eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zgierz › Przebudowa chodnika w pasie drogi powiatowej Nr 5110 E w m. Tymianka, gm. Stryków

Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie



Ogłoszenie z dnia 2017-08-14

Ogłoszenie nr 500013025-N-2017 z dnia 14-08-2017 r.

Zgierz:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

OGŁOSZENIE DOTYCZY:

Ogłoszenia o zamówieniu

INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU

Numer: 500012940-N-2017
Data: 14/08/2017

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Powiat Zgierski reprezentowany przez Zarząd Powiatu Zgierskiego, Krajowy numer identyfikacyjny 472068423, ul. Sadowa 6A, 95-100 Zgierz, woj. łódzkie, państwo Polska, tel. +48422888100, e-mail przetargi_wojcik@powiat.zgierz.pl, faks +48427190816.
Adres strony internetowej (url): www.powiatzgierski.bip.net.pl

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV.2
Punkt: IV.2.2
W ogłoszeniu jest: Kryteria Znaczenie Cena 60,00 Czas reakcji 40,00
W ogłoszeniu powinno być: cena 60,00 czas reakcji na dostępność serwisu na awarię (CRA) 25 czas reakcji na dostępność serwisu na usterkę (CRU) 15

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV.6
Punkt: IV.6.2.
W ogłoszeniu jest: IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 2017-08-17, godzina:13:00 ,
W ogłoszeniu powinno być: IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 2017-08-23, godzina:12:00 ,

