eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Olsztyn › Wymiana nawierzchni chodnika na terenie Parku Jar I w Olsztynie

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-10-05

Olsztyn: Wymiana nawierzchni chodnika na terenie Parku Jar I w Olsztynie
Numer ogłoszenia: 382528 - 2012; data zamieszczenia: 05.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Zieleni Miejskiej w Olsztynie , Al. Wojska Polskiego 30B, 10-229 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 895266462, faks 895356471.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zzmolsztyn.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wymiana nawierzchni chodnika na terenie Parku Jar I w Olsztynie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wymiana nawierzchni chodnika na terenie Parku Jar I w Olsztynie. 2. Stan istniejący: Teren znajduje się w obrębie Parku Jar I w Olsztynie oznaczony na mapie i w rejestrze gruntów obrębu nr 75 m. Olsztyna, jako działka nr 14. Od strony południowej bezpośrednio sąsiaduje z ul. Żołnierską. Nawierzchnia, która wymaga remontu zbudowana jest z płytek betonowych w rozmiarze 35x35 cm ograniczonych krawężnikiem betonowym. Łączna powierzchnia nawierzchni wynosi około 820 m2. Na przedmiotowym terenie znajdują się urządzenia małej architektury w tym ławki i pojemniki na śmieci, które na czas remontu należy zdemontować dodatkowo zabezpieczyć przed uszkodzeniami tak, aby po zakończeniu prac nadawały się do ponownego wykorzystania. 3. Stan projektowany: Projektowany chodnik powinien mieć dwukolorową nawierzchnię układaną według schematu stanowiącego Załącznik Nr 8 do SIWZ Projekt koncepcyjny układu nawierzchni z kostki brukowej w parku JAR I w Olsztynie. Po wykonaniu prac należy ustawić urządzenia małej architektury w miejsca, z których zostały zdemontowane. 4. Określenia podstawowe - stosowane określenia podstawowe są zgodne z obowiązującymi, odpowiednimi polskimi normami oraz z definicjami podanymi w OST D M 00.00.00 Wymagania ogólne pkt 1.4. 1) Chodnik - wydzielona i umocniona powierzchnia drogi, ulicy lub placu, przeznaczona do ruchu pieszego. 2) Chodnik z betonowej kostki brukowej - powierzchnia przeznaczona do ruchu pieszego wykonana z betonowej kostki brukowej. 3) Betonowa kostka brukowa - prefabrykowany element budowlany, przeznaczony do budowy warstwy ścieralnej chodnika, wykonany metodą wibroprasowania z betonu niezbrojonego niebarwionego lub barwionego, jedno- lub dwuwarstwowego, charakteryzujący się kształtem, który umożliwia wzajemne przystawanie elementów. 4) Spoina - odstęp pomiędzy przylegającymi elementami chodnika wypełniony określonym materiałem wypełniającym. 5. Ogólny zakres robót budowlanych obejmuje: 1) rozbiórkę istniejącego chodnika, 2) wykonanie nowej nawierzchni chodnika oraz placu na terenie Paku Jar w Olsztynie zgodnie z dokumentacją projektową. 6. Szczegółowy zakres robót budowlanych przedstawia się następująco: 1) zabezpieczenie terenu przed wejściem użytkowników tak, aby nie zachodziła bezpośrednia kolizja i zagrożenie dla pieszych; 2) zabezpieczenie drzewostanu, krzewów i nawierzchni trawiastej przed zniszczeniem - w przypadku zniszczenia drzewostanu, krzewów i sąsiadującej nawierzchni trawiastej, po zakończeniu prac Wykonawca zobowiązany jest do ich odtworzenia; 3) usunięcie istniejących elementów chodnika i dostarczenie pozyskanego materiału do siedziby zamawiającego; 4) roboty rozbiórkowe wykonane mechanicznie lub ręcznie: a) demontaż prefabrykowanych elementów - przy założeniu ponownego ich wykorzystania, Wszystkie elementy możliwe do powtórnego wykorzystania powinny być