eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zielona Góra › Wykonanie aktualizacji koncepcji programowej budowy obwodnicy m. Żagań w ciągu drogi wojewódzkiej nr 296.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-09-22

Zielona Góra: Wykonanie aktualizacji koncepcji programowej budowy obwodnicy m. Żagań w ciągu drogi wojewódzkiej nr 296.
Numer ogłoszenia: 327558 - 2009; data zamieszczenia: 22.09.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze , Al. Niepodległości 32, 65-042 Zielona Góra, woj. lubuskie, tel. 068 3280300, faks 068 3280332.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdw.zgora.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie aktualizacji koncepcji programowej budowy obwodnicy m. Żagań w ciągu drogi wojewódzkiej nr 296..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: I. Ogólna charakterystyka projektowanej inwestycji: Ww. przedsięwzięcie przewiduje opracowanie koncepcji programowej budowy obwodnicy m. Żagań w ciągu drogi wojewódzkiej nr 296 wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedmiotowego przedsięwzięcia. Parametry techniczne drogi przyjąć jak dla klasy drogi G zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. -Droga klasy G; -Droga jednojezdniowa, dwupasowa; -Drogi zbiorcze; -Dopuszczalny nacisk osi pojazdu: 115 kN -Szerokość pasa ruchu - 3.5 m -Prędkość projektowa - Vp = 70 km/h -Prędkość miarodajna - Vm = 90 km/h -Szerokość poboczy gruntowych - 1.25 m Parametry techniczne obiektów inżynierskich przyjąć zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich utrzymanie. V. Zakres prac projektowych: Koncepcja ma obejmować analizę wariantów zarówno trasy drogi jak i elementów oraz obiektów, a także opracowanie raportu o oddziaływaniu na środowisko wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia. Analizę należy wykonać dla co najmniej 2 wariantów trasy drogi głównej oraz dla tzw. wariantu zerowego. - Obiekty drogowe - geometria osi wszystkich dróg w planie sytuacyjnym - główne parametry geometryczne ważniejszych składników przekroju normalnego oraz ich usytuowanie - typy i lokalizacja w planie: skrzyżowań, przejazdów i zjazdów publicznych - zasady dostępności do drogi (organizacja ruchu lokalnego) - geometria korpusów drogowych (pochylenia skarp, ważniejsze wymiary) - sposoby zapewnienia stateczności (w tym posadowienia) korpusów drogowych - rodzaje warstw i materiałów z których zbudowana będzie podbudowa nawierzchni i podłoże nawierzchni - typy odwodnień (np.: rowy otwarte, kanalizacja deszczowa) -Obiekty mostowe - jeżeli zajdzie taka konieczność - lokalizacja i rodzaj obiektów - schemat statyczny konstrukcji obiektu - parametry geometryczne przekroju ruchowego - wysokości i szerokości skrajni - ważniejsze elementy geometrii poszczególnych składników konstrukcji obiektów (długości, rozpiętości, ważniejsze wymiary -Urządzenia infrastruktury związane i niezwiązane z drogą - typ urządzenia - lokalizacja głównych elementów w planie sytuacyjnym (w tym zakres przebudowy) - ważniejsze parametry techniczne (przekroje, światła, itp.) - warunki i sposób zasilania w media - warunki i sposób odprowadzania ścieków -Urządzenia ochrony środowiska - urządzenia ochrony środowiska na podstawie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia -Urządzenia bezpieczeństwa i organizacji ruchu -Rozpoznanie geologiczno - inżynierskie -Obiekty przeznaczone do czasowego użytkowania w trakcie realizacji robót budowlanych (drogi objazdowe i obiekty tymczasowe na czas budowy) -Zawartość opracowania 1) Część techniczna a) część opisowa -opis zadania inwestycyjnego; -istniejący stan zagospodarowania terenu (ogólny opis w zakresie niezbędnych do uzupełnia części rysunkowej); -istniejące terenowe uwarunkowania realizacyjne; -projektowane zagospodarowanie terenu (ogólny opis w zakresie niezbędnym do uzupełnienia części rysunkowej oddzielnie dla wszystkich wariantów tras); -ukształtowanie trasy drogowej; -projektowane obiekty i urządzenia budowlane (oddzielnie dla wszystkich wariantów obiektów) oraz określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu; -analiza ruchu w stanie istniejącym i prognoza ruchu; -urządzenia ochrony środowiska ; -zgodność przedstawionych rozwiązań z warunkami technicznymi. W przypadku braku zgodności wymienić przepis, który musi być objęty odstępstwem; -opinie, stanowiska, uzgodnienia, pozwolenia i warunki; -najważniejsze wskaźniki ekonomiczne (na podstawie części ekonomicznej) i stanowisko Wykonawcy w sprawie wyboru wariantu rozwiązań projektowych; -dokumentacja fotograficzna; b) część rysunkowa -plan orientacyjny w skali 1:10 000; -plan sytuacyjny w skali 1:1 000; -zbiorczy plan sytuacyjny w skali 1:1 000; -przekroje normalne w skali 1:50; -przekroje podłużne w skali 1:200/2 000, 1:500/5 000; -mapa ewidencyjna gruntów w skali 1:1 000; -analiza rozwiązań skrzyżowań (wraz z urządzeniami bezpieczeństwa ruchu) w skali 1:1 000; -analiza rozwiązań przebudów urządzeń infrastruktury technicznej w skali 1:1 000; -rysunki ogólne obiektów inżynierskich w skali 1:100 do 1:200; 2) Część ekonomiczna W części ekonomicznej przedstawione mają być założenia przyjęte do obliczeń, zastosowane formuły obliczeniowe oraz zestawienia wyników obliczeń związanych z kosztami, finansowaniem i uzasadnieniem ekonomicznym zadania inwestycyjnego. Zasady obliczeń podaje Instrukcja Oceny Efektywności Ekonomicznej przedsięwzięć