Ogłoszenie z dnia 2023-12-04
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00482189/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-11-08
- 2023/BZP 00494195/01 - Modyfikacja z dnia 2023-11-15
- 2023/BZP 00506245/01 - Modyfikacja z dnia 2023-11-22
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług pocztowych oraz kurierskich w obrocie krajowym i zagranicznym
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Najwyższa Izba Kontroli
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000000052
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Filtrowa 57
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-056
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: nik.zp@nik.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.nik.gov.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-71539b9b-7960-11ee-9aa3-96d3b44407901.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Naczelny organ kontroli państwowej
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług pocztowych oraz kurierskich w obrocie krajowym i zagranicznym2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-71539b9b-7960-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00528496
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00130680/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.8 Usługi pocztowe i kurierskie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00482189
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: BGO−BGZ.25.50.2023.AI
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają: załącznik nr 1 do SWZ – opis przedmiotu zamówienia; załącznik nr 2a do SWZ – wzór umowy (Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy).
4.5.3.) Główny kod CPV: 64110000-0 - Usługi pocztowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
64112000-4 - Usługi pocztowe dotyczące listów
64000000-6 - Usługi pocztowe i telekomunikacyjne
4.5.5.) Wartość części: 406550 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług kurierskich w obrocie krajowym i zagranicznym.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają: załącznik nr 1 do SWZ – opis przedmiotu zamówienia; załącznik nr 2b do SWZ – wzór umowy (Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy).
4.5.3.) Główny kod CPV: 64100000-7 - Usługi pocztowe i kurierskie
4.5.5.) Wartość części: 50516 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia, prowadzonym przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (Platforma e-Zamówienia), wystąpiły problemy techniczne, które uniemożliwiły Wykonawcom złożenie ofert w terminie wyznaczonym na ich składanie, tj. do 20.11.2023 r. godz. 9:00. Powyższe problemy techniczne Platformy e-Zamówienia zostały zgłoszone za pomocą poczty elektronicznej (zgodnie a pkt XIII. 12 SWZ) przez Wykonawcę, który próbował złożyć ofertę w postępowaniu.
Problemy techniczne związane z migracją danych trwały na Platformie e-zamówienia od dnia 17 listopada 2023 r. i nie zostały w pełni rozwiązane do dnia 22 listopada 2023 r. Zamawiający również nie mógł zalogować się do Platformy przez co niemożliwe było dokonanie jakichkolwiek czynności w postępowaniu w tym w szczególności dokonanie przesunięcia terminu składania ofert, który umożliwiłby złożenie oferty wszystkim zainteresowanym Wykonawcom.
Zgodnie z art. 64 ustawy Pzp - na Zamawiającym ciąży obowiązek zapewnienia, aby narzędzia i urządzenia wykorzystywane do komunikacji z Wykonawcami przy użyciu środków komunikacji elektronicznej oraz ich właściwości techniczne były niedyskryminujące, ogólnie dostępne oraz interoperacyjne z produktami powszechnie używanymi służącymi elektronicznemu przechowywaniu, przetwarzaniu i przesyłaniu danych, i które nie ograniczają Wykonawcom dostępu do postępowania o udzielenie zamówienia. Oczywistym zatem jest, że Wykonawcy ubiegający się o zamówienie powinni mieć zapewnioną możliwość ciągłego i nieprzerwanego dostępu do strony internetowej prowadzonego postępowania (Platformy e-Zamówienia) od chwili opublikowania postępowania do momentu upływu terminu składania ofert, gdyż cała komunikacja z Zamawiającym odbywa się przy użyciu Platformy. Brak możliwości złożenia oferty w wyniku problemów technicznych Platformy w sytuacji, gdy Zamawiający został o nich poinformowany i potwierdził je podczas weryfikacji ma ewidentny wpływ na rezultat postępowania i skutkuje koniecznością jego unieważnienia.
Powyższe potwierdza obowiązujące w tym zakresie orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej (wyrok KIO
z dnia 14 stycznia 2019 r. sygn.. KIO 2671/18; z dnia 14 stycznia 2020 r. sygn. KIO 2603/19, z dnia 4 marca
2019 r. sygn. KIO 268/19).
Zgodnie ze stanowiskiem Krajowej Izby Odwoławczej zawartym m.in. w wyroku KIO z dnia
4 marca 2019 r. sygn. KIO 268/19 „utrudnienie czy wręcz uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty,
narusza istotę postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i stanowi poważną wadę postępowania.
Nie musi być to przy tym celowe działanie ze strony zamawiającego ani okoliczność od niego zależna –
może wynikać właśnie z powodów technicznych (...).
