eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mogilno › Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, na terenie Gminy Mogilno

Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2018-10-15

Ogłoszenie nr 500247552-N-2018 z dnia 15-10-2018 r.

Mogilno: Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, na terenie Gminy Mogilno OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie


Informacje dodatkowe:

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Mogilno, Krajowy numer identyfikacyjny 9235084300000, ul. Narutowicza 1, 88-300 Mogilno, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 523 185 520, e-mail zamowieniapubliczne@mogilno.pl, faks 523 152 693.
Adres strony internetowej (url): http://www.bip.mogilno.pl/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, na terenie Gminy Mogilno
Numer referencyjny WFE.271.20.2018.WGS.WR

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego


II.2) Rodzaj zamówienia

Usługi


II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie (transport, przekazanie do odzysku lub unieszkodliwiania) stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, na terenie Gminy Mogilno. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) transport, przekazanie do odzysku lub unieszkodliwiania stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, na terenie Gminy Mogilno, 2) zakup i dostarczanie worków do selektywnego zbierania odpadów, 3) wyposażenie w pojemniki i prowadzenie punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK), 4) oznakowanie dojazdu do PSZOK co najmniej 4 znakami wskazującymi odległość od miejsca lokalizacji znaku do PSZOK oraz 1 znakiem w miejscu funkcjonowania PSZOK wraz z tablicą informującą o dniach i godzinach otwarcia PSZOK, ustawionymi w miejscach uzgodnionych z Zamawiającym, 5) przygotowanie kalendarza świadczenia usług odrębnie dla strefy miejskiej i strefy wiejskiej oraz do jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości, z których będą odbierane odpady, 6) przygotowanie przed podpisaniem umowy harmonogramu z zatwierdzonymi przez Zamawiającego terminami odbioru poszczególnych frakcji odpadów, 7) zapewnienie w odpowiedniej ilości, sprawnych i estetycznie wyglądających pojemników na przeterminowane leki oraz baterie i akumulatory małogabarytowe, określonych w załącznikach Nr 4 i 5 do Zaproszenia oraz ich ustawienie w wyznaczonych aptekach i budynkach użyteczności publicznej, 8) zapewnienie w odpowiedniej ilości, sprawnych i estetycznie wyglądających pojemników do selektywnej zbiórki odpadów, określonych w załączniku nr 3 do Zaproszenia oraz ich ustawienie w miejscach wskazanych w tym załączniku, 9) oznakowanie pojemników do selektywnej zbiórki tworzyw sztucznych ,,typu siatka" tabliczkami informującymi o konieczności zgniatania butelek PET (forma graficzna) i informacją o rodzajach odpadów, które można wrzucać do pojemnika (forma tekstowa) umieszczonymi w widocznym miejscu na pojemniku. 3. Ogólna charakterystyka Gminy Mogilno w kontekście odbioru i zagospodarowania odpadów. 1) Powierzchnia Gminy - 25500 ha. Liczba mieszkańców zameldowanych na terenie Gminy Mogilno na dzień 31.08.2018 r. wynosi 24 447 w tym w mieście Mogilno 11 539, na terenach wiejskich 12 908. Liczba mieszkańców zamieszkałych na nieruchomościach, na których powstają odpady komunalne wg złożonych deklaracji w sprawie ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, na dzień 31.08.2018 r. wynosi 19 287 z tego: - 18 724 osób zadeklarowało selektywną zbiórkę odpadów komunalnych, - 563 osób zadeklarowało nieselektywną zbiórkę odpadów komunalnych. 2) Szacunkowa ilość dostarczonych worków na odpady zbierane w sposób selektywny, dla poszczególnych frakcji odpadów, wymienionych w ust. 5. pkt 2) lit. a. Rozdziału I, bezpośrednio na teren nieruchomości, z których odpady zbierane były w sposób selektywny oraz do siedziby Urzędu Miejskiego w Mogilnie i Mogileńskich Domów w Mogilnie (gminnej jednostki organizacyjnej administrującej komunalnym zasobem mieszkaniowym Gminy Mogilno), na dzień 30.06.2018 r. wynosi 83 764 sztuki, w tym: - na tworzywa sztuczne: 40 707 sztuk, - na szkło: 11 903 sztuk, - na papier: 6542 sztuki, - na odpady ulegające biodegradacji: 24 612 sztuk. 3) W Gminie Mogilno w minionych latach zebrano następujące ilości odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych: 2013 rok - ilości podane są w Mg (łącznie z PSZOK) tworzywa sztuczne - 79,6 papier - 38,5 szkło - 117,9 odpady ulegające biodegradacji - 149,5 odpady wielkogabarytowe - 4,1 odpady budowlane i rozbiórkowe -83,54 odpady niebezpieczne (w tym przeterminowane leki) - 0,2 zużyte opony - 0,66 zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - 1,8 odpady niesegregowane - 3487,8 RAZEM - 3963,6 Mg 2014 rok - ilości podane są w Mg (łącznie z PSZOK) tworzywa sztuczne - 113,48 papier - 46,97 szkło - 312,98 odpady ulegające biodegradacji - 561,18 odpady wielkogabarytowe - 24,64 odpady budowlane i rozbiórkowe -227,02 odpady niebezpieczne (w tym przeterminowane leki) - 0,4 zużyte opony - 9,2 zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - 5,17 odpady niesegregowane - 4068,38 RAZEM - 5369,42 Mg 2015 rok - ilości podane są w Mg (łącznie z PSZOK) tworzywa sztuczne - 124,4 papier - 57,6 szkło - 205,8 odpady ulegające biodegradacji - 669,7 odpady wielkogabarytowe - 24,5 odpady budowlane i rozbiórkowe -362,3 odpady niebezpieczne (w tym przeterminowane leki) - 0,4 zużyte opony - 17,6 zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - 5,4 odpady niesegregowane - 4407,5 RAZEM - 5875,2Mg 2016 rok - ilości podane są w Mg (łącznie z PSZOK) tworzywa sztuczne - 91,37 papier - 62,60 szkło - 183,02 odpady ulegające biodegradacji - 624,90 odpady wielkogabarytowe - 40,78 odpady budowlane i rozbiórkowe - 316,430 odpady niebezpieczne (w tym przeterminowane leki) - 0,799 zużyte opony - 16,60 zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - 7,73 odpady niesegregowane - 5223,635 RAZEM - 6567,864Mg 2017 rok - ilości podane są w Mg (łącznie z PSZOK) tworzywa sztuczne - 100,30 papier -79,50 szkło - 183,20 odpady ulegające biodegradacji - 878,10 odpady wielkogabarytowe - 81,90 odpady budowlane i rozbiórkowe - 343,70 odpady niebezpieczne (w tym przeterminowane leki) - 0,50 zużyte opony - 22,60 zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - 10,60 odpady niesegregowane - 5092,30 RAZEM - 6792,70 Mg I półrocze 2018 roku - ilości podane są w Mg (łącznie z PSZOK) tworzywa sztuczne - 118,20 papier - 30,90 szkło - 95,60 odpady ulegające biodegradacji - 361,90 odpady wielkogabarytowe - 48,80 odpady budowlane i rozbiórkowe - 146,90 odpady niebezpieczne (w tym przeterminowane leki) - 0,30 zużyte opony - 10,70 zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - 5,40 odpady niesegregowane - 2559,70 RAZEM - 3378,40 Mg 4. Obowiązki Wykonawcy. 1) Wykonawca w dniu podpisania umowy otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz nieruchomości, z których odbierane będą stałe odpady komunalne z określeniem, na których z nich odpady będą gromadzone w sposób selektywny, a na których w sposób nieselektywny wraz ze wskazaną liczbą mieszkańców. 2) Dopuszcza się możliwość wzrostu liczby ludności o 10% w stosunku do stanu wynikającego z wykazu nieruchomości, o którym mowa w ust. 4 pkt 1) bez zmiany wynagrodzenia Wykonawcy. 3) Wykonawca zobowiązuje się zabezpieczyć w PSZOK co najmniej po jednym pojemniku dla każdej frakcji odpadów selektywnie zbieranych, tj. nie mniej niż 14 sztuk zgodnie z Regulaminem (dla gromadzenia odpadów: szkła, tworzyw sztucznych, papieru, metalu, odpadów ulegających biodegradacji, opakowań wielomateriałowych, przeterminowanych leków, chemikaliów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych baterii i akumulatorów, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych, odzieży i tekstyliów, zużytych opon). 4) Każdy pojemnik należy odpowiednio oznakować w sposób czytelny, trwały i odporny na działanie czynników atmosferycznych. 5) Wykonawca zobowiązuje się zabezpieczyć stałe wyposażenie PSZOK w pojemniki, w tym ich wymianę i naprawę w razie zniszczenia lub uszkodzenia, oraz zapewnić pojemniki zastępcze na czas naprawy. 6) Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia przepisów prawa, w szczególności takich jak: ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r., poz. 992 ze zm.), ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r., poz. 1454 ze zm.), ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2018 r., poz. 799 ze zm.), ustawa z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1466 ze zm.), ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1803 ze zm.), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. Nr 104 poz. 868), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz.U. z 2014 r. poz. 1973), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r. poz. 1923), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2167), Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (dz. U. z 2018 r. poz. 646 ze zm.), Ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. 2017 r. poz. 1566 ze zm.), Rozporządzenie Ministra Środowiska z dn. 15 grudnia 2017 r. (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412) w sprawie poziomów ograniczenia składowania odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, Uchwała Nr LI/518/18 Rady Miejskiej z dnia 10 października 2018 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Mogilno i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (opublikowana na stronie internetowej www.bip.mogilno.pl; oczekuje na publikację w Dz. Urz. Woj. Kuj. - Pom.), uchwała Nr LI/517/18 Rady Miejskiej w Mogilnie z dnia 10 października 2018 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Mogilno (opublikowana na stronie internetowej www.bip.mogilno.pl; oczekuje na publikację w Dz. Urz. Woj. Kuj. - Pom.), uchwała Nr XXXII/545/17 Sejmiku Województwa Kujawsko -Pomorskiego z dnia 29 maja 2017 r. w sprawie "Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko - pomorskiego na lata 2016 - 2022 z perspektywą na lata 2023 - 2028", rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz. 122). 7) Wykonawca podczas realizacji Zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt.7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów, uchwałą Nr XXXII/545/17 Sejmiku Województwa Kujawsko - Pomorskiego z dnia 29 maja 2017 r. w sprawie "Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko - pomorskiego na lata 2016 - 2022 z perspektywą na lata 2023 - 2028", 8) Wykonawca zobowiązuje się do zakupienia i dostarczenia na teren nieruchomości, z których odpady zbierane będą w sposób selektywny worków na odpady zbierane w sposób selektywny, dla poszczególnych frakcji odpadów, wymienionych w ust 5. pkt 2) lit. a., przyjmując zasadę 1 worek za każdy 1 wystawiony worek zapełniony odpadami, jednak nie więcej niż 5 sztuk worków na każdy rodzaj odpadów. Worki do selektywnej zbiórki odpadów będą dostarczane na teren nieruchomości każdorazowo podczas odbioru odpadów, również przyjmując zasadę 1 worek za każdy 1 wystawiony worek zapełniony odpadami, jednak nie więcej niż 5 sztuk worków na każdy rodzaj odpadów. 