eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kalisz › Wykonywanie usług kominiarskich w budynkach zarządzanych przez Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych w Kaliszu, w podziale na cztery części.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-12-27


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Wykonywanie usług kominiarskich w budynkach zarządzanych przez Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych w Kaliszu, w podziale na cztery części.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych w Kaliszu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250523916

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Dobrzecka 18

1.5.2.) Miejscowość: Kalisz

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-800

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski

1.5.7.) Numer telefonu: 62 5985500

1.5.8.) Numer faksu: 62 5985501

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mzbm.kalisz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzbm.kalisz.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://mzbm-kalisz.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samorządowy zakład budżetowy

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonywanie usług kominiarskich w budynkach zarządzanych przez Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych w Kaliszu, w podziale na cztery części.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-afa1640c-8f71-11ee-b55a-a22b2d7f700e

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00572334

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00032997/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Wykonanie usług kominiarskich w budynkach zarządzanych przez MZBM

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00526199

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.02.33.2023.PST

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 744127,94 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Wykonywanie usług kominiarskich w 82 budynkach zarządzanych przez MZBM w Kaliszu.
2. Zakres prac obejmuje między innymi:
1) okresową kontrolę, raz w roku, polegającą na sprawdzeniu stanu technicznego przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych) zgodnie z ustawą Prawo budowlane
z dn. 07 lipca 1994 r (j.t. Dz. U. z 2023r, poz. 682 z późn. zm.) wraz ze sporządzeniem i wprowadzeniem do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków elektronicznego protokołu kontroli (e-protokół) (Komunikaty Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 21 lipca 2023 r. sprawie określenia dnia wdrożenia rozwiązań technicznych umożliwiających wprowadzanie danych i informacji do centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2023r. poz 1451-1455)),
2) czyszczenie przewodów kominowych: dymowych (raz na 3 miesiące), spalinowych (raz na 6 miesięcy) i wentylacyjnych (raz w roku) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (j.t. Dz. U. z 2023 r. poz. 822) ,
3) inne usługi kominiarskie wynikające z faktycznych potrzeb (np. wskazywanie przewodów do podłączenia urządzeń grzewczo-kominowych, wentylacyjnych i spalinowych wraz z wydaniem opinii, udrażnianie przewodów kominowych wraz z usunięciem gniazd ptasich, zagruzowań itp., montaż drzwiczek wycierowych, montaż kratek wentylacyjnych, instalowanie nasad na przewodach kominowych itp.),
4) montaż wkładów kominowych dla indywidualnych kotłów gazowych c.o. i c.w.u. na zlecenia indywidualne Zamawiającego.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zostały zawarte w SWZ i załącznikach do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90915000-4 - Usługi czyszczenia pieców i kominów

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71630000-3 - Usługi kontroli i nadzoru technicznego

42521000-4 - Urządzenia do odprowadzania dymu

4.5.5.) Wartość części: 189000,56 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Wykonywanie usług kominiarskich w 93 budynkach zarządzanych przez MZBM w Kaliszu,.
2. Zakres prac obejmuje między innymi:
1) okresową kontrolę, raz w roku, polegającą na sprawdzeniu stanu technicznego przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych) zgodnie z ustawą Prawo budowlane
z dn. 07 lipca 1994 r (j.t. Dz. U. z 2023r, poz. 682 z późn. zm.) wraz ze sporządzeniem i wprowadzeniem do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków elektronicznego protokołu kontroli (e-protokół) (Komunikaty Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 21 lipca 2023 r. sprawie określenia dnia wdrożenia rozwiązań technicznych umożliwiających wprowadzanie danych i informacji do centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2023r. poz 1451-1455)),
2) czyszczenie przewodów kominowych: dymowych (raz na 3 miesiące), spalinowych (raz na 6 miesięcy) i wentylacyjnych (raz w roku) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (j.t. Dz. U. z 2023 r. poz. 822) ,
3) inne usługi kominiarskie wynikające z faktycznych potrzeb (np. wskazywanie przewodów do podłączenia urządzeń grzewczo-kominowych, wentylacyjnych i spalinowych wraz z wydaniem opinii, udrażnianie przewodów kominowych wraz z usunięciem gniazd ptasich, zagruzowań itp., montaż drzwiczek wycierowych, montaż kratek wentylacyjnych, instalowanie nasad na przewodach kominowych itp.),
4) montaż wkładów kominowych dla indywidualnych kotłów gazowych c.o. i c.w.u. na zlecenia indywidualne Zamawiającego.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zostały zawarte w SWZ i załącznikach do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90915000-4 - Usługi czyszczenia pieców i kominów

