eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dąbrowa Górnicza › Świadczenie w miejscu zamieszkania usług opiekuńczych dla osób wymagających pomocy w Gminie Dąbrowa Górnicza



Ogłoszenie z dnia 2023-11-29


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie w miejscu zamieszkania usług opiekuńczych dla osób wymagających pomocy w Gminie Dąbrowa Górnicza

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W DĄBROWIE GÓRNICZEJ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003481572

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Aleja Józefa Piłsudskiego 2

1.5.2.) Miejscowość: Dąbrowa Górnicza

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-300

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@mops.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.com.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://mops-dg.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie w miejscu zamieszkania usług opiekuńczych dla osób wymagających pomocy w Gminie Dąbrowa Górnicza

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8458740d-73dd-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00520673

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00015654/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 Świadczenie w miejscu zamieszkania usług opiekuńczych dla osób wymagających pomocy w Gminie Dąbrowa Górnicza w roku 2024

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00468155

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 2604888,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1 Przedmiot zamówienia obejmuje pomoc w zaspakajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zalecaną przez lekarza pielęgnację oraz w miarę możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem. Usługi świadczone są zgