eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zakopane › sprzątanie pomieszczeń szpitala- A.ZP/7/08

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2008-09-10

Zakopane: sprzątanie pomieszczeń szpitala- A.ZP/7/08
Numer ogłoszenia: 211233 - 2008; data zamieszczenia: 10.09.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Publiczny Szpital Specjalistyczny Chorób Płuc im. dr O. Sokołowskiego , ul. Gładkie 1, 34-500 Zakopane, woj. małopolskie, tel. 018 2015045, fax. 018 2014632.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalsokolowski.pl.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: sprzątanie pomieszczeń szpitala- A.ZP/7/08.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest sprzątanie i dezynfekcja pomieszczeń szpitalnych oraz hotelu przyszpitalnego o pow. 3957 m? przy ul. Gładkie 1 w Zakopanem. Wykonawca gwarantuje zastosowanie odpowiedniego sprzętu oraz własnych środków czystości i higieny, posiadających atesty Państwowego Zakładu Higieny, własnych środków dezynfekcyjnych zarejestrowanych przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów i Produktów Biobójczych, zgodnie z wymogami sanitarno - epidemiologicznymi obowiązującymi w szpitalu. 2. Podział pomieszczeń szpitala na strefy do sprzątania: 2.1. Strefa biała - sale pozabiegowe - sale opatrunkowe - sala bronchoskopowi - Oddział Anestezjologii i Intensywnej Terapii 2.1.1. Z objętych sprzątaniem specjalistycznym pomieszczeń szpitalnych należy szybko i sprawnie usunąć wszelkiego typu substancje, mogące sprzyjać rozwojowi i rozmnażaniu się drobnoustrojów. Szczególną uwagę należy zwrócić na krew, ropę, inne wydzieliny oraz resztki pożywienia i kurz, nie dopuszczając do ich rozproszenia w otoczeniu. 2.1.2. Sprzęt czyszczący po każdorazowym użyciu musi być starannie umyty, zdezynfekowany i osuszony., zgodnie z procedurami sprzątania 2.1.3. Do mycia mocno zabrudzonych powierzchni należy używać środków myjąco - czyszczących, dozowanych zgodnie z zaleceniami producenta i procedurami sprzątania 2.1.4. Środki do dezynfekcji należy stosować zgodnie z harmonogramem stanowiącym zał.3 do SIWZ. 2.2. Strefa szara - sale chorych - poradnie, laboratorium - dyżurki pielęgniarskie (gdzie wykonywane są zabiegi pielęgniarskie) - kuchenki oddziałowe - łazienki, ubikacje - brudowniki - magazyn czystej bielizny 2.2.1. Z objętych sprzątaniem specjalistycznym pomieszczeń szpitalnych należy szybko i sprawnie usunąć wszelkiego typu substancje, mogące sprzyjać rozwojowi i rozmnażaniu się drobnoustrojów. Szczególną uwagę należy zwrócić na krew, ropę, inne wydzieliny oraz resztki pożywienia i kurz, nie dopuszczając do ich rozproszenia w otoczeniu. 2.2.2. Ze względu na specyfikę miejsca i zagrożenia epidemiologiczne wymaga się , aby osoby sprzątające dane oddziały były na stałe do nich przypisane, bez możliwości rotowania w ciągu dnia pracy. 2.2.3. Sprzęt czyszczący po każdorazowym użyciu musi być starannie umyty, zdezynfekowany i osuszony zgodnie z procedurami sprzątania 2.2.4. Do mycia mocno zabrudzonych powierzchni należy używać środków myjąco - czyszczących, dozowanych zgodnie z zaleceniami producenta i procedurami sprzątania. 2.2.5. Środki do dezynfekcji należy stosować zgodnie z harmonogramem stanowiącym zał.3 do SIWZ. 2.3. Strefa czarna - korytarze oddziałowe i szpitalne, klatki schodowe - pomieszczenia socjalne - gabinety lekarskie - winda wewnętrzna - hotel przyszpitalny - magazyn brudnej bielizny 3. Ogólne zasady utrzymania porządku w pomieszczeniach szpitala: 3.1. Pomieszczenia wewnątrzoddziałowe, sale, w których stale przebywają pacjenci, tj. sale chorych, łazienki, korytarze, muszą być wysprzątane w godzinach rannych przed planowaną wizytą lekarską (zgodnie z harmonogramem szpitala). Początek sprzątania - nie wcześniej niż o 7.00 rano. 3.2. W godzinach popołudniowych - w czasie odwiedzin u pacjentów, mogą być wykonywane tylko prace doraźne, niezakłócające rytmu oddziałów. 3.3. W godzinach ciszy nocnej (22.00 - 7.00) nie można wykonywać żadnych prac na oddziale, gdzie przebywają chorzy, z wyjątkiem nagłych prac interwencyjnych. 3.4. Pozostałe pomieszczenia na oddziale mogą być sprzątane w ciągu dnia, jednak nie może to zakłócać normalnej pracy oddziału. 3.5. Za ustalenie harmonogramu prac odpowiada Przełożona Pielęgniarek. 3.6. W budynku musi znajdować się osoba, która reaguje na sytuacje awaryjne w całym budynku. Sposób komunikacji musi być jasno określony. 3.7. Pomieszczenia, w których praca odbywa się w ciągu dnia, np. pokoje badań, gabinety itp., mają być sprzątane jednorazowo, po zakończonym dniu pracy, z zachowaniem wszystkich wymagań dotyczących poszczególnych stref szpitala. 