eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Strzelce Opolskie › "Przebudowa drogi powiatowej 1805 O Strzelce Opolskie - Leśnica - Kędzierzyn-Koźle na odcinku Strzelce Opolskie - Dolna"

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2017-03-17

Ogłoszenie nr 45705 - 2017 z dnia 2017-03-17 r.

Strzelce Opolskie: "Przebudowa drogi powiatowej 1805 O Strzelce Opolskie - Leśnica - Kędzierzyn-Koźle na odcinku Strzelce Opolskie - Dolna"
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Nazwa projektu lub programu

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 16048-2017


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

tak
Należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzali postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Powiat Strzelecki, ul. Jordanowska 2, 47-100 Strzelce Opolskie, NIP 756-18-12-928, osoba do kontaktu Pan Andrzej Ful - Naczelnik Wydziału Dróg Powiatowych, tel. 77/4401716, Gmina Leśnica, ul. 1 Maja 9, 47-150 Leśnica, NIP: 756-19-66-152, tel. 77/4615281

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Strzelecki, krajowy numer identyfikacyjny 53141265100000, ul. ul. Jordanowska  2, 47100   Strzelce Opolskie, państwo Polska, woj. opolskie, tel. 77 4401700;4401755, faks 77 4401701, e-mail przetargi@powiatstrzelecki.pl
Adres strony internetowej (URL): www.bip.powiatstrzelecki.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę): Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających): 1. Gmina Leśnica upoważnia Powiat Strzelecki do realizacji zadania publicznego pn. "Przebudowa zatoki autobusowej na działkach nr 448/3, 448/1, 446 w Dolnej w obrębie skrzyżowania z drogą powiatową nr 1805 O w ramach kompleksowego rozwiązania przebudowy drogi powiatowej 1805 O Strzelce Opolskie - Leśnica - Kędzierzyn Koźle na odcinku Strzelce Opolskie - Dolna." 2.Powiat Strzelecki przygotuje i przeprowadzi postępowanie o udzielenie wspólnego zamówienia publicznego w imieniu i na rzecz Gminy Leśnica, na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w tym: a) ustalenia szacunkowej wartości wspólnego zamówienia publicznego; b) przygotowania dokumentacji przetargowej, w tym specyfikacji istotnych warunków wspólnego zamówienia publicznego; c) wykonywania obowiązków kierownika zamawiającego; d) powołania członków komisji przetargowej; e) zapewnienia odpowiednich warunków pracy członkom komisji przetargowej; f) zamieszczania ogłoszeń we właściwych publikatorach; g) oceny wykonawców pod kątem spełnienia przez nich warunków udziału w postępowaniu; h) oceny ofert i wybór najkorzystniejszej oferty a w razie potrzeby powołanie biegłych; i) unieważnienia postępowania w przypadkach określonych w przepisach prawa; j) wykonywania czynności podejmowanych w postępowaniu odwoławczym w przypadku skorzystania przez wykonawców ze środków ochrony prawnej; k) przechowywania i zabezpieczenia dokumentacji przetargowej; l) pełnej obsługi administracyjno-biurowej i wyposażenia technicznego komisji przetargowej. 3. Gmina Leśnica upoważnia Powiat Strzelecki do zawarcia w jej imieniu z wykonawcą wybranym w wyniku postępowania o udzielenie wspólnego zamówienia publicznego Umowy na rzeczowe wykonanie robót budowlanych dla zadania zgodnie z warunkami SIWZ - udzielając tym samym Powiatowi Strzeleckiemu pełnomocnictwa do tych czynności. 4.Komisja przetargowa powołana w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie wspólnego zamówienia publicznego przez Starostę Powiatu Strzeleckiego, wykonuje powierzone jej czynności w Starostwie Powiatowym w Strzelcach Opolskich przy ul. Jordanowskiej 2. 5. Komisja przetargowa pracuje na podstawie zasad działania komisji przetargowej obowiązujących w Starostwie Powiatowym w Strzelcach Opolskich.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

"Przebudowa drogi powiatowej 1805 O Strzelce Opolskie - Leśnica - Kędzierzyn-Koźle na odcinku Strzelce Opolskie - Dolna"

