eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Braniewo › Modernizacja drogi powiatowej Nr 1385N na odcinku Braniewo - Płoskinia



Ogłoszenie z dnia 2022-12-30


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Modernizacja drogi powiatowej Nr 1385N na odcinku Braniewo – Płoskinia

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W BRANIEWIE

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170818131

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Królewiecka 55

1.4.2.) Miejscowość: Braniewo

1.4.3.) Kod pocztowy: 14-500

1.4.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski

1.4.7.) Numer telefonu: 556442232

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zdp@zdpbraniewo.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdpbraniewo.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00524944

2.2.) Data ogłoszenia: 2022-12-30

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2022/BZP 00496739

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
Zakres robót obejmuje m. in. następujące elementy:
a) Odtworzenie trasy i punktów wysokościowych w okresie trwania robót – 13,42 km
b) Frezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej na głębokość 8 cm z wywiezieniem (obiekty mostowe i na włączeniu) – 250,0 m2
c) Oczyszczenie i skropienie (C60 BP3 ZM) nawierzchni przed ułożeniem w-wy wiążącej – 82 402,00 m2
d) Oczyszczenie i skropienie (C60 BP3 ZM) nawierzchni przed ułożeniem w-wy ścieralnej – 81 060,00 m2
e) Wykonanie warstwy wiążącej betonem asfaltowym AC 11W lub AC 16W 50 kg/m2 wraz z istniejącymi zjazdami bitumicznymi i skrzyżowaniami z transportem - 82 402,00 m2
f) Wykonanie warstwy ścieralnej gr. 5 cm z betonu asfaltowego AC 11S lub z betonu asfaltowego AC 16 STD lub z mieszanki SMA 16 JENA wraz z istniejącymi zjazdami bitumicznymi i skrzyżowaniami z transportem – 81 060,00 m2
g) Wykonanie poboczy z mieszanki optymalnej z kruszywa średniej grubości 8 cm / szer. 0,50 m x 2 – 13 420,00 m2
h) Przełożenie nawierzchni z kostki betonowej na istniejących zjazdach – 80,0 m2

3. Inwestycja dofinansowana z „Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych edycja 2”
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowalnych (dalej zwaną: „STWiORB”) stanowiącym załącznik 9 do SWZ.
5. Przy określeniu wymogów w zakresie norm, Zamawiający wskazuje to jako wymóg spełnienia tych norm lub równoważnych – w zakresie każdej części opisu zamówienia, czy asortymentów, w którym określono takie normy.
6. Przedmiot umowy winien być wykonany z materiałów dostarczonych przez Wykonawcę. Wykonawca dostarczy na teren budowy wszystkie materiały, określone co do rodzaju, standardu i ilości w STWiORB oraz ponosi za nie pełną odpowiedzialność.
7. Zaleca się dokonania wizji lokalnej placu budowy, zapoznania się z przedmiotem zamówienia oraz zawarcie w cenie oferty (roboty płatne w formie ryczałtu) wszystkich kosztów za roboty niezbędne do prawidłowego ich wykonania. Termin ewentualnej wizji lokalnej należy ustalić indywidualnie z Panem Krzysztofem Dzięgielewskim, przedstawicielem Zamawiającego pod nr telefonu 55 625 73 73. Zamawiający informuje, iż dokonanie wizji lokalnej przez Wykonawcę jest dobrowolne, a jej nie dokonanie nie będzie skutkowało negatywnymi konsekwencjami dla Wykonawcy w postaci odrzucenia oferty lub wykluczenia Wykonawcy z postępowania.
8. Przy przekazaniu placu budowy Zamawiający wskaże w terenie dokładną lokalizację odcinka do wykonania modernizacji.
9. Wykonawca zobowiązany jest wykonać pełny zakres robót, który jest konieczny z punktu widzenia dokumentacji, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, dla uzyskania końcowego efektu określonego przez przedmiot zamówienia, a więc wykonać zadanie bez względu na występujące trudności i nieprzewidziane okoliczności jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji.
10. Wykonawcy ponoszą odpowiedzialność za zapoznanie się z należytą starannością z treścią dokumentacji przetargowej oraz za uzyskanie wiarygodnej informacji odnośnie warunków i zobowiązań, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na cenę oferty lub realizację robót.
11. Ponadto roboty budowlane należy wykonać w sposób zgodny z przepisami ustawa z dnia 7 lipca 1994r Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 . z późn. zm.), przepisami wykonawczymi do w/w ustawy, innymi obowiązującymi aktami prawa odnoszącymi się do przedmiotu zamówienia, aktualnymi polskimi normami i normami branżowymi oraz właściwymi przepisami bhp i ppoż.
12. Wszystkie stosowane materiały budowlane użyte do wykonania przedmiotu zamówienia powinny posiadać stosowne certyfikaty, aprobaty techniczne i atesty wydane przez upoważnioną instytucję krajową.
13. Wszystkie materiały budowlane muszą spełniać niezbędne wymagania zgodne z Polskimi Normami.
14. Odbiór robót budowlanych powinien być dokonany zgodnie z STWiORB.
15. Roboty tymczasowe i towarzyszące winny być wliczone oraz skalkulowane łącznie z robotami podstawowymi.
16. Do wykonania inwestycji muszą być używane materiały nowe dopuszczone do stosowania w budownictwie, spełniające warunki określone w Ustawie o wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2004 r. (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 1213 ze zm.) oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy.
17. Przy realizacji robót Wykonawca musi przestrzegać przepisów dotyczących ochrony środowiska, a w szczególności:
a) segregować i właściwie utylizować odpady,
b) w sąsiedztwie zabudowy mieszkalnej nie prowadzić prac w porze nocnej, w godz. 22 – 6,
c) stosować technologie ograniczające pylenie przy składowaniu i wykorzystaniu materiałów
sypkich.
18. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania z należytą starannością wszelkich robót i czynności niezbędnych dla zrealizowania przedmiotu zamówienia, w celu przekazania Zamawiającemu dzieła budowlanego, które zostanie bezwarunkowo dopuszczone do użytkowania.
19. Wykonawca udzieli gwarancji jakości i rękojmi na wykonane roboty na okres min. 3 lat, licząc od dnia końcowego odbioru robót lub na okres określony przez Wykonawcę w ofercie, lecz nie dłuższy niż 4 lat.
20. Wymagania, o których mowa w art. 95 ust. 2 Ustawy – obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub podwykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia zatrudniał pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy.
1) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 95 ust. 2 Ustawy:
a) najpóźniej w dniu podpisania umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu kompletną Listę Pracowników przeznaczonych do realizacji zamówienia ze wskazaniem podstawy dysponowania tymi osobami oraz z przypisanymi do tych osób czynnościami, które będzie wykonywać w ramach umowy o pracę, która stanowić będzie załącznik do umowy.
b) roboty budowlane objęte przedmiotem umowy będą świadczone przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy - zwane Pracownikami wymienione w załączniku do Umowy pn. „Wykaz Pracowników”.
c) wykonawca zobowiązuje się, że Pracownicy wykonujący przedmiot umowy wskazani w Wykazie Pracowników będą w okresie realizacji umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r., poz. 1320 ze zm.).
d) W celu weryfikacji czy osoby wskazane w Wykazie Pracowników są zatrudnione na umowę o pracę Zamawiający przewiduje możliwość zwrócenia się z wnioskiem do Państwowej Inspekcji Pracy o przeprowadzenie kontroli.
2) uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 95 ust. 2 Ustawy, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań:
a) W celu kontroli przestrzegania postanowień umowy przez Wykonawcę przedstawiciel Zamawiającego uprawniony jest w każdym czasie do weryfikacji Personelu Wykonawcy uczestniczącego w realizacji przedmiotu umowy, na okoliczność zgodności z informacjami zawartymi w Wykazie Pracowników.
b) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób, przy pomocy, których Wykonawca świadczyć będzie przedmiot umowy, na inne posiadające co najmniej taką samą wiedzę, doświadczenie i kwalifikacje opisane w SIWZ z zachowaniem wymogów dotyczących zatrudniania na podstawie umowy o pracę. O planowanej zmianie osób, przy pomocy których Wykonawca wykonuje Przedmiot Umowy, Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego na piśmie przed dopuszczeniem tych osób do wykonywania prac.
3) Rodzaje czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a) wykonywanie badań, prób, sprawdzeń,
b) kierowanie pojazdami, maszynami, sprzętem,
c) praca przy wykonywaniu robót budowlanych.


