To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2018-01-18
Ogłoszenie nr 500013513-N-2018 z dnia 18-01-2018 r.
Miasto Białogard - Urząd Miasta Białogard: Świadczenie kompleksowej usługi oświetlenia na terenie miasta Białogard (sieć oświetleniowa stanowiąca własność spółki ENERGA Oświetlenie - 1435 pkt. św.)
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 500079586-N-2017
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Białogard - Urząd Miasta Białogard, Krajowy numer identyfikacyjny 330920452,
ul. 1-go Maja
18,
78-200
Białogard, woj.
zachodniopomorskie, państwo
Polska, tel.
943122310, e-mail
um.sekretariat@bialogard.info, faks
.
Adres strony internetowej (url): http://bip.bialogard.info/
Adres profilu nabywcy: http://bip.bialogard.info/index.php?id=157439
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie kompleksowej usługi oświetlenia na terenie miasta Białogard (sieć oświetleniowa stanowiąca własność spółki ENERGA Oświetlenie - 1435 pkt. św.)
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):IZP.271.1.26.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonawca, w ramach wykonywania usługi zobowiązany będzie do podjęcia i wykonywania wszelkich czynności niezbędnych do zapewnienia oświetlenia w porze od zmierzchu do świtu, w tym: 1) Wykonywaniu usługi kompleksowej oświetlenia przy wykorzystaniu własnej infrastruktury - 1435 pkt. św.; 2) Utrzymania własnej infrastruktury wykorzystywanej do wykonywania usługi kompleksowej oświetlenia w dobrym stanie technicznym, umożliwiającym świadczenie usługi kompleksowej oświetlenia o należytej jakości na zasadach ciągłych, w tym przeprowadzania napraw, remontów lub wymiany awaryjnej poszczególnych urządzeń wchodzących w skład tej infrastruktury, w zakresie, w jakim zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wedle najlepszej profesjonalnej wiedzy Wykonawcy i ustalonych zwyczajów, jest to niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania infrastruktury; 3) Bieżącego monitorowania sprawności infrastruktury oraz kontrola sprawności punktów świetlnych dokonywana w porze świecenia, od zmierzchu do świtu. Załączenie oświetlenia w porze dziennej dla celów konserwacyjnych i naprawczych może nastąpić w maksymalnym wymiarze czasu do 1 godziny. W przypadku nieuzasadnionego świecenia urządzeń oświetleniowych w porze dziennej i braku ich wyłączenia przez Wykonawcę w trybie niezwłocznym od powiadomienia (maksymalnie 4 godziny), Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo do bonifikaty w wysokości 0,05 zł za każdą dodatkową godzinę świecenia każdego pojedynczego punktu świetlnego. 4) Prowadzenie rejestru zgłoszeń reklamacyjnych oraz ich realizacja w terminie 2 dni roboczych od dnia zgłoszenia. Liczba nieczynnych punktów świetlnych w stosunku do ogólnej liczby punktów świetlnych, nie może przekraczać 5%; 5) W warunkach zagrożenia życia i bezpieczeństwa ludzi oraz zwierząt niezbędne czynności zmierzające do usunięcia zagrożeń podejmowane będą niezwłocznie, w maksymalnym wymiarze czasu do 3 godzin, po otrzymaniu informacji o zagrożeniu (gwarantowany czas reakcji na awarie). 6) Zapewnienie dostaw energii elektrycznej do poszczególnych punktów świetlnych; 7) Dokonywanie wszelkich czynności z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego oraz wybranym sprzedawcą energii elektrycznej, w zakresie, w jakim będzie to niezbędne do wykonywania usługi kompleksowej oświetlenia.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 65.32.00.00 - Eksploatacja instalacji elektrycznych
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
29/12/2017 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
580017.04
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Energa Oświetlenie Sp. z o.o.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
