eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Przeprowadzenie warsztatów podnoszących kompetencje życiowe i umiejętności społeczne kobiet w ciąży

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-10-24

Kraków: Przeprowadzenie warsztatów podnoszących kompetencje życiowe i umiejętności społeczne kobiet w ciąży
Numer ogłoszenia: 349264 - 2011; data zamieszczenia: 24.10.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie , ul. Józefińska 14/002, 30-529 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 6165420, 6165424, faks 012 6165428.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.krakow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeprowadzenie warsztatów podnoszących kompetencje życiowe i umiejętności społeczne kobiet w ciąży.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie warsztatów podnoszących kompetencje życiowe i umiejętności społecznych kobiet w ciąży, zgodnie z poniższymi wytycznymi: 2. Warsztaty odbędą się w jednej 15-osobowej grupie. 3. Organizacja zajęć: 1) warsztaty odbędą się w ilości 22 godzin zegarowych w formie stacjonarnej, 2) po każdej godzinie zajęć nastąpi 15 minutowa przerwa, 3) zajęcia będą prowadzone w dziennym wymiarze nie większym niż 2 godziny zegarowe w tym 0,5 godz. zajęć ruchowych, 4) w trakcie zajęć Wykonawca zapewni możliwość indywidualnych konsultacji z prowadzącym zajęcia psychologiem w ilości 1 godziny dla każdej uczestniczki. Konsultacje indywidualne zostaną przeprowadzone w terminach ustalonych pomiędzy Wykonawcą i uczestniczką w miejscu realizacji zajęć stacjonarnych. 4. Tematyka zajęć: 1) zajęcia prowadzone przez położną lub lekarza ginekologa-położnika - 8 godz. a) zmiany somatyczne zachodzące w organizmie kobiety w okresie ciąży i po porodzie, b) rozwój dziecka od poczęcia do porodu, c) niezbędne badania lekarskie, laboratoryjne, rola USG w położnictwie, d) dieta w okresie ciąży i po porodzie, wpływ używek na rozwój płodu, e) przygotowanie ciała do porodu, f) co zabrać do szpitala, co powinno się znaleźć w wyprawce, g) jak rodzić - okresy porodu, pozycje, rola partnera przy porodzie, możliwość znieczulenia, h) karmienie piersią i problemy z laktacją, rola karmienia naturalnego, alternatywne sposoby karmienia, i) pielęgnacja noworodka, 2) zajęcia prowadzone przez prawnika - 2 godz. a) gdzie należy zarejestrować dziecko, b) jak zameldować dziecko i jak otrzymać nr PESEL, c) jak załatwić becikowe ustawowe i gminne, d) świadczenia dla samotnych matek (ustalenie ojcostwa, alimentów, świadczeń z tytułu samotnego wychowywania dziecka, e) podstawowe przepisy ZUS i świadczeń socjalnych, f) prawa i ograniczenia na rynku pracy, g) możliwość skorzystania z podniesienia kwalifikacji (w tym z wykorzystaniem funduszy z Unii Europejskiej) w okresie urlopu macierzyńskiego i wychowawczego, 3) zajęcia prowadzone przez psychologa - 6 godz. a) wpływ ciąży i narodzin dziecka na małżeństwo i rodzinę, b) psychologia niemowlęcia, c) rola ojca w okresie ciąży i po porodzie, d) stymulacja wzrokowo-słuchowa rozwoju dziecka, e) emocje kobiety w ciąży i po porodzie, f) możliwość wystąpienia zaburzeń, g) jak rodzić sobie w sytuacjach stresowych, h) niemowlę a starsze rodzeństwo, i) akceptacja zmian w wyglądzie, 4) zajęcia prowadzone przez fizjoterapeutę - 5 godz.: zajęcia ruchowe i oddechowe przygotowujące do porodu. 5. Cele i efekty warsztatów: 1) celem warsztatów jest: a) wzrost świadomości matek dotyczącej potrzeb noworodków oraz odpowiedzialności za rozwój swojego dziecka, b) wzrost wiedzy oraz kształtowanie umiejętności związanych z pielęgnacją i opieką nad dziećmi, c) wzrost wiedzy kobiet na temat przysługujących im praw z zakresu zabezpieczenia społecznego, rodzinnego i prawa pracy, d) wzrost wiedzy na temat zmian zachodzących w organizmie i psychice kobiet w ciąży i po porodzie oraz nauka radzenia sobie ze stresem, 2) efekty uczestnictwa w warsztatach: a) beneficjentki znają etapy rozwoju dziecka i potrafią rozpoznać ich potrzeby, b) beneficjentki potrafią prawidłowo wykonywać zabiegi pielęgnacyjne i prawidłowo opiekować się swoimi dziećmi, c) beneficjentki znają przysługujące im prawa z zakresu zabezpieczenia społecznego, rodzinnego i prawa pracy, d) beneficjentki mają świadomość zachodzących zmian w organizmie i znają techniki radzenia sobie ze stresem. 