9) Dostarczanie worków będzie realizowane przy odbiorze odpadów zgromadzonych w workach, bez dodatkowej opłaty od właściciela nieruchomości. 10) Zamawiający rozumie, że na każdą nieruchomość, z której odpady będą odbierane w sposób selektywny Wykonawca dostarczy worki w ilościach jak wyżej, przy czym na nieruchomości, na której znajduje się budynek wielolokalowy, każdy lokal dla potrzeb usuwania odpadów w sposób selektywny należy traktować jako odrębną nieruchomość. 11) Worki dla nieruchomości przysługują niezależnie od tego czy są na nieruchomości umieszczone gminne pojemniki do selektywnej zbiórki tworzyw sztucznych (typu siatka), zbiórki szkła (typu dzwon) oraz zbiórki papieru. 12) Wykonawca dystrybuuje worki wyposażone w taśmę lub sznurek umożliwiające zawiązanie, z nadrukiem zawierającym następujące informacje: - Gmina Mogilno, - nazwa frakcji, - rodzaje odpadów, które należy wrzucać do danego worka. 13) W trakcie realizacji umowy, w ramach dopuszczalnego zwiększenia ilości ludności, o której mowa w ust. 4 pkt 1) Rozdziału I, Wykonawca zobowiązuje się do wyposażenia nieruchomości przez nią zamieszkałą w odpowiednie worki zgodnie ze zgłoszeniem Zamawiającego. Dostarczenie worków na teren wskazanych nieruchomości, nieobjętych do tej pory usługą odbioru odpadów, nastąpi w ciągu 3 dni roboczych od dnia zgłoszenia potrzeby przez Zamawiającego. 14) Jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników, Wykonawca w trakcie realizacji Zamówienia zobowiązuje się do naprawienia lub wymiany pojemników na swój koszt, a na czas naprawy do zapewnienia pojemnika zastępczego. 15) Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 16) Wykonawca zobowiązuje się w ramach umowy do przygotowania przed podpisaniem umowy harmonogramu z zatwierdzonymi przez Zamawiającego terminami odbioru poszczególnych frakcji odpadów. Harmonogram musi zawierać następujące informacje: godzinę, do której odpady muszą być wystawione, rodzaj odbieranych odpadów oraz miejsce lokalizacji PSZOK i godziny jego funkcjonowania, a także rodzaje odpadów, które można dostarczać do PSZOK. 17) Wykonawca zobowiązuje się, po zaakceptowaniu przez Zamawiającego harmonogramu z zatwierdzonymi terminami odbioru poszczególnych frakcji odpadów, do przygotowania kalendarza świadczenia usług, odrębnie dla strefy miejskiej i wiejskiej oraz do dystrybucji kalendarza wśród właścicieli nieruchomości, z których odbierane będą odpady - w terminie, o którym mowa w rozdziale II pkt 4). Kalendarz winien zawierać informacje tożsame z harmonogramem. 18) Wykonawca zobowiązuje się zapewnić we własnym zakresie, dostarczyć i ustawić w wyznaczonych przez Zamawiającego aptekach sprawne oraz estetycznie wyglądające pojemniki do selektywnego zbierania przeterminowanych leków. 19) Wykonawca zobowiązuje się zapewnić we własnym zakresie, dostarczyć i ustawić w wyznaczonych przez Zamawiającego budynkach użyteczności publicznej sprawne i estetycznie wyglądające pojemniki do selektywnego zbierania baterii i akumulatorów małogabarytowych. 20) Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu Zamówienia zobowiązuje się nie mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi. 21) Wykonawca zobowiązuje się do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. a. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. b. Wykonawca zobowiązuje się w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji w ust. 4 pkt 21) lit. a. Rozdziału I, do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. c. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowego sortowania odpadów gromadzonych w pojemnikach typu dzwon, siatka, Wykonawca zobowiązuje się odbierać odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. d. Wykonawca zobowiązuje się w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji w ust. 4 pkt 21) lit. c. Rozdziału I do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o stwierdzeniu niewłaściwego posegregowania odpadów w tych rodzajach pojemników. e. W przypadkach opisanych w ust. 4 pkt 21) lit. a. Rozdziału I oraz ust. 4 pkt 21) lit. a. Rozdziału I. do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację fotograficzną lub nagranie wykonane urządzeniem rejestrującym znajdującym się na samochodzie odbierającym odpady z nieruchomości lub z pojemników typu dzwon, siatka z uwidocznioną (wygenerowaną automatycznie przez urządzenie rejestrujące obraz) datą wykonania zdjęcia lub filmu, która umożliwi monitorowanie i kontrolę segregacji odpadów oraz protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. f. W sytuacji stwierdzenia nieprawidłowej segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia, a w przypadku nieprawidłowej segregacji odpadów gromadzonych w pojemnikach typu dzwon, siatka Wykonawca wpisuje usytuowanie i rodzaj pojemnika, w którym stwierdzono tą nieprawidłowość. 22) Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii RIPOK. 23) Wykonawca zobowiązuje się do posiadania oprogramowania umożliwiającego generowanie sprawozdań zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w wersji umożliwiającej spełnienie wymagań obowiązujących dla tych sprawozdań w dniu sporządzenia sprawozdania. 