usuwane bez powodowania zbędnych uszkodzeń. Wykonawca, powinien przewieźć je na miejsce wskazane przez Zamawiającego. Doły wykopy powstałe po rozbiórce elementów chodnika w miejscach, gdzie zgodnie z dokumentacją projektową będą wykonane wykopy drogowe, powinny być tymczasowo zabezpieczone. W szczególności należy zapobiec gromadzeniu się w nich wody opadowej. Doły w miejscach, gdzie nie przewiduje się wykonania wykopów drogowych należy wypełnić, warstwami, odpowiednim gruntem do poziomu otaczającego terenu i zagęścić zgodnie z wymaganiami określonymi w OST D 02 00 00 Roboty ziemne. 5) wykonanie koryta wraz z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża pod budowę nawierzchni po istniejącym śladzie - zgodnie z następującymi zasadami: a) minimalna grubość warstwy podbudowy z tłucznia nie może być po zagęszczeniu mniejsza od 1,5 krotnego wymiaru największych ziaren tłucznia; b) minimalna grubość warstwy podbudowy po zagęszczeniu powinna wynosić 15 cm; c) kruszywo grube powinno być rozłożone w warstwie o jednakowej grubości, przy użyciu układarki, równiarki lub też ręcznie. Grubość rozłożonej warstwy luźnego kruszywa powinna być taka, aby po jej zagęszczeniu i zaklinowaniu osiągnęła grubość projektowaną. d) kruszywo grube po rozłożeniu powinno być przywałowane dwoma przejściami walca statycznego, gładkiego o nacisku jednostkowym nie mniejszym niż 30 kN m. Zagęszczanie podbudowy o przekroju daszkowym powinno rozpocząć się od krawędzi i stopniowo przesuwać się pasami podłużnymi, częściowo nakładającymi się w kierunku osi jezdni. Zagęszczenie podbudowy o jednostronnym spadku poprzecznym powinno rozpocząć się od dolnej krawędzi i przesuwać się pasami podłużnymi, częściowo nakładającymi się, w kierunku jej górnej krawędzi. e) W przypadku wykonywania podbudowy zasadniczej, po przywałowaniu kruszywa grubego należy rozłożyć kruszywo drobne w równej warstwie, w celu zaklinowania kruszywa grubego. Do zagęszczania należy użyć walca wibracyjnego o nacisku jednostkowym co najmniej 18 kN m, albo płytową zagęszczarką wibracyjną o nacisku jednostkowym co najmniej 16 kN m2. Grubość warstwy luźnego kruszywa drobnego powinna być taka, aby wszystkie przestrzenie warstwy kruszywa grubego zostały wypełnione kruszywem drobnym. Jeżeli to konieczne, operacje rozkładania i wwibrowywanie kruszywa drobnego należy powtarzać aż do chwili, gdy kruszywo drobne przestanie penetrować warstwę kruszywa grubego. f) Po zagęszczeniu cały nadmiar kruszywa drobnego należy usunąć z podbudowy szczotkami tak, aby ziarna kruszywa grubego wystawały nad powierzchnię od 3 do 6 mm. g) Następnie warstwa powinna być przywałowana walcem statycznym gładkim o nacisku jednostkowym nie mniejszym niż 50 kN m, albo walcem ogumionym w celu dogęszczenia kruszywa poluzowanego w czasie szczotkowania. 6) Wykonanie nawierzchni chodnika i placu z polbruku a) Nawierzchnię chodnika z polbruku należy ułożyć w dwóch kolorach. b) Główny plac po krawędziach zewnętrznych i wewnętrznych ograniczony jest ciemniejszą kostką układaną promieniście po kole. c) Dla modernizowanych chodników oraz placu nie projektowano nowego ukształtowania powierzchni. d) Należy zachować istniejące spadki podłużne i poprzeczne, wymieniona zostanie podbudowa z nawierzchnią. Na obrzeżach modernizowanych dróg i placów należy również wymienić istniejące krawężniki. e) Wszystkie nawierzchnie należy obudować krawężnikiem betonowym drogowym o wymiarach 20 x 6 cm ułożonym na warstwie podsypki cementowo-piaskowej 1:4 i ławie z betonu B10 z oporem. f) Krawężniki należy zrównać z nawierzchnią tak, aby nie wystawały g) Powierzchnia