Ogłoszenie z dnia 2017-10-30
Ogłoszenie nr 500051167-N-2017 z dnia 30-10-2017 r.
Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie: Roboty budowlane polegające na budowie systemów wspomagających ochronę w budynku nr
91 w m. Nisko w formie zaprojektuj i zbuduj.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU W DZIEDZINACH OBRONNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA/O PODWYKONAWSTWIE - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie, Krajowy numer identyfikacyjny 43026882400000,
ul. Lipowa
1a,
20-020
Lublin, woj.
lubelskie, państwo
Polska, tel.
261 183 530, e-mail
rzilublin.zampub@ron.mil.pl, faks
261 183 501.
Adres strony internetowej (url): www.rzilublin.wp.mil.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Jednostka Organizacyjna MON
I.4) KOMUNIKACJA:
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
www.rzilublin.wp.mil.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Informacje, a także mapy kompleksów i rzut budynku znajdujące się w zasobie geodezyjnym RZI potrzebne do wykonania inwestycji mogą zostać udostępnione za interesowanym w siedzibie Zamawiającego przy ul. Lipowej 1a w Lublinie, po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu i godziny z p. Sławomirem Bukowskim tel. 261 - 183 - 523. Ponadto, uwagi na zawarte dane wrażliwe Zamawiający udostępni treść punktu 2.1. Prace projektowe ( Program Funkcjonalno Użytkowy) w siedzibie zamawiającego - Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie 20 - 020 Lublin, ul. Lipowa 1a fax 261 - 18 - 35 - 01 lub na wniosek Wykonawcy prześle faxem lub za pomocą operatora pocztowego.
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Wniosek o dopuszczenie do udziału w przetargu i ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej: za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23.11.2012 r. (Dz. U. z 2017 r. poz. 1219 ze zm.) na adres Zamawiającego: Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie, ul. Lipowa 1a, 20 - 020 Lublin
Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie, ul. Lipowa 1a, 20 - 020 Lublin
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem(URL):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego lub nazwa przedmiotu umowy o podwykonawstwo:
Roboty budowlane polegające na budowie systemów wspomagających ochronę w budynku nr 91 w m. Nisko w formie zaprojektuj i zbuduj.
Numer referencyjny:ZP/PO/49/WB/2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowychZamówienie podzielone jest na części:
nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (podstawowe cechy, wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
1. Zakres inwestycji : Przedmiotowa inwestycja dotyczy budowy systemów i urządzeń wspomagających ochronę fizyczną w budynku nr 91 kompleksie wojskowym w miejscowości Nisko. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej, zgodnie z obowiąz ującymi przepisami, wraz z uzyskaniem niezbędnych opinii, decyzji i uzgodnień oraz wykonanie robót budowlanych celem realizacji zadania inwestycyjnego: "Budowa systemów wspomagających ochronę budynku nr 91 w m. Nisko". 2. Stan istniejący: Budynek nr 91 prz y ul. Sandomierskiej w Nisku jest zlokalizowany na terenie kompleksu wojskowego będącym w trwałym zarządzie MON na działce nr 1730/3 obręb 1, 181205 - 4 Nisko. Jest to budynek wolnostojący, czterokondygnacyjny, podpiwniczony. Konstrukcja budynku żelbetowa pr efabrykowana. Pomieszczenia, w których zostaną montowane systemy wspomagające ochronę znajdują się na parterze i na pierwszym piętrze budynku. W 2017r. w budynku zostały wykonane, przez 34 WOG Rzeszów, roboty budowlane mające na celu dostosowanie pomieszcz eń do aktualnych przepisów i potrzeb użytkownika (w zakresie krat i drzwi). 3. Potrzeby i wymagania: Budowa systemów zabezpieczenia technicznego stref ochronnych ma na celu dostosowanie pomieszczeń w budynku nr 91 do wymagań decyzji nr Z - 12/MON Ministra Ob rony Narodowej z dnia 07.07.2017 r. w sprawie wprowadzenia do użytku "Instrukcji o ochronie obiektów wojskowych" oraz wymagań Normy Obronnej NO - 04 - A004:2016. W wyniku wykonania systemów zabezpieczenia technicznego stref ochronnych spełnione zostaną wymagan ia umożliwiające użytkowanie wybranych pomieszczeń zgodnie z obowiązującymi przepisami. 4. Zakres przedmiotu zamówienia: Rodzaj, zakres oraz ilość zamierzonych do zaprojektowania i wykonania robót określa program funkcjonalno - użytkowy stanowiący załącznik do wniosku. Zakres prac projektowych: Opracowania projektowe należy podzielić na część jawną i niejawną gdzie opracowania projektowe niejawne należy opatrzyć klauzulą ZASTRZEŻONE. a) Zakres opracowań projektowych niejawnych: ? sporządzenie opracowań projek towych w skład którego wchodzą: * system sygnalizacji włamania i napadu SSWiN, * telewizyjny systemu nadzoru TSN, * systemu kontroli dostępu SKD, * system alarmu pożaru SAP, * rozbudowa lokalnego centrum nadzoru LCN * budowa zdublowanego centrum nadzoru LC N, * depozytor kluczy, * kable światłowodowe. b) zakres opracowań projektowych jawnych: ? uzyskanie i aktualizacja mapy do celów projektowych, ? sporządzenie opracowań projektowych w skład którego wchodzą: * sieć dedykowana zasilająca urządzenia systemów w spomagających ochronę budynku, * zasilanie awaryjne gwarantujące nieprzerwaną 36 godzinną pracę urządzeń, * klimatyzacja w 2 pomieszczeniach, * zabezpieczenia przed podglądem w 4 oknach, * wyposażenie w sprzęt kwaterunkowy. ? sporządzenie harmonogramu real izacji inwestycji, ? sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), ? sporządzenie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, ? sporządzenie zestawienia kosztów zadania. Zakres podstawowych robót budowlanych do wykonania Podstawą wyk onania robót budowlanych będzie dokumentacja projektowa, którą Wykonawca sporządzi we własnym zakresie. Rozwiązania przyjmowane w opracowaniach projektowych będą: - oparte na informacjach zawartych w programie funkcjonalno - użytkowym, - umożliwiające rozb udowę i modernizację w kolejnych latach, - zgodne z Decyzji nr Z - 12/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 07.07.2017 r. w sprawie wprowadzenia do użytku "Instrukcji o ochronie obiektów wojskowych" (sygn.. Szt. Gen. 1686/2017), - zgodne z wymaganiami Normy O bronnej NO - 04 - A004: 2016, - na bieżąco uzgadniane z Zamawiającym, użytkownikiem oraz administratorem systemów alarmowych 34 WOG Rzeszów, - zgodne z Prawem Budowlanym, Polskimi Normami i aktualną wiedzą techniczną. Zamawiający wymaga, aby rozwiązania zastos owane podczas projektowania inwestycji, jak i jej realizacji były optymalne z punktu widzenia potrzeb użytkownika, zarówno pod względem jakości użytkowania, trwałości, jak i kosztów eksploatacji. Ponadto w ramach zamówienia należy: 1) przeprowadzić i sporz ądzić protokoły wymaganych pomiarów, prób i sprawdzeń, 2) dostarczyć dokumenty (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, itp.) potwierdzające, że wbudowane wyroby budowlane są zgodne z art. 10 ustawy Prawo Budowlane (opisane i ostemplowane przez kierowni ka budowy i odpowiednio przez kierowników robót branżowych), 3) sporządzić instrukcję użytkowania systemów, 4) dostarczyć dokumenty gwarancyjne, 5) dostarczyć oświadczenia kierownika budowy i kierowników robót branżowych o zgodności wykonania robót z dokum entacją projektową, obowiązującymi przepisami i normami, 6) sporządzić dokumentację powykonawczą (wraz z inwentaryzacją geodezyjną powykonawczą). 5. Warunki realizacji przedmiotu zamówienia: 1. Opracowania projektowe 1) Podstawowe akty prawne regulujące za kres i formę dokumentacji projektowo - kosztorysowej: ? Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25.04.2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, (Dz. U. z 2012 r., poz. 462 z późn. zm.), ? Roz porządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. z 2013 r., poz. 1129 j.t.), ? Ustawa Prawo Budowlane - tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 2) Dokumentacja projektowa niejawna powinna być wykonana w wersji drukowanej, 3) Dokumentacja jawna powinna być wykonana w wersji drukowanej i elektronicznej na nośniku CD/DVD (elektroniczna jako plik i doc, xls, pdf, dwg). 4) Opracowania projektowe powinny zawierać Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych dla wszystkich rodzajów robót niezbędnych do wykonania zamówienia. 5) Projekty budowlane wykonać z dokładnością projektu wykonaw czego. 6) Dokumentację projektową należy opracować w następującej ilości egzemplarzy: ? projekty budowlane - po 4 egz., ? specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - po 2 egz., ? zestawienie kosztów zadania ZKZ - 2 egz., ? wersja elektroniczna na p łycie CD/DVD - 1 szt. 7) Wykonawca winien załączyć do projektu budowlanego oświadczenie, że dokumentacja jest wykonana zgodnie z przepisami techniczno - budowlanymi i normami oraz, że jest kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. 8) Dokumentacj ę projektową należy uzgodnić z: ? Dowódcą 3 Podkarpackiej Brygady Obrony Terytorialnej - użytkownikiem, ? Komendantem 34 Wojskowego Oddziału Gospodarczego w Rzeszowie - administrator, ? Szefem Rejonu Wsparcia Teleinformatycznego w Krakowie, ? Szefem Węzła Ł ączności w Nisku, ? w zakresie sieci uzbrojenia podziemnego z Zespołem ds. Koordynacji Projektowanych Sieci Uzbrojenia Terenu (tzw. ZUDP) Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Lublinie (kabli światłowodowych). 9) Projekty budowlane po uzyskaniu niezbędnych u zgodnień należy przedłożyć do oceny przez Komisję Oceny Projektów Inwestycyjnych (KOPI) przy Rejonowym Zarządzie Infrastruktury w Lublinie. 10) KOPI przyjmie dokumentację projektową, jeżeli zostanie ona wykonana bez wad i usterek. 2. Wykonanie robót 1) Wyk onawca może przystąpić do wykonywania robót budowlanych dopiero po uzyskaniu akceptacji przez KOPI opracowanej dokumentacji projektowej, 2) Zamawiający przekaże plac budowy Wykonawcy w terminie do 10 dni od pozytywnego rozpatrzenia przez KOPI opracowań pro jektowych, 3) Roboty budowlane będą prowadzone na terenach zamkniętych, 4) Sposób zabezpieczenia mediów zostanie określony w protokole przekazania placu budowy, 5) Istnieje możliwość odpłatnego poboru wody oraz energii elektrycznej na potrzeby prowadzonych robót po uzgodnieniu i zawarciu stosownych umów z 34 Wojskowym Oddziałem Gospodarczym w Rzeszowie (woda) i RZI w Lublinie (w zakresie energii elektrycznej), koszty podłączenia i opomiarowania poniesie Wykonawca, 6) Na podstawie art. 208 § 1, ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeksu pracy (j. t. Dz. U. z 2016 r., poz. 1666) obowiązek wyznaczania koordynatora ds. bhp spoczywa na Wykonawcy. 7) Przed przystąpieniem do robót Wykonawca zobowiązany jest sporządzić plan bioz, 8) Wykonawca na czas przerwania robót zobowiązany będzie do zabezpieczenia wykonanych robót, 9) Wykonawca realizując roboty staje się wytwórcą odpadów. W czasie realizacji przedmiotu umowy zobowiązany jest do przestrzegania przepisów Ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz.U. 2016 poz. 1987 ), 10) Wyroby stosowane przy pracach budowlanych, powinny posiadać wszelkie wymagane odpowiednimi przepisami świadectwa dopuszczenia ich do stosowania w budownictwie. Stosowanie materiałów winno być zgodne z instrukcjami i opisami producenta, Polską Normą oraz wytycznymi atestów dla danych materiałów, 11) Wykonawca w okresie gwarancji zapewni bezpłatny serwis gwarancyjny i konserwację zamontowanych urządzeń klimatyzacyjnych, 12) Wykonawca w ramach gwarancji wykona sprawdzenie wycieków z zamontowanych urządz eń klimatyzacyjnych zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 12.07.2017. o zmianie ustawy o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz.U.2017.1567). 13) Wykonawca zapewni bezpłatny serwis gwarancyjny i konse rwację zamontowanych urządzeń w okresie gwarancji zgodnie z oświadczeniem gwarancyjnym (zgodnie z p. 2.2 i 2.4 Normy Obronnej NO - 04 - A004 - 8:2016), 14) Po zakończeniu montażu Wykonawca wystawi deklarację zgodności (zgodnie z p. 2.1 Normy Obronnej NO - 04 - A004 - 8 : 2016) na wykonane systemy zabezpieczenia technicznego stref ochronnych, depozytor kluczy oraz system sygnalizacji alarmu pożaru, 15) Wykonawca własnym kosztem i staraniem z uwzględnieniem terminu realizacji zapewni geodezyjne wytyczenie i inwentaryzacj ę powykonawczą, które przekaże Zamawiającemu w wersji edytowalnej dwg lub dxf, 16) Wykonawca zobowiązany jest zachować w tajemnicy wszelkie informacje uzyskane w związku z wykonywaniem umowy, także po zakończeniu lub przerwaniu jej realizacji. 3. Ponadto d o obowiązków Wykonawcy będzie należało: 1) Uczestniczenie w przekazaniu instalacji alarmowych do użytkowania uprawnionemu podmiotowi wojskowemu po wcześniejszym przeszkoleniu obsługi, 2) Uczestniczenie w przeglądach technicznych zrealizowanej inwestycji w okresie rękojmi i ewentualne usuwanie stwierdzonych wad i usterek. 2. WIZJA LOKALNA Wykonawca na własny koszt może dokonać szczegółowego sprawdzenia w terenie warunków wykonania przedmiotu zamówienia, w tym celu dokona wizji lokalnej. Osobą do kontaktu w s prawie wizji lokalnej jest pan mjr. Krzysztof WYDRZYNSKI tel. 727 009 972. 3. DANE DOTYCZĄCE INFORMACJI NIEJAWNYCH: Wszystkie osoby biorące udział w realizacji zadania związanego z dostępem do informacji niejawnych, w tym osoby upoważnione do bieżących kon taktów roboczych w imieniu Wykonawcy związanych z dostępem do informacji niejawnych projektanci oraz kierownicy robót budowlanych obowiązani są do posiadania aktualnego poświadczenia bezpieczeństwa lub pisemnego upoważnienia uprawniającego do dostępu do in formacji niejawnych o klauzuli "Zastrzeżone", wydanego przez kierownika jednostki organizacyjnej wraz z aktualnym zaświadczeniem o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. Zgodnie z ustawą z dnia 05.08.2010r. o ochronie informacji niejaw nych (t.j. Dz. U. z 2016r., poz. 1167 ze zm.) przez przetwarzanie informacji niejawnych rozumie się wszelkie operacje wykonywane w odniesieniu do informacji niejawnych i na tych informacjach, w szczególności ich wytwarzanie, modyfikowanie, kopiowanie, klas yfikowanie, gromadzenie, przechowywanie, przekazywanie lub udostępnianie. Informacje, a także mapy kompleksów i rzut budynku znajdujące się w zasobie geodezyjnym RZI potrzebne do wykonania inwestycji mogą zostać udostępnione zainteresowanym w siedzibie Zam awiającego przy ul. Lipowej 1a w Lublinie, po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu i godziny z p. Sławomirem Bukowskim tel. 261 - 183 - 523. Osoby zgłaszające się powinny wystąpić do Szefa RZI w Lublinie z "Wnioskiem o udostępnienie dokumentów nieja wnych" wg wzoru stanowiącego załącznik oraz złożyć "Zobowiązanie oferenta do przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych" wg wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ. Osoby zgłaszające się powinny posiadać aktualne poświadczenie bezpieczeństwa lu b pisemne upoważnienie uprawniające do dostępu do takich informacji wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej zgodnie z z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1167 ze zm.) wraz z aktualnym zaświadcz eniem o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. 