Ogłoszenie z dnia 2023-12-06
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00472822/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-11-02
- 2023/BZP 00489121/01 - Modyfikacja z dnia 2023-11-13
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa drogi dla pieszych wzdłuż drogi nr 166500B
do msc. Wychodne
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SUWAŁKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790670970
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Świerkowa 45
1.5.2.) Miejscowość: Suwałki
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-400
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski
1.5.7.) Numer telefonu: 875659300
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gmina.suwalki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.ug.suwalki.wrotapodlasia.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5a99c17d-77f6-11ee-9aa3-96d3b44407901.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa drogi dla pieszych wzdłuż drogi nr 166500Bdo msc. Wychodne
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5a99c17d-77f6-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00535366
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00044065/16/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.19 Budowa drogi dla pieszych w msc. Wychodne
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00472822
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.24.2023.EW
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 11045943,21 PLN
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 1092727,84 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3.1. Przedmiotem zamówienia jest ,,Budowa drogi dla pieszych wzdłuż drogi nr 166500B do msc. Wychodne”.
3.2. Przedmiot zamówienia obejmuje budowę drogi dla pieszych wzdłuż drogi gminnej w miejscowości Wychodne o długości 936,42 m
3.3. Zakres prac do wykonania w szczególności:
a) budowę drogi dla pieszych szer. 2,3÷4,0m; o nawierzchni z kostki brukowej betonowej, gr. 8 cm, na podsypce cementowo-piaskowej gr. 5 cm;
b) budowę zjazdów zwykłych szer. 3,0÷5,0m;
c) budowa poboczy gruntowych szer. 0,75 m; z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C50/30;
d) odtworzenie krawędzi jezdni po wbudowaniu krawężnika;
e) budowa cieków pochodnikowych i skarpowych;
f) budowa przepustów rurowych z tworzywa dn 30 cm i dł. 9m pod zjazdami;
g) odtworzenie rowów przydrożnych trapezowych;
h) profilowanie skarp wraz z obsianiem trawą;
i) zabezpieczenie istniejącej infrastruktury kablowe rurami osłonowymi dwudzielnymi
ϕ 110;
j) ustawienie barier chodnikowych U-11a;
k) rozbiórki nawierzchni istniejących pokrywających się z projektowanymi;
l) wykonanie oznakowania pionowego;
m) uporządkowanie terenu wraz obsianiem trawą.
Uwaga:
Dokumentacja projektowa dołączona do SWZ obejmuje szerszy zakres tj. wycinka drzew. Wykonawca będzie zobowiązany uwzględnić odstąpienie od wycinki drzew w ofercie. Zamawiający wykona wycinkę drzew we własnym zakresie.
3.4. Obiekt został dostosowany do osób niepełnosprawnych poprzez niestosowanie barier architektonicznych.
3.5. Zamawiający ubiega się o dofinansowanie ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na zadanie inwestycyjne pn. ,,Budowa drogi dla pieszych wzdłuż drogi nr 166500B do msc. Wychodne”.
3.6. Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy odbycia wizji lokalnej, o której mowa w art. 131 ust. 2 pkt. 1 ustawy Pzp oraz nie wprowadza wymogu sprawdzenia przez Wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego o którym mowa w art. 131 ust. 2 pkt. 2 ustawy Pzp.
3.7. Wszystkie elementy z rozbiórki nadające się do ponownego użycia stanowią własność Zamawiającego, natomiast elementy uznane jako odpad, Wykonawca powinien zutylizować we własnym zakresie i na własny koszt. Klasyfikacji elementów uznanych jako odpad dokonuje inspektor nadzoru.
3.8. Wszelkie materiały oraz pozyskanie wszelkich zgód od gestorów sieci na przystąpienie do realizacji prac (w tym poniesienie kosztów nadzoru czy sporządzenia dokumentów niezbędnych do rozpoczęcia prac) związane z prawidłowym i pełnym wykonaniem przedmiotu zamówienia zabezpiecza Wykonawca na własny koszt.
3.9. Zamawiający informuje, że obowiązującą formą rozliczenia pomiędzy stronami będzie wynagrodzenie ryczałtowe.
3.10. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP. Wykonawca zobowiązany jest również do powiadomienia gestorów sieci z odpowiednim wyprzedzeniem o terminie realizacji prac. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.
3.11. Wymagania jakościowe, o których mowa w art. 246 ust. 2 ustawy Pzp, Zamawiający szczegółowo opisał w Dokumentacji projektowej i załącznikach do SWZ.