naprawianego chodnika powinna być dostosowana do sąsiednich nie naprawianych części chodnika w celu zachowania prawidłowych warunków spływu wody. h) Elementy chodnika położone obok urządzeń infrastruktury technicznej np. studzienek kanalizacyjnych, kratek ściekowych itp. powinny trwale wystawać od 3 mm do 5 mm powyżej powierzchni tych urządzeń. i) Kształt, wymiary i barwa kostek oraz deseń ich układania w chodniku powinny być układane zgodnie z projektem koncepcyjnym stanowiącym Załącznik Nr 8. j) Kostkę układa się około 1,5 cm powyżej otaczającej nawierzchni chodnika, ponieważ po procesie ubijania podsypka zagęszcza się. k) Po ułożeniu kostki, szczeliny należy wypełnić piaskiem, a następnie zamieść powierzchnię ułożonych kostek przy użyciu szczotek ręcznych lub mechanicznych i przystąpić do ubijania nawierzchni. l) Ubicie chodnika z kostek należy przeprowadzić za pomocą płytowej zagęszczarki wibracyjnej z osłoną z tworzywa sztucznego np. elastomeru. Po ubiciu wszystkie kostki uszkodzone np. pęknięte należy wymienić na kostki całe. m) Równość nawierzchni chodnika należy sprawdzać łatą, zachowując właściwy profil podłużny i poprzeczny otaczającej starej nawierzchni chodnika. 7) Wykonanie spoin a) spoiny wypełnia się zaprawą cementowo-piaskową, jeśli chodnik jest na podsypce cementowo-piaskowej. Zaleca się, aby szerokość spoin wynosiła od 3 do 5 mm, a głębokość wypełnienia spoin była na pełną wysokość kostek; b) Chcąc ograniczyć okres wykonywania robót, można używać cementu o wysokiej wytrzymałości wczesnej, odpowiadającego wymaganiom PN-EN 197-1:2002 [9], przy wykonywaniu podsypki cementowo-piaskowej i wypełnianiu spoin zaprawą cementowo-piaskową. 8) Pielęgnacja chodnika a) Chodnik na podsypce cementowo-piaskowej ze spoinami wypełnionymi zaprawą cementowo-piaskową, po jego wykonaniu należy pielęgnować przez przykrycie warstwą wilgotnego piasku i utrzymywanie go w stanie wilgotnym przez 7 do 10 dni w przypadku cementu o normalnej wytrzymałości wczesnej i 3 dni w przypadku cementu o wysokiej wytrzymałości wczesnej; b) Remontowany chodnik można oddać do użytku po 3 dniach, w przypadku zastosowania cementu o wysokiej wytrzymałości wczesnej do podsypki cementowo-piaskowej i wypełnienia spoin zaprawą cementowo-piaskową. 9) Warunki dodatkowe: a) Przedmiotowe roboty budowlane należy wykonać zgodnie ze szczegółowymi specyfikacjami technicznymi oraz wymogami Polskich Norm b) Przystąpienie do robót z zachowaniem warunków bhp i ochrony zdrowia zgodnie z informacją BIOZ 7. MATERIAŁY - do wykonania chodników i placu należy stosować następujące materiały: 1) Konstrukcja nawierzchni z polbruku: a) Polbruk kostka typu minimum Holland w kolorach szarym i grafitowym: dł. 20 cm, szer. 10 cm, warstwa grubości 8 cm, Struktura wyrobu powinna być zwarta, bez rys, pęknięć, plam i ubytków Powierzchnia górna kostek powinna być równa i szorstka, a krawędzie kostek równe i proste, wklęśnięcia nie powinny przekraczać: - 2 mm, dla kostek o grubości mniejszej lub równej 80 mm b) Podsypka cementowo-piaskowa - warstwa grubości 3 cm o wskaźniku zagęszczenia Is równa się 1,03 w stosunku 1 do 4, c) Podbudowa zasadnicza z tłucznia betonowego stabilizowanego mechanicznie - warstwa grubości 15 cm, d) Warstwa odsączająca grubości 10 cm z piasku grubego, odpowiadający wymaganiom PN-B-06712 [3]. Podsypka powinna być zwilżona wodą, zagęszczona i wyprofilowana. 