eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łysomice › Rozbudowa przedszkola publicznego Jelonek w Papowie Toruńskim, Gm. Łysomice



Ogłoszenie z dnia 2018-03-14

Ogłoszenie nr 500055144-N-2018 z dnia 14-03-2018 r.

Urząd Gminy Łysomice: Rozbudowa przedszkola publicznego Jelonek w Papowie Toruńskim, Gm. Łysomice

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Nazwa projektu lub programu
Regionalny Program Operacyjny województwa Kujawsko- Pomorskiego na lata 2014- 2020 Oś Priorytetowa 6 Solidarne Społeczeństwo i konkurencyjne kadry Działanie 6.4 Rewitalizacja oraz inwestycje w infrastrukturę edukacyjną w ramach ZIT Poddziałanie 6.4.2 Inwestycje w infrastrukturę przedszkolną w ramach ZIT Schemat: Wsparcie inwestycyjne na rzecz tworzenia miejsc wychowania przedszkolnego na obszarze realizacji Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT) nr konkursu: RPKP.06.04.02-IŻ.))-04-112/17 Tytuł Projektu: Rozbudowa budynku Przedszkola Publicznego JELONEK w miejscowości Papowo Toruńskie, gmina Łysomice.

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 626053-N-2017

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Urząd Gminy Łysomice, Krajowy numer identyfikacyjny 54250500000, ul. ul. Warszawska 8, 87148 Łysomice, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. (056) 678 32 22, e-mail sekretariat@lysomice.pl, faks (056) 678 32 22 w.23.
Adres strony internetowej (url): www.bip/lysomice.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Rozbudowa przedszkola publicznego Jelonek w Papowie Toruńskim, Gm. Łysomice

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

ZP-271.16.2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w zakresie rozbudowy przedszkola publicznego Jelonek w Papowie Toruńskim, gmina Łysomice. 2. Kody Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) dla przedmiotu zamówienia: 1) 45000000-7 Roboty budowlane 2) 45330000-9 Hydraulika i roboty sanitarne 3) 45311000-0 Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 4) 45113000-2 Roboty na placu budowy 3.ZAKRES PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Opracowanie obejmuje: 3.1 Przebudowa i rozbudowa wraz z remontem istniejącej części oraz rozbudowa o pomieszczenia zaplecza kuchennego w części istniejącej przedszkola gminnego w Papowie Toruńskim na terenie działek o nr geod. 123/4, 123/5, 123/8 zlokalizowanego przy ul. Warszawskiej 24 3.2 ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE PRZED RELOKALIZACJĄ TERENU - Przeniesienie istniejącego placu zabaw - Wycinka drzew - Przeniesienie istniejących piłko-chwytów 3.3 ZAGOSPODAROWANIE TERENU - Zestawienie działek - Dane dotyczące powierzchni - Ciąg pieszo-jezdny / chodniki / opas 3.4 PROJEKTOWANY BUDYNEK - Dane architektoniczne budynku projektowanego - Zestawienie powierzchni przyziemia części projektowanej - Lokalizacja - Wykopy - Odwodnienie - Przełożenie instalacji kanalizacji sanitarnej - Przełożenie instalacji kanalizacji deszczowej - Przełożenie instalacji telekomunikacyjnej - Fundamenty - Dowiązanie się do budynku - Ściany fundamentowe - Posadzka na gruncie - Ściany parteru - Strop nad parterem - Konstrukcja dachu - Wentylacja - Klimatyzacja - Przybory sanitarne - Schody zewnętrzne - Roboty elewacyjne - Zadaszenie nad tarasem - Stolarka okienna i drzwiowa - Kolorystyka zewnętrzna i wewnętrzna - Instalacje sanitarne: wod-kan, c.w.u., klimatyzacja, c.o.. drenaż, kotłownia, deszczówka, przyłącze wody - Instalacje elektryczne 3.6 ROBOTY REMONTOWE BUDYNKU ISTNIEJĄCEGO - Remont schodów zewnętrznych z wymianą balustrad na elementy ze stali szlachetnej - Założenie w sanitariacie grzejnika elektrycznego - Przekucie drzwi z pomieszczenia zmywalni do ist. szatni - Nowa struktura elewacji zewnętrznej - Wykonanie monitoringu - 100% pow. ścian do naprawy, malowanie i szpachlowanej po pracach instalacyjnych i remontowych. - Elementy do usunięcia - okna do usunięcia i zamurowania - Istniejące drzwi wyjściowe do wymiany na EI60 - Istniejące drzwi wejściowe główne do wymiany na aluminiowe EI30 - Istniejący grzejnik w cateringu do demontażu - Portal wejściowy - szczegół "A" (rys. 3-rem) 3.7 . ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE PRZED RELOKALIZACJĄ TERENU 3.8 PRZENIESIENIE ISTNIEJĄCEGO PLACU ZABAW. Przed przystąpieniem do prac ciężkich należy w pierwszej kolejności zabezpieczyć istniejący plac zabaw poprzez zdemontowanie wszystkich 10sztuk elementów wyposażenia placu zabaw wraz z demontażem i zabezpieczeniem istniejącego płotu wysokości 120cm wygradzającego plac zabaw w ilości 90mb wraz z dwiema furtkami szerokości 100cm wraz z podłożem bezpiecznym z mat miękkich bezpieczeństwa w ilości 20 m2. Istniejący płot zostanie zlokalizowany w formie wygrodzenia do projektowanych ścian zewnętrznych budynku tworząc wydzielony bezpośredni plac zabaw dostępny z budynku poprzez taras zewnętrzny. 