eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bielsko-Bia³a › Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej nr 26 przy ulicy Z³oty Potok 7 w Bielsku-Bia³ej

Porêczenia kontraktowe dla firm startuj±cych w przetargach publicznych


Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2020-01-30



Og³oszenie nr 507228-N-2020 z dnia 2020-01-30 r.

Miasto Bielsko-Bia³a Urz±d Miejski w Bielsku-Bia³ej: Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej nr 26 przy ulicy Z³oty Potok 7 w Bielsku-Bia³ej
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

Nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

Nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

Nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Bielsko-Bia³a Urz±d Miejski w Bielsku-Bia³ej, krajowy numer identyfikacyjny 07218174100000, ul. pl. Ratuszowy   1 , 43-300  Bielsko-Bia³a, woj. ¶l±skie, pañstwo Polska, tel. 33 4971 851, e-mail zp@um.bielsko.pl, zp@um.bielsko.pl, faks -.
Adres strony internetowej (URL): www.um.bielsko.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

Tak
https://bip.um.bielsko.pl


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
https://bip.um.bielsko.pl


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Oferty nale¿y sk³adaæ w formie pisemnej, osobi¶cie, za po¶rednictwem poczty, kuriera
Adres:
Biuro Obs³ugi Interesanta Dziennik Podawczy, Plac Ratuszowy 6


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej nr 26 przy ulicy Z³oty Potok 7 w Bielsku-Bia³ej
Numer referencyjny: ZP.271.2.122.2019.RF
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:

Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do udzielenia ³±cznie nastêpuj±cych czê¶ci lub grup czê¶ci:

Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia s± roboty budowlane w zakresie termomodernizacji ¶cian oraz dachu budynku Szko³y Podstawowej nr 26 przy ulicy Z³oty Potok 7 w Bielsku-Bia³ej (zlokalizowanej na dzia³ce nr 913/4, jednostka rejestrowa - Bielsko-Bia³a, obrêb ewidencyjny - Straconka). Przedmiot zamówienia obejmuje, w szczególno¶ci: - roboty przygotowawcze i zabezpieczaj±ce; - roboty rozbiórkowe i demonta¿owe; - roboty izolacyjne, tynkarskie, elewacyjne, blacharskie, malarskie i wykoñczeniowe; - roboty monta¿owe; - roboty w zakresie instalacji elektrycznej (wymiana zwodów pionowych instalacji odgromowej); - roboty w zakresie monta¿u oraz demonta¿u rusztowañ; - roboty w zakresie wymiany systemu odprowadzenia wody opadowej z dachu budynku; - roboty w zakresie wymiany parapetów zewnêtrznych; - uporz±dkowanie terenu robót najpó¼niej w dniu odbioru koñcowego (wywóz i sk³adowanie odpadów m.in. gruzu, z³omu, itp.).

II.5) G³ówny kod CPV: 45100000-8
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45320000-6
45443000-4
45311200-2
45311200-2


II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie dotyczy
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach:    lub dniach:
lub
data rozpoczêcia:   lub zakoñczenia: 2020-08-21

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy nie okre¶li³ warunku w tym zakresie;
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy nie okre¶li³ warunku w tym zakresie;
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: Wykonawca spe³ni warunek na poziomie minimalnym, je¿eli wyka¿e, ¿e: a) wykona³ w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy, w tym okresie - co najmniej dwie (2) roboty budowlane polegaj±ce na termomodernizacji ¶cian i/lub dachu budynku (z wy³±czeniem robót instalacyjnych oraz wymiany stolarki) o ³±cznej warto¶ci robót co najmniej 300 000 z³ brutto (roboty objête jedn± umow± lub jedn± lokalizacj±). Roboty te winny byæ wykonane nale¿ycie. b) dysponuje osob± do kierowania robotami w szczególno¶ci: - kierownikiem robót budowlanych posiadaj±cym co najmniej 5 letnie do¶wiadczenie w pe³nieniu funkcji kierownika robót budowlanych, - kierownikiem robót elektrycznych posiadaj±cym co najmniej 5 letnie do¶wiadczenie w pe³nieniu funkcji kierownika robót elektrycznych.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:







