eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nowy Dwór Mazowiecki › Remont budynku internatu przy Zespole Szkół Zawodowych nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim



Ogłoszenie z dnia 2017-09-07

Ogłoszenie nr 500025272-N-2017 z dnia 07-09-2017 r.

Nowy Dwór Mazowiecki: Remont budynku internatu przy Zespole Szkół Zawodowych nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 513856-N-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 107288

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Nowodworski, Krajowy numer identyfikacyjny 1327003400000, ul. ul. Ignacego Paderewskiego , 05100 Nowy Dwór Mazowiecki, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 22 765 32 90, e-mail starosta.wnd@powiatypolskie.pl, faks 22 765 32 91.
Adres strony internetowej (url): www.bip.nowodworski.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Remont budynku internatu przy Zespole Szkół Zawodowych nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZP.272.8.2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

a) OPIS TECHNICZNY - CZĘŚĆ OGÓLNA Przedmiot inwestycji Przedmiotem inwestycji jest wykonanie zadania pn.: Remont budynku internatu przy Zespole Szkół Zawodowych nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim Część 1: "Rozbudowa budynku użyteczności publicznej (dawnego internatu) o szyb windowy zewnętrzny przystosowany do ruchu osób niepełnosprawnych" Lokalizacja inwestycji Inwestycja zlokalizowana jest w miejscowości Nowy Dwór Mazowiecki (ul. Chemików 6), Po-wiat Nowodworski. Inwestor Inwestorem zadania jest Powiat Nowodworski z siedzibą przy ul. Paderewskiego 1B, 05 - 100 Nowy Dwór Mazowiecki. b) OPIS TECHNICZNY - CZĘŚĆ SZCZEGÓŁOWA Opis ogólny: Obiekt objęty dokumentacją projektową będącą w posiadaniu Zamawiającego składa się z czterech segmentów o rzucie prostokątnym. Prace przewidziane do realizacji w ramach niniejszego zamówienia dotyczą segmentu C przedmiotowego obiektu. Będą one polegały na wykonaniu szybu windowego zewnętrznego do tego segmentu. Segment C jest niezależnym pięciokondygnacyjnym, niepodpiwniczonym, posiadającym dwie klatki schodowe budynkiem, oddylatowanym od części B oraz D. Ponadto budynek posiada dodatkowe wyjście z budynku byłej kotłowni z poziomu parteru. Do budynku w szycie od strony północno-wschodniej została zaprojektowana winda. Dane ogólne: Budynek przewidziany do rozbudowy o szyb windowy zewnętrzny przystosowany do ruchu osób niepełnosprawnych znajduje się na działkach nr ewid. 33/34, 33/38, 33/42 obręb 0035 8-09, miejscowość Nowy Dwór Maz., powiat nowodworski. Charakterystyka budynku: - szerokość budynku: 15,85 m - długość budynku: 39,50 m - wysokość budynku: 15,20 m Opis konstrukcji budynku: Budynek w konstrukcji tradycyjnej. Stropodach niewentylowany kryty papą bitumiczną ułożony na stropie DZ-3 na warstwie tłucznia z gazobetonu, dwuspadowy. Ściany zewnętrzne nośne budynku o konstrukcji murowanej z bloczków z gazobetonu. Ściany w dobrym stanie technicznym. Na elewacji południowo-zachodniej widoczne ubytki tynku spowodowane uszkodzonymi obróbkami blacharskimi dachu. Stolarka okienna i drzwiowa - typowa, drewniana. Rynny i rury spustowe z blachy stalowej ocynkowanej. Charakterystyka szybu windowego: 1) rodzaj dźwigu: osobowy, elektryczny, spełniający następujące parametry techniczne: - udźwig nominalny: 630 kg lub 8 osób - prędkość nominalna: 1,0 m/s, - moc silnika: 4,0-4,5 kW - wysokość podnoszenia: ok. 11,16 m - ilość przystanków/dojść: 5/5 - maszynownia: brak 2) kabina spełniająca następujące parametry techniczne: - wymiary kabiny: 1100x1400x2200 mm, - wykonanie: stal nierdzewna, - wyposażenie: poręcze ze stali nierdzewnej, cokół przypodłogowy ze stali nierdzewnej, na podłodze wykładzina antypoślizgowa, oświetlenie LED, wentylator włączany automatycznie, system komunikatów głosowych o stanie dźwigu, - rodzaj / typ łączności głosowej: system komunikacji głosowej z firmą serwisową poprzez stacjonarną linię telefoniczną, system zdalnego monitoringu technicznego. Celem robót budowlanych (dźwigowych) jest dostawa i montaż całkowicie nowego dźwigu elektryczne-go bez maszynowni, służącego do przewozu osób, zgodnego z aktualną normą dźwigową. Dźwig elektryczny po montażu powinien spełniać następujące wymagania funkcjonalno-użytkowe: 1. prędkość dźwigu powinna wynosić 1,0 m/s; 2. powinna być zapewniona regulacja prędkości jazdy kabiny poprzez zmianę szybkości otwarcia/zamknięcia drzwi; 3. ruszanie i zatrzymywanie się kabiny dźwigu powinno następować łagodnie; w przypadku obciążenia kabiny zbliżonego do dopuszczalnego, ruszanie i zatrzymywanie się kabiny na przystanku nie może powodować sygnalizacji przeciążenia spowodowanej nagłym przyspieszeniem lub opóźnieniem ruchu kabiny; 4. kabina powinna zatrzymywać się na przystankach precyzyjnie - ewentualny próg powstały po otwarciu drzwi kabiny powinien być możliwie jak najmniejszy, jednak nie wyższy niż 5 mm; 5. system sterowania dźwigu musi być odporny na zakłócenia elekromagnetyczne oraz nie emitować takich zakłóceń; 6. montaż systemu odzysku energii, falownika i funkcji stand-by głównych podzespołów elektrycznych dźwigu powinien zagwarantować jak największą oszczędność zużycia energii elektrycznej; 7. kabina dźwigu powinna w przypadku sygnału ppoż. dojeżdżać na przystanek ewakuacyjny (parter) i tam się zatrzymywać, a w przypadku zaniku napięcia - dojeżdżać do najbliższego przystanku w celu uwolnienia pasażerów, 8. kabina dźwigu powinna posiadać oświetlenie awaryjne z czasem podtrzymania ok. 2 godz.; 9. kabina powinna być wyposażona we wszystkie niezbędne rozwiązania umożliwiające korzystanie z dźwigu osobom niepełnosprawnym, 10. kabina powinna posiadać załączany automatycznie wentylator zapewniający dostateczną wymianę powietrza; 11. oświetlenie energooszczędne LED kabiny dźwigu powinno wyłączać się po upływie 15 min. od czasu ostatniej jazdy kabiny, a po wyłączeniu powinno być załączane w momencie otwarcia drzwi kabiny; 12. przyciski w panelu sterującym powinny podświetlać się po zadaniu dyspozycji i powinny być oznaczone alfabetem Braille´a; 13. w panelu sterującym w kabinie powinna być zainstalowana stacyjka kluczykowa umożliwiająca blokadę otwarcia drzwi. Dźwig będzie obsługiwać ruch osobowy w budynku pomiędzy istniejącymi kondygnacjami