eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rawicz › Zakup energii elektrycznej na potrzeby Gminy Rawicz i jej jednostek organizacyjnych

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-10-18


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):

www.rawicz.pl (zakładka: zamówienia publiczne)

Ogłoszenie nr 325720 - 2016 z dnia 2016-10-18 r.

Rawicz: Zakup energii elektrycznej na potrzeby Gminy Rawicz i jej jednostek organizacyjnych
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

tak


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
1) Gimnazjum nr 1 im. Henryka Sienkiewicza w Rawiczu ul. Szarych Szeregów 3, 63-900 Rawicz, NIP: 699-177-17-23, REGON: 411127403, mail: gimnazjum1@rawicz.pl ,
2) Gimnazjum im. Adama Olbrachta Przyjmy-Przyjemskiego w Sierakowie ul. Przyjemskiego 35, 63-900 Rawicz, NIP: 699-17-71-717, REGON: 411127389, mail: gimnazjum@rawicz.pl;,
3) Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Adama Mickiewicza w Rawiczu ul. Mickiewicza 16, 63-900 Rawicz, NIP: 699-12-00-386, REGON: 000260592, mail: sp1@rawicz.pl ;,
4) Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Rawiczu Wały Jarosława Dąbrowskiego 1, 63-900 Rawicz, NIP: 699-10-28-208, REGON: 000260793, mail: sp3@rawicz.pl ;,
5) Szkoła Podstawowa nr 4 im. Władysława Broniewskiego w Rawiczu ul. Broniewskiego 5, 63-900 Rawicz, NIP: 699-10-28-390, REGON: 000260830, mail sp4@rawicz.pl ;,
6) Szkoła Podstawowa Nr 5 im. Karola Kurpińskiego w Rawiczu ul. Szkolna 3, 63-900 Rawicz, NIP: 699-10-28-792, REGON 000739774, mail: sp5@rawicz.pl ;,
7) Szkoła Podstawowa nr 6 im. Janusza Korczaka w Rawiczu Wały Jarosława Dąbrowskiego 33, 63-900 Rawicz, NIP: 699-10-28-763, REGON: 410199910, mail: sp6@rawicz.pl ;,
8) Szkoła Podstawowa w Słupi Kapitulnej, Słupia Kapitulna 117, 63-900 Rawicz, NIP: 699-15-00-071, REGON: 001118710, mail: spslupiakapitulna@rawicz.pl ; ,
9) Przedszkole Nr 1 im. Akademia Króla Stasia w Rawiczu Wały Powstańców Wielkopolskich 2, 63-900 Rawicz, NIP: 699-18-25-850, REGON 411421798, mail: przedszkole1@rawicz.pl ;,
10) Przedszkole Nr 3 im. Krasnala Hałabały w Rawiczu ul. Armii Krajowej 7, 63-900 Rawicz, NIP: 699-18-25-896, REGON 411421806, mail: przedszkole3@rawicz.pl ; ,
11) Przedszkole Nr 6 im. Przyjaciół Kubusia Puchatka w Rawiczu ul. Mikołajewicza 23, 63-900 Rawicz, NIP: 699-18-25-873, REGON 411421835, mail: przedszkole6@rawicz.pl ;,
12) Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Gen. Grota Roweckiego 4a, 63-900 Rawicz, NIP: 699-10-25-598, REGON: 410206891, mail: ops@rawicz.pl ,
13) Ośrodek Sportu i Rekreacji ul. Spokojna 1b, 63-900 Rawicz, NIP:699-19-00-190, REGON: 300463877, mail : osir@rawicz.pl ,
14) Przedszkole nr 4 w Rawiczu ul. Szkolna 3, 63-900 Rawicz, NIP 699 195 83 15, REGON 365084184, Pani Balladyna Pabjan, mail: przedszkole4@rawicz.pl
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Gminy Rawicz działający w imieniu Gminy Rawicz, krajowy numer identyfikacyjny 41105072900000, ul. ul. Piłsudskiego  21, 63900   Rawicz, woj. wielkopolskie, państwo Polska, tel. 655 465 400, e-mail , faks 655 464 167.
Adres strony internetowej (URL): www.rawicz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
Zamawiającym upoważnionym do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia jest Burmistrz Gminy Rawicz działający w imieniu Gminy Rawicz, który działa w imieniu własnym oraz w imieniu i na rzecz jego jednostek organizacyjnych na podstawie zawartego w dniu 16 września 2016 roku porozumienia w sprawie wspólnego udzielenia zamówienia. Za przeprowadzenie postępowania odpowiedzialny jest Zamawiający upoważniony. Umowy dla części 1 i 2 zamówienia będą zawarte z przez Gminą Rawicz natomiast umowy dla części 3 zamówienia będą zawierane indywidualnie (osobno) przez płatników tj. poszczególne jednostki organizacyjne wymienione w sekcji I.