6. Wykonawca zobowiązuje się do: 1) oznaczenia dokumentów wytworzonych w związku z realizacją przedmiotu zamówienia, materiałów, sal w których odbywać się będą zajęcia itp. zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (http://www.efs.gov.pl/Documents/wytyczne_04_02.pdf) 2) wydania uczestniczkom zaświadczeń oznakowanych wg w/w wytycznych, 3) prowadzenia list obecności na warsztatach i przekazania ich razem z fakturą/rachunkiem, 4) sporządzenia listy z potwierdzeniami odbioru zaświadczeń i materiałów o których mowa w pkt 9 i10 i przekazania jej razem z fakturą/rachunkiem, 5) informowania o nieobecnościach uczestniczek na zajęciach lub rezygnacji z udziału. 6) prowadzenia dokumentacji fotograficznej, 7) zachowania w tajemnicy wszelkich danych osobowych, do których uzyskał dostęp w związku z wykonywaniem zadania oraz przestrzegania innych postanowień ustawy o ochronie danych osobowych, 8) zapewnienia materiałów szkoleniowych dla każdej uczestniczki: a) planu zajęć przed ich rozpoczęciem; b) długopisu metalowy typu zenit; c) bloku biurowy 60 stron kratka A4, d) skryptu zajęć dla każdej uczestniczki zawierający materiał omawiany na zajęciach, wskazówki, porady (materiały dydaktyczne i publikacje o łącznej objętości minimalnie 50 stron ilustrowane dostosowane do potrzeb uczestniczek, e) informatora UMK - Pierwsze dokumenty twojego dziecka. 9) przekazania na ostatnich zajęciach każdej uczestniczce: a) pieluch tetrowych w liczbie 10 sztuk, b) pieluch flanelowych w liczbie 5 sztuk, c) ręcznika niemowlęcego z kapturkiem 1 szt. d) rożka z usztywniającą wkładką kokosową 1 szt., e) chusteczek nawilżających - 1 op. 72 szt., f) mydełka dla dzieci - 100g, g) oliwki dla dzieci - 150 ml. 10) zapewnienia (w razie potrzeby) opieki pielęgniarskiej lub opieki lekarskiej polegającej na wezwaniu lekarza lub dowiezieniu beneficjentki lub dziecka pozostającego pod opieką Wykonawcy do przychodni/szpitala. Wszelkie koszty pomocy lekarskiej pokrywa wykonawca, 11) przedstawienia na 10 dni roboczych przed rozpoczęciem zajęć harmonogramu warsztatów do zaakceptowania przez Zamawiającego. Harmonogram będzie podlegał akceptacji Kierownika Sekcji ds. Zarządzania Projektem Systemowym. W harmonogramie Wykonawca określi kiedy (data, godzina) i gdzie (dokładny adres) będą się odbywały poszczególne zajęcia, 7. Wymogi dot. miejsca zajęć: 1) Lokal w granicach administracyjnych Krakowa, w odległości nie większej niż 0,5 km od najbliższego przystanku komunikacji zbiorowej, 2) Lokal musi dysponować: a) salą na min. 15 osób, wyposażoną w sprzęt audio - video (telewizor, video, DVD, z możliwością podłączenia laptopa, rzutnik multimedialny z ekranem, flipczart z pisakami 4x czarny, 2x niebieski, 2x zielony, 2x czerwony oraz papierem,) 1 ryzę papieru białego A4 do drukarki, b) salą do zajęć dla dzieci umożliwiającą swobodne poruszanie się wraz z wyposażeniem w stoły i krzesła, zestaw do oglądania filmów (telewizor, DVD i filmy dla dzieci), zabawki dostosowane do wieku dzieci, materiały plastyczne i dydaktyczne, gry, sprzęt sportowy oraz miejsce do odpoczynku. c) sprawnymi urządzeniami do drukowania i kopiowania materiałów do zajęć. d) materacami, piłkami dmuchanymi itp. do zajęć ruchowych, 8. W trakcie zajęć wykorzystane zostaną pomoce dydaktyczne w postaci rekwizytów do praktycznej nauki pielęgnacji niemowląt tj. lalka, butelka ze smoczkiem, pieluchy, ubranka itp. 9. W trakcie zajęć grupowych wykonawca zapewni opiekę nad dziećmi uczestniczek w liczbie nie większej niż 20 dzieci. Zajęcia winny być dostosowane do wieku i możliwości dzieci. Wykonawca w trakcie opieki zapewni dla każdego dziecka 1 sok 100 % z rurką, poj. 200 ml. 10. Wyżywienie w trakcie zajęć - w każdym dniu zajęć: (ilości podane na 1 osobę) herbata 300 ml, woda mineralna niegazowana 250 ml, paluszki, kruche ciastka kilka rodzajów 75g. 11. Pozostałe ustalenia: 1) Wykonawca może zostać skontrolowany w zakresie przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego lub podmiot kontrolujący Zamawiającego. 