3.9 WYCINKA DRZEW. Na istniejącym placu zabaw zlokalizowane są dwa drzewa liściaste, do wycięcia z powodu kolizji z projektowaną rozbudową budynku przedszkolnego. Istniejące drzewo o średnicy pnia 290 cm na wysokości 130cm znajduje się w południowym narożniku a drzewo o średnicy 115 cm na wysokości 130cm znajduje się w narożniku północnozachodnim. Za możliwość wycinki w/w drzew inwestor został zobligowany do wykonania nasadzeń zastępczych. 3.10 ZAGOSPODAROWANIE TERENU Dane dot. powierzchni: - powierzchnia całkowita działek : 15 733.00 m² -powierzchnia zabudowy istniejącego budynku: 562,20 m² - powierzchnia zabudowy projektowanego budynku: 494,29 m² - całkowita powierzchnia zabudowy: 562,20 m² + 494,29 m² = 1056,49 m² - istniejąca powierzchnia utwardzona: 784,58 m² - projektowane chodniki i opaski: 126,18 m² - projektowany ciąg pieszo-jezdny: 373,73 m² - projektowane trawniki: 406,09 m² - projektowany plac zabaw z przeniesienia: 508.85 m² - istniejące place sportowe: 138,82 m² - istniejące tereny zielone: 12 338,26 m² - powierzchnia biologicznie czynna: 406,09 m² + 12,338.26 m² = 12744.35m² ( 81% pow. działki) 3.11 Działki o nr geod. 123/4, 123/5 i 123/8 nie są wpisane do rejestru zabytków ani nie podlegają ochronie konserwatorskiej. Działki nie znajdują się w zasięgu obszaru "Natura 2000". Brak wpływu eksploatacji górniczej oraz zagrożeń dla środowiska na w/w działkach. 3.12 CIĄG / PIESZO-JEZDNY / OPASKA. Projektowany ciąg pieszo-jezdny o powierzchni 373,73m2 wykonać z kostki betonowej 20x10*8 po obwodzie zakończony obrzeżem betonowym. Całość na podbudowie z podsypki cementowo-piaskowej 1:4 grubości 5cm na warstwie z podbudowy zasadniczej z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 15cm granulacji 0-31,5mm, poniżej podbudowa pomocnicza z gruzobetonu gr. 30cm. Projektowany chodnik z kostki betonowej 20x10*6 na podsypce cementowo-piaskowej z warstwą podbudowy z kruszywa łamanego. Projektowana opaska z płyt chodnikowych 50x50*5cm na podsypce cementowo-piaskowej z warstwą odsączającą z piasku. 3.13 PROJEKTOWANY BUDYNEK 3.14 DANE ARCHITEKTONICZNE BUDYNKU PROJEKTOWANEGO - powierzchnia zabudowy brutto części projektowanej - 494,29 m² - powierzchnia użytkowa parteru części projektowanej - 373,58 m² - kubatura netto parteru części projektowanej - 1154,36 m³ - liczba kondygnacji / wysokość n.p.t. - 1 / 6,95 m - ilość izb projektowanych - 17 sztuk - instalacja wodna: (z sieci miejskiej ). - instalacja kanalizacyjna: (do sieci miejskiej). - instalacja gazowa: (z sieci miejskiej ). - instalacja elektryczna: (tak ). - centralne ogrzewanie: z własnej kotłowni - łazienka z urządzeniami kąpielowymi: (tak). - powierzchnia działki: 15733,00 m² - powierzchnia biologicznie czynna: 12338,26 m2 (81%) - P.P.P. =85,18=±0,00 3.15 LOKALIZACJA BUDYNKU. Projektowany budynek zlokalizowany w części południowo zachodniej równolegle do ścian podłużnych budynku istniejącego stanowiąc jego przedłużenie i równolegle do północno-zachodniej granicy działki w odległości 8,31m. Budynek projektowany zostanie dowiązany do szczytu istniejącego budynku przedszkolnego. Konstrukcja nośna przy istniejącej ścianie szczytowej zlokalizowana w odległości 8cm od zewnętrznego ocieplenia. Istniejące ocieplenie ściany w miejscu dawnych schodów zewnętrznych do zaszpachlowania gładziami gipsowymi. 3.16 WYKOPY. W związku z wykonanymi badaniami gruntu na głębokości 89cm od poziomu terenu w otworze III stwierdzono występowanie ustabilizowanego zwierciadła wody gruntowej na rzędnej 82,97 powyżej projektowanych żelbetowych ław fundamentowych. W związku z dużą różnicą wysokości między terenem istniejącym a terenem projektowanym przewiduje się podniesienie terenu zewnętrznego w postaci skarp o wysokości 52cm na całej powierzchni działki dla zniwelowania różnicy na projektowanych ciągach pieszo-jezdnych i parkingach co sumarycznie daje powierzchnię 499,91m2 do podniesienia o 52cm oraz powierzchnię wewnętrzną 494,29m2 o 60cm do podniesienia co sumarycznie przekłada się na całkowitą ilość wynoszącą ok 600m3. W części otworu nr II w obrębie istniejącego drzewa stwierdzono grunty niebudowlane które należy wymienić na tłuczeń drogowy zagęszczony do Id=0,99 na głębokość 2m o średnicy otworu wymiany wynoszącym 10m o całkowitej ilości 277,08m3. Podczas wymiany gruntu konieczne będzie czasowe usuwanie wody z wykopu za pomocą pomp. Uwaga: Podczas wykonywania wykopów zapoznać się z rysunkiem 3-A (SIECI i WYTYCZNE) ponieważ nowoprojektowana część budynku koliduje z istniejącymi sieciami kanalizacyjnymi i deszczowymi oraz z przewodem telekomunikacyjnym. 