eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nowy Dwór Mazowiecki › Poprawa stanu technicznego budynku użyteczności publicznej (internatu) przy ul. Chemików 6 w Nowym Dworze Mazowieckim poprzez wykonanie termomodernizacji oraz rozbudowy budynku o szyb windowy zewnętrzny



Ogłoszenie z dnia 2017-09-21

Ogłoszenie nr 500031851-N-2017 z dnia 21-09-2017 r.

Nowy Dwór Mazowiecki: Poprawa stanu technicznego budynku użyteczności publicznej (internatu) przy ul. Chemików 6 w Nowym Dworze Mazowieckim poprzez wykonanie termomodernizacji oraz rozbudowy budynku o szyb windowy zewnętrzny
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 368057-2016

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 15455-2017

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Nowodworski, Krajowy numer identyfikacyjny 1327003400000, ul. ul. Ignacego Paderewskiego , 05100 Nowy Dwór Mazowiecki, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 22 765 32 90, e-mail starosta.wnd@powiatypolskie.pl, faks 22 765 32 91.
Adres strony internetowej (url): www.bip.nowodworski.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Poprawa stanu technicznego budynku użyteczności publicznej (internatu) przy ul. Chemików 6 w Nowym Dworze Mazowieckim poprzez wykonanie termomodernizacji oraz rozbudowy budynku o szyb windowy zewnętrzny

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZP.272.27.2016

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

. OPIS TECHNICZNY - CZĘŚĆ OGÓLNA: Przedmiot inwestycji Przedmiotem inwestycji jest wykonanie zadania pn. "Poprawa stanu technicznego budynku użyteczności publicznej (internatu) przy ul. Chemików 6 w Nowym Dworze Mazowieckim poprzez wykonanie termomodernizacji oraz rozbudowy budynku o szyb windowy zewnętrzny". Zamówienie to podzielono na dwie części: - Cz. 1.: "Termomodernizacja budynku biurowego na potrzeby jednostek organizacyjnych powiatu nowodworskiego", - "Cz. 2. Rozbudowa budynku o szyb windowy zewnętrzny przystosowany do ruchu osób niepełnosprawnych" Niniejsza inwestycja ma na celu poprawę stanu technicznego budynku poprzez wykonanie termomodernizacji oraz poprawę dostępu do budynku dla osób niepełnosprawnych poprzez wykonanie widny zewnętrznej. Lokalizacja inwestycji Inwestycja zlokalizowana jest w miejscowości Nowy Dwór Mazowiecki (ul. Chemików 6), Powiat Nowodworski. Inwestor Inwestorem zadania jest Powiat Nowodworski z siedzibą przy ul. Ignacego Paderewskiego 1B, 05 - 100 Nowy Dwór Mazowiecki. II. OPIS TECHNICZNY - CZĘŚĆ SZCZEGÓŁOWA: Opis ogólny - część I i II: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie termomodernizacji budynku użyteczności publicznej oraz wykonanie szybu windowego zewnętrznego przystosowanego do ruchu osób niepełnosprawnych w miejscowości Nowy Dwór Mazowiecki. Budynek składa się z czterech segmentów o rzucie prostokątnym jednak zakres robót obejmuje wykonanie termomodernizacji segmentu C budynku użyteczności publicznej oraz wykonanie szybu windowego zewnętrznego do tego segmentu. Segment C jest niezależnym pięciokondygnacyjnym, niepodpiwniczonym, posiadającym dwie klatki schodowe budynkiem oddylatowanym od części B oraz D. Ponadto budynek posiada dodatkowe wyjście z budynku byłej kotłowni z poziomu parteru. Do budynku w szycie od strony północno-wschodniej została zaprojektowana winda. Dokumentacja projektowa termomodernizacji obejmuje wykonanie jej na całym budynku, jednak przedmiotem inwestycji jest wykonanie termomodernizacji tylko na segmencie C. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki Nr 1 - 6 do SIWZ.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45320000-6,