715000.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z treścią art. 18 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. 2012.1059 j.t. z późn. zm.) do zadań własnych gmin w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną należy planowanie oświetlenia miejsc publicznych i dróg znajdujących się na terenie gminy oraz finansowanie oświetlenia ulic, placów i dróg publicznych znajdujących się na terenie gminy. Urządzenia oświetleniowe znajdujące się na terenie Miasta Białogard są w większości własnością Energa Oświetlenie Sp z o. o., ul. Rzemieślnicza 17/19, 81-855 Sopot (ok. 65 %). Zgodnie z przepisami art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksową usługę oświetleniową, składającą się z dostaw energii elektrycznej na cele oświetlenia ulicznego oraz usługi konserwacyjne. Energa Oświetlenie Sp. z o. o. pismem z dnia 8 grudnia 2016 r. nie wyraziła zgody na świadczenie usługi dostawy energii dla oświetlenia ulic, na terenie miasta Białogard, gdzie urządzenia oświetleniowe są ich własnością, przez podmioty trzecie wyłonione w trybach konkurencyjnych przewidzianych w ustawie Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2015 poz. 2164 ze zmianami). Spółka zajęła stanowisko, że skoro Miasto Białogard nie jest właścicielem infrastruktury oświetleniowej, nie może bez zgody właściciela urządzeń organizować przetargów na dostawę energii elektrycznej do celów oświetleniowych oraz na konserwacje tej infrastruktury energetycznej. Taki stan rzeczy wynika wprost z artykułu 140 ustawy z dnia 24 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U, Nr 16. Poz 98 z pózn. zm.). Przepis ten zostałby naruszony, w przypadku gdyby Miasto Białogard chciało przeprowadzić postepowanie przetargowe w trybach konkurencyjnych bez zgody właściciela urządzeń. W stanie faktycznym, który występuje w sprawie Miasto Białogard związane jest decyzją podmiotu, który jest właścicielem urządzeń. W przypadku gdy przedsiębiorstwo energetyczne jest właścicielem całości urządzeń: słupów, przewodów, punktów świetlnych, źródeł światła równie wówczas na gminie spoczywa obowiązek finansowania oświetlenia. Słuszny jest zatem pogląd wyrażony w decyzji Prezesa UOKiK z 14.7.2006 r. (RKT-46/2006, niepubl.), iż gmina w tym przypadku nie ma możliwości, powołując się na konieczność realizacji zadań własnych, zlecić podmiotowi trzeciemu prac związanych z utrzymaniem punktów świetlnych bez zgody właściciela tych punktów. W prawie energetycznym brak podstaw do przyjęcia, że gmina może ograniczyć prawo własności przedsiębiorstwa energetycznego wynikające z art. 140 KC. W takiej sytuacji gmina może powierzyć zadanie eksploatacji punktów świetlnych osobie trzeciej jedynie za zgodą właściciela, czyli przedsiębiorstwa energetycznego. Przedsiębiorstwo energetyczne może tej zgody odmówić i nie stanowi to, co do zasady, praktyki monopolistycznej. W przypadku braku zgody na prowadzenie działań eksploatacyjnych na majątku przedsiębiorstwa energetycznego ustawowy obowiązek gminy do planowania i finansowania oświetlenia sprowadza się do zawarcia umów z właścicielem majątku. Jak podkreśla się w doktrynie przedsiębiorstwo jako właściciel urządzeń oświetlenia drogowego miedzy innymi z uwagi na dyspozycje art. 140 k.c. ma prawo odmówić innym przedsiębiorcom dostępu do swojej sieci, a tym samym ma prawo nie wyrazić zgody, aby gminy na podstawie przepisów o zamówieniach publicznych dokonywały wyboru podmiotów świadczących usługi na jego urządzeniach. Jak wielokrotnie podkreślono żądanie, aby przedsiębiorstwo udostępniło swoje mienie w celu prowadzenia w oparciu o nie działalności gospodarczej przez innego przedsiębiorcę, byłoby zbyt daleko idącą ingerencją. Godziłoby to w prawo do nieskrępowanego eksploatowania, dysponowania i zarzadzania majątkiem trwałym samodzielnego podmiotu jako atrybutu wolności gospodarczej (tak: Glumińska-Pawlic Jadwiga, artykuł PPLiFS.2008.4.1 "Obowiązek finansowania oświetlenia dróg publicznych przez gminy, cz. II. Teza nr 1". 