eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Oświęcim › Konserwacja pięciu drewnianych baraków dawnego KL Auschwitz II - Birkenau



Ogłoszenie z dnia 2009-06-29

Oświęcim: Konserwacja pięciu drewnianych baraków dawnego KL Auschwitz II - Birkenau
Numer ogłoszenia: 213472 - 2009; data zamieszczenia: 29.06.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu , ul. Więźniów Oświęcimia 20, 32-603 Oświęcim, woj. małopolskie, tel. 033 8432022, faks 033 8431934.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.auschwitz.org.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa instytucja kultury. Muzeum.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Konserwacja pięciu drewnianych baraków dawnego KL Auschwitz II - Birkenau.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia są prace konserwatorskie oraz kompleksowe roboty budowlane w pięciu drewnianych barakach - obiektach dawnego obozu Auschwitz II - Birkenau 1.1. Zakres prac budowlano-konserwatorskich przy baraku drewnianym (dawny szpital obozowy) o nr. inw. B-80 na odcinku BIa byłego obozu Auschwitz II - Birkenau: Przed rozpoczęciem prac należy wykonać dokumentację fotogrametryczną wnętrza baraku. Konieczne jest wykonanie kompleksowego remontu baraku. Ze względu na technologię prowadzenia prac konserwatorskich konieczny jest demontaż baraku. W ramach planowanych prac zakłada się konserwację elementów drewnianych obejmującą: dezynfekcję, wymianę najbardziej zniszczonych elementów (np. podwalin), uzupełnienie elementów brakujących, impregnację wzmacniającą, zabezpieczenie przed rozkładem biologicznym, impregnację ogniochronną. Niezbędna jest także konserwacja zachowanych na elementach drewnianych warstw malarskich. Będzie ona polegać na oczyszczeniu, impregnacji wzmacniającej i podklejeniu. Przewiduje się również wzmocnienie szkieletu baraku. Planowane jest przeprowadzenie konserwacji elementów metalowych polegające na: zabezpieczeniu zachowanych warstw malarskich, oczyszczeniu elementów z produktów korozji, powłokowemu zabezpieczeniu antykorozyjnemu. Jednym z etapów prac będzie konserwacja ceglanej podmurówki (dezynfekcja, oczyszczenie, uzupełnienie, wzmocnienie, hydrofobizacja) oraz prace budowlane w obrębie fundamentów polegające na wzmocnieniu istniejących ław fundamentowych oraz zabezpieczeniu fundamentów przed przemarzaniem na skutek niewystarczającej głębokości posadowienia oraz wykonanie opaski drenażowej wokół baraku. Ostatnim etapem prac będzie montaż nowego pokrycia dachu i instalacji odgromowej. Po zakończeniu prac wykonana zostanie powykonawcza szczegółowa dokumentacja budowlano-konserwatorska. 1.2. Zakres prac budowlano-konserwatorskich przy drewnianym baraku o nr. inw. B-171 na odcinku BIIa byłego obozu Auschwitz II - Birkenau: Planowane jest wykonanie kompleksowego remontu wszystkich zachowanych elementów baraku. Ze względu na technologię prowadzenia prac konserwatorskich konieczny jest demontaż baraku. Prace związane z konserwacją elementów drewnianych obejmować będą dezynfekcję, wymianę najbardziej zniszczonych elementów (podwaliny), uzupełnienie elementów brakujących, impregnację wzmacniającą, zabezpieczenie przed rozkładem biologicznym oraz impregnację ogniochronną. Zostanie wykonana dezynfekcja pokrytych glonami betonowych fundamentów oraz ich zabezpieczenie. Zachowane warstwy malarskie (na drewnianych oraz metalowych elementach), zostaną poddane zabiegom konserwatorskim - oczyszczone i wzmocnione. Koniecznym będzie przeprowadzenie prac konserwatorskich zachowanych betonowych elementów wyposażenia baraku: posadzek i toalet, a także posadzek ceglanych oraz zachowanych elementów metalowych. Planuje się również wymianę pokrycia dachu, wykonanie nowej instalacji odgromowej oraz usunięcie wtórnych, betonowych opasek wokół baraku z wykonaniem żwirowej opaski drenażowej. Po zakończeniu prac wykonana zostanie powykonawcza szczegółowa dokumentacja budowlano-konserwatorska. 