Ogłoszenie z dnia 2017-03-03
Ogłoszenie nr 35977 - 2017 z dnia 2017-03-03 r.
Białogard: "Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Połczynie - Zdroju"
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Nazwa projektu lub programuProjekt "Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Połczynie - Zdroju" w ramach działania 2.3 "Gospodarka wodno - ściekowa w aglomeracjach" II oś priorytetowa "Ochrona środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu" Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 346762
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 34932; 360123; 362501
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowanianie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiającychnie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiejnie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Regionalne Wodociągi i Kanalizacja Spółka z o.o. w Białogardzie, krajowy numer identyfikacyjny
330897173, ul.
Ustronie Miejskie
1,
78-200
Białogard, państwo
Polska, woj.
zachodniopomorskie, tel.
+48(94)3123215,
+48(94)3123351, faks
+48(94)3120424, e-mail
emilia.mostowska@rwik.pl
Adres strony internetowej (URL): www.rwik.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Spółka z o.o.
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
"Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Połczynie - Zdroju"
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Do zrealizowania planowane są następujące prace: Budowa nowych obiektów: w części mechanicznej: piaskownika wirowego nowego "PWN", zbiornika retencyjnego ścieków "ZRS", stacji zlewczej ścieków "SZS", placu magazynowania piasku "PMP"; w części biologicznej: komory pomiarowej "KP", 2 szt. komór przelewowych osadu "KPO", pompowni części pływających "PCP", pompowni wody technologicznej "PWT"; w części osadowej: placu osadowego nowego "PON"; w części obiektów zaplecza: budynku garażowego "BG", stanowiska agregatu prądotwórczego "SAP". Modernizacja istniejących obiektów: w części mechanicznej: budynku krat "BK", piaskowników wirowych starych "PWS", pompowni ścieków "PS"; w części biologicznej: komory rozdziału "KR1", reaktora biologicznego "RB", komory rozdziału "KR2", dwóch osadników wtórnych "OW", koryta pomiarowego "KP", pompowni osadu recyrkulowanego "POR", stacji dmuchaw - dostosowanie fundamentów "SD", stacji dozowania koagulantu "SDK"; w części osadowej: 3 szt. zagęszczaczy grawitacyjnych "ZG", budynku odwadniania i higienizacji osadu "BOHO". w części obiektów zaplecza: budynku socjalnego "BS", budynku garażowego "BE". Likwidacja obiektów i demontaż urządzeń: starego stanowiska krat "SSK", starego piaskownia podłużnego "SPP", starego osadnika Imhoffa "SOI", starego budynku obsługi "SBO", poletka suszenia piasku "PSP". oraz dodatkowo poza opracowaniem projektowym: wymiana kolektora tłocznego DN 350 osadu recyrkulowanego o dł. ok. 160m, wymiana kolektora tłocznego 2x DN 350 ścieków surowych o dł. ok. 360m. Ponadto do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności: uzyskanie na swój koszt wszelkich wymaganych obowiązującymi przepisami prawa decyzji administracyjnych, zaświadczeń, oświadczeń, uzgodnień czy też innych dokumentów niezbędnych do prowadzenia robót budowlanych, obsługa geodezyjna wraz z inwentaryzacją powykonawczą, odtworzenie dróg, chodników, podjazdów i terenów zielonych, zabezpieczenie terenu robót budowlanych oraz poniesienie kosztów z nim związanych, wykonanie dróg tymczasowych niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia oraz poniesienie kosztów z tym związanych, wywóz ziemi z wykopu/-ów wraz z wyrównaniem terenu oraz poniesienie kosztów z tym związanych, sporządzenie kompletnej dokumentacji powykonawczej - 5 egzemplarze, plus 1 w wersji elektronicznej PDF i DWG, przeprowadzenie rozruchu oczyszczalni wraz ze wszystkim szkoleniami oraz sporządzenie instrukcji eksploatacyjnej oczyszczalni i innym niezbędnymi instrukcjami i dokumentami, wykonanie na własny koszt pierwszych serwisów i przeglądów gwarancyjnych urządzeń wymienionych w załączniku nr 7, właściwe zabezpieczenie placu budowy z uwzględnieniem ciągłej pracy obiektów oczyszczalni ścieków, uzyskanie dla Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie zmodernizowanej oczyszczalni ścieków, zaktualizowane operatu wodnoprawnego wraz z uzyskaniem nowego pozwolenia wodnoprawnego,dostarczenie ostatecznej wersji zaimplementowanego oprogramowania wszystkich sterowników na nośniku masowym (DVD, karta pamięci, Dysk SD), w przypadku gdy program sterownika zapisany jest na pamięci wymiennej - dostarczy również oprogramowany nośnik dla każdego sterownika. W przypadku gdy oprogramowanie do tworzenia aplikacji sterownika wymaga licencji do projektowania, wykonawca dostarczy taką licencję zakupioną na użytkownika "RWiK spółka z o.o.".
