eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bobolice › Przyjmowanie i opieka nad bezdomnymi psami przyjmowanymi do schroniska dla bezdomnych zwierz±t, od³owionych na terenie gminy Bobolice



Og³oszenie z dnia 2019-01-14



Og³oszenie nr 503155-N-2019 z dnia 2019-01-14 r.

Gmina Bobolice: Przyjmowanie i opieka nad bezdomnymi psami przyjmowanymi do schroniska dla bezdomnych zwierz±t, od³owionych na terenie gminy Bobolice
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Us³ugi

Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

Nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

Nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

Nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bobolice, krajowy numer identyfikacyjny 52772400000, ul. ul. Ratuszowa  1 , 76020   Bobolice, woj. zachodniopomorskie, pañstwo Polska, tel. 94 34 58 401, e-mail gmina@bobolice.pl, faks 94 34 58 420.
Adres strony internetowej (URL): www.bobolice.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

Tak
www.bobolice.pl; www.bip.bobolice.pl w dziale "Gospodarka" zak³adka "Zamówienia publiczne"


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
www.bobolice.pl; www.bip.bobolice.pl w dziale "Gospodarka" zak³adka "Zamówienia publiczne"


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Zamawiaj±cy wymaga aby oferta zosta³a z³o¿ona w formie pisemnej.
Adres:
Urz±d Miejski w Bobolicach, ul. Ratuszowa 1, 76 - 020 Bobolice, sekretariat - pokój nr 12, I piêtro.


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Przyjmowanie i opieka nad bezdomnymi psami przyjmowanymi do schroniska dla bezdomnych zwierz±t, od³owionych na terenie gminy Bobolice
Numer referencyjny: ZP.271.1.1.2019.IZ
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:

Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do udzielenia ³±cznie nastêpuj±cych czê¶ci lub grup czê¶ci:

Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn. "Przyjmowanie i opieka nad bezdomnymi psami przyjmowanymi do schroniska dla bezdomnych zwierz±t, od³owionych na terenie gminy Bobolice". Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w SIWZ Rozdzia³ B "Opis przedmiotu zamówienia". Wszystkie zapisy SIWZ i za³±czniki dotycz±ce przedmiotu zamówienia rozpatrywaæ nale¿y ³±cznie - wraz z wszystkimi za³±czonymi dokumentami (kompleksowo).

II.5) G³ówny kod CPV: 98380000-0
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
85200000-1


II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: 1. Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia Wykonawcy us³ug zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. 2. Zakres zamówienia: powtórzenie podobnych us³ug, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego do 50% warto¶ci zamówienia podstawowego. 3. Zamówienie zostanie udzielone na warunkach takich jak zamówienie podstawowe w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego.
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach:    lub dniach:
lub
data rozpoczêcia:   lub zakoñczenia: 2021-01-31
Okres w miesi±cachOkres w dniachData rozpoczêciaData zakoñczenia
2021-01-31

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków: gdy Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada: 1) aktualne zezwolenie na prowadzenie dzia³alno¶ci w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierz±t zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 13 wrze¶nia 1996 r. o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 ze zm.); 2) dokument potwierdzaj±cy wpis schroniska do rejestru podmiotów prowadz±cych dzia³alno¶æ nadzorowan± przez powiatowego lekarza weterynarii na obszarze jego w³a¶ciwo¶ci. W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. dokumenty sk³ada ten z Wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln±, który w ramach konsorcjum bêdzie odpowiada³ za realizacjê us³ug objêtych ww. dokumentami.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy nie wyznacza szczegó³owego warunku w tym zakresie;
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: minimalny poziom zdolno¶ci: 1) gdy Wykonawca wyka¿e, ¿e wykona³ a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonuje nale¿ycie, w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie minimum jedn± us³ugê polegaj±c± na przyjmowaniu i opiece bezdomnych psów przyjmowanych do schroniska dla bezdomnych zwierz±t w ramach jednej umowy realizowanej w sposób ci±g³y przez okres 12 (dwunastu) miesiêcy. W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. warunek musi spe³niaæ co najmniej jeden z Wykonawców w ca³o¶ci.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. dokument sk³ada ka¿dy z Wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln±. Dokument nale¿y z³o¿yæ w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodno¶æ z orygina³em.

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
a) W celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunku udzia³u w postêpowaniu okre¶lonego w SIWZ, Rozdzia³ A pkt VIII.1.2a), nale¿y przed³o¿yæ: 1) aktualne zezwolenie na prowadzenie dzia³alno¶ci w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierz±t zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 13 wrze¶nia 1996 r. o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 ze zm.); 2) dokument potwierdzaj±cy wpis schroniska do rejestru podmiotów prowadz±cych dzia³alno¶æ nadzorowan± przez powiatowego lekarza weterynarii na obszarze jego w³a¶ciwo¶ci. W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. dokumenty sk³ada ten z Wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln±, który w ramach konsorcjum bêdzie odpowiada³ za realizacjê us³ug objêtych ww. dokumentami. b) W celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunku udzia³u w postêpowaniu okre¶lonego w SIWZ, Rozdzia³ A pkt VIII.1.2) c), nale¿y przed³o¿yæ wykaz us³ug wykonanych a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie wraz z podaniem przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie - za³±cznik nr 5 (druk do wype³nienia). Dowodami, o których mowa s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego us³ugi by³y wykonywane, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - o¶wiadczenie Wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wydane nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert. W przypadku sk³adania oferty wspólnej Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln± sk³adaj± jeden wspólny ww. wykaz. Wykaz nale¿y z³o¿yæ w oryginale natomiast dowody i inne dokumenty w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodno¶æ z orygina³em.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