4. UBEZPIECZENIE PLACU BUDOWY Wykonawca zobowiązuje się do ubezpieczenia budowy z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich, powstałych w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych, w okresie od przekazania placu budowy do odbioru końco wego przedmiotu umowy do wysokości wartości brutto ogółem robót budowlanych określonych w umowie. Wykonawca złoży Zamawiającemu w terminie do dnia przekazania placu budowy, kserokopię dokumentu stwierdzającego zakres ubezpieczenia, o którym mowa powyżej wr az z dowodem opłacenia polisy - oryginał do wglądu. Nie dostarczenie kserokopii w powyższym terminie będzie podstawą do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z winy Wykonawcy i do naliczania kar umownych
Krótki opis przedmiotu umowy o podwykonawstwo (podstawowe cechy, wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań): II.5) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
nie
II.6) Główny Kod CPV: 71220000-6
Dodatkowe kody CPV: 71248000-8, 45311000-0, 45312000-7, 45312200-9, 45315600-4, 45314310-7, 45311100-1, 43531600-1
II.8) Dopuszcza się złożenia oferty wariantowej:nie
II.9) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
II.10) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
data rozpoczęcia: 29/06/2018
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) UDZIAŁ W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy mający siedzibę albo miejsce zamieszkania w innych państwach niż jedno z państw członkowskich Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub państw, z którymi Unia Europejska lub Rzeczpospolita Polska zawarła umowę międzynarodową dotyczącą tych zamówień
Przewiduje się następujące wymagania dotyczące ochrony informacji niejawnych związane z realizacją zamówienia:
1. Wykonawca, Podwyko nawca, dalszy Podwykonawca oraz inny podmiot niebędący podwykonawcą zobowiązany jest do ochrony informacji niejawnych, w posiadanie których wszedł w związku z realizacją umowy a także po jej zakończeniu, zgodnie z ustawą z dnia 05.08.2010r. o ochronie info rmacji niejawnych (t.j. Dz. U. z 2016r. poz. 1167 ze zm.). 2. Na Podwykonawcach, dalszych Podwykonawcach oraz innym podmiocie niebędący podwykonawcą ciąży obowiązek ochrony informacji niejawnych które uzyskali w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa oraz po jego zakończeniu, w sposób określony w przepisach ochronie informacji niejawnych . 3. Za niewykonanie lub nienależyte wykonanie obowiązków ochrony informacji niejawnych udostępnionych w ramach wykonywanej umowy, Wykonawca, ponosi odpowiedzialność karną na podstawie przepisów określonych w Rozdziale XXXIII Kodeksu Karnego. 4. Naruszenie obowiązków ochrony informacji niejawnych będzie podstawą do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z winy Wykonawcy, Podw ykonawcy, dalszego Podwykonawcy oraz innego podmiotu niebędącego podwykonawcą obciążenia go karami umownymi i kosztami wynikającymi z tytułu rozwiązania umowy, a także do powiadomienia organów ścigania o tym fakcie. 5. Wykonawca, Podwykonawca, dalszy Podwy konawca, oraz inny podmiot niebędący podwykonawcą zobowiązany jest zachować w tajemnicy wszelkie informacje uzyskane w związku z wykonywaniem umowy, także po zakończeniu lub przerwaniu jej realizacji. 6. Wykonawca jest zobowiązany do bezzwłocznego dostarcz ania informacji dotyczących nowych Podwykonawców, w tym podania ich nazwy (firmy) i siedziby oraz danych, które umożliwiają Zamawiającemu stwierdzenie, że każdy z nich posiada kwalifikacje, wymagane do zachowania poufnego charakteru informacji niejawnych, do których mają dostęp lub które zostaną wytworzone w związku z wykonywaniem umowy o podwykonawstwo. 7. Zamawiający ma prawo zweryfikowania lub odsunięcia pracowników Wykonawcy, którzy mają brać udział w realizacji zamówienia na etapie realizacji umowy, je żeli wymaga tego ochrona podstawowych interesów bezpieczeństwa państwa albo jest to konieczne w celu podniesienia bezpieczeństwa realizowanych zamówień. 8. Przedmiot umowy, wszelkie informacje oraz materiały uzyskane w czasie i po jego realizacji nie mogą być wykorzystane do żadnego rodzaju materiałów promocyjnych i czynności z tym związanych, w szczególności prezentacji w środkach masowego przekazu, filmach, ulotkach, folderach itp. 9. Wszystkie osoby biorące udział w realizacji zadania związanego z dostęp em do informacji niejawnych, w tym osoby upoważnione do bieżących kontaktów roboczych w imieniu Wykonawcy związanych z dostępem do informacji niejawnych projektanci oraz kierownicy robót budowlanych obowiązani są do posiadania aktualnego poświadczenia bezp ieczeństwa lub pisemnego upoważnienia uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "Zastrzeżone", wydanego przez kierownika jednostki organizacyjnej wraz z aktualnym zaświadczeniem o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawny ch. 10. Wykonawca jest zobowiązany do stosowania się do obowiązujących przepisów w zakresie wejścia i wjazdu do jednostki oraz parkowania pojazdów. 11. Wykonawca jest zobowiązany zapoznać się z wewnętrznymi regulacjami obowiązującymi na terenie Użytkownika kompleksu i ściśle ich przestrzegać. Dotyczy to w szczególności: a. przebywania pracowników Wykonawcy jedynie w miejscach wykonywania prac, dostęp do innych pomieszczeń obiektu, do których jest on konieczny do poprawnego wykonania przedmiotu umowy, każdor azowo musi uzgodnić z Komendantem ochrony jednostki, na terenie której wykonywane są prace, b. uzyskania pozwolenia Dowódcy jednostki, na terenie której wykonywane są prace, na: - wnoszenie na teren kompleksu (obiektu) sprzętu audiowizualnego oraz wszelkic h urządzeń służących do rejestracji obrazu i dźwięku, 12. Pracownicy realizujący ze strony Wykonawcy roboty budowlane przed przystąpieniem do ich realizacji są zobowiązani do odbycia szkolenia dotyczącego wewnętrznych regulacji dotyczących zasad wejścia (w jazdu) i przebywania na terenie chronionego kompleksu wojskowego. Odbycie szkolenia potwierdza w formie pisemnej na liście uczestników szkolenia. Szkolenie organizuje osoba odpowiedzialna za funkcjonowanie systemu ochrony w chronionym kompleksie. 13. Wstęp OBCOKRAJOWCÓW na teren chronionej jednostki lub instytucji wojskowej może być realizowany wyłącznie na podstawie POZWOLEŃ wydanych na zasadach określonych w decyzji nr 19/MON z dnia 24 stycznia 2017 r. Ministra Obrony Narodowej w sprawie organizowania wsp ółpracy międzynarodowej w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON poz. 18). Zamawiający informuję, iż OBCOKRAJOWIEC zamierzający wejść na teren różnych chronionych jednostek lub instytucji wojskowych zobowiązany jest do uzyskania osobnych pozwoleń. Otrzyma ne pozwolenie uprawnia do wstępu tylko na wskazany w nim teren wojskowy. 14. Zakazuje się używania bezzałogowych statków powietrznych (BSP) np. typu DRON nad terenami wojskowymi.