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

tak
www.rawicz.pl (zakładka: zamówienia publiczne)


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

tak
www.rawicz.pl (zakładka: zamówienia publiczne)


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

nie
adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
Ofertę należy złożyć z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności, w języku polskim, w zamkniętej oznaczonej kopercie zgodnie z opisem zamieszczonym w SIWZ
Adres:
Burmistrz Gminy Rawicz działający w imieniu Gminy Rawicz, ul. Piłsudskiego 21, 63-900 Rawicz (pokój nr 6 - sekretariat Urzędu Miejskiego Gminy Rawicz)


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup energii elektrycznej na potrzeby Gminy Rawicz i jej jednostek organizacyjnych
Numer referencyjny: BZPF.2710.9.2016
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

nie


II.2) Rodzaj zamówienia: dostawy
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:
Wykonawca może złożyć ofertę w odniesieniu do jednej, dwóch lub wszystkich części zamówienia.
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
3


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest zakup energii elektrycznej do obiektów wskazanych w załącznikach nr 8 - 10 do SIWZ, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne i przepisami wykonawczymi do tej ustawy. Zakup energii elektrycznej będzie realizowany do punktów poboru energii należących do Gminy Rawicz oraz jednostek organizacyjnych wymienionych niżej: 1) Gimnazjum nr 1 im. Henryka Sienkiewicza w Rawiczu ul. Szarych Szeregów 3, 63-900 Rawicz, NIP: 699-177-17-23, REGON: 411127403, mail: gimnazjum1@rawicz.pl ; 2) Gimnazjum im. Adama Olbrachta Przyjmy-Przyjemskiego w Sierakowie ul. Przyjemskiego 35, 63-900 Rawicz, NIP: 699-17-71-717, REGON: 411127389, mail: gimnazjum@rawicz.pl; 3) Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Adama Mickiewicza w Rawiczu ul. Mickiewicza 16, 63-900 Rawicz, NIP: 699-12-00-386, REGON: 000260592, mail: sp1@rawicz.pl ; 4) Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Rawiczu Wały Jarosława Dąbrowskiego 1, 63-900 Rawicz, NIP: 699-10-28-208, REGON: 000260793, mail: sp3@rawicz.pl ; 5) Szkoła Podstawowa nr 4 im. Władysława Broniewskiego w Rawiczu ul. Broniewskiego 5, 63-900 Rawicz, NIP: 699-10-28-390, REGON: 000260830, mail sp4@rawicz.pl ; 6) Szkoła Podstawowa Nr 5 im. Karola Kurpińskiego w Rawiczu ul. Szkolna 3, 63-900 Rawicz, NIP: 699-10-28-792, REGON 000739774, mail: sp5@rawicz.pl ; 7) Szkoła Podstawowa nr 6 im. Janusza Korczaka w Rawiczu Wały Jarosława Dąbrowskiego 33, 63-900 Rawicz, NIP: 699-10-28-763, REGON: 410199910, mail: sp6@rawicz.pl ; 8) Szkoła Podstawowa w Słupi Kapitulnej, Słupia Kapitulna 117, 63-900 Rawicz, NIP: 699-15-00-071, REGON: 001118710, mail: spslupiakapitulna@rawicz.pl ; 9) Przedszkole Nr 1 im. Akademia Króla Stasia w Rawiczu Wały Powstańców Wielkopolskich 2, 63-900 Rawicz, NIP: 699-18-25-850, REGON 411421798, mail: przedszkole1@rawicz.pl ; 10) Przedszkole Nr 3 im. Krasnala Hałabały w Rawiczu ul. Armii Krajowej 7, 63-900 Rawicz, NIP: 699-18-25-896, REGON 411421806, mail: przedszkole3@rawicz.pl ; 11) Przedszkole Nr 6 im. Przyjaciół Kubusia Puchatka w Rawiczu ul. Mikołajewicza 23, 63-900 Rawicz, NIP: 699-18-25-873, REGON 411421835, mail: przedszkole6@rawicz.pl ; 12) Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Gen. Grota Roweckiego 4a, 63-900 Rawicz, NIP: 699-10-25-598, REGON: 410206891, mail: ops@rawicz.pl 13) Ośrodek Sportu i Rekreacji ul. Spokojna 1b, 63-900 Rawicz, NIP:699-19-00-190, REGON: 300463877, mail : osir@rawicz.pl 14) Przedszkole nr 4 w Rawiczu ul. Szkolna 3, 63-900 Rawicz, NIP 699 195 83 15, REGON 365084184, Pani Balladyna Pabjan, mail: przedszkole4@rawicz.pl 2. Zamawiający upoważniony dokonał podziału zamówienia na trzy części. I tak: Część 1 przedmiotu zamówienia obejmuję zakup energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia ulicznego Gminy Rawicz. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności zakup energii elektrycznej do obiektów wskazanych w załączniku nr 8 do SIWZ. Zapotrzebowanie energii elektrycznej na potrzeby części 1 zamówienia w okresie od 01.01.2017 r. do 31.12.2017 r. - wynosi 1 740 052 kWh. Zużycie energii elektrycznej w rozbiciu na grupy taryfowe: C12b dzienna - 583 343 kWh, C12b nocna - 1 076 593 kWh, C11o - 52 206 kWh, C11 - 27 910 kWh. Część 2 przedmiotu zamówienia obejmuję zakup energii elektrycznej do obiektów i miejsc należących do Gminy Rawicz tj. budynki administracyjne Urzędu, świetlice wiejskie, strażnice itd.) Zakres zamówienia obejmuje w szczególności zakup energii elektrycznej do obiektów wskazanych w załączniku nr 9 do SIWZ. Zapotrzebowanie energii elektrycznej na potrzeby części 2 zamówienia w okresie od 01.01.2017 r. do 31.12.2017 r. - wynosi 255 848 kWh. Zużycie energii elektrycznej w rozbiciu na grupy taryfowe: C11 - 238 663 kWh, C12a - 13 488 kWh, w tym: poza szczytem - 9 740 kWh, szczyt - 3 748 kWh, C12b - 2 500 kWh, w tym: taryfa dzienna 2 500 kWh, nocna - 0 kWh G11 - 1 197 kWh. Część 3 przedmiotu zamówienia obejmuję zakup energii elektrycznej do obiektów i miejsc należących do jednostek organizacyjnych podległych Gminie Rawicz. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności zakup energii elektrycznej do obiektów wskazanych w załączniku nr 10 do SIWZ. Zapotrzebowanie energii elektrycznej na potrzeby części 3 zamówienia w okresie od 01.01.2017 r. do 31.12.2017 r. - wynosi 921 188 kWh. Zużycie energii elektrycznej w rozbiciu na grupy taryfowe: C11 - 277 552 kWh, C21 - 208 231 kWh, C12a - 35 405 kWh, w tym: poza szczytem - 25 117 kWh, szczyt - 10 288 kWh, B22 - 400 000 kWh. 3. Wyżej opisane części zamówienia stanowią Część 1, Część 2 i Część 3 przedmiotu zamówienia. Szczegółowe informacje dotyczące punktów poboru energii elektrycznej dla poszczególnych części zamówienia przedstawione zostały w zestawieniach zbiorczych stanowiącym Załączniki nr 8 - 10 do SIWZ. Usługi dystrybucyjne będą świadczone na podstawie odrębnych umów. 4. Zamawiający upoważniony informuje, że dla punktów poboru energii elektrycznej są zawarte umowy rozdzielne na zakup energii oraz na dystrybucję, za wyjątkiem: część 1 zamówienia poz. 53, 61, 63 i 100 załącznika nr 8 oraz część 3 zamówienia poz. 6-9 i 11-12 załącznika nr 10, gdzie są zawarte umowy kompleksowe. Umowy te podlegają rozwiązaniu. 