eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Komorniki › Przebudowa ul. Fabianowskiej w Komornikach na odcinku od ul. Stanisława Nowaka do ul. Wiśniowej - ETAP II



Ogłoszenie z dnia 2018-09-24

Ogłoszenie nr 500229057-N-2018 z dnia 24-09-2018 r.

Komorniki: Przebudowa ul. Fabianowskiej w Komornikach na odcinku od ul. Stanisława Nowaka do ul. Wiśniowej - ETAP II
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 526428-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500096958-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Komorniki, Krajowy numer identyfikacyjny 631258709, ul. Stawna 1, 62-052 Komorniki, woj. wielkopolskie, państwo Polska, tel. 618 107 751, e-mail sekretariat@komorniki.pl, faks 618 107 985.
Adres strony internetowej (url): bip.komorniki.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przebudowa ul. Fabianowskiej w Komornikach na odcinku od ul. Stanisława Nowaka do ul. Wiśniowej - ETAP II

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZP.271.8.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem inwestycji jest przebudowa ul. Fabianowskiej w Komornikach na odcinku od ul. Stanisława Nowaka do ul. Wiśniowej - Etap II, na odcinku ca. 483 m. Zakres inwestycji obejmuje: - https://bzp.uzp.gov.pl/ZP403/Preview/49a3c1e5-31fd-4172-8ced-693f0307c049 1 z 5 02.05.2018, 12:33 sfrezowanie istniejącej wierzchniej warstwy asfaltowej na ulicy Fabianowskiej na grubości około 4 cm, - wykonanie warstwy wyrównawczej z betonu asfaltowego AC16W po uprzednim skropieniu podłoża emulsją asfaltową, - wykonanie nakładki asfaltowej z mieszanki mineralno-asfaltowej AC11S po uprzednim skropieniu warstwy wyrównawczej emulsją asfaltową, - profilowanie poboczy, - budowa przydrożnego chodnika, - przebudowa, budowa zjazdów na prywatne działki, - przebudowa istniejącej sieci gazowej, teletechnicznej, - przebudowa istniejącego przepustu oraz regulacja i wzmocnienie skarp rowu, - rozbudowa istniejącej kanalizacji deszczowej. Wszystkie istniejące i nowe studnie należy wykonać w systemach naprawczych (właz żeliwny osadzony w podstawie betonowej - niewentylowanej). Wszystkie planowane roboty drogowe zlokalizowane będą w granicach pasa drogowego. Szczegółowy zakres robót, zgodnie z którymi należy wykonać prace, zawiera dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, przedmiary robót stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ. Ponadto Wykonawca ma obowiązek zrealizować przedmiot zamówienia zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i budowlanej, obowiązującymi przepisami oraz normami, a także z wykorzystaniem materiałów własnych, które mieszczą się w ramach zawartych w specyfikacji technicznej rozwiązań konstrukcyjnych, technologicznych i technicznych. Zakres prac obejmuje również złożenie do Nadzoru Budowlanego zgłoszenia zakończenia robót budowlanych, jak również, jeśli jest wymagane, uzyskanie od Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego dla powiatu poznańskiego zaświadczenia o braku sprzeciwu odnośnie przystąpienia do użytkowania. W przypadku użytych w dokumentacji przetargowej nazw materiałów należy je rozumieć jako przykładowe - o parametrach pożądanych przez Zamawiającego. Oznacza to, że Zamawiający dopuszcza w każdym przypadku użycie materiału równoważnego pod względem głównych (istotnych) parametrów technicznych i użytkowych, przy zachowaniu, co najmniej takiego samego poziomu jakości, trwałości, funkcjonalności oraz kompatybilności z pozostałymi materiałami użytymi (wbudowanymi) przy realizacji zamówienia. Dopuszczalne są jedynie takie zmiany materiałów, które mieszczą się w ramach zawartych w specyfikacji technicznej rozwiązań konstrukcyjnych, technologicznych i technicznych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów potwierdzających parametry materiałów i urządzeń. W przypadku zamiaru zastosowania jakichkolwiek rozwiązań lub materiałów równoważnych Wykonawca ma obowiązek opisać je szczegółowo w ofercie oraz wykazać ich równoważność. Po zakończeniu robót budowlanych, Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu, na którym prowadzone były prace budowlane. Wymagania stawiane Wykonawcy: 1) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. 2) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy. 3) Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia (w tym również wykonanie robót dodatkowych) uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. 4) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 5) Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania, zabezpieczenia i utrzymania w należytym porządku placu budowy. Teren wokół placu budowy nie może zostać zanieczyszczony jakimikolwiek materiałami pochodzącym z placu budowy. W przypadku stwierdzenia takiej sytuacji Wykonawca w ciągu 24 godz. uporządkuje zanieczyszczony teren. 6) Wykonawca ma obowiązek rozpocząć prace budowlane najpóźniej w terminie 14 dni od dnia przekazania placu budowy przez Zamawiającego. 7) Rozpoczęcie prac budowlanych powinno się odbyć najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia przekazania placu budowy przez Zamawiającego. 8) Wykonawca zobowiązuje się przez cały okres, na jaki zostanie zawarta umowa posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1 500 000,00 zł https://bzp.uzp.gov.pl/ZP403/Preview/49a3c1e5-31fd-4172-8ced-693f0307c049 2 z 5 02.05.2018, 12:33 (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych 00/100) na warunkach określonych we wzorze umowy. 9) Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania prac w taki sposób, aby umożliwić ciągłość odbioru odpadów komunalnych z posesji zlokalizowanych w rejonie budowy zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów komunalnych zamieszczonym na stronie po adresem: http://www.komorniki.pl 10) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania na własny koszt projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót objętych niniejszym zamówieniem zgodnie z Ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz.U. 2017r. poz. 1260 ze zm.), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. z 2003r. Nr 220, poz. 2181 ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. z 2017r. Nr 784). 11) Wykonawca zobowiązany jest do oznakowania miejsca robót zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu i utrzymywania tego oznakowania w należytym stanie przez cały czas trwania budowy. 12) Wykonawca zorganizuje objazd dla mieszkańców w taki sposób, aby w jak największym stopniu umożliwić dojazd do posesji. 13) Ze względu na usytuowanie dużej ilości firm, prace budowlane muszą być zaplanowane i prowadzone w taki sposób, aby utrzymać ruch ciężarowy i osobowy na całym remontowanym odcinku ulicy w obu kierunkach. 14) Wykonawca wykona ze Spółką Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Komorniki (przed przystąpieniem do robót) protokolarny przegląd sieci kanalizacji sanitarnej oraz wodociągowej na terenie objętym inwestycją w zakresie stanu technicznego istniejącej infrastruktury. Po zakończeniu robót (przed odbiorem końcowym), Wykonawca przedłoży protokół odbioru powyższych sieci podpisany przez przedstawiciela Spółki Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Komorniki. 15) Wykonawca zobowiązany jest do zgłoszenia i uzgodnienia z dysponentami urządzeń obcych znajdujących się w pasie drogowym zasad prowadzenia robót wraz ze zleceniem niezbędnych nadzorów nad prowadzonymi pracami, zgodnie z załączonymi do niniejszej SIWZ uzgodnieniami branżowymi. 16) Wykonawca zobowiązany jest do dokonania wszelkich uzgodnień oraz zgłoszeń, które są niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia na etapie budowy oraz do poniesienia wszystkich opłat z nimi związanymi. 17) Wykonawca zobowiązany jest do obsługi geodezyjnej budowy, a w szczególności do wykonywania inwentaryzacji w stanie odkrytym oraz wykonania dokumentacji powykonawczej. 18) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania dokumentacji powykonawczej w 2 egzemplarzach w wersji papierowej oraz elektronicznej na płycie CD i przekazania jej Zamawiającemu. Zamawiający wymaga, aby osoby wykonujące roboty budowlane określone w dokumentacji projektowej oraz operatorzy sprzętu byli zatrudnieni na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę, za wyjątkiem osób, których obowiązki nie polegają na wykonywaniu prac w sposób określony w art.22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 r. poz. 108, z późn. zm.), co dotyczyć może między innymi kierownika budowy i kierowników robót branżowych.