Przewiduje się następujące wymagania dotyczące bezpieczeństwa dostaw związane z realizacja zamówienia::
Przewiduje się następujące wymagania dotyczące podwykonawstwa związane z realizacją zamówienia:
III.2) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.2.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże że: a)
spełnia wymagania ustawy z dnia 05.08.2010r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz.U. z
2016 poz. 1167 ze zm.) w zakre
sie ochrony informacji niejawnych o klauzuli
"ZASTRZEŻONE" w tym przetwarzania informacji w systemach teleinformatycznych o co
najmniej przedmiotowej klauzuli. b) posiada aktualną koncesję Ministerstwa Spraw
Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie dzia
łalności w zakresie usług technicznej
ochrony osób i mienia realizowanych w formie zabezpieczenia technicznego polegającego na
montażu elektronicznych urządzeń i systemów alarmowych zgodnie z ustawą o ochronie osób
i mienia z dnia 22.08.1997 r. (t.j. Dz. U
. 2016 poz. 1432 ze zm.).
III.2.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Zamawiający nie stawia w tym zakresie szczególnych wymagań.
III.2.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże że: a) W
okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie
do udziału w przetargu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy
-
w tym okresie
wy
konał:
?
co najmniej (1) jedną USŁUGĘ polegającą na opracowaniu dokumentacji
projektowo
-
kosztorysowej budowy systemów alarmowych (TSN i SSWiN) w budynkach
wojskowych lub w budynkach użyteczności publicznej.
?
co najmniej (2) dwie ROBOTY
BUDOWLANE polegające na budowie systemów alarmowych (SSWiN, TSN i KD) w
budynkach wojskowych lub w budynkach użyteczności publicznej. b) Posiada system
teleinformatyczny akredytowany do przetwarzania informacji niejawnych o klau
zuli co
najmniej "Zastrzeżone". c) Skieruje do realizacji zamówienia:
?
Co najmniej jedną (1) osobę
posiadającą uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w
budownictwie w zakresie projektowania bez ograniczeń w specjalności inst
alacyjnej w
zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. Wymagana jest
przynależność powyższych osób do odpowiedniej Izby Samorządu Zawodowego (zgodnie z
art. 14 ust. 1 pkt 2, 4 ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (t
.j. Dz.U.2017 poz.
1332) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11.09.2014 r. w
sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 poz.1278).
Osoba ta musi posiadać aktualne poświadczenie bezpieczeństwa lub pise
mne upoważnienie
uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "Zastrzeżone", wydane przez
kierownika jednostki organizacyjnej oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu szkolenia w
zakresie ochrony informacji niejawnych.
?
Co najmniej jedną (1) o
sobę posiadającą
uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w
zakresie projektowania bez ograniczeń w specjalności telekomunikacyjnej w zakresie sieci,
instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych. Wymagana jest przyn
ależność powyższych osób
do odpowiedniej Izby Samorządu Zawodowego (zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 07.07.1994 r.
Prawo budowlane (t.j. Dz.U.2017 poz. 1332) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i
Rozwoju z dnia 11.09.2014 r. w sprawie samodzielnych
funkcji technicznych w
budownictwie (Dz. U. z 2014 poz.1278).
?
Co najmniej jedną (1) osobę posiadającą
-
uprawnienia budowlane bez ograniczeń w zakresie kierowania robotami budowlanymi w
specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń
elektrycznych i
elektroenergetycznych, Wymagana jest przynależność powyższych osób do odpowiedniej
Izby Samorządu Zawodowego (zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo
budowlane (t.j. Dz.U.2017 poz. 1332) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastrukt
ury i
Rozwoju z dnia 11.09.2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w
budownictwie (Dz. U. z 2014 poz.1278). Osoba ta musi posiadać aktualne poświadczenie
bezpieczeństwa lub pisemne upoważnienie uprawniające do dostępu do informacji
niejawnych
o klauzuli "Zastrzeżone", wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej oraz
aktualne zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych.
?
Co
najmniej jedną (1) osobę posiadającą
-
uprawnienia budowlane bez ograniczeń w zakresie
kierowania robotami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej w zakresie sieci,
instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych, Wymagana jest przynależność powyższych osób
do odpowiedniej Izby Samorządu Zawodowego (zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 07.07.199
4 r.
Prawo budowlane (t.j. Dz.U.2017 poz. 1332) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i
Rozwoju z dnia 11.09.2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w
budownictwie (Dz. U. z 2014 poz.1278).
?
Co najmniej jedną (1) osobę posiadającą
świa
dectwo ukończenia kursu w zakresie projektowania systemów alarmowych, która jest
wpisana na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego prowadzoną
przez właściwego komendanta wojewódzkiego Policji. Osoba ta musi posiadać aktualne
poświadc
zenie bezpieczeństwa lub pisemne upoważnienie uprawniające do dostępu do
informacji niejawnych o klauzuli "Zastrzeżone", wydane przez kierownika jednostki
organizacyjnej oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony
informacji niejawny
ch, a także musi posiadać zaświadczenie o wpisaniu na listę
kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego wydane przez właściwego
komendanta wojewódzkiego Policji.
?
Co najmniej jedną (1) osobę posiadającą świadectwo
ukończenia kursu w zakresie i
nstalowania systemów alarmowych oraz instalatorów
montujących systemy zabezpieczenia technicznego, którzy są wpisani na listę
kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego prowadzoną przez właściwego
komendanta wojewódzkiego Policji. Osoba ta mus
i posiadać aktualne poświadczenie
bezpieczeństwa lub pisemne upoważnienie uprawniające do dostępu do informacji
niejawnych o klauzuli "Zastrzeżone", wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej oraz
aktualne zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie
ochrony informacji niejawnych. A
także musi posiadać zaświadczenie o wpisaniu na listę kwalifikowanych pracowników
zabezpieczenia technicznego wydane przez właściwego komendanta wojewódzkiego Policji.
?
