eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Prusice › Rekultywacja Składowiska Odpadów w miejscowości Kościna Wielka Gm. Prusice



Ogłoszenie z dnia 2018-09-14

Ogłoszenie nr 500221932-N-2018 z dnia 14-09-2018 r.

Gmina Prusice: Rekultywacja Składowiska Odpadów w miejscowości Kościna Wielka Gm. Prusice

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina Prusice, Krajowy numer identyfikacyjny 93193510600000, ul. Rynek 1, 55110 Prusice, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 713 126 224, e-mail prusice@prusice.pl, faks 713 126 229.
Adres strony internetowej (url): www.bip.prusice.pl
Adres profilu nabywcy: www.bip.prusice.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Rekultywacja Składowiska Odpadów w miejscowości Kościna Wielka Gm. Prusice

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

ZP.271.1.25.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem prac rekultywacyjnych będzie: 1) Kształtowanie skarp oraz powierzchni korony składowiska w celu zapewnienia swobodnego odpływu wód opadowych poza teren składowiska, 2) Zabezpieczenie skarp i powierzchni korony składowiska przed erozją wodna i wietrzną poprzez wykonanie warstwy wyrównawczej o miąższości nie większej niż 0,25 m. złożonej z odpowiednich rodzajów odpadów, 3) Wykonanie systemu odgazowania, złożonego z 2 studni odgazowujących zakończonych biofiltrami, 4) Wykonanie warstwy uszczelniającej z maty bentonitowej o gramaturze 3,3 kg/m2, 5) Zabezpieczenie wjazdu zaporami betonowymi, przed wjazdem i nielegalnym składowaniem odpadów. 2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa dla rekultywacji składowiska odpadów w m. Krościna Wielka gm. Prusice, w tym projekt budowlany "Budowa 2 studni biernego odgazowania na rekultywowanym składowisku odpadów komunalnych w m. Kościna Wielka Gmina Prusice", projekty budowlane i wykonawcze, przedmiary robót oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, z tym zastrzeżeniem, iż pierwszeństwo w przypadku rozbieżności pomiędzy elementami dokumentacji projektowej mają projekt budowalny oraz projekty wykonawcze a następnie specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. 3. Obowiązkiem Wykonawcy w ramach realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia na etapie wykonania robót budowlanych jest: 1) zapewnienie kierownika budowy oraz kierowników robót poszczególnych branż do kierowania robotami budowlanymi zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz.U. z 2016 r. poz. 290 t.j) oraz aktami wykonawczymi do ustawy zwanymi łącznie dalej "prawem budowlanym" w zakresie objętym niniejszym zamówieniem. Przy czym Zamawiający wymaga, aby: a) osoba pełniącą funkcje kierownika budowy była obecna na budowie minimum 3 dni w tygodniu przez 2 godziny dziennie, b) osoby pełniące funkcje kierowników robót poszczególnych branż były obecne na budowie w trakcie realizacji robót obejmujących dane branże minimum 2 dni w tygodniu przez 2 godziny dziennie, c) obowiązkiem kierownika budowy oraz kierowników robót będzie uczestniczenie w radach budowy, które odbywać będą na wniosek którejś ze stron w miarę bieżących potrzeb; 2) złożenie na podstawie udzielonego przez Zamawiającego pełnomocnictwa do właściwego organu nadzoru budowlanego zawiadomień: a) zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych, b) o zakończeniu wykonywania robót budowlanych bądź uzyskanie decyzji pozwolenia na użytkowanie (w przypadku nałożenia niniejszego obowiązku przez właściwy organ wydający decyzję pozwolenie na budowę) wraz z niezbędnymi dokumentami zgodnie z wymogami prawa budowlanego, c) uzyskanie decyzji pozwolenie na użytkowanie obiektu lub potwierdzenia możliwości przystąpienia do użytkowania wydanego przez właściwy organ Nadzoru Budowlanego, jeśli jest wymagane przepisami prawa, d) przeprowadzenie wymaganych prób i badań oraz dokumentacji powykonawczej, geodezyjnej z naniesieniem obiektów w terenie i inwentaryzacji, 4. Stosowane podczas wykonywania robót budowlanych materiały i urządzenia winny spełniać wymogi prawa budowlanego, tj. posiadać odpowiednie certyfikaty, atesty, znaki bezpieczeństwa, być zgodne z wymogami technicznymi Polskich Norm lub aprobatą techniczną, o ile dla danego wyrobu nie ustanowiono Polskiej Normy wymagane są materiały atestowane i dopuszczone do stosowania. Materiały winny zostać przekazane do kontroli i wykorzystania inspektorowi nadzoru inwestorskiego w dniu sprowadzenia materiałów na plac budowy i przed wbudowaniem. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia inspektorowi nadzoru wyników badań, certyfikatów, kart technicznych, autoryzacji i atestów oraz deklaracji zgodności z Polskimi i Europejskimi Normami na materiały i urządzenia zastosowane przy realizacji przedmiotu zamówienia. 5. Inspektor Nadzoru ma prawo w każdym momencie realizacji umowy, odrzucić każdą cześć robót, użyte materiały i zmontowane urządzenia, jeżeli nie będą one zgodne z powyższymi wymaganiami. Odrzucenie powinno nastąpić w formie pisemnej niezwłocznie po stwierdzeniu niezgodności. 6. Wykonawca opracuje dokumentację powykonawczą w oprawionych, opisanych i zaopatrzonych w spis treści w 2 egzemplarzach (w tym oryginał.) w skład, której wejdą m.in.: a) dziennik budowy, b) decyzja dot. zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę, c) oświadczenie Kierownika budowy, d) aktualne uprawnienia kierowników do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie, e) deklaracje zgodności, certyfikaty, atesty higieniczne, aprobaty techniczne na wbudowane materiały, f) protokoły badań i prób, g) geodezyjna dokumentacja powykonawcza, h) dokumentacja fotograficzna, i) komplet dokumentacji projektowej z naniesionymi ew. zmianami zaakceptowanymi przez nadzór autorski i inspektora nadzoru, j) instrukcja bezpieczeństwa pożarowego. 7. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy pzp, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1* ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2016 r. poz. 1666 t.j.). Zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. -Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: a) roboty ziemne. 8. Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: 1) Wykonawca w terminie do 10 dni licząc od dnia podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających zatrudnienie osób wykonujących czynności określone w pkt. 7, tj. pisemnego oświadczenia Wykonawcy lub pisemnych oświadczeń pracowników wraz z podaniem imion i nazwisk osób zatrudnionych przez Wykonawcę potwierdzających, że są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia, 2) Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia osób wykonujących wskazane czynności przez cały okres realizacji wykonywanych przez niego czynności, w szczególności poprzez wezwanie do okazania dokumentów potwierdzających bieżące opłacanie składek i należnych podatków z tytułu zatrudnienia w/w osób. Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy 9. Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia. 1) Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w pkt. 8.1) i 8.2) w terminie wskazanym przez Zamawiającego, będzie traktowane, jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o prace oraz będzie skutkować naliczeniem kary umownej w wysokości 5.000 zł, a także zawiadomieniem Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, umową cywilnoprawną. 2) W przypadku dwukrotnego nie wywiązania się z obowiązku wskazanego w pkt. 8.1) i 8.2), Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy i naliczyć Wykonawcy dodatkowo karę umowną za odstąpienie od umowy w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego brutto.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 45.11.23.20 - Rekultywacja


SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 31/08/2018
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 168950.61
Waluta pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Prusickie Przedsiębiorstwo Komunalne PROEKO Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Kolejowa 3
Kod pocztowy: 55-110
Miejscowość: Prusice
Kraj/woj.: dolnośląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 200000.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 200000.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 200000.00
Waluta: pln

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówenia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 12 ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Przepisy ustawy prawo zamówień publicznych przewidują wystąpienie szeregu okoliczności faktycznych, bądź sytuacji prawnych po stronie zamawiającego lub wykonawcy/dostawcy, w których dopuszczalne jest udzielenie zamówienia z wolnej ręki, o którym mowa w art. 66 upzp. Jedną z takich sytuacji, jest koincydencja wystąpienia określonych cech podmiotowych i przedmiotowych zamawiającego, wykonawcy/dostawcy i charakteru zamówienia. Koniunktywnie zredagowany przepis art. 67 ust. 1 pkt 12 upzp upoważnia do udzielenia zamówienia z wolnej ręki, gdy spełnione są łącznie następujące przesłanki: 1. Zamówienie udzielane jest przez jednostkę sektora finansów publicznych (tu gminę) osobie prawnej, kontrolowanej przez zamawiającego w sposób dominujący, 2. Ponad 90 % działalności kontrolowanego w sposób dominujący wykonawcy/dostawcy powierzona jest przez zamawiającego, 3. W kapitale kontrolowanej osoby prawnej nie ma udziału kapitału prywatnego. Wypełnienie przesłanek ustawowych do udzielenia zamówienia z wolnej ręki wymaga potwierdzenia istnienia okoliczności faktycznych i prawnych: ad. 1 Zamawiającym jest Gmina Prusice. Zgodnie z przepisem art. 9 pkt ustawy o finansach publicznych, jednostki samorządu terytorialnego należą do sektora finansów publicznych, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 upzp. Wykonawcą jest osoba prawna, - Prusickie Przedsiębiorstwo Komunalne PROEKO sp. z o.o. w którym 100 % udziałów objęła Gmina Prusice. Gmina ma głos dominujący/stanowiący na Walnym Zgromadzeniu Wspólników. Rada Nadzorcza, działająca w trzyosobowym składzie, w całości reprezentuje Gminę Prusice. ad. 2 Spółka PPK PROEKO Sp. z o.o. została powołana do wykonywania zadań własnych gminy; jest podmiotem, o którym mowa w art. 9 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym; wykonuje zadania o charakterze użyteczności publicznej w rozumieniu art. 94 ust. 4 uosg. Do tych zadań, zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 3 uosg należą sprawy wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych. Zgodnie z art. 123 ust. 2, ustawy o odpadach: - "Dzień zakończenia rekultywacji składowiska odpadów jest równocześnie dniem zamknięcia tego składowiska." Spółka jest następcą Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Prusicach, który zarządzał składowiskiem. Na Spółkę wystawiona jest decyzja Marszałka Województwa z dnia 4 grudnia 2017 r nr Z.86.1/2017 w sprawie rekultywacji składowiska. Zadania powierzane Spółce przez Gminę Prusice, jak wynika z dokumentu: "Analiza struktury przychodów za ostatnie 3 lata" sporządzonego przez Spółkę w marcu 2018 r, stanowią 95,93 % działalności Spółki. ad. 3 Prusickie Przedsiębiorstwo Komunalne PROEKO Sp. z o.o. jest jednoosobową spółką gminy, w którym 100 % udziałów objęła Gmina Prusice. Nie ma, więc w kapitale Spółki udziału kapitału prywatnego. Jak wynika z powyższej analizy spełnione są przesłanki do udzielenia zamówienia z wolnej ręki.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.