i sporadycznie transport towarów. Zakres projektowanych robót budowlanych: - roboty przygotowawcze i rozbiórkowe, - roboty ziemne, - przygotowanie zbrojenia, - roboty fundamentowe, - ustawienie ścian żelbetowych, - ocieplenie ścian fundamentowych wraz z wykończeniem cokołu, - demontaż grzejników wraz z montażem nowej instalacji c.o., - wykonanie posadzek, - wykonanie stropów żelbetowych wraz z wykończeniem, - docieplenie dachu, - wykonanie sufitów podwieszanych, - prace murowe, - wykonanie stolarki okiennej i drzwiowej, - tynkowanie i malowanie, - termomodernizacja budynku wełną, - obróbki blacharskie, - montaż rynien i rur spustowych, - wykonanie schodów i spocznika przed wejściem, - wykonanie podjazdu dla osób niepełnosprawnych, - ułożenie nawierzchni z kostki przed podjazdem, - wykonanie zadaszenia przed wejściem, - roboty porządkowe, - montaż dźwigu windowego z kabiną, - serwis dźwigu w okresie gwarancji, - montaż instalacji elektrycznych wraz z pracami pomiarowymi, - montaż instalacji uziemiających. Wymagania dotyczące zatrudnienia osób: Zamawiający działając na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych wymaga, by wszystkie osoby wykonujące czynności wskazane powyżej były zatrudnione przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. Zamawiający wymaga również, by na umowę o pracę zatrudnione były także osoby wykonujące w ramach realizacji zamówienia czynności kierowcy samochodów ciężarowych oraz dostawczych. Wymóg powyższy nie jest stawiany wobec osób, które będą sprawować funkcję kierownika budowy oraz kierownika robót branżowych. Wymóg powyższy nie dotyczy samego Wykonawcy lub podwykonawców (w tym wspólników spółek osobowych), którzy realizować będą w/w czynności osobiście na zasadzie samozatrudnienia. Wymóg ten nie dotyczy również dostaw wchodzących w zakres zamówienia. Gwarancja i rękojmia: Minimalny wymagany przez Zamawiającego okres gwarancji na wykonane roboty (oraz wbudowany dźwig): 36 miesięcy od daty sporządzenia końcowego protokołu odbioru robót. Okres rękojmi za wady przedmiotu umowy w przyszłej umowie o zamówienie publiczne ustalony zostanie na czas udzielonej gwarancji. Zamawiający wskazuje również, iż w zakres zamówienia wchodzi również serwisowanie wbudowanego dźwigu przez okres udzielonej gwarancji i rękojmi. Zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych: Przewiduje się możliwość udzielenia w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu robót budowlanych objętych niniejszą inwestycją. Maksymalna wartość nominalna ewentualnych prac prowadzonych w ramach zamówienia, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy - Pzp, ustalona została przez Zamawiającego na kwotę 204 245,21 zł brutto. Zamawiający przewiduje, iż w zakres takiego zamówienia wchodziło będzie powtórzenie prac przewidzianych dla zamówienia podstawowego (za wyjątkiem dostawy i montażu dźwigu z kabiną, powiązanych z tym prac pomiarowych i serwisowych urządzenia dźwigowego w okresie gwarancji i rękojmi oraz prac określonych dokumentacją dla branży elektrycznej). Prace te będą mogły być prowadzone na obiekcie budowlanym, na którym prowadzona jest