eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gorzów Wielkopolski › Dostawa systemu teleinformatycznego dla WORD w Gorzowie Wlkp.



Ogłoszenie z dnia 2020-02-17

Ogłoszenie nr 510028352-N-2020 z dnia 17-02-2020 r.

Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Gorzowie Wlkp.: Dostawa systemu teleinformatycznego dla WORD w Gorzowie Wlkp.

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 623068-N-2019

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Gorzowie Wlkp., Krajowy numer identyfikacyjny 21046564700000, ul. ul. Podmiejska 18, 66-400 Gorzów Wielkopolski, woj. lubuskie, państwo Polska, tel. 957 324 377, e-mail administracja@wordgorzow.pl, faks 957 257 643.
Adres strony internetowej (url): www.wordgorzow.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: samorządowa wojewódzka osoba prawna

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Dostawa systemu teleinformatycznego dla WORD w Gorzowie Wlkp.

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

AG.030.1.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Dostawy

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa obejmująca wdrożenie, instalację, konfigurację i utrzymanie systemu teleinformatycznego (w skrócie STW) dla potrzeb przeprowadzania egzaminów państwowych na prawo jazdy w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Gorzowie Wlkp. 1.1. System informatyczny w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2019 r. poz. 700 t.j. ze zm.) - art. 3 pkt. 3, oznacza zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania zapewniający przetwarzanie, przechowywanie, wysyłanie i odbieranie danych przez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci telekomunikacyjnego urządzenia końcowego. Zamawiający wymaga, aby dostarczony system Wykonawcy był zintegrowany z systemem teleinformatycznym, o którym mowa w art.16a ustawy o kierujących pojazdami przy wykorzystaniu infrastruktury technicznej będącej w dyspozycji Zamawiającego określonej w załączniku nr 1 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wraz z wdrożeniem, instalacją, konfiguracją i utrzymaniem w okresie obowiązywania umowy oraz usługami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia. 1.2. System teleinformatyczny musi być w pełni funkcjonalny, przez co Zamawiający rozumie realizację w sposób niezakłócony zadań publicznych, które polegają na obsłudze administracyjnej oraz przeprowadzaniu egzaminów państwowych teoretycznych i praktycznych na prawo jazdy. Zadania publiczne Zamawiającego muszą być realizowane dzięki należytemu zabezpieczeniu integracji systemu ze wszystkimi systemami wymaganymi do wymiany Profili Kandydatów na Kierowców (PKK) i innych informacji, zgodnie ze stanem prawnym obowiązującym w okresie związania umową niezależnie od zachodzących w tym czasie zmian w zakresie sposobu funkcjonowania ww. systemów a także zmian ich dostawców i/lub dysponentów. 1.3. Zamawiający nie posiada informacji dotyczących warunków integracji z systemem CEPIK 2.0, który zgodnie z zapisami ustawy z dnia 16 grudnia 2015 r. o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2015 r. poz. 2183 ze zm.) będzie realizował kluczowe procesy związane z nabywaniem uprawnień do kierowania pojazdami, w tym obsługę PKK. Zamawiający upoważni i zobowiąże Wykonawcę do występowania w jego imieniu do właściwych instytucji celem uzyskania informacji niezbędnych do zintegrowania systemu teleinformatycznego z CEPIK 2.0, a w przypadku wprowadzenia dalszych zmian ustawowych w tym zakresie - z każdym innym systemem zabezpieczającym funkcje, o których mowa w art.16a ustawy o kierujących pojazdami. 