eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Wyłonienie Wykonawcy usług w zakresie dostępu do podręczników w wersji online w roku 2024 dla Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum w Krakowie



Ogłoszenie z dnia 2023-12-12


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Wyłonienie Wykonawcy usług w zakresie dostępu do podręczników w wersji online w roku 2024 dla Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Uniwersytet Jagielloński - Collegium Medicum

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 00000127000040

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: św. Anny 12

1.5.2.) Miejscowość: Kraków

1.5.3.) Kod pocztowy: 31-008

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków

1.5.7.) Numer telefonu: 12 433 27 29

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@cm-uj.krakow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.dzp.cm-uj.krakow.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3cad5aab-839a-11ee-9aa3-96d3b4440790

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wyłonienie Wykonawcy usług w zakresie dostępu do podręczników w wersji online w roku 2024 dla Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3cad5aab-839a-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00546293

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00321738/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.11 Dostęp do polskich e-podręczników 2024

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00494883

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 141.2711.59.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 86142,50 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy usług w zakresie dostępu do podręczników w wersji online w roku 2024 dla Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie.
1.1 Zgodnie z art. 310 ustawy Pzp, Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia przedmiotowego postępowania, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
1.2 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z kalkulacją ceny oferty zawiera Załącznik A do SWZ.
1.3. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie:
1.3.1. Dostęp do 608 tytułów podręczników w wersji online w 2024r. na platformie IBUK Libra lub równoważnej obsługiwanej przez Wykonawcę. Szczegółowy wykaz tytułów podręczników zawiera Załącznik A do SWZ – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z kalkulacją ceny oferty.
1.3.2 Dostęp do podręczników w wersji elektronicznej będzie przysługiwać maksymalnej liczbie jednoczesnych Autoryzowanych Użytkowników, określonej w Załączniku A do SWZ (kolumna nr 10 „Liczba dostępów”) bez ograniczeń czasowych (24/h) przy wykorzystaniu adresów IP Zamawiającego wskazanych w Załączniku nr 2 do wzoru umowy. Na potrzeby niniejszego przedmiotu zamówienia Zamawiający przyjmuje, że Autoryzowanymi Użytkownikami są studenci i doktoranci Zamawiającego oraz osoby zatrudnione przez Zamawiającego (w tym stali, tymczasowi oraz uczestniczący w wymianie naukowej pracownicy naukowi Zamawiającego), przy czym uprawnionymi do korzystania z podręczników w wersji online w czytelni Biblioteki Medycznej UJ CM są także inne osoby niż wyżej wymienione.
1.3.3 Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych. Każdy Wykonawca składający ofertę równoważną, zgodnie z postanowieniami ustawy PZP, jest obowiązany wykazać w treści przedkładanej przez siebie oferty, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia spełnia konfiguracje, parametry techniczne i funkcjonalne oraz warunki wymagane określone w SWZ, bądź też przewiduje rozwiązania lepsze niż opisywane. Przez równoważność rozumie się to, że oferowane produkty muszą posiadać co najmniej te same konfiguracje, parametry techniczne i funkcjonalne oraz warunki wymagane na poziomie, co najmniej takim jak opisane w SWZ. Wykonawca zgodnie z przepisami ustawy PZP zobowiązany jest wykazać równoważność w treści składanej oferty. Przy oferowaniu rozwiązań innych niż opisane w SWZ, Wykonawca musi wykazać szczegółowo w treści oferty ich równoważność z warunkami i wymaganiami opisanymi w SWZ, przy czym zobowiązany jest dołączyć do oferty jego szczegółowe opisy przedstawiające konfiguracje, parametry techniczne i funkcjonalne oraz warunki pozwalające na ocenę zgodności oferowanych produktów z wymaganiami SWZ. W szczególności wymaga się od Wykonawcy podania nazwy producenta, nazwy oferowanego produktu oraz szczegółowego opisu jego konfiguracji, parametrów technicznych i funkcjonalnych oraz spełnienia wymaganych warunków (kompletne karty produktowe, prospekty, katalogi, foldery itp.). Zgodnie z art. 101 ust. 5 ustawy Pzp w przypadku gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ustawie PZP, Zamawiający nie może odrzucić oferty tylko dlatego, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi nie są zgodne z normami, ocenami technicznymi, specyfikacjami technicznymi i systemami referencji technicznych, do których opis przedmiotu zamówienia się odnosi, pod warunkiem że Wykonawca udowodni w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104-107 ustawy Pzp, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
1.3.4 Zamawiający dopuszcza równoważność w zakresie platformy elektronicznej. Wymagania dotyczące platformy elektronicznej:
1.3.4.1 Wykonawca umożliwi Autoryzowanym Użytkownikom tworzenie na platformie spersonalizowanych kont, na których będą oni mogli tworzyć własne e-półki z książkami;
1.3.4.2 Autoryzowany Użytkownik będzie miał prawo korzystania z zaawansowanych narzędzi pracy z tekstem m.in.:
a) tworzenia notatek bezpośrednio w książkach,
b) tagowania ważnych fragmentów w książkach i zaznaczania ich kolorami
c) wyszukiwania w podręcznikach słów i fraz,