Co najmniej jedną (1) osobę posiadającą świadectwo n
adania uprawnień zawodowych w
dziedzinie geodezji i kartografii w zakresie geodezyjnych pomiarów wysokościowych,
realizacyjnych i inwentaryzacyjnych, zgodnie z art. 43, pkt 1 ustawy Prawo geodezyjne i
kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz.1629). Osoba
ta musi posiadać aktualne
poświadczenie bezpieczeństwa osobowego uprawniające do dostępu do informacji
niejawnych o klauzuli co najmniej "Zastrzeżone" lub pisemne upoważnienie uprawniające do
dostępu do materiałów niejawnych o klauzuli "Zastrzeżone", wyda
ne przez kierownika
jednostki organizacyjnej oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony
informacji niejawnych (zgodnie z art. 21 Ustawy o ochronie informacji niejawnych Dz.U
2016, poz. 1167 z późn. zmianami)
?
Osoby biorące bezpośre
dni udział w pracach
montażowych systemów alarmowych. Osoba ta musi posiadać aktualne poświadczenie
bezpieczeństwa lub pisemne upoważnienie uprawniające do dostępu do informacji
niejawnych o klauzuli "Zastrzeżone", wydane przez kierownika jednostki organiz
acyjnej oraz
aktualne zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. A
także muszą posiadać zaświadczenie o wpisaniu na listę kwalifikowanych pracowników
zabezpieczenia technicznego wydane przez właściwego komendanta wojewódzki
ego Policji. .
?
Pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych(art.14 ust. 2 i 3 Ustawy o ochronie
informacji niejawnych
-
t.j. Dz.U. z 2016 poz. 1167.), posiadającego zaświadczenie o
odbytym szkoleniu dla pełnomocników ds. informacji niejawnych wydanym p
rzez SKW lub
ABW, a także przez byłe Wojskowe Służby Informacyjne. Osoba ta musi posiadać
odpowiednie poświadczenie bezpieczeństwa osobowego uprawniające do dostępu do
informacji niejawnych wydane przez ABW albo SKW, a także przez były Urząd Ochrony
Państw
a lub byłe Wojskowe Służby Informacyjne.
?
Inspektora bezpieczeństwa
teleinformatycznego
-
na zasadach określonych w art. 52 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 Ustawy o
ochronie informacji niejawnych, posiadającego zaświadczenie o odbytym specjalistycznym
szkoleniu dla
inspektorów bezpieczeństwa teleinformatycznego z zakresu bezpieczeństwa
teleinformatycznego
-
wydane przez ABW lub SKW. Osoba ta musi posiadać aktualne
poświadczenie bezpieczeństwa lub pisemne upoważnienie uprawniające do dostępu do
informacji niejawnych
o klauzuli "Zastrzeżone", wydane przez kierownika jednostki
organizacyjnej oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony
informacji niejawnych. W przypadku dysponowania inspektorem bezpieczeństwa
teleinformatycznego na zasadach zgodnie
z art. 52 ust 2 ustawy o ochronie informacji
niejawnych należy posiadać pisemną zgodę ABW lub SKW na wykonywanie zadań w innej
jednostce organizacyjnej oraz posiadać zawarte porozumienie pomiędzy kierownikami
jednostek organizacyjnych.
?
Administratora sy
stemu teleinformatycznego
-
na zasadach
określonych w art. 52 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 Ustawy o ochronie informacji niejawnych,
posiadającego zaświadczenie o odbytym specjalistycznym szkoleniu dla administratorów
systemu teleinformatycznego z zakresu bezpiecz
eństwa teleinformatycznego wydane przez
SKW lub ABW. Osoba ta musi posiadać aktualne poświadczenie bezpieczeństwa lub pisemne
upoważnienie uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "Zastrzeżone",
wydane przez kierownika jednostki organiza
cyjnej oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu
szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. W przypadku dysponowania
administratorem systemu teleinformatycznego na zasadach zgodnie z art. 52 ust 2 ustawy o
ochronie informacji niejawnych należy posiada
ć pisemną zgodę ABW lub SKW na
wykonywanie zadań w innej jednostce organizacyjnej oraz posiadać zawarte porozumienie
pomiędzy kierownikami jednostek organizacyjnych. UWAGA
?
Wszystkie osoby biorące
udział w realizacji robót budowlanych związanych z dostępe
m do informacji niejawnych, w
tym osoby upoważnione do bieżących kontaktów roboczych w imieniu Wykonawcy
związanych z dostępem do informacji niejawnych obowiązane są do posiadania aktualnego
poświadczenia bezpieczeństwa lub pisemnego upoważnienia uprawniaj
ącego do dostępu do
informacji niejawnych o klauzuli "Zastrzeżone", wydanego przez kierownika jednostki
organizacyjnej oraz aktualnego zaświadczenia o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony
informacji niejawnych.
?
Wszyscy pracownicy biorący bezpośredni udzi
ał w montażu
instalacji alarmowych powinni legitymować się zaświadczeniem o wpisaniu na listę
kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego wydanym przez właściwego
komendanta wojewódzkiego Policji. Instalatorzy powinni posiadać odpowiednie świad
ectwo
ukończenia kursów w zakresie instalowania systemów zabezpieczenia technicznego.
Zamawiający wymaga podania imion i nazwisk pracowników wykonawcy, osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
tak
III.3) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.3.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 131e ust. 1 ustawy Pzp
III.3.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 131e ust. 1b pkt 1-3 ustawy Pzp:
tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia (należy wypełnić w przypadku zaznaczenia odpowiedzi "tak"):
(podstawa wykluczenia określona w art. 131e ust. 1b pkt 1 lit. a ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 131e ust. 1b pkt 1 lit. b ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 131e ust. 1b pkt 1 lit. c ustawy Pzp) w tym:
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określone w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3.3) Zamawiający przewiduje możliwość odstąpienia od obowiązku wykluczenia z postępowania wykonawców:
nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcjitak
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP
III.5.1) Wykaz dokumentów i oświadczeń:
1. Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 131e ust 1b pkt 1) lit. c) (art. 24 ust. 5 pkt 1) ustawy Pzp - jako załącznik do wniosku; 2. Zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potw ierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnieni, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych pł atności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - jako załącznik do wniosku; 3. Zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokume ntu potwierdzającego, ze wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego że wykonawca zawarł porozumi enie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - jako załącznik do wniosku; 4. Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 131e ust. 1 pkt 1) oraz art. 131e ust. 1b pkt 1) lit. a) i b) ustawy Pzp, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu sk ładania ofert - jako załącznik do wniosku.