I. Siwz, Rozdzia³ A pkt VIII. Warunki udzia³u w postêpowaniu. 1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy: 1) nie podlegaj± wykluczeniu z postêpowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12 - 23 oraz art. 24 ust 5 pkt 1, 2) spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce: a) kompetencji lub uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej: gdy Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada: 1) aktualne zezwolenie na prowadzenie dzia³alno¶ci w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierz±t zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 13 wrze¶nia 1996 r. o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 ze zm.); 2) dokument potwierdzaj±cy wpis schroniska do rejestru podmiotów prowadz±cych dzia³alno¶æ nadzorowan± przez powiatowego lekarza weterynarii na obszarze jego w³a¶ciwo¶ci. W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. dokumenty sk³ada ten z Wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln±, który w ramach konsorcjum bêdzie odpowiada³ za realizacjê us³ug objêtych ww. dokumentami. b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiaj±cy nie wyznacza szczegó³owego warunku w tym zakresie; c) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej - minimalny poziom zdolno¶ci: 1) gdy Wykonawca wyka¿e, ¿e wykona³ a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonuje nale¿ycie, w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie minimum jedn± us³ugê polegaj±c± na przyjmowaniu i opiece bezdomnych psów przyjmowanych do schroniska dla bezdomnych zwierz±t w ramach jednej umowy realizowanej w sposób ci±g³y przez okres 12 (dwunastu) miesiêcy. W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. warunek musi spe³niaæ co najmniej jeden z Wykonawców w ca³o¶ci. 2. Zamawiaj±cy mo¿e, na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia. 3. Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nim stosunków prawnych. 4. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodniæ Zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, w szczególno¶ci przedstawiaj±c (wraz z ofert±) zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - za³±cznik nr 4 do SIWZ. 5. Zamawiaj±cy ocenia, czy udostêpniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolno¶ci techniczne lub zawodowe, pozwalaj± na wykazanie przez Wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz bada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13 - 22 oraz 24 ust. 5 pkt 1. 6. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, Wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach innych podmiotów, je¶li podmioty te realizuj± us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. 7. Je¿eli zdolno¶ci techniczne lub zawodowe podmiotu, o którym mowa w SIWZ, Rozdzia³ A pkt VIII.3, nie potwierdzaj± spe³nienia przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu lub zachodz± wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiaj±cy ¿±da, aby Wykonawca w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego: 1) zast±pi³ ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowi±za³ siê do osobistego wykonania odpowiedniej czê¶ci zamówienia, je¿eli wyka¿e zdolno¶ci techniczne lub zawodowe, o których mowa w SIWZ, Rozdzia³ A pkt VIII.1.2) lit. c). 8. Zamawiaj±cy ¿±da, aby Wykonawca w formularzu oferty pkt 3, wskaza³ czê¶ci zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyæ podwykonawcom i podanie firm podwykonawców. 9. Je¿eli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powo³ywa³ siê, na zasadach okre¶lonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, Wykonawca jest obowi±zany wykazaæ Zamawiaj±cemu, ¿e proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spe³nia je w stopniu nie mniejszym ni¿ podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powo³ywa³ siê w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia. 10. Je¿eli powierzenie podwykonawcy wykonania czê¶ci zamówienia na us³ugi nastêpuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na ¿±danie Zamawiaj±cego przedstawia o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, lub o¶wiadczenia lub dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. 11. Je¿eli Zamawiaj±cy stwierdzi, ¿e wobec danego podwykonawcy zachodz± podstawy wykluczenia, Wykonawca obowi±zany jest zast±piæ tego podwykonawcê lub zrezygnowaæ z powierzenia wykonania czê¶ci zamówienia podwykonawcy. 12. Przepisy SIWZ, Rozdzia³u A pkt VIII.10 - 11 stosuje siê wobec dalszych podwykonawców. 13. Powierzenie wykonania czê¶ci zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialno¶ci za nale¿yte wykonanie tego zamówienia. 