II.2) Tekst, który należy dodać

Miejsce, w którym należy dodać tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: 1)
Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu: Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm. - dalej zwanej Ustawą) Powiat Zgierski w imieniu, którego działa Zarząd Powiatu Zgierskiego (dalej zwany Zamawiającym) udziela wyjaśnień treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (dalej zwanej SIWZ), w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego pn: "Zakup systemu finansowo-kadrowego" I grupa pytań: I: PYTANIE WYKONAWCY ze względów technicznych pełna treść pytania zawarta jest w odpowiedzi na stronie Zamawiającego I: ODPOWIEDŹ ZAMAWIAJĄCEGO Zamawiający informuje, że nie możliwe jest wprowadzenie zaproponowanych zmian w Rozdziale IV pkt 1 ppkt 2, ponieważ jednostka samorządu terytorialnego (powiat, gmina) ma odmienną specyfikę ewidencji księgowej, która nie występuje w jednostkach budżetowych. II grupa pytań: Pytanie 1 Dotyczy §11 kary umowne. Zamawiający w projekcie umowy w §11 określił wysokość kar umownych na poziomie: "1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości: 1) 1 % wynagrodzenia umownego brutto określonego w § 3 ust. 1, za każdy dzień opóźnienia w ramach realizacji poszczególnych etapów określonych w § 2; 2) 1 % wynagrodzenia umownego brutto określonego w § 3 ust. 1 za niedochowanie terminu o którym mowa w § 4 ust. 3; 3) 1 % wynagrodzenia umownego brutto określonego w § 3 ust. 1 za niewykonanie zobowiązania w terminie określony w § 12 ust. 2; 4) 1 % wynagrodzenia umownego brutto określonego w § 3 ust. 1 pkt 1 za każdy dzień opóźnienia w usunięciu wad i usterek określonego w §4 ust.12; 5) 1 % wynagrodzenia umownego brutto określonego w § 3 ust. 1 pkt 2 za każdy dzień opóźnienia w usunięciu wad i usterek określonego w §4 ust.12; 6) 500,00 zł brutto za niedochowanie zadeklarowanego czasu reakcji określonego w § 7 ust. 10 za każdą godzinę opóźnienia, 7) 2% wynagrodzenia umownego brutto określonego w § 3 ust. 1 pkt 3 za każdy dzień opóźnienia w usunięciu awarii, określonego w § 7 ust. 11 8) 1% wynagrodzenia umownego brutto określonego w § 3 ust. 1 pkt 3 za każdy dzień opóźnienia w usunięciu usterki, określonego w § 7 ust. 12 9) 5 000,00 złotych za nieprzedłożenie dokumentów w terminie, o których mowa w § 5 ust. 2, za każde zdarzenie; 10)1 % wynagrodzenia umownego brutto określonego w § 3 ust. 1 za każdorazowe niewykonanie zobowiązań określonych w § 6 ust. 6-9. 11)20 % wartości brutto, określonej w § 3 ust. 1, w przypadku odstąpienia od umowy przez którąkolwiek ze stron z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy" Zgodnie z wyrokiem Sądu Najwyższego z dnia 29 listopada 2013 roku w sprawie I CSK 124/13, dotyczącej przesłanek miarkowania kar umownych jako rażąco wygórowanych, prosimy o zmniejszenie kar umownych o których mowa w §11 ust. 1 Zgodnie z orzecznictwem Sądu Najwyższego: "wykładania art. 484 § 2 k.c. uzasadnia stwierdzenie, że ocena wystąpienia przesłanki miarkowania kary umownej w postaci jej rażącego wygórowania powinna uwzględniać relację między wysokością kary zastrzeżonej z tytułu uchybienia terminowi spełnienia świadczenia niepieniężnego, a wysokością kary umownej zastrzeżonej w tej samej umowie na wypadek odstąpienia o umowy" należy przyjąć, że w standardowych zapisach umów wysokość kar umownych z tytułu opóźnienia w realizacji umowy, jakich żądać może zamawiający, pomimo tego, że nie jest wprost ograniczona w treści umowy, to jednak podlega ona ograniczeniu. Należy przyjąć, że powszechnie stosowane w obrocie gospodarczym kary umowne wynoszą: - kara umowna za odstąpienie, wynosząca około 10% wartości kontraktu brutto oraz - kary umowne za opóźnienie w realizacji umowy, wynoszące od 0,05% do 0,2% wartości kontraktu brutto za każdy dzień opóźnienia. Zamawiający określił szacunkową wartość zamówienia na 195 121,95 zł netto, co stanowi 240 000,00 zł brutto. W przypadku opóźnienia w realizacji przedmiotu umowy o 21 dni (3 tygodni) naliczona kara może wynosić 50 400,00 zł czyli więcej niż wartość odstąpienia od umowy (20% wartości umowy), co jest karą rażąco wygórowaną. Zgodnie z powyższym znosimy o zmianę zapisów §11 pkt.1 i obniżenie wysokości kar umownych. ODPOWIEDŹ ZAMAWIAJĄCEGO na pytanie 1: Zamawiający dokonuje uszczegółowienia zapisu w Projekcie umowy stanowiącym załącznik numer 4 do SIWZ w §11 ust. 1 pkt 1 w następującym brzmieniu: 1 % wynagrodzenia umownego brutto określonego dla poszczególnych etapów w § 3 ust. 1 ppkt 1)-3), za każdy dzień opóźnienia w ramach realizacji odpowiednio dla poszczególnych etapów określonych w § 2 - w załączeniu zmieniony projekt umowy, otrzymuje brzmienie załącznik nr 4 do SIWZ_OBOWIĄZUJĄCY, modyfikacja z dnia 14.08.2017 r. Ponadto Zamawiający informuje, kary umowne, pomimo że orzecznictwo i doktryna akcentuje ich główny - kompensacyjny - charakter, pełnią także inne funkcje, obok funkcji odszkodowawczej. Są miedzy innymi narzędziem o funkcji mobilizującej i dyscyplinującej stronę umowy do należytego wykonywania umowy. Zamawiający ma prawo korzystać z tych funkcji kar umownych po to, by zapewnić sobie możliwie szeroki wachlarz gwarancji, że wykonawca będzie wykonywał zamówienie publiczne w sposób oczekiwany przez Zamawiającego, terminowy i zgodny z wymaganymi standardami. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów w przedmiotowym zakresie. Pytanie 2 Dotyczy pkt. XIV. ppkt. 3.2 Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert. Zamawiający określił kryterium wyboru oferty wymagając zadeklarowania przez Wykonawcę czasu reakcji na awarię i usterkę. Jednocześnie w §7 pkt. 11 oraz pkt. 12 Zamawiający definiuje awarię i usterkę jako: "Wykonawca Zobowiązuje się do całkowitego usunięcia awarii, rozumianej jako niepoprawne działanie oprogramowania, które jest niemożliwe do samodzielnego usunięcia przez Zamawiającego, a uniemożliwia eksplantację sytemu w terminie nie dłuższym niż 24 godziny zegarowe, z wyłączeniem dni wolnych od pracy od zgłoszenia Zamawiającego"; "Wykonawca Zobowiązuje się do całkowitego usunięcia usterki rozumianej jako nieprawidłowe lub niezgodne z dokumentacją wykonywanie funkcji systemu, które jednak nie powoduje konieczności wstrzymywania eksploatacji systemu w terminie nie dłuższym niż 48 godzin zegarowych z wyłączeniem dni wolnych od pracy od zgłoszenia Zamawiającego". Z uwagi na zróżnicowane znaczenie dla utrzymania w ciągłości pracy systemu w przypadku wystąpienia awarii i usterki, co Zamawiający zaznaczył różnicując czas usunięcia powyższych, wnosimy o rozdzielenie w kryterium czasów reakcji dla usterki i dla awarii, gdyż pojęcia te nie są równorzędne. ODPOWIEDŹ ZAMAWIAJĄCEGO na pytanie 2: Zamawiający dokonuje modyfikacji kryterium w dziale XIV. W następującym brzmieniu: XIV. OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY, WRAZ Z PODANIEM ZNACZENIA TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się kryterium CENA OFERTY - cena oferty brutto, za realizację całego przedmiotu zamówienia obliczoną przez Wykonawcę zgodnie z obowiązującym przepisami prawa, zasadami określonymi w części XIII SIWZ, podanej w FORMULARZU OFERTOWYM stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ oraz kryterium CZAS REAKCJI podanym w FORMULARZU OFERTOWYM stanowiącym załącznik nr 1do SIWZ. 2. Maksymalna liczba punktów w kryterium równa jest określonej wadze kryterium w %. Uzyskana liczba punktów w ramach kryterium zaokrąglona będzie do drugiego miejsca po przecinku. Opis kryteriów/znaczenie: Waga w [%]/ udział w ocenie [pkt.] 1 CENA OFERTY 60% waga udział w ocenie 60 pkt 2 CZAS REAKCJI na dostępność serwisu na awarię (CRA) 25% waga udział w ocenie 25 pkt 2 CZAS REAKCJI na dostępność serwisu na usterkę (CRU) 15% waga udział w ocenie 15 pkt 3. Opis kryteriów/znaczenie: 1) CENA OFERTY (CO) - kryterium będzie oceniane na podstawie łącznej ceny oferty brutto za realizację całego przedmiotu zamówienia złożonej w Formularzu ofertowym załącznik nr 1 do SIWZ, na którą składają się wszelkie koszty ponoszone przez Wykonawcę obliczoną zgodnie z zasadami określonymi w dziale XIII SIWZ. Przyznawanie ilości punktów poszczególnym ofertom w kryterium - CENA OFERTY - odbywać się będzie wg następującej zasady: CBON CO = ------------------------------- x 60 pkt CBOB gdzie: CBON -cena brutto oferty najkorzystniejszej CBOB - cena brutto oferty badanej CO - liczna punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium - cena oferty 2) CZAS REAKCJI na dostępność serwisu