5. Zamawiający upoważniony udzieli wyłonionemu w postępowaniu Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa wg załączonego wzoru stanowiącego załącznik nr 6. Wobec tego Wykonawca będzie reprezentował Zamawiającego przed właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego we wszystkich niezbędnych czynnościach, w szczególności sprawach związanych z zawarciem umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz umowy o świadczenie usług dystrybucji oraz o zmianach w tych umowach, składania oświadczeń woli oraz ustalania w imieniu Zamawiającego wszelkich niezbędnych informacji - na podstawie udzielonego Wykonawcy przez Zamawiającego pełnomocnictwa. 6. Zamawiający upoważniony w wyniku przetargu nieograniczonego dla obiektów wymienionych w załączniku nr 8 i 9 ma obecnie zawarte umowy obowiązujące do końca 2016 roku na sprzedaż energii elektrycznej przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego. I tak obecnym sprzedawcą energii elektrycznej dla części 1 i 2 zamówienia jest ENEA SA z siedzibą w Poznaniu (60-201) ul. Górecka 1. Natomiast w stosunku do punktów poboru wymienionych dla części 3 zamówienia terminy obowiązywania i rozwiązania umów jak również nazwę obecnego sprzedawcy energii podano w załączniku nr 10 do SIWZ. 7. Zamawiający upoważniony ma podpisane umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej na czas nieokreślony z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego tj. z ENEĄ Operator spółka z o.o. z siedzibą w Poznaniu dla części 1, 2 i części 3 zamówienia, za wyjątkiem sytuacji gdzie są zawarte umowy kompleksowe. 8. Zamawiający upoważniony przewiduje możliwość zwiększenia dostaw energii elektrycznej z zastosowaniem prawa opcji, o którym mowa w art. 34 ust 5 ustawy PZP. Prawem opcji jest możliwość zwiększenia dostaw energii elektrycznej na warunkach zawartej umowy o kolejne 15 % zamówienia podstawowego. Zaistnienie okoliczności, o której mowa wyżej, spowoduje zwiększenie wynagrodzenia należnego Wykonawcy z tytułu umowy dla każdej części zamówienia oddzielnie. Zamawiający uzależnia możliwość skorzystania z prawa opcji od dodania nowych punktów poboru energii elektrycznej oraz zwiększenia zapotrzebowania na dostawę energii elektrycznej do punktów poboru energii wskazanych w załącznikach nr 8 - 10 do SIWZ. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji niniejszej umowy. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Warunkiem uruchomienia prawa opcji jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie. 9. Zamawiający upoważniony określa w opisie przedmiotu zamówienia standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia, o których mowa w art. 91 ust. 2a ustawy. Dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 roku - Prawo energetyczne ( t.j. Dz. U. z 2012 roku poz. 1059 z późniejszymi zmianami ) oraz zgodnie z wydanymi do tej ustawy przepisami wykonawczymi w szczególności ze standardami jakości obsługi odbiorców określonymi w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 18 sierpnia 2011 roku w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz.U. z 2013 roku poz. 1200). Ponadto Zamawiający wymaga aby dostarczana energia spełniała parametry jakościowe określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 04.05. 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. z 2007 r. Nr 93 poz. 623 z późniejszymi zmianami) w szczególności określone w rozdziale 10 pn. Parametry jakościowe energii elektrycznej i standardy jakościowe obsługi odbiorców oraz sposób załatwiania reklamacji. 