115715/1; podobnie Jerzy Wysocki, art." Usługa oświetleniowa: Przetargi Publiczne, czerwiec 2012). Prawo własności jest tym szczególnym prawem, które zapewnia właścicielowi dopuszczalną w danych warunkach pełnię uprawnień względem rzeczy. Choć przepis ten nie zdefiniował prawa własności przez wyczerpujące wyliczenie uprawnień właściciela, to jednak wyliczył uprawnienia zasadnicze, a przede wszystkim uprawnienie do korzystania z rzeczy oraz do rozporządzania nią (tak: uchwała SN z 16 lipca 1980 r., III CZP 45/80, Lex Polonica nr 301412, OSPiKA 1981,2. 7-8, poz. 131). Prawo podmiotowe własności jest prawem bezwzględnym, skutecznym erga omnes, w ramach którego właściciel może korzystać z rzeczy z wyłączeniem innych osób. Te inne osoby są zobowiązane do nieczynienia niczego, co przeszkadzałoby właścicielowi w wykonywaniu jego prawa. Naruszenie tego obowiązku rodzi po stronie właściciela roszczenia ochronne. W zależności od sposobu naruszenia cudzego prawa własności właścicielowi przysługuje bądź to roszczenie windykacyjne, bądź negatoryjne (art. 222 § I i 2 KC). Widać więc, że "poprzez zastrzeżenie wyłączności uprawnień właściciela określa ustawodawca negatywną stronę własności. Każda osoba trzecia jest tu negatywnie zobowiązana do biernego zachowania się, a mianowicie do poszanowania cudzego prawa własności, do powstrzymywania się od działań naruszających cudze prawo własności" (E. Gniewek, Prawo rzeczowe, s. 56). Można dodać za P. Machnikowskim, że własność jest prawem bezwzględnym, ponieważ w skład tego prawa podmiotowego wchodzą "uprawnienia bezwzględne, czyli takie, którym odpowiadają obowiązki spoczywające na bliżej nieokreślonym kręgu osób" (zob. P. Machnikowski, [w:] System pr. pryw., t. 3, s. 33). Brak zgody oznacza zatem dla Miasta Białogard konieczność zawarcia umowy z właścicielem urządzeń oświetleniowych, ponieważ nie ma podstaw prawnych do ograniczenia prawa własności Energa Oświetlenie Sp z o. o. Ponadto, zamawiający wskazuje na stanowisko Rządu wobec dezyderatu nr 36 Komisji Nadzwyczajnej "Przyjazne Państwo" w sprawie nowelizacji przepisów prawnych dotyczących oświetlenia ulic przekazane w dniu 22 sierpnia 2011 r. przez Prezesa Rady Ministrów Marszałkowi Sejmu, stanowisko Ministra Gospodarki będące odpowiedzią na interpelacją poselską nr 21809 pani Poseł Anny Bańkowskiej w sprawie monopolistycznych praktyk stosowanych przez firmy energetyczne w zakresie pobierania opłat za oświetlenie ulic skierowane do Marszałka Sejmu. W związku z powyższym, uwzględniając, że brak jest technicznej, a zarazem obiektywnej możliwości, aby inny podmiot mógł świadczyć dostawy energii elektrycznej do urządzeń oświetlenia ulicznego, zasadnym jest udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1a ustawy Prawo zamówień publicznych, ponieważ w świetle obowiązujących przepisów prawa jedynym wykonawcą mogącym świadczyć kompleksową usługę oświetlenia na terenie miasta Białogard jest Energa Oświetlenie Sp z o. o., ul. Rzemieślnicza 17/19, 81-855 Sopot.
INNE PRZETARGI Z BIAŁOGARDU
- "Remont elewacji budynku Sądu Rejonowego w Białogardzie położonego w Świdwinie przy ul. Batalionów Chłopskich 6, wraz z wymianą orynnowania oraz płytek na schodach wejściowych".
- Wykonanie usługi saperskiej
- Przebudowa i modernizacja budynku należącego do RCM Sp. z o.o. mieszczącego się przy ul. Szpitalnej w ramach zadania inwestycyjnego pn.: PRZEBUDOWA I MODERNIZACJA BUDYNKU RCM W BIAŁOGARDZIE ........
- CUW.26.4.2024 "Szkolny EkoOgród 2023-2024 przy Szkole Podstawowej nr 3 im. Bolesława Krzywoustego w Białogardzie" w ramach udzielonego dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu OŚiGW w Szczecinie.
- CUW.26.3.2024 "Budowa EkoOgrodu przy Szkole Podstawowej nr 1 w Białogardzie" w ramach udzielonego dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.
więcej: przetargi w Białogardzie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.