Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2017-11-03
Ogłoszenie nr 500053087-N-2017 z dnia 03-11-2017 r.
Jedlina-Zdrój: "Udzielenie Gminie Jedlina-Zdrój pożyczki bankowej długoterminowej w wysokości 800.000,00 PLN: - na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej". OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Jedlina-Zdrój, Krajowy numer identyfikacyjny 89071820200000,
ul. ul. Poznańska
2,
58330
Jedlina-Zdrój, woj.
dolnośląskie, państwo
Polska, tel.
74 8455215; 8455216; 8855054, e-mail
zamowienia@jedlinazdroj.eu, faks
74 8855269.
Adres strony internetowej (url): www.jedlinazdroj.eu
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
"Udzielenie Gminie Jedlina-Zdrój pożyczki bankowej długoterminowej w wysokości 800.000,00 PLN: - na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej".
Numer referencyjny
ZPZ.271.1.16.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest "Udzielenie Gminie Jedlina-Zdrój pożyczki bankowej długoterminowej w wysokości 800.000,00 PLN: - na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej".
2. Opis przedmiotu zamówienia:
1) uruchomienie pożyczki w całości od dnia przekazania Wykonawcy pisemnego wniosku (dyspozycji uruchomienia pożyczki) - zgodnie z deklaracją zawartą w Protokole z przeprowadzonych negocjacji i ofercie Wykonawcy. Maksymalny termin, w którym Wykonawca pozostawi do dyspozycji Zamawiającego środki pożyczki - 3 dni robocze włącznie,
2) pożyczka udzielona będzie na okres od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2027 r.
3) ostateczny termin wykorzystania pożyczki upływa z dniem 29 grudnia 2017 r.,
4) pożyczka zostanie spłacona do dnia 31 grudnia 2027 r.,
5) spłata pożyczki nastąpi w 30 równych ratach kwartalnych, płatnych ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca, przy czym spłata pierwszej raty nastąpi w dniu 29 marca 2018 r.,
6) harmonogram spłaty pożyczki będzie stanowił integralny załącznik do Umowy,
7) oprocentowanie pożyczki będzie zmienne w całym okresie kredytowania - oparte na stopie procentowej rynku międzybankowego WIBOR 1M, powiększone o marżę Banku. Stawka WIBOR 1M przyjęta zostanie do wyliczenia ceny oferty z dnia 29 września 2017 r. -1,66%,
8) nie przewiduje się karencji w spłacie odsetek, spłata odsetek będzie następowała ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca. Odsetki od całego okresu kredytowania liczone będą metodą opartą na rzeczywistej liczbie dni w poszczególnych miesiącach i rzeczywistej liczbie dni w roku tj. 365 lub 366 dni. Dopuszcza się inny sposób naliczania odsetek stosowany przez Bank. Do wyliczenia kosztu pożyczki należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni w poszczególnych miesiącach rzeczywistą liczbę dni w roku tj. 365 lub 366 dni,
9) pierwsza płatność odsetek nastąpi w dniu 31 stycznia 2018 r.,
10) prowizja od udzielonej pożyczki wg oferty Wykonawcy, pobrana zostanie w całości przy pierwszym uruchomieniu pożyczki,
11) Zamawiający wyklucza pobranie innych prowizji, opłat poza prowizją wskazaną w pkt 10 powyżej,
12) wyklucza się założenie rachunku bieżącego lub pomocniczego przez Zamawiającego w banku Wykonawcy,
13) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty pożyczki bez dodatkowych prowizji i opłat,
14) zabezpieczeniem spłaty pożyczki będzie weksel In blanco z deklaracją wekslową opatrzony kontrasygnatą Skarbnika, a oświadczenie o poddaniu się egzekucji zostanie podpisane przez Zamawiającego.
3. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej oraz opracowania własnych informacji przez kredytobiorcę, Zamawiający dołącza do Zaproszenia następujące dokumenty:
1) Rb-NDS sprawozdanie o nadwyżce / deficycie jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 30 czerwca roku 2017,
2) Rb-Z kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji,
3) Rb-N kwartalne sprawozdanie o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych,
4) Rb-28S sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych jednostki samorządu terytorialnego okres sprawozdawczy: od początku roku do dnia 30 czerwca roku 2017,
5) Rb-27S sprawozdanie z wykonania planu dochodów budżetowych jednostki samorządu terytorialnego okres sprawozdawczy: od początku roku do dnia 30 czerwca roku 2017,
6) Uchwała Nr XXXII/188/17 Rady Miasta Jedlina-Zdrój z dnia 28 września 2017 r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki bankowej na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej (skan),
7) Uchwała Nr III/6/2017 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 2 stycznia 2017r. w sprawie opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu przedstawionej w chwale Nr XXIII/133/16 Rady Miasta Jedlina-Zdrój z dnia 30 listopada 2016r. w sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Jedlina-Zdrój oraz w uchwale Nr XXIII/132/16 Rady Miasta Jedlina-Zdrój z dnia 30 listopada 2016r. w sprawie budżetu Gminy Jedlina-Zdrój na 2017r. (skan),
8) Uchwała Nr III/7/2017 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 2 stycznia 2017r. w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego w chwale Nr XXIII/132/16 Rady Miasta Jedlina-Zdrój z dnia 30 listopada 2016r. w sprawie budżetu Gminy Jedlina-Zdrój na 2017r. (skan),
9) Uchwała Nr 192/2017 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 7 września 2017r. w sprawie opinii o przedłożonej przez Burmistrza Miasta Jedlina-Zdrój informacji o przebiegu wykonaniu budżetu za I półrocze 2017 roku (skan),
10) Uchwała Nr III/224/2017 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 9 października 2017r., w sprawie opinii o możliwości spłaty przez Gminę Jedlina-Zdrój pożyczki długoterminowej w kwocie: 800.000,00 zł zaciąganej na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej (skan),
11) Zaświadczenie z dnia 17 listopada 2014 r. o bezpośrednim wyborze Burmistrza Miasta Jedlina -Zdrój (skan),
12) Uchwałę Nr V/23/07 Rady Miasta Jedlina-Zdrój z dnia 28 lutego 2007 r. w sprawie powołania Skarbnika Miasta Jedlina-Zdrój (skan),
13) oświadczenie o niezaleganiu z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne (skan),
14) oświadczenie o niezaleganiu z opłacaniem podatków (skan),
15) Zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym Gminy Jedlina-Zdrój REGON (skan),
16) Decyzję o numerze NIP Gminy Jedlina-Zdrój (skan),
17) Wykaz zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów przez Gminę Jedlina-Zdrój (skan).
4. W Biuletynie Informacji Publicznej Zamawiający na stronie http://www.bip.um.jedlina.pl udostępnia następujące dokumenty:
1) Uchwała Nr XXIII/132/16 Rady Miasta Jedlina-Zdrój z dnia 30 listopada 2016 r. w sprawie budżetu Gminy Jedlina-Zdrój na 2017r.
http://www.bip.um.jedlina.pl/upload/upload/2016/11/sesja/30/Uchwa%C5%82a%20nr%20XXIII.132.16.pdf
2) Uchwała Nr XXIII/133/16 Rady Miasta Jedlina-Zdrój z dnia 30 listopada 2016r. w sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Jedlina-Zdrój.
http://www.bip.um.jedlina.pl/upload/upload/2016/11/sesja/30/Uchwa%C5%82a%20nr%20XXIII.133.16.pdf
II.5) Główny Kod CPV:
66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu
II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Uzasadnienie faktyczne:
W postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie przetargu nieograniczonego - w terminie wyznaczonym do składania ofert tj. do dnia 27 października 2017 r. do godz. 9:00 nie zostały złożone żadne oferty.
Uzasadnienie prawne:
Postępowanie wszczęte na podstawie art. art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, który stanowi, że:
Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli w postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie przetargu nieograniczonego albo przetargu ograniczonego nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, i nie zostały złożone żadne oferty lub wszystkie oferty zostały odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ze względu na ich niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia lub wszyscy wykonawcy zostali wykluczeni z postępowania, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
PKO Bank Polski S.A. Regionalne Centrum Korporacyjne,
,
ul. Chrobrego Nr 9,
58-300,
Wałbrzych, kraj/woj.
dolnośląskie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowa obsługa bankowa Gminy Miejskiej Lubań oraz jej jednostek organizacyjnych w okresie od 12 lipca 2024 roku do 8 lipca 2027 roku.
- Udzielenie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu
- Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 000 000 PLN na pokrycie planowanego deficytu budżetu gminy i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
- Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 4.500.000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek
- Kredyt długoterminowy na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy z przeznaczeniem na realizację zadań inwestycyjnych
- Obsługa bankowa budżetu Powiatu Sulęcińskiego oraz podległych jednostek w okresie od 01.07.2024 r. do 30.06.2028 r.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.