21. Strony przewidują rozliczenie wynagrodzenia Wykonawcy jedną fakturą zaliczkową obejmującą
5% wynagrodzenia brutto oraz jedną fakturą końcową obejmującą 95% wynagrodzenia brutto, która zostanie wystawiona po zakończeniu robót i protokolarnym odbiorze ostatecznym (końcowym) przedmiotu umowy przez zamawiającego. Wykonawca zapewni finansowanie realizacji Inwestycji na czas poprzedzający wypłatę z promesy. Zamawiający dokona płatności za fakturę końcową po wykonaniu inwestycji w terminie nie dłuższym niż 35 dni od dnia odbioru robót.
Warunki płatności wynikają z zasad promesy na dofinansowanie inwestycji z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych edycja 2.

Po zmianie:
Zakres robót obejmuje m. in. następujące elementy:
a) Odtworzenie trasy i punktów wysokościowych w okresie trwania robót – 13,42 km
b) Frezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej na głębokość 8 cm z wywiezieniem (obiekty mostowe i na włączeniu) – 250,0 m2
c) Oczyszczenie i skropienie (C60 BP3 ZM) nawierzchni przed ułożeniem w-wy wiążącej – 82 402,00 m2
d) Oczyszczenie i skropienie (C60 BP3 ZM) nawierzchni przed ułożeniem w-wy ścieralnej – 81 060,00 m2
e) Wykonanie warstwy wiążącej betonem asfaltowym AC 11W lub AC 16W w średniej ilości nie mniejszej niż 50 kg/m2 wraz z istniejącymi zjazdami bitumicznymi i skrzyżowaniami z transportem - 82 402,00 m2
f) Wykonanie warstwy ścieralnej gr. 5 cm z betonu asfaltowego AC 11S lub z betonu asfaltowego AC 16 STD lub z mieszanki SMA 16 JENA wraz z istniejącymi zjazdami bitumicznymi i skrzyżowaniami z transportem – 81 060,00 m2
g) Wykonanie poboczy z mieszanki optymalnej z kruszywa średniej grubości 8 cm / szer. 0,50 m x 2 – 13 420,00 m2
h) Przełożenie nawierzchni z kostki betonowej na istniejących zjazdach – 80,0 m2

