eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kostrzyn › Zimowe utrzymanie dróg i ulic na terenie Miasta i Gminy Kostrzyn wraz z materiałem w sezonie 2023/2024

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-12-05


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zimowe utrzymanie dróg i ulic na terenie Miasta i Gminy Kostrzyn wraz z materiałem w sezonie 2023/2024

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Kostrzyn

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631259554

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Dworcowa 5

1.5.2.) Miejscowość: Kostrzyn

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-025

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański

1.5.7.) Numer telefonu: +48 61 8178 565

1.5.8.) Numer faksu: +48 61 8178 191

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@kostrzyn.wlkp.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kostrzyn.wlkp.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-bc61ba4f-6c0d-11ee-a60c-9ec5599dddc1

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zimowe utrzymanie dróg i ulic na terenie Miasta i Gminy Kostrzyn wraz z materiałem w sezonie 2023/2024

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bc61ba4f-6c0d-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00532406

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00018595/11/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.6 Zimowe utrzymanie dróg i ulic na terenie Miasta i Gminy Kostrzyn wraz z materiałem w sezonie 2023/2024

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00445593

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZI.271.1.17.2023.IN

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg i ulic na terenie Miasta i Gminy Kostrzyn wraz z materiałem w sezonie 2023/2024. Zimowe utrzymanie dróg w sezonach zimowych, polegają na:
- odśnieżaniu dróg gminnych, jezdni, poboczy, parkingów i chodników
- zwalczaniu i usuwaniu gołoledzi (śliskości)
- usuwaniu pryzm śniegowych
na drogach i ulicach na terenie Miasta i Gminy Kostrzyn oraz awaryjnej pracy sprzętem ciężkim (ładowarka lub koparko-ładowarka o pojemności łyżki min. 0,5 m3), w przypadkach zaistnienia takiej konieczności.
2. Teren objęty zamówieniem został podzielony na dwa obwody: 1 i 2, w których zostały określone trzy kolejności i standardy odśnieżania dróg i ulic.
3. Drogi odśnieżane są według standardu obwodów. Wymogi dla każdego z obwodu wraz z wykazem ulic określone zostały w załączniku nr 3 do SWZ - plan zimowego utrzymania dróg i ulic na terenie Gminy Kostrzyn.
4. Realizację przedmiotu zamówienia zapewnia Wykonawca przy zastosowaniu własnego lub pozostającego w dyspozycji Wykonawcy i sprawnego technicznie sprzętu.
Sprzęt, którym realizowana będzie usługa musi być bezwzględnie sprawny technicznie.
5. W przypadku awarii pojazdu lub jednostki sprzętowej Wykonawca zobowiązany jest podstawić do pracy zastępczy środek z zamontowanymi urządzeniami technicznymi.
6. Wykonawca powinien prowadzić odśnieżanie i likwidację oblodzenia drogi we wszystkie dni tygodnia (w tym również w dni świąteczne), w niekorzystnych warunkach atmosferycznych (niskie temperatury, zawieje i zamiecie śnieżne itp.), w razie wystąpienia opadów śniegu oraz bez względu na porę dnia lub nocy, w sposób i z intensywnością warunkowaną wielkością tych opadów tak, by zapewniona została przejezdność dróg oraz związana z tym ciągłość ruchu pojazdów, w tym w szczególności środków transportowych komunikacji publicznej.
7. Składowanie odgarniętego z jezdni śniegu, lodu i błota pośniegowego powinno następować wzdłuż drogi, przy krawężnikach. Przy wykonywaniu prac należy szczególną uwagę zwrócić na nie zasypywanie chodników, skrzyżowań, zjazdów, wjazdów oraz krat ulicznych odprowadzających wody opadowe. Zgarnięty śnieg nie może uniemożliwiać spływu wody do wpustów deszczowych, ruchu pojazdów szczególnie na skrzyżowaniach i ruchu pieszych, utrudniać parkowania pojazdów mechanicznych, wjazdu do garaży, wjazdu na zatokę, parking.
8. Każdorazowe rozpoczęcie usługi odśnieżania lub likwidacji śliskości nastąpi wyłącznie na polecenie osoby odpowiedzialnej za nadzór nad realizacją zamówienia z ramienia Zamawiającego (telefoniczne lub faksem), określające miejsce oraz zakres usługi.
9. Usuwanie pryzm śniegowych we wskazanych przez Zamawiającego miejscach dotyczy wyłącznie obwodu 1-ego i będzie realizowane tylko na telefoniczne zgłoszenie przez osobę upoważnioną przez Zamawiającego, podobnie jak użycie pługu odśnieżnego typu ciężkiego i pługa wirnikowego o szerokości min. 2,30 m. Miejsce składania usuwanych pryzm zostanie wskazane na bieżąco przez Zamawiającego na odległość do 2 km.
10. Łączność z Wykonawcą powinna być zapewniona przez całą dobę przy pomocy telefonów stacjonarnych, komórkowych. W czasie bezpośredniego prowadzenia odśnieżania lub zwalczania śliskości powinna być także zapewniona bezpośrednia łączność z operatorami (telefon komórkowy, radiotelefon) sprzętu.
11. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia całodobowych obserwacji zjawisk atmosferycznych, mających wpływ na utrzymanie przejezdności na drogach gminnych, jezdniach i poboczach.