10. Wykonawca - dostawca energii elektrycznej na obszarze działania Operatora Systemu Dystrybucji (ENEA Operator spółka z o.o.) musi posiadać zawartą umowę z tym operatorem o świadczenie usług dystrybucji, która reguluje kompleksowo stosunki pomiędzy sprzedawcą a OSD. Zawarcie takiej umowy jest warunkiem koniecznym umożliwiającym sprzedaż energii elektrycznej przez Wykonawcę w okresie realizacji zamówienia. 11. Podstawą rozliczenia za przedmiot zamówienia będzie faktyczne zużycie energii elektrycznej w kWh. Dane podane w załącznikach 8 - 10 do SIWZ dot. planowanego zużycia energii są wartościami przewidywanymi i służą do ustalenia wartości oferty. W przypadku zapotrzebowania mniejszej ilości kWh, Wykonawcy nie przysługuje z tego tytułu żadne roszczenie. 12. Lista jednostek organizacyjnych (Płatników), w imieniu i na rzecz których działa Zamawiający upoważniony została określona w rozdziale III pkt 1. 13. Umowy dla części 1 i 2 zamówienia będą zawierane przez Gminę Rawicz, natomiast umowy dla części 3 zamówienia będą zawierane osobno przez poszczególne jednostki wskazane wyżej w odniesieniu do podlegających im punktów poboru energii elektrycznej. Płatnikami będzie Gmina Rawicz oraz jednostki organizacyjne, które zawrą umowy z Wykonawcą i będą odpowiedzialni za realizację postanowień Umowy samodzielnie w odniesieniu do podlegających im punktów poboru energii elektrycznej. Wykonawca dostarczy każdemu Płatnikowi zgodnie z zawartymi umowami odpowiednie faktury VAT, wystawione na poszczególnych Płatników oddzielnie. Płatnik nie odpowiada za zobowiązania i realizację umowy przez innych płatników wskazanych w rozdziale III. 14. Rozpoczęcie dostawy energii elektrycznej może następować w różnych datach, odrębnie dla każdego punktu poboru energii określonego w Załączniku Nr 8-10 do SIWZ. 15. Wykonawca przy ustalaniu ceny ofertowej w oparciu o opis przedmiotu zamówienia musi uwzględnić wszystkie składniki wpływające na ustalenie ceny. 16. Wykonawca ubiegający się o niniejsze zamówienie może złożyć ofertę na wszystkie części zamówienia lub na wybraną część na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ. 17. Formularz oferty wraz ze stanowiącymi jego integralną część załącznikami powinny być przygotowane przez Wykonawcę w/g postanowień niniejszej specyfikacji, bez dokonywania w nich zmian przez Wykonawcę. 18. Wykonawca zobowiązany jest do dokonania wszelkich czynności niezbędnych do rozpoczęcia świadczenia dostaw w takim terminie, aby mogły być one realizowane bezpośrednio po zakończeniu terminu dotychczas obowiązujących umów tzn. w terminie nie późniejszym niż 1 stycznia 2017 roku. W stosunku do punktów poboru energii elektrycznej, gdzie Zamawiający lub jednostki podległe Zamawiającemu mają zawarte umowy kompleksowe na świadczenie tych dostaw, umowy te podlegają rozwiązaniu. W następstwie czego będą zawierane osobne umowy na dystrybucję i zakup energii. Wykonawca będzie zobowiązany odwrotnie po zawarciu umowy z Płatnikiem do odwrotnego wykonania wszelkich niezbędnych czynności związanych z przedmiotem zamówienia. Zamawiający upoważniony udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do załatwienia wszelkich spraw związanych z przedmiotem zamówienia. 19. Zamawiający upoważniony przekaże Wykonawcy wyłonionemu na jego wniosek niezbędne dane do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w wersji elektronicznej np. Excel.