45321000-3,

45421100-5,

45232460-4,

45315600-4,

45311000-0,

45314300-4,

45200000-9,

45313100-5,

45310000-3,

45311100-1,

45311200-2,

45316000-5,

45314310-7

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
do dnia 30.06.2017 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Termomodernizacji budynku biurowego na potrzeby jednostek organizacyjnych powiatu nowodworskiego
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 25/01/2017
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

P.P.H.U. ANETKA Aneta Cieślińska, , ul. B.Prusa 7, 05-102, Nowy Dwór Mazowiecki, kraj/woj. mazowieckie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 1105210.71 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
28/08/2017

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
- dodatkowe roboty związane z usunięciem krat w oknach na parterze - skucie występów z elewacji budynku - wykonanie dodatkowych kanałów elewacyjnych pod instalacje teletechniczne i elektryczne niskoproądowe - zamurowanie otworów po rozbiórce łącznika - przygotowanie pomieszczeń pod przyszły węzł ciepłowniczy - wprowadzenie zasilania do budynku segmentu C. Łączna wartość zmian 167 861,34 zł brutto

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
- zmiana części opraw oświetleniowych - zmiana formy oświetlenie zewnętrznego budynku z oświetlenia elewacyjnego na tzw. oświetlenie ogrodowe - zmiana korytek do rozprowadzenia instalacji teletechnicznej na większe. Łączne zmniejszenie wartości umowy z Wykonawcą o kwotę 40 535,52 zł brutto.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W trakcie realizacji robót budowlanych objętych umową nr IDP.273.1.2017 z dnia 25.01.2017r. okazało się, iż konieczne staje się wykonanie dodatkowych robót budowlanych, nieobjętych zamówieniem podstawowym, które stały się niezbędne do zakończenia procesu budowlanego podjętego w ramach w/w umowy. Poniżej zestawienie przedmiotowych dodatkowych robót budowlanych wraz z uzasadnieniem konieczności ich zlecenia. 1) dodatkowe roboty związane z usunięciem krat w oknach na parterze (poz. 1-2 załączonego kosztorysu do aneksu) - w trakcie realizacji robót związanych z usunięciem krat na parterze budynku, po dokonaniu czynności rozbiórkowych, okazało się, iż wbudowane kraty zostały obsadzone w sposób niezgodny ze sztuką budowlaną - elementy konstrukcyjne krat wbudowane zostały w elementy ścian budynku, które zgodnie z dokumentacją przetargową, nie były przewidziane do rozbiórki. Stwierdzenie tego faktu było niemożliwe przed dokonaniem czynności rozbiórkowych. W związku z powyższym koniecznym staje się wykonanie dodatkowych robót budowlanych w zakresie wykonania dodatkowych czynności rozbiórkowych w ścianach na parterze budynku w celu usunięcia wbudowanych tam krat oraz zabudowanie powstałych otworów zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Zmiana powoduje zwiększenie wynagrodzenia Wykonawcy o kwotę 1 013,03 zł brutto; 2) skucie występów z elewacji budynku (poz. 3-6 załączonego kosztorysu do aneksu) - w trakcie prowadzenia prac termomodernizacyjnych okazało się, iż przyjęte w dokumentacji projektowej rozwiązanie polegające na wykonaniu ocieplenia występów występujących na elewacji budynku nie odpowiada przyjętym dla procesu budowlanego wymogom technologicznym, gdyż z uwagi na znaczną ilość niewielkich elementów konstrukcyjnych, istnieje duże prawdopodobieństwo nietrwałości takiego rozwiązania, co w niedługim czasie będzie wiązało się z wystąpieniem pęknięć i ubytków w elewacji, powstałych nie z winy Wykonawcy realizującego roboty