eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Boguchwała › Etap 1 pn"Rozbudowa i przebudowa budynku Domu Ludowego w Mogielnicy z przeznaczeniem na działalność Środowiskowego Domu Samopomocy" Etap 2 pn"Rozbudowa budynku OSP w Mogielnicy"



Ogłoszenie z dnia 2018-02-02

Ogłoszenie nr 500025312-N-2018 z dnia 02-02-2018 r.

Boguchwała: Etap 1 pn: "Rozbudowa i przebudowa budynku Domu Ludowego w Mogielnicy z przeznaczeniem na działalność Środowiskowego Domu Samopomocy" Etap 2 pn: "Rozbudowa budynku OSP w Mogielnicy"
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego 2014-2020, Oś priorytetowa VI Spójność przestrzenna i społeczna, działanie 6.2 Infrastruktura ochrony zdrowia i pomocy społecznej, poddziałanie 6.2.2 Infrastruktura pomocy społecznej- typ projektu 1

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 12402 - 2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 21142 - 2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 46327 - 2017

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Boguchwała, Krajowy numer identyfikacyjny 69058200000000, ul. Suszyckich 33, 36-040 Boguchwała, woj. podkarpackie, państwo Polska, tel. 017 8755201, e-mail um@boguchwala.pl, faks 017 8755209.
Adres strony internetowej (url): www.bip.boguchwala.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Etap 1 pn: "Rozbudowa i przebudowa budynku Domu Ludowego w Mogielnicy z przeznaczeniem na działalność Środowiskowego Domu Samopomocy" Etap 2 pn: "Rozbudowa budynku OSP w Mogielnicy"

