eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Żagań › UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W KWOCIE 2 517 842,00 ZŁ. ( słownie dwa miliony pięćset siedemnaście tysięcy osiemset czterdzieści dwa złote)

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2017-09-07

Ogłoszenie nr 500025234-N-2017 z dnia 07-09-2017 r.

Gmina Żagań o Statusie Miejskim: UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W KWOCIE 2 517 842,00 ZŁ. ( słownie : dwa miliony pięćset siedemnaście tysięcy osiemset czterdzieści dwa złote)

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 554833-N-2017

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina Żagań o Statusie Miejskim, Krajowy numer identyfikacyjny 52679400000, ul. Plac Słowiański 17, 68100 Żagań, woj. lubuskie, państwo Polska, tel. 684 771 040, e-mail jchlostowska@um.zagan.pl, faks 684 771 017.
Adres strony internetowej (url):

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W KWOCIE 2 517 842,00 ZŁ. ( słownie : dwa miliony pięćset siedemnaście tysięcy osiemset czterdzieści dwa złote)

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

WZP.271.19.2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 2 517 842,00 zł. (słownie: dwa miliony pięćset siedemnaście tysięcy osiemset czterdzieści dwa złote). Kody CPV : 66.11.30.00-5 USŁUGI UDZIELANIA KREDYTÓW 3.1. Opis przedmiotu zamówienia: 1) Kredyt zostanie wykorzystany w następujący sposób : Lp. Przeznaczenie kredytu Kwota w zł. 1. Utworzenie Żagańsko - Żarskiej Strefy Gospodarczej w Żarsko - Żagańskim Obszarze Funkcjonalnym (udział własny Gminy w realizacji projektu), 1.393.554,00 zł. 2.Rewitalizacja zabytkowego pałacyku przy ul. Jana Pawła II 7 w Żaganiu wraz z otoczeniem w celu nadania nowych funkcji społecznych (udział własny Gminy w realizacji projektu)19.075,00 zł. 3. Kompleksowy program komunikacji w Żarsko - Żagańskim Obszarze Funkcjonalnym (udział własny Gminy w realizacji projektu)105.213,00 zł. 4. Podwyższenie kapitału zakładowego spółki i Żagańskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. w Żaganiu 450.000,00 zł. 5. Pomoc finansowa dla Samorządu Województwa Lubuskiego na dofinansowanie remontu chodnika w ciągu drogi wojewódzkiej 296 - ul. Jana Pawła II 200.000,00 zł. 6. Inwestycje drogowe zaplanowane do realizacji w 2017 roku; z tego: ul. Sosnowa, ul. Łużycka 350.000,00 zł. RAZEM 2.517.842,00 zł. Powyższe dane dotyczące przedmiotu kredytowania Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić i zapisać w umowie; 2) przyjmuje się następujący termin uruchomienia kredytu: Lp. Przeznaczenie kredytu Kwota w zł Data zapotrzebowania na środki z kredytu 1.Utworzenie Żagańsko - Żarskiej Strefy Gospodarczej w Żarsko - Żagańskim Obszarze Funkcjonalnym (udział własny Gminy w realizacji projektu), 1.393.554,00 zł. 15.09.2017 r 2. Rewitalizacja zabytkowego pałacyku przy ul. Jana Pawła II 7 w Żaganiu wraz z otoczeniem w celu nadania nowych funkcji społecznych (udział własny Gminy w realizacji projektu) 19.075,00 zł. 30.11.2017 r 3. Kompleksowy program komunikacji w Żarsko - Żagańskim Obszarze Funkcjonalnym (udział własny Gminy w realizacji projektu)105.213,00 zł. 15.09.2017 r 4. Podwyższenie kapitału zakładowego spółki Żagańskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. w Żaganiu 450.000,00 zł. 30.11.2017 r 5. Pomoc finansowa dla Samorządu Województwa Lubuskiego na dofinansowanie remontu chodnika w ciągu drogi wojewódzkiej 296 - ul. Jana Pawła II 200.000,00 zł. 15.09.2017 6. Inwestycje drogowe zaplanowane do realizacji w 2017 roku; z tego: ul. Sosnowa, ul. Łużycka 350.000,00zł. 31.10.2017 r RAZEM 2.517.842,00 Wykonawca powinien przewidzieć we wzorze umowy możliwość zmiany terminu wykorzystania kredytu pod potrzeby Kredytobiorcy, w okresie do 30.12.2017 r.; 3) Raty kapitałowe spłacane będą kwartalnie w latach : 2025 - 2029 w następujący sposób: w 2025 r. 714 000,00 zł ( tj. 4 x 178 500,00 zł ) w 2026 r. 850 000,00 