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

OR.272.2.2017.IG

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Zadanie "Przebudowa drogi powiatowej 1805 O Strzelce Opolskie - Leśnica - Kędzierzyn-Koźle na odcinku Strzelce Opolskie - Dolna" składa się z dwóch części: a) Część Powiatu Strzeleckiego pn.: "Przebudowa drogi powiatowej 1805 O Strzelce Opolskie - Leśnica - Kędzierzyn-Koźle na odcinku Strzelce Opolskie - Dolna - Etap 2 droga na terenie gminy Leśnica", b) Część Gminy Leśnica pn.: "Przebudowa zatoki autobusowej na działkach nr 448/3, 448/1, 446 w Dolnej w obrębie skrzyżowania z drogą powiatową nr 1805 O w ramach kompleksowego rozwiązania przebudowy drogi powiatowej 1805 O Strzelce Opolskie - Leśnica - Kędzierzyn - Koźle na odcinku Strzelce Opolskie - Dolna". Droga powiatowa 1805 O relacji Strzelce Opolskie - Leśnica - Kędzierzyn-Koźle jest drogą o nawierzchni bitumicznej, obsługująca ruch tranzytowy i ruch lokalny. Nawierzchnia jezdni o szerokości śr. 5,5 m, mocno zdeformowana i skoleinowana, posiada liczne ubytki i wykruszenia. Wody opadowe odprowadzane są do rowów przydrożnych oraz do istniejącej kanalizacji deszczowej w miejscowości Dolna, sposób odwadniania nie ulegnie zmianie. Planowana inwestycja zakłada wykonanie nowej podbudowy w miejscach poszerzenia istniejącej nawierzchni oraz wzmocnienie konstrukcji jezdni dla kategorii obciążenia ruchem KR3. Przewiduje się także wykonanie nowej nawierzchni bitumicznej. Zaplanowano wyrównanie i wyprofilowanie poboczy gruntowych o szerokości 1,0 m, wyprofilowanie i oczyszczenie rowów, utwardzenie zjazdów. W wyniku przebudowy nie ulegnie zmianie długość odcinka drogi, w stanie istniejącym 1983 m. Szerokość jezdni po przebudowie: 6 m (6,5 m w obrębie pętli autobusowej w miejscowości Dolna). Powierzchnia jezdni po przebudowie: 12403 m2. Istniejące przejście dla pieszych w miejscowości Dolna obecnie oznakowane jest jedynie znakami poziomymi i pionowymi. W wyniku przebudowy zastosowane zostanie aktywne oznakowanie przejścia dla pieszych oraz zostanie wykonany azyl pomiędzy jezdnią a przystankiem. Przebudowany zostanie 1 przystanek autobusowy. Na podstawie partnerstwa Gmina Leśnica przebuduje zatokę autobusową z peronem przy drodze i w obrębie skrzyżowania z drogą 1412 O Zostanie przebudowana także wyspa dzieląca na jezdni, odginająca tor jazdy. Obecnie brak jest chodników przy odcinku drogi. Powstanie 299m chodników. Ruch rowerów, tak jak przed inwestycją, odbywać będzie się po jezdni. Obecnie na odcinku drogi występują 2 skrzyżowania, inwestycja obejmuje przebudowę 2 skrzyżowań: z drogami powiatowymi nr 1412 O i 1818 O. Odmulonych i odtworzonych zostanie 1500 m rowów. Przebudowa drogi powiatowej. Przedmiotem inwestycji jest przebudowa odcinka drogi powiatowej 1805 O Strzelce Opolskie - Leśnica - Kędzierzyn - Koźle, klasy G - na podstawie § 4 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 1999 r. Nr 43, poz. 430, z późn. zm.) - klasa Z, na odcinku Strzelce Opolskie - Dolna Etap II, o długości 1983 m. Na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 17 lutego 2015 r. ( Dz. U. z dnia 10 marca 2015, poz. 329) zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, w przypadku przebudowy dróg dopuszcza się przyjęcie klasy o jeden poziom niższej tzn. klasy Z. Ze względu na istniejące parametry odcinka drogi powiatowej, parametry drogi w terenie zabudowanym oraz ograniczenia istniejącymi granicami pasa drogowego, zastosowano przyjęcie klasy technicznej o jeden poziom niższej - na podstawie § 4 ust. 3 ww. Rozporządzenia. Projekt przebudowy drogi powiatowej nr 1805 O przewiduje wzmocnienie konstrukcji jezdni do parametrów dla kategorii ruchu KR3. Przewiduje się także wykonanie chodnika w miejscowości Dolna na odcinku o łacznej długości 299 m, w tym 275 m chodnika po stronie lewej oraz 24 m po stronie prawej. Podbudowa i nawierzchnia Projekt przewiduje wykonanie nowej podbudowy w miejscach poszerzenia istniejącej nawierzchni oraz wzmocnienie konstrukcji jezdni poprzez warstwy wyrównawczej i zastosowanie siatki do wzmacniania nawierzchni bitumicznych. Przewiduje się także wykonanie nowej nawierzchni bitumicznej jezdni. Układ warstw konstrukcyjnych patrząc od góry nawierzchni zaprojektowano następująco: Nawierzchnia bitumiczna na istniejącej nawierzchni po frezowaniu - Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S (asfalt modyfikowany) grubości 4 cm - Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16 W grubości 5 cm - Warstwa przeciwspękaniowa z siatki do wzmacniania nawierzchni bitumicznych - Warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego w ilości 75 kg/m2 Nawierzchnia bitumiczna na poszerzeniu - Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S (asfalt modyfikowany) grubości 4 cm - Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16 W grubości 5 cm - Warstwa przeciwspękaniowa z siatki do wzmacniania nawierzchni bitumicznych - Warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego w ilości 75 kg/m2 - Górna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego niesortowanego 0/31,5 mm, stabilizowanego mechanicznie - grubość 10 cm - Dolna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego niesortowanego 0/63 mm, stabilizowanego mechanicznie - grubość 20 cm - Warstwa odcinająca z piasku grubości 10 cm Nawierzchnia z kostki kamiennej - Kostka kamienna z rozbiórki na podsypce cementowo-piaskowej - Górna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego niesortowanego 0/31,5 mm, stabilizowanego mechanicznie - grubość 10 cm - Dolna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego niesortowanego 0/63 mm, stabilizowanego mechanicznie - grubość 20 cm Konstrukcja projektowanego chodnika - Nawierzchnia z betonowej kostki brukowej grubości 8 cm - Podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 mm grubości 15 cm - Warstwa odcinająca z piasku lub pospółki grubości 6 cm Główne parametry geometryczne: - Długość odcinka - 1983 m, - Szerokość jezdni - 6,0 m, (6,5 m -w obrębie "pętli autobusowej w miejscowości Dolna), - Powierzchnia jezdni 12.403 m2 - etap II (wraz ze zjazdami na drogi boczne). Przebudowa zatoki autobusowej. Przebudowa zatoki autobusowej w miejscowości Dolna wynika z projektowanego przesunięcia osi drogi powiatowej nr 1805 O. Projekt przebudowy przewiduje wzmocnienie konstrukcji jezdni dla kategorii ruchu KR3. Przewiduje się także przebudowę chodników w obrębie placu autobusowego oraz wykonanie odcinka chodnika przy ulicy Wiejskiej stanowiącego przedłużenie zaprojektowanego w etapie II chodnika przy ulicy Strzeleckiej. Przedłużenie to ma zapewnić bezpieczne dojście do placu autobusowego poprzez projektowane przejście dla pieszych. W projekcie przewidziano także uporządkowanie terenu zielonego na wysepce oddzielającej plac autobusowy od głównego ciągu drogi powiatowej nr 1805 O. Główne parametry geometryczne: Ulica Wiejska: - Jezdnia: długość -25 m, szerokość - 7,0 m, - Chodnik: długość -11 m, szerokość - 1,5 m. Plac autobusowy: - Jezdnia: długość -27,5 m, szerokość - 7,0 m, - Chodnik: długość odcinka 30+6+3=39 m, szerokość - 2,0 - 4,0 m. Dla zadania "Przebudowa drogi powiatowej 1805 O Strzelce Opolskie - Leśnica - Kędzierzyn-Koźle na odcinku Strzelce Opolskie - Dolna - Etap 2 droga na terenie gminy Leśnica" przyjęto do realizacji następujące grupy robót: 1) roboty przygotowawcze i roboty rozbiórkowe, 2) chodniki, 3) podbudowa jezdni, 4) nawierzchnia jezdni, 5) oznakowanie drogi, 6) inne roboty. Zakres robót obejmuje m. in.: 1) opracowanie i zatwierdzenie projektu organizacji ruchu na czas prowadzonych robót, 2) oznakowanie miejsca prowadzonych robót, 3) wykonanie prac zgodnie z dokumentacją projektową, którą stanowi: - projekt budowlany wraz z informacją BIOZ - w załączeniu do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ, - założenia etapowej realizacji jako element projektu budowlanego - w załączeniu do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ, - prawomocne zgłoszenia robót budowlanych, - Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (SST) - w załączeniu do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ, - projekt stałej organizacji ruchu - w załączeniu do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ, - zatwierdzenie projektu docelowej organizacji ruchu KT.7121.115.2016.SH z dnia 07.09.2016 r., - wyniki inwentaryzacji konstrukcji drogi powiatowej - w załączeniu do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ, - wyniki badań ugięć sprężystych drogi powiatowej - w załączeniu do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ, 4) demontaż oznakowania. Szczegółowy zakres robót zawiera przedmiar robót. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową, w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji, nie będzie to mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót lub we wzorze tabeli elementów rozliczeniowych pewnych robót koniecznych do wykonania na podstawie dokumentacji projektowej, nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. Wykonawca ma prawo skorygować w przedmiarze i wzorze tabeli elementów rozliczeniowych ilości robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie projektów oraz SST. W szczególnie uzasadnionych okolicznościach, Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zamiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. Będą to np. okoliczności: a) powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego, b) powodujące poprawę parametrów technicznych, c) wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmianę obowiązujących przepisów. Powyższe zmiany, muszą być każdorazowo zatwierdzane w formie pisemnej przez Zamawiającego. Wprowadzone zmiany nie mogą powodować zmiany ceny wykonania przedmiotu zamówienia. UWAGA: Ewentualne podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenie art. 29 i 7 oraz 30 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. 0z. U. z 2015 roku, poz. 2164 oraz z 2016 r. poz. 831, 996 i 1020), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w projekcie. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, systemów, urządzeń i wyposażanie zawarte w SIWZ oraz dokumentacji projektowej, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z projektem oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru oraz przedmiarze robót. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składnia ofert zawierających produkty równoważne. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy objęte umowną ceną kontraktową: o Obsługa geodezyjna wraz z naniesieniem inwestycji na mapy zasobu geodezyjnego Starostwa Powiatowego w Strzelcach Opolskich. o Organizacja placu budowy i zaplecza w zakresie kontraktowym i doprowadzenie zaplecza budowy do stanu pierwotnego po zakończeniu robót. o Zabezpieczenie placu budowy i robót wraz z ich ubezpieczeniem. o Ochrona dóbr i obiektów osób trzecich zlokalizowanych bezpośrednio wokół placu budowy. o Zabezpieczenie sieci i urządzeń w obrębie robót przed ich uszkodzeniem. o Zabezpieczenie zieleni nie podlegających wycince w obrębie robót. o Spełnienie obowiązków wykonawcy wynikających z ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290), w tym w zakresie obowiązków kierownika budowy. o Opracowanie i zatwierdzenie przez organ zarządzający ruchem projektu organizacji ruchu na czas prowadzonych robót wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych i wymaganych w tym zakresie uzgodnień. Opracowany projekt i przyjęte rozwiązania w zakresie organizacji ruchu winny być zgodne z projektem budowlanym i projektem wykonawczym oraz właściwą technologią wykonania robót. Wykonawca winien spełnić wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. (Dz. U. nr 177 poz. 1729 z dnia 14.10.2003r.) w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz nadzoru nad tym zarządzeniem. o Oznakowanie robót zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu na czas prowadzonych robót wraz z jego utrzymaniem. o Zapewnienie nadzoru ze strony właścicieli urządzeń obcych zlokalizowanych w drodze powiatowej w zakresie wytyczenia trasy sieci i urządzeń, nadzoru nad pracami, opracowania dokumentacji powykonawczej lub ewentualnie innych kosztów w tym kosztów usunięcia kolizji robót wynikających projektu budowlanego z urządzeniami niezwiązanymi z potrzebami zarządzania drogami i potrzebami ruchu drogowego. o Wykonawca jest odpowiedzialny za pełną kontrolę robót i jakości materiałów. Wykonawca zapewni odpowiedni system kontroli, włączając personel, laboratorium, sprzęt, zaopatrzenie i wszystkie urządzenia niezbędne do pobierania próbek i badań materiałów oraz robót. o Realizowanie prac zgodnie z opracowanym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Inwestora Projektem Organizacji Robót. o Przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa w tym Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach. Środki techniczne i organizacyjne zabezpieczające budowę oraz instruktaż pracowników przed rozpoczęciem budowy: 1) W trakcie wykonywania robot budowlano-montażowych należy stosować warunki techniczne wykonania robot, przepisy szczególne, normy itp. 2) Roboty drogowe powinny być prowadzone pod nadzorem brygadzisty, który ma obowiązek organizowania, przygotowania i kierowania pracami brygady w sposób zabezpieczający przed wypadkiem zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy. 3) W czasie prowadzenia robot drogowych należy wyznaczyć tymczasowe drogi dojazdowe i ciągi piesze i utrzymywać je w właściwym stanie technicznym. 