niniejsza inwestycja (w tym rozszerzenie prowadzonych prac poza segment C). Zamówienie niniejsze będzie mogło być udzielone w sytuacji posiadania przez Zamawiającego środków finansowych pozwalających na dalsze prowadzenie prac objętych dokumentacją projektową, gdy ich dalsze prowadzenie na obiekcie okaże się niezbędne z punktu widzenia jego wykorzystania przez Zamawiającego lub jego stan wskazywał będzie na konieczność dalszego ich prowadzenia z uwagi na stan techniczny obiektu. Podsumowanie: Obiekt objęty zamówieniem nie znajduje się pod ochroną Mazowieckiego Konserwatora Zabytków. W miejscu planowanej inwestycji nie występują szkody górnicze. Zamawiający informuje, iż w sytuacji, gdy w dokumentacji projektowej przywołano znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty, dane te zostały wskazane przez projektantów jako przykładowe. Zamawiający nie wymaga, by dostarczone produkty były produktami wskazanym przez projektantów. Zamawiający wymaga, by dostarczone produkty odpowiadały parametrom technicznym i funkcjonalnym określonym w dokumentacji projektowej i pozwalały na wykonanie zamówienia zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie. Uwaga: W przypadku stwierdzenia w czasie przeprowadzanych prac pęknięć lub wad ukrytych, Wykonawca robót zobowiązany jest zgłosić usterki Inwestorowi. W przypadku uszkodzenia lub naruszenia elemen-tów konstrukcyjnych budynku w trakcie przeprowadzanych prac Wykonawca zobowiązany jest powiadomić Inwestora. Wymogi Technologiczne Roboty budowlane należy wykonywać zgodnie ze Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru zawartymi w odrębnym opracowaniu. Uwagi ogólne: 1. Budynek pełni obecnie funkcję obiektu użyteczności publicznej - obiekt biurowy - obowiązują-ca stawka podatku VAT dla robót objętych zamówieniem: 23 %. 2. Nazwa "internat" pojawiająca się w dokumentacji jest nazwą zwyczajową ze względu na wcześniejszą funkcję budynku i nie należy się nią sugerować przy ustalaniu wysokości stawki podatku VAT. 3. Wszelkie roboty należy wykonywać zgodnie z: 1) Prawem Budowlanym (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 290 z późn.zm.). 2) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych jakim powin-ny odpowiadać budynki i ich usytuowanie z dnia 12 kwietnia 2002r. (t.j. Dz. U. z 2015r. poz. 1442). 3) Innymi przepisami związanymi. 4. Wszelkie regulacje urządzeń niezwiązanych z budynkiem należy prowadzić pod nadzorem ich Właściciela lub Zarządcy. Zobowiązuje się też Wykonawcę robót do uzyskania oświadczenia od Właściciela lub Zarządcy urządzeń nt. należytego wykonania robót. 5. Ustala się kolejność ważności dokumentów dla obiektu, którego dotyczy niniejszy opis: 1) Dokumentacja projektowa, 2) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, 3) Przedmiar Robót 4) W przypadku braku specyfikacji technicznej, obowiązujące normy i przepisy regulujące. 6. Przed przystąpieniem do robót w pobliżu urządzeń podziemnych, należy ręcznie wykonać kontrolne przekopy, w celu ich lokalizacji. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki Nr 1 - 3 do SIWZ.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45313100-5,