III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

nie dotyczy

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
1) Wykaz robót budowlanych (w oryginale) wykonanych, nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym, czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone - wed³ug wzoru stanowi±cego Za³±cznik nr 8 do SIWZ. 2) Dowody, o których mowa w pkt. 1. Dowodami s±: a) referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane; b) o¶wiadczenie Wykonawcy - je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ dokumentów, o których mowa powy¿ej; 3) Wykaz osób (w oryginale) - skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami - wed³ug wzoru stanowi±cego Za³±cznik nr 9 do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
nie dotyczy

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

nie dotyczy

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1. Oferta przetargowa (w oryginale) sporz±dzona na formularzu Oferta, stanowi±cym Za³±cznik nr 1 do SIWZ. 2. Kosztorys ofertowy (w oryginale) zawieraj±cy co najmniej: opis pozycji, ilo¶æ robót wraz z jednostk±, cenê jednostkow± dla ka¿dej pozycji kosztorysowej, warto¶æ pozycji oraz cenê ogó³em, sporz±dzony w oparciu o SIWZ wraz z za³±cznikami obejmuj±cy wycenê poszczególnych elementów zamówienia z wyszczególnieniem sk³adników ceny (w szczególno¶ci rg, kp, zysk) . Ceny jednostkowe pozycji kosztorysowych (netto) maj± zawieraæ robociznê, materia³ z kosztami zakupu, sprzêt, koszty po¶rednie i zysk. 3. Pe³nomocnictwo (w oryginale) do reprezentowania Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie (konsorcja, spó³ki cywilne) o przedmiotowe zamówienie, okre¶laj±ce zakres udzielonego pe³nomocnictwa (pe³nomocnik winien byæ powo³any przez wszystkich Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o zamówienie). 4. Upowa¿nienie (pe³nomocnictwo) (w oryginale b±d¼ potwierdzonej notarialnie za zgodno¶æ z orygina³em kopii) do podpisania oferty, do³±czone do oferty, o ile nie wynika ono z dokumentów rejestrowych Wykonawcy. 5. Dokumenty (w oryginale b±d¼ potwierdzonej za zgodno¶æ z orygina³em kopii, w jêzyku polskim) opisuj±ce techniczne parametry zaoferowanych materia³ów, urz±dzeñ i rozwi±zañ równowa¿nych (np. karty techniczne, karty katalogowe producenta, inne dokumenty) podanych w tabeli Wykaz materia³ów, urz±dzeñ i rozwi±zañ równowa¿nych na formularzu Oferta stanowi±cym Za³±cznik nr 1 do SIWZ, pozwalaj±ce jednoznacznie stwierdziæ, ¿e zaproponowane materia³y, urz±dzenia i rozwi±zania spe³niaj± wymagania i parametry okre¶lone przez Zamawiaj±cego w SIWZ wraz z za³±cznikami, zgodnie z Czê¶ci± III pkt. V SIWZ - w przypadku zastosowania przez Wykonawcê materia³ów, urz±dzeñ i rozwi±zañ równowa¿nych, bêd± one stanowy za³±czniki do oferty. 6. Zobowi±zanie innych podmiotów (w oryginale), w formie pisemnej, do oddania Wykonawcy, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów, do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, w celu udowodnienia Zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów - w przypadku, gdy Wykonawca wska¿e, ¿e bêdzie polega³ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, zgodnie z art. 22a ust. 1 ustawy Pzp. 7. O¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej (w oryginale), w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp - wg wzoru stanowi±cego Za³±cznik nr 7 do SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
1. Zgodnie art. 45 ust. 2 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawców wniesienia wadium, tj. warunkiem uczestnictwa w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest wniesienie wadium na rzecz Urzêdu Miejskiego w Bielsku-Bia³ej, pl. Ratuszowy 1, 43-300 Bielsko-Bia³a. 2. Zgodnie art. 45 ust. 3 ustawy Pzp, wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 3. Zgodnie art. 45 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy okre¶la kwotê wadium w wysoko¶ci nie wiêkszej ni¿ 3% warto¶ci zamówienia, tj. w wysoko¶ci: 10 000,00 z³ (s³ownie: dziesiêæ tysiêcy z³otych 00/100). 4. Zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp, Zamawiaj±cy odrzuca ofertê, je¿eli wadium nie zosta³o wniesione lub zosta³o wniesione w sposób nieprawid³owy. 