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71630000-3 - Usługi kontroli i nadzoru technicznego

42521000-4 - Urządzenia do odprowadzania dymu

4.5.5.) Wartość części: 186669,52 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Wykonywanie usług kominiarskich w 102 budynkach zarządzanych przez MZBM w Kaliszu.
2. Zakres prac obejmuje między innymi:
1) okresową kontrolę, raz w roku, polegającą na sprawdzeniu stanu technicznego przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych) zgodnie z ustawą Prawo budowlane
z dn. 07 lipca 1994 r (j.t. Dz. U. z 2023r, poz. 682 z późn. zm.) wraz ze sporządzeniem i wprowadzeniem do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków elektronicznego protokołu kontroli (e-protokół) (Komunikaty Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 21 lipca 2023 r. sprawie określenia dnia wdrożenia rozwiązań technicznych umożliwiających wprowadzanie danych i informacji do centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2023r. poz 1451-1455)),
2) czyszczenie przewodów kominowych: dymowych (raz na 3 miesiące), spalinowych (raz na 6 miesięcy) i wentylacyjnych (raz w roku) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (j.t. Dz. U. z 2023 r. poz. 822) ,
3) inne usługi kominiarskie wynikające z faktycznych potrzeb (np. wskazywanie przewodów do podłączenia urządzeń grzewczo-kominowych, wentylacyjnych i spalinowych wraz z wydaniem opinii, udrażnianie przewodów kominowych wraz z usunięciem gniazd ptasich, zagruzowań itp., montaż drzwiczek wycierowych, montaż kratek wentylacyjnych, instalowanie nasad na przewodach kominowych itp.),
4) montaż wkładów kominowych dla indywidualnych kotłów gazowych c.o. i c.w.u. na zlecenia indywidualne Zamawiającego.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zostały zawarte w SWZ i załącznikach do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90915000-4 - Usługi czyszczenia pieców i kominów

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71630000-3 - Usługi kontroli i nadzoru technicznego

42521000-4 - Urządzenia do odprowadzania dymu

4.5.5.) Wartość części: 197979,86 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1.Montaż wkładów kominowych dla indywidualnych kotłów gazowych c.o. i c.w.u budynkach mieszkalnych zarządzanych przez MZBM w Kaliszu.
2. Zakres prac obejmuje między innymi:
- montaż odcinaka pionowego w przewodzie kominowym wraz z kolanem,
- montaż „daszek” zakończenia wkładu kominowego ponad głowicą komina,
- połączenie odcinkiem poziomym „max do 2 mb” kotła gazowego z odcinkiem pionowym wkładu kominowego z uwzględnieniem konieczności użycia kolana i trójnika,
- montaż adaptera dla kotła gazowego c.o. i c.w.u.,
- dodatkowe prace związane z montażem np. montaż zamocowań, wykucie otworu kominowego, itp.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zostały zawarte w SWZ i załącznikach do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 42521000-4 - Urządzenia do odprowadzania dymu

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71630000-3 - Usługi kontroli i nadzoru technicznego

4.5.5.) Wartość części: 170478,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 222798,82 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 222798,82 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 222798,82 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Usługi Kominiarskie „Kanonicka” Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 384983048

7.3.3) Ulica: Kanonicka 8

7.3.4) Miejscowość: Kalisz

7.3.5) Kod pocztowy: 62-800

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-27

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 222798,82 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2024-01-01 do 2024-12-31

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 219862,57 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 219862,57 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 219862,57 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Usługi Kominiarskie „Kanonicka” Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 384983048

7.3.3) Ulica: Kanonicka 8

7.3.4) Miejscowość: Kalisz

7.3.5) Kod pocztowy: 62-800

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-27

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 219862,57 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2024-01-01 do 2024-12-31

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 233591,41 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 233591,41 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 233591,41 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Usługi Kominiarskie „Kanonicka” Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 384983048

7.3.3) Ulica: Kanonicka 8

7.3.4) Miejscowość: Kalisz

7.3.5) Kod pocztowy: 62-800

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-27

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 233591,41 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2024-01-01 do 2024-12-31

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 152344,80 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 152344,80 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 152344,80 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Usługi Kominiarskie „Kanonicka” Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 384983048

7.3.3) Ulica: Kanonicka 8

7.3.4) Miejscowość: Kalisz

7.3.5) Kod pocztowy: 62-800

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-27

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 152344,80 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2024-01-01 do 2024-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.