na awarię (CRA) - rozumiany jako deklarowany przez Wykonawcę czas reakcji, czyli dostępności serwisu na awarię od powiadomienia przez przedstawiciela Zamawiającego tj. telefonicznie oraz drogą elektroniczną, a Wykonawca zobowiązany jest potwierdzić zwrotnie drogą elektroniczną godzinę czasu reakcji, przez godzinę roboczą rozumie się godzinę pracy Zamawiającego. Kryterium będzie oceniane na podstawie oświadczenia złożonego w treści Formularza ofertowego załącznik nr 1 do SIWZ. Wykonawca zobowiązany będzie określić jeden przedział czasowy wymieniony poniżej: a) czas reakcji na awarię w ciągu 2 godzin roboczych od powiadomienia przez przedstawiciela Zamawiającego - 25 pkt, b) czas reakcji na awarię w ciągu 4 godzin roboczych od powiadomienia przez przedstawiciela Zamawiającego - 15 pkt, c) czas reakcji na awarię i usterkę w ciągu 6 godzin roboczych od powiadomienia przez przedstawiciela Zamawiającego - 5 pkt, 3) Wykonawca obowiązkowo musi wskazać tylko jeden czas reakcji na awarię; a) w przypadku zaoferowania czasu reakcji na dostępność serwisu na awarię poniżej 2 godzin roboczych od powiadomienia przez przedstawiciela Zamawiającego - oferta Wykonawcy zostanie odrzucona jako niezgodna z treścią SIWZ; b) w przypadku zaoferowania czasu reakcji na dostępność serwisu na awarię powyżej 6 godzin roboczych od powiadomienia przez przedstawiciela Zamawiającego - oferta Wykonawcy zostanie odrzucona jako niezgodna z treścią SIWZ 4) CZAS REAKCJI na dostępność serwisu na usterkę (CRU) - rozumiany jako deklarowany przez Wykonawcę czas reakcji, czyli dostępności serwisu na usterkę od powiadomienia przez przedstawiciela Zamawiającego tj. telefonicznie oraz drogą elektroniczną, a Wykonawca zobowiązany jest potwierdzić zwrotnie drogą elektroniczną godzinę czasu reakcji, przez godzinę roboczą rozumie się godzinę pracy Zamawiającego. Kryterium będzie oceniane na podstawie oświadczenia złożonego w treści Formularza ofertowego załącznik nr 1 do SIWZ. Wykonawca zobowiązany będzie określić jeden przedział czasowy wymieniony poniżej: a) czas reakcji na usterkę w ciągu 4 godzin roboczych od powiadomienia przez przedstawiciela Zamawiającego - 15 pkt, b) czas reakcji na usterkę w ciągu 6 godzin roboczych od powiadomienia przez przedstawiciela Zamawiającego - 10 pkt, c) czas reakcji na usterkę w ciągu 8 godzin roboczych od powiadomienia przez przedstawiciela Zamawiającego - 5 pkt, 5) Wykonawca obowiązkowo musi wskazać tylko jeden czas reakcji na usterkę; a) w przypadku zaoferowania czasu reakcji na dostępność serwisu na usterkę poniżej 4 godzin roboczych od powiadomienia przez przedstawiciela Zamawiającego - oferta Wykonawcy zostanie odrzucona jako niezgodna z treścią SIWZ; b) w przypadku zaoferowania czasu reakcji na dostępność serwisu na usterkę powyżej 8 godzin roboczych od powiadomienia przez przedstawiciela Zamawiającego - oferta Wykonawcy zostanie odrzucona jako niezgodna z treścią SIWZ 4. Wykonawca jest zobowiązany złożyć w sposób czytelny, nie budzący wątpliwości w treści formularza ofertowego, oświadczenie woli w zakresie wskazanych kryteriów. Zgodnie z art. 87 ust 1 [...] Ustawy, niedopuszczalne jest prowadzenie między Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty. W przypadku gdy Wykonawca nie wpisze, wykreśli, lub w inny sposób utrudni prawidłowe odczytanie oświadczenia woli w zakresie kryteriów określonych przez Zamawiającego jego oferta zostanie uznana jako niezgodna z treścią SIWZ. 5. Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans maksymalnej liczby, przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Przyznawanie ilości punktów poszczególnym ofertom odbywać się będzie wg następującej zasady: B = CO + CRA+CRU gdzie: B - suma punktów badanej oferty przy zastosowanych kryteriach CO - liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium - CENA OFERTY CRA- liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium - CZAS REAKCJI na dostępność serwisu na awarię (CRA) CRU - liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium - CZAS REAKCJI na dostępność serwisu na usterkę (CRU) Powyższa modyfikacja powoduje zmianę Formularza Ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ na Formularz Ofertowy załącznik nr 1 do SIWZ OBOWIĄZUJĄCY modyfikacja z dnia 14.08.2017 r. - przekazany w załączeniu. Analogicznie dokonuje się zmiany w projekcie umowy załącznik nr 4 do SIWZ w § 7 ust. 10 który otrzymuje brzmienie załącznik nr 4 do SIWZ OBOWIĄZUJĄCY modyfikacja z dnia 14.08.2017r.