eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Pajęczno › Dostawa energii elektrycznej dla Gminy Pajęczno oraz podległych obiektów i infrastruktury

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-12-04

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa energii elektrycznej dla Gminy Pajęczno oraz podległych obiektów i infrastruktury

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Pajęczno

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398652

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Parkowa 8/12

1.5.2.) Miejscowość: Pajęczno

1.5.3.) Kod pocztowy: 98-330

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki

1.5.7.) Numer telefonu: 0343111523

1.5.8.) Numer faksu: 0343111523

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@pajeczno.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pajeczno.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

platformazakupowa.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa energii elektrycznej dla Gminy Pajęczno oraz podległych obiektów i infrastruktury

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b987167d-929e-11ee-9ee7-e2087ac16d09

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00530148

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

1.2 Zamawiający udziela zamówienia w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 5 ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.
Zgodnie z ustawą z dnia 27 października 2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku (Dz.U. 2022 poz. 2243), mocą której Gmina Pajęczno jako odbiorca energii elektrycznej ma zagwarantowaną, cenę maksymalną, którą musi zapłacić za 1 MWh energii elektrycznej. Ww. uprawnienie przestanie obowiązywać z dniem 31.12.2023 r.
Z uwagi na konieczność zapewnienia ciągłości dostaw energii elektrycznej i uniknięcia wejścia w taryfy rezerwowe konieczne jest niezwłoczne udzielenie zamówienia.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: Pi.271.13.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 665029,54 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zakup energii elektrycznej dla potrzeb własnych Gminy Pajęczno oraz podległych obiektów i infrastruktury. Zamówienie dotyczy; Gmina Pajęczno:

- 49 punktów poboru energii elektrycznej – OŚWIETLENIE ULICZNE – taryfa C110

Szacunkowe zapotrzebowanie energii elektrycznej dla powyższych obiektów w okresie od 01.01.2024 r. do 31.12.2024 r wynosi 597650 kWh.

- 5 punktów poboru energii – administrowanych przez Gminę Pajęczno – taryfa C11

Szacunkowe zapotrzebowanie energii elektrycznej dla powyższych obiektów w okresie od 01.01.2024 r. do 31.12.2024 r wynosi 56790 kWh.


Jednostki oświatowe Gminy Pajęczno – administrowane przez Dyrektorów szkół :

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Polskich Noblistów w Pajęcznie, Hala Sportowa przy Szkole Podstawowej – 2 punkty poboru energii

Szacunkowe zapotrzebowanie energii elektrycznej dla powyższych obiektów w okresie od 01.01.2024 r. do 31.12.2024 r wynosi 66003 kWh.

Publiczne Przedszkole nr 2 – administrowane przez Dyrektora Przedszkola
Szacunkowe zapotrzebowanie energii elektrycznej dla powyższych obiektów w okresie od 01.01.2024 r. do 31.12.2024 r wynosi 12279,40 kWh.

Szkoła Podstawowa nr 1 w Pajęcznie – 2 punkty poboru energii
Szacunkowe zapotrzebowanie energii elektrycznej dla powyższych obiektów w okresie od 01.01.2024 r. do 31.12.2024 r wynosi łącznie 53086,60 kWh.

Szkoła Podstawowa w MAKOWISKACH

Szacunkowe zapotrzebowanie energii elektrycznej dla powyższych obiektów w okresie od 01.01.2024 r. do 31.12.2024 r wynosi 33741,40 kWh.

Szczegółowy wykaz punktów poboru energii elektrycznej stanowi załącznik nr 1 do niniejszej Informacji.

Energia elektryczna powinna spełniać standardy techniczne zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1385), rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami. Za zachowanie standardów jakościowych dostarczanej energii elektrycznej odpowiada Operator Systemu Dystrybucyjnego. Szacunkowe łączne zużycie energii elektrycznej w okresie realizacji zamówienia (12 miesięcy) przyjmuje się, że może wynieść: MWh,
w tym:
1) energia rozliczana całodobowo w grupie C110 oświetlenie uliczne 597650 kWh;
2) energia rozliczana całodobowo w grupie C11 58060 kWh

3) energia rozliczana całodobowo w grupie C11 placówki oświatowe 165110,40 kWh

Podane powyżej wielkości określone są szacunkowo, Zamawiający zastrzega możliwość zakupu mniejszej ilości energii o maksymalny poziom 20%, w okresie realizacji zamówienia, co nie może wpłynąć na sposób realizacji umowy zawartej na skutek przeprowadzonego postępowania. Zapotrzebowanie łączne na moc dla wszystkich punktów poboru energii określonych w Załączniku nr 1 wynosi 820 820,40 kWh.
Zapotrzebowanie na moc może ulegać zmianie w okresie realizacji zamówienia (w przypadku zmian ilości punktów lub zmian mocy na już istniejących punktach poboru), co nie może wpływać na realizację umowy, zawartej na skutek przeprowadzenia niniejszego postępowania. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ilości punktów poboru energii określonych Rozdziale V specyfikacji warunków zamówienia. Zmiana ilości punktów poboru energii elektrycznej wynikać może z likwidacji lub przekazania punktu poboru innemu właścicielowi, a także ze zwiększenia ilości punktów poboru energii, z zastrzeżeniem, że ilość tych punktów nie wzrośnie o więcej niż 10% wielkości początkowej. Rozliczenie ewentualnych dodatkowych punktów poboru będzie się odbywać według tych samych stawek rozliczeniowych, jakie zostały zaoferowane w ofercie wykonawcy, a koniec okresu umowy zawieranej dla nowego punktu będzie taki sam jak termin zakończenia dostaw, określony w niniejszym postępowaniu. Zwiększenie ilości punktów poboru energii odbywać się może jedynie w obrębie grup taryfowych objętych przedmiotem zamówienia. Wszystkie punkty poboru energii elektrycznej określone w Rozdziale V SWZ posiadają odrębne umowy dystrybucji energii elektrycznej zawarte z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego, którym jest TAURON Dystrybucja S.A. (na czas nieokreślony), oraz oddzielne umowy sprzedaży energii elektrycznej zwarte ze sprzedawcą rezerwowym TAURON GZE Sp. z o. Gliwice (obowiązujące od 01 stycznia 2023 r.). Od 01 stycznia 2023 r. rozliczenie opłat według stawki preferencyjnej dla samorządów 0,79 netto, które jest zagwarantowane do 31 grudnia 2023 r.
Wyłoniony w postępowaniu Wykonawca dokona zgłoszenia umowy do OSD w imieniu własnymi Zamawiającego na podstawie udzielonego mu pełnomocnictwa, celem przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy dla wszystkich punktów poboru energii elektrycznej objętych przedmiotem zamówienia. Na wykonawcy spoczywa obowiązek skutecznego zgłoszenia zmiany sprzedawcy, w tym przygotowanie niezbędnych dokumentów i ich złożenie u OSD w terminie do 7 dni od daty zawarcia umowy; Na dzień wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia wszystkie punkty poboru energii określone w Rozdziale V do specyfikacji warunków zamówienia posiadają jednolite numery PPE. Okres rozliczeniowy dla PPE 1-49 wynosi 1 miesiąc, dla pozostałych punktów -dwa miesiące.

4.5.3.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 665029,54 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 665029,54 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 665029,54 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: TAURON Sprzedaż Sp zo.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6762337735

7.3.3) Ulica: Łagiewnicka 60

7.3.4) Miejscowość: Kraków

7.3.5) Kod pocztowy: 30-417

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-01

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 665029,54 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.