14. Warunki udzia³u w postêpowaniu maj± na celu zweryfikowanie zdolno¶ci Wykonawcy do nale¿ytego wykonania udzielanego zamówienia. Zamawiaj±cy dokona oceny spe³niania przez Wykonawców warunków okre¶lonych w SIWZ wg formu³y "spe³nia - nie spe³nia", na podstawie o¶wiadczeñ i dokumentów okre¶lonych w SIWZ. Niespe³nienie któregokolwiek z warunków spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postêpowania. II. Siwz, Rozdzia³ A pkt IX. Wykaz o¶wiadczeñ lub dokumentów, potwierdzaj±cych spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 1. Na podstawie art. 24aa ustawy Pzp Zamawiaj±cy mo¿e najpierw dokonaæ oceny ofert, a nastêpnie zbadaæ, czy Wykonawca, którego oferta zosta³a oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu. 2. Je¿eli Wykonawca, o którym mowa w pkt IX.1. uchyla siê od zawarcia umowy lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, Zamawiaj±cy mo¿e zbadaæ, czy nie podlega wykluczeniu oraz czy spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu Wykonawca, który z³o¿y³ ofertê najwy¿ej ocenion± spo¶ród pozosta³ych ofert. 3. W celu potwierdzenia, ¿e Wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Pzp, do oferty nale¿y z³o¿yæ nastêpuj±ce dokumenty: 1) Zgodnie z art. 25a ust. 1 ustawy Pzp Zamawiaj±cy ¿±da, aby Wykonawca wraz z ofert± z³o¿y³ aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie w celu potwierdzenia, ¿e Wykonawca: a) nie podlega wykluczeniu z postêpowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12 - 23 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 - wed³ug za³±cznika nr 1 do SIWZ; b) spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu okre¶lone przez Zamawiaj±cego w SIWZ, Rozdzia³ A pkt VIII - wed³ug za³±cznika nr 2 do SIWZ. 2) O¶wiadczenia, o których mowa w SIWZ pkt IX.3.1) Wykonawca zobowi±zany jest z³o¿yæ w formie pisemnej. 3) W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców o¶wiadczenie dotycz±ce przes³anek wykluczenia (SIWZ pkt IX.3.1 lit. a) sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie natomiast o¶wiadczenie dotycz±ce spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu (SIWZ pkt IX.3.1.lit. b) sk³ada pe³nomocnik Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. 4) Wykonawca, który powo³uje siê na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spe³niania, w zakresie, w jakim powo³uje siê na ich zasoby, warunków udzia³u w postêpowaniu zamieszcza informacjê o tych podmiotach w o¶wiadczeniach, o których mowa w SIWZ pkt IX.3.1). 5) Wykonawca, który zamierza powierzyæ wykonanie czê¶ci zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udzia³u w postêpowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w o¶wiadczeniu, o którym mowa w SIWZ pkt IX.3.1) litera a). 6) Uwaga: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiaj±cemu o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp (wed³ug za³±cznik nr 3 do SIWZ). Wraz ze z³o¿eniem o¶wiadczenia, Wykonawca mo¿e przedstawiæ dowody, ¿e powi±zania z innym Wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu udzielenie zamówienia. O¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej nie nale¿y sk³adaæ wraz z ofert±. 7) Zamawiaj±cy wykona w stosunku do wszystkich ofert czynno¶ci wynikaj±ce z dyspozycji art. 45 ust. 2 - 3, 87, 89, 90 ust. 1 ustawy Pzp i dokona oceny wszystkich ofert na podstawie kryteriów oceny ofert opisanych w SIWZ, Rozdzia³ A pkt XVI. 4. Po dokonaniu czynno¶ci, o których mowa w pkt IX.3.7) Zamawiaj±cy na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym, nie krótszym ni¿ 5 dni, terminie aktualnych na dzieñ z³o¿enia o¶wiadczeñ lub dokumentów na potwierdzenie, ¿e: 1) Wykonawca nie podlega wykluczeniu, tj.: a) odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. dokument sk³ada ka¿dy z Wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln±. Dokument nale¿y z³o¿yæ w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodno¶æ z orygina³em. 2) Wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu, tj.: a) W celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunku udzia³u w postêpowaniu okre¶lonego w SIWZ, Rozdzia³ A pkt VIII.1.2a), nale¿y przed³o¿yæ: 1) aktualne zezwolenie na prowadzenie dzia³alno¶ci w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierz±t zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 13 wrze¶nia 1996 r. o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 ze zm.); 2) dokument potwierdzaj±cy wpis schroniska do rejestru podmiotów prowadz±cych dzia³alno¶æ nadzorowan± przez powiatowego lekarza weterynarii na obszarze jego w³a¶ciwo¶ci. W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. dokumenty sk³ada ten z Wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln±, który w ramach konsorcjum bêdzie odpowiada³ za realizacjê us³ug objêtych ww. dokumentami. b) W celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunku udzia³u w postêpowaniu okre¶lonego w SIWZ, Rozdzia³ A pkt VIII.1.2) c), nale¿y przed³o¿yæ wykaz us³ug wykonanych a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie wraz z podaniem przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie - za³±cznik nr 5 (druk do wype³nienia). Dowodami, o których mowa s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego us³ugi by³y wykonywane, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - o¶wiadczenie Wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wydane nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert. W przypadku sk³adania oferty wspólnej Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln± sk³adaj± jeden wspólny ww. wykaz. Wykaz nale¿y z³o¿yæ w oryginale natomiast dowody i inne dokumenty w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodno¶æ z orygina³em. 3) Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 22a Ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w SIWZ, Rozdzia³ A pkt IX.4.1) litera a). 4) Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w SIWZ, Rozdzia³ A pkt IX.4.1) litera a), dotycz±cych podwykonawcy, któremu zamierza powierzyæ wykonanie czê¶ci zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolno¶ciach lub sytuacji Wykonawca polega na zasadach okre¶lonych w art. 22a Ustawy Pzp. 5) Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w SIWZ, Rozdzia³ A pkt IX.4.1) litera a) sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci. Dokument powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 (sze¶æ) miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 6) Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w SIWZ, Rozdzia³ A pkt IX.4.6), zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienia przepisu SIWZ, Rozdzia³ A pkt IX.4.6) stosuje siê. 7) W przypadku w±tpliwo¶ci co do tre¶ci dokumentu z³o¿onego przez Wykonawcê, Zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê do w³a¶ciwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbêdnych informacji dotycz±cych tego dokumentu. 5. Zgodnie z art. 24 ust. 8 Pzp Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 lub ust. 5 pkt 1 Ustawy Pzp, mo¿e przedstawiæ dowody na to, ¿e podjête przez niego ¶rodki s± wystarczaj±ce do wykazania jego rzetelno¶ci, w szczególno¶ci udowodniæ naprawienie szkody wyrz±dzonej przestêpstwem lub przestêpstwem skarbowym, zado¶æuczynienie pieniê¿ne za doznan± krzywdê lub naprawienie szkody, wyczerpuj±ce wyja¶nienie stanu faktycznego oraz wspó³pracê z organami ¶cigania oraz podjêcie konkretnych ¶rodków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które s± odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestêpstwom lub przestêpstwom skarbowym lub nieprawid³owemu postêpowaniu Wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje siê, je¿eli wobec Wykonawcy, bêd±cego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem s±du zakaz ubiegania siê o udzielenie zamówienia oraz nie up³yn±³ okre¶lony w tym wyroku okres obowi±zywania tego zakazu. 6. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, je¿eli Zamawiaj±cy, uwzglêdniaj±c wagê i szczególne okoliczno¶ci czynu Wykonawcy, uzna za wystarczaj±ce dowody przedstawione na podstawie art. 24 ust. 8 Ustawy Pzp. 7. Zamawiaj±cy mo¿e wykluczyæ Wykonawcê na ka¿dym etapie postêpowania o udzielenie zamówienia. 8. Wykonawca nie jest obowi±zany do z³o¿enia o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu i brak podstaw wykluczenia z postêpowania, je¿eli Zamawiaj±cy posiada o¶wiadczenia lub dokumenty dotycz±ce tego Wykonawcy lub mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (Dz. U. z 2017 poz. 570 ze zm.). 9. W przypadku wskazania przez Wykonawcê dostêpno¶ci o¶wiadczeñ lub dokumentów, o których mowa w §2, §5 i §7 Rozporz±dzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w formie elektronicznej pod okre¶lonymi adresami internetowymi ogólnodostêpnych i bezp³atnych baz danych, Zamawiaj±cy pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcê o¶wiadczenia lub dokumenty. 10. W przypadku wskazania przez Wykonawcê o¶wiadczeñ lub dokumentów, o których mowa w §2, §5 i §7 Rozporz±dzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., które znajduj± siê w posiadaniu Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci o¶wiadczeñ lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiaj±cego zgodnie z art. 97 ust. 1 Ustawy Pzp, Zamawiaj±cy w celu potwierdzenia okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 Ustawy Pzp, korzysta z posiadanych o¶wiadczeñ lub dokumentów, o ile s± one aktualne. 11. W przypadku, o którym mowa w SIWZ, Rozdzia³ A pkt IX.9, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawcy przedstawienia t³umaczenia na jêzyk polski wskazanych przez Wykonawcê i pobranych samodzielnie przez Zamawiaj±cego dokumentów. 12. Dokumenty lub o¶wiadczenia , o których mowa w rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., sk³adane s± w oryginale lub kopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em. Po¶wiadczenie za zgodno¶æ z orygina³em nastêpuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii o¶wiadczenia, sporz±dzonych w postaci papierowej, w³asnorêcznym podpisem. 13. Po¶wiadczenia za zgodno¶æ z orygina³em dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolno¶ciach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów lub o¶wiadczeñ, które ka¿dego z nich dotycz±. 14. Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ przedstawienia orygina³u lub notarialnie po¶wiadczonej kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ, o których mowa w rozporz±dzeniu, wy³±cznie wtedy, gdy z³o¿ona kopia jest nieczytelna lub budzi w±tpliwo¶ci, co do jej prawdziwo¶ci. 15. Dokumenty lub o¶wiadczenia, o których mowa w rozporz±dzenia sporz±dzone w jêzyku obcym s± sk³adane wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski. 16. Je¿eli Wykonawca nie z³o¿y³ o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub innych dokumentów niezbêdnych do przeprowadzenia postêpowania, o¶wiadczenia lub dokumenty s± niekompletne, zawieraj± b³êdy lub budz± wskazane przez Zamawiaj±cego w±tpliwo¶ci, Zamawiaj±cy wzywa do ich z³o¿enia, uzupe³nienia lub poprawienia lub do udzielania wyja¶nieñ w terminie przez siebie wskazanym, chyba ¿e mimo ich z³o¿enia, uzupe³nienia lub poprawienia lub udzielenia wyja¶nieñ oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne by³oby uniewa¿nienie postêpowania. 17. Je¿eli Wykonawca nie z³o¿y³ wymaganych pe³nomocnictw albo z³o¿y³ wadliwe pe³nomocnictwa, Zamawiaj±cy wzywa do ich z³o¿enia w terminie przez siebie wskazanym, chyba ¿e mimo ich z³o¿enia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne by³oby uniewa¿nienie postêpowania. 18. Zamawiaj±cy wzywa tak¿e, w wyznaczonym przez siebie terminie, do z³o¿enia wyja¶nieñ dotycz±cych o¶wiadczeñ lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy Pzp. 19. Je¿eli jest to niezbêdne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postêpowania o udzielenie zamówienia, Zamawiaj±cy mo¿e na ka¿dym etapie postêpowania wezwaæ Wykonawców do z³o¿enia wszystkich lub niektórych o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e nie podlegaj± wykluczeniu, spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli zachodz± uzasadnione podstawy do uznania, ¿e z³o¿one uprzednio o¶wiadczenia lub dokumenty nie s± ju¿ aktualne, do z³o¿enia aktualnych o¶wiadczeñ lub dokumentów. 20. Dokumenty wymagane przez Zamawiaj±cego, które nale¿y do³±czyæ do oferty: 1) Formularz oferty. W przypadku sk³adania oferty wspólnej nale¿y z³o¿yæ jeden wspólny formularz. Formularz oferty nale¿y z³o¿yæ w oryginale. 2) O¶wiadczenie dotycz±ce podstaw wykluczenia z postêpowania - za³±cznik nr 1 do SIWZ. W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. o¶wiadczenie sk³ada ka¿dy z Wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln±. Ww. o¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ w oryginale. 3) O¶wiadczenie dotycz±ce spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu - za³±cznik nr 2 do SIWZ. W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. o¶wiadczenie sk³ada pe³nomocnik Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. Ww. o¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ w oryginale. 4) Dokument (orygina³) potwierdzaj±cy wniesienie wadium (m.in.: gwarancja lub porêczenie), je¶li wadium wnoszone jest w innej formie ni¿ pieni±dz. Zamawiaj±cy zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie pieniê¿nej, dokument potwierdzaj±cy dokonanie przelewu wadium zosta³ za³±czony do oferty. 5) Zobowi±zanie innego podmiotu do oddania do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, je¿eli Wykonawca polega na zdolno¶ciach lub sytuacjach innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 22a Ustawy Pzp (je¿eli dotyczy) - za³±cznik nr 4 do SIWZ. Ww. dokument nale¿y z³o¿yæ w oryginale lub kopii notarialnie potwierdzonej. 6) Pe³nomocnictwo zgodne z obowi±zuj±cymi przepisami prawa, wystawione dla osoby (osób) upowa¿nionych do reprezentowania Wykonawcy w toku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, o ile nie wynika ono z przedstawionych dokumentów (dotyczy sytuacji okre¶lonych w SIWZ, Rozdzia³ A pkt. XIII pkt. 3 ppkt. 1 lub w przypadku sk³adania oferty wspólnej pkt. IX pkt. 23 ppkt. 2). 7) Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (orygina³ lub kopia potwierdzona za zgodno¶æ z orygina³em przez notariusza) wzglêdnie do podpisania innych dokumentów sk³adanych wraz z ofert±, chyba, ¿e Zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ w szczególno¶ci za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (Dz. U. z 2017 poz. 570 ze zm.), a Wykonawca wskaza³ to wraz ze z³o¿eniem oferty, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów z³o¿onych wraz z ofert±. 8) Zamawiaj±cy ¿±da, aby Wykonawca w formularzu oferty pkt 3, wskaza³ czê¶ci zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyæ podwykonawcom i podanie firm podwykonawców. 21. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o zamówienie: 1) Ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za niewykonanie lub nienale¿yte wykonanie zobowi±zania. 2) Musz± ustanowiæ pe³nomocnika Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Przyjmuje siê, ¿e pe³nomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pe³nomocnictwo do po¶wiadczenia za zgodno¶æ z orygina³em wszystkich dokumentów. Pe³nomocnictwo musi byæ za³±czone do oferty wspólnej Wykonawców. Pe³nomocnictwo musi byæ z³o¿one w oryginale lub kopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em przez notariusza. 3) Pe³nomocnictwo musi jednocze¶nie wynikaæ z umowy lub z innej czynno¶ci prawnej, mieæ formê pisemn±, fakt ustanowienia Pe³nomocnika musi wynikaæ z za³±czonych do oferty dokumentów, wszelka korespondencja Zamawiaj±cego prowadzona bêdzie z Pe³nomocnikiem. 4) Przed zawarciem umowy o niniejsze zamówienie publiczne, je¿eli oferta konsorcjum zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiaj±cy mo¿e wezwaæ do przedstawienia umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców, obejmuj±c± m.in.: - zobowi±zanie do realizacji wspólnego przedsiêwziêcia gospodarczego obejmuj±cego swoim zakresem realizacjê przedmiotu zamówienia; - okre¶lenie zakresu dzia³ania poszczególnych stron umowy, - czas obowi±zywania umowy, który nie mo¿e byæ krótszy ni¿ okres obejmuj±cy realizacjê zamówienia. 22. Wspólnicy spó³ki cywilnej s± traktowani jak Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln± i maj± do nich zastosowanie zasady okre¶lone w pkt. IX pkt.23 i 25. 23. Oferta wspólna, sk³adana przez dwóch lub wiêcej Wykonawców musi byæ zgodna z postanowieniami SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