3.17 ODWODNIENIE. Dla zabezpieczenia budynku przed napływem wód gruntowych proponuje się wykonanie opaski drenażowej z rury w otulinie z włókien kokosowych o średnicy fi 100 wokół rury warstwy filtracyjne z piasku w odległości 80cm poza zewnętrznymi ławami fundamentowymi. Rury drenarskie należy zlokalizować równolegle do ścian budynku projektowanego z sprowadzeniem w każdym narożniku do studzienki drenarskiej O315 a od studzienek drenarskich do istniejącej kanalizacji deszczowej. 3.18 PRZEŁOŻENIE INSTALACJI KANALIZACJI SANITARNEJ. W części południowej istniejącego budynku na działce przebiegają instalacje kanalizacyjne k200 zewnętrzne które należy przewidzieć do przełożenia. Projektuje się obejście kanalizacją sanitarna po zewnętrznej zachodniej stronie budynku obejściem do projektowanych studzienek narożnych z odejściem do istniejącej studzienki po stronie wschodniej. Wytyczne do przełożenia wg warunków technicznych wydanych z Zakładu Usług Komunalnych 3.19 PRZEŁOŻENIE INSTALACJI KANALIZACJI DESZCZOWEJ. W południowej części projektowanego budynku na działce zlokalizowana jest kanalizacja deszczowa kd160 która koliduje z projektowanym budynkiem. Kanalizację deszczową należy przełożyć na zewnętrzną stronę budynku tak aby stanowiła ona możliwość podłączenia rur drenarskich ze studzienek do kanalizacji deszczowej oraz rur spustowych odprowadzających wodę z dachu do kanalizacji deszczowej. 3.20 PRZEŁOŻENIE INSTALACJI TELEKOMUNIKACYJNEJ. W narożniku południowozachodnim wzdłuż szczytu istniejącego budynku przebiega przewód telekomunikacyjny który przewiduje się do przełożenia wg warunków wydanych przez Orange Polska 3.21 FUNDAMENTY Budynek posadowiony bezpośrednio na ławach fundamentowych żelbetowych, projektowany spod ławy fundamentowej na głębokości - 1,90 =(83,28), ławy fundamentowe szerokości 60cm i wysokości 50cm. Ławy fundamentowe zbrojone podłużnie prętami, beton C20/25. Wszystkie ławy i stopy wykonane na podkładzie z betonu C8/10 (B10) o grubości 10 cm. Bardzo ważne jest niedopuszczenie do zawilgocenia podłoża przez wykonaniem robot fundamentowych w gruntach plastycznych. Roboty te najlepiej wykonywać w porze suchej, a ostatnią warstwę wykopu (ok. 10 cm) wykonać ręcznie bezpośrednio przed wykonaniem podkładu betonowego. Do elementów zbrojenia głównego ław fundamentowych podłączyć bednarkę odgromową. Na budowie ustalić miejsca przejść kanalizacji sanitarnej pod ławami fundamentowymi. 3.22 DOWIĄZANIE SIĘ DO BUDYNKU. Ustalono w obrębie istniejącego szczytu wykonanie koncentrycznych stop fundamentowych umożliwiających wyprowadzenie słupów w formie ażurowej konstrukcji umożliwiającej zbliżenie się słupów 8cm od izolacji termicznej parteru. Uwaga: w miejscu istniejących schodów zewnętrznych przy szczycie należy usunąć podest schodowy do głębokości 15cm dla wykonania poprawnej izolacji termicznej 4,35m2 i nowej szlichty. 3.23 ŚCIANY FUNDAMENTOWE. Wszystkie ściany fundamentowe murowane z bloczka betonowego na zaprawie cementowej M12 (proporcje objętościowe suchych składników - [cement klasy 32,5 / piasek] - [1 / 3,5]. Wszystkie ściany fundamentowe zabezpieczyć przed wilgocią emulsją Izohan Dysperbit, pierwsza warstwa gruntująca druga warstwa docelowa, smarować obustronnie od wewnątrz i od zewnątrz. Na obwodowych zewnętrznych ścianach fundamentowych wykonać docieplenie z płytnp.: Steinodur gr 8cm (EPS P 150) przyklejanych za pomocą masy Izohan Izobud WL do klejenia płyt. Na styku ławy fundamentowej z bloczkiem zastosować przekładkę z papy podkładowej x 2. W trakcie pomiarów osi ścian fundamentowych należy każdorazowo sprawdzić wymiar przekątnej wynoszącej 3416cm w punktach (H-5)-(A-2) 3.24 POSADZKA NA GRUCIE. Po wykonaniu ścian fundamentowych z bloczków betonowych należy uzupełnić grunt wewnątrz budynku poprzez uzupełnienie warstwą piasku o grubości 60cm z zagęszczeniem warstwami co 30cm. Na tak zagęszczonym i wyrównanym podkładzie można przystąpić do wykonania warstw docelowych posadzki. Pierwszą spodnią warstwę stanowi podsypka żwirowa (frakcja żwirowa fż - średnica ziaren od 2 mm do 40 mm) zagęszczona do Id=0,99 