3.12. Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę 60 miesięcznej gwarancji jakości oraz udzielenia 60 miesięcznej rękojmi na wykonane roboty budowlane i wbudowane materiały, wyroby i urządzenia.
3.13. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia opisany został w następujących dokumentach:
a) Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ),
b) dokumentacji projektowej wraz z załącznikami i załączonymi do niej decyzjami, uzgodnieniami, warunkami, stanowiąca załącznik do SWZ,
c) Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót,
d) projekcie Umowy.
3.14. Z uwagi na ryczałtowe wynagrodzenie, przedmiary robót dołączone do SWZ mają jedynie charakter pomocniczy. Przedmiar robót nie stanowi opisu przedmiotu zamówienia (ma funkcję pomocniczą) i nie stanowi podstawy wyceny oferty. Zamawiający nie wymaga od Wykonawców dołączenia do oferty kosztorysu ani żadnej innej kalkulacji ceny.
3.24. Zamawiający dopuszcza zmianę konstrukcji drogi dla pieszych i zjazdów z kostki betonowej gr. 8 cm na nawierzchnię z bitumiczną tj. - warstwa ścieralna AC 11S 50/70 KR 1 gr. 5 cm - podbudowa z mieszanki kruszywowej 0/31,5 kat. C50/30 gr. 15 cm oraz w tym przypadku dopuszcza możliwości wykonania chodnika i zjazdów w technologii bitumicznej i rezygnację z obramowania chodnika i zjazdów od strony posesji.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45233161-5 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek pieszych
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233162-2 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek rowerowych
45231600-1 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii komunikacyjnych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
UZASADNIENIE PRAWNENa podstawie art. 255 pkt 6) ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielnie zamówienia, jeżeli (…)
6) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego
UZASADNIENIE FAKTYCZNE
Postępowanie prowadzone jest w trybie podstawowym bez negocjacji na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.).
Zamawiający wymagał złożenia ofert w postępowaniu za pomocą Platformy e-Zamówienia w nieprzekraczającym terminie do dnia 20.11.2023 r., godz. 11:00. Platforma e-Zamówienia miała awarię w dniu 20.11.2023 r. w związku z tym Wykonawcy nie mieli możliwości złożenia swoich ofert o czym Wykonawcy informowali Zamawiającego. Platforma była niedostępna zarówno dla Wykonawców jak i dla Zamawiającego i zgodnie z komunikatem będzie niedostępna w dniu 20.11.2023 r. do godz. 21:00. W związku z powyższym Zmawiający nie mógł przedłużyć terminu składania ofert . Zgodnie z wyrokiem z dnia 4 marca 2019 r. (sygn. akt KIO 268/19) Izba wskazuje, że „nadmierne utrudnienie, czy wręcz uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty, narusza istotę postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i stanowi poważną wadę postępowania. Nie musi być to przy tym celowe działanie ze strony zamawiającego ani okoliczność od niego zależna może wynikać właśnie z powodów technicznych, jak w niniejszej sprawie. (…… ) Istotny jest tu efekt w postaci niemożności złożenia oferty.
W związku z powyższym Zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie art. 255 pkt. 6) ustawy Pzp.
INNE PRZETARGI Z SUWAŁK
- Bieżące utrzymanie i konserwacja urządzeń sygnalizacji świetlnej oraz kanałów technologicznych na terenie miasta Suwałki
- Świadczenie usługi pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pod nazwą: "Budowa budynku dla Sądu Rejonowego w Suwałkach przy ul. Utrata "
- Opracowanie koncepcji oraz dokumentacji projektowej budowy ciągów pieszo-rowerowych wzdłuż ulic wojewódzkich na terenie Miasta Suwałki - 2 części:
- Wykonanie remontów cząstkowych nawierzchni bitumicznych w granicach administracyjnych miasta Suwałk
- Dostawa odzieży mundurowej
- Dostawa elastycznej protezy jądra miażdżystego dla Szpitala Wojewódzkiego im. dr Ludwika Rydygiera w Suwałkach
więcej: przetargi w Suwałkach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa drogi gminnej Nr 115171E relacji Paplin - Chrzczonowice
- Budowa drogi gminnej w miejscowości Nowy Białynin- etap I
- Poprawa infrastruktury drogowej na terenie gminy Gorzkowice - część 6
- "Przebudowa ulicy Berylowej w Komorowie"
- Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Kowalewiczki
- Przebudowa drogi w miejscowości Spycimierz, gmina Uniejów
więcej: Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.