Siwz, Rozdzia³ A pkt XI. Wymagania dotycz±ce wadium. 1. Przystêpuj±c do niniejszego postêpowania ka¿dy Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ wadium w wysoko¶ci 2.000,00 (s³ownie: dwa tysi±ce z³otych 00/100). 2. Wadium nale¿y wnie¶æ w terminie do dnia 22.01.2019 r. do godziny 11:00. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 3. Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ wadium przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 4. Wadium w pieni±dzu nale¿y wnie¶æ na konto Zamawiaj±cego: PKO BP IO/Koszalin nr: 21 1020 2791 0000 7102 0287 3115 z dopiskiem "WADIUM - PRZETARG NIEOGRANICZONY PN. PRZYJMOWANIE I OPIEKA NAD BEZDOMNYMI PSAMI PRZYJMOWANYMI DO SCHRONISKA DLA BEZDOMNYCH ZWIERZ¡T, OD£OWIONYCH NA TERENIE GMINY BOBOLICE". W przypadku wadium wnoszonego w pieni±dzu za termin wniesienia uznaje siê chwilê (godzinê minutê) uznania kwoty na rachunku Zamawiaj±cego. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej ni¿ pieni±dz - orygina³ dokumentu potwierdzaj±cego wniesienie wadium nale¿y z³o¿yæ w osobnej kopercie - opisanej "WADIUM - PRZETARG NIEOGRANICZONY PN. PRZYJMOWANIE I OPIEKA NAD BEZDOMNYMI PSAMI PRZYJMOWANYMI DO SCHRONISKA DLA BEZDOMNYCH ZWIERZ¡T, OD£OWIONYCH NA TERENIE GMINY BOBOLICE" za³±czaj±c j± do oferty lub sk³adaj±c bezpo¶rednio w siedzibie Zamawiaj±cego, tj. Urz±d Miejski w Bobolicach ul. Ratuszowa 1, 76 - 020 Bobolice w dni powszednie w terminie do dnia 22.01.2019 r. do godz. 11:00 w pok. nr 12 - sekretariat. 6. Wadium w formie gwarancji/porêczenia powinno byæ sporz±dzona zgodnie z obowi±zuj±cym prawem i powinno zawieraæ: nazwê daj±cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/porêczyciela (Zamawiaj±cego), gwaranta/porêczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej) oraz wskazanie ich siedzib; okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj±/porêczeniem, kwotê gwarancji/porêczenia, termin wa¿no¶ci gwarancji/porêczenia, bezwarunkowe zobowi±zanie do wyp³aty Zamawiaj±cemu pe³nej kwoty wadium, na pierwsze ¿±danie Zamawiaj±cego, w okoliczno¶ciach zawartych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówieñ publicznych. Gwarancja/porêczenie musi byæ podpisana przez upowa¿nionego (upe³nomocnionego) przedstawiciela Gwaranta/Porêczyciela. Podpis winien byæ sporz±dzony w sposób umo¿liwiaj±cy jego identyfikacjê (np. z³o¿ony wraz z imienn± piecz±tk± lub czytelny z podaniem imienia i nazwiska). 7. Ka¿da forma wadium musi gwarantowaæ Zamawiaj±cemu natychmiastowe i bezwarunkowe uzyskanie kwoty wadium, po zaistnieniu przes³anek zatrzymania wadium. 8. Zamawiaj±cy zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezw³ocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub uniewa¿nieniu postêpowania, z wyj±tkiem Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrze¿eniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 9. Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, je¿eli jego wniesienia ¿±dano. 10. Na wniosek Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejsz± Zamawiaj±cy zaliczy wadium wp³acone w pieni±dzu na poczet zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy. 11. Zamawiaj±cy zwraca niezw³ocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 12. Zamawiaj±cy ¿±da ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcê, któremu zwrócono wadium, je¿eli w wyniku rozstrzygniêcia odwo³ania jego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego. 13. Wadium wniesione w pieni±dzu, Zamawiaj±cy zwraca je na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcê. 14. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 i 3a, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust.1, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pe³nomocnictw lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez Wykonawcê jako najkorzystniejszej (art. 46 ust. 4a). 15. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli Wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana: a) odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie; b) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy. 16. Wykonawca zobowi±zany jest zabezpieczyæ ofertê wadium na ca³y okres zwi±zania ofert±. 17. W przypadku konsorcjum: wadium wnoszone jest przez konsorcjum lub uprawnionego pe³nomocnictwem cz³onka konsorcjum. 18. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób okre¶lony w SIWZ spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b ustawy Pzp.


