eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ustka › "Budowa i przebudowa ujęć wody i zewnętrznej infrastruktury technicznej na terenie Gminy Ustka" w systemie zaprojektuj i wybuduj



Ogłoszenie z dnia 2022-12-29


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Budowa i przebudowa ujęć wody i zewnętrznej infrastruktury technicznej na terenie Gminy Ustka” w systemie zaprojektuj i wybuduj

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Wójt Gminy Ustka

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 770979878

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Dunina 24

1.5.2.) Miejscowość: Ustka

1.5.3.) Kod pocztowy: 76-270

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@ustka.ug.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.ustka.ug.gov.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

www.bip.ustka.ug.gov.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Budowa i przebudowa ujęć wody i zewnętrznej infrastruktury technicznej na terenie Gminy Ustka” w systemie zaprojektuj i wybuduj

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0f231759-65b4-11ed-aea3-5a7c432eaced

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00521691

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00024689/20/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.21 Budowa i przebudowa ujęć wody i zewnętrznej infrastruktury technicznej na terenie Gminy Ustka w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Zamówienie jest finansowane z budżetu Gminy Ustka oraz dofinansowane z Programu Rządowy fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00442640/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: PZP.271.44.2022.MA

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 1601973,45 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiot umowy (zwany zamiennie przedmiotem zamówienia) obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę oraz realizację robót budowlanych na dz. nr 11/4, 11/5, 11/8 obręb Machowinko, dotyczących rozbudowy Stacji Uzdatniania Wody w Machowinku. Zadanie realizowane w formule „zaprojektuj i wybuduj”.
2. Dokumentację projektową należy opracować zgodnie z przepisami prawa i Polskimi Normami, zgodnie z wytycznymi zawartymi w tematycznych przepisach szczegółowych, a także zasadami wiedzy technicznej oraz sztuki budowlanej, a w szczególności:
1) ustawą z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2022 r.
poz. 1710 ze zm.),
2) ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane ( Dz. U z 2021 r., poz. 2351 ze zm.),
3) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (tj. Dz. U. z 2022 roku, poz. 1225),
4) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 20 grudnia 2021 r. - w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U z 2021 r., poz. 2454)
5) innych przepisów normujących przedmiot umowy,
6) w przypadku zmiany przepisów wskazanych w punktach poprzedzających wykonawca wykona przedmiot w oparciu o przepisy obowiązujące na dzień odbioru przedmiotu umowy.
3. Wykonawca zobowiązany jest do zaprojektowania przedsięwzięcia z zachowaniem najwyższych standardów, z wykorzystaniem najlepszej wiedzy i praktyki inżynierskiej.
4. Wykonawca jest zobowiązany do:
1) uzyskania map do celów projektowych,
2) uzyskania wszelkich niezbędnych wymaganych prawem opinii rzeczoznawców w zakresie rozwiązań zawartych w dokumentacji projektowej,
3) uzyskania wszelkich pozwoleń, uzgodnień, warunków technicznych przyłączenia, wymaganych decyzji administracyjnych dla całego zadania objętego zamówieniem, niezbędnych do uzyskanie pozwolenia na budowę w rozumieniu ustawy Prawo Budowlane. Umowa zakłada uzyskanie pozwolenia na budowę, jednakże w przypadku gdy wystarczające do realizacji danego obiektu będzie zgłoszenie na rozpoczęcie robót , Wykonawca będzie mógł odstąpić od uzyskania pozwolenia na budowę za uprzednią zgodą Zamawiającego,
4) uzyskania w imieniu zamawiającego dokumentu uprawniającego do realizacji robót budowlanych.
5. Dokumentacja projektowa opracowana przez Wykonawcę winna obejmować:
1) koncepcję programowo-przestrzenną wykonaną przed przystąpieniem do opracowania projektu budowlanego, sporządzoną zgodnie z wymaganiami niniejszego PFU – 2 egz.,
2) projekt Budowlany – opracowany zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. 2022 poz. 1679 ze zm,) i Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 25 czerwca 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. 2021 poz. 1169 ze zm). wraz ze wszystkimi dokumentami i opracowaniami niezbędnymi do uzyskania pozwolenia na budowę – 3 egz.,
3) projekt Wykonawczy - Projekty wykonawcze stanowić będą uszczegółowienie dla potrzeb wykonawstwa Projektu Budowlanego. Dokumentacja winna być opracowana z uwzględnieniem warunków zatwierdzenia Projektu Budowlanego oraz warunków zawartych w uzyskanych opiniach i uzgodnieniach, jak również w wymaganiach Zamawiającego – 3 egz.,
4)projekty branżowe oraz inne opracowania wymagane dla uzyskania Pozwolenia na Budowę oraz uzyskania wszelkich niezbędnych dokumentów i uzgodnień – 2 egz.
6. W ramach wykonania zakresu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie oprócz dokumentacji wskazanej powyżej również do:
1) opracowania dokumentacji w formie papierowej, tj.:
a) map do celów projektowych – 1 egz.,