12. Wykonawca we własnym zakresie i na swój koszt zakupi wszystkie niezbędne do realizacji zamówienia materiały (piasek, sól) oraz sporządzi właściwe mieszanki również solanek. Koszty związane z stacjonowaniem sprzętu na terenie miasta lub gminy Kostrzyn ponosić będzie Wykonawca. Szczegóły dotyczące położenia bazy sprzętowej i materiałowej oraz dokładne określenie stacjonującego w niej sprzętu i ilości zapasów soli zostaną uzgodnione z Zamawiającym przed zawarciem umowy o realizację usługi.
13. Wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia Wykonawca jest zobowiązany ująć w cenie ofertowej. Wynagrodzenie płatne będzie wyłącznie za wykonany zakres usług, wskazany przez Zamawiającego, przy uwzględnieniu ofertowych cen jednostkowych określonych przez Wykonawcę w kosztorysie ofertowym.
14. Wykonawca ma obowiązek podjąć działania związane z zimowym utrzymaniem dróg w czasie podanym w ofercie lecz nie dłuższym niż 90 minut od wystąpienia opadów czy śliskości lub wydania dyspozycji wyjazdu przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego.
15. Podany w załączniku nr 3 do SWZ kilometraż dróg jest orientacyjny, Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia do ośnieżania dodatkowych odcinków dróg, weryfikacji ich długości, w związku z czym podanie faktycznej ilości kilometrów zimowego utrzymania w/w dróg w okresie umownym nie jest możliwe do określenia.
16. Podany kilometraż dróg w wykazie poszczególnych rodzajów usług dla obwodu 1 i 2 jest orientacyjny i został określony w Formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ, przy czym Zamawiający zastrzega sobie prawo do ilościowych zmian poszczególnych rodzajów usług, w zależności od potrzeb Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia zakresu świadczonych usług.
17. UWAGA: W przypadku wystąpienia szczególnych okoliczności może wystąpić konieczność odśnieżania innych dróg będących we władaniu Zamawiającego nie wymienionych w zamówieniu.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do określenia kolejności odśnieżania dróg będących przedmiotem zamówienia w momencie wystąpienia szczególnych okoliczności.
18. Wykonawca, któremu zostanie przyznane zamówienie, będzie na bieżąco informować (pisemnie) Zamawiającego o wszystkich planowanych lub podjętych zobowiązaniach dotyczących jednoczesnego prowadzenia akcji zima (również bezpośrednio przed zawarciem umowy o świadczenie usług). Informacja ta musi zawierać dane inwestora i miejsce świadczenia usług oraz (uzgodnione z Zamawiającym przed podjęciem zobowiązania) dane dotyczące zasad korzystania ze sprzętu stacjonującego na terenie miasta lub gminy Kostrzyn i osób obsługujących go. Informacja ta musi potwierdzać, że inne dodatkowe zamówienia nie spowodują pogorszenia jakości i terminowości świadczenia usług. Ponadto wymagane wyposażenie: sprzęt, urządzenia i pojazdy przeznaczone do obsługi miasta i gminy Kostrzyn w zakresie przedmiotu zamówienia polegającego na zimowym utrzymaniu dróg i ulic na terenie Miasta i Gminy Kostrzyn wraz z materiałem w sezonie 2023/2024, będą stacjonowały na terenie gminy Kostrzyn, w terminie 2 dni od podpisania umowy do czasu zakończenia akcji zima.
19. Dla właściwej obsługi zimowego utrzymania dróg gminnych Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania:
1) bazą materiałowo-sprzętową – lokalizacja wskazana przez Zamawiającego, umożliwiającej wykonanie zadania w przewidzianym standardzie – wg załącznika nr 2 do SWZ;
2) wystarczającą ilością sprzętu,
3) kwalifikowanym personelem,
4) zapasem soli i piasku,
5) sprawnie działającą łącznością telefoniczną.
20. W ciągu 7 dni licząc od dnia podpisania umowy Wykonawca zobowiązany jest zgromadzić zapas materiałów: soli i piasku w ilości umożliwiającej co najmniej 5- krotne posypanie dróg objętych niniejszym postępowaniem.
21. Cena ofertowa powinna uwzględniać:
1) zakup potrzebnych materiałów: soli i piasku,
2) produkcję mieszanek: piasku i soli,
3) załadunek materiałów,
4) posypywanie dróg na całej szerokości,
5) odśnieżanie dróg na całej szerokości,
6) odśnieżanie gruntowego pobocza,
7) użycie ciężkiego sprzętu do odśnieżania dróg oraz poboczy,
8) składanie meldunków z wykonanych zadań.
22. Na etapie realizacji zamówienia Zamawiający może wymagać od Wykonawcy:
1) próbek mieszanki piaskowo solnej;
2) zaświadczenia podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że materiały odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym.
23. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w projektowanych postanowieniach umowy stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1162296 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1162296 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1162296 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowo Usługowe "B&B" Jacek Begier

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: Regon 300211710

7.3.3) Ulica: Węgierskie 29

7.3.4) Miejscowość: Kostrzyn

7.3.5) Kod pocztowy: 62-025

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-01

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1162296 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.