gr. 15cm. Do zgęszczenia całkowitego zwłaszcza w miejscach narożnikowych i w miejscach gdzie została wykonywana instalacja kanalizacji podposadzkowej należy stosować zagęszczenie za pomocą wody dla uzupełnienia wszystkich wolnych i niejednorodnych przestrzeni. Na podsycę żwirowej można wykonać podkład z gruzobetonu gr 15cm zagęszczeniem mechanicznym do Id=0,99 oraz ustabilizowaniem wodą z piaskiem. Przed układaniem i podłoża w gruzobetonu należy pamiętać o wykonaniu skarp zewnętrznych dla zabezpieczenia ścian fundamentowych przed wypchnięciem poprzez napierające warstwy wewnętrzne. Po zabezpieczeniu ścian zewnętrznych skarpami należy na odebranym podłożu wykonać warstwę z chudego betonu B15/C10 ściąganą wibrołatami dla dogęszczenia mieszanki ze względu na dużą powierzchnię grubości 15cm. Pokład betonowy pielęgnować przez pierwsze dwa tygodnie po ułożeniu mieszanki betonowej. Na czystym i przygotowanym podkładzie należy rozłożyć folę budowlaną izolacyjną gr. 0,50mm z wywinięciem na ściany na wysokość 15cm. Warstwę izolacji termicznej w posadzce stanowią płyty styropianowa gr 5cm w dwóch warstwach układana naprzemiennie dla ułatwienia obejścia instalacji c.o. wykonanych na podkładzie z chudego betonu. Miejsca po instalacjach gdzie styropian został wycięty należy wypełnić pianą montażową niskorozprężną. Warstwę posadzkową stanowi szlichta cementowa gr 5cm układana mechanicznie przy pomocy "miksokreta" z zatarciem zacieraczkami na gładko. Warstwę docelową z pytek lub wykładzin należy wykonać po odgazowaniu i osuszeniu posadzki do wilgotności nie większej niż 5%. 3.25 ŚCIANY PARTERU. Ściany zewnętrzne wykonane z gazobetonu M600 na cienkiej spoinie gr. 24 cm izolowane termicznie styropianem fasadowym EPS 70-040 o ld=0,040 W/m*K o gr. 14 cm. Warstwę wykończeniową stanowi wyprawa np.: Caparol tynk silikonowy K20 - baranek gr. 2 mm. Od wewnątrz ściana wykończona tynkiem gipsowym o gr. 1,5cm. Szczegółowy opis ścian na rysunkach rzutów i przekrojów. Instalacje elektryczne prowadzić w bruzdach w gazobetonie wykonanych za pomocą rylca. Ściany wewnętrzne konstrukcyjne wykonane będą z gazobetonu M600 na cienkiej spoinie o gr. 24 cm, wykończone obustronnie tynkiem gipsowym gr. 1,5cm. Ściany wewnętrzne działowe wykonane będą w systemie suchej zabudowy STG na rusztach stalowych. Na ścianach zewnętrznych na wysokości +3,35 (góra wieńca) projektuje się wieńce żelbetowe monolityczne 24x24 zbrojone prętami podłużnymi O12 z strzemionami O6 w rozstawie co 24cm 3.26 STROP NAD PARTEREM. Sufit podwieszany 3x12,5 mm Fire+ typ DF lub Fire+ Hydro typ DFH2 (REI 60) 3.27 KONSTRUKCJA DACHU. Dach dwuspadowy (kąt nachylenia 23o) zaprojektowano w konstrukcji kratownicy deskowej zbijanej jako gotowe elementy prefabrykowane np.: wg projektu wykonawczego firmy Moderndach. Pokrycie dachu gontem bitumicznym w kolorze cimnozielonym nawiązującym do istniejącego pokrycia. Gont bitumiczny układać na papie podkładowej samoprzylepnej mocowanej do płyt OSB 4. Płyty OSB 4 mocować za pomocą wkrętów czarnych bezpośrednio do konstrukcji kratowej. Obrobki blacharskie na ogniomurach, fartuchach i listwach przykominowych z balachy tytan-cynk gr 0,55. Rynny gotowe O150 i rury spustowe O110 zgodnie z istniejącymi z odprowadzeniem wody do kanalizacji deszczowej. Wymiary dachu projektowanego skorygować bezpośrednio na budowie tak aby kalenica dachu projektowanego znajdowała się na tej samej wysokości co kalenica dachu istniejącego. 3.28 WENTYLACJA. Projektuje się systemy wentylacyjne hybrydowe Schiedel Flow w celu zwentylowania pomieszczeń przedszkola. Kanały wyprowadzić 90 cm nad dach i ocieplić wełną twardą gr 3cm z wyprawą elewacyjną z wykonaniem kołnierza z obróbki blacharskiej. Obróbki blacharskie tytan-cynk. Schiedel Flow jest wentylacją hybrydową - mieszaną (naturalno-mechaniczną wywiewną), składającą się z przewodów pionowych dobrano kanał pionowy 4x12/17 (kanały wentylacyjne Schiedel) góra kratki 14cm od sufitu, jednostki wentylacyjnej (wentylator Fenko), sterowanych ręcznie elementów powietrza nawiewnego (nawiewnik ścienny), kratki wywiewnej oraz opcjonalnie sterownika odpowiedzialnego za pracę wentylatora. Wydajność wentylatora 130 m3/h (na pierwszym biegu) lub 180 m3/h (na drugim biegu). Projektuje się kanały nawiewne np.: Schiedel Flow -In (poz. +2,78 m) - kanał nawiewny DN 125. 