Mając na uwadze powyższe Zamawiający w celu zapewnienia zachowania uczciwej konkurencji, równego traktowania Wykonawców oraz nieograniczonego dostępu do postępowania unieważnia postępowanie na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp, bowiem jest ono obarczone niemożliwą do usunięcia wadą.
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia, prowadzonym przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (Platforma e-Zamówienia), wystąpiły problemy techniczne, które uniemożliwiły Wykonawcom złożenie ofert w terminie wyznaczonym na ich składanie, tj. do 20.11.2023 r. godz. 9:00. Powyższe problemy techniczne Platformy e-Zamówienia zostały zgłoszone za pomocą poczty elektronicznej (zgodnie a pkt XIII. 12 SWZ) przez Wykonawcę, który próbował złożyć ofertę w postępowaniu.
Problemy techniczne związane z migracją danych trwały na Platformie e-zamówienia od dnia 17 listopada 2023 r. i nie zostały w pełni rozwiązane do dnia 22 listopada 2023 r. Zamawiający również nie mógł zalogować się do Platformy przez co niemożliwe było dokonanie jakichkolwiek czynności w postępowaniu w tym w szczególności dokonanie przesunięcia terminu składania ofert, który umożliwiłby złożenie oferty wszystkim zainteresowanym Wykonawcom.
Zgodnie z art. 64 ustawy Pzp - na Zamawiającym ciąży obowiązek zapewnienia, aby narzędzia i urządzenia wykorzystywane do komunikacji z Wykonawcami przy użyciu środków komunikacji elektronicznej oraz ich właściwości techniczne były niedyskryminujące, ogólnie dostępne oraz interoperacyjne z produktami powszechnie używanymi służącymi elektronicznemu przechowywaniu, przetwarzaniu i przesyłaniu danych, i które nie ograniczają Wykonawcom dostępu do postępowania o udzielenie zamówienia. Oczywistym zatem jest, że Wykonawcy ubiegający się o zamówienie powinni mieć zapewnioną możliwość ciągłego i nieprzerwanego dostępu do strony internetowej prowadzonego postępowania (Platformy e-Zamówienia) od chwili opublikowania postępowania do momentu upływu terminu składania ofert, gdyż cała komunikacja z Zamawiającym odbywa się przy użyciu Platformy. Brak możliwości złożenia oferty w wyniku problemów technicznych Platformy w sytuacji, gdy Zamawiający został o nich poinformowany i potwierdził je podczas weryfikacji ma ewidentny wpływ na rezultat postępowania i skutkuje koniecznością jego unieważnienia.
Powyższe potwierdza obowiązujące w tym zakresie orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej (wyrok KIO z dnia 14 stycznia 2019 r. sygn.. KIO 2671/18; z dnia 14 stycznia 2020 r. sygn. KIO 2603/19, z dnia 4 marca 2019 r. sygn. KIO 268/19).
Zgodnie ze stanowiskiem Krajowej Izby Odwoławczej zawartym m.in. w wyroku KIO z dnia
4 marca 2019 r. sygn. KIO 268/19 „utrudnienie czy wręcz uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty,
narusza istotę postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i stanowi poważną wadę postępowania.
Nie musi być to przy tym celowe działanie ze strony zamawiającego ani okoliczność od niego zależna –
może wynikać właśnie z powodów technicznych (...).
Mając na uwadze powyższe Zamawiający w celu zapewnienia zachowania uczciwej konkurencji, równego traktowania Wykonawców oraz nieograniczonego dostępu do postępowania unieważnia postępowanie na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp, bowiem jest ono obarczone niemożliwą do usunięcia wadą.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Przebudowa ulicy Stelmachów w zakresie zmiany sposobu odwodnienia w rejonie skrzyżowania z ul. Szeroką w Dzielnicy Rembertów m.st. Warszawy
- Dostawa produktów leczniczych: 1. Niwolumab+Relatlimab; 2. Tepotynib, nr TP-106/24/TM
- DOSTAWA ARTYKUŁÓW GOSPODARCZYCH
- Remont pustostanów lokali mieszkalnych administrowanych przez ZGN Wola na terenie TZOM Ogrodowa w 2024 r. (7 lokali).
- USŁUGA ZABEZPIECZENIA LOGISTYCZNEGO DLA ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ KONFERENCJI NAUKOWEJ "CLC 24" NA MAZURACH
- Remont pięciu lokali mieszkalnych - pustostanów na terenie Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług pocztowych w okresie VII 2024-XII 2025
- Usługi pocztowe
- Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Gminy Kołobrzeg
- Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na potrzeby Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej we Wrocławiu
- Świadczenie usług pocztowych w 2024 r.
- Świadczenie usług pocztowych - listy polecone
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.