- przekazany w załączeniu. Pytanie 3 Dotyczy pkt. 6 załącznika nr 5 do SIWZ warunki techniczne. Zamawiający w pkt. 6 załącznika nr 5 określił zakres przeniesienia danych z aktualnych systemów. W zakresie systemu kadrowo-płacowego określił minimalny zakres przenoszenia danych m.in. poprzez przeniesienie kartoteki wynagrodzeń pracowników za min. 12 miesięcy wstecz. W związku z wysokimi kosztami oraz czasochłonnością przeniesienia archiwalnych danych kartotek płacowych wnosimy o usunięcie tego wymogu ze SIWZ. ODPOWIEDŹ ZAMAWIAJĄCEGO na pytanie 3: Zamawiający wykreśla w załączniku nr 5 do SIWZ oraz nr 2 do projektu Umowy pkt 6 ppkt 1 litera e.- w załączeniu warunki techniczne załącznik nr 5 do SIWZ OBOWIAZUJĄCY modyfikacja z dnia 14.08.2017 r. Pytanie 4 Dotyczy - Moduł Finansowo-Księgowy pkt. 117 załącznika nr 5 do SIWZ warunki techniczne. Zamawiający w pkt. 117 wymaga: "Możliwości wczytywania (importu) naliczeń geodezyjnych oraz opłat z zakresu gosp. nieruch. z sys. "TurboEWID" firmy Geomatyka Kraków". Prosimy o określenie: - w jakim formacie przekazywane są naliczenia z syst. TurboEwid? - czy Zamawiający może udostępnić opis struktury? - czy system TurboEwid ma możliwość dostosowania, tak aby eksportować naliczenia w formacie pliku xml (podanym przez wykonawcę), który obecnie funkcjonuje w oprogramowaniu wykonawcy? ODPOWIEDŹ ZAMAWIAJĄCEGO na pytanie 4: Zamawiający nie posiada wiedzy na temat formatu oraz opisu struktury danych Turbo Ewid. Pytanie 5 Dotyczy - Moduł Finansowo-Księgowy pkt. 118 załącznika nr 5 do SIWZ warunki techniczne. Zamawiający w pkt. 118 wymaga: "Możliwość wczytywania (importu) danych z plików generowanych przez system InfoCar Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych". Prosimy o określenie: - w jakim formacie przekazywane są naliczenia z syst. InfoCar? - czy Zamawiający może udostępnić opis struktury? - czy system InfoCar ma możliwość dostosowania, tak aby eksportować naliczenia w formacie pliku xml (podanym przez wykonawcę), który obecnie funkcjonuje w oprogramowaniu wykonawcy? ODPOWIEDŹ ZAMAWIAJĄCEGO na pytanie 5: Zamawiający nie posiada wiedzy na temat formatu oraz opisu struktury danych InfoCar. Pytanie 6 Dotyczy - Moduł Finansowo-Księgowy pkt. 165 załącznika nr 5 do SIWZ warunki techniczne. Zamawiający w pkt. 165 wymaga: "Współpracy z programem bankowym - NetBanku Banku Spółdzielczego w Zgierzu". Prosimy o określenie: - jakie formaty przekazywania przelewów akceptuje Bank Spółdzielczy w Zgierzu? - w jakim formacie BS w Zgierzu przekazuje wyciągi bankowe? ODPOWIEDŹ ZAMAWIAJĄCEGO na pytanie 6: Zamawiający informuje: mt 940, elixir, videotel, w formacie mt 940, elixir. Pytanie 7 Dotyczy - Moduł Finansowo-Księgowy pkt. 191 załącznika nr 5 do SIWZ warunki techniczne. Zamawiający w pkt. 191 wymaga: "Możliwości tworzenia własnych słowników użytkownika". Prosimy o określenie: - co Zamawiający rozumie przez pojęcie TWORZENIE WŁASNYCH słowników? - czy jeśli w systemie istnieje skończona, zamknięta lista słowników, a użytkownik ma pełna swobodę kreowania ich zawartości, to będzie spełniony warunek? ODPOWIEDŹ ZAMAWIAJĄCEGO na pytanie 7: Zamawiający rozumie możliwość edycji i wprowadzania zmian do słowników wykorzystywanych przez system. TAK Pytanie 8 Dotyczy - Moduł Finansowo-Księgowy pkt. 191 załącznika nr 5 do SIWZ warunki techniczne. Zamawiający w pkt. 199 wymaga: "Możliwość współpracy z systemami zewnętrznymi na poziomie dekretów do księgi głównej wraz z zakładkami rozrachunków poprzez wczytanie danych z plików emitowanych w uzgodnionym formacie (dbf, xls,)". Prosimy o określenie: - z jakimi systemami zewnętrznymi ma być realizowana współpraca? - czy systemy te mają możliwość dostosowania, tak aby eksportować dekrety w formacie pliku xml (podanym przez wykonawcę), który obecnie funkcjonuje w oprogramowaniu wykonawcy? ODPOWIEDŹ ZAMAWIAJĄCEGO na pytanie 8: Chodzi o system TurboEwid i InfoCar, które zostały opisane we wcześniejszych odpowiedziach.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.