3. Inwestycja dofinansowana z „Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych edycja 2”
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowalnych (dalej zwaną: „STWiORB”) stanowiącym załącznik 9 do SWZ.
5. Przy określeniu wymogów w zakresie norm, Zamawiający wskazuje to jako wymóg spełnienia tych norm lub równoważnych – w zakresie każdej części opisu zamówienia, czy asortymentów, w którym określono takie normy.
6. Przedmiot umowy winien być wykonany z materiałów dostarczonych przez Wykonawcę. Wykonawca dostarczy na teren budowy wszystkie materiały, określone co do rodzaju, standardu i ilości w STWiORB oraz ponosi za nie pełną odpowiedzialność.
7. Zaleca się dokonania wizji lokalnej placu budowy, zapoznania się z przedmiotem zamówienia oraz zawarcie w cenie oferty wszystkich kosztów za roboty niezbędne do prawidłowego ich wykonania. Termin ewentualnej wizji lokalnej należy ustalić indywidualnie z Panem Krzysztofem Dzięgielewskim, przedstawicielem Zamawiającego pod nr telefonu 55 625 73 73. Zamawiający informuje, iż dokonanie wizji lokalnej przez Wykonawcę jest dobrowolne, a jej nie dokonanie nie będzie skutkowało negatywnymi konsekwencjami dla Wykonawcy w postaci odrzucenia oferty lub wykluczenia Wykonawcy z postępowania.
8. Przy przekazaniu placu budowy Zamawiający wskaże w terenie dokładną lokalizację odcinka do wykonania modernizacji.
9. Wykonawca zobowiązany jest wykonać pełny zakres robót, który jest konieczny z punktu widzenia dokumentacji, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, dla uzyskania końcowego efektu określonego przez przedmiot zamówienia, a więc wykonać zadanie bez względu na występujące trudności i nieprzewidziane okoliczności jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji.
10. Wykonawcy ponoszą odpowiedzialność za zapoznanie się z należytą starannością z treścią dokumentacji przetargowej oraz za uzyskanie wiarygodnej informacji odnośnie warunków i zobowiązań, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na cenę oferty lub realizację robót.
11. Ponadto roboty budowlane należy wykonać w sposób zgodny z przepisami ustawa z dnia 7 lipca 1994r Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 . z późn. zm.), przepisami wykonawczymi do w/w ustawy, innymi obowiązującymi aktami prawa odnoszącymi się do przedmiotu zamówienia, aktualnymi polskimi normami i normami branżowymi oraz właściwymi przepisami bhp i ppoż.
12. Wszystkie stosowane materiały budowlane użyte do wykonania przedmiotu zamówienia powinny posiadać stosowne certyfikaty, aprobaty techniczne i atesty wydane przez upoważnioną instytucję krajową.
13. Wszystkie materiały budowlane muszą spełniać niezbędne wymagania zgodne z Polskimi Normami.
14. Odbiór robót budowlanych powinien być dokonany zgodnie z STWiORB.
15. Roboty tymczasowe i towarzyszące winny być wliczone oraz skalkulowane łącznie z robotami podstawowymi.
16. Do wykonania inwestycji muszą być używane materiały nowe dopuszczone do stosowania w budownictwie, spełniające warunki określone w Ustawie o wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2004 r. (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 1213 ze zm.) oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy.
17. Przy realizacji robót Wykonawca musi przestrzegać przepisów dotyczących ochrony środowiska, a w szczególności:
a) segregować i właściwie utylizować odpady,
b) w sąsiedztwie zabudowy mieszkalnej nie prowadzić prac w porze nocnej, w godz. 22 – 6,
c) stosować technologie ograniczające pylenie przy składowaniu i wykorzystaniu materiałów
sypkich.
18. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania z należytą starannością wszelkich robót i czynności niezbędnych dla zrealizowania przedmiotu zamówienia, w celu przekazania Zamawiającemu dzieła budowlanego, które zostanie bezwarunkowo dopuszczone do użytkowania.
19. Wykonawca udzieli gwarancji jakości i rękojmi na wykonane roboty na okres min. 3 lat, licząc od dnia końcowego odbioru robót lub na okres określony przez Wykonawcę w ofercie, lecz nie dłuższy niż 4 lat.
20. Wymagania, o których mowa w art. 95 ust. 2 Ustawy – obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub podwykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia zatrudniał pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy.
1) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 95 ust. 2 Ustawy:
a) najpóźniej w dniu podpisania umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu kompletną Listę Pracowników przeznaczonych do realizacji zamówienia ze wskazaniem podstawy dysponowania tymi osobami oraz z przypisanymi do tych osób czynnościami, które będzie wykonywać w ramach umowy o pracę, która stanowić będzie załącznik do umowy.
b) roboty budowlane objęte przedmiotem umowy będą świadczone przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy - zwane Pracownikami wymienione w załączniku do Umowy pn. „Wykaz Pracowników”.
c) wykonawca zobowiązuje się, że Pracownicy wykonujący przedmiot umowy wskazani w Wykazie Pracowników będą w okresie realizacji umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r., poz. 1320 ze zm.).
d) W celu weryfikacji czy osoby wskazane w Wykazie Pracowników są zatrudnione na umowę o pracę Zamawiający przewiduje możliwość zwrócenia się z wnioskiem do Państwowej Inspekcji Pracy o przeprowadzenie kontroli.
2) uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 95 ust. 2 Ustawy, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań:
a) W celu kontroli przestrzegania postanowień umowy przez Wykonawcę przedstawiciel Zamawiającego uprawniony jest w każdym czasie do weryfikacji Personelu Wykonawcy uczestniczącego w realizacji przedmiotu umowy, na okoliczność zgodności z informacjami zawartymi w Wykazie Pracowników.
b) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób, przy pomocy, których Wykonawca świadczyć będzie przedmiot umowy, na inne posiadające co najmniej taką samą wiedzę, doświadczenie i kwalifikacje opisane w SIWZ z zachowaniem wymogów dotyczących zatrudniania na podstawie umowy o pracę. O planowanej zmianie osób, przy pomocy których Wykonawca wykonuje Przedmiot Umowy, Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego na piśmie przed dopuszczeniem tych osób do wykonywania prac.
3) Rodzaje czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a) wykonywanie badań, prób, sprawdzeń,
b) kierowanie pojazdami, maszynami, sprzętem,
c) praca przy wykonywaniu robót budowlanych.

