eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Piastów › Wykonanie usług przewozu regularnego na linii autobusowej P-1 w ramach lokalnego transportu zbiorowego na terenie Miasta Piastowa

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2020-02-24

Ogłoszenie nr 510033060-N-2020 z dnia 24-02-2020 r.

Burmistrz Miasta Piastowa: Wykonanie usług przewozu regularnego na linii autobusowej P-1 w ramach lokalnego transportu zbiorowego na terenie Miasta Piastowa

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 505140-N-2020

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Burmistrz Miasta Piastowa, Krajowy numer identyfikacyjny 52703200000000, ul. ul. 11 Listopada 2, 05-820 Piastów, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 22 723 01 05, e-mail zamowieniapubliczne@piastow.pl, faks 22 723 01 05.
Adres strony internetowej (url): www.piastow.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Wykonanie usług przewozu regularnego na linii autobusowej P-1 w ramach lokalnego transportu zbiorowego na terenie Miasta Piastowa

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

ZP.271.01.2020

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

: Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie w okresie od 02 marca 2020 roku do 31 grudnia 2020 roku, usługi przewozu regularnego na liniach autobusowych P-1 w ramach lokalnego transportu zbiorowego na terenie Miasta Piastowa. Zamawiający powierza Wykonawcy wykonanie usług transportu osób zgodnie z opisaną trasą przejazdu: Linia: P-1 - trasa: OGIŃSKIEGO 02 - Żbikowska 01 - Skorupki 01 - Skłodowskiej 01 - Traugutta 03 - Orzeszkowej 01 - Tesco 02 - Słowackiego 02 - Niecała 01 - Pola 01 - PKP Piastów 02 -Tetmajera 02 - Dygasińskiego 02 - Kraszewskiego 02 - Sienkiewicza 02 - Godebskiego 02 - Os. Harcerska 02 - PKP Piastów 01 - Traugutta 01 - Kino Baśń 04 - Mazurska 02 - Ożarowska 02 - Błońska 01 -Ożarowska 01 - Małachowskiego 01 - Kino Baśń 02 - Warszawska 02 - Dąbrowskiego 04 -Pułaskiego 02 - Al. Piłsudskiego 02 - OGIŃSKIEGO 02. Łączna ilość przewidywanych wozokilometrów do przejechania linii P-1 po terenie Miasta Piastowa, od dnia 02 marca do dnia 31 grudnia 2020 r., wynosi: Linia P-1: 73 464,16 wozokilometrów + 1 469,28 wozokilometrów (2%) na nieprzewidziane objazdy. Zamawiający nie gwarantuje wykorzystania wszystkich wozokilometrów przewidzianych na objazdy. Przejazd linią P-1 odbywa się bezpłatnie dla każdego uczestnika lokalnego transportu zbiorowego. Kursy na linii P-1 odbywać się będą od poniedziałku do soboty z wyjątkiem świąt, wg zaakceptowanego przez Zamawiającego rozkładu jazdy. Proponowane godziny odjazdów zawarte są w załącznikach do niniejszej dokumentacji. W dniu 24 grudnia 2020 r., kursy realizowane będą wg rozkładu sobotniego. Wykonawca zobowiązuje się do sumiennego wykonywania usług, w tym przestrzegania ustalonego z Zamawiającym rozkładu jazdy. Zamawiający zastrzega możliwość dokonania zmian w rozkładzie jazdy na wnioski mieszkańców lub według potrzeb Zamawiającego. Miesięczna płatność wynagrodzenia Wykonawcy za świadczone usługi następować w terminie 21 dni. Wykonawca będzie świadczył usługi zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r., o transporcie drogowym (t.j. Dz.U.2019 poz. 2140 z późn. zm.), ustawy z dnia 15 listopada 1984 r., Prawo przewozowe (t.j. Dz. U. 2017 poz. 1983 z późn. zm.) i ustawy z 16 grudnia 2010 r., o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. 2019 poz. 2475). W każdym pojeździe wymagane jest zamontowanie nadajnika GPS. Nadajnik GPS pozwoli na śledzenie lokalizacji pojazdów, historii tras wraz z czasami przejazdów. Wykonawca zobowiązany jest do oznakowania pojazdów poprzez naklejkę na przodzie i ścianie bocznej pojazdu symbolem trasy (P-1) dużą czarną czcionką, tablicą lub wyświetlaczem informującym o aktualnym kierunku jazdy za przednią szybą, umieszczenie mapy trasy, listy przystanków i rozkładu jazdy na bocznej szybie i wewnątrz pojazdu, umieszczenie herbu gminy na drzwiach pojazdu przygotowanych wg. wzoru ustalonego i zaakceptowanego przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do wywieszania aktualnego rozkładu jazdy na wszystkich przystankach autobusowych, na trasie przejazdu, oraz dokonywać aktualizacji i czasowych zmian rozkładów jazdy. Koszty związane z oznakowaniem pojazdów, przygotowaniem i wywieszaniem tabliczek z rozkładem jazdy itp. ponosi Wykonawca. Koszty związane z realizacją ust. 8, 9 i 10 ponosi Wykonawca. Wykonawca będzie przekazywał niezwłocznie ustaloną z Zamawiającym w formie