II.5) Główny kod CPV: 09.30.00.00 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
Dodatkowe kody CPV:09310000-5
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:

data rozpoczęcia: 01/01/2017 data zakończenia: 31/12/2017


II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający upoważniony uzna spełnienie warunku udziału w postępowaniu w zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, jeśli Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu o których mowa w załączniku nr 2 do SIWZ i wykaże że: (sekcja III.1.1) ogłoszenia o zamówieniu) a) posiada aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu (sprzedaży) energii elektrycznej, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zgodnie z wymogami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo Energetyczne ważną w okresie wykonywania umowy, lub dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, b) posiada zawartą umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego OSD tj. Enea Operator sp. z o.o. na świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej przez OSD (dot. Wykonawców nie będących właścicielem sieci dystrybucyjnej) - załącznik nr 5 do SIWZ,
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie określa żadnych warunków
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający nie określa żadnych warunków
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: nie
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy, Zamawiający żąda następujących dokumentów (sekcja III.4) ogłoszenia o zamówieniu): a) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, zgodnie załącznikiem nr 4 do SIWZ, b) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. Informacja dla podmiotów zagranicznych wynikająca z zapisów rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26.07. 2016 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, Dz. U. z 2016 roku poz. 1126: o Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wymienionych w pkt. 3 ppkt 1 lit. b rozdziału IX SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Termin wystawienia tego dokumentu - nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. o Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentu lub dokumentów, o których mowa wyżej , zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Termin wystawienia tych dokumentów jak podano wyżej. o W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.25 ust. 1 pkt 1 ustawy, Zamawiający żąda następujących dokumentów (sekcja III.5.1) ogłoszenia o zamówieniu): a) aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu (sprzedaży) energii elektrycznej, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zgodnie z wymogami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo Energetyczne ważną w okresie wykonywania umowy, lub dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania w zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie przedmiotu zamówienia, b) Oświadczenie Wykonawcy, że posiada zawartą umowę z OSD tj. ENEA Operator sp. z o.o. na świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej przez OSD (dotyczy wykonawców nie będących właścicielem sieci dystrybucyjnej) - wypełniony i podpisany załącznik nr 5 do SIWZ. Niniejszy warunek udziału w postępowaniu dotyczy wszystkich część zamówienia. W przypadku składania oferty wspólnej dokumenty te składa ten z Wykonawców składający ofertę wspólną, który w ramach konsorcjum będzie odpowiadał za realizację prac objętych uprawnieniem.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1) Wypełniona i podpisana przez Wykonawcę oferta przetargowa (w oryginale) (załącznik nr 1 do SIWZ). 2) Oryginał pełnomocnictwa do reprezentowania lub kopia pełnomocnictwa poświadczona przez notariusza. (Pełnomocnictwo należy złożyć w przypadku gdy Wykonawcę w przetargu reprezentuje pełnomocnik jak również w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, którzy zobowiązani są załączyć oryginał pełnomocnictwa do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego) Dokument pełnomocnictwa ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia powinien zawierać co najmniej wskazanie Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowienie Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania. Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany w imieniu wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze danego Wykonawcy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

nie


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

nie


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Aukcja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria

KryteriaZnaczenie
Cena100


IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Licytacja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie

Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Strony przewidują możliwość zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy zmian postanowień Umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy niżej wymienionych przypadkach i zakresie: 1) zmiana wynagrodzenia Wykonawcy spowodowana zmianą przepisów prawa podatkowego mająca wpływ na wysokość podatku VAT lub podatku akcyzowego. Jeśli w trakcie realizacji umowy nastąpiła urzędowa zmiana stawki podatku VAT, mająca wpływ na wysokość wynagrodzenia - Wykonawca skoryguje odpowiednio wynagrodzenie uwzględniając nową stawkę podatku VAT, zgodnie z przepisami obowiązującymi w dniu wystawienia stosownych dokumentów finansowych. W przypadku zmiany stawki podatku akcyzowego ceny jednostkowe będą mogły być skorygowane tylko i wyłącznie o kwotę wynikającą z ww. zmiany. Strony dokonają odpowiedniej zmiany wynagrodzenia umownego - dotyczy to części wynagrodzenia za dostawy, których w dniu zmiany stawki podatku VAT i/lub stawki podatku akcyzowego jeszcze nie dokonano; 2) zmiana wynagrodzenia Wykonawcy - podana wartość zamówienia podobnie jak ilość energii jest wartością szacowaną i może ulec zmianie, z tym że niezależnie od wielkości zużycia Wykonawca jest zobowiązany stosować zaoferowane w ofercie ceny energii. Ceny jednostkowe energii określone w umowie nie ulegną zmianie. W przypadku rozbieżności między zużyciem szacowanym a faktycznym, Wykonawca nie będzie rościł z tego tytułu dodatkowych roszczeń finansowych niż te wynikające z ilości zużytej energii, 3) zmiana wynagrodzenia może ulec zmianie w przypadku skorzystania z prawa opcji, o którym mowa w art. 34 ust. 5 ustawy. Zamawiający uzależnia możliwość skorzystania z prawa opcji od dodania nowych punktów poboru energii elektrycznej oraz zwiększenia zapotrzebowania na dostawę energii elektrycznej do punktu poboru energii elektrycznej dla poszczególnych Części przedmiotu zamówienia. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji niniejszej umowy. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. 4) w przypadku podłączenia przez Zamawiającego nowego FPP do sieci energetycznej, zmiany mocy umownych oraz grup taryfowych, Zamawiający będzie miał prawo do skorzystania z warunków handlowych zawartych w niniejszej Umowie. W takim przypadku Załącznik nr 2 zostanie zmodyfikowany stosownym aneksem, który uwzględni te zmiany. 5) zmniejszenie liczby punktów może nastąpić w przypadku wyłączenia punktu poboru energii elektrycznej przez Zamawiającego. W takim przypadku Załącznik nr 2 zostanie zmodyfikowany stosownym aneksem, który uwzględni te zmiany, 6) wprowadzenie lub zmiana zgłoszonych w ofercie części usług wykonywanych przy udziale Podwykonawcy, za uprzednią zgodą Zamawiającego, 7) zmiana terminu realizacji zamówienia, zmiany terminu zakończenia Umowy poprzez jej wypowiedzenia w przypadkach i na warunkach określonych w Umowie; 8) przekształcenie którejkolwiek ze stron umowy, bądź zmiana adresu lub nazwy podmiotu; 2. Poza przypadkami wymienionymi w pkt. 1 zakazuje się zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego, c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie; 2) zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, b) wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie; 3) wykonawcę, któremu zamawiający udzielił zamówienia, ma zastąpić nowy wykonawca: a) na podstawie postanowień umownych, o których mowa w pkt 1,art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy, b) w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy, c) w wyniku przejęcia przez zamawiającego zobowiązań wykonawcy względem jego podwykonawców; 4) zmiany, niezależnie od ich wartości, nie są istotne w rozumieniu art. 144 ust.1e; 5) łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust.8 i jest mniejsza od 10% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie w przypadku zamówień na usługi lub dostawy albo, w przypadku zamówień na roboty budowlane - jest mniejsza od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 26/10/2016, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
1. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 2. Zamawiający upoważniony w niniejszym postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Zamawiający zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy PZP przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 25 ust. 1. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia i dokumenty składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4. Zgodnie z art. 24 ust. 8 ustawy Pzp Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 lub ust. 5 ustawy Pzp, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie art. 24 ust. 8 ustawy Pzp. 5. Forma i zakres składanych dokumentów: 1) dokumenty składane przez Wykonawcę muszą być podpisane przez osobę / osoby uprawnione do reprezentacji podmiotu lub przez osobę na podstawie udzielonego i załączonego do oferty pełnomocnictwa. Załączone do oferty dokumenty muszą potwierdzać uprawnienia tych osób do reprezentacji Wykonawcy. 2) zakres i forma wymienionych wyżej dokumentów musi być zgodna z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 roku poz. 1126), co oznacza, że OŚWIADCZENIA, dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. Natomiast DOKUMENTY INNE NIŻ OŚWIADCZENIA, o których mowa w.w. rozporządzeniu, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 3) Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 4) Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej.