4) Strefy niebezpieczne (miejsca niebezpieczne) należy odpowiednio oznakować i ogrodzić. 5) Na placu budowy winny być wyznaczone miejsca składowania materiałów, winny być wykonane w sposób zabezpieczający przed możliwością wywrócenia, zsunięcia lub rozsunięcia. 6) Technologia wykonania robot drogowych zgodnie z wymaganiami i wytycznymi poszczególnych rodzajów robot. 7) Instruktaż bhp na stanowiskach pracy oraz o systemie powiadomienia przy zaistnieniu wypadku. 8) W przypadku wystąpienia podwykonawców generalny wykonawca obowiązany jest do: a) pełnienia bezpośredniego nadzoru nad przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, b) egzekwowania od podwykonawców przestrzegania przepisów bezpiecznej pracy, c) określenia współpracy ze sobą wszystkich podwykonawców, d) wyznaczenia koordynatora sprawującego nadzór nad bezpieczeństwem i higieną pracy wszystkich pracowników, e) ustalenia zasad współdziałania w zakresie sposobów postępowania przy wystąpieniu zagrożeń dla zdrowia lub życia pracowników 9) Przed przystąpieniem do wykonywania robót drogowych należy opracować projekt organizacji ruchu drogowego na czas robót. Projekt musi przewidywać możliwość dojazdu na budowę i do przyległych zabudowań w przypadku pożaru, czy potrzeby niesienia pomocy. 10) Roboty prowadzić tylko przy oznakowaniu robót zgodnie z w/w projektem, zatwierdzonym przez organ zarządzający ruchem drogowym. 11) Poinformować zainteresowane przedsiębiorstwa i instytucje oraz okolicznych mieszkańców o rozpoczęciu robót i związanych z tym utrudnieniach. 12) W rejonie istniejącego uzbrojenia roboty należy prowadzić ręcznie i pod nadzorem użytkownika. 13) Przy realizacji robót stosować standardowe zasady zabezpieczenia pracowników, w tym środki ochrony osobistej. 14) Maszyny i urządzenia techniczne oraz narzędzia zmechanizowane powinny być monitorowane, eksploatowane i obsługiwane zgodnie z instrukcją producenta 15) Maszyny i urządzenia techniczne podlegające dozorowi technicznemu muszą mieć dokumenty uprawniające do ich eksploatacji. 16) Operatorzy maszyn powinni posiadać odpowiednie kwalifikacje. 17) Wykonawca jest zobowiązany do ochrony przed uszkodzeniem lub zniszczeniem własności publicznej lub prywatnej. Jeżeli w związku z zaniedbaniem, niewłaściwym prowadzeniem robót lub brakiem koniecznych działań ze strony Wykonawcy nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie własności publicznej lub prywatnej, to Wykonawca na swój koszt naprawi lub odtworzy uszkodzoną własność. Stan naprawionej własności powinien być nie gorszy niż przed powstaniem uszkodzenia. 18) Gdy w czasie wykonywania robót ziemnych zostaną znalezione niewypały lub przedmioty trudne do zidentyfikowania, roboty należy przerwać, miejsce odpowiednio zabezpieczyć i niezwłocznie powiadomić właściwe władze administracyjne i policję. 19) W warunkach ograniczonej widoczności miejsca prowadzenia prac powinny być właściwie oświetlone. 20) Wykonawca robót budowlanych jest zobowiązany do ochrony znajdujących się na terenie inwestycji stałych punktów stabilizowanej osnowy geodezyjnej i ponosi pełną odpowiedzialność za ich zniszczenie, usunięcie lub przemieszczenie. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu robót i jego otoczenia, a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie Wykonawca. Warunki gwarancyjne. Wykonawca zobowiązany będzie udzielić na przedmiot zamówienia gwarancji, na opisanych poniżej warunkach. 1) Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji na przedmiot umowy na ilość miesięcy zaoferowaną przez Wykonawcę w formularzu ofertowym (licząc od daty przekazania przez Wykonawcę zamówienia i przyjęcia przez Zamawiającego jako należycie wykonanego). Okres rękojmi jest równy okresowi gwarancji (Zamawiający żąda minimalnego okresu gwarancji 48 miesięcy. W przypadku gdy Wykonawca poda krótszy niż 48 miesięcy okres gwarancji oferta Wykonawcy będzie podlegała odrzuceniu). 2) Bieg okresu gwarancji i rękojmi rozpoczyna się: a) w dniu następnym licząc od daty odbioru końcowego, b) dla wymienianych materiałów wbudowanych w ramach umowy z dniem ich wymiany. 3) Zamawiający może dochodzić roszczeń z tytułu gwarancji na zasadach przewidzianych w ustępach poprzedzających, także po okresie określonym w ust. 1, jeżeli zgłosił wadę przed upływem tego okresu. 