2) Ograniczenie chodników: a) obrzeże betonowe 20 x 6 cm z oporem i podsypka, b) ława betonowa o przekroju 15 x 15 cm z oporem, c) podsypka cementowo - piaskowa gr. 3 cm, Ogólne wymagania dotyczące materiałów, ich pozyskiwania i składowania, podano w OST D-M-00.00.00 Wymagania ogólne 3) Dokumentacja projektowa może wskazywać dla niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp. dopuszcza składanie ofert równoważnych, a wszelkie towary określone w dokumentacji, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Poprzez zapis dot. minimalnych parametrów jakościowych wymagań Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta dostawcy lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Posługiwanie się nazwami producentów produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. 4) Wykonawca, który zastosował produkt równoważny, ma obowiązek wskazać w swojej ofercie, jakie materiały lub urządzenia zostały zamienione, i określić, jakie materiały i urządzenia w ich miejsce proponuje, podając ich parametry techniczne. 5) Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp. Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w niniejszej SIWZ. Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanych w SIWZ, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 8. SPRZĘT - zgodnie z technologią do wykonania drogi dojazdowej proponuje się użyć następującego sprzętu: 1) koparko - spycharki, 2) koparko - ładowarki, 3) ładowarki, 4) zgarniarki, 5) równiarki samojezdne, 6) maszyny do zagęszczania podłoża, 7) ładowarki, 8) żurawie samochodowe, 9) samochody ciężarowe, 10) zrywarki, 11) młoty pneumatyczne, 12) piły mechaniczne, 13) frezarki nawierzchni, 14) koparki, 15) drągi stalowe, łomy, dłuta, haki do wyciągania elementów chodnika, łopatki do oczyszczania spoin, skrobaczki, szczotki, szpadle, łopaty, ew. młotki pneumatyczne, ubijaki, 16) sprzęt do nowego ułożenia elementów chodnika układarka przy dużych powierzchniach, odpowiadający wymaganiom OST D-05.03.23a [5]. Przy małych powierzchniach chodnik układa się ręcznie. Do zagęszczania stosuje się płytową zagęszczarkę wibracyjną z wykładziną elastomerową. 9. TRANSPORT - zgodnie z technologią do transportu proponuje się użyć takich środków transportu, jak: 1) samochody samowyładowcze, 2) zgarniarki, 3) ładowarki, 10. Zestawienie powierzchni dróg, placów i chodników 1) Nawierzchnia drogowa typu polbruk w kolorze szarym - 729 m2 2) Nawierzchnia chodnikowa typu polbruk w kolorze grafitowym - 91 m2 3) Nawierzchnia z tłucznia betonowego - 820 m2 4) Utwardzona nawierzchnia żwirowa - 820 m2 11. Wszystkie materiały niezbędne do wykonania przedmiotowego zadania Wykonawca kupuje i dostarcza na plac budowy we własnym zakresie. 12. KONTROLA JAKOŚCI ROBÓT 1) Kontrola jakości materiałów - wszystkie materiały do wykonania robót muszą odpowiadać wymaganiom dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej, muszą posiadać świadectwa jakości producentów i uzyskać akceptację Zamawiającego. 2) Kontrola jakości wykonania robót - w czasie robót ziemnych Wykonawca powinien prowadzić systematycznie badania kontrolne. Badania kontrolne Wykonawca powinien wykonywać w zakresie i z częstotliwością gwarantującą zachowanie wymagań dotyczących jakości robót. 3) W czasie kontroli szczególną uwagę należy zwrócić na: a) odspajanie gruntów w sposób nie pogarszający ich właściwości, b) odwodnienie wykopów, c) dokładność wykonywania wykopów (usytuowanie i wykończenie) d) zagęszczenie górnej strefy korpusu w wykopie wg BN-77 8931-12 na próbach pobranych z podłoża wykopu oraz laboratoryjnie dla danego gruntu wg PN-B-04481. 13. OGÓLNE ZASADY KONTROLI JAKOŚCI ROBÓT 1) Ogólne zasady kontroli jakości robót podano w OST D-M-00.00.00 Wymagania ogólne 2) Wykonawca jest odpowiedzialny za pełną kontrolę jakości robót i wbudowanych materiałów oraz zapewni odpowiedni system i środki techniczne do kontroli jakości robót zgodnie z PZJ na terenie budowy. 