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

WO-ZP.271.1.2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i rozbudowa budynku Lokalnego Ośrodka Kultury i Ochotniczej Straży Pożarnej w Mogielnicy z utworzeniem pomieszczeń na potrzeby Środowiskowego Domu Samopomocy. Obiekt zlokalizowany jest przy drodze powiatowej 1407 oraz posiada bezpośredni z nich zjazd. Jest to budynek o prostej bryle, dwukondygnacyjny, z poddaszem nieużytkowym o wymiarach ok. 29,51 m x 21,99 m i wysokości 10,03 m w kalenicy. Powierzchnia zabudowy wynosi 438,10 m2, powierzchnia użytkowa wynosi 610,55 m2, kubatura stanowi 3262 m3. Roboty związane z przebudową polegać będą między innymi na: - robotach demontażowych ścianek działowych i ścian zewnętrznych w niezbędnym zakresie, - robotach demontażowych istniejących w budynku instalacji: elektrycznej i sanitarnej oraz wykonaniu nowych instalacji: elektrycznej, wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, wentylacji, klimatyzacji, centralnego ogrzewania, ppoż. - robotach wzmacniających układ konstrukcyjny, - robotach rozbiórkowych okładzin ściennych i posadzek oraz wykonaniu nowych, - wymianie stolarki okiennej i drzwiowej, - robotach wykończeniowych. - przebudowie i wykonaniu przyłączy sanitarnych 9woda, kanalizacja, gaz), - utwardzeniu terenu: wykonaniu placu manewrowego, dojść, dojazdów, chodników, - wyposażeniu w urządzenia technologii kuchni oraz meble kuchenne, - dostawie i montażu windy osobowej dla osób niepełnosprawnych, - dostawie i montażu akustycznej ścianki mobilnej, Budynek podlega termomodernizacji. Rozbudowa związana będzie z wykonaniem garaży dla wozów bojowych OSP. Są to nowe pomieszczenia bezpośrednio połączone z budynkiem podlegającym przebudowie. Wymiary garaży: 14,15 m x 11,15 m, wysokość 8,25 m. Roboty polegać będą na: - wykonaniu posadzki, - wykonaniu instalacji elektrycznej oraz wodociągowej, - wykonaniu odciągu spalin, - montażu stolarki okiennej i drzwiowej, - wykonaniu tynków, gładzi, powłok malarskich, - wykonaniu pokrycia dachowego, - wykonaniu elewacji. UWAGA: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony jest w załączonych do SIWZ Projektach wykonawczych, Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz przedmiarach robót. Wskazane z nazwy materiały i urządzenia podane w dokumentacji projektowej oraz szczegółowych specyfikacjach technicznych, stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ, należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza stosowanie materiałów i urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych niż podane w dokumentacji technicznej. Minimalne wymagania materiałów i urządzeń równoważnych podają instrukcje równoważności stanowiące załączniki do dokumentacji projektowej. Zamawiający wprowadza następujące wymagania: 1. Drewno użyte do realizacji elementów budowlanych projektu oraz drewno użyte do wykonania elementów wyposażenia musi mieć legalne źródło pochodzenia. 2. W ramach realizacji projektu zastosowane zostaną urządzenia o klasie energetycznej min. A + oraz wykorzystane energooszczędne źródła oświetlenia. 3. Wykonawca zapewnieni pracownikom i procesom technologicznym dostęp do niezbędnych mediów w zgodzie z obowiązującymi przepisami (woda, ścieki, odpady energia elektryczna). 4. W trakcie przebudowy i rozbudowy powstaną ścieków bytowe wytworzone przez pracowników realizujących inwestycję. W związku z tym należy usytuować przenośne toalet typu Toi-Toi. Ścieki socjalne gromadzone będą w szczelnych zbiornikach, stanowiących wyposażenie kabiny sanitarnej i odbierane przez specjalistyczną firmę zewnętrzną. 5. Na placu budowy zostaną wydzielone miejsca do czasowego magazynowania wytworzonych odpadów. Wytworzone odpady będą przekazane podmiotom posiadającym wymagane prawem decyzje administracyjne. 6. W okresie budowy wykonawca robót będzie miał obowiązek utrzymania terenu budowy w należytym stanie, a także zobowiązany będzie do stosowania przepisów i norm dotyczących ochrony środowiska na terenie budowy i wokół budowy oraz do unikania uszkodzeń lub uciążliwości względem osób lub dóbr publicznych i innych a wynikających z nadmiernego hałasu, wibracji, zanieczyszczenia lub innych przyczyn powstałych w następstwie jego działań. Stosownie do art. 30 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. ustawy Pzp, wykonawca powołujący się na zastosowanie materiałów równoważnych powinien wykazać, iż spełniają one wymogi zamawiającego w szczególności poprzez udokumentowanie załączonymi do oferty informacjami na temat parametrów techniczno - wytrzymałościowych, szczegółowych rysunków technicznych, atestów, aprobat, deklaracji zgodności, kartami katalogowymi urządzeń i materiałów zamiennych. Niniejsze dokumenty muszą w sposób jednoznaczny stwierdzać równoważność proponowanych materiałów i urządzeń w stosunku do przyjętych w projekcie. Zamawiający wskazuje, że zgodnie z zapisami art. 29 ust. 5 oraz art. 30 ust. 8 pkt 1) ustawy Prawo zamówień publicznych, wymagania dotyczące dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz uwzględniające potrzeby użytkowników zostały zawarte w opisie przedmiotu zamówienia (dokumentacja projektowa). Obliczona cena będzie miała charakter ryczałtowy. Wymagania dotyczące stosowania art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych: 1. Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych oraz art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: wykonywanie prac fizycznych związanych z robotami budowlanymi, a w szczególności roboty: betoniarskie, zbrojarskie, murarskie, tynkarskie, posadzkarsko-okładzinowe. 2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3. Wykonawca jest zobowiązany umożliwić Zamawiającemu przeprowadzenie takiej kontroli, w tym udzielić niezbędnych wyjaśnień, informacji oraz przedstawić dokumenty pozwalające na sprawdzenie realizacji przez Wykonawcę obowiązków dotyczących zatrudnienia. 4. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu, wskazane przez Zamawiającego a wymienione poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy, 2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania, 3) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; 4) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 5. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kar umownych w wysokości określonej we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ.. 6. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności. 7. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 8. Niezależnie od obowiązku zapłaty kar umownych, o których mowa w § 13 ust. 1 pkt j-l umowy stanowiącej załącznik nr 8 do SIWZ, skierowanie - do wykonywania czynności określonych w pkt 1 - osób nie zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, stanowić będzie podstawę do odstąpienia odmowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.