24) Wykonawca zobowiązuje się do zorganizowania PSZOK o wielkości umożliwiającej umieszczenie w nim nie mniej niż 14 pojemników na odpady zbierane selektywnie (po jednym dla każdej frakcji odpadów), stanowiącego miejsce do magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych, położonego w odległości nie większej niż 2 km od granicy miasta Mogilna. a. Wykonawca zobowiązuje się do wyposażenia w pojemniki i prowadzenia PSZOK (odbieranie i wywóz odpadów). b. Wykonawca zobowiązuje się do oznakowania dojazdu do PSZOK co najmniej 4 znakami wskazującymi odległość od miejsca lokalizacji znaku do PSZOK oraz 1 znakiem w miejscu funkcjonowania PSZOK wraz z tablicą informującą o dniach i godzinach otwarcia PSZOK, ustawionymi w miejscach uzgodnionych z Zamawiającym. Wielkość znaków i tablicy informacyjnej powinna odpowiadać wielkości znaków drogowych. Ich kolorystyka nie może być taka sama jak znaków drogowych. c. Wykonawca zobowiązuje się zabezpieczyć stałe wyposażenie PSZOK w pojemniki, w tym ich wymianę i naprawę w razie zniszczenia lub uszkodzenia, oraz zapewnić pojemniki zastępcze na czas naprawy pojemników uszkodzonych. d. Wykonawca zapewni obsługę PSZOK przez liczbę osób zapewniającą jego funkcjonowanie oraz przyjmowanie odpadów komunalnych w środy i soboty: - w okresie od 1 kwietnia do 31 października od godziny 10.00 do 18.00; - w okresie od 1 listopada do 31 marca od godziny 10.00 do 16.00. 25) Wykonawca zobowiązuje się ważyć wszystkie odebrane odpady komunalne na legalizowanej wadze. 26) Wykonawca zobowiązuje się odebrać odpady zbierane w sposób selektywny i nieselektywny z nieruchomości położonych w centralnej części miasta Mogilno, tj. ul. 900-lecia, Plac Wolności, Sądowa, Jagiełły, Rynek, Benedyktyńska, Hallera i Mickiewicza najpóźniej do godz. 7.00. 27) Minimalna wielkość pojemników przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, umieszczonych zgodnie ze wskazaniem zawartym w Załączniku Nr 3 do Zaproszenia to 1100 l (papier, szkło) i 2500 l (tworzywa sztuczne). 28) W miejscach określonych w Załączniku nr 3 do Zaproszenia, w których na dzień podpisania umowy w sprawie udzielenia zamówienia publicznego znajdują się pojemniki na tworzywa sztuczne i szkło, Wykonawca zobowiązuje się do ich uzupełnienia o sprawne, estetyczne i zapewnione we własnym zakresie pojemniki na papier, tak aby w każdym z wyznaczonych miejsc ustawienia znajdował się komplet 3 pojemników. 29) Wykonawca zobowiązuje się monitorować stan zapełnienia pojemników do selektywnej zbiórki odpadów w systemie "gniazd" (tworzywa sztuczne, szkło, papier) wskazanych w Załączniku nr 3 do Zaproszenia, w taki sposób aby nie dopuścić do ich przepełnienia i wydostawania się odpadów na zewnątrz, a także uprzątnąć odpady tworzyw sztucznych, papieru i szkła znajdujących się w otoczeniu pojemników (na terenie ogólnodostępnym, w odległości 10 metrów od pojemników, przy czym obowiązek ten nie dotyczy terenu drogi publicznej). Kontrola stanu zapełnienia będzie realizowana w taki sposób aby zapewnić opróżnienie w ciągu 4 godzin od zapełnienia pojemnika - jeżeli zapełnienie nastąpi pomiędzy godziną 3.00 a 16.00 oraz nie później niż do godziny 7.00 dnia następnego, jeżeli zapełnienie nastąpi pomiędzy godziną 16.00 dnia poprzedniego a 3.00 rano dnia następnego. 30) Podczas czynności odbioru odpadów Wykonawca zobowiązuje do zebrania odpadów leżących bezpośrednio przy pojemniku na odpady o pojemności minimum 1100 l znajdującym się przy zabudowie wielolokalowej. 31) Odebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Mogilno odpady zmieszane oraz odpady zielone Wykonawca zobowiązuje się przetransportować i przekazać do odzysku lub unieszkodliwiania zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami, tj. do regionu 6 inowrocławskiego, co oznacza, że zebrane na terenie Gminy Mogilno, odpady komunalne muszą trafić do wskazanego w ww. planie RIPOK w Inowrocławiu, przy ul. Bagiennej 77, 88-100 Inowrocław. W przypadku zaistnienia awarii lub innych przyczyn uniemożliwiających przyjęcie odpadów w godzinach pracy RIPOK w Inowrocławiu, zgodnie z załącznikiem do Uchwały nr XXXII/545/17 z dnia 29 maja 2017 r. Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 29 maja 2017 r. w sprawie ,,Planu Gospodarki Odpadami województwa kujawsko-pomorskiego na lata 2016-2022 z perspektywą na lata 2023-2028" odpady komunalne należy przetransportować i przekazać do odzysku lub unieszkodliwiania do instalacji zastępczej: - Giebnia gm. Pakość (Z,SK) - Bydgoszcz Pronatura (SP) - Wawrzynki gm. Żnin (MBP) 32) Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do wskazania w ofercie instalacji, do których będzie on przekazywał pozostałe odpady selektywnie zbierane, poza odpadami zielonymi. Zamawiający dopuści w umowie możliwość przekazywania tych odpadów selektywnie zbieranych do każdej ze wskazanych instalacji bez potrzeby zmiany umowy. 33) Zamawiający dopuszcza przekazywanie niewielkich ilości odebranych odpadów selektywnie zbieranych niepodlegających przekazaniu do RIPOK z grupy odpadów takich jak przeterminowane leki, wskazanemu przez Wykonawcę w ofercie podmiotowi zbierającemu te odpady. Jeżeli Wykonawca wskaże w ofercie więcej niż jeden taki podmiot, zobowiązany jest określić, który ze wskazanych podmiotów ma zostać wpisany w umowie zawartej pomiędzy Wykonawcą i Zamawiającym, jako zbierający te odpady. W przypadku gdyby w trakcie realizacji umowy Wykonawca zamierza zmienić podmiot zbierający tą grupę odpadów, zobowiązany jest w terminie trzech tygodni przed planowaną zmianą uprzedzić o powyższym Zamawiającego na piśmie i podpisać aneks do umowy potwierdzający zmianę podmiotu zbierającego odpady z grupy leki przeterminowane. Zmiana może dotyczyć tylko zbierającego wymienionego wśród podmiotów zbierających wskazanych w ofercie. 