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

Część nr: 1    Nazwa: zakup energii elektrycznej dla Gminy Rawicz na potrzeby oświetlenia ulicznego

1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Część 1 przedmiotu zamówienia obejmuję zakup energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia ulicznego Gminy Rawicz. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności zakup energii elektrycznej do obiektów wskazanych w załączniku nr 8 do SIWZ. Zapotrzebowanie energii elektrycznej na potrzeby części 1 zamówienia w okresie od 01.01.2017 r. do 31.12.2017 r. - wynosi 1 740 052 kWh. Zużycie energii elektrycznej w rozbiciu na grupy taryfowe: C12b dzienna - 583 343 kWh, C12b nocna - 1 076 593 kWh, C11o - 52 206 kWh, C11 - 27 910 kWh.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09300000-2, 09310000-5
3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


4) Czas trwania lub termin wykonania: data zakończenia: 31/12/2017
5) Kryteria oceny ofert:

KryteriaZnaczenie
Cena 100
6) INFORMACJE DODATKOWE: Zostały zawarte w opisie przedmiotu zamówienia - sekcja II.4)


Część nr: 2    Nazwa: zakup energii elektrycznej dla Gminy Rawicz do obiektów i do miejsc należących do Gminy Rawicz tj. budynki administracyjne Urzędu, świetlice wiejskie, strażnice itd.

1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Część 2 przedmiotu zamówienia obejmuję zakup energii elektrycznej do obiektów i miejsc należących do Gminy Rawicz tj. budynki administracyjne Urzędu, świetlice wiejskie, strażnice itd.) Zakres zamówienia obejmuje w szczególności zakup energii elektrycznej do obiektów wskazanych w załączniku nr 9 do SIWZ. Zapotrzebowanie energii elektrycznej na potrzeby części 2 zamówienia w okresie od 01.01.2017 r. do 31.12.2017 r. - wynosi 255 848 kWh. Zużycie energii elektrycznej w rozbiciu na grupy taryfowe: C11 - 238 663 kWh, C12a - 13 488 kWh, w tym: poza szczytem - 9 740 kWh, szczyt - 3 748 kWh, C12b - 2 500 kWh, w tym: taryfa dzienna 2 500 kWh, nocna - 0 kWh G11 - 1 197 kWh.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09300000-2, 09310000-5
3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


4) Czas trwania lub termin wykonania: data zakończenia: 31/12/2017
5) Kryteria oceny ofert:

KryteriaZnaczenie
Cena100
6) INFORMACJE DODATKOWE: Zostały zawarte w opisie przedmiotu zamówienia - sekcja II.4)


Część nr: 3    Nazwa: zakup energii elektrycznej do obiektów i miejsc należących do jednostek organizacyjnych podległych Gminie Rawicz.

1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Część 3 przedmiotu zamówienia obejmuję zakup energii elektrycznej do obiektów i miejsc należących do jednostek organizacyjnych podległych Gminie Rawicz. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności zakup energii elektrycznej do obiektów wskazanych w załączniku nr 10 do SIWZ. Zapotrzebowanie energii elektrycznej na potrzeby części 3 zamówienia w okresie od 01.01.2017 r. do 31.12.2017 r. - wynosi 921 188 kWh. Zużycie energii elektrycznej w rozbiciu na grupy taryfowe: C11 - 277 552 kWh, C21 - 208 231 kWh, C12a - 35 405 kWh, w tym: poza szczytem - 25 117 kWh, szczyt - 10 288 kWh, B22 - 400 000 kWh.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09300000-2, 09310000-5
3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


4) Czas trwania lub termin wykonania: data zakończenia: 31/12/2017
5) Kryteria oceny ofert:

KryteriaZnaczenie
Cena100
6) INFORMACJE DODATKOWE: Zostały zawarte w opisie przedmiotu zamówienia - sekcja II.4)


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.