II.4) Główny kod CPV: 51112000-0
Dodatkowe kody CPV:

45200000-9,

45300000-0,

45400000-1

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
data zakończenia: 30/01/2018

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: Etap 1 pn: "Rozbudowa i przebudowa budynku Domu Ludowego w Mogielnicy z przeznaczeniem na działalność Środowiskowego Domu Samopomocy" Etap 2 pn: "Rozbudowa budynku OSP w Mogielnicy
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 08/03/2017
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

rzedsiębiorstwo Wielobranżowe POLBUD Tadeusz Szczepański, , ul. Słowackiego 24, 35-064, Rzeszów, kraj/woj. podkarpackie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 1822615.27 pln.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
29/12/2017

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
Zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt 1 Pzp zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zmiany zostały przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postaci jednoznacznych postanowień umownych, które określają ich zakres, w szczególności możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia wykonawcy, i charakter oraz warunki wprowadzenia zmian. Zamawiający w ogłoszeniu o zamówieniu nr 12402-2017 z dnia 23-01-2017 sekcja VI.5 oraz w załączniku do SIWZ tj. wzorze umowy §14 ust. 2.3 zawarł postanowienia, zgodnie z którym "Zamawiający dopuszcza, za zgodą projektanta, zmianę sposobu wykonania poszczególnych robót przy zachowaniu parametrów oraz możliwość zastosowania materiałów zamiennych, innych technologii lub rozwiązań, gdy zmiana taka jest korzystna dla Zamawiającego, nie spowoduje wzrostu kosztów inwestycji lub wpłynie na przyspieszenie terminu zakończenia robót.

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Udzielenie robót dodatkowych jest możliwe na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 2 Pzp. tj. w przypadku udzielenia dotychczasowemu Wykonawcy robót budowlanych, robót nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki:a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego, c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej;

