina Wólka, Krajowy numer identyfikacyjny 43102015000000, ul. Jakubowice Murowane 8, 20-258 Lublin, woj. lubelskie, państwo Polska, tel. +48 (81) 478 17 50, +48782333200, e-mail gmina@wolka.pl, tomasz.misiura@wolka.pl, faks +48(81) 7465001.
Adres strony internetowej (url): http://bip.wolka.pl/

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przebudowa drogi nr 112469L w miejscowości Łuszczów Drugi, przebudowa drogi wewnętrznej na działce nr 412 w miejscowości Świdniczek, przebudowa (modernizacja) drogi nr 112539L w miejscowości Turka - etap pierwszy oraz przebudowa ciągu dróg gminnych: Świdnik Duży Drugi droga nr 107372L, Świdnik Duży Drugi droga nr 106117L, Kolonia Świdnik Mały droga nr 106117L - etap pierwszy

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

RI.271.3.2020

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi nr 112469L w miejscowości Łuszczów Drugi, przebudowa drogi wewnętrznej na działce nr 412 w miejscowości Świdniczek, przebudowa (modernizacja) drogi nr 112539L w miejscowości Turka - etap pierwszy oraz przebudowa ciągu dróg gminnych: Świdnik Duży Drugi droga nr 107372L, Świdnik Duży Drugi droga nr 106117L, Kolonia Świdnik Mały droga nr 106117L - etap pierwszy. Zamawiający podzielił zamówienie na 4 części, zgodnie z art. 36aa ustawy. Wykonawca może złożyć ofertę na dowolną ilość części zamówienia. Zamawiający nie ogranicza ilości części zamówienia, na które będzie udzielone zamówienie jednemu wykonawcy. Ilość części, na które będą podpisane umowy zależy przede wszystkim od zaoferowanych cen i posiadanych przez zamawiającego środków. Poniżej wymienione są główne cechy przedmiotu zamówienia i przybliżone ilości: 1.1. Część pierwsza zamówienia - "Przebudowa drogi nr 112469L w miejscowości Łuszczów Drugi" swoim zakresem obejmuje w szczególności: - przebudowę drogi na odcinku od km 0+008,30 do km 0+525,67 o nawierzchni bitumicznej, szerokości jezdni 5,0 m, z poboczami utwardzonymi kruszywem szerokości 0,75m, - przebudowę dwóch skrzyżowań z drogami wewnętrznymi, - utwardzenie zjazdów indywidualnych kruszywem łamanym, - wykonanie oznakowania pionowego, - regulacja wysokościowa wszystkich istniejących zasuw wodociągowych w pasie drogowym (nie ujęte w przedmiarze), i zabezpieczenie elementów uzbrojenia sieci telekomunikacyjnej i energetycznej (zabezpieczenie rurami dwudzielnymi), - wykonanie elementów odwodnienia (przepusty, rowy), - wykonanie robót rozbiórkowych oraz przestawienie ogrodzeń (ok. 70m). Orientacyjne ilości: - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S 50/70 gr. 5 cm na podbudowie z kruszywa gr. 20cm i warstwie piaskowo-cementowej gr. 15cm - około 3105m2, - pobocza utwardzone kruszywem łamanym około 782m2, - zjazdy indywidualne utwardzone kruszywem łamanym około 299m2 - humusowanie i obsianie terenu mieszanką traw - około 460m2, - przepust rurowy na materacu z geowłókniny śr. 60 cm - około 10m, - około 17szt. znaków drogowych na 12 słupkach stalowych. Część pierwsza zamówienia realizowana jest przy współfinansowaniu ze środków Funduszu Dróg Samorządowych 1.2. Część druga zamówienia - "Przebudowa drogi wewnętrznej na działce nr 412 w miejscowości Świdniczek" swoim zakresem obejmuje w szczególności: - przebudowę drogi na odcinku od km 0+000 do km 0+094 o nawierzchni bitumicznej, szerokości jezdni 3,5 m, z poboczami utwardzonymi kruszywem szerokości 0,25m, - poszerzenie istniejącej drogi z szerokości 3,2m do 3,5m, - wykonanie oznakowania pionowego, Orientacyjne ilości: - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S 50/70 gr. 4 cm, na warstwie wyrównawczej AC16W 50/70 gr. min. 3cm, - około 329m2, - podbudowa na poszerzeniach z kruszywa łamanego gr. 20 cm na warstwie piaskowo-cementowej gr. 15cm - około 82,4 m2, - pobocza i zjazdy utwardzone kruszywem łamanym około 67m2, - humusowanie i obsianie terenu mieszanką traw - około 94m2. 