4) Jeżeli Wykonawca nie usunie wad w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, to Zamawiający może zlecić usunięcie ich osobie trzeciej na koszt Wykonawcy. W tym przypadku koszty usuwania wad będą pokrywane w pierwszej kolejności z zatrzymanej kwoty będącej zabezpieczeniem należytego wykonania umowy. 5) Wykonawca najpóźniej w dniu podpisania umowy przekaże Zamawiającemu kartę gwarancyjną, zawierającą wszystkie warunki określone powyżej. Przed zawarciem umowy, wybrany Wykonawca przedłoży Zamawiającemu kosztorys ofertowy w formie uproszczonej, sporządzony na podstawie i zgodnie z Przedmiarem robót, ściśle zgodny ze złożoną ofertą. Informacje dodatkowe: 1) Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy PZP wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666). 2) Zamawiający określa obowiązek za trudnienia na podstawie umowy o pracę: a) Kierownika robót, b) Wszystkich osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: - Wykonywanie prac objętych zakresem zamówienia wskazanym w opinie przedmiotu zamówienia w tym prac fizycznych oraz operatorów sprzętu - jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy. 3) Obowiązek określony w ust. 2 dotyczy także podwykonawców. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o prace wszystkich osób wykonujących czynności o których mowa w ust. 2 pkt. b. 4) Sposób i okres wymaganego zatrudnienia osób realizujących czynności w zakresie realizacji zamówienia. a) Zamawiający wymaga, aby osoby realizujące przedmiot zamówienia, które wykonywać będą czynności faktycznie związane z przedmiotem zamówienia opisane w SIWZ zostały zatrudnione na podstawie umowy o pracę, w wymiarze czasu pracy min. 0,5 etatu. b) Ilość zatrudnionych osób ma wynosić min. 50% wszystkich osób za pomocą których Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia. c) Wykonawca lub Podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby i do przedstawienia Zamawiającemu dowodów potwierdzających takie zatrudnienie w terminie 2 dni roboczych od zawarcia umowy o pracę z pracownikami zatrudnionymi w miejsce pracowników, których stosunek pracy ustał przed wykonaniem przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia. 5) Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób. a) Przedmiot zamówienia będzie świadczony przez osoby wymienione w wykazie pracowników wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia - załączniku do umowy. b) Wykonawca w terminie do 10 dni licząc od dnia podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających sposób zatrudnienia ww. osób (kopie umów o pracę), a także oświadczenie ww. osób, że są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia. c) Wykonawca na każde pisemne żądanie Zamawiającego w terminie do 5 dni roboczych przedkładał będzie Zamawiającemu raport stanu i sposobu zatrudnienia ww. osób, oświadczenia zatrudnionych osób o otrzymaniu pensji, przedkładał dowody odprowadzenia składek ZUS, przez cały okres realizacji zamówienia. 6) Oprócz kar umownych opisanych w § 12 ust. 1 pkt 9) i 10) projektu umowy Zamawiający z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia w przypadku dwukrotnego niewywiązania się z obowiązku wskazanego w § 1a ust. 3 pkt 1) lit. b) i c) projektu umowy lub zmiany sposobu zatrudnienia osób wskazanych w ofercie, Zamawiający ma prawo od umowy odstąpić i naliczy dodatkowo kary umowne wskazane we wzorze umowy jak za nienależyte wykonanie zamówienia. 7) W uzasadnionych przypadkach, z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, możliwe jest zastąpienia ww. osoby lub osób innymi osobami pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie powyższe wymagania co do sposobu zatrudnienia na okres realizacji zamówienia określone przez Wykonawcę w ofercie.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie


II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV: 45200000-9, 45230000-8, 45233223-8

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16/03/2017
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT1946524.76
WalutaPLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert9
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 7
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Przedsięiorstwo Usługowo Handlowe "DOMAX" Arkadiusz Mika ,  ,  ul. Grabińska 8,  42-83,  Boronów,  kraj/woj. śląskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 124279.06
Oferta z najniższą ceną/kosztem 12429.06
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 1663255.68
Waluta: PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.