1.3. Zakres prac budowlano-konserwatorskich przy drewnianym baraku więźniarskim o nr. inw. B-166 na odcinku BIIa byłego obozu Auschwitz II - Birkenau: Planowane jest wykonanie kompleksowego remontu baraku. Działania te, obejmować będą dezynfekcję, wymianę najbardziej zniszczonych elementów (podwaliny), uzupełnienie elementów brakujących, impregnację wzmacniającą, zabezpieczenie przed rozkładem biologicznym oraz impregnację ogniochronną. Ze względu na technologię prowadzenia prac konieczny jest demontaż baraku. Po wykonaniu nowych, głębiej osadzonych fundamentów, które zastąpią istniejące obecne nieoryginalne fundamenty ceglane, wszystkie elementy baraku poddane zabiegom konserwatorskim zostaną ponownie zmontowane, na ich pierwotnym miejscu. Planuje się również konserwację dwóch pieców ceglanych, pozostałości po przewodach grzewczych z wykonaniem izolacji poziomej, zabezpieczającej obiekty przed destrukcyjnym działaniem zawartych w wodzie gruntowej soli. Prace obejmować będą również konserwację warstw malarskich, występujących na drewnianych elementach konstrukcyjnych oraz piecach. Zachowane fragmenty oryginalnych posadzek zostaną zabezpieczone. Ponadto konieczna jest wymiana pokrycia dachu i zniszczonej instalacji odgromowej na nowe, właściwie spełniające swe funkcje. Wokół baraku wykonana zostanie opaska drenażowa. Natomiast po zakończeniu prac wykonana zostanie powykonawcza szczegółowa dokumentacja budowlano-konserwatorska. 1.4. Zakres prac budowlano-konserwatorskich przy drewnianym baraku więźniarskim o nr. inw. B-210 na odcinku BIIb byłego obozu Auschwitz II - Birkenau Planowane jest wykonanie kompleksowego remontu wszystkich zachowanych elementów baraku. Prace związane z konserwacją elementów drewnianych obejmować będą dezynfekcję, wymianę najbardziej zniszczonych elementów (podwaliny), uzupełnienie elementów brakujących, impregnację wzmacniającą, zabezpieczenie przed rozkładem biologicznym oraz impregnację ogniochronną. Zakłada się również konserwację zachowanych na drewnianych elementach nawarstwień malarskich. Konieczne będzie także przeprowadzenie prac konserwatorskich zachowanych murowanych elementów wyposażenia baraku oraz posadzek, znajdujących się we wnętrzu i na zewnątrz baraku. Jednym z ostatnich etapów prac będzie konserwacja nawarstwień malarskich zachowanych na zachodnim kominie i piecu. Z tego zakresu prac przewiduje się bardziej szczegółową dokumentacje. Ze względu na technologię prowadzenia prac konserwatorskich konieczny jest demontaż baraku. Po wykonaniu nowych, głębiej posadowionych fundamentów, które zastąpią istniejące obecnie nieoryginalne fundamenty ceglane, wszystkie elementy baraku poddane zabiegom konserwatorskim zostaną ponownie zmontowane. Po montażu baraku na jego pierwotnym miejscu zostanie wykonane nowe pokrycie dachu oraz instalacja odgromowa. Wokół baraku wykonana zostanie opaska drenażowa. Natomiast po zakończeniu prac wykonana zostanie powykonawcza szczegółowa dokumentacja budowlano-konserwatorska. 1.5. Zakres prac budowlano-konserwatorskich przy drewnianym baraku więźniarskim o nr inw. B-155 na odcinku BIIa byłego obozu Auschwitz II - Birkenau Planowane jest wykonanie kompleksowego remontu baraku. Planuje się dezynfekcję drewna, wymianę najbardziej zniszczonych elementów (podwalin), uzupełnienie elementów brakujących, impregnację wzmacniającą, zabezpieczenie przed rozkładem biologicznym oraz impregnację ogniochronną. Zakłada się również konserwację zachowanych na drewnianych elementach nawarstwień malarskich. Ze względu na technologię prowadzenia prac konserwatorskich konieczny jest demontaż baraku. Po wykonaniu nowych, głębiej osadzonych fundamentów, które zastąpią istniejące obecnie nieoryginalne fundamenty ceglane, wszystkie elementy baraku poddane zabiegom konserwatorskim zostaną ponownie zmontowane, na jego pierwotnym miejscu. Planuje się również konserwację 2 pieców ceglanych wraz z nawarstwieniami malarskimi, pozostałości po przewodach grzewczych z wykonaniem izolacji poziomej zabezpieczającej obiekty przed destrukcyjnym działaniem zawartych w wodzie gruntowej soli, a także zabezpieczenie zachowanych fragmentów oryginalnych posadzek. Po montażu baraku na jego pierwotnym miejscu zostanie wykonanie nowe pokrycie dachu oraz instalacja odgromowa. Wokół baraku wykonana zostanie opaska drenażowa. Natomiast po zakończeniu prac wykonana zostanie powykonawcza szczegółowa dokumentacja budowlano-konserwatorska. 2. Wykonawca musi się liczyć z przerwami w robotach (w sytuacji - wizyt delegacji rządowych w Muzeum). Ponadto ciężki (i duży gabarytowo) transport i rozładunek nie mogą być wykonywane w godzinach od 9 do 17 z powodu silnego natężenia ruchu turystycznego. Dodatkowym utrudnieniem jest lokalizacja obiektów przy głównej trasie zwiedzania i w związku z tym ograniczony obszar placu budowy..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 92.52.21.00 - Usługi ochrony obiektów historycznych 92.52.22.00 - Usługi ochrony budynków historycznych .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: 50 000 PLN