34) Zamawiający dopuszcza przekazywanie niewielkich ilości odebranych odpadów selektywnie zbieranych niepodlegających przekazaniu do RIPOK z grupy odpadów takich zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, wskazanemu przez Wykonawcę w ofercie podmiotowi zbierającemu te odpady. Jeżeli Wykonawca wskaże w ofercie więcej niż jeden taki podmiot, zobowiązany jest określić, który ze wskazanych podmiotów ma zostać wpisany w umowie zawartej pomiędzy Wykonawcą i Zamawiającym, jako zbierający te odpady. W przypadku gdyby w trakcie realizacji umowy Wykonawca zamierza zmienić podmiot zbierający tą grupę odpadów, zobowiązany jest w terminie trzech tygodni przed planowaną zmianą uprzedzić o powyższym Zamawiającego na piśmie i podpisać aneks do umowy potwierdzający zmianę podmiotu zbierającego odpady z grupy zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny. Zmiana może dotyczyć tylko zbierającego wymienionego wśród podmiotów zbierających wskazanych w ofercie. 35) Zamawiający dopuszcza przekazywanie niewielkich ilości odebranych odpadów selektywnie zbieranych niepodlegających przekazaniu do RIPOK z grupy odpadów takich jak zużyte opony, wskazanemu przez Wykonawcę w ofercie podmiotowi zbierającemu te odpady. Jeżeli Wykonawca wskaże w ofercie więcej niż jeden taki podmiot, zobowiązany jest określić, który ze wskazanych podmiotów ma zostać wpisany w umowie zawartej pomiędzy Wykonawcą i Zamawiającym, jako zbierający te odpady. W przypadku gdyby w trakcie realizacji umowy Wykonawca zamierza zmienić podmiot zbierający tą grupę odpadów, zobowiązany jest w terminie trzech tygodni przed planowaną zmianą uprzedzić o powyższym Zamawiającego na piśmie i podpisać aneks do umowy potwierdzający zmianę podmiotu zbierającego odpady z grupy zużyte opony. Zmiana może dotyczyć tylko zbierającego wymienionego wśród podmiotów zbierających wskazanych w ofercie. 36) Zamawiający dopuszcza przekazywanie niewielkich ilości odebranych odpadów selektywnie zbieranych niepodlegających przekazaniu do RIPOK z grupy odpadów takich jak zużyte baterie i akumulatory małogabarytowe, wskazanemu przez Wykonawcę w ofercie podmiotowi zbierającemu te odpady. Jeżeli Wykonawca wskaże w ofercie więcej niż jeden taki podmiot, zobowiązany jest określić, który ze wskazanych podmiotów ma zostać wpisany w umowie zawartej pomiędzy Wykonawcą i Zamawiającym, jako zbierający te odpady. W przypadku gdyby w trakcie realizacji umowy Wykonawca zamierza zmienić podmiot zbierający tą grupę odpadów, zobowiązany jest w terminie trzech tygodni przed planowaną zmianą uprzedzić o powyższym Zamawiającego na piśmie i podpisać aneks do umowy potwierdzający zmianę podmiotu zbierającego odpady z grupy zużyte baterie i akumulatory małogabarytowe. Zmiana może dotyczyć tylko zbierającego wymienionego wśród podmiotów zbierających wskazanych w ofercie. 37) W przypadku frakcji odpadów selektywnie zebranych w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązuje się do ich przekazania do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 5. Częstotliwość odbioru odpadów. 1) Częstotliwość odbioru odpadów zmieszanych tj. zbieranych w sposób niesegregowany (nieselektywnie) kod 200301: a. dla zabudowy jednorodzinnej na terenie miejskim i na terenie wiejskim - dwa razy w miesiącu; b. dla zabudowy wielorodzinnej na terenie miejskim i na terenie wiejskim - raz w tygodniu; Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne zbierane będą na terenie nieruchomości w pojemnikach na odpady komunalne. Wykonawca odbiera każdą ilość niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych: 2) Częstotliwość odbioru odpadów zbieranych selektywnie z nieruchomości i pojemników umieszczonych na terenie Gminy Mogilno: a. częstotliwość odbioru odpadów ulegających biodegradacji, szkła, tworzyw sztucznych i papieru odbieranych selektywnie: ? dwa razy w miesiącu - odpady ulegające biodegradacji (kod 20 01 08, 20 02 01) - gromadzone w worku/pojemniku koloru brązowego lub worku/pojemniku w każdym innym kolorze z opisem identyfikującym rodzaj gromadzonego odpadu w okresie od 1 kwietnia do 30 listopada (w pozostałym okresie odpady ulegające biodegradacji są przyjmowane w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych), ? raz w miesiącu - szkło (kod 20 01 02, 15 01 07) - odpady gromadzone w worku/pojemniku koloru zielonego lub worku/pojemniku w każdym innym kolorze z opisem identyfikującym rodzaj gromadzonego odpadu, ? raz w miesiącu - tworzywa sztuczne (kod 20 01 39, 15 01 02) - odpady gromadzone w worku/pojemniku koloru żółtego lub worku/pojemniku w każdym innym kolorze z opisem identyfikującym rodzaj gromadzonego odpadu, ? raz w miesiącu - papier (kod 20 01 01, 15 01 01) - odpady gromadzone w worku/pojemniku koloru niebieskiego lub worku/pojemniku w każdym innym kolorze z opisem identyfikującym rodzaj gromadzonego odpadu, ? w systemie tzw. gniazd - po zapełnieniu, nie rzadziej niż co sześć tygodni - odpady gromadzone w pojemnikach przeznaczonych do segregacji określonej frakcji odpadów, ustawionych na terenie Gminy Mogilno w miejscach i ilości wymienionej w załączniku nr 3 do Zaproszenia. b. częstotliwość odbierania pozostałych selektywnie zbieranych