21. Strony przewidują rozliczenie wynagrodzenia Wykonawcy jedną fakturą zaliczkową obejmującą
5% wynagrodzenia brutto oraz jedną fakturą końcową obejmującą 95% wynagrodzenia brutto, która zostanie wystawiona po zakończeniu robót i protokolarnym odbiorze ostatecznym (końcowym) przedmiotu umowy przez zamawiającego. Wykonawca zapewni finansowanie realizacji Inwestycji na czas poprzedzający wypłatę z promesy. Zamawiający dokona płatności za fakturę końcową po wykonaniu inwestycji w terminie nie dłuższym niż 35 dni od dnia odbioru robót.
Warunki płatności wynikają z zasad promesy na dofinansowanie inwestycji z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych edycja 2.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

9.1. Informacje dodatkowe

Przed zmianą:
1. Zamawiający zgodnie z art. 439 ust. 1-4 PZP na pisemny wniosek przewiduje waloryzację wynagrodzenia Wykonawcy. Zamawiający nie przewiduje waloryzacji wynagrodzenia netto za roboty wykonane w okresie do 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy oraz wartości wypłaconej zaliczki netto.
2. Strony umowy są uprawnione do waloryzacji wynagrodzenia tylko w przypadku zmiany ceny hurtowej asfaltu drogowego 35/50 obliczonej na podstawie notowań publikowanych przez ORLEN Asfalt na stronie internetowej https://www.orlen-asfalt.pl/pl/naszaoferta/cennik/strony/default.aspx, w stosunku do ceny opublikowanej w dniu podpisania umowy. Wykonawcy przysługuje waloryzacja wynagrodzenia przy wzroście ceny o więcej niż +10%, Zamawiający przy spadku ceny o więcej niż -10% dokona pomniejszenia wynagrodzenia o którym mowa w § 7 ust 1 pkt. 1.1 umowy.
3. Wykonawca występując o wynagrodzenie o którym mowa w § 7 ust 1 pkt. 1.1 umowy zobowiązany jest do uwzględnienia waloryzacji w oparciu o średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w 2022 r. ujętym w komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
4.W przypadku gdyby wskaźnik przestał być dostępny, zastosowanie znajdzie prognozowany średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem o którym mowa w art. 17 projektu ustawy budżetowej na rok 2023 r. https://www.gov.pl/web/finanse/projekt-przekazany-do-sejmu-rp2)
5. Waloryzacja przysługuje wykonawcy po upływie 6 miesięcy od dnia podpisania umowy. Po tym terminie waloryzacji podlegają kwoty wynagrodzenia za przedmiot umowy wynikający z protokołu odbioru końcowego i w prawidłowo wystawionej fakturze końcowej. Pozostałe prace wykonane w terminie 6 miesięcy zostaną rozliczone bez zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy. Waloryzacji podlega wartość netto zamówienia.
6.Waloryzacja zostanie wypłacona na podstawie prawidłowo wystawionej faktury końcowej przez Wykonawcę obejmującej przedmiot zamówienia i pozycję waloryzacja wyliczoną jako iloczyn należnego wynagrodzenia netto za przedmiot umowy ujęty na fakturze i wskaźnika o którym mowa w ust. 3.
7.Łączna wartość korekt wynikająca z waloryzacji nie przekroczy 1 % wynagrodzenia określonego jako wartość zamówienia netto o którym mowa w § 7 ust 1 pkt. 1.1.1 umowy.
8. Przez łączną wartość korekt, o której mowa w ust. 7 należy rozumieć wartość wzrostu lub spadku wynagrodzenia Wykonawcy wynikającą z waloryzacji.
9. Zmiana wysokości wynagrodzenia wskutek dokonanej waloryzacji nie wymaga zawarcia aneksu pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą wynagrodzenia Wykonawcy wynikającą z waloryzacji.
10.Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane, tj. wykonanie prac związanych z warstwami bitumicznymi. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zadania, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom.