2. Zamawiający wymaga, aby oprogramowanie wchodzące w skład systemu teleinformatycznego zapewniało realizację zadań określonych w aktach prawnych wymienionych w rozdziale 1 pkt 1.3 SIWZ oraz w ich nowelizacjach. Minimalne wymagania oprogramowania STW zawiera zał. nr 2 do SIWZ. 3. System teleinformatyczny musi być wdrożony przy zapewnieniu ciągłości procesów egzaminacyjnych (długość przerwy nie więcej niż 2 dni robocze) i musi obejmować następujące elementy: 1) dostosowanie konfiguracji istniejącej infrastruktury technicznej i urządzeń, którymi dysponuje Zamawiający, łącznie z instalacją i konfiguracją oprogramowania; 2) umożliwienie pełnej obsługi PKK w siedzibie Zamawiającego w zakresie pobierania PKK i jego aktualizacji w funkcjonalnościach określonych w zał. nr 2 do SIWZ, zgodnie z przepisami prawa przez cały okres trwania umowy; 3) zapewnienie niezbędnych urządzeń i konfiguracja usługi sieciowej dostępu do systemu teleinformatycznego określonego w art. 16a ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (zwanego dalej SI Kierowca) oraz do integracji STW z SI Kierowca; 4) przeprowadzenie migracji danych z obecnie eksploatowanego systemu przez Zamawiającego. Zamawiający nie posiada wiedzy opisującej strukturę bazy danych oraz relacji między zbiorami bazy danych. Wiedza opisująca bazę danych jest własnością dotychczasowego dostawcy systemu teleinformatycznego tj. Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A. Wykonawca jest zobowiązany przeprowadzić migrację korzystając z własnej wiedzy lub we własnym zakresie i uzgodnić z obecnym dostawcą systemu dla Zamawiającego tj. Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych S.A. warunki i tryb wykonania migracji danych z obecnie wykorzystywanego przez Zamawiającego systemu. Koszty związane z migracją bazy danych muszą być uwzględnione w ramach wynagrodzenia określonego w Umowie. Migracja kompletnych danych musi być zrealizowana w terminie nieprzekraczającym prac wdrożeniowych. Niewprowadzenie powyższej migracji jest traktowane jako niewykonanie umowy; 5) zapewnienie bezpieczeństwa elektronicznego przesyłania danych przy zastosowaniu czytników, kart, certyfikatów oraz należytego bezpieczeństwa przed nieautoryzowanym dostępem osób nieuprawnionych na zasadach uzgodnionych przez Strony w Umowie. 4. Usługi dostarczone razem z systemem teleinformatycznym powinny obejmować co najmniej następujące elementy: 1) Świadczenie usługi gwarancyjnej oraz rozwój i utrzymanie STW w stanie pełnej funkcjonalności poprzez usuwanie błędów pojawiających się w czasie pracy w systemie teleinformatycznym oraz bieżące aktualizowanie i dostosowanie do zmian przepisów powszechnie obowiązujących na terenie kraju oraz wynikających w zakresie, w jakim mają wpływ na prawidłowe tj. skuteczne i celowe działanie systemu teleinformatycznego w uzgodnieniu z przedstawicielami Stron. 2) Organizację spotkań Zespołu Przedstawicieli Stron, powołanego w celu przedstawiania i zatwierdzania wspólnie z Wykonawcą bieżących aktualizacji STW, składający się z przedstawicieli Wykonawcy oraz przedstawicieli Zamawiającego, zatwierdzonych pisemnie przez upoważnionych przedstawicieli wszystkich podmiotów korzystających z STW w okresach nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy. 3) Wsparcie techniczne polegające na utrzymaniu telefonicznej pomocy technicznej (helpdesk) świadczonej w dni robocze od poniedziałku do soboty, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy na terenie RP, w godzinach 7:00 - 20:00, w soboty 7:00 - 16:00. Wykonawca prowadzi rejestr wszelkich zgłoszeń serwisowych dokonywanych przez Zamawiającego w toku realizacji zamówienia. Rejestr ten musi być dostępny w przeznaczonym do tego celu portalu intranetowym zawierającym