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy którzy: 1.1. posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności obejmujących swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 1.2. dysponują następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: a. osobą kierującą i nadzorującą prace o charakterze konserwatorskim posiadającą uprawnienia do prowadzenia prac konserwatorskich przy zabytkach nieruchomych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kulturyz dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych, t.j.: osoby posiadające tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki (lub wyższych studiów w specjalności konserwacji zabytków) o specjalizacji związanej z konserwacją materiałów budowlanych oraz odbytą po ukończeniu tych studiów co najmniej 12-miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji i badania zabytków; b. kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych, t.j.: osoby posiadające uprawnienia budowlane, w zakresie w jakim do kierowania robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia, wymagają obowiązujące przepisy prawa budowlanego oraz przebytą co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych. Kierownik budowy musi posiadać minimum 3 letnie (licząc od momentu uzyskania uprawnień do kierowania robotami przy zabytkach.) doświadczenie (rozumiane jako suma przepracowanych miesięcy) w pracach remontowych przy obiektach wpisanych do rejestru zabytków. c. dysponuje zespołem realizującym prace konserwatorskie, gdzie co najmniej 1 osoba wykonująca prace konserwatorskie posiada uprawnienia do prowadzenia prac konserwatorskich przy zabytkach nieruchomych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych, t.j.: osoby posiadające tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki, w zakresie konserwacji i restauracji: nawarstwień malarskich. - przebytą po ukończeniu tych studiów co najmniej 12-miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji i badania zabytków, 1.3. w zakresie związanym z wykonywaniem dokumentacji fotogrametrycznej 1.3.1. dysponują następującym: potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: a. Minimum jedna osoba z tytułem fototechnika b. minimum jedna osoba - uprawnienia zawodowe geodezyjne w zakresie określonym w art. 43 pkt. 7 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz c. Posiada sprzęt fotograficzny skalibrowany wraz z dokumentem poświadczającym badanie i kalibrację aparatu cyfrowego. d. Posiada obiektywy stałoogniskowe e. Posiada co najmniej 2 licencje na oprogramowanie typu stacja fotogrametryczna, umożliwiające pozbawianie zdjęć zniekształceń optycznych (dystorsji), obróbkę stereogramów, generowanie ortofotoplanów lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia Ponadto 1.3.2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie wyrażające się: wykonaniem w okresie ostatnich 3 lat minimum 10 naziemnych projektów fotogrametrycznych spełniających łącznie następujące warunki: - suma powierzchni przedstawionych do oceny naziemnych projektów fotogrametrycznych musi wynosić minimum 5000 m2 przy zachowaniu piksela terenowego nie większego niż 4mm, - zakres minimalny dwóch z przedstawionych do oceny naziemnych projektów fotogrametrycznych musi wynosić minimum 300 m2 każdy, przy zachowaniu piksela terenowego nie większego niż 4 mm, - minimum 4 naziemne projekty fotogrametryczne wykonane dla obiektów wpisanych do rejestrów zabytków. 1.4. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie wyrażające się: wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat remontów konserwatorskich co najmniej 3 budynków drewnianych odpowiadających przedmiotowi zamówienia i spełniających łącznie następujące wymagania: a) wszystkie przedstawione do oceny prace (remonty), muszą dotyczyć budynków drewnianych, zabytkowych wpisanych do rejestru zabytków: b) wszystkie przedstawione do oceny prace, muszą dotyczy drewnianych budynków o kubaturze nie mniejszej niż: 1100 m3 (każdy z obiektów). c) całość wykonania wszystkich przedstawionych do oceny remontów musi mieścić się w ostatnich 5 latach licząc od dnia wszczęcia niniejszego postępowania; d)wszystkie przedstawione do oceny prace muszą zawierać całkowity demontaż i ponowny montaż obiektów drewnianych. e) wszystkie przedstawione do oceny remonty muszą zawierać wzmocnienie drewna żywicami sztucznymi 1.5 znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia rozumianej jako dysponowanie środkami lub posiadaniem zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 450 000 PLN; 1.6 oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy Prawo Zamówień Publicznych 2. Wykonawcy mogą ubiegać się wspólnie o udzielenie niniejszego zamówienia. 3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do ich reprezentowania i podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego. 4. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki udziału w postępowaniu odnoszące się doświadczenie zawodowego, o których mowa w sekcji III.2) pkt. 1.4. uważa się za spełnione wówczas jeżeli zostaną w całości spełnione przez jednego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 5. Ocena spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu nastąpi w oparciu o złożone wraz z ofertą dokumenty wg formuły spełnia bądź nie spełnia..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawca składa następujące dokumenty: 1.1. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodne z wzorem stanowiącym załącznik 3 SIWZ; 1.2. oryginał lub kserokopię poświadczoną przez wykonawcę (osobę upoważnioną do występowania w obrocie prawnym) za zgodność z oryginałem, aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 1.3. oryginały lub kserokopie poświadczone przez wykonawcę (osobę upoważnioną do występowania w obrocie prawnym) za zgodność z oryginałem, aktualnego zaświadczenia naczelnika właściwego urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 1.4. oryginał lub kserokopia poświadczona przez wykonawcę (osobę upoważnioną do występowania w obrocie prawnym) za zgodność z oryginałem, aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 4-8 ustawy p.z.p., wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 1.5. oryginał lub kserokopia poświadczona przez wykonawcę (osobę upoważnioną do występowania w obrocie prawnym) za zgodność z oryginałem, aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1, pkt. 9 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 1.6. oryginały lub poświadczone przez wykonawcę (osobę upoważnioną do występowania w obrocie prawnym) za zgodność z oryginałem, kserokopie dokumentów potwierdzających, że osoby, o których mowa w pkt. 1.7, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane obowiązującymi przepisami prawa budowlanego uprawnienia. Należy także załączyć dokumenty potwierdzające przynależność do odpowiedniej izby samorządu zawodowego, 1.7. wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z dokumentami zawierającymi informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności wskazujący osoby wymienione w sekcji III.2) pkt. 1.2 oraz 1.3.1 a i b. Dokumentami tymi są: a) w odniesieniu do osoby wymienionej w sekcji III.2) pkt. 1.2.b oryginał lub kserokopia poświadczona przez wykonawcę (osobę upoważnioną do występowania w obrocie prawnym) za zgodność z oryginałem, dokumentów potwierdzających, posiadanie wymaganych przepisami polskiego prawa budowlanego uprawnień. Należy także załączyć dokument potwierdzający przynależność do odpowiedniej izby samorządu zawodowego, oraz dokument potwierdzający co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych a także wskazujący rozmiar doświadczenia zawodowego liczony w miesiącach (może to być również własne oświadczenie lub CV); b) w odniesieniu do osób wymienionych w sekcji III.2) pkt. 1.2.a oraz 1.2.c oryginały lub kserokopie poświadczone przez wykonawcę (osobę upoważnioną do występowania w obrocie prawnym) za zgodność z oryginałem: o dyplomów ukończenia wyższych studiów oraz dokumentów potwierdzających odbycie po ukończeniu tych studiów co najmniej 12-miesięcznej praktyki zawodowej w zakresie konserwacji i badania zabytków - może to być również oświadczenie lub CV; o zaświadczenie o kwalifikacjach wydane na podstawie właściwego rozporządzenia - w