zł ( tj. 4 x 212 500,00 zł ) w 2027 r. 850 000,00 zł ( tj. 4 x 212 500,00 zł ) w 2028 r. 100 000,00 zł ( tj. 4 x 25 000,00 zł ) w 2029 r. 3 842,00 zł; 4) termin spłaty rat będzie przypadał do ostatniego dnia miesiąca kończącego kwartał kalendarzowy; 5) odsetki od kredytu spłacane będą miesięcznie do ostatniego dnia każdego miesiąca; 6) kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej, równej wysokości stawki bazowej WIBOR 1 M dla jednomiesięcznych depozytów międzybankowych w PLN powiększonej o stałą marżę Wykonawcy, ustaloną na podstawie złożonej oferty; 7) stawkę WIBOR 1 M przyjąć należy jako średnią arytmetyczną stawek ze wszystkich dni miesiąca poprzedzającego kolejny miesięczny okres odsetkowy; 8) odsetki naliczane będą w oparciu o zasadę wyrażoną w postaci ilorazu 365/365 ( 366/366 w roku przestępnym ), co oznacza przyjęcie rzeczywistej ilości dni w okresie odsetkowym w stosunku do rzeczywistej ilości dni w roku obrachunkowym; 9) Zamawiający potwierdza, iż w przypadku gdy termin spłaty kredytu lub odsetek przypadnie w dzień wolny od pracy, to Zamawiający ureguluje wymaganą kwotę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonym terminie; 10) nie przewiduje się ponoszenia kosztów prowizji przygotowawczej, ani żadnych dodatkowych prowizji i opłat; 11) zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny In blanco wraz z deklaracją wekslową; 12) Skarbnik Miasta wyraża zgodę na udzielenie kontrasygnaty na wekslu oraz deklaracji wekslowej; 13) Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji zgodnie z art.97 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe; 14) Kredytobiorca zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu, w dogodnym dla siebie terminie, a także możliwość wykorzystania kredytu w mniejszej kwocie . W takiej sytuacji odsetki od kredytu naliczane będą wyłącznie od niespłaconej kwoty kredytu, a Kredytobiorca zwolniony będzie od jakichkolwiek obciążeń z tego tytułu na rzecz banku; 15) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany harmonogramu spłat kredytu, w tym w związku z wydłużeniem terminu spłaty kredytu. 3.2. Wieloletnia Prognoza Finansowa dla Gminy Żagań o statusie miejskim została sporządzona z uwzględnieniem przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23.12.2010 r. w sprawie szczegółowego sposobu kwalifikacji tytułów dłużnych zaliczanych do państwowego długu publicznego, w tym do długu Skarbu Państwa. W związku z tym Rozporządzeniem nie zostanie przekroczony wskaźnik poziomu zadłużenia obsługi długu w okresie spłaty kredytu. 3.3. Dla potrzeb ustalenia ceny oferty prosimy o przyjęcie stawki WIBOR 1 M z dnia 27.06.2017 r 3.4. Dodatkowe Informacje związane z przedmiotem zamówienia , a dotyczące: 1) spółek prawa handlowego w których Gmina Żagań o statusie miejskim posiada udziały 2) zestawienia kredytów Gminy Żagań o statusie miejskim 3) udzielonych poręczenia 4) wykazu instytucji powiązanych kapitałowo z gminą Żagań o statusie miejskim, 5) zaświadczenia o niezaleganiu w opłacie podatków oraz składek ZUS, 6) Uchwały Rady Miasta Żagań w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu gminy, z dnia 7 lipca 2017, zamieszczone są w załączniku do SIWZ.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu


SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 07/09/2017
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 827169.36
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 3
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: BANK POLSKIEJ SPÓŁDZIELCZOŚCI S.A. W WARSZAWIE ODDZIAŁ W LEGNICY
Email wykonawcy: oddzial.legnica@bankbps.pl
Adres pocztowy: UL. ZŁOTORYJSKA 11-15, 59-220 LEGNICA
Kod pocztowy: 59-220
Miejscowość: LEGNICA
Kraj/woj.: dolnośląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 622821,35
Oferta z najniższą ceną/kosztem 622821,35
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 691264,66
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.