2) w przypadku gdy beneficjentka zrezygnuje z uczestnictwa w warsztatach w trakcie ich realizacji Zamawiający zapłaci Wykonawcy wyłącznie wynagrodzenie należne z tytułu wykonania części zamówienia tj. faktycznie przeprowadzonych godzin warsztatów, 3) w przypadku gdy beneficjentka zrezygnuje z uczestnictwa w warsztatach przed ich rozpoczęciem, Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek wynagrodzenie. 12. Termin realizacji zamówienia: 1) zajęcia odbędą się w okresie od dnia podpisania umowy do 31.01.2012 r., 2) zajęcia będą rozpoczynać się w dni powszednie nie wcześniej, niż o godz. 17:00 oraz kończyć nie później niż o godz. 20:00 a w soboty nie wcześniej niż o godz. 10:00 a kończyć nie później niż o godz. 14:00., 3) zajęcia prowadzone będą dwa razy w tygodniu z wyjątkiem niedziel i świąt. 13. Warunki płatności 1) za zajęcia zrealizowane w 2011 r. Wykonawca doręczy Zamawiającemu fakturę/rachunek w dniu 15.12.2011 r. Za zajęcia zrealizowane w 2012 r. Wykonawca doręczy Zamawiającemu fakturę/rachunek w terminie 7 dni roboczych od zakończenia zajęć. 2) Płatność nastąpi przelewem w terminie do 14 dni od daty przyjęcia faktury/rachunku przez Zamawiającego, wraz z dokumentami, o których mowa w ust. 6 pkt 2, 3, 4 i 6 3) Wykonawca do faktury załączy rozliczenie kosztów usługi w podziale na koszty o których mowa w ust. 14. 14. Wykonawca przedstawi w ofercie następujące ceny: Cena łączna brutto (określona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku) w tym 1) koszt 1 godziny zajęć z położną/lekarzem, oraz fizjoterapeutą dla 1 uczestniczki (13 godz. x koszt godziny), 2) koszt 1 godziny zajęć indywidualnych z psychologiem dla 1 uczestniczki (1 godz. x 15 osób x koszt godziny), 3) koszt 1 godziny zajęć grupowych z psychologiem dla 1 uczestniczki (6 godz. x koszt godziny), 4) koszt 1 godziny zajęć z prawnikiem dla 1 uczestniczki (2 godz. x koszt godziny), 5) koszt 1 godziny opieki nad 1 dzieckiem (21 godz. x koszt godziny),.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający może udzielić Wykonawcy zamówień uzupełniających w trybie zamówienia z wolnej ręki w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia,

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.40.00.00 - Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.01.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 2. Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: 1) 1 osobą posiadającą a) wykształcenie uprawniające do wykonywania zawodu położnej oraz posiadającą aktualny wpis na listę prowadzoną przez Okręgową Izbę Pielęgniarek i Położnych lub b) wykształcenie wyższe medyczne o specjalności ginekolog-położnik oraz posiadającą aktualny wpis na listę prowadzoną przez Okręgową Izbę Lekarską. 2) 1 osobą posiadającą wykształcenie wyższe prawnicze, 3) 1 osobą posiadającą wykształcenie wyższe psychologiczne, 4) 1 osobą posiadającą wykształcenie wyższe na kierunku fizjoterapia, 5) 2 osobami posiadającymi wykształcenie wyższe na kierunku wychowanie przedszkolne oraz doświadczenie w pracy z dziećmi w ilości co najmniej 20 godzin.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza zmianę treści niniejszej umowy w zakresie: a) warunków płatności, b) terminu realizacji usługi c) miejsca realizacji usługi d) podwykonawców

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mops.krakow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie ul. Józefińska 14, pok. 001.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.11.2011 godzina 09:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie ul. Józefińska 14, dziennik podawczy.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: projekt Pora na aktywność.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.