odpadów, innych niż wymienione w pkt a - w terminach podanych przez Wykonawcę, raz w miesiącu: ? przeterminowane leki (kod 20 01 32) - z wyznaczonych aptek, w których będą gromadzone, wymienionych w Załączniku nr 4 do Zaproszenia - w godzinach ich funkcjonowania, odbiór w terminie wynikającym z harmonogramu. Do zadań Wykonawcy będzie należało odebranie tych odpadów z aptek oraz podstawienie pojemników do zbierania, ? baterie (kod 20 01 33) i akumulatory małogabarytowe - z wyznaczonych punktów użyteczności publicznej, w których będą gromadzone, wymienionych w Załączniku Nr 5 do Zaproszenia - w godzinach ich funkcjonowania, odbiór w terminie wynikający z harmonogramu. Do zadań Wykonawcy będzie należało odebranie tych odpadów z punktów użyteczności publicznej oraz podstawienie pojemników do zbierania, ? metale (kod 20 01 40, 15 01 04), meble i odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07), tekstylia i odzież (kod 20 01 10, 20 01 11), opakowania wielomateriałowe (kod 15 01 05) - odbierane z terenu nieruchomości w terminie wynikającym z harmonogramu, ? odpady budowlane i rozbiórkowe w ilości nie większej niż 3 m3, będą odbierane przez Wykonawcę z nieruchomości, na podstawie indywidualnego zgłoszenia Wykonawcy potrzeby odbioru przez mieszkańca. Ilość 3 m3 stanowi maksymalną ilość odpadów budowlanych i rozbiórkowych odbieranych z nieruchomości, przy czym w przypadku znajdujących się na nieruchomości budynków wielolokalowych, każdy lokal należy - dla celów odbioru odpadów budowlanych i rozbiórkowych - traktować jako odrębną nieruchomość. c. częstotliwość odbierania odpadów z PSZOK - systematycznie w miarę zapełniania pojemników. Wykonawca monitoruje poziom zapełnienia pojemników w PSZOK. 6. W ramach przedmiotu Zamówienia Wykonawca zobowiązuje się odbierać: 1) w każdej ilości - zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne, przeterminowane leki, baterie i akumulatory małogabarytowe, metale, meble i odpady wielkogabarytowe, opakowania wielomateriałowe, tekstylia i odzież, szkło, papier, tworzywa sztuczne, odpady ulegające biodegradacji, chemikalia, opony, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zebrane w sposób selektywny - odpowiednio do sposobu gromadzenia i przekazywania odpadów ustalonego w Regulaminie tj, - z nieruchomości, z pojemników umieszczonych zgodnie z Załącznikiem nr 3 do Zaproszenia oraz w PSZOK, 2) odpady budowlane i rozbiórkowe: odbiór z terenu nieruchomości, na której zostały zgromadzone oraz odbiór odpadów dostarczonych do PSZOK - bezpłatnie w ilości nie większej niż 3 m 3 rocznie oraz odpłatnie - w PSZOK, w każdej ilości powyżej bezpłatnego limitu 3 m3 rocznie, 7. Wykonawca zobowiązuje się realizować Zamówienie z uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013r. poz. 122), rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2009 r. Nr 104, poz. 868), Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Mogilno. 8. Wykonawca jest zobowiązany dysponować bazą magazynowo - transportową usytuowaną na terenie Gminy Mogilno lub w odległości nie większej niż 60 km od granic tej gminy. 1) Baza powinna być usytuowana na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny. 2) Teren bazy musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. 3) Miejsce do parkowania pojazdów na bazie powinno być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu. 4) Na terenie bazy muszą być zabezpieczone miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, które będą zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych. 5) Teren bazy magazynowo - transportowej musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach prawa. 6) Baza magazynowo - transportowa musi być wyposażona w: ? miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, ? pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, ? miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, ? legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. 7) Na terenie bazy powinny znajdować się: ? punkt bieżącej konserwacji pojazdów, ? punkt naprawy pojazdów, ? miejsca do mycia i dezynfekcji pojazdów (o ile czynności te nie będą wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy). 8) Na terenie bazy muszą znajdować się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania. 9) Wykonawca jest obowiązany dysponować co najmniej: 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych oraz 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. a. Pojazdy, o których mowa w pkt 9) muszą być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi teleadresowymi podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. b. Pojazdy muszą posiadać konstrukcję zabezpieczającą przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizującą oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. c. Pojazdy muszą być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiających weryfikację tych danych przez Zamawiającego. d. Pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. e. Dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych. f. Pojazdy do odbioru odpadów muszą mieć zamontowaną kamerę lub urządzenia rejestrujące z uwidocznioną (wygenerowaną przez urządzenie podczas rejestracji obrazu) datą wykonania zdjęcia lub filmu, która umożliwi monitorowanie i kontrolę segregacji odpadów na terenie poszczególnych nieruchomości. g. W zakresie utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń oraz pojemników na odpady o pojemności minimum 1100 l należy zapewnić, aby urządzenia te utrzymane były we właściwym stanie technicznym i sanitarnym. h. Pojazdy i urządzenia oraz pojemniki na odpady o pojemności minimum 1100 l muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim, nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie. i. Wykonawca zobowiązuje się prowadzić ewidencję wykonanych czynności w zakresie mycia i dezynfekcji pojazdów, urządzeń oraz pojemników na odpady i na wezwanie Zamawiającego przedstawić ww. ewidencję do wglądu lub w uwierzytelnionej kserokopii. j. Pojazdy muszą na koniec dnia roboczego być opróżnione z odpadów i zaparkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo - transportowej. 