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV:
45252000-8
Dodatkowe kody CPV:
45252200-0,
45220000-5,
45223000-6,
45000000-7,
45300000-0,
45230000-8,
45233000-9,
45400000-1,
45330000-9,
45331000-6,
45111291-4,
45314200-3,
45315700-5,
45315100-9,
50961200-1,
45252100-9
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie/część zostało unieważnione
tak
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Na podstawie art. 93 ust.1 pkt. 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2016 r., poz. 2164 z późn. zm. - dalej jako "PZP"), Zamawiający - Regionalne Wodociągi i Kanalizacja spółka z o.o. z siedzibą w Białogardzie informuje, że unieważnia postępowanie przetargowe pod nazwą "Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Połczynie-Zdroju" (dalej jako "Postępowanie") ponieważ postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przedmiotowym postepowaniu, którego wartość jest mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 PZP, zamawiający określił termin związania ofertą na 60 dni, tj. w sposób niezgodny z art. 85 ust. 1 pkt. 1 PZP. UZASADNIENIE W dniu 21.11.2016r. Zamawiający ogłosił postępowanie przetargowe, którego wartość jest mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 PZP . W związku z tym zgodnie z art. 85 ust. 1 pkt. 1 PZP w związku z art. 36 ust. 1 pkt. 9 PZP zobowiązany był określić w specyfikacji istotnych warunków zamówienia termin związania z ofertą nie dłuższy niż 30 dni. Natomiast w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (pkt. 20.1 Instrukcji dla Wykonawców stanowiące tom I specyfikacji istotnych warunków zamówienia), a także w ogłoszeniu na stronie internetowej Zamawiającego oraz w Biuletynie Zamówień Publicznych, Zamawiający określ termin związania ofertą na 60 dni. Zgodnie zaś z przepisem art. 85 ust. 1 pkt. 1 PZP, wykonawca jest związany ofertą do upływu terminu określonego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, jednak nie dłużej niż 30 dni - jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 PZP. Zamawiający określając termin związana ofertą w sposób niezgodny z art. 85 ust. 1 pkt. PZP dokonał w postępowaniu czynności niezgodnej z ustawą (PZP), tak więc postępowanie obarczone jest wadą. Ta wada postępowania uniemożliwia przy tym zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przesłanki unieważnienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, do których odwołuje się przepis art. 93 ust. 1 pkt. 7 PZP, wynikają z art. 146 PZP. Zgodnie z art. 146 ust. 6 PZP, Prezes Urzędu Zamówień Publicznych może wystąpić do sądu o unieważnienie umowy w przypadku dokonania przez zamawiającego czynności lub zaniechania dokonania czynności z naruszeniem przepisu ustawy, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania. W ocenie Zamawiającego ustalenie terminu związania ofertą na 60 dni mogło mieć wpływ na wynik postępowania. Wobec bowiem takiego określenia przez Zamawiającego terminu związania ofertą podmioty zainteresowane złożeniem oferty mogły ostatecznie jej nie złożyć, chociażby ze względu na wskazane w pytaniu nr 79 okoliczności (pismo Zamawiającego z dnia 08 grudnia 2016 r.). Dłuższy okres związania ofertą jest związany z koniecznością poniesienia większych kosztów wniesienia wadium - jest bowiem różnicą dla wykonawcy to czy przekazuje Zamawiającemu kwotę 300.000,00 zł czy też ponosi koszt ustanowienia wadium w formie gwarancji bankowej albo gwarancji ubezpieczeniowej w tej wysokości na okres 30 dni czy też na okres 60 dni. Nawet jeżeli bowiem Zamawiający wystąpi z wnioskiem o wyrażenie zgody na wydłużenie terminu składania ofert to wykonawca ma zawsze możliwość niewyrażenia takiej zgody i wycofanie się z postępowania bez ponoszenia dodatkowych kosztów wynikających z wydłużenia okresu związania oferta. W przypadku wyznaczenia zaś przez Zamawiającego dłuższego niż dopuszczalny okresu składania ofert wykonawca chcąc wziąć udział w postępowaniu stoi przed koniecznością poniesienia dodatkowych kosztów związanych z zabezpieczeniem oferty. Poza tym związanie ofertą przez wydłużony okres czasu powoduje, że wykonawca przez ten okres musi pozostawać w gotowości do realizacji zamówienia - do momentu ustania związania ofertą w Postępowaniu przewidziane do realizacji zasoby ludzkie i materialne pozostają niejako zablokowane przez co wykonawca ma ograniczone możliwości ubiegania się czy realizacji innych zamówień. Jeżeli już jednak wykonawca zdecyduje się złożyć ofertę w Postępowaniu na okres 60 dni to można przypuszczać, że konieczność poniesienia dodatkowych kosztów oraz ograniczenie w ubieganiu się czy realizacji innych zamówień znajdą odzwierciedlenie w cenie oferty. Cena zaś jako jedno z kryterium oceny ofert może mieć wpływ na ostateczną ocenę złożonych ofert, a wiec może mieć wpływ na wynik postępowania. W przypadku zatem zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego w wykonawcą wybranym w Postępowaniu umowa taka podlegałaby unieważnieniu w trybie przewidzianym w art. 146 ust. 6 PZP. Wada Postępowania jest przy tym niemożliwa do usunięcia na tym etapie postępowania Niewątpliwie wada Postępowania obejmująca wyznaczenie przez Zamawiającego terminu związania ofertą niezgodnego z przepisami PZP nie jest możliwa do usunięcia na tym etapie postępowania. W dniu 12 stycznia 2017 r. upłynął bowiem termin składania ofert, do którego to momentu Zamawiający mógł zmodyfikować postanowienia specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający na chwilę obecną nie ma możliwości zmiany postanowień specyfikacji istotnych warunków udzielenia zamówienia. Wobec powyższego Zamawiający unieważnia Postepowanie na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 7 PZP ponieważ postepowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT5225000 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert14 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Sprawdź tą firmę: IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie
na podstawie art.
ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
INNE PRZETARGI Z BIAŁOGARDU
- CUW.26.2.2024 "Szkolny EkoOgród 2023-2024 przy Szkole Podstawowej nr 3 im. Bolesława Krzywoustego w Białogardzie"
- Dostawa narzędzi do pomiaru drzew i drewna
- CUW.26.1.2024 "Budowa EkoOgrodu przy Szkole Podstawowej nr 1 w Białogardzie".
więcej: przetargi w Białogardzie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.