III.5.2) W zakresie wykazania spełniania przez podwykonawcę, o którym mowa w art. 131n ust. 2 ustawy Pzp, wymagań dotyczących realizacji części zamówienia należy przedłożyć:
III.5.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca lub podwykonawca, o którym mowa w art. 131n ustawy Pzp, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, należy przedłożyć:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.6.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. Oświadczenie o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, stano wiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz spełnia kryteria selekcji w zakresie wskazanym przez Zamawiającego - zgodnie ze wzorem załączonym do SIWZ - jako załącznik do wniosku; 2. Wykaz o sób przewidzianych do realizacji zamówienia, z podaniem zakresu wykonywanych przez nie czynności, posiadanych uprawnień zawodowych, poświadczeń bezpieczeństwa osobowego, zaświadczeń o odbyciu szkoleń z zakresu informacji niejawnych, zaświadczeń o odbyciu s zkoleń specjalistycznych oraz podaniem informacji o podstawie dysponowania tymi osobami. - jako załącznik do wniosku. Wykaz powinien obejmować wszystkie osoby opisane w pkt XV ppkt 2.3) lit. c) SIWZ. 3. Wykaz usług wg wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ, w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku posiadania zdolności technicznej lub zawodowej przy realizacji przedmiotu zamówienia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w p rzetargu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej (1) jednej usługi, polegającej na opracowaniu dokumentacji projektowo - kosztorysowej budowy systemów alarmowych (TSN i SSWiN) w budynkach wojskowych lub w budynkach użyteczności publicznej - jako ZAŁĄCZNIK DO WNIOSKU; Każda przedstawiona w wykazie usługa musi odpowiadać swoim rodzajem wymogom określonym w pkt XV ppkt 2.3) lit. a) SIWZ. Wraz z Wykazem usług należy złożyć dowody dotyczące wykonanych usług określające, czy usługi wskazane w wykazie usług, zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Dowodami o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty bu dowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. 4. Wykaz robót budowlanych wg wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ, w zakresie niezbędnym do wykazani a spełnienia warunku posiadania zdolności technicznej lub zawodowej przy realizacji przedmiotu zamówienia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania wniosków, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej (2) dwóch robót budowlanych polegających na budowie systemów alarmowych (SSWiN, TSN i KD) w budynkach wojskowych lub w budynkach użyteczności publicznej - jako ZAŁĄCZNIK DO WNIOSKU. Każda przedstawiona w wykazie robota budowlana musi odp owiadać swoim rodzajem wymogom określonym w pkt XV ppkt 2.3) lit. a) SIWZ. Wraz z Wykazem robót należy złożyć dowody dotyczące wykonanych robót określające, czy roboty wskazane w wykazie robót, zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami szt uki budowlanej i prawidłowo ukończone. Dowodami o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. 5. Oświadczenie, że Wykonawca spełnia wymagania ustawy z dnia 05.08.2010r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz. U. z 2016r. poz. 1167 ze zm): w zakresie ochrony informacji niejawnych o klauzuli "ZASTRZEŻONE" - jako załącznik do wniosku. 6. Oświadczenie, że Wykonawca spełnia wymagania ustawy z dnia 05.08.2010r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz. U. z 2016r. poz. 1167 ze zm.): w zakresie ochrony informacji niejawnych o klauzuli "ZASTRZEŻONE" z wyłączeniem przetwarzania informacji niejawnych w systemach teleinformatycznych, (jeśli dotyczy) - jako załącznik do wniosku. 7. Oświadczenie, że Wykonawca spełnia wymagania ustawy z dnia 05.08.2010r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1167 ze zm.) w zakresie ochrony informacji niejawnych o klauzuli "ZASTRZEŻONE" w tym przetwarzania informacji w systemach teleinformatycznych o co najmniej przedmiotowej klauzuli, według wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ - jako załącznik do wnio sku. 8. Kserokopia ze strony dokumentacji bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego zawierająca informacje o zatwierdzeniu tej dokumentacji przez kierownika jednostki organizacyjnej w przypadku systemu do przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli "Za strzeżone"(Procedury Bezpiecznej Eksploatacji i Szczególne Wymagania Bezpieczeństwa) lub kserokopię świadectwa akredytacji systemu dla klauzuli innej niż "Zastrzeżone" lub kserokopię świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego pierwszego stopnia, - jako załącz nik do wniosku. 9. Kserokopię porozumienia między kierownikami jednostek organizacyjnych w zakresie dysponowania systemem teleinformatycznym akredytowanym do przetwarzania informacji o klauzuli co najmniej "Zastrzeżone" udostępnionym przez inną jednostkę ( jeśli dotyczy) - jako załącznik do wniosku. Porozumienie to dotyczyć ma korzystania z tego systemu, zawartego pomiędzy kierownikami jednostek organizacyjnych. Porozumienie to musi zawierać informacje o korzystaniu z systemu teleinformatycznego oraz osób ni ezbędnych do funkcjonowania systemu - pełnomocnik, administrator, inspektor (zgodnie z art. 52 ustawy z dnia 05.08.2010r. o ochronie informacji niejawnych - Dz.U. z 2016r. poz. 1167 ze zm.) 10. Kserokopię ze strony zatwierdzonej instrukcji dotyczącej sposo bu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli "Zastrzeżone" we własnej jednostce organizacyjnej oraz zakresu i warunków stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu ich ochrony, zgodnie z ustawą z dnia 05.08.2010r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz. U. z 2016r. poz.1167 ze zm.) - jako załącznik do wniosku; 11. Kserokopię aktualnej koncesji Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności w zakresie usług technicznej ochrony osób i mienia realizowanych w formie zabezpieczenia technicznego polegającego na montażu elektronicznych urządzeń i systemów alarmowych zgodnie z ustawą o ochronie osób i mienia (t.j. Dz. U. z 2016 poz.1432 ze zm.) - jako załącznik do wniosku; 12. Pełnomocnictwo - wystawione przez wyko nawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia (jeśli dotyczy) - do reprezentacji ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia tj. w szczególności do złożenia oferty, oświadczeń i zawiadomień albo do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy(jeśli dotyczy) - jako załącznik do wniosku. 13. Kserokopia zgody ABW i SKW na wykonywanie zadań przez administratora systemu teleinformatycznego lub inspektora bezpieczeństwa teleinformatycznego w innej jednostce organizacyjnej wraz z kserokopią poroz umienia w ww. kwestii między kierownikami jednostek organizacyjnych (jeśli dotyczy) - jako załącznik do wniosku.
III.6.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
3. Wykaz usług wg wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ, w zakresie niezbędnym do wykazania spełnien ia warunku posiadania zdolności technicznej lub zawodowej przy realizacji przedmiotu zamówienia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w przetargu, a jeżeli okres prowadzenia działa lności jest krótszy - w tym okresie co najmniej (1) jednej usługi, polegającej na opracowaniu dokumentacji projektowo - kosztorysowej budowy systemów alarmowych (TSN i SSWiN) w budynkach wojskowych lub w budynkach użyteczności publicznej - jako ZAŁĄCZNIK D O WNIOSKU; Każda przedstawiona w wykazie usługa musi odpowiadać swoim rodzajem wymogom określonym w pkt XV ppkt 2.3) lit. a) SIWZ. Wraz z Wykazem usług należy złożyć dowody dotyczące wykonanych usług określające, czy usługi wskazane w wykazie usług, został y wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Dowodami o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadn ionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. 4. Wykaz robót budowlanych wg wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ, w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku posiadania zdolności t echnicznej lub zawodowej przy realizacji przedmiotu zamówienia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania wniosków, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej (2) dwóch robót budowla nych polegających na budowie systemów alarmowych (SSWiN, TSN i KD) w budynkach wojskowych lub w budynkach użyteczności publicznej - jako ZAŁĄCZNIK DO WNIOSKU. Każda przedstawiona w wykazie robota budowlana musi odpowiadać swoim rodzajem wymogom określonym w pkt XV ppkt 2.3) lit. a) SIWZ. Wraz z Wykazem robót należy złożyć dowody dotyczące wykonanych robót określające, czy roboty wskazane w wykazie robót, zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Dowo dami o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inn e dokumenty.