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Opis zmian Pkt. 1) Po rozbiórce podłogi drewnianej z desek na legarach na Sali ogólnej (aktywizacji), pokazała się różnica poziomów pomiędzy projektowanymi posadzkami piętra budynku. Ze względu na potrzebę zachowania posadzek na jednym poziomie, konieczne jest uzupełnienie różnicy wysokości styropianem grubości 10 cm. Pkt. 2) Wymagana przepisami technicznymi szerokość drzwi ewakuacyjnych wynosi 120 cm. Uzyskanie powyższej szerokości w przypadku zaprojektowanych drzwi aluminiowych, nie jest możliwe ze względu na konstrukcję tych drzwi. Drzwi aluminiowe po otwarciu zawężają światło przejścia o szerokość ościeżnic oraz grubość skrzydła drzwiowego. Konieczna jest zamiana drzwi aluminiowych na płytowe o szerokości światła przejścia 120 cm. Z uwagi na ograniczenia konstrukcyjne nie ma możliwości poszerzenia otworu drzwiowego. Układ istniejącej konstrukcji stropu, zlokalizowanego nad korytarzem piętra przy drzwiach D5, nie pozwala na wbudowanie belki B7 według projektu, ze względu na brak wymaganej szerokości oparcia. Jako podparcie dla belki B7, zaprojektowano dodatkowy słup, który pozwoli na oparcie belki oraz dodatkowo usztywni konstrukcję ramy w której montowane będą drzwi D5. Pkt. 3) Drzwi D4 zaprojektowano jako aluminiowe o szerokości światła przejścia 112 cm, jednak ze względu na aluminiową konstrukcję drzwi, w istniejącym otworze ściany o szerokości 124 cm, możliwy jest montaż drzwi o max. szerokości światła przejścia 100 cm. Uzgodniono z autorem projektu montaż drzwi ppoż. o szerokości światła 100 cm. Dodatkowo roboty rozbiórkowe wykazały pękniecie filara drzwiowego drzwi D4, wykonanego z cegły pełnej. Filar wymaga przemurowania, co pozwoli na stabilizację konstrukcji drzwi D4. Pkt. 4) Rozbiórka części stropu nad salą ogólną (aktywizacji) wykazała brak podparcia fragmentu istniejącego stropu nad zaprojektowaną belką BS2. Powiązanie istniejącego stropu, wykonanego z płyt kanałowych ze stropem żelbetowym, wymaga wykonania dodatkowego fragmentu stropu żelbetowego wiążącego oba elementy. Pkt. 5) Sklepienia łukowe nad oknami O6 i O7 opierały się na niestabilnej konstrukcji z desek i cienkich płyt drewnianych, wygiętych w łuk, które ze względu na brak nośności musiały zostać rozebrane. Rozbiórka konstrukcji drewnianej pokazała pęknięcia cegieł sklepienia łukowego oraz ubytki w zaprawie, powodujące wypadanie cegieł. Konieczna jest rozbiórka sklepień łukowych oraz łuków przy filarach w podcieniu budynku, ze względu na zaistniałe zagrożenie bezpieczeństwa użytkowników budynku. Planuje się zamienić okna łukowe na okna prostokątne, przekryte nadprożami prefabrykowanymi, co pozwoli na wykonanie robót budowlanych zamiennych w kwocie umownej zadania. Pkt. 6) Skucie tynków w pomieszczeniach SDŚ (pracownia kulinarna i magazynek) oraz pom. LOK-u nr 17, wykazało brak nadproży nad istniejącymi otworami okiennymi. Zamiast nadproży wbudowane są ramki z desek, wypełnione cegłą i uzupełnione styropianem. Planuje się montaż nadproży z ceowników (2xC120 mm) - 3 szt. nadproży. Pkt. 7) Istniejące schody, prowadzące z poziomu I-go pietra na poddasze budynku, nie spełniają wymagań warunków technicznych ze względu na ich wysokość. Konieczne jest obniżenie pierwszego stopnia oraz uzupełnienie zaprawą cementową pozostałych stopni w biegu klatki schodowej, co pozwoli na dostosowanie do obowiązujących przepisów technicznych. Pkt. 8) Ze względu na zaprojektowaną funkcję obiektu jako środowiskowy dom samopomocy zaistniała potrzeba poprawy bezkolizyjnych dojść do budynku. Z tego względu planuje się zamianę nawierzchni z płyt Jomb, zaprojektowanej na wjeździe, na kostkę betonową bezfazową, pozwalającą na dogodne dojście i dojazd użytkowników środowiskowego domu samopomocy. Planuje się ułożenie płyt Jomb na parkingach oraz drodze wewnętrznej w ilości przewidzianej w umowie, co pozwoli na poprawę funkcjonalności obiektu w kwocie umownej zadania. Pkt. 9) Pierwotnie barierka stalowa zlokalizowana była przy murze oporowym, biegnącym wzdłuż granicy z działką sąsiednią inwestycji od strony wschodniej, jednak ze względu na niwelacje terenu sąsiedniego, barierka nie jest wymagana. Ze względu na dużą różnicę terenu pomiędzy zaprojektowanym placem utwardzonym a rowem melioracyjnym przebiegającym wzdłuż granicy północnej inwestycji, zasadny jest montaż barierki stalowej wzdłuż rowu. Podstawa prawna - Ustawa Prawo Zamówień Publicznych, art. 144: (podać brzmienie właściwe dla danego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego): Pkt 1) art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) Pkt 2) art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) Pkt 3) art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) Pkt 4) art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) Pkt 5) art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) Pkt 6) art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) Pkt 7) art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) Pkt 8) art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) Pkt 