b) projektu do pozwolenia na budowę zawierającego projekt zagospodarowania terenu (PZT) oraz projekt architektoniczno – budowlany (PAB) – szt. 4,
c) projektu technicznego zawierającego wszystkie branże – szt. 4,
d) specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót - 4 egz.,
e) przedmiaru robót - 2 egz.,
f) kosztorysu inwestorskiego - 2 egz.,
g) uzyskania niezbędnych uzgodnień, opinii i oświadczeń;
2) sporządzenia w formie elektronicznej nagranej na nośniku CD w 2 egzemplarzach:
a) całość w formacie *pdf,
b) dokumenty tekstowe z rozszerzeniem *doc,
c) arkusze kalkulacyjne - format XLS/XLSX (arkusze kalkulacyjne muszą posiadać aktywne formuły).
d) rysunki w formacie *dwg, *dxf ,
e) kosztorysy w formacie *kst, *ath,
Wymagane jest aby pliki wersji elektronicznej i w *PDF odpowiadały teczkom wersji drukowanej, rysunki zawierały podpisy projektantów i inne elementy naniesione na wersję drukowaną.
7. Dokumentacja projektowa winna spełniać wymagania określone w art. 99 -103 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych oraz przepisach wykonawczych w ww. ustawy.
8. Szczegółowy opis przedmiotu umowy zawarty został w Programie Funkcjonalno – Użytkowym stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ oraz w załączniku nr 10 do SWZ opis przedmiotu zamówienia.
9. Przeniesienie praw autorskich przedmiotu umowy następuje bez ograniczeń, co do terytorium, czasu i liczby egzemplarzy na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1062 ze zm.), obejmujących bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia.
10. W ramach zadania Wykonawca zobowiązany będzie do uzyskania dokumentów niezbędnych do rozpoczęcia robót (z uwzględnieniem ust. 6 pkt 3 projektu umowy) oraz do wykonania robót budowlanych wynikających z ustaleń Programu funkcjonalno-użytkowego (PFU) oraz z opracowanej dokumentacji budowlanej.
11. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia wyłącznie z materiałów i urządzeń fabrycznie nowych, dopuszczonych do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie, objętych certyfikatem w zakresie tzw. znaku bezpieczeństwa, wskazującego na zgodność z Polską Normą, aprobatą techniczną i właściwymi przepisami technicznymi zgodnie z art. 10 ustawy z 07 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. 2021 poz. 2351 ze zm.).
13. Zamawiający informuje, że ewentualne wskazanie w programie funkcjonalno – użytkowym (PFU) oraz innych dokumentach dotyczących opisu przedmiotu zamówienia znaku towarowego, patentu, nazwy własnej lub innych określeń w rozumieniu art. 99 ust. 4 ustawy PZP nie oznacza wymogu zastosowania tego materiału lub urządzenia (wskazanego nazwą), a jedynie takie wskazania stanowią sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Dla uniknięcia wątpliwości zamawiający informuję, że dopuszcza zastosowanie rozwiązania równoważnego i na podstawie art. 99 ust. 6 ustawy PZP określa następujące kryterium dla oceny równoważności, które to kryterium ma zastosowanie do wszystkich materiałów (produktów) i urządzeń określonych w całej dokumentacji projektowej i pozostałych dokumentach opisu przedmiotu zamówienia, a mianowicie warunkiem zastosowania materiału lub urządzenia równoważnego jest spełnienia łącznie następujących wymagań:
− materiał (zamiennie produkt) lub urządzenie równoważne musi zapewnić osiągniecie tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,
− materiał lub urządzenie równoważne musi zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych ,
− równoważne materiały i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym przepisami,
− Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, jest zobowiązany uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SWZ,
− Wykonawca jest zobowiązany wykazać równoważność zastosowanych materiałów lub urządzeń. W przypadku gdy w programie funkcjonalno – użytkowym (PFU) odniesiono się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne.
Wszędzie tam, gdzie przedmiot niniejszej umowy jest opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu lub poprzez odniesienie do norm europejskich, ocen technicznych, specyfikacji technicznej i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych przez Zamawiającego pod warunkiem, że będą one posiadały co najmniej takie same lub lepsze parametry techniczne i funkcjonalne i nie obniżają standardów określonych w dokumentacji projektowej. Zaoferowane rozwiązanie równoważne nie może powodować konieczności przeprojektowania dokumentacji projektowej.
Jeżeli w dokumentacji projektowej lub technicznej powołanie są konkretne normy i przepisy, które spełniać mają materiały, sprzęt i inne towary oraz wykonywane i zadane roboty, będą obowiązywać postanowienia najnowszego wydania lub poprawionego wydania powołanych norm i przepisów.Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 oraz w zakresie zatrudnienia osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2, jeżeli zamawiający przewiduje takie wymagania:Zamawiający wymaga od Wykonawcy i podwykonawców zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących roboty w zakresie: robót przygotowawczych, robót konstrukcyjnych, robót elektrycznych, robót sanitarnych, wykonania przepompowni ścieków i systemu wizualizacji.
.Sposób dokumentowania ww. wymagań określono we wzorze umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45262500-6 - Roboty murarskie i murowe