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej

Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:

Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:

Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
cena oferty 60,00
edukacja w zakresie adopcji bezdomnych zwierz±t 20,00
przeprowadzenie zbiórki karmy i akcesoriów dla bezdomnych zwierz±t 20,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:

Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Podczas redagowania umowy, Wykonawca nie mo¿e w niej umie¶ciæ ¿adnych zapisów, które by³yby niekorzystne dla Zamawiaj±cego oraz zapisów nie ujêtych postanowieniami SIWZ. Zamawiaj±cy wymaga uwzglêdnienia w tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego postanowieñ zawartych w za³±czniku nr 6 do SIWZ


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:

Siwz, Rozdzia³ A pkt XVIII. Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy. 1. Na podstawie art. 147 ust. 1 i 2 ustawy Zamawiaj±cy wymaga wniesienia przez Wykonawcê, zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy. Zabezpieczenie s³u¿y pokryciu wszelkich roszczeñ z tytu³u niewykonania lub nienale¿ytego wykonania umowy. 2. Wykonawca najpó¼niej w dniu podpisania umowy, lecz przed jej podpisaniem wniesie zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy. Zabezpieczenie s³u¿y pokryciu roszczeñ z tytu³u niewykonania lub nienale¿ytego wykonania umowy. 3. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana bêdzie musia³ wnie¶æ zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy w wysoko¶ci 7% ca³kowitej ceny oferty. 4. Wykonawcy zobowi±zani s± do wniesienia pe³nej kwoty zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy przed zawarciem umowy. 5. Zabezpieczenie wniesione w pieni±dzu Wykonawca zobowi±zany bêdzie wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego: PKO BP IO/Koszalin nr: 21 1020 2791 0000 7102 0287 3115 z podaniem tytu³u wp³aty: zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy - "PRZYJMOWANIE I OPIEKA NAD BEZDOMNYMI PSAMI PRZYJMOWANYMI DO SCHRONISKA DLA BEZDOMNYCH ZWIERZ¡T, OD£OWIONYCH NA TERENIE GMINY BOBOLICE". Zamawiaj±cy zwraca zabezpieczenie wniesione w pieni±dzu na rachunek bankowy Wykonawcy. 6. Zabezpieczenie wniesione w formie innej ni¿ w pieni±dzu winno byæ bezwarunkowe, nieodwo³alne i p³atne na pierwsze ¿±danie Zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy wymaga aby zabezpieczenie w swojej tre¶ci zawiera³o pokrycie wszelkich roszczeñ Zamawiaj±cego w tym m. in.: kary umowne z tytu³u niewykonania lub nienale¿ytego wykonania przedmiotu umowy lub jego czê¶ci. 7. Kwota zabezpieczenia podlega zwrotowi na rzecz Wykonawcy: 7.1. 100% w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznaniu przez Zamawiaj±cego za nale¿ycie wykonane, 8. Za zgod± Zamawiaj±cego dopuszcza siê mo¿liwo¶æ zmiany zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy na jedn± lub kilka form bezwarunkowych, p³atnych na ka¿de ¿±danie Zamawiaj±cego, o których mowa w art. 148 ust. 2 ustawy. 9. W przypadku nie wykonania lub nienale¿ytego wykonania przedmiotu umowy wniesione zabezpieczenie przechodzi na rachunek Zamawiaj±cego i stanowi jego w³asno¶æ i bêdzie wykorzystane do zgodnego z umow± wykonania us³ugi i pokrycia roszczeñ z tytu³u rêkojmi. 10. Wykonawcy realizuj±cy wspólnie zamówienie (konsorcjanci) ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za nale¿yte wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia jej nale¿ytego wykonania. 11. W przypadku przed³u¿enia okresu realizacji przedmiotu umowy i zmiany terminu wykonania zamówienia lub w skutek innych okoliczno¶ci nie okre¶lonych niniejsz± umow± Wykonawca zobowi±zany jest do niezw³ocznego (jednak nie pó¼niej ni¿ w ostatnim dniu obowi±zywania poprzedniego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy) przed³u¿enia terminu wa¿no¶ci zabezpieczenia wniesionego w formie innej ni¿ pieniê¿na zachowuj±c jego ci±g³o¶æ lub wniesienia zabezpieczenia w formie pieniê¿nej.