Po zmianie:
1. Zamawiający zgodnie z art. 439 ust. 1-4 PZP na pisemny wniosek przewiduje waloryzację wynagrodzenia Wykonawcy. Zamawiający nie przewiduje waloryzacji wynagrodzenia netto za roboty wykonane w okresie do 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy oraz wartości wypłaconej zaliczki netto.
2. Strony umowy są uprawnione do waloryzacji wynagrodzenia tylko w przypadku zmiany ceny hurtowej asfaltu drogowego 35/50 obliczonej na podstawie notowań publikowanych przez ORLEN Asfalt na stronie internetowej https://www.orlen-asfalt.pl/pl/naszaoferta/cennik/strony/default.aspx, w stosunku do ceny opublikowanej w dniu podpisania umowy. Wykonawcy przysługuje waloryzacja wynagrodzenia przy wzroście ceny o więcej niż +10%, Zamawiający przy spadku ceny o więcej niż -10% dokona pomniejszenia wynagrodzenia o którym mowa w § 7 ust 1 pkt. 1.1 umowy.
3. Wykonawca występując o wynagrodzenie o którym mowa w § 7 ust 1 pkt. 1.1 umowy zobowiązany jest do uwzględnienia waloryzacji w oparciu o średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w 2022 r. ujętym w komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
4.W przypadku gdyby wskaźnik przestał być dostępny, zastosowanie znajdzie prognozowany średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem o którym mowa w art. 17 projektu ustawy budżetowej na rok 2023 r. https://www.gov.pl/web/finanse/projekt-przekazany-do-sejmu-rp2)
5. Waloryzacja przysługuje wykonawcy po upływie 6 miesięcy od dnia podpisania umowy. Po tym terminie waloryzacji podlegają kwoty wynagrodzenia za przedmiot umowy wynikający z protokołu odbioru końcowego i w prawidłowo wystawionej fakturze końcowej. Pozostałe prace wykonane w terminie 6 miesięcy zostaną rozliczone bez zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy. Waloryzacji podlega wartość netto zamówienia.
6.Waloryzacja zostanie wypłacona na podstawie prawidłowo wystawionej faktury końcowej przez Wykonawcę obejmującej przedmiot zamówienia i pozycję waloryzacja wyliczoną jako iloczyn należnego wynagrodzenia netto za przedmiot umowy ujęty na fakturze i wskaźnika o którym mowa w ust. 3.
7.Łączna wartość korekt wynikająca z waloryzacji nie przekroczy 1 % wynagrodzenia określonego jako wartość zamówienia netto o którym mowa w § 7 ust 1 pkt. 1.1.1 umowy.
8. Przez łączną wartość korekt, o której mowa w ust. 7 należy rozumieć wartość wzrostu lub spadku wynagrodzenia Wykonawcy wynikającą z waloryzacji.
9. Zmiana wysokości wynagrodzenia wskutek dokonanej waloryzacji nie wymaga zawarcia aneksu pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą wynagrodzenia Wykonawcy wynikającą z waloryzacji.
10.Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane, tj. wykonanie prac związanych z warstwami bitumicznymi. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zadania, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom.