1.3. Część trzecia zamówienia - "Przebudowa (modernizacja) drogi nr 112539L w miejscowości Turka - etap pierwszy" swoim zakresem obejmuje w szczególności: - przebudowę drogi na odcinku od km 0+000 do km 0+400 o nawierzchni bitumicznej (tylko warstwa wiążąca), szerokości jezdni 5,0 m, z poboczami utwardzonymi kruszywem szerokości 0,75m, - poszerzenie istniejącej drogi do szerokości jezdni 5,0m, - wykonanie oznakowania pionowego, - regulację wysokościową wszystkich studni kanalizacji sanitarnej występujących w pasie drogowym na przebudowywanym odcinku (niezależnie od ilości podanych w przedmiarze). Orientacyjne ilości: - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W 50/70 gr. 4 cm, na podbudowie z kruszywa łamanego gr. 8cm na warstwie wyrównawczej i doziarniajacej wymieszanej recyklerem na gł. 25cm z istniejącą podbudową- około 2040m2, - dodatkowa podbudowa na poszerzeniach z kruszywa betonowego gr. 20 cm - około 1275m2, - pobocza i zjazdy utwardzone kruszywem łamanym, - humusowanie i obsianie terenu mieszanką traw - około 350m2. Dokumentacja projektowa obejmuje również odcinki dróg, które nie są objęte niniejszą częścią zamówienia. Bieżący etap pierwszy budowy przeznaczony obecnie do realizacji obejmuje odcinek drogi od km 0+000 do km 0+400. Bieżący etap nie obejmuje warstwy ścieralnej asfaltobetonu. 1.4. Część czwarta zamówienia - "Przebudowa ciągu dróg gminnych: Świdnik Duży Drugi droga nr 107372L, Świdnik Duży Drugi droga nr 106117L, Kolonia Świdnik Mały droga nr 106117L - etap pierwszy" swoim zakresem obejmuje w szczególności: - przebudowę drogi na odcinku od km 0+829,93 do km 1+222,14 o nawierzchni bitumicznej, szerokości jezdni 3,5 m, z poboczami utwardzonymi kruszywem szerokości 0,75m, - przebudowę skrzyżowania z drogą wewnętrzną, - wykonanie lokalnych poszerzeń istniejącej drogi, - utwardzenie zjazdów indywidualnych kruszywem łamanym oraz przebukowanie istniejących zjazdów z kostki brukowej, - wykonanie częściowej rozbiórki istniejącej nawierzchni bitumicznej, podbudowy i znaków drogowych, - odmulenie przepustu drogowego i wykonanie elementów odwodnienia (ścieki korytkowe) - regulację wysokościową wszystkich studni kanalizacji sanitarnej i zasuw wodociągowych występujących w pasie drogowym na przebudowywanym odcinku (niezależnie od ilości podanych w przedmiarze), - wykonanie oznakowania pionowego i ogrodzeń segmentowych. Orientacyjne ilości: - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC8S 50/70 gr. 3 cm, na warstwie wiążącej z betonu asfaltowego AC11W 50/70 gr. 3 cm, na warstwie wyrównawczej z kruszywa łamanego gr. min. 8cm - około 1830 m2, - dodatkowa podbudowa na poszerzeniach i w miejscach wymiany podbudowy z kruszywa gr. 20cm na warstwie piaskowo-cementowej gr. 15cm - około 1071 m2, - pobocza i zjazdy utwardzone kruszywem łamanym gr. 15cm - około 884m2, - przebukowanie istniejących zjazdów z kostki brukowej - około 46m2, - ściek korytkowy z elementów prefabrykowanych na ławie betonowej z oporem - około 87m, - humusowanie i obsianie terenu mieszanką traw - około 451m2, - około 18szt. znaków drogowych na 30 słupkach stalowych - ustawienie ogrodzeń segmentowych - około 18m. Dokumentacja projektowa obejmuje również odcinki dróg, które nie są objęte niniejszą częścią zamówienia. Bieżący etap pierwszy budowy przeznaczony obecnie do realizacji obejmuje odcinek od km 0+829,93 do km 1+222,14. 2. Przedmiot zamówienia dla części zamówienia nr 3 i 4 obejmuje wykonanie na koszt wykonawcy monitoringu wizyjnego (kamerowanie) z zapisem na płycie DVD sieci kanalizacyjnej występującej w pasie drogowym przed rozpoczęciem robót (siec oczyszczona przez zamawiającego) i po zakończeniu robót. W przypadku, gdy monitoring potwierdzi, że do kanalizacji trafiły odpady z budowy drogi, zamawiający odmówi odbioru inwestycji do czasu oczyszczenie kanalizacji i wykazania przy pomocy kolejnego monitoringu, że zanieczyszczenia zostały usunięte. Wykonawca może zrezygnować z wykonania pierwszego monitoringu przed rozpoczęciem robót, jednak bierze wtedy odpowiedzialność za ewentualne istniejące zanieczyszczenia. W przypadku, gdy monitoring przed rozpoczęciem robót wykaże zanieczyszczenia, zamawiający oczyści cieć i dokona kolejnego monitoringu na własny koszt. 3. Przedmiot zamówienia dla wszystkich części zamówienia obejmuje również sporządzenie na własny koszt przez wykonawcę projektu czasowej organizacji ruchu i zatwierdzenie go zgodnie z obowiązującymi przepisami przed rozpoczęciem robót (w tym ponoszenie wszelkich opłat). Zamawiający nie będzie naliczał opłat za zajecie pasa drogowego na czas robót. Przedmiot zamówienia obejmuje również zapewnienie na własny koszt pełnej obsługi geodezyjnej w zakresie wytyczenia, pomiarów i wykonania geodezyjnej dokumentacji powykonawczej, sporządzenia wykazu zmian gruntowych jeśli takie wystąpią oraz odtworzenie ewentualnych punktów osnowy geodezyjnej. Wykonawca ponosi również ewentualne koszty związane z odbiorem technicznym robót przez zarządców sieci. Nadmiary gruntu do zagospodarowania przez wykonawcę we własnym zakresie. 4. Minimalny wymagany okres gwarancji i rękojmi wynosi 36 miesięcy (kryterium oceny ofert).

