eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jugów › Modernizacja w Domu Pomocy Społecznej w Jugowie



Ogłoszenie z dnia 2017-12-01

Ogłoszenie nr 500068554-N-2017 z dnia 01-12-2017 r.

Jugów: Modernizacja w Domu Pomocy Społecznej w Jugowie
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 582430-N-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500041554-N-2017

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Dom Pomocy Społecznej w Jugowie, Krajowy numer identyfikacyjny 89132109100000, ul. ul. Główna 118, 57450 Jugów, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 0-74 8722245, e-mail dpsjugow@pro.onet.pl, faks 0-74 8722245.
Adres strony internetowej (url): www.jugow.naszdps.pl/bip

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: Dom Pomocy Społecznej

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Modernizacja w Domu Pomocy Społecznej w Jugowie

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do realizacji zamówienie polegające na modernizacji Domu Pomocy Społecznej w Jugowie, cz. 1 modernizacja pomieszczeń sanitarnych w Domu Pomocy Społecznej w Jugowie, cz. 2 wymiana nawierzchni placu w Domu Pomocy Społecznej w Jugowie, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, przedmiarami robót, ofertą wykonawcy, kosztorysem sporządzonym przez wykonawcę, które stanowią załączniki do umowy i są jej integralną częścią.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45431000-7,

45233200-1

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Wprowadzenie na teren budowy i rozpoczęcie prac: w ciągu 7 dni roboczych od zawarcia umowy. Termin zakończenia prac: 15.12.2017r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: cz. 1 Modernizacja pomieszczeń sanitarnych w Domu Pomocy Społecznej w Jugowie
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 06/10/2017
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Spółdzielnia Rzemieślnicza Wielobranżowa , , ul. Kłodzka 10, 57-500, Bystrzyca Kłodzka , kraj/woj. dolnośląskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 166652.66 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE

Wartość zamówienia dla części 1 modernizacja pomieszczeń sanitarnych w DPS w Jugowie wynosi 41441,27 zł netto, dla cz. 2 wymiana nawierzchni placu w Domu Pomocy Społecznej w Jugowie wynosi 125211,39 zł netto. Zmiana umowy dotyczy jedynie części 1 zamówienia.



SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
27/11/2017

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych, od dotychczasowego wykonawcy, nieobjetych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki:a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Podczas prac remontowych, po zdjęciu starych okładzin i tynków odkryty został dostęp do instalacji wodnej w remontowanych łazienkach. W wyniku tej operacji można było dokonać oceny stanu technicznego instalacji wodnokanalizacyjnej, która została dokonana komisyjnie przez kierownika budowy, inspektora nadzoru oraz kierownika administracyjnego Zamawiającego i dyrektora DPS w Jugowie. W wyniku oceny stanu technicznego instalacji ustalono, iż przewody rurowe znajdują się w złym stanie technicznym. Zamontowana instalacja rur ocynkowanych, użytkowana od 28 lat nie zniosła dobrze próby czasu, gdyż w wielu miejscach widoczne były ślady nieszczelności i degradacji materiału. Ustalono, iż zachodzi konieczność wymiany całej instalacji z rur ocynkowanych na instalację miedzianą, gwarantującą długowieczność i bezawaryjność. Konieczność wymiany instalacji zachodzi we wszystkich trzech remontowanych pomieszczeniach łazienkowych. Mała awaryjność rur miedzianych ma znaczenie przy nowych okładzinach remontowanych pomieszczeń sanitarnych. Wykonawca przedstawił kosztorys ofertowy wraz z przedmiarem na wykonanie tych dodatkowych prac. Koszt prac dodatkowych wyniósł 6.578,59 zł brutto. Zaoferowane ceny jednostkowe dodatkowych prac są takie same jak ceny zaoferowane w przetargu nieograniczonym w zakresie prac podstawowych przez wykonawcę. Ponadto wykonawca stwierdził, iż potrzebuje tylko dodatkowo 5 dni na wykonanie tych prac i o tyle należałoby wydłużyć termin wykonania remontu pomieszczeń sanitarnych w DPS. Prace podstawowe nie mogą być wykonywane/kontynuowane do momentu zakończenia prac dodatkowych, a dokończenie prac podstawowych bez wykonania prac dodatkowych spowoduje w niedługim czasie konieczność usuwania awarii w sposób inwazyjny i niweczący efekt prac podstawowych. Co byłoby niegospodarne, naraziłoby Zamawiającego na dodatkowe koszty oraz uniemożliwiłoby osiągnięcie założonego przez Zamawiającego celu, jakim jest modernizacja pomieszczeń sanitarnych w DPS w Jugowie. W ocenie sytuacji wzięto pod uwagę termin wykonania prac podstawowych, zakres prac dodatkowych oraz terminy związane z końcem roku budżetowego. W związku z powyższym należy stwierdzić, iż 1. zmiana wykonawcy nie może nastąpić z przyczyn ekonomicznych, gdyż oferta na prace dodatkowe przedstawiona przez wykonawcę zawiera ceny takie same jak w ofercie na prace podstawowe złożone w trakcie przetargu i nie ma pewności, iż uzyska się niższą cenę na wykonanie prac dodatkowych. 2. zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność, polegającą na konieczności przeprowadzenia procedury przetargowej i w związku z tym przesunięciu terminu wykonania zarówno prac dodatkowych jak i podstawowych na 2018 rok. 3. wartość wykonania prac dodatkowych nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w umowie zawartej w dniu 06.10.2017r. W związku z powyższym Zamawiający dokonuje zmiany w umowie z dnia 06.10.2017r., w postaci aneksu do umowy z dotychczasowym wykonawcą, określający prace dodatkowe, polegające na wymianie instalacji wodnej w modernizowanych pomieszczeniach sanitarnych zgodnie z przedmiarem robót i kosztorysem sporządzonym przez wykonawcę i koszt ich wykonania opiewa na kwotę 6.578,59 zł brutto.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Zamawiający przedłuża termin wykonania prac dla części 1 zamówienia, tj. modernizacja pomieszczeń sanitarnych w Domu Pomocy Społecznej w Jugowie do 20.12.2017r., stosownie do postanowień par. 13 ust. 1 umowy, zgodnie z którym Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w zakresie zmiany terminu wykonania zamówienia w przypadku pkt 5) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności. W związku z powyższym, Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp przewidział więc możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w ogłoszeniu o zamówieniu oraz siwz, czyli także w projekcie umowy, w postaci jednoznacznych postanowień umownych, określających ich zakres, charakter, w szczególności możliwość zmiany terminu wykonania zamówienia oraz warunki ich wprowadzenia. Wobec powyższego dokonał zmiany umowy, po spełnieniu przesłanek wynikających z art. 144 ustawy Pzp.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.