III.7) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.8) INNE DOKUMENTY
12. Pełnomocnictwo - wys tawione przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia (jeśli dotyczy) - do reprezentacji ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia tj. w szczególności do złożenia oferty, oświadczeń i zawiadomień albo do reprezentowania ich w postępowa niu oraz zawarcia umowy(jeśli dotyczy) - jako załącznik do wniosku.
III.9) Ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla zakładów pracy chronionej oraz wykonawców, których działalność lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, jest społeczna i zawodowa integracja osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych, u których
% (nie mniej niż 30%) pracowników stanowią osoby o których mowa w art. 22 ust. 2a ustawy Pzp:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia
Przetarg ograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
tak
Informacja na temat wadium:
1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy
00/100 zł) 2. Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku następujących formach: 1)
pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach
spółdzielczej kasy
oszczędnościowo
-
kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych
przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 usta
wy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium w formie pieniężnej
należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Rejonowego Zarządu Infrastruktury w
Lublinie, 20
-
020 Lublin, ul. Lipowa 1a, konto nr: 92 1010
1339 0043 0113 9120 0000
Wadium musi być wniesione najpóźniej do dnia (i godziny) upływu terminu składania ofert.
Data i godzina do której można składać oferty zostanie podana w zaproszeniu do złożenia
oferty oraz na stronie internetowej Zamawiającego. Wn
iesienie wadium w pieniądzu będzie
skuteczne, jeżeli w wyżej wymienionym terminie znajdzie się na rachunku bankowym
Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Lublinie. 4. Wadium w formie: poręczenia bankowego,
gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub p
oręczeniach udzielanych przez
podmioty o których mowa w ustawie o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości, należy złożyć w siedzibie Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Lublinie,
20
-
020 Lublin, ul. Lipowa 1a, w formie oryginału: a) w pokoj
u nr 105 (kancelaria), lub b) w
pokoju nr 113 (sekcja zamówień publicznych),lub c) dołączyć do oferty w oddzielnej
kopercie. najpóźniej do dnia i godziny, upływu terminu składania ofert. Z treści gwarancji
(poręczenia) musi jednoznacznie wynikać: a. jaki j
est sposób reprezentacji Gwaranta.
Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela
Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np.
złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z po
daniem imienia i nazwiska). b.
bezwarunkowe
-
na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Rejonowy Zarząd Infrastruktury
w Lublinie, 20
-
020 Lublin, ul. Lipowa 1a, w terminie związania ofertą
-
zobowiązanie
Gwaranta do wypłaty Rejonowemu Zarządowi Infrastruktu
ry w Lublinie, 20
-
020 Lublin, ul.
Lipowa 1a, pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ustawy Pzp. 5. W
przypadku składania oferty wspólnej, wadium wniesione przez jednego z Wykonawców
uważa się za wniesione prawidłowo. 6. Oferta Wykonawc
y, który nie wniósł wadium lub
wniósł je w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 7. Okoliczności i zasady zwrotu
wadium, jego zatrzymania oraz zaliczania na poczet zabezpieczenia należytego wykonania
umowy określają odpowiednie przepisy ustawy Pzp.
IV.1.3) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni odpowiednio do składania ofert, do składania ofert wstępnych lub do udziału w dialogu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny)
Liczba wykonawców 3
Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu:
8. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki
udziału w postępowaniu będzie
większa niż określona powyżej, Zamawiający wyłoni i zaprosi do składania ofert
Wykonawców, którzy otrzymali najwyższą liczbę punktów, zgodnie z poniższą formułą: 1) W
celu uzyskania punktów w kryteriach selekcji Wykonawca mus
i wskazać w WYKAZIE
USŁUG I WYKAZIE ROBÓT BUDOWLANYCH dodatkowe (ponad wymagane w celu
potwierdzenia spełniania warunków udziału w postepowaniu) wykonane przez siebie projekty
i roboty budowlane. W celu uzyskania dodatkowych punktów w kryteriach selekcji n
ie ma
możliwości powoływania się na projekty i roboty budowlane wykonane przez inne podmioty.
2) Jeden (1) punkt Wykonawca otrzyma za spełnienie warunków zdolności technicznej i
zawodowej w zakresie wykonania usług projektowo
-
kosztorysowych oraz robót budo
wlanych
w okresie ostatnich 5 lat, opisanych w pkt XV SIWZ. 3) Za każdy dodatkowy wykonany
należycie projekt lub robotę budowlaną tj. każdy dodatkowy projekt lub robotę budowlaną
ponad wymagane w celu spełnienia warunku posiadania zdolności technicznej lub
zawodowej, polegającego na wykonaniu: a) co najmniej (1) jedną usługę polegającą na
opracowaniu dokumentacji projektowo
-
kosztorysowej budowy systemów alarmowych
(TSN i SSWiN) w budynkach wojskowych lub w budynkach użyteczności publicznej. b) co
najmniej
(2) dwie roboty budowlane polegające na budowie systemów alarmowych (SSWiN,
TSN i KD) w budynkach wojskowych lub w budynkach użyteczności publicznej.
wykonanych w okresie ostatnich (5) pięciu lat przez upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do
udziału w postępowaniu, potwierdzoną dowodem, że została wykonana
należycie, Zamawiający przydzieli 1 punkt. 3) Wykonawca może uzyskać maksymalnie 11
punktów:
?
za spełnienie warunków
-
1 punkt,
?
za wykonane projekty
-
5 punktów,
?
za
wykonane roboty budo
wlane
-
5 punktów, 4) Do następnego etapu zostaną zaproszeni
Wykonawcy, którzy otrzymają największą ilość punktów. W przypadku, gdy dwóch lub
więcej Wykonawców uzyska równą ilość punktów, decydujące znaczenie dla kwalifikacji
będzie miała łączna wartość pr
ojektów i robót budowlanych, za które zostały przyznane
punkty. 5) W przypadku, gdy Wykonawca powoła się kilkakrotnie na ten sam projekt lub
robotę budowlaną, z uwagi na wykonywanie jej przez kilka podmiotów wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówieni
a lub podmioty udostępniające zasoby, Zamawiający
przyzna za nie punkty tylko jeden raz, uwzględniając ilość projektów lub robót, a nie ilość
wykonujących ją podmiotów. Ponadto, Zamawiający do oceny będzie brał jedynie projekty i
roboty budowlane złożone r
azem z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w przetargu.
Projekty i roboty budowlane przesłane Zamawiającemu w późniejszej dacie, np. w drodze
wyjaśnień nie będą podlegały ocenie. 9. O wynikach oceny spełniania warunków udziału w
postępowaniu i otrzymanych
ocenach spełniania tych warunków Zamawiający niezwłocznie
informuje Wykonawców, którzy złożyli wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
10. Jeżeli liczba wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu jest
mniejsza niż trzech wykonawc
ów Zamawiający może: 1) Zawiesić postępowanie i ponownie
opublikować ogłoszenie o zamówieniu, określając nowy termin składania wniosków,
informując o tym wykonawców którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, albo 2)
Unieważnić postępowanie i wszcząć
nowe postępowanie o udzielenie zamówienia. 11. W
przypadku, o którym mowa w pkt 10 ppkt 1) Zamawiający zaprasza do udziału w
postępowaniu wszystkich Wykonawców, którzy odpowiedzieli na pierwsze lub drugie
ogłoszenie o zamówieniu i spełniają warunki udziału
w postępowaniu.