II.4) Główny kod CPV: 45233252-0
Dodatkowe kody CPV:

45232130-2,

45232332-8,

45231220-3

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Wymagany termin wykonania zamówienia (zgodnie z ofertą): do dnia 28.09.2018 r, w tym: o do 16.08.2018 r. - zakończenie robót budowlanych o do 28.09.2018 r. - zakończenie czynności związanych z pracami geodezyjnymi wraz z przygotowaniem i przekazaniem Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
01/08/2018

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zmiana umowy polegająca na podwyższeniu wynagrodzenia o wartość prac niezbędnych dla wykonania przedmiotu Umowy

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
Zmiana umowy polegająca na podwyższeniu wynagrodzenia o wartość prac niezbędnych dla wykonania przedmiotu Umowy

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Po dokonaniu przeglądu istniejącego kanału deszczowego stwierdzono konieczność wymiany 7 mb rury betonowej fi800 oraz 2 sztuk studni betonowych fi1500 ze względu na zły stan techniczny. Przedmiar robót nie obejmował zakresu robót związanych z odtworzeniem podbudowy z kruszywa łamanego gr. 20 cm po śladzie wykonywane kanalizacji deszczowej. Ponadto wystąpiła kolizja z istniejącym przyłączem kanalizacji sanitarnej fi160 oraz wodociągiem fi110. Stąd konieczna jest przebudowa zgodnie z wytycznymi właściciela sieci PUK Komorniki. Poza tym, w związku z wystąpieniem właściciela działki o wykonanie zjazdu na pole konieczne było rozebranie 12 mb krawężnika i obrzeża. Wystąpienie dodatkowych kabli w terenie nie ujętych w dokumentacji projektowej. Konsekwencją ww. przyczyn były prace dodatkowe wpływające na zwiększenie wynagrodzenia.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.