dodatkowo aktualne wersje instalacyjne oprogramowania, instrukcje obsługi, procedury. Aktualizacje oprogramowania muszą być dostarczane zdalnie w sposób wymuszający ich zainstalowanie przy pierwszym uruchomieniu aplikacji w dniu w którym aktualizacja jest dostępna. Czas reakcji na zgłoszenia serwisowe w zależności od ich statutu powinien być następujący: a) Status TOP krytyczny: Błędne działanie STW poprzez brak możliwości uruchomienia aplikacji oraz przejścia podstawowych ścieżek w aplikacjach związanych z procesem losowania egzaminów praktycznych oraz przeprowadzeniem państwowego egzaminu teoretycznego lub zgłoszenia braku działania telefonicznej pomocy technicznej helpdesk, podjęcie działań 2 godziny z czasem naprawy liczonym z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy 24 godziny. b) Status HIGH pilny: Błędne działanie STW poprzez brak możliwości uruchomienia aplikacji oraz przejścia podstawowych ścieżek w aplikacji związanych z zarządzaniem infrastrukturą oraz zapisów na egzaminy państwowe lub brak możliwości wykonania poprawnych wydruków wymaganych prawnie, podjęcie działań 4 godziny z czasem naprawy liczonym z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy do końca następnego dnia roboczego, po dniu roboczym w którym nastąpiło Zgłoszenie. c) Status MEDIUM standardowy: Błędne działanie STW niesklasyfikowane jako TOP lub HIGHT w wyniku którego występuje brak możliwości obsługi interesanta lub sprawy w zakresie dostępnych funkcji oprogramowania, podjęcie działań do końca następnego dnia roboczego z czasem naprawy 72 godziny w dni robocze. d) Status LOW niski: Zgłoszenie zdarzeń niemających bezpośredniego wpływu na bieżącą pracę Lokalizacji WORD, takich jak prośba o informację lub prośba o zmianę, podjęcie działań w ciągu 72 godzin w dni robocze z czasem reakcji 120 godzin w dni robocze. e) Status NONE: Wszystkie Zgłoszenia niepodlegające statusom TOP, HIGH, MEDIUM, LOW, podjęcie działań w ciągu 72 godzin w dni robocze bez określenia czasu reakcji. Jeżeli podczas zgłoszeń serwisowych zostanie stwierdzony błąd w STW - błędna implementacja funkcji w systemie niemożliwa do usunięcia w czasie określonym dla statusu opisanego powyżej, czas wdrożenia poprawki usuwającej ten błąd będzie nie dłuższy niż: f) Dla błędów: blokujących możliwość prowadzenia egzaminu teoretycznego, blokujących możliwość obsługi procesu egzaminu praktycznego, blokujących możliwość zapisania na egzamin, blokująca możliwość potwierdzenia planu egzaminów i podpisania protokołu - czas reakcji wdrożenie poprawki do 600 godzin pod warunkiem zastosowania w ciągu maksymalnie 24 godzin rozwiązania zastępczego umożliwiającego obsługę interesanta. g) Dla pozostałych błędów - czas wdrożenia poprawki do 1000 godzin. 4) Przeprowadzenie w siedzibie Zamawiającego - w uzgodnionym przez Strony terminie - przed wdrożeniem systemu teleinformatycznego oraz każdorazowo po wprowadzeniu istotnych zmian w jego funkcjonowaniu, szkolenia pracowników (operatorów i administratorów) Zamawiającego w zakresie pełnej funkcjonalności dostarczanego systemu teleinformatycznego, jego instalacji, konfiguracji - odpowiednio wg potrzeb oraz kompetencji użytkowników. 5) Zapewnienie Usługi Sieciowej do dostępu do systemu teleinformatycznego SI Kierowca oraz do integracji STW z SI Kierowca wraz z umożliwieniem pełnej elektronicznej obsługi PKK w siedzibie Zamawiającego w zakresie pobierania PKK i jego aktualizacji (Zamawiający nie ma wiedzy na temat integracji STW z systemem teleinformatycznym opisanym w art. 16a ustawy o kierujących pojazdami - wiedzę tę posiada właściciel tj. PWPW S.A.). Usługa Sieciowa winna zapewnić Zamawiającemu realizację innych wymagań opisanych w niniejszym SIWZ oraz: a) korzystanie z usługi udostępniania plików, b) korzystanie z usługi pulpitu zdalnego pomiędzy stacjami roboczymi, c) pobieranie oprogramowania antywirusowego, d) automatyczną aktualizację systemów operacyjnych. 