3.29 KLIMATYZACJA przewiduje się wykonanie w pomieszczeniu 11 dwóch klimatyzatorów (np.: Classic+ 7kW AR24MSWSAWKNEU) umożliwiających schodzenie pomieszczenia o kubaturze 400m3, odprowadzenie skroplin do najbliższej rury spustowej z jednostkami zewnętrznymi na elewacji szczytowej. Dodatkowo projektuje się klimatyzator w pomieszczeniu 14 i 16. Odprowadzenie skroplin z klimatyzatora z pomieszczenia nr 14 do najbliższej kanalizacji sanitarnej w przyległym w.c. dzieci nr 12. Klimatyzator z pomieszczenia nr 16 odprowadzenie skroplin bezpośrednio poniżej cokołu na teren zielony dla zabezpieczenia elewacji. Jednostki zewnętrzne z pom. nr 14 i 16 na elewacji frontowej. 3.30 PRZYBORY SANITARNE. W pom. sanitarnych nr 10, 12 dla dzieci 1 dziecięca miska WC wysokość 32-35 cm na każde 15 dzieci, 1 umywalka na wysokości 55-65 cm na każde 15 dzieci, stanowisko prysznicowe z brodzikiem i natryskiem na wysokości 45cm od posadzki. W pom. sanitarnym dla niepełnosprawnych nr 5 zalecana szerokość umywalek standard 60 cm, wysokość blatu umywalki dla osoby dorosłej wynosi maksymalnie 80 cm, wyprofilowany kształt umywalki oraz jej głębokość musi umożliwiać osobie na wózku podjazd, warunkiem korzystania z wyspecjalizowanej umywalki odnosi się także do specjalnego syfonu, którego budowa umożliwia zamontowanie go pod tynkiem umożliwiając pełny dostęp do strefy umywalkowej. Podłączenie ciepłej wody powinno być izolowane termicznie bądź instalowane w sposób uniemożliwiający bezpośredni do dostęp. Bateria umywalkowa wyposażona w uniwersalną dźwignię, przycisk lub sensor elektroniczny. Częstym rozwiązaniem jest wyposażenie baterii w termostat uniemożliwiający poparzenie dłoni. Warto także pamiętać o przedłużanej wylewce. Lustro łazienkowe powinno być stosunkowo duże lub z zamontowanym systemem uchylnym, umożliwiającym dowolne przestawienie lustra. Zalecana wysokość miski to 45 - 50 cm, najważniejsze jest, aby poziomy miski i siedziska wózka były takie same co zapewni swobodne przesiadanie się z wózka na siedzisko. Deska wc powinna posiadać niezbędne dla osób niepełnosprawnych wyprofilowanie oraz musi zostać wyposażona we wzmocnione metalowe zawiasy gwarantujące solidnie osadzenie deski. Dodatkowy atutem dla osób z problemem schylania się jest zamontowanie dodatkowego uchwytu poziomego ułatwiającego siadanie. Ważnym aspektem jest tez montaż przycisku spłukującego na wysokości nie większej niż 120 cm, wygodnym rozwiązaniem są również automatyczne systemy spłukujące (elektryczny system spłukiwania Viega). W ofercie misek posiadamy kompakt lub w której konstrukcja jest specjalnie wydłużona do 70 cm, co zapewnia komfort oraz bezpieczeństwo korzystania z samej miski. W wszystkich pomieszczeniach sanitarnych w których występują podłogowe kratki ściekowe należy zlokalizować zawór czerpalny antyskażeniowy. 3.31 SCHODY ZEWNĘTRZNE. Projektowane schody zewnętrzne połączone na obwodowej ławie żelbetowej szerokości 25cm z wykonaniem konstrukcji stopni z bloczków betonowych na zaprawie cementowej i przekładką z papy. Posadzka betonowa na powierzchni gr. 10cm na chudym betonie gr. 5cm. Całość schodów i podjazdu dla niepełnosprawnych wykończona płytkami antypoślizgowymi typu gres w kolorze antracyt. 3.32 ROBOTY ELEWACYJNE prowadzić zgodnie z systemem (np: Caparol) metoda lekkamokra, nazywana także BSO a ostatnio ETICS. Metoda ta jest bardzo łatwa, polega bowiem na przymocowaniu płyt izolacyjnych do ścian budynku, wzmocnieniu ich powierzchni siatką z włókna szklanego i nałożeniu tynku cienkowarstwowego. Projektuje się na wysuniętym okapie dachu wykonać zabudowę z płyty cementowych dla możliwości wykonania ocieplenia z styropianu twardego gr. 2cm. Projektowany gzyms nawiązujący do istniejącego gzymsu. 3.33 ZADASZENIE NAD TARASEM. Projektowane zadaszenie nad tarasem wykonać w formie ażurowej konstrukcji z desek wysokości 15cm na sztorc w rozstawie co 30cm jako element zacieniający taras dla umożliwienia posadzenia roślin pnących. 3.34 STOLARKA OKIENNA I DRZWIOWA. W pomieszczeniu nr 11 dla doświetlenia korytarza zastosować drzwi ze szkleniem szkłem bezpiecznym wzmocnione płycinowe wygłuszające w okleinie rijeka dąb. Rama skrzydła wykonana jest z klejonki drewna iglastego, wypełnienie stanowi płyta wiórowa pełna. Skrzydło posiada dodatkowe wzmocnienie wewnętrznym ramiakiem. Drzwi do pozostałych pomieszczeń pełne z podcięciem u dołu dla zwentylowania pomieszczeń. Drzwi do sekretariatu i pom. nauczycielskiego przeszklone dla doświetlenia korytarza. Drzwi wejściowe główne i wyjściowe na taras aluminiowe ciepłe w kolorze białym z samozamykaczami dostosowane do dużego ruchu z klamkami antypanicznymi. Projektowane okna PCV w kolorze białym trzyszybowe o współczynniku