9) art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) Wszystkie zmiany na podstawie ww. przepisów, zgodnie z Pzp zostaną wprowadzone aneksem do umowy podstawowej nr RU/110/2017 z dnia 08-03-2017 r. UZASADNIENIE ZGODNOŚCI Z WW. PRZEPISEM: Pkt 1, 3, 4, 5, 6 i 7 ) Udzielenie robót dodatkowych jest możliwe na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 2 Pzp. tj. w przypadku udzielenia dotychczasowemu Wykonawcy robót budowlanych, robót nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego, c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej; W trakcie realizacji Umowy Nr RU/110/2017 na wykonanie zadania pn. "Etap 1 pn: "Rozbudowa i przebudowa budynku Domu Ludowego w Mogielnicy z przeznaczeniem na działalność Środowiskowego Domu Samopomocy" Etap 2 pn: "Rozbudowa budynku OSP w Mogielnicy" zawartej w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego WO-ZP.271.1.2017, stwierdzono konieczność wykonania robot dodatkowych, niewykraczających poza przedmiot zamówienia, które nie były wykazane w dokumentacji projektowej, ani w przedmiarach. Powyższe roboty wystąpiły w trakcie realizacji i wcześniej były niemożliwe do przewidzenia, a wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, dlatego należy powierzyć je Wykonawcy zamówienia podstawowego. Roboty dodatkowe opisane zostały w protokołach konieczności wykonania robot dodatkowych z dnia 14-08-2017 oraz 07-09-2017r. Wartość robót dodatkowych wynosi: Dla pkt 1 - 2 573,53 zł brutto tj. 0,11 % wartości umowy podstawowej. Dla pkt 3 - 117,00 zł brutto tj. 0,005 % wartości umowy podstawowej, Dla pkt 4 - 5 070,26 zł brutto tj. 0,23 % wartości umowy podstawowej, Dla pkt 5 - 324,11 zł brutto tj. 0,01 % wartości umowy podstawowej, Dla pkt 6 - 1 828,16 zł brutto tj. 0,08 % wartości umowy podstawowej Dla pkt 7 - 545,90 zł brutto tj. 0,02 % wartości umowy podstawowej Wartość wszystkich robót dodatkowych wynosi 0,46 % wartości umowy podstawowej, a więc nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego. Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od realizacji zamówienia dodatkowego. Kolejność wykonywania robot wymaga, aby przed zakończeniem robót objętych umową podstawową zostały najpierw wykonane roboty dodatkowe, które nie były ujęte w dokumentacji projektowej ani w przedmiarach, a są niezbędne do prawidłowego ukończenia przebudowy budynku. Ponadto, zmiana Wykonawcy na etapie zakończenia wykonania robót budowlanych objętych przetargiem jest niecelowa, spowodowałaby istotne niedogodności dla Zamawiającego związane z koordynacją działań różnych Wykonawców realizujących zamówienie podstawowe i zamówienie dodatkowe, co mogłoby zagrozić właściwemu wykonaniu zadania, oraz związane byłoby z niewspółmiernie wysokimi kosztami związanymi z procedurą wyboru kolejnego wykonawcy, szczególnie biorąc pod uwagę wartość robót dodatkowych. Pkt 2, 8 i 9 ) Zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt 1 Pzp zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zmiany zostały przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postaci jednoznacznych postanowień umownych, które określają ich zakres, w szczególności możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia wykonawcy, i charakter oraz warunki wprowadzenia zmian. Zamawiający w ogłoszeniu o zamówieniu nr 12402-2017 z dnia 23-01-2017 sekcja VI.5 oraz w załączniku do SIWZ tj. wzorze umowy §14 ust. 2.3 zawarł postanowienia, zgodnie z którym "Zamawiający dopuszcza, za zgodą projektanta, zmianę sposobu wykonania poszczególnych robót przy zachowaniu parametrów oraz możliwość zastosowania materiałów zamiennych, innych technologii lub rozwiązań, gdy zmiana taka jest korzystna dla Zamawiającego, nie spowoduje wzrostu kosztów inwestycji lub wpłynie na przyspieszenie terminu zakończenia robót. Pkt 8 i 9 - Zmiana układu zaprojektowanej nawierzchni z płyt Jomb i kostki betonowej oraz zmiana lokalizacji barierki stalowej spełnia przesłankę określoną w umowie, dotycząca zastosowania innego rozwiązania niż przewidziane w dokumentacji projektowej, zmiana została uzgodniona z autorem projektu, nie wpłynie na koszty inwestycji a jest korzystna dla Zamawiającego i zasadna z punktu widzenia celu jakiemu ma służyć przebudowywany Dom Ludowy w Mogielnicy tj. funkcja środowiskowego domu samopomocy. Pkt 2 - Ze względu na konieczność dostosowania szerokości drzwi ewakuacyjnych do obowiązujących przepisów technicznych, niezbędna jest zamiana drzwi aluminiowych na płytowe i związana z tym konieczność wybudowana słupa podpierającego belkę i usztywniającego konstrukcję ramy w której montowane będą drzwi. Zmiana zgodnie z pkt 2.3 umowy dotyczy zastosowania innego rozwiązania niż przewidziano w projekcie, dodatkowo jest niezbędna do spełnienia wymagań przepisów technicznych dot. szerokości drzwi ewakuacyjnych, nie zwiększy kosztów inwestycji oraz została uzgodniona z projektantem, co znajduje potwierdzenie w protokole konieczności z dnia z dnia 14-08-2017 r.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.