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Podczas redagowania umowy, Wykonawca nie mo¿e w niej umie¶ciæ ¿adnych zapisów, które by³yby niekorzystne dla Zamawiaj±cego oraz zapisów nie ujêtych postanowieniami SIWZ. Zamawiaj±cy wymaga uwzglêdnienia w tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego postanowieñ zawartych w za³±czniku nr 6 do SIWZ. Zmiana postanowieñ umowy mo¿e nast±piæ na podstawie art.144 ustawy Pzp. 1. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany umowy, bez skutków finansowych i prawnych dla Zamawiaj±cego, obejmuj±cych w szczególno¶ci wszystkie roszczenia odszkodowawcze Wykonawcy wobec Zamawiaj±cego, w przypadku: a) Zmiany danych adresowych Zamawiaj±cego lub Wykonawcy w szczególno¶ci: zmiana nr rachunku bankowego, nr NIP, regon. W razie zaniedbania przez Wykonawcê obowi±zku z³o¿enia informacji o zmianie siedziby, dorêczenie wszelkiej korespondencji pod znanym Zamawiaj±cemu adresem, ma skutek prawny. b) Wyst±pienia si³y wy¿szej, w szczególno¶ci: katastrofy, awarie, akty wandalizmu. Si³a wy¿sza stanowi zdarzenie nag³e, nieprzewidziane i niezale¿ne od woli Stron, lub te¿ takie, którego skutki s± niemo¿liwe do zapobie¿enia, uniemo¿liwiaj±ce wykonanie przedmiotu umowy w ca³o¶ci lub czê¶ci, na sta³e lub na pewien czas, któremu nie mo¿na zapobiec ani przeciwdzia³aæ przy zachowaniu nale¿ytej staranno¶ci. W przypadku wyst±pienia si³y wy¿szej Strona dotkniêta jej dzia³aniem niezw³ocznie poinformuje pisemnie drug± stronê o jej zaistnieniu oraz, o ile bêdzie to mo¿liwe, przedstawi nie budz±ce w±tpliwo¶ci dokumenty potwierdzaj±ce jej wyst±pienie. Obie Strony niezw³ocznie od dnia otrzymania powy¿szej informacji uzgodni± tryb dalszego postêpowania. Strony nie ponosz± odpowiedzialno¶ci za niewykonanie lub nienale¿yte wykonanie przedmiotu umowy bêd±ce bezpo¶rednio nastêpstwem okoliczno¶ci, które stanowi± skutek dzia³ania si³y wy¿szej. c) Wyst±pienia okoliczno¶ci, których nie mo¿na by³o przewidzieæ na etapie sporz±dzenia oferty, a które s± niezbêdne dla prawid³owej realizacji przedmiotu zamówienia, np. zmiany obowi±zuj±cych przepisów, je¿eli zgodnie z nimi konieczne bêdzie dostosowanie tre¶ci umowy do aktualnego stanu prawnego. d) Braku zadeklarowania realizacji zamówienia przy pomocy podwykonawców na etapie sk³adania ofert Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zawarcia umowy o podwykonawstwo na etapie realizacji umowy zgodnie z zapisami umowy § 7, bez konieczno¶ci sporz±dzania aneksu e) Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo podpisania umowy po dokonaniu zmiany uchwa³y bud¿etowej przez Radê Miejsk± w Bobolicach zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami ustawy o finansach publicznych, spowodowane zwiêkszeniem bud¿etu na realizacjê przedmiotu umowy. 2. Termin realizacji przedmiotu umowy w odniesieniu do punktu b) mo¿e ulec skróceniu lub przed³u¿eniu jedynie o czas trwania powy¿szych okoliczno¶ci. 3. Zgodnie z art. 142 ust. 5 ustawy Pzp Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany zawartej umowy, w stosunku do tre¶ci oferty Wykonawcy, w nastêpuj±cym zakresie: 3.1. wprowadzenia odpowiedniej zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy w przypadku zmiany: a) stawki podatku od towarów i us³ug, b) wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3 - 5 ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê, c) zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, - je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania przedmiotu umowy przez Wykonawcê. 3.2. W przypadku okre¶lonym w pkt 3.1. lit.a) wysoko¶æ wynagrodzenia netto Wykonawcy, obliczonego zgodnie z § 4 niniejszej umowy, zostanie powiêkszona o kwotê podatku od towarów i us³ug w stawce obowi±zuj±cej na dzieñ wystawienia faktury vat. 3.3. W przypadku zaistnienia przes³anek okre¶lonych w pkt 3.1. lit. od a) do c), Wykonawca bêdzie uprawniony do z³o¿enia pisemnego wniosku do Zamawiaj±cego o dokonanie zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia. W pisemnym wniosku Wykonawca zobowi±zany jest do przedstawienia szczegó³owego wyliczenia, z którego bêdzie wynika³o, w jaki sposób i o ile zmiany okre¶lone w pkt 3.1. lit. od a) do c) wp³ynê³y na zmianê kosztów wykonania przedmiotu umowy przez Wykonawcê. Wniosek musi równie¿ zawieraæ uzasadnienie i okre¶lenie kwoty, o jak± ma wzrosn±æ wynagrodzenie Wykonawcy. 3.4. W terminie 14 dni od przed³o¿enia przez Wykonawcê pisemnego wniosku, o którym mowa w pkt 3.3., Zamawiaj±cy pisemnie ustosunkuje siê do niego i uwzglêdni go w ca³o¶ci albo wniesie swoje zastrze¿enia. W przypadku wniesienia zastrze¿eñ przez Zamawiaj±cego, Strony przyst±pi± do negocjacji zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia, które powinny siê zakoñczyæ w terminie 14 dni od dnia dostarczenia Wykonawcy tych zastrze¿eñ. 3.5. Podstaw± do zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia Wykonawcy, o której mowa w pkt 3.4., jest przekazanie przez Wykonawcê w formie pisemnej wniosku o dokonanie takiej zmiany, zawieraj±cego szczegó³owe informacje o tym, która ze zmian okre¶lonych w pkt 3.1. lit. od a) do c) oraz w jaki sposób ma wp³yw na koszty wykonania przedmiotu umowy przez Wykonawcê. 3.6. Wzrost wysoko¶ci wynagrodzenia mo¿e dotyczyæ wy³±cznie us³ug niewykonanych przez Wykonawcê do czasu wyst±pienia zmian, o których mowa w pkt 3.1. lit. od a) do c). 4. Wszystkie zmiany umowy wymagaj± formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci z wy³±czeniem okoliczno¶ci okre¶lonych we wzorze umowy. 5. Wykonawca podpisuj±cy ofertê przed³o¿y dokumenty, z których wynika potwierdzenie reprezentacji i umocowania do podpisania oferty (umowy).
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):

¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2019-01-22, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):

Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> Oferta musi byæ sporz±dzona w jêzyku polskim.
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
1. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowi±zany jest do wniesienia zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy. W przypadku Wykonawców, którzy wspólnie bêd± realizowaæ przedmiot umowy, Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo ¿±dania umowy zawartej miêdzy tymi Wykonawcami. 2. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej "RODO", Zamawiaj±cy informuje, ¿e: a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Bobolice z siedzib± - Urz±d Miejski w Bobolicach, ul. Ratuszowa 1, 76 - 020 Bobolice, b) inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Bobolice jest Przemys³aw Chojnowski, e-mail: iod@bobolice.pl, c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. "Przyjmowanie i opieka nad bezdomnymi psami przyjmowanymi do schroniska dla bezdomnych zwierz±t, od³owionych na terenie gminy Bobolice" nr postêpowania: ZP.271.1.1.2019.IZ prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp, e) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy, f) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp, g) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO, h) posiada Pani/Pan: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych; - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*; - na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**; - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO. i) nie przys³uguje Pani/Panu: - w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. *Wyja¶nienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników. **Wyja¶nienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego.

ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH







Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.