Drogowych i Mostowych IBDiM, Warszawa 2008. Ramowa zawartość i wymagania dla części ekonomicznej: -zbiorcze zestawienie kosztów; -harmonogram realizacji i finansowania zadania inwestycyjnego; -analiza efektywności ekonomicznej zadania inwestycyjnego; -wielokryterialna analiza porównawcza wariantów tras; 3) Rozpoznanie geologiczno-inżynierskie 4) Opracowanie raportu o oddziaływaniu na środowisko wraz z decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia Raport powinien zawierać 1. opis planowanego przedsięwzięcia drogowego; 2. opis elementów przyrodniczych środowiska, objętych zakresem przewidywanego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko, w tym elementów środowiska objętych ochroną na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. istniejących ochronie przyrody; 3. opis istniejących w sąsiedztwie lub w bezpośrednim zasięgu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia zabytków chronionych na podstawie przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, wraz z ich wskazaniem; 4. opis przewidywanych skutków dla środowiska w przypadku niepodejmowania przedsięwzięcia; 5. opis analizowanych wariantów; 6. określenie przewidywanego oddziaływania na środowisko analizowanych wariantów, w tym również w wypadku wystąpienia poważnej awarii spowodowanej wypadkiem drogowym; 7. określenie możliwego transgranicznego oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko; 8. uzasadnienie wybranego wariantu przez wnioskodawcę, ze wskazaniem jego oddziaływania na środowisko; 9. analizę i ocenę możliwych zagrożeń i szkód dla zabytków chronionych na podstawie przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, w szczególności zabytków archeologicznych, w obrębie terenu, na którym ma być realizowane przedsięwzięcie; 10. opis przewidywanych znaczących oddziaływań planowanego przedsięwzięcia na środowisko, obejmujący bezpośrednie, pośrednie, wtórne, skumulowane, krótko, średnio i długoterminowe, stałe i chwilowe oddziaływania na środowisko wynikające z: - istnienia przedsięwzięcia, - wykorzystywania zasobów środowiska, - emisji, 11. opis zastosowanych metod prognozowania, przyjętych założeń i rozwiązań oraz wykorzystanych danych; 12. opis przewidywanych działań mających na celu zapobieganie, ograniczenie lub kompensację przyrodniczą negatywnych oddziaływań na środowisko, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru; 13. określenie założeń do ratowniczych badań zidentyfikowanych zabytków znajdujących się na obszarze planowanego przedsięwzięcia, odkrywanych w trakcie prac budowlanych; 14. określenie założeń do programu zabezpieczenia istniejących zabytków przed negatywnym oddziaływaniem planowanego przedsięwzięcia oraz ochrony krajobrazu kulturowego; 15. wskazanie, czy dla planowanego przedsięwzięcia konieczne jest ustanowienie obszaru ograniczonego użytkowania oraz określenie jego granic, ograniczeń w zakresie przeznaczenia terenu, wymagań technicznych dotyczących obiektów budowlanych i sposobów korzystania z nich; 16. przedstawienie zagadnień w formie graficznej; 17. analizę możliwych konfliktów społecznych związanych z planowanym przedsięwzięciem; 18. przedstawienie propozycji monitoringu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na etapie jego budowy i eksploatacji lub użytkowania, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru; 19. wskazanie trudności wynikających z niedostatków techniki lub luk we współczesnej wiedzy, jakie napotkano, opracowując raport; 20. streszczenie w języku niespecjalistycznym informacji zawartych w raporcie, w odniesieniu do każdego elementu raportu; 21. Informacje, o których mowa w pkt 4-10, powinny uwzględniać przewidywane oddziaływanie analizowanych wariantów na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru. Szczegółowy zakres zamówienia znajduje się w Rozdziale III Instrukcji dla wykonawców - Opis przedmiotu zamówienia. Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających o których mowa w art. 67 ust.1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.20.00 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki określone w art.22 ust.1w następujący sposób : A. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; B. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wy?konania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; - Wykażą wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywane, usługi w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadające* swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane należycie; * przez usługi odpowiadające swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia należy rozumieć opracowanie koncepcji programowej budowy drogi wojewódzkiej lub krajowej, klasy min. G, o dł. min. 4,0 km W przypadku składania ofert przez podmioty występujące wspólnie, warunek musi być spełniony przez jednego z partnerów. - wykażą, że dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj., wskażą min. jednego: - projektanta branży drogowej -posiadającego uprawnienia w specjalności drogowej lub bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, zgodnie z art. 12 ust. 1 i 2 i art. 14 ust. 1 Prawa budowlanego, aktualne ubezpieczenie o.c. - przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa Projektant branży drogowej musi posiadać w swoim doświadczeniu zawodowym zrealizowany min. 1 projekt koncepcji programowej budowy drogi wojewódzkiej lub krajowej, klasy min. G, o dł. min. 4,0 km - jako projektant wiodący; Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązuje się do uaktualniania ubezpieczenia OC - przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa dla projektanta przez cały okres realizacji zamówienia. W przypadku składania ofert przez podmioty występujące wspólnie, warunek personelu musi być spełniony przez jednego z partnerów. - wykażą że dysponują lub będą dysponować sprzętem komputerowym oraz oprogramowaniem (z licencją) niezbędnymi do realizacji zamówienia (min. 1 stanowisko) C. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej za?pewniającej wykonanie zamówienia; - przedłożą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości ubezpieczenia na kwotę nie mniejszą niż 170 tys. zł. W przypadku ofert składanych wspólnie, wszyscy partnerzy musza spełniać warunek sytuacji ekonomiczno-finansowej, tj. przedłożyć polisę lub inny dokument ubezpieczenia o.c. Dopuszcza się sumowanie wartości polis poszczególnych uczestników składających ofertę celem uzyskania wartości nie mniejszej niż 170 000 zł. D. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia E. udzielą 5-letniej gwarancji na wykonana usługę F. zakres robót drogowych wykonają we własnym zakresie, bez możliwości podzlecania. Nie spełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania Dokonanie oceny spełniania warunków odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez wykonawcę dokumentów wyszczególnionych w pkt. 6 SIWZ na zasadzie: spełnia-nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Celem potwierdzenia że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Pzp zamawiający żąda następujące dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej przez wykonawcę za zgodność z oryginałem: 1/ Aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert lub potwierdzony przez organ wydający w danym terminie; 1.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt.1 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: A) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości: B) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;. 2. Dokumenty, o których mowa w ust .j.w. AB powinny być wystawione nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. 3. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Ważność dokumentów zgodnie z opisem j.w. Celem potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wy?konania zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia zamawiający żąda następujących dokumentów : 2/ Wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających* swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane należycie; (zał. nr 2) * przez usługi odpowiadające swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia należy rozumieć opracowanie koncepcji programowej budowy drogi wojewódzkiej lub krajowej, klasy min. G, o dł. min. 4,0 km W przypadku składania ofert przez podmioty występujące wspólnie, warunek musi być spełniony przez jednego z partnerów. 3/ Wykazu osób, którymi dysponuje lub będzie dysponować Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności (zał. nr 3 i 3a); Wypełnić druk WYKAZ PERSONELU z podaniem : - projektanta branży drogowej, 4/ Pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt. 3, wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował, 5/ Dokumentów stwierdzających że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia , jeśli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - uprawnienia dla projektanta - ubezpieczenie o.c, przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązuje się do uaktualniania ubezpieczenia OC - przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa dla poszczególnych projektantów przez cały okres realizacji zamówienia. 6/ Wykaz sprzętu komputerowego (zał. nr 6) 7/ Pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jeżeli w wykazie o którym mowa w pkt. 6, wykonawca wskazał narzędzia i urządzenia, którymi będzie dysponował. W celu potwierdzenia, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, zamawiający żąda następujących dokumentów: 8/ polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości ubezpieczenia na kwotę nie mniejszą niż 170 000 zł . Celem potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia 9/ Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych przepisami art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych (zał. nr 1 ). Oferta oprócz w/w dokumentów ma zawierać: 10/ Formularz oferty (Rozdział II); Wypełnić druk Formularz oferty. Ofertę należy sporządzić ściśle wg wzoru druku załączonego przez zamawiającego; 11/ Zobowiązanie do współpracy (zał. nr 4) 12/ Wykaz prac, które wykonawca powierzy podwykonawcom (zał. nr 5); 13/ Wypełniony formularz cenowy (Rozdział IV); Wypełnić kosztorys ofertowy / formularz cenowy. Kosztorys ofertowy sporządzić ściśle wg wzoru druku załączonego przez zamawiającego. Sporządzenie kosztorysu w innej formie spowoduje odrzucenie oferty..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zdw.zgora.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziba zamawiającego - zapłata w kasie 20 zł lub po jej uprzedniej wpłacie na konto zamawiającego nr 71 1090 1535 0000 0001 0620 5700.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.10.2009 godzina 12:00, miejsce: siedziba zamawiającego, pokój nr 5.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.