d) zaznaczania fragmentów i bezpośredniego powiązania zagadnień i treści książek ze słownikami i encyklopediami oraz z spersonalizowanej sfery publikacji w chmurze,
1.3.5 Zamawiający będzie miał stały dostęp do panelu służącego do generowania statystyk wykorzystania książek, w których rejestrowane będą:
a) liczba otwarć danego tytułu,
b) liczba przeczytanych stron danego tytułu,
c) czas czytania danego tytułu,
d) liczba nieudanych otwarć,
e) wykaz tytułów proponowanych przez czytelników do zakupu przez bibliotekę,
f) wykaz tytułów, w których przekroczono maksymalna liczbę jednoczesnych Autoryzowanych Użytkowników.
1.4. Wykonawca będzie miał prawo wycofać dowolny tytuł w dowolnym czasie w sytuacjach uzasadnionych prawem autorskim. Za każdy dzień braku dostępu do książki Zamawiającemu będzie przysługiwać kwota w wysokości 1/365 opłaty za daną książkę.
1.5. Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymogami Zamawiającego określonymi w Szczegółowym Opisie Przedmiotu Zamówienia zawartym w Załączniku A do SWZ.
2. Wykonawca powinien wypełnić oraz podpisać Formularz oferty wraz z załącznikami lub złożyć ofertę odpowiadającą ich treści, przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego oraz zamieścić na Platformie e-Zamówienia, dostępnej na stronie internetowej http://ezamowienia.gov.pl. UWAGA! Opatrzenie oferty właściwym podpisem musi nastąpić przed jej zaszyfrowaniem.
3. Wykonawca musi dołączyć do oferty wszystkie dokumenty i oświadczenia oraz załączniki przedstawione
w SWZ, w tym również Kalkulację ceny oferty – odpowiednio do wzoru Załącznika A do SWZ, podpisane przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego.
4. Zamawiający przewiduje możliwość wzywania Wykonawców do złożenia wyjaśnień dotyczących złożonej oferty.
5. Warunki realizacji zamówienia zawarte zostały w projektowanych postanowieniach umowy zawartych w SWZ.
6. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według kodu Wspólnego Słownika Zamówień CPV: 72320000-4
– Usługi bazy danych.
7. Podwykonawstwo.
7.1 Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy (podwykonawcom).
7.2 Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonanie przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
7.3 W przypadku, gdy Wykonawca zapowiada powierzenie części zamówienia podwykonawcom do oferty musi być załączony ich wykaz (nazwy, firmy) z zakresem powierzonych im zadań (części zamówienia), o ile są znane na etapie składania ofert.
7.4 Powierzenie części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia.
8. Wykonawca musi zapewnić realizację przedmiotu zamówienia w okresie 12 miesięcy, od dnia 01.01.2024r. W przypadku zawarcia umowy po dniu 01.01.2024r. Zamawiający dopuszcza możliwość skrócenia jej realizacji i proporcjonalnego obniżenia wysokości wynagrodzenia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 72320000-4 - Usługi bazy danych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający informuje, że oferta Wykonawcy Wydawnictwo Naukowe PWN, ul. Gottlieba Daimlera 2, 02-460 Warszawa, została odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 3) oraz ust. 6) ustawy Pzp, gdyż jest niezgodna z przepisami ustawy oraz nie została sporządzona w sposób zgodny z wymaganiami technicznymi sporządzenia ofert przy użyciu środków komunikacji elektronicznej określonymi przez Zamawiającego w SWZ.
Wskazać należy, iż między innymi pkt. 8) ppkt. 5 SWZ Zamawiający zawarł informację o treści „Oferty, oświadczenia, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy Pzp, zwane dalej „zobowiązaniem podmiotu udostępniającego zasoby”, przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2023r. poz. 57 z późn. zm.).”
Następnie w pkt. 8) ppkt. 19 SWZ Zamawiający wskazał, że: „Oferta złożona za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej musi zostać opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Podpis może zostać złożony bezpośrednio na pliku z ofertą Wykonawcy lub na „paczce” dokumentów elektronicznych zawierających ofertę Wykonawcy. Oferta, która została złożona bez opatrzenia właściwym podpisem elektronicznym podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 3) ustawy Pzp z uwagi na niezgodność z art. 63 ustawy Pzp.”
W przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego wpłynęła jedna oferta od wskazanego wyżej Wykonawcy, który złożył ofertę na Platformie e-Zamówienia oznaczoną jako „ocds-148610-3cad5aab-839a-11ee-9aa3-96d3b4440790 110830 01 01.zip” w formacie danych zip. Zamawiający, po dokonaniu czynności odszyfrowania oferty „wypakował” pliki znajdujące się w archiwum zip, na które składały się:
- 141.2711.59.2023 Załączniki do SWZ_PWN.pdf – plik pdf
- Załącznik A do SWZ- SOPZ z kalkulacją ceny_PWN.xls- plik xls.
Składający się na ofertę Wykonawcy załącznik złożony w pliku „pdf”, zawierający w treści Formularz oferty wraz z oświadczeniem Wykonawcy został podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie PAdES-BES przez Przedstawicieli Wykonawcy zgodnie ze sposobem reprezentacji określonym w KRS. Zamawiający, w wyniku przeprowadzonej weryfikacji otrzymał pozytywny status weryfikacji podpisów złożonych w tym pliku. Z kolei w odniesieniu do Załącznika A do SWZ, tj. Szczegółowego Opisu Przedmiotu Zamówienia wraz z Kalkulacją ceny oferty, złożonego w formacie xls Zamawiający otrzymał negatywny wynik weryfikacji podpisu w kilku programach służących do weryfikacji podpisów. Ponadto, w raporcie z przebiegu otwarcia ofert, wygenerowanym na platformie e-Zamówienia przy pliku xls widnieje następująca informacja: „czy podpisany: Nie”.

Pozostała część uzasadnienia jest zawarta w piśmie Zamawiającego z dnia 24.11.2023r. (nr wew. pisma: 141.2711.59.2023/2)

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.