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45232430-5 - Roboty w zakresie uzdatniania wody

45252126-7 - Roboty budowlane w zakresie zakładów uzdatniania wody pitnej

45255110-3 - Roboty budowlane w zakresie studni

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45259900-6 - Modernizacja zakładów

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne

45317000-2 - Inne instalacje elektryczne

45231600-1 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii komunikacyjnych

71323100-9 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Działając na podstawie art. 260 ust. 1 i 2 w zw. z art. 266 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2022 r. poz. 1710 ze zm.), dalej w skrócie PZP zawiadamiam, iż Zamawiający - Gmina Ustka, unieważnia w trybie art. 255 pkt 3 PZP postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym wariant 1, bez negocjacji - Art. 275 pkt. 1 ustawy PZP pt. „Budowa i przebudowa ujęć wody i zewnętrznej infrastruktury technicznej na terenie Gminy Ustka” w systemie zaprojektuj i wybuduj. Zamówienie współfinansowane w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych


Uzasadnienie

Zawiadamiam, że w trybie art. 255 pkt 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2022 r. poz. 1710 ze zm.) w/w postępowanie zostało unieważnione, ponieważ oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Kwotę jaką Zamawiający przeznaczył na realizację w/w zadania wynosi 2.000.000,00 zł brutto.
W związku z powyższym, zgodnie z wskazanym w/w przepisie cyt. "cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty".

Do wyznaczonego terminu składania ofert, ofertę złożyli następujący Wykonawcy:
Nr oferty
Firma i adres Wykonawcy
Cena (zł brutto)

Okres gwarancji (miesiące)
1
Przedsiębiorstwo Inżynierii Środowiska EkoWodrol Spółka z o.o.
ul. Słowiańska 13, 75-846 Koszalin
3.507.667,88 zł
w tym:
dokumentacja bud.: 140.306,72 zł
roboty bud.: 3.367.361,16 zł
60 m-cy
2
HYDRO-PARTNER SP. Z O.O.
ul. Gronowska 4a, 64-100 Leszno
3.550.825,50 zł
w tym:
dokumentacja bud.: 121.770,00 zł
roboty bud.: 3.429.055,50 zł
60 m-cy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 3507667,88 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 3550825,50 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.