3.8. W okresie nasilonego zabrudzenia, tj., zimą czy w czasie deszczu, osoba pełniąca dyżur na oddziałach jest zobowiązana do kontroli czystości w tych miejscach i umycia zabrudzonych powierzchni. 3.9. Pracownicy wykonawcy zobowiązani są do przestrzegania zasad segregacji odpadów obowiązujących w szpitalu. 4. Wykaz pomieszczeń przedstawia zał.1 do specyfikacji. 5. Wielkość powierzchni poziomych oraz ich rodzaj przedstawia zał.2 do specyfikacji. 6. Szczegółowy zakres prac oraz częstotliwość ich wykonywania zawiera zał.3 do specyfikacji. 7. Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć do oferty opracowane procedury sprzątania zatwierdzone przez Państwowego Inspektora Sanitarnego uwzględniające zasady sprzątania pod względem sanitarno -epidemiologicznym, zastosowanie sprzętu, zasad dezynfekcji, użyte środki, ich rodzaj w zależności od powierzchni, organizację pracy firmy z uwzględnieniem całodobowego zapewnienia usługi, grafik pracy, sposób komunikowania się z pracownikami, dostępność pracowników, dokumentację dotyczącą dezynfekcji, zeszyty kontroli itp..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 74.73.10.00 - Usługi sprzątania budynków Kod CPV wg słownika 2008: 90.91.12.00 - Usługi sprzątania budynków Oryginalny kod CPV: 74.74.00.00 - Różne usługi czyszczenia Kod CPV wg słownika 2008: 90.91.00.00 - Usługi sprzątania Oryginalny kod CPV: 74.72.10.00 - Usługi dezynfekcji i dezynsekcji budynków Kod CPV wg słownika 2008: 90.92.10.00 - Usługi dezynfekcji i dezynsekcji budynków .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 25.10.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: 1. Wadium należy wnieść w wysokości: 13.000,00 zł ( słownie: trzynaście tysięcy złotych) 2. Wadium może być wnoszone w następujących formach: 2.1. pieniądzu; 2.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3. gwarancjach bankowych; 2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 lit. b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn.zm.). 3. Wadium przetargowe w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto zamawiającego w FORTIS BANK POLSKA S.A. O/ZAKOPANE nr 85 16 00 1042 0002 0141 8267 0001. Wadium winno znajdować się na koncie zamawiającego najpóźniej w terminie składania ofert tj. 19.09.2008 r. godz. 9.00. Kopię przelewu należy włożyć do oferty. 4. Wadium wnoszone w pozostałych formach należy złożyć w postaci oryginału , najpóźniej w terminie składania ofert tj. 19.09.2008 r. godz. 9.00 w siedzibie zamawiającego w Sekretariacie (pok. nr 03 niski parter budynku). UWAGA! Nie wolno oryginałów tych dokumentów wkładać do oferty. Kserokopia dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem powinna być dołączona do oferty.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Wykonawca musi posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2. Wykonawca musi posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w szczególności: 2.1. Wykonawca składający ofertę musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia wykonał co najmniej 3 usługi o charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia tj. sprzątanie i dezynfekcja wraz z utrzymaniem czystości w jednostkach służby zdrowia przez okres co najmniej 1 roku o wartości nie mniejszej niż 80% ceny brutto (za cały okres świadczenia usługi) złożonej oferty; 2.2. Wykonawca musi dysponować odpowiednim sprzętem do sprzątania i dezynfekcji, zapewniającym stałe utrzymanie czystości w szczególności: zestawem profesjonalnych wózków min.- 4 szt., wózkami dwuwiaderkowymi-min. 3 szt.; mopami -min 200 szt./miesiąc, odkurzaczami na sucho- 3 szt., odkurzaczami na mokro- 2 szt., pralnicą- 1 szt., szorowarkami - 2 szt., polerkami- 2 szt., parownicami- 1 szt. 2.3. Wykonawca musi zapewnić wszystkie niezbędne środki czystości i dezynfekcji, posiadające aktualne atesty Państwowego Zakładu Higieny. 2.4. Wykonawca musi dysponować osobami przeszkolonymi w zakresie sprzątania środkami dezynfekcyjnymi oraz sporządzania roztworów dezynfekcyjnych; 3. Wykonawca musi znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia w szczególności: 3.1 Wykonawca musi posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości min.300.000,00 zł; 3.2 Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie niższą niż 200.000,00 zł; 4. O udzielenie zamówienia może ubiegać się wykonawca, który nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. Ocena spełnienia powyższych warunków będzie dokonywana metodą 0 - 1, tj. spełnia lub nie spełnia, w oparciu o dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2. aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 3. aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 4. aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 5. podpisane oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, stanowiące załącznik nr 7 do specyfikacji. 6. wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia (co najmniej 3 usługi o charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia tj. sprzątanie i dezynfekcja wraz z utrzymaniem czystości w jednostkach służby zdrowia przez okres co najmniej 1 roku o wartości nie mniejszej niż 80% ceny brutto (za cały okres świadczenia usługi) złożonej oferty), z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie; ( należy wypełnić załącznik nr 8 do specyfikacji) 7. wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakimi dysponuje wykonawca (należy wypełnić załącznik nr 9 do siwz); 8. wykaz środków dezynfekcyjnych oraz myjąco- czyszczących, które będą wykorzystane przy wykonywaniu usługi ( należy wypełnić załącznik nr 4 do siwz) 9. wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności ( należy wypełnić załącznik nr 10 do siwz ponadto należy dołączyć dokumenty potwierdzające kwalifikacje np. certyfikaty, świadectwa z ukończonych szkoleń); 10. informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w wysokości min. 300.000,00 zł wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 11. polisa , a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie niższą niż 200.000,00 zł; 12. oryginał pełnomocnictwa (pełnomocnictw), jeżeli oferta będzie podpisana przez pełnomocnika; 13. wypełniony formularz oferty stanowiący załącznik nr 5 do specyfikacji (wykonawca może złożyć ofertę na własnym formularzu, lecz jej treść musi być zgodna z treścią formularza załączonego do specyfikacji); 14. procedury sprzątania zatwierdzone przez Państwowego Inspektora Sanitarnego uwzględniające zasady sprzątania pod względem sanitarno -epidemiologicznym, zastosowanie sprzętu, zasad dezynfekcji, użyte środki, ich rodzaj w zależności od powierzchni, organizację pracy firmy z uwzględnieniem całodobowego zapewnienia usługi, grafik pracy, sposób komunikowania się z pracownikami, dostępność pracowników, dokumentację dotyczącą dezynfekcji, zeszyty kontroli itp. 15. dowód wniesienia wadium 16. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt.9 niniejszej specyfikacji: 16.1) pkt 1, 2 i 4, składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; 16.2) pkt. 3, składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy. 17. Dokumenty, o których mowa w pkt. 16.1) lit. a i c) oraz pkt 16.2) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt 16.1) lit b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 18. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu o którym mowa w pkt 16.1 i 16.2 zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 19. Dokumenty mogą być przedstawione w formie kopii (kserokopii) poświadczonych za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. 20. Jeżeli złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości, Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu. 21. Dokumenty sporządzone w języku obcym mają być składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę. Oferta składana przez więcej niż jednego wykonawcę: - Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. - Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dokument pełnomocnictwa powinien być podpisany przez wszystkich wykonawców. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty. - Wykonawcy, składający ofertę wspólnie, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. - W odniesieniu do wymagań postawionych przez zamawiającego, każdy z wykonawców oddzielnie musi udokumentować, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 i 2 i spełnia wymogi art.22 ust.1 ustawy. W zakresie warunku określonego w pkt III.2) ppkt 2 i ppkt 3 wykonawcy wspólnie mają udowodnić, iż spełniają ten warunek. - Dokumenty na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu wskazane w pkt 10 ppkt 1, 2, 3,4,5,16 specyfikacji muszą być złożone odrębnie przez każdego z wykonawców. - Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie, - Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z wykonawcą występującym jako pełnomocnik pozostałych ..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:


  • 1 - Cena - 80
  • 2 - jakość usługi - 20

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpitalsokolowski.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Samodzielny Publiczny Szpital Specjalistyczny Chorób Płuc im. dr O. Sokołowskiego ul. Gładkie 1 34-500 Zakopane Sekretariat pok. 03 niski parter budynku.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.09.2008 godzina 09:00, miejsce: Samodzielny Publiczny Szpital Specjalistyczny Chorób Płuc im. dr O. Sokołowskiego ul. Gładkie 1 34-500 Zakopane Sekretariat pok. 03 niski parter budynku.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.