3) Wszystkie badania i pomiary przeprowadzone będą zgodnie z wymogami PN przez jednostki posiadające odpowiednie uprawnienia i kwalifikacje. 4) Badania jakości robót w czasie ich realizacji należy wykonywać zgodnie z wytycznymi właściwych instrukcji zawartych w normach i Aprobatach technicznych dla materiałów i systemów technologicznych. 5) W czasie robót Wykonawca powinien prowadzić systematycznie badania kontrolne, w zakresie i z częstotliwością gwarantującą zachowanie wymagań jakości. 6) Przewiduje się wjazd na teren budowy chodnikiem od strony ulicy Żołnierskiej. Przed przystąpieniem do prac Wykonawca powinien uzyskać zezwolenia na zajęcie terenu (przejazd przez chodnik) od MZDiM. 14. BADANIA W CZASIE ROBÓT 1) Sprawdzenie podłoża i podbudowy Sprawdzenie podłoża i podbudowy polega na stwierdzeniu ich zgodności z dokumentacją projektową i odpowiednimi SST. 2) Sprawdzenie podsypki Sprawdzenie podsypki w zakresie grubości i wymaganych spadków poprzecznych i podłużnych polega na stwierdzeniu zgodności z dokumentacją projektową oraz pkt 5.5 niniejszej OST. 3) Sprawdzenie wykonania nawierzchni Sprawdzenie prawidłowości wykonania nawierzchni z betonowych kostek brukowych polega na stwierdzeniu zgodności wykonania z dokumentacją projektową : a) pomierzenie szerokości spoin, b) sprawdzenie prawidłowości ubijania (wibrowania), c) sprawdzenie prawidłowości wypełnienia spoin, d) sprawdzenie, czy przyjęty deseń wzór i kolor nawierzchni jest zachowany. 4) Sprawdzenie cech geometrycznych nawierzchni a) Nierówności podłużne Nierówności podłużne nawierzchni mierzone łatą lub planografem zgodnie z normą BN-68 8931-04 [8] nie powinny przekraczać 0,8 cm. b) Spadki poprzeczne D-05.03.23 Nawierzchnia z kostki brukowej betonowej 9 Spadki poprzeczne nawierzchni powinny być zgodne z dokumentacją projektową z tolerancją ? 0,5%. c) Niweleta nawierzchni Różnice pomiędzy rzędnymi wykonanej nawierzchni i rzędnymi projektowanymi nie powinny przekraczać ? 1 cm. d) Szerokość nawierzchni Szerokość nawierzchni nie może różnić się od szerokości projektowanej o więcej niż ? 5 cm. e) Grubość podsypki Dopuszczalne odchyłki od projektowanej grubości podsypki nie powinny przekraczać ? 1,0 cm. 15. ODBIÓR ROBÓT 1) Odbiorowi podlega wykonanie nawierzchni chodników i placu. 2) Odbiór robót zanikających należy zgłaszać z odpowiednim wyprzedzeniem, aby nie powodować przestoju w realizacji robót. 3) Odbioru robót należy dokonać zgodnie z obowiązującymi normami 16. PRZEPISY ZWIĄZANE 1) Normy 1. PN-B-06714-12 Kruszywa mineralne. Badania. Oznaczanie zawartości zanieczyszczeń obcych 2. PN-B-06714-15 Kruszywa mineralne. Badania. Oznaczanie składu ziarnowego 3. PN-B-06714-16 Kruszywa mineralne. Badania. Oznaczanie kształtu ziarn 4. PN-B-06714-18 Kruszywa mineralne. Badania. Oznaczanie nasiąkliwości 5. PN-B-06714-19 Kruszywa mineralne. Badania. Oznaczanie mrozoodporności metodą bezpośrednią 6. PN-B-06714-26 Kruszywa mineralne. Badania. Oznaczanie zawartości zanieczyszczeń organicznych 7. PN-B-06714-42 Kruszywa mineralne. Badania. Oznaczanie ścieralności w bębnie Los Angeles 8. PN-B-11112 Kruszywo mineralne. Kruszywo łamane do nawierzchni drogowych 9. PN-S-96023 Konstrukcje drogowe. Podbudowa i nawierzchnia z tłucznia kamiennego 10. BN-64 8931-02 Drogi samochodowe. Oznaczanie modułu odkształcenia nawierzchni podatnych i podłoża przez obciążenie płytą 11. BN-68 8931-04 Drogi samochodowe. Pomiar równości nawierzchni planografem i łatą..