elektronicznej (e-mail) informacje o następujących zdarzeniach: kurs niewykonany oraz powód takiego zdarzenia; fakt wykonywania przewozów pojazdem zastępczym z podaniem typu pojazdu, nr rejestracyjnego, daty, godziny, linii, powodu wprowadzenia pojazdu zastępczego, nr rejestracyjny pojazdu stałego, który został zastąpiony oraz przewidywanego okresu w którym pojazd zastępczy będzie eksploatowany; fakt zakończenia wykonywania przewozów pojazdem zastępczym; każdy fakt powstania lub okres występowania odchylenia od rozkładu jazdy równej lub większej niż 20 minut wraz ze wskazaniem powodu takiego stanu; każdy fakt zatrzymania dowodu rejestracyjnego pojazdu przez uprawnione służby kontrolne ze wskazaniem daty, godziny i powodu zatrzymania dowodu rejestracyjnego; każdą zaistniałą sytuację zagrażającą bezpieczeństwa pasażerów pojazdu liniach objętych zamówieniem ze wskazaniem daty, godziny i powodu powstania zagrożenia; zauważone braki w infrastrukturze przystankowej, uszkodzenia oznakowania oraz inne zagrożenia bezpieczeństwa ruchu zgłaszane przez kierowców. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający określa wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących wskazane poniżej czynności w zakresie realizacji zamówienia. Wykonawca przy realizacji przedmiotowego zamówienia zatrudni na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy przez okres trwania umowy, zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy- osoby, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem prac, czyli kierowców wykonujących transport drogowy w trakcie realizacji zamówienia. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 13 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 12 czynności w trakcie realizacji zamówienia: oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r., o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r., o ochronie danych osobowych. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 12 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w projekcie umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Pod pojęciem osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę należy rozumieć nowo zatrudnionych pracowników, jak również już zatrudnionych u wykonawcy lub podwykonawcy. Wymóg nie dotyczy osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w zakresie w jakim będą wykonywać osobiście powyższe czynności. Zamawiający wymaga, aby zatrudnienie przy realizacji zamówienia trwało w całym okresie realizacji zamówienia. Wymagania w zakresie zatrudnienia, nie dotyczą faktu zatrudniania określonych grup pracowników w ogóle, ale zatrudnienia osób do realizacji niniejszego zamówienia. Nie może stanowić spełnienia warunku określonego powyżej samo tylko zatrudnienie ww. osób, którzy następnie nie będą uczestniczyli w wykonywaniu zamówienia W sytuacji, gdy ww. osoby w okresie realizacji zamówienia rozwiążą umowę lub gdy uczyni to Wykonawca, zobowiązany jest on do zatrudnienia w miejsce tej osoby, innej osoby; Składając ofertę Wykonawca złoży oświadczenie w zakresie zatrudnienia osób przy realizacji zamówienia w ramach danej części, zawarte w formularzu oferty (załącznik nr 1 do SIWZ), natomiast dokumentację potwierdzającą spełnianie tych wymogów obowiązany będzie przedstawić na etapie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ŚRODKÓW TRANSPORTU Wykonawca musi przewidzieć 2 autobusy oraz w razie wystąpienia awarii zapewnić inny środek transportu o tożsamym standardzie na koszt własny w czasie jak najkrótszym, nie przekraczającym 60 minut. Zamawiający wymaga aby rok produkcji autobusów był nie wcześniejszy niż 2014 r. Autobusy niskopodłogowe lub częściowo niskopodłogowe. Warunek ten zostanie również spełniony w przypadku gdy pojazd będzie umożliwiał wjazd wózków inwalidzkich (dotyczy zarówno drzwi jak i podjazdu). Drzwi otwierane automatycznie przez kierowcę autobusu. Wymagana minimalna ilość miejsc siedzących dla pasażerów - 17 miejsc. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana zobowiązany jest do dokonania przejazdu technicznego tras w obecności Zamawiającego, przejazdu tras należy dokonać przed podpisaniem umowy. WYMAGANIA DOTYCZĄCE NORM TECHNICZNYCH Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usług będących przedmiotem zamówienia, autobusami spełniającymi warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r., w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 2022 z późn. zm.). Wymagane są pojazdy z silnikiem spełniające normy EURO IV lub wyższe. Wymagane są pojazdy wyposażone w sprawnie działającą i regularnie konserwowaną wentylację, zgodnie z zaleceniami producenta. Wentylacja naturalna powinna odbywać się poprzez przesuwne uchylne okna lub poprzez wywietrzniki dachowe. W pojeździe musi być sprawnie działające ogrzewanie, gwarantujące utrzymanie temperatury w porze zimowej wyższe niż 8ºC. Ogrzewanie autobusu musi być włączone stale przy temperaturze powietrza na zewnątrz poniżej 5ºC, przy temperaturze wyższej w zależności od potrzeb. Drzwi pojazdu otwierane automatycznie z pulpitu kierowcy. Bezpośrednia łączność telefoniczna lub radiowa kierowcy z dyspozytorem Przewoźnika. W pojeździe nie może być oznaczeń reklamowych innych organizatorów transportu niż Zamawiający i oznaczeń innych przewoźników niż Wykonawca. W przypadku gdy Wykonawca zobowiąże się do montażu kamery w busach wymagane jest zamontowanie kamery monitorującej z rejestratorem. System musi obejmować następujące elementy: kamera Full HD zapewniająca widoczność, także po zmroku bez dodatkowego oświetlenia, umożliwiających podgląd przestrzeni pasażerskiej i rejonu drzwi w jakości zapewniającej identyfikację osób, zapis rejestrowanego obrazu na jednym lub kilku dyskach twardych o pojemności zapewniającej magazynowanie obrazu z okresu min. 15 dni pracy, zastosowane w systemie rozwiązania technologiczne muszą zapewnić bezawaryjną i stabilną pracę w warunkach drgań występujących podczas jazdy autobusu, zapis obrazu musi być trwale zabezpieczony przed modyfikacją, w celu możliwości wykorzystania jako dowodu w postępowaniu dochodzeniowym i sądowym. WYMAGANIA DOTYCZĄCE NORM JAKOŚCI Jakość świadczenia usług będzie rozliczana według następujących norm jakości: punktualność odjazdów (początek trasy) nie wcześniej niż 1 minutę przed czasem, zatrzymywanie się na przystankach, prawidłowość oznakowania pojazdów i wygląd pojazdów, zgodnie z umową, prawidłowość i stan techniczny wyposażenia pojazdów, czystość wewnętrzna i zewnętrzna pojazdów, technika jazdy, kultura i zachowanie prowadzącego pojazd, temperatura w pojeździe, praca urządzeń grzewczych, klimatyzacyjnych i wentylacyjnych. Za naruszenie norm rozumie się: W punkcie 1. ppkt 1) - nie wykonanie kursu w całości, odjazd wcześniej niż 0,5 min. przed czasem w stosunku do rozkładu jazdy. W punkcie 1. ppkt. 2) - zatrzymywanie się w zatokach przystankowych lub w rejonie słupka, w sposób nieutrudniający innym uprawnionym pojazdom do korzystania z przystanków, należy zatrzymywać się w początkowej części zatoki oraz jak najbliżej krawężnika. W przypadku przystanków na żądanie nie zatrzymanie się po zasygnalizowaniu pasażera na przystanku lub w autobusie chęci zatrzymania pojazdu. W punkcie 1. ppkt. 3) - nieoznakowanie pojazdu poprzez naklejkę na przodzie, tyle i boku pojazdu symbolem trasy (P1) dużą czarną czcionką, tablicą lub wyświetlaczem informującym o aktualnym kierunku jazdy za przednią szybą, nie umieszczeniu mapy trasy, listy przystanków i rozkładu jazdy na bocznej szybie na zewnątrz i wewnątrz pojazdu, W punkcie 1. ppkt. 4) - stan techniczny niezgodny z przepisami prawa i brak dokumentu potwierdzającego sprawność pojazdu. W punkcie 1. ppkt. 5) - brudny pojazd wewnątrz i na zewnątrz, przepełniony kosz na śmieci lub śmietniczki, brudne siedzenia, uchwyty. W punkcie 1. ppkt. 6) - gwałtowne nieuzasadnione hamowanie i przyspieszanie, szarpanie, wjazd w zatokę powodujące ochlapanie pasażerów oczekujących na przystankach. W punkcie 1. ppkt. 7) - odnoszenie się do pasażerów w sposób niekulturalny, prowadzenie rozmów przez telefon komórkowy, palenie tytoniu w czasie jazdy lub postoju wewnątrz pojazdu, nieudzielenie pomocy przy wsiadaniu i wysiadaniu osobom niepełnosprawnym. W punkcie 1. ppkt. 8) - wyłączenie ogrzewania niezgodnie z normami, wyłączenie klimatyzacji niezgodnie z zaleceniami, nie otwarcie wywietrzników w pojeździe bez klimatyzacji przy temperaturze powietrza powyżej 25 ºC.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 60100000-6


Dodatkowe kody CPV: 60112000-6

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 21/02/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 379912.55
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: PRZEWÓZ OSÓB Dariusz Średnicki
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Lipowa 11
Kod pocztowy: 05-252
Miejscowość: Karpin
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 260019.04
Oferta z najniższą ceną/kosztem 260019.04
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 260588.53
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.