9. Wykonawca zobowiązuje się przedkładać tylko na wezwanie Zamawiającego raporty miesięczne zawierające informacje o ilości pojemników (worek czy pojemnik) wystawionych do opróżnienia. Pod pojęciem ,,pojemnik" należy rozumieć zarówno pojemnik jak i worek. Dokumentacja powinna rozróżniać ilość i rodzaj worków od ilości i rodzaju pojemników. 10. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań półrocznych, o jakich mowa w art. 9 n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 11. W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Wykonawca zobowiązuje się przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązuje się również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający. 12. Wykonawca zobowiązuje się przedkładać Zamawiającemu najpóźniej wraz z fakturą za dany okres rozliczeniowy raportów wagowych zawierających wyszczególnienie ilości i rodzaju odebranych odpadów (zgodnie z obowiązującą klasyfikacją odpadów) oraz adnotację, czy odpady pochodzą z terenu Gminy Mogilno czy z terenu miasta Mogilno. Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do RIPOK oraz dokumentów potwierdzających przekazanie odpadów z grup wymienionych w Rozdziale I, ust 4. pkt 33) do 36) podmiotowi zbierającemu te odpady oraz dokumentów potwierdzających przekazanie tych odpadów przez podmiot zbierający do instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych. Dokumenty winny być sporządzone zgodnie z przepisami obowiązującymi na dzień ich przygotowania. 13. Wykonawca na żądanie Zamawiającego zobowiązuje się dostarczyć w wersji elektronicznej i papierowej wydruków z systemu GPS pojazdów, za pomocą których będzie odbierał odpady komunalne od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Mogilno. Sporządzone wydruki w wersji papierowej należy uporządkować wg pojazdów, dat i godzin odbioru odpadów. 14. Wykonawca będzie zobowiązany do odbioru odpadów komunalnych na nieruchomościach i drogach publicznych Gminy Mogilno z urządzeń do ich gromadzenia o następującym rodzaju i minimalnej pojemności: - kosze uliczne o minimalnej pojemności 40 l; - pojemniki, przystosowane do mechanicznego opróżniania przez specjalistyczne pojazdy, o minimalnej pojemności 110 l; - worki foliowe o minimalnej pojemności 80 l. 1) Każda nieruchomość (niezależnie od sposobu gromadzenia odpadów) musi być wyposażona w co najmniej 1 pojemnik o pojemności minimum 110 l na zmieszane odpady komunalne. 2) Każda nieruchomość, na której odpady są gromadzone w sposób selektywny musi być wyposażona w komplet pojemników lub worków do selektywnego zbierania odpadów. 3) Każdy ze sposobów może być łączony z odbiorem odpadów z tzw. gniazd tj. kompletu 3 pojemników na odpady papieru, szkła i tworzyw sztucznych, ustawionych w wybranych przez Gminę miejscach ogólnodostępnych, na terenie nieruchomości o dużej intensywności zabudowy mieszkaniowej. Wyposażenie nieruchomości w pojemniki w systemie ,,gniazd" stanowi uzupełnienie podstawowego systemu gromadzenia odpadów, stosowanego dla danej nieruchomości. 4) Worki dostarczane przez Wykonawcę na teren nieruchomości muszą posiadać odpowiednią wytrzymałość mechaniczną i oznaczenie, o którym mowa w Rozdziale I ust. 4. pkt 12): ? odpady komunalne ulegające biodegradacji - worek koloru brązowego (dopuszcza się możliwość zgromadzenia odpadów w innym worku o minimalnej pojemności zgodnej z Regulaminem, opisanym trwale w sposób identyfikujący rodzaj zgromadzonego odpadu) lub pojemnik koloru brązowego (dopuszcza się pojemnik w każdym innym kolorze z opisem identyfikującym rodzaj gromadzonego odpadu), ? szkło - worek koloru zielonego (dopuszcza się możliwość zgromadzenia odpadów w innym worku o minimalnej pojemności zgodnej z Regulaminem, opisanym trwale w sposób identyfikujący rodzaj zgromadzonego odpadu) lub pojemnik koloru zielonego (dopuszcza się pojemnik w każdym innym kolorze z opisem identyfikującym rodzaj gromadzonego odpadu), ? tworzywa sztuczne - worek koloru żółtego (dopuszcza się możliwość zgromadzenia odpadów w innym worku o minimalnej pojemności zgodnej z Regulaminem, opisanym trwale w sposób identyfikujący rodzaj zgromadzonego odpadu) lub pojemnik koloru żółtego (dopuszcza się pojemnik w każdym innym kolorze z opisem identyfikującym rodzaj gromadzonego odpadu), ? papier - worek koloru niebieskiego (dopuszcza się możliwość zgromadzenia odpadów w innym worku o minimalnej pojemności zgodnej z Regulaminem, opisanym trwale w sposób identyfikujący rodzaj zgromadzonego odpadu) lub pojemnik koloru niebieskiego (dopuszcza się pojemnik w każdym innym kolorze z opisem identyfikującym rodzaj gromadzonego odpadu). Wykonawca nie powinien odbierać zapełnionych worków niespełniających wymogów w zakresie trwałego opisu w sposób identyfikujący rodzaj zgromadzonego odpadu.