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp w zakresie obejmującym nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.51 - Wymiana nawierzchni 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 30.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga specjalnych uprawnień.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona ustalenia czy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia w zakresie wiedzy i doświadczenia. W tym celu: a) wykonawca składa oświadczenie o spełnieniu tegoż warunku zgodnie z Załącznikiem Nr 3 do SIWZ, o którym mowa w dziale VIII ust. 3 SIWZ. Ocena spełnienia tego warunku nastąpi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia wymienionego w dziale VIII ust. 3 SIWZ. b) wykonawca winien udokumentować zrealizowanie dwóch robót budowlanych podobnych do objętych przedmiotem zamówienia w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, o całkowitej wartości każdej z wykonanych robót nie mniejszej niż 50 000 PLN (z VAT). Za robotę budowlaną podobną Zamawiający uzna remont i/lub budowę i/lub rozbudowę nawierzchni chodnikowych. Ocena spełniania warunku szczegółowego będzie dokonana na podstawie: - wypełnionego Załącznika nr 5 do SIWZ pn. Doświadczenie Zawodowe, o którym mowa w dziale VIII ust. 6. - dokumentów potwierdzających, że wymienione roboty budowlane zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona ustalenia czy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia w zakresie potencjału technicznego. W tym celu Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunku zgodnie z Załącznikiem Nr 3 do SIWZ, o którym mowa w dziale VIII ust. 3 SIWZ. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia wymienionego w dziale VIII ust. 3 SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona ustalenia czy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. W tym celu: a) Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunku zgodnie z Załącznikiem Nr 3 do SIWZ, o którym mowa w dziale VIII ust. 3 SIWZ. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia wymienionego w dziale VIII ust. 3 SIWZ. b) Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający uzna dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi doświadczenie, wykształcenie i kwalifikacje odpowiednie do stanowisk, jakie zostaną im powierzone, tj.: osobą posiadającą kwalifikacje uprawniające do kierowania robotami budowlanymi specjalności drogowej bez ograniczeń lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane tej specjalności. Ocena spełniania warunku szczegółowego będzie dokonana na podstawie wypełnionego Załącznika nr 5a do SIWZ pn. Potencjał kadrowy, o którym mowa w dziale VIII ust. 8.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona ustalenia czy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia w zakresie warunku znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej. W tym celu Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunku zgodnie z Załącznikiem Nr 3 do SIWZ, którym mowa w dziale VIII ust. 3 SIWZ, że znajduje się w sytuacji finansowej ekonomicznej zapewniającej wykonanie Zamówienia. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia wymienionego w dziale VIII ust. 3 SIWZ