11. Oferta powinna zostać sporządzona według wzoru formularza ofertowego, stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ, Załącznik nr 2 do SWZ (oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia), Załącznik nr 3 do SWZ (oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu), a w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego – oświadczenie zgodnie ze wzorem załącznik nr 11 do SWZ, ewentualne pełnomocnictwa. Dodatkowo do oferty Wykonawca dołączy wypełniony Kosztorys ofertowy (Zał. Nr 8 do SWZ). Kosztorys ofertowy wraz z cenami jednostkowymi będzie podstawą dokonania odbioru i rozliczenia robót.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia

Przed zmianą:
1. Zamawiający przewiduje możliwości istotnych zmian postanowień zawartej umowy w następujących przypadkach:
1) zmian niedotyczących treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
2) przesunięcia terminu wykonania Przedmiotu Umowy:
a) w przypadku przerwy w realizacji Przedmiotu Umowy na skutek działań podmiotów trzecich, organów administracji i innych podmiotów o kompetencjach zbliżonych do organów administracji, w szczególności eksploatatorów infrastruktury oraz właścicieli gruntów pod inwestycję, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie,
b) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowej, warunków atmosferycznych odbiegających od typowych dla danej pory roku, uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych/prac geologicznych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, katastrofy budowlanej) mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót, przy czym za takie warunki atmosferyczne Zamawiający uzna wystąpienie opadu atmosferycznego trwającego nieprzerwalnie przez 7 dni.
3) zmiany w zakresie Przedmiotu Umowy, jeżeli konieczność wprowadzenia takich zmian jest skutkiem zmiany przepisów prawa.
4) zmiany wynagrodzenia w przypadku ograniczenia przez Zamawiającego zakresu Przedmiotu Umowy z przyczyn, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy.
5) zmiany Podwykonawcy lub rezygnacji z Podwykonawcy, na którego zasoby powoływał się Wykonawca, na zasadach określonych w art 26 ust. 2b Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Zamawiający zaakceptuje zmianę, o której mowa powyżej wyłącznie wtedy, gdy Wykonawca wykaże Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia, o którym mowa w zdaniu pierwszym.
2. Strona występująca o zmianę postanowień Umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia okoliczności, o których mowa w ust. 1 powyżej.
3. Wniosek o zmianę postanowień Umowy musi być wyrażony na piśmie.
4. Zmiana Umowy może nastąpić wyłącznie w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.

Po zmianie:
1. Zamawiający przewiduje możliwości istotnych zmian postanowień zawartej umowy w następujących przypadkach:
1) zmian niedotyczących treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
2) przesunięcia terminu wykonania Przedmiotu Umowy:
a) w przypadku przerwy w realizacji Przedmiotu Umowy na skutek działań podmiotów trzecich, organów administracji i innych podmiotów o kompetencjach zbliżonych do organów administracji, w szczególności eksploatatorów infrastruktury oraz właścicieli gruntów pod inwestycję, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie,
b) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowej, warunków atmosferycznych odbiegających od typowych dla danej pory roku, uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych/prac geologicznych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, katastrofy budowlanej) mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót, przy czym za takie warunki atmosferyczne Zamawiający uzna wystąpienie opadu atmosferycznego trwającego nieprzerwalnie przez 7 dni.
3) zmiany ilości robót – powierzchni wykonanej nawierzchni jezdni o nie więcej niż 2%. W przypadku odsłonięcia krawędzi istniejącej jezdni i potwierdzenia przez Wykonawcę i Zamawiającego, że przewidziany w kosztorysie zakres robót (powierzchnia) powinien być dostosowany do istniejącej szerokości”. Rozliczenie nastąpi na podstawie cen jednostkowych kosztorysu ofertowego w oparciu o obmiar faktycznie wykonanej powierzchni jezdni.
4) zmiany Podwykonawcy lub rezygnacji z Podwykonawcy, na którego zasoby powoływał się Wykonawca, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający zaakceptuje zmianę, o której mowa powyżej wyłącznie wtedy, gdy Wykonawca wykaże Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia, o którym mowa w zdaniu pierwszym.
2. Strona występująca o zmianę postanowień Umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia okoliczności, o których mowa w ust. 1 powyżej.
3. Wniosek o zmianę postanowień Umowy musi być wyrażony na piśmie.
4. Zmiana Umowy może nastąpić wyłącznie w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2023-01-05 08:45

Po zmianie:
2023-01-13 08:45

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2023-01-05 09:00

Po zmianie:
2023-01-13 09:00

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.