45310000-3,

45311100-1,

45311200-2,

45316000-5,

45314310-7,

45200000-9

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
od 11.07.2017 r. do 31.10.2017 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
11/08/2017

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zwiększenie zakresu przedmiotu zamówienia zgodnie z protokołem konieczności. Wymiana gruntu w wykopie pod fundament szybu windowego, zabezpieczenie fundamentów budynku oraz przełożenie niezinwentaryzowanego przyłącza wodociągowego. Wartość umowy po zmianie wynosi 418 361,45 zł brutto. Wartość o jaką zwiększono umowę wynosi 30 207,47 zł brutto.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W trakcie prowadzenia robót, po wykonaniu wykopu pod fundamenty szybu windowego zostało odsłonięte niezinwentaryzowane przyłącze wodociągowe. Z uwagi na fakt, iż przyłącze to nie może pozostać pod konstrukcją szybu windowego bezwzględnie konieczna jest zmiana jego trasy poprzez jego wyprowadzenie poza konstrukcję fundamentów szybu windowego. Dodatkowo, w tracie realizacji ziemnych robót przygotowawczych pod konstrukcję fundamentów szybu windowego okazało się, iż grunt rodzimy występujący nad niezinwentaryzowanym przyłączem był gruntem niestabilnym, co uniemożliwia jego wykorzystanie do ponownego zasypania wykopów pod fundamenty z uwagi na konieczność zachowania stabilności konstrukcji szybu. W związku z powyższym obligatoryjnie należy wymienić grunt w obrębie fundamentów szybu windowego. Na etapie opracowywania dokumentacji projektowej na przedmiotowe zadanie, projektant pozyskał stosowną opinię geotechniczną, która nie wskazywała na możliwe problemy związane z niestabilnością gruntu w obrębie projektowanego szybu windowego. Stwierdzona w trakcie robót niestabilność gruntu związana jest jednak z istnieniem niezinwentaryzowanego przyłącza wodociągowego, o którym wiedzy nie miał sporządzający dokumentację projektową. Konieczność dokonania głębszego niż zakładano wykopu pod fundamenty szybu windowego (z uwagi na potrzebę przełożenia niezinwentaryzowanego przyłącza wodociągowego) oraz wymiana znacznej ilości gruntu, powoduje z kolei potrzebę zabezpieczenia fundamentów obiektu dawnego internatu w obrębie prowadzonych prac związanych z budową szybu windowego. Roboty te muszą być wykonane celem zabezpieczenia stabilności posadowienia tak budynku dawnego internatu, jak i budowanego szybu. Ponieważ wykonanie w/w robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym jest niezbędne do prawidłowego wykonania robót wchodzących w zakres zamówienia podstawowego i wpływa bezpośrednio na ich realizację zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i obowiązującymi przepisami, postanowiono o wykonaniu w/w robót w ramach zlecenia dodatkowych robót budowlanych na mocy art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych. Z uwagi na fakt, iż prawidłowe wykonanie zamówienia podstawowego jest nierozerwalnie związane i uzależnione od wykonania w/w robót dodatkowych, ich wykonanie należy powierzyć Wykonawcy zamówienia podstawowego, tj. firmie P.P.H.U. "ANETKA" Aneta Cieślińska, z siedzibą w Nowym Dworze Mazowieckim. Wykonawca ten prowadzi roboty na przedmiotowym obiekcie budowlanym i odpowiada za prawidłowe wykonanie całości prac i finalną realizację zamówienia zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i obowiązującymi przepisami. Powierzenie mu do wykonania w/w robót budowlanych zagwarantuje Zamawiającemu pełne wykonanie stawianych zadaniem celów a także przejrzystość w zakresie dochodzenia ewentualnych roszczeń z tytułu gwarancji jakości i rękojmi za wady wykonanych robót budowlanych. Wykonawca ten - by w ogóle wykonać zamówienie podstawowe - musi wykonać w/w roboty dodatkowe. Bez ich wykonania nie ma bowiem możliwości kontynuacji prac objętych umową nr IDP.273.17.2017. Roboty te są bowiem bezpośrednio technicznie powiązane z robotami wykonywanymi w ramach zamówienia podstawowego i finalnie dadzą efekt w postaci wybudowanego szybu windowego. Zmiana Wykonawcy na tym etapie realizacji robót wymuszałaby dodatkowo konieczność zabezpieczenia przez dotychczasowego Wykonawcę prac już przez niego wykonanych, co wiązałoby się z dodatkowymi kosztami i dodatkowym czasem związanym z zatrzymaniem robót do czasu wprowadzenia nowego Wykonawcy, co bez wątpienia spowodowałoby znaczne niedogodności dla Zamawiającego w związku z prowadzonym dużym procesem inwestycyjnym. Dodatkowo zaznaczyć tu należy, iż roboty w zakresie zabezpieczenia fundamentów budynku dawnego internatu w obrębie wykonanego wykopu, powinny zostać wykonane niezwłocznie, by nie doszło do zmian degradacyjnych w ich obrębie, skutkujących poniesieniem dodatkowych kosztów w celu przywrócenia fundamentów do stanu zgodnego z zasadami sztuki budowlanej. Przy zleceniu dodatkowych robót firmie P.P.H.U. "ANETKA" Aneta Cieślińska proces budowlany nie zostaje wstrzymany a termin realizacji całości zamówienia zostałby wydłużony o niezbędne minimum. Dodatkowe roboty w zakresie zabezpieczenia odkrytych fundamentów budynku dawnego internatu zostaną w takiej sytuacji wykonane niezwłocznie.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Z uwagi na powyższe został zmieniony termin realizacji zamówienia na 17.11.2017 r.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.