II.5) Główny Kod CPV: 90000000-7

Dodatkowe kody CPV:

90513100-7,

90500000-2,

90533000-2,

90514000-3,

34928480-6


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) Tryb udzielenia zamówienia:

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust.1 pkt 12 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Uzasadnienie prawne: Zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, osobie prawnej i spełnione są łącznie następujące warunki: a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób, b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a), c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. Uzasadnienie faktyczne : Zamawiający posiada własna spółkę komunalną, która została powołana do realizacji zadań publicznych Miasta Mogilna m.in. w zakresie utrzymania porządku i czystości na terenie gminy. Zamawiający sprawuje kontrole nad przedsiębiorstwem komunalnym i posiada decydujący wpływ na jej działalność oraz podejmuje istotne dla przedsiębiorstwa decyzje w zakresie zarządzania sprawami spółki. Spółka działa jako jednoosobowa spółka Miasta Mogilna, gdzie miasto jest jedynym wspólnikiem Przedsiębiorstwa Komunalnego i posiada 100% udziałów spółki. Ponadto spółka realizuje ponad 90% działalności, która polega na realizacji zadań powierzonych przez Zamawiającego. Spółka corocznie świadczy wyżej opisane usługi, a współpraca odbywa się należycie i zgodnie z zawartymi umowami.


SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:

Mogileńskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o., mpgk@mpgk.mogilno.pl, ul. Witosa 6, 88-300, Mogilno, kraj/woj. kujawsko - pomorskie


 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.