odniesieniu do osób które uzyskały uprawnienia na podstawie § 19 rozporządzenia Ministra Kultury i Sztuki z dnia 24 sierpnia 1964 r. w sprawie zezwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich przy zabytkach i archeologicznych prac wykopaliskowych (Dz. U. Nr 31, poz. 197), lub § 17-19 Rozporządzenia Ministra Kultury i Sztuki z dnia 11 stycznia 1994 r. o zasadach i trybie udzielania zezwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich przy zabytkach oraz prac archeologicznych i wykopaliskowych, warunkach ich prowadzenia i kwalifikacjach osób, które mają prawo prowadzenia tej działalności (Dz. U. Nr 16, poz. 55); o dokumentu wskazującego doświadczenie zawodowe wskazujące przedmiot oraz rozmiar doświadczenia zawodowego liczony w miesiącach - może to być również oświadczenie lub CV; c) w odniesieniu do osoby wymienionej w sekcji III.2) pkt. 1.3.1 a oryginały lub kserokopie poświadczone przez wykonawcę (osobę upoważnioną do występowania w obrocie prawnym) za zgodność z oryginałem odpowiedniego dokumentu potwierdzającego posiadanie tytułu zawodowego fototechnika; d) w odniesieniu do osoby wymienionej w sekcji III.2) pkt. 1.3.1 b oryginały lub kserokopie poświadczone przez wykonawcę (osobę upoważnioną do występowania w obrocie prawnym) za zgodność z oryginałem świadectwa uprawnień zawodowych w zakresie o którym mowa w art. 43 pkt.7 ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne. 1.8. pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt 1.7, wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował; 1.9. wykazu niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń (o których mowa w sekcji III.2) pkt. 1.3.1. pkt. c, d, e,) którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca; 1.10. pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń jeżeli w wykazie o którym mowa w pkt. 1.9 wykonawca wskazał narzędzia i urządzenia którymi będzie dysponował 1.11. wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich przedmiotu, kubatury, technologii wykonania i zakresu, wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie; 1.12. oryginał lub kserokopia poświadczona przez wykonawcę (osobę upoważnioną do występowania w obrocie prawnym) za zgodność z oryginałem, informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzający wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. 2. Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa: 2.1. w pkt. 1.2, 1.3 oraz pkt.1.5 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; b. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; c. nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; 2.2. w pkt. 1.4 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 - 8 p.z.p. 3. Dokumenty, o których mowa w pkt. 2.1 lit. a oraz c oraz w pkt. 2.2 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt. 2.1. lit. b powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 2, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. W takim przypadku, dyspozycje co do terminu wystawienia dokumentu, o których mowa w pkt. 3 stosuje się odpowiednio. 5. Oferta wraz z pozostałymi załącznikami, musi być podpisana przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. Upoważnienie do podpisania oferty musi być do niej dołączone, chyba że wynika to z innych dokumentów złożonych przez wykonawcę wraz z ofertą. 6. W przypadku, składania wraz z ofertą kopii jakiegoś dokumentu, wykonawca poświadcza za zgodność z oryginałem przez złożenie własnoręcznego podpisu z dopiskiem za zgodność z oryginałem. Jeżeli do podpisania oferty upoważnione są łącznie dwie lub więcej osoby, kopie dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez wszystkie te osoby..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.auschwitz.org.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: w siedzibie Zamawiającego tj. Oświęcim, ul. Więźniów Oświęcimia 20, budynek administracyjny A-44, , parter, główny sekretariat Muzeum..

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.07.2009 godzina 10:00, miejsce: Siedziba Zamawiającego tj. Oświęcim, ul. Więźniów Oświęcimia 20, budynek administracyjny A-44, , parter, główny sekretariat Muzeum..

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany ze śroków Unii Europejskiej oraz Budżetu Państwa.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.