termomodernizacyjne zgodnie z przyjętym w dokumentacji projektowej rozwiązaniem. W związku z powyższym zdecydowano, iż w celu uniknięcia powstania przedmiotowych wad, należy usunąć występy z elewacji budynku. Ich istnienie na budynku, a w dalszej kolejności ich ocieplanie zgodnie z rozwiązaniem wskazanym w dokumentacji projektowej, nie przekłada się w żaden pozytywny sposób na parametry grzewcze budynku, a dodatkowo finalnie może grozić częściową dewastacją wykonanych robót. W związku z powyższym koniecznym staje się ich usunięcie w celu zachowania jednolitości warstwy ocieplenia budynku. Zmiana powoduje zwiększenie wynagrodzenia Wykonawcy o kwotę 32 277,98 zł brutto; 3) wykonanie dodatkowych kanałów elewacyjnych pod przyszłe instalacje teletechniczne i elektryczne niskoprądowe (poz. 7 - 9 załączonego kosztorysu do aneksu) - w trakcie realizacji robót termomodernizacyjnych Zamawiający podjął decyzję o częściowej zmianie przeznaczenia obiektu dawnego internatu. Zmiana ta wymusza dostosowanie rozwiązań projektowych do nowych założeń eksploatacyjnych budynku, w tym do zwiększonego zapotrzebowania na miejsce pod przyszłe rozprowadzenie w/w instalacji. Analiza możliwych do zastosowania w tej sytuacji rozwiązań technologicznych wskazała, iż najlepszy efekt da wykonanie dodatkowych kanałów do rozprowadzenia instalacji pod wykonywaną zewnętrzną warstwą termoizolacyjną budynku. Rozwiązanie takie jest rozwiązaniem nowoczesnym i gwarantującym możliwość rozbudowy sieci instalacyjnej w ciągu kolejnych lat eksploatacji budynku, zgodnie z bieżącymi potrzebami Zamawiającego i jego możliwościami finansowymi. Jedynym warunkiem wykonania takiego rozwiązania jest jego zintegrowanie z wykonywanymi obecnie pracami termomodernizacyjnymi. Zakrycie budynku warstwą termoizolacyjną nie pozwoli na późniejsze wykonanie takiego rozwiązania i finalnie będzie skutkowało koniecznością prowadzenia wszelkich instalacji teletechnicznych i elektrycznych niskoprądowych poprzez wykucia w ścianach wewnętrznych budynku, co jest rozwiązaniem bardziej czasochłonnym, droższym oraz mniej efektywnym, gdyż nie pozwala na rozbudowę w/w instalacji bez uszczerbku dla wykonanych wewnątrz budynku prac remontowo - wykończeniowych. W związku z powyższym za zasadną uznaje się realizację dodatkowych robót budowlanych w zakresie wykonania dodatkowych kanałów pod przyszłe instalacje teletechniczne i elektryczne niskoprądowe pod warstwą termoizolacyjną budynku. Zmiana powoduje zwiększenie wynagrodzenia Wykonawcy o kwotę 4 753,67 zł brutto; 4) zamurowanie otworów po rozbiórce łącznika (segment B) wraz z przeprowadzeniem instalacji wodno - kanalizacyjnej oraz instalacji elektrycznej, która przechodziła przez łącznik (poz. 10 - 22 załączonego kosztorysu do aneksu) - w trakcie realizacji robót termomodernizacyjnych Zamawiający dokonał sprzedaży budynku stanowiącego segment A obiektu dawnego internatu. W związku z powyższym podjęto decyzję o rozbiórce segmentu B budynku dawnego internatu, tzw. "łącznika", celem odseparowania budynku stanowiącego własność Zamawiającego od budynku, który został sprzedany. Rozbiórka tzw. "łącznika" spowodowała, iż w murach budynku poddawanego pracom termomodernizacyjnym powstał znacznej wielkości otwór uniemożliwiający zakończenie przewidzianych dokumentacją projektową prac z zakresu ocieplenia budynku. W związku z powyższym - w celu zakończenia przedmiotowych prac należy zamurować powstały otwór oraz - w powstających murach - przeprowadzić stosowne instalacje wodno - kanalizacyjne oraz elektryczne gwarantujące ciągłość sieci