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

tak

II.5) Główny Kod CPV: 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg


SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1

NAZWA: Przebudowa drogi nr 112469L w miejscowości Łuszczów Drugi

Postępowanie / część zostało unieważnione

tak

Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:

Cena najkorzystniejszej oferty wynosi 461.355,26 zł brutto. Kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie tej części zamówienia wynosi 350.000,00zł. Zamawiający ze względu na planowane zewnętrzne dofinansowanie nie może w najbliższym czasie zwiększyć środków na zwiększenie kwoty na sfinansowanie zamówienia do wysokości ceny oferty najkorzystniejszej, więc unieważnił postępowanie na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4) Prawa zamówień publicznych - zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty. Drugą przesłanką do unieważnienia postępowania jest wada postepowania niemożliwa do usunięcia po otwarciu ofert. Zamawiający w ogłoszeniu o zamówieniu zamówienia ustalił termin wykonania zamówienia dla części pierwszej zamówienia na 31-07-2020r. Jednocześnie w treści specyfikacji istotnych warunków (SIWZ) i w formularzu ofertowym zamawiający popełnił omyłkę i określił termin wykonania zamówienia dla części pierwszej zamówienia jako 31-08-2020r., czym nieświadomie wprowadził wykonawców w błąd. Żaden z wykonawców nie zauważył tej omyłki i nie zadał pytań w tym zakresie w trakcie postępowania. W efekcie wszyscy wykonawcy zaoferowali termin wykonania dłuższy o 1 miesiąc niż określony w ogłoszeniu o zamówieniu. Zamawiający unieważnił więc postępowanie na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7) Prawa zamówień publicznych - zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

CZĘŚĆ NR: 2

NAZWA: Przebudowa drogi wewnętrznej na działce nr 412 w miejscowości Świdniczek

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 25/02/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 41484.99
Waluta

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 9
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 7
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Zakład Budowy Wodociągów i Kanalizacji Justyna Zadura
Email wykonawcy: mzgory@o2.pl
Adres pocztowy: Góry 85A
Kod pocztowy: 24-173
Miejscowość: Markuszów
Kraj/woj.: lubelskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 34858.57
Oferta z najniższą ceną/kosztem 34858.57
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 81506.75
Waluta: zł

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 3

NAZWA: Przebudowa (modernizacja) drogi nr 112539L w miejscowości Turka - etap pierwszy

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 25/02/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 320154.47
Waluta

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 10
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 8
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Zakład Budowy Wodociągów i Kanalizacji Justyna Zadura
Email wykonawcy: mzgory@o2.pl
Adres pocztowy: Góry 85A
Kod pocztowy: 24-173
Miejscowość: Markuszów
Kraj/woj.: lubelskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 299846.94
Oferta z najniższą ceną/kosztem 299846.94
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 475317.01
Waluta: zł

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 4

NAZWA: Przebudowa ciągu dróg gminnych: Świdnik Duży Drugi droga nr 107372L, Świdnik Duży Drugi droga nr 106117L, Kolonia Świdnik Mały droga nr 106117L - etap pierwszy

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 27/02/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 320727.69
Waluta

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 9
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 7
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: ARPOL Arkadiusz Porzak
Email wykonawcy: aporzak@wp.pl
Adres pocztowy: Ciecierzyn 64
Kod pocztowy: 21-003
Miejscowość: Ciecierzyn
Kraj/woj.: lubelskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 315336.16
Oferta z najniższą ceną/kosztem 315336.16
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 421083.93
Waluta: zł

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.