przenikania ciepła U=1,0W/m2K, szkło typu float przeźroczyste, wyposażone w rolety wewnętrzne materiałowe. W łazience zabudowy sanitarne z płyt HPL gr 1,2cm na nóżkach do wysokości 2.20m. Projektuje się parapety z konglomeratu gr. 3cm z zaokrąglonymi narożnikami o promieniu 2cm i fazą od góry 2mm. Wszystkie parapety montować z spadkiem 0,5% od okna na elastycznej zaprawie klejowej. Wokoło ościeży okiennych wtopić narożnik aluminiowy i wyszpachlować wraz z ścianami. Aglomarmur w 95% z naturalnego kruszywa marmurowego oraz w 5% z żywicy poliestrowej w charakterze spoiwa. Parapety wewnętrzne z konglomeratu marmurowego przeznaczone są do montażu z oknami z PVC. Ze względu na różnice w strukturze materiału konglomeraty drobnoziarniste w stosunku do gruboziarnistych mają trzykrotnie mniejszą nasiąkliwość (absorpcję wody), dwukrotnie większą wytrzymałość na zginanie, o ok. 30% większą wytrzymałość na ściskanie. Mała absorpcja wody chroni aglomarmur przed poplamieniem i czyni go łatwym w pielęgnacji i utrzymaniu w czystości. 3.35 KOLORYSTYKA WEWNĘTRZNA I ZEWNĘTRZNA Ściany wewnętrzne na korytarzach i w pom. nr 11 do wysokości 2m lamperia zmywalna w formie tynku StuccoDecor DI PERLA: np.: Caparol Powyżej ściany malowane farbami emulsyjnymi zmywalnymi w kolorach różowych (np: Caparol - Granat 15). Pozostałe ściany w kolorach pastelowych farbami emulsyjnymi zmywalnymi, kolory ustalić na budowie z inwestorem. Ściany zewnętrzne budynku projektuje się w jasnych kolorach pastelowych. Kolor podstawowy Marill 140, kolor uzupełniający Cameo 150. Płytki zewnętrzne na schodach (np.: Montana Gres Sol-Pieprz Mat. 30x30) w kolorze antracyt Cokół budynku wykonany jako zmywalny płytki gres w kolorze antracyt Parapety wewnętrzne z konglomeratu gr. 3 cm w kolorze białym. Parapety zewnętrzne z blachy powlekanej w kolorze brązowym RAL 8017 - jak istniejące Stolarka okienna i drzwiowa zewnętrzna w kolorze białym. Gonty bitumiczne w kolorze ciemno-zielonym - jak istniejące 3.36 Projektuje się chodnik z kostki brukowej gr. 6cm o szerokości 150 cm. Konstrukcję nawierzchni utwardzonej o powierzchni 126,18m2 zaprojektowano następującą: - Kostka betonowa "dwuteowa" bezfazowa gr. 6cm z betonu wibrowanego prefabrykowana atestowana, klasa "50" - 50 MPa - Podsypka piaskowo-cementowa gr. 5cm z frakcji granulacji 0-2mm - Podbudowa Górna z kruszywa drogowego gr. 10cm granulacja 0-31,5mm - Podbudowa Dolna z kruszywa drogowego gr. 30cm granulacja 31,5-61,5mm - Warstwa Mrozoochronna gr. 15cm wzmocnienie podłoża warstwą gruntu stabilizowanego cementem 25kg/m2 - Podłoże gruntowe rodzime (po usunięciu humusu i niwelacji terenu) Istniejące podłoże gruntowe należy zagęścić do ID = 1,0 Konstrukcję pod obrzeżami betonowymi zaprojektowano następującą: - Obrzeże betonowe 15x30cm - Podsypka cementowo-piaskowa gr. 5cm - Ława betonowa z oporem - beton B7,5 3.37 INSTALACJE W obiekcie projektuje się następujące instalacje: * instalacja elektryczna wewnętrzna z istniejącego przyłącza elektroenergetycznego * instalacja wodociągowa z istniejącego i projektowanego przyłącza sieci wodociągowej gminnej * instalacja kanalizacyjna z odprowadzeniem ścieków do sieci gminnej * instalacja kanalizacji deszczowej do sieci deszczowej * instalacja c.o. za pomocą pieca na paliwo stałe projektowanego w kotłowni po zwiększeniu mocy pieca gazowego. Uwaga: wszystkie grzejniki w pomieszczeniach dla dzieci obudowy ażurowe z miękkiego drewna (osłony) 3.38 ŚMIECI Odpadki i śmieci bytowe gromadzone w pojemnikach przewidzianych do wywozu, zgodnie z podpisaną umową z MPO. Istniejący plac na śmieci komunalne w części istniejącej bez zmian poza zakresem opracowania. 3.39 ZIELEŃ Powierzchnia biologicznie czynna 81% powierzchni działki. Przewidziana wycinka istniejących dwóch drzew liściastych zlokalizowanych na istniejącym placu zabaw. Pozostała część terenu zorganizowana w postaci trawników, rabat kwiatowych i żywopłotów. 3.40 ROBOTY REMONTOWE ISTNIEJĄCEGO BUDYNKU Remont głównych zewnętrznych schodów wejściowych o pow. 12,32m2 wraz z podjazdem dla niepełnosprawnych pow. 15,26m2 oraz z wymianą balustrad na elementy ze stali szlachetnej polegać będzie na usunięciu wszystkich płytek klinkierowych które w zimowych warunkach atmosferycznych nie sprawdzają się ze względu na niebezpieczeństwo pośliźnięcia się. Przewiduje się skucie wszystkich płytek do istniejącej konstrukcji nośnej z wykonaniem napraw podłoża pierwotnego w 50% powierzchni oraz zabezpieczenie izolacją tarasową (np.: MAPELASTIC). Nowoprojektowane płytki o strukturze antypoślizgowej (np.: Montana Gres Sol-Pieprz Mat. 30x30) należy wykonać z zastosowanie fug wodoodpornych szerokości 3mm w karo. Stopnie i podstopnice również z gotowych elementów o strukturze antypoślizgowej w kolorze antracyt. 