w w/w zakresie. Z uwagi na fakt, iż przedmiotowe prace są niezbędne do zakończenia procesu inwestycyjnego objętego umową nr IDP.273.1.2017, postanowiono o ich wykonaniu w ramach realizacji dodatkowych robót budowlanych. Zmiana powoduje zwiększenie wynagrodzenia Wykonawcy o kwotę 23 354,15 zł brutto; 5) przygotowanie pomieszczeń pod przyszły węzeł ciepłowniczy (poz. 24 - 78 załączonego kosztorysu do aneksu) - w trakcie realizacji robót termomodernizacyjnych Zamawiający dokonał sprzedaży budynku stanowiącego segment D obiektu dawnego internatu. Sprzedaż segmentu D spowodowała, iż segment C poddawany pracom termomodernizacyjnym został pozbawiony dostępu do węzła cieplnego znajdującego się w sprzedanym segmencie D. Zamawiający zakładał przeniesienie dotąd użytkowanego węzła do segmentu C i podłączenie pod niego budowanych instalacji cieplnych. Ocena stanu technicznego dotąd użytkowanych urządzeń dokonana przez Zakład Energetyki Cieplnej Sp. z o.o., realizujący dostawy ciepła na terenie Nowego Dworu Mazowieckiego, wskazała na zły stan dotychczas użytkowanych urządzeń i niemożliwość ich przeniesienia do segmentu C. W związku z powyższym koniecznym staje się wykonanie nowego przyłącza cieplnego, co w konsekwencji skutkuje obowiązkiem przygotowania przez Zamawiającego jednego z pomieszczeń segmentu C pod pomieszczenie dla nowego węzła cieplnego. Pomieszczenie to należy przygotować zgodnie z wymogami w/w dostawcy ciepła (dostawca ciepła nie wykonuje robót budowlanych w ramach przygotowania pomieszczeń pod węzły ciepłownicze). Ponieważ budowa nowego węzła cieplnego ma bezpośredni wpływ na prowadzone w ramach umowy nr IDP.273.1.2017 roboty w zakresie wymiany instalacji grzewczej w budynku a w szczególności na sposób jej wyprowadzenia z pomieszczenia nowego węzła, zdecydowano o konieczności wykonania robót dodatkowych w zakresie przygotowania pomieszczenia pod nowy węzeł ciepłowniczy w integracji z prowadzonymi pracami w zakresie wymiany instalacji grzewczej w budynku dawnego internatu. Zmiana powoduje zwiększenie wynagrodzenia Wykonawcy o kwotę 61 431,61 zł brutto; 6) wprowadzenie zasilania do budynku segmentu C (poz. 23 załączonego kosztorysu do aneksu) - w trakcie realizacji robót termomodernizacyjnych Zamawiający dokonał sprzedaży budynku stanowiącego segment A obiektu dawnego internatu. W związku z powyższym podjęto decyzję o rozbiórce segmentu B budynku dawnego internatu, tzw. "łącznika", celem odseparowania budynku stanowiącego własność Zamawiającego od budynku, który został sprzedany. Rozbiórka tzw. "łącznika" spowodowała, iż budynek segmentu C został pozbawiony instalacji zasilającej. Brak tej instalacji skutkuje niemożliwością dokończenia prac branży elektrycznej realizowanej w ramach umowy nr IDP.273.1.2017. W związku z powyższym koniecznym staje się wykonanie dodatkowych robót budowlanych nieobjętych dokumentacją projektową w zakresie wprowadzenia zasilania do budynku dawnego internatu celem zakończenia robót w zakresie branżowych robót elektrycznych objętych w/w umową. Zmiana powoduje zwiększenie wynagrodzenia Wykonawcy o kwotę 45 030,90 zł brutto. Z uwagi na fakt, iż wykonanie zamówienia podstawowego objętego umową nr IDP.273.1.2017 jest nierozerwalnie związane i uzależnione od wykonania w/w robót dodatkowych, ich wykonanie należy powierzyć Wykonawcy zamówienia podstawowego, tj. firmie P.P.H.U. "ANETKA" Aneta Cieślińska z siedzibą w Nowym Dworze Mazowieckim na mocy art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych. Wykonawca ten prowadzi roboty na przedmiotowym obiekcie budowlanym i odpowiada za prawidłowe wykonanie całości prac i finalną realizację zamówienia zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i obowiązującymi przepisami. Powierzenie mu wykonania w/w robót budowlanych zagwarantuje Zamawiającemu pełne wykonanie celów stawianych zadaniem inwestycyjnym objętym w/w umową a także przejrzystość w zakresie dochodzenia ewentualnych roszczeń z tytułu gwarancji jakości i rękojmi za wady wykonanych robót budowlanych. Charakter w/w dodatkowych robót budowlanych wskazuje, że ich wykonanie jest niezbędne do wykonania zamówienia podstawowego, ponieważ ich efekt stanowi techniczną całość z efektem robót wykonywanych w ramach zamówienia podstawowego i tylko ich jednoczesne wykonanie może zagwarantować rezultat zakładany dla przedmiotowego zadania inwestycyjnego. Zmiana Wykonawcy na tym etapie realizacji robót wiązałaby się z dodatkowym czasem na realizację zamówienia podstawowego z uwagi na konieczność wstrzymania wykonywania części robót realizowanych w ramach tego zamówienia do czasu wprowadzenia na budowę nowego Wykonawcy i wykonania przez niego w/w robót dodatkowych, choćby po to, by zniszczeniu nie uległy prace wykonywane w ramach zamówienia podstawowego. To w konsekwencji skutkowałoby znacznym przesunięciem w czasie odbioru prac objętych zamówieniem podstawowym w ramach umowy nr IDP.273.1.2017, co pozostałoby nie bez wpływu na termin wykonywania robót przewidzianych dla dalszych etapów procesu inwestycyjnego dla budynku dawnego internatu. Przy zleceniu w/w robót dodatkowych firmie P.P.H.U. "ANETKA" Aneta Cieślińska proces budowlany nie zostaje wstrzymany a termin realizacji całości zamówienia zostałby wydłużony o niezbędne minimum (tj. do dnia 15.09.2017r.). Dodatkowo wskazać należy, iż powierzenie w/w robót budowalnych innemu niż wskazany wyżej Wykonawca, musiałoby się wiązać z dodatkowymi kosztami po stronie Zamawiającego, związanymi z koniecznością zabezpieczenia przez w/w Wykonawcę dotychczas wykonanych robót. Wartość każdej z w/w zmian umowy wynikającej ze zlecenia w/w Wykonawcy dodatkowych robót budowlanych nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie o zamówienie publiczne nr IDP.273.1.2017. Progu tego nie przekracza nawet łączna ich wartość określona na kwotę 167 861,34 zł brutto. Dodatkowo, w trakcie realizacji robót budowlanych objętych umową nr IDP.273.1.2017, Zamawiający - biorąc pod uwagę czynniki w zakresie późniejszej eksploatacji budynku podjął decyzję o zmianie sposobu wykonania części elementów przedmiotu zamówienia w zakresie prac elektrycznych. Poniżej zestawienie przedmiotowych zmian wraz z uzasadnieniem. 1) zmiana części opraw oświetleniowych z opraw medycznych na rastrowe - sporządzona dokumentacja projektowa zakładała wykonanie medycznych opraw oświetleniowych w pomieszczeniach przeznaczonych dla Poradni Pedagogiczno - Psychologicznej. Zakres działalności tych podmiotów nie wymaga jednakże, by w zajmowanych przez nie pomieszczeniach konieczny stał się montaż opraw medycznych zasadniczo wykorzystywanych w segmencie służby zdrowia. Posiadane przez nie parametry techniczne i użytkowe znacznie przewyższają potrzeby Zamawiającego w tym zakresie, a jednocześnie generują wyższe koszty eksploatacyjne. Ich montaż zgodnie z dokumentacją projektową okazuje się w tej sytuacji nadmiernym wydatkiem po stronie Zamawiającego, zwłaszcza biorąc pod uwagę przyszłe koszty związane z ich użytkowaniem. W związku z powyższym postanowiono o dokonaniu zmiany umowy w zakresie montażu opraw oświetleniowych w pomieszczeniach przeznaczonych dla Poradni