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Pełnomocnictwo - do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana, jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 23 ust. 1 ustawy Pzp (np. członkowie konsorcjum) są zobowiązani ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i do zawarcia umowy. W takim przypadku - oprócz dokumentów wymienionych w specyfikacji - wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego są zobowiązani do złożenia w ofercie Pełnomocnictwa ustanawiającego Pełnomocnika. Pełnomocnictwo zawierać powinno umocowanie do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo może być przedłożone wyłącznie w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany. 2. Niedopuszczalna jest pod rygorem nieważności zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, za wyjątkiem przypadków wymienionych w ust. 3. 3. Terminy realizacji przedmiotu umowy, mogą ulec zmianie w przypadku: 1) wystąpienia robót dodatkowych od wykonania, których uzależnione jest wykonanie zamówienia podstawowego, 2) wystąpienia konieczności ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia, 3) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających realizację przedmiotu zamówienia zgodnie z procesem technologicznym, 4) przestojów spowodowanych koniecznością usuwania nieumyślnych uszkodzeń istniejących urządzeń podziemnych, nieoznaczonych w dokumentacji projektowej, 5) wstrzymania robót przez uprawnione organy, z przyczyn nie wynikających z winy Stron umowy, 4. Dopuszcza się zmianę osoby sprawującej funkcję inspektora nadzoru oraz kierownika robót ze strony Wykonawcy. 5. Dopuszcza się zastosowanie innej stawki i wysokości podatku VAT należnego, w przypadku zmiany obowiązujących w tym zakresie przepisów. 6. Zamawiający dopuszcza skrócenie terminu realizacji przedmiotu umowy, o ile zostaną spełnione następujące warunki: 1) wcześniejsze zrealizowanie przedmiotu umowy przez Wykonawcę, oraz 2) Zamawiający będzie dysponował środkami finansowymi na zapłatę wynagrodzenia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zzmolsztyn.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Zieleni Miejskiej w Olsztynie, al. Wojska Polskiego 30 B, 10-229 Olsztyn.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.10.2012 godzina 10:00, miejsce: Zarząd Zieleni Miejskiej w Olsztynie, al. Wojska Polskiego 30 B, 10-229 Olsztyn.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ 1. Wykonawcom, a także innym podmiotom, jeżeli mają lub mieli interes prawny w uzyskaniu danego zamówienia oraz ponieśli lub mogą ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w dziale VI ustawy: odwołanie i skarga. 2. Odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności: 1) opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu; 2) wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia; 3) odrzucenie oferty odwołującego INFORMACJA O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO 1. W przypadku wyboru, jako oferty najkorzystniejszej oferty składanej przez konsorcjum, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego zobowiązani są przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego na żądanie Zamawiającego przedstawić zamawiającemu umowę konsorcjum. 2. Wykonawca przed podpisaniem umowy przedstawi kopię aktualnej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż wartość umowy. 3. Wykonawca przed podpisaniem umowy przedłoży kosztorys ofertowy obejmujący cały zakres robót i czynności wynikających z opisu przedmiotu zamówienia sporządzony metodą kalkulacji uproszczonej przy zachowaniu założeń określonych w dziale XVI SIWZ na cenę wynikającą z oferty. 4. Wykonawca wskaże osobę posiadającą wymagane kwalifikacje, uprawnienia i doświadczenie konieczne do wykonania przedmiotu zamówienia wraz kserokopią tych uprawnień (w specjalności drogowej) oraz kserokopią aktualnego zaświadczenia o przynależności tej osoby do właściwej Izby Samorządu Zawodowego..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.