(dotyczy negocjacji z ogłoszeniem oraz dialogu konkurencyjnego)
nie
IV.1.5 Przewidziane jest stosowanie dodatkowych przesłanek odrzucenia ofert, innych niż przesłanki, o których mowa w art. 89 ust. 1 ustawy Pzp
nie
IV.1.6 Przewidziane jest unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia
Przewidziane jest stosowanie dodatkowych przesłanek unieważnienia postępowania, innych niż przesłanki, o których mowa w art. 93 ust. 1 i 1a ustawy Pzp
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
Cena | 100 |
IV.2.2) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
nie
IV.3) NEGOCJACJE Z OGŁOSZENIEM I DIALOG KONKURENCYJNY
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
2. Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje
możliwość wprowadzenia zmian do treści zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących okolicznościach i
warunkach: 2.
1. Zmiana terminu realizacji zamówienia w następujących przypadkach:
?
wystąpienia siły wyższej (zdarzenia którego strony nie mogły przewidzieć, któremu nie
mogły zapobiec, ani któremu nie mogą przeciwdziałać a które uniemożliwia Wykonawcy
wykonanie w cało
ści lub części jego zobowiązań) lub innych okoliczności niezależnych od
Wykonawcy lub których Wykonawca, przy zachowaniu należnej staranności nie był w stanie
uniknąć lub przewidzieć, jak również inne przeszkody lub utrudnienia w wykonaniu
przedmiotu umowy
spowodowane przez osobę trzecią, o czas działania siły wyższej oraz czas
potrzebny do usunięcia skutków jej działania oraz usunięcia przeszkód,
?
w przypadku
wstrzymania prac przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego/przez
stronę re
sortu MON termin wykonania umowy może ulec przesunięciu o okres nie dłuższy
niż okres wstrzymania prac,
?
związaną z potrzebą wprowadzenia zmian w dokumentacji
projektowej wynikłych w toku robót, a warunkujących wykonanie całości przedmiotu umowy
zgodnie z
przepisami prawa, o czas niezbędny dla uzyskania stosownych uzgodnień, opinii i
decyzji administracyjnych,
?
realizacji przedmiotu umowy ze względu na konieczność
zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub
materiało
wych, ze względu na zmiany obowiązującego prawa lub przepisów resortowych
MON o czas konieczny na opracowanie dokumentacji,
?
w przypadku niezależnego od
Wykonawcy przedłużenia się terminów uzyskania wymaganych decyzji administracyjnych,
udokumentowanych p
rzez Wykonawcę i zaakceptowanych przez Zamawiającego o czas
niezbędny do ich uzyskania. 2.2 Zmianę osób lub podwykonawców w następujących
przypadkach:
?
zmianę osób upoważnionych, jako przedstawicieli stron (projektantów,
inspektorów nadzoru inwestorskiego
, kierownika budowy, kierowników robót), w przypadku
nieprzewidzianych zdarzeń losowych takich jak choroba, śmierć, ustanie stosunku pracy. W
takim przypadku strona dokonująca zmiany zobowiązana jest do pisemnego poinformowania
drugiej strony o tym fakcie.
Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia
Zamawiającemu oświadczenia kierownika budowy oraz kierowników robót o podjęciu
obowiązków wraz z kserokopią uprawnień budowlanych i zaświadczenia potwierdzającego
członkostwo w Izbie Inżynierów Budownictw
a oraz zaświadczeń GINB o wpisie do
centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia budowlane lub kopię (duplikat) decyzji
o wpisie do rejestru GINB
-
art. 88a, ust. 1, pkt 3, lit. a (zaświadczenie GINB nie dotyczy
osób, które uzyskały uprawnienia prze
d 1 stycznia 1995r.).
?
powierzenie lub zmiana
Podwykonawcy nie będącego podmiotem, na zasoby którego wykonawca powoływał się, na
zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w
postępowaniu
-
Zamawiający zaakceptuje
i wyda zgodę na: * powierzenie nowemu
podwykonawcy wykonanie części zamówienia na roboty budowlane lub usługi w trakcie jego
realizacji jeżeli spełni on wymagania art. 131r ust. 2 ustawy Pzp; * Zmianę dotychczasowego
podwykonawcy w przypadku gdy otrzyma od
Wykonawcy potwierdzenie dokonania z nim
całości rozliczeń finansowych.
?
zmiana albo rezygnacja Podwykonawcy będącego
podmiotem, na zasoby którego wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art.
22a ust. 1, w celu wykazania spełnienia warunków udz
iału w postępowaniu
-
Zamawiający
zaakceptuje i wyda zgodę na zmianę albo rezygnację w/w podmiotu jeżeli Wykonawca
wykaże Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie
spełnia warunki udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejs
zym niż podwykonawca, na
którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia
oraz spełni odpowiednie warunki dotyczące powierzenia lub zmiany podwykonawcy nie
będącego, podmiotem, na zasoby którego wykonawca się powoływał
w celu wykazania
spełnienia warunków udziału w postępowaniu. 2.3 Inne zmiany:
?
Zamawiający zastrzega
możliwość zmiany limitu finansowego stosownie do kwot określonych w Planie Inwestycji
Budowlanych resortu Obrony Narodowej oraz planie finansowym Zamawiaj
ącego,
?
Zamawiający zastrzega sobie możliwość przerwania robót w przypadku wystąpienia braku
środków finansowych. Zamawiający powiadomi o tym fakcie Wykonawcę z miesięcznym
wyprzedzeniem celem uzgodnienia dalszego działania stron oraz korekty harmonogramu
rzeczowo
-
finansowego przedmiotu umowy. W takim przypadku z tytułu przerwania robót
Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego,
dopuszcza się jedynie zmianę terminu zakończenia robót lecz nie więcej niż o okres
faktyczn
ego ich wstrzymania.
Przedział wartości obejmujących minimalny i maksymalny procent wartości umowy w sprawie zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, który ma być przedmiotem umowy o podwykonawstwo
IV.7) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.7.1) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
07/11/2017 godzina: 12:00,
Obowiązek przekazywania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
polski
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.7.3) Informacje dodatkowe:
INNE PRZETARGI REJONOWY ZARZĄD INFRASTRUKTURY W LUBLINIE
więcej: przetargi REJONOWY ZARZĄD INFRASTRUKTURY W LUBLINIE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Przebudowa i rozbudowa targowiska w Lututowie".
- Opracowanie Programu Funkcjonalno - Użytkowego na realizację zadania inwestycyjnego polegającego na rozbudowie pawilonu nr 1 i budowie nowego budynku z przeznaczeniem na udzielanie świadczeń zdrowot..
- Modernizacja parterowego łącznika budynku ZSM im. S. Moniuszki w Łodzi
- "Przebudowa dróg gminnych nr 693024S i 693027S Panki-Ceglarze Zwierzyniec Trzeci-Konieczki, oraz budowa chodnika na ul. Ogrodowej od Hali Sportowej do bloków."
- "Termomodernizacja budynku Zakładu Gospodarki Komunalnej w Bolkowie wraz z montażem instalacji fotowoltaicznej" - Polski Ład edycja 8/2023
- "BUDOWA INFRASTRUKTURY TURYSTYCZNEJ I REKREACYJNEJ NA TERENIE GMINY NIECHLÓW"
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.