3.41 Istniejący podjazd dla niepełnosprawnych wykonany z kostki betonowej typu polbruk należy dostosować do wymogów odpowiadających lokalizacji pochwytów i szerokości podjazdu. Pochwyt dolny powinien być zlokalizowany na wysokości 75cm od podłoża a pochwyt górny na wysokości 90cm od podłoża. Szerokość wewnętrzna między balustradami powinna wynosić 100cm na wysokości pochwytów. Całość balustrady wykonać z gotowych elementów rur O42,4mm x 1,6mm ze stali kwasoodpornej o masie 1,61kg/1 mb. Istniejący podjazd należy zmniejszyć o szerokość 52cm poprzez odcięcie boku pochylni i zabezpieczenie nowym opornikiem. W związku z koniecznością modernizacji podjazdu dla niepełnosprawnych konieczne jest wykonanie nowych balustrad dla schodów głównych. Do balustrad bocznych schodów należy zastosować na słupki i pochwyty rury O42,4mm x 1,6mm ze stali kwasoodpornej wg rys 2-rem. 3. 42 W istniejącym sanitariacie nr 19 (w.c. personelu) należy przewidzieć montaż grzejnika elektrycznego sterowanego 60x60 - C22 o mocy 1025W zasilane z istniejącej instalacji elektrycznej. 3.43 Wykonać przekucie z istniejącej zmywalni (pom: 12) do pomieszczenia szatni które zostanie zamienione na zaplecze kuchenne (pom: 11) W pomieszczeniu zaplecza kuchennego projektuje się wykonanie płytek ściennych do wysokości 200cm od podłogi na ścianach. Projektowane płytki ścienne o wymiarze 15x20cm zbliżonym do istniejących. Do wykonana przekucia należy wstawić dwa nadproża z CEO 120 długości 124cm dla wykonania otworu szerokości 100cm w świetle ścian dla drzwi prawych płycinowych pełnych o światle przejścia 90cm. W związku z koniecznością ogólnej naprawy całej istniejącej elewacji proponuje się wykonanie szpachlowania klejem do wtapiania siatki zbrojącej całej istniejącej wyprawy elewacyjnej stanowiącej podkład pod nową wyprawę elewacyjną z tynku hybrydowego tynk silikatowo-silikonowy (Capatect SISI Fassadenputz). Przed wykonaniem szpachlowania klejem należy przeprowadzić gruntowanie istniejącej elewacji (Putzgrund 610) Wypełniający, zwiększający przyczepność środek gruntujący. Do stosowania wewnątrz i na zewnątrz na nośnych powierzchniach mineralnych. Elewacja boczna w części połączenia z nową realizacją nie wymaga naprawy. Należy pamiętać że docelowo na elewacji istniejącego budynku i budynku nowoprojektowanego zostanie zastosowany tynk hybrydowy silikatowo-silikonowy o strukturze baranka gr 2mm. Istniejący cokół i nowoprojektowany należy wykonać z płytek gres 60x30 w kolorze antracyt jak schody dookoła całego budynku. Istniejące schody zewnętrzne(w nowym łączniku) przewiduje się do usunięcia a drzwi zewnętrzne należy usunąć i wstawić nowe DW3 przeszklone o odporności ogniowej EI60. W przyległej łazience należy usunąć trzy wraz z całkowitym zamurowaniem i wykończeniem. 3.44 W całym przedsięwzięciu należy przewidzieć zastosowanie monitoringu za pomocą kamer cyfrowych rejestrujących obraz wewnątrz i na zewnątrz budynku zarówno części nowej jak i części istniejącej z możliwością rejestracji osób wchodzących i wychodzących z budynku 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa udostępniona wykonawcom na stronie internetowej Zamawiającego, przedmiar wraz z kosztorysem ofertowym, umowa, której wzór stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót i niniejsza SIWZ. Wykonawca zamówienia jest odpowiedzialny za jakość wykonania robót budowlanych oraz za prawidłowość dokumentacji powykonawczej . Prace budowlane należy wykonywać zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi Normami oraz posiadaną wiedzą techniczną i doświadczeniem budowlanym .Wykonawca zapewni na własny koszt (tj. w ramach wynagrodzenia umownego) pełną obsługę geodezyjną inwestycji. Wykonawca w celu prawidłowej oceny zakresu robót niezbędnych do realizacji przedmiotu umowy przeprowadzi wizję lokalną miejsca robót. 5. W przypadku występowania w materiałach przetargowych jednoznacznych nazw materiałów wskazujących na producenta i konkretny typ katalogowy- wszystkie takie nazwy każdorazowo należy czytać z klauzulą "lub równoważne o takich samych lub nie gorszych parametrach technicznych, jakościowych oraz estetycznych (kompozycyjnych)''. Za produkt równoważny Zamawiający uznaje taki, które ma te same cechy funkcjonalne co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt oraz taki, który charakteryzuje się taką samą dostępnością do sieci serwisowej / gwarancyjnej. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonej w dokumentacji przetargowej. Produkt równoważny powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt, jednocześnie umożliwiając uzyskanie efektu założonego przez Zamawiającego za pomocą innych rozwiązań technicznych. Przez pojęcia cech jakościowych i technicznych produktu równoważnego należy rozumieć cechy, które opisują fizyczne, właściwości przedmiotu zamówienia (np. wydajność, żywotność odporność, łatwość obsługi, bezpieczeństwo eksploatacji, komfort użytkowania, standard wykończenia, itd.). 6. Cenę oferty należy obliczyć w PLN z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku na podstawie umowy, której wzór stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ, wizji lokalnej oraz innych kosztów koniecznych do poniesienia celem terminowej i prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia. Cena oferty musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zadania wynikające wprost z opisu przedmiotu zamówienia, jak również koszty wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, organizacji placu budowy wraz z jego późniejszą likwidacją, koszty utrzymania zaplecza budowy. Cena musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia. Dlatego też Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej miejsca robót w celu umożliwienia Wykonawcy dokładnego zapoznania się z terenem, na którym będą wykonywane roboty budowlane, co pozwoli na rzetelną ocenę niezbędnego zakresu prac, a w konsekwencji właściwe skalkulowanie ceny za realizację zamówienia. Wizja lokalna po uprzednim kontakcie telefonicznym wyznaczonym przedstawicielem Zamawiającego. 7. Wymagany okres gwarancji i rękojmi dla przedmiotu zamówienia wynosi: na wykonane roboty budowlane - nie krótszy niż 60 mies. ( 5 lat). liczony od dnia dokonania bezusterkowego odbioru końcowego przedmiotu umowy przez Zamawiającego, potwierdzonego protokołem. 8. Zamawiający informuje, iż kosztorys ofertowy z przedmiarem robót budowlanych stanowiący Załącznik nr 10 do SIWZ należy traktować jako informacje pomocnicze przydatne do sporządzenia oferty w postępowaniu i w kalkulacji ceny za realizację zamówienia. Jednocześnie przedmiar i kosztorys ofertowy stanowią aktualizację technologii wykonania robót określonych w projekcie i należy je wycenić zgodnie z kosztorysem ofertowym. 9. Realizując obowiązek określony w art. 29 ust. 3a uPZP, Zamawiający wskazuje wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2014 r. poz. 1502, z późn. zm. [174] ), tj.: osób wykonujących roboty budowlane w ramach zamówienia oraz osób uprawnionych do kierowania robotami budowlanymi, na które powołuje się wykonawca celem wykazania warunku udziału w postępowaniu określonego w rozdz. VI.3.1 SIWZ, a następnie realizacji zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest zawrzeć w umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy Zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób, które wykonują pracę w sposób określony w art. 22 § 1 kp. Dokumentowanie zatrudnienia w/w osób w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego odbywać się będzie w drodze oświadczenia złożonego przez Wykonawcę w ofercie, następnie w umowie w sprawie zamówienia publicznego, a w toku realizacji zamówienia na żądanie Zamawiającego Wykonawca będzie zobowiązany przedłożyć listę osób zatrudnionych na umowę o pracę z dokumentami ZUS potwierdzającymi objęcie tych osób ubezpieczeniami społecznymi z tytułu zawartej umowy o pracę.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7


Dodatkowe kody CPV: 45330000-9, 45311000-0, 45113000-2

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 05/03/2018
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 2124766.31
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 3
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: DOMPOL sp. z o.o.
Email wykonawcy: biuro@dompol.pl
Adres pocztowy: ul. Bartkiewiczówny 98
Kod pocztowy: 87-100
Miejscowość: Toruń
Kraj/woj.: kujawsko - pomorskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 2177100.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 2177100.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 2849835.94
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

tak


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: 393895.69

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.