6) Zapewnienie możliwości korzystania przez Zamawiającego z bazy pytań w systemie teleinformatycznym, w zakresie dotyczącym przeprowadzania części teoretycznej egzaminu państwowego, stosownie do obowiązujących przepisów prawa w sposób gwarantujący automatycznie wykluczenie z egzaminów wycofanych pytań oraz automatyczne dodanie do egzaminów nowo zatwierdzonych pytań. 7) Utrzymanie Zintegrowanej Platformy Internetowej Rezerwacji Egzaminów i Płatności. 8) Bieżące dostarczanie urządzeń służących do identyfikacji użytkownika w systemie oraz potwierdzania operacji w systemie czytniki i karty z certyfikatami w ilościach zapewniających realizację zadań Zamawiającego. Na dzień dzisiejszy niezbędne jest dostarczenie 14 czytników i około 30 kart. Szczegółowe zestawienie osób dla których należy dostarczyć karty z certyfikatem zostanie przekazane po podpisaniu umowy. Ilości te mogą ulec zmianie, jeżeli zostaną stworzone nowe stanowiska komputerowe lub zostaną zatrudnieni nowi pracownicy. Nie jest wymagane dostarczanie czytników kart, jeżeli do podpisu będą używane standardowe stykowe karty procesorowe. 9) Bieżące dostosowywanie systemu do możliwości korzystania z kwalifikowanego podpisu elektronicznego wystawianego przez kwalifikowanych dostawców usług zaufania oraz podpisu osobistego. 10) Udzielenie licencji na oprogramowanie stanowiące element systemu teleinformatycznego. 11) Utrzymanie komunikacji z centralną ewidencją kierowców - wymaganie obowiązuje od momentu formalnego obowiązku korzystania z komunikacji. System w pełni funkcjonalny umożliwi realizowanie przez Zamawiającego w sposób niezakłócony zadań publicznych polegających na obsłudze administracyjnej i przeprowadzaniu egzaminów państwowych teoretycznych i praktycznych na prawo jazdy, poprzez należyte zabezpieczenie integracji systemu ze wszystkimi systemami wymaganymi do wymiany Profili Kandydatów na Kierowców (PKK), w tym z centralną ewidencją kierowców i innych informacji, wg stanu wymaganego przepisami obowiązującymi w okresie związania umową, niezależnie od zachodzących w tym okresie zmian w zakresie sposobu funkcjonowania ww. systemów oraz zmian ich dostawców i/lub dysponentów. Aktualnie dostępne warunki integracji z systemem teleinformatycznym, o którym mowa w art. 16a ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz.U. z 2019 r. poz. 341 ze zm.) tj. SI Kierowca zostały określone w zał. nr 7 do SIWZ. Zamawiający upoważnia i zobowiązuje Wykonawcę do występowania w imieniu Zamawiającego do właściwych instytucji, w celu uzyskania informacji niezbędnych do zintegrowania STW z systemem SI Kierowca, centralną ewidencją kierowców, a w przypadku wprowadzenia dalszych zmian ustawowych w tym zakresie - z każdym innym systemem spełniającym funkcje, o którym mowa w art. 16a ustawy o kierujących pojazdami.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 72263000-6


Dodatkowe kody CPV: 72265000-0

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 12/12/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 329040
Waluta pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A.
Email wykonawcy: pwpw@pwpw.pl
Adres pocztowy: Romana Sanguszki 1
Kod pocztowy: 00-222
Miejscowość: Warszawa
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 404719.20
Oferta z najniższą ceną/kosztem 404719.20
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 404719.20
Waluta: pln

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.