Pedagogiczno - Psychologicznej i ich zamianie na tańsze w montażu i eksploatacji oprawy rastrowe, w stopniu wystarczającym spełniające potrzeby Zamawiającego w tym zakresie. Zmiana powoduje obniżenie wynagrodzenia Wykonawcy o kwotę 7 501,46 zł brutto; 2) zmiana formy oświetlenia zewnętrznego budynku z oświetlenia elewacyjnego na tzw. oświetlenie ogrodowe - sporządzona dokumentacja projektowa zakładała wykonanie oświetlenia zewnętrznego budynku w technologii oświetlenia elewacyjnego. W trakcie realizacji zamówienia objętego umową nr IDP.273.1.2017 okazało się, iż z uwagi na przyjętą formę zagospodarowania terenu wokół budynku objętego zamówieniem, możliwa jest zmiana technologii wykonania oświetlenia budynku z technologii elewacyjnej na technologię o znacznie niższych kosztach montażu oraz kosztach eksploatacyjnych, tj. technologię tzw. oświetlenia ogrodowego. W technologii tej budynek jest oświetlany od podłoża ku górze, bez konieczności montażu sieci oświetleniowej o znacznej rozpiętości i zasięgu na całej elewacji budynku, co przekłada się również na ograniczenie stopnia jej awaryjności. W związku z powyższym, biorąc pod uwagę wszystkie wskazane wyżej czynniki postanowiono o zmianie technologii wykonania oświetlenia budynku w stosunku do założeń przyjętych w dokumentacji projektowej z oświetlenia elewacyjnego na tzw. oświetlenie ogrodowe. Zmiana powoduje obniżenie wynagrodzenia Wykonawcy o kwotę 56 680,48 zł brutto; 3) zmiana korytek do rozprowadzenia instalacji teletechnicznej na większe - w związku z częściową zmianą koncepcji zagospodarowania budynku w trakcie realizacji robót budowlanych objętych umową nr IDP.273.1.2017 i w konsekwencji - ze wzrostem zapotrzebowania na ilość instalacji teletechnicznej wewnątrz budynku, konieczna stała się zmiana w zakresie parametrów technicznych korytek służących do rozprowadzenia w/w instalacji. Wielkość korytek przewidzianych w dokumentacji projektowej nie pozwala w tym momencie na poprowadzenie instalacji teletechnicznej zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, gdyż nie spełniają one parametrów wytrzymałościowych z uwagi na swoją średnicę. Stąd - niezbędnym staje się montaż korytek o większej średnicy i odpowiednich do potrzeb Zamawiającego parametrach technicznych. Zmiana powoduje zwiększenie wynagrodzenia Wykonawcy o kwotę 23 646,42 zł brutto. Wszystkie w/w zmiany - wskazane w poz. 23 załączonego kosztorysu do aneksu - należy zrealizować w oparciu o art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy - Prawo zamówień publicznych. Po uwzględnieniu zwiększeń i zmniejszeń wynagrodzenia Wykonawcy wynagrodzenie umowne należy zmniejszyć o kwotę 40 535,52 zł brutto. Łączna, finalna wartość zmian jest zatem mniejsza niż kwota określona w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy - Prawo zamówień publicznych i jest mniejsza od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie. Z uwagi na fakt, iż zmiany w zakresie branży elektrycznej powodują tak zmniejszenie, jak i zwiększenie wynagrodzenia umownego Wykonawcy, ich łączna, finalna wartość (po zbilansowaniu) została wskazana w poz. 23 załączonego kosztorysu do aneksu. Z uwagi na ograniczenie funkcjonalności programu kosztorysowego Wykonawcy nie ma innej możliwości wyrażenia zmian w tym zakresie niż wartość zbilansowana. Po uwzględnieniu wszystkich w/w zmian wartość wynagrodzenia Wykonawcy związana z realizacją umowy nr IDP.273.1.2017 ulegnie zwiększeniu o kwotę 127 325,82 zł brutto i będzie wynosić 1 486 734,99 zł brutto.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.