5. Zgodnie art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach: 1) pieni±dzu; 2) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym, ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) porêczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci. 6. Zgodnie art. 45 ust. 7 ustawy Pzp, wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiaj±cego (wy³±cza siê mo¿liwo¶æ wniesienia wadium w gotówce), tj. Bank PeKaO S. A. Oddzia³ w Bielsku-Bia³ej ul. ks. Stanis³awa Stoja³owskiego 23 nr 25 1240 4142 1111 0000 4822 9638 podaj±c w tytule: Wadium na przetarg nieograniczony pn.: "Termomodernizacja budynku budynku Szko³y Podstawowej nr 26 przy ulicy Z³oty Potok 7 w Bielsku-Bia³ej". UWAGA: Przy wnoszeniu wadium przelewem dokument polecenia dokonania przelewu nie jest dowodem wniesienia wadium. Potwierdzeniem dokonania wp³aty wadium jest uznanie kwot± wadium rachunku bankowego zamawiaj±cego (wp³yw ¶rodków na rachunek bankowy zamawiaj±cego przed up³ywem terminu sk³adania ofert). Wskazane jest za³±czenie do oferty kopii polecenia przelewu. 7. Zgodnie art. 45 ust. 8 ustawy Pzp, wadium wniesione w pieni±dzu Zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym. 8. Wadium w formach niepieniê¿nych, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt. 2-5 ustawy Pzp, nale¿y z³o¿yæ w oryginale w Sekretariacie Wydzia³u Zamówieñ Publicznych Urzêdu Miejskiego w Bielsku-Bia³ej, pl. Ratuszowy 9, 43-300 Bielsko-Bia³a, II piêtro, pok. nr 13, a jego kopiê, po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em przez osobê/y/ uprawnion±/e/ do sk³adania o¶wiadczeñ woli w imieniu Wykonawcy, za³±czyæ do oferty. 9. W przypadku wnoszenia wadium w postaci porêczenia bankowego lub porêczenia spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym, ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym, Wykonawca winien przed³o¿yæ dokument porêczenia wystawiony przez porêczyciela, obowi±zuj±cy przez okres zwi±zania ofert±, okre¶lony w SIWZ. 10. W przypadku wniesienia wadium w postaci gwarancji bankowych, Wykonawca winien przed³o¿yæ gwarancjê udzielon± przez bank, zgodnie z wymaganiami okre¶lonymi przez prawo bankowe, obowi±zuj±c± przez okres zwi±zania ofert±, okre¶lony w SIWZ. 11. W przypadku wniesienia wadium w postaci gwarancji ubezpieczeniowych, Wykonawca winien przed³o¿yæ gwarancjê udzielon± przez firmê ubezpieczeniow±, obowi±zuj±c± przez okres zwi±zania ofert±, okre¶lony w SIWZ. 12. W przypadku wniesienia wadium w postaci porêczeñ udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci, Wykonawca winien przed³o¿yæ dokument porêczenia wystawiony przez porêczyciela, obowi±zuj±cy przez okres zwi±zania ofert±, okre¶lony w SIWZ. 13. Wadium w formie niepieniê¿nej musi spe³niaæ wymagania wynikaj±ce z przepisów prawa, w szczególno¶ci byæ bezwarunkowe, nieodwo³alne i p³atne na pierwsze ¿±danie, w przypadkach okre¶lonych w ustawie Pzp, powinno podlegaæ prawu polskiemu i byæ realizowane w Polsce oraz musi byæ wa¿ne przez ca³y okres zwi±zania ofert±, okre¶lony w SIWZ, tj. przez okres nie krótszy ni¿ 30 dni od ostatecznego terminu sk³adania ofert. Wadium w formie niepieniê¿nej powinno zawieraæ oznaczenie postêpowania, którego dotyczy oraz jego nazwê. 14. Zamawiaj±cy zaleca, aby ¿±danie zap³aty nie musia³o byæ przekazywane za po¶rednictwem banku prowadz±cego rachunek beneficjenta gwarancji lub jakiegokolwiek innego banku. 15. W przypadku wadium wnoszonego przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spó³ka cywilna) w formie niepieniê¿nej, zaleca siê, aby z jego tre¶ci wynika³o, ¿e dotyczy on wszystkich tych Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. 16. Zwrot wadium i zatrzymanie wadium: 1) Zgodnie z art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezw³ocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub uniewa¿nieniu postêpowania, z wyj±tkiem Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrze¿eniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 2) Zgodnie z art. 46 ust. 1a ustawy Pzp, Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, je¿eli jego wniesienia ¿±dano. 3) Zgodnie z art. 46 ust. 2 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy zwraca niezw³ocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 4) Zgodnie z art. 46 ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy ¿±da ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcê, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, je¿eli w wyniku rozstrzygniêcia odwo³ania jego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie okre¶lonym przez zamawiaj±cego. 5) Zgodnie z art. 46 ust. 4 ustawy Pzp, je¿eli wadium wniesiono w pieni±dzu, Zamawiaj±cy zwraca je wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcê. 6) Zgodnie z art. 46 ust. 4a ustawy Pzp, Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pe³nomocnictw lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez wykonawcê jako najkorzystniejszej. 7) Zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana: a) odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie; b) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy (je¿eli jest wymagane); c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy.


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
Nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem)
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:

Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:

Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Cena oferty brutto60,00
Okres gwarancji30,00
Termin p³atno¶ci faktury10,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
nie dotyczy
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):
nie dotyczy
Informacje dodatkowe
nie dotyczy

IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
nie dotyczy
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
nie dotyczy
Wstêpny harmonogram postêpowania:
nie dotyczy
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:
nie dotyczy

Informacje dodatkowe:
nie dotyczy
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
nie dotyczy
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:
nie dotyczy
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

nie dotyczy

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

nie dotyczy

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

nie dotyczy

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

nie dotyczy

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:

Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:

nie dotyczy


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

nie dotyczy


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:

nie dotyczy


Informacje dodatkowe:

nie dotyczy

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Istotne postanowienia umowy zawarte s± we wzorze umowy, stanowi±cym Za³±cznik nr 4 do SIWZ. 2. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany postanowieñ zawartej umowy na warunkach okre¶lonych we Wzorze umowy, stanowi±cym Za³±cznik nr 4 do SIWZ. 3. W przypadku za³±czenia o¶wiadczenia, i¿ Wykonawca nie jest podatnikiem podatku VAT, rezygnuje siê z § 17 ust. 16, 17 oraz 18 wzoru umowy stanowi±cego Za³±cznik nr 4 do SIWZ i zastêpuje siê je ust. 17 o tre¶ci "Wykonawca o¶wiadcza, ¿e nie jest podatnikiem podatku VAT".
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
nie dotyczy
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym
nie dotyczy
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2020-01-14, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:
nie dotyczy
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
>
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków, które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
1. Zgodnie z art. 13 ust. 1-3 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 z pó¼n. zm.), dalej "RODO", Zamawiaj±cy jako administrator danych osobowych wype³nia obowi±zek informacyjny zwi±zany ze zbieraniem danych osobowych bezpo¶rednio od osób fizycznych, których dane dotycz±, w celu zwi±zanym z nin. postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, informuj±c Wykonawcê, ¿e: 1) administratorem danych osobowych jest: Prezydent Miasta Bielska-Bia³ej z siedzib± w Bielsku-Bia³ej, pl. Ratuszowy 1 telefon: 33 / 497-18-51 faks: 33 / 497-17-86; 2) inspektorem ochrony danych osobowych w Urzêdzie Miejskim w Bielsku-Bia³ej jest: Pan Jan Wnuczek dane kontaktowe: nr telefon: 33 4971721, adres poczty elektronicznej: iod@um.bielsko.pl; 3) dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.: Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej nr 26 przy ulicy Z³oty Potok 7 w Bielsku-Bia³ej, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, sygnatura: ZP.271.2.122.2019.RF 4) odbiorcami danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp. 5) dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy; 6) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp; 7) w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; 8) posiada Pani/Pan: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych; b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych; c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO; 9) nie przys³uguje Pani/Panu: a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych; b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 2. Zgodnie z art. 8 ust. 5 ustawy Pzp, zamawiaj±cy udostêpnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO, w celu umo¿liwienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej, o których mowa w Dziale VI ustawy Pzp, do up³ywu terminu do ich wniesienia. 3. Zgodnie z art. 8a ust. 6 ustawy Pzp, zamawiaj±cy przetwarza dane osobowe zebrane w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w sposób gwarantuj±cy zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem. 4. Zgodnie z art. 8a ust. 7 ustawy Pzp, do przetwarzania danych osobowych, o których mowa w art. 10 RODO, mog± byæ dopuszczone wy³±cznie osoby posiadaj±ce pisemne upowa¿nienie. Osoby dopuszczone do przetwarzania takich danych s± obowi±zane do zachowania ich w poufno¶ci. 5. Zgodnie z art. 11 ust. 6a ustawy Pzp, w przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiaj±cego w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 RODO, s± wykonywane w drodze ¿±dania skierowanego do Zamawiaj±cego. 6. Ponadto Zamawiaj±cy informuje, ¿e zgodnie z art. 13 RODO, w zamówieniach publicznych administratorem danych osobowych, obowi±zanym do spe³nienia obowi±zku informacyjnego, jest równie¿ w szczególno¶ci: 1) Wykonawca - wzglêdem osób fizycznych, od których dane osobowe bezpo¶rednio pozyska³. Dotyczy to w szczególno¶ci: a) osoby fizycznej skierowanej do realizacji zamówienia; b) Podwykonawcy/podmiotu trzeciego bêd±cego osob± fizyczn±; c) Podwykonawcy/podmiotu trzeciego bêd±cego osob± fizyczn±, prowadz±c± jednoosobow± dzia³alno¶æ gospodarcz±; d) pe³nomocnika Podwykonawcy/podmiotu trzeciego bêd±cego osob± fizyczn± (np. dane osobowe zamieszczone w pe³nomocnictwie); e) cz³onka organu zarz±dzaj±cego Podwykonawcy/podmiotu trzeciego, bêd±cego osob± fizyczn± (np. dane osobowe zamieszczone w informacji z KRK); 2) Podwykonawca/podmiot trzeci - wzglêdem osób fizycznych, od których dane osobowe bezpo¶rednio pozyska³ - dotyczy to w szczególno¶ci osoby fizycznej skierowanej do realizacji zamówienia. 7. Wykonawca ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowi±zany do wype³nienia wszystkich obowi±zków formalno-prawnych zwi±zanych z udzia³em w postêpowaniu. Do obowi±zków tych nale¿± m.in. obowi±zki wynikaj±ce z RODO, w szczególno¶ci obowi±zek informacyjny, przewidziany w art. 13 RODO, wzglêdem osób fizycznych, których dane osobowe dotycz± i od których dane te Wykonawca bezpo¶rednio pozyska³. Jednak¿e obowi±zek informacyjny, wynikaj±cy z art. 13 RODO, nie bêdzie mia³ zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotycz±, dysponuje ju¿ tymi informacjami, zgodnie z art. 13 ust. 4 RODO. 8. Ponadto Wykonawca bêdzie musia³ wype³niæ obowi±zek informacyjny, wynikaj±cy z art. 14 RODO, wzglêdem osób fizycznych, których dane przekazuje Zamawiaj±cemu i których dane po¶rednio pozyska³, chyba ¿e ma zastosowanie co najmniej jedno z w³±czeñ, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO. 9. W celu zapewnienia, ¿e Wykonawca wype³ni³, okre¶lone w pkt. 7 i 8, obowi±zki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zosta³y przekazane w zwi±zku z udzia³em Wykonawcy w postêpowaniu, zobowi±zany jest do z³o¿enia w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego o¶wiadczenia o wype³nieniu przez niego obowi±zków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO. O¶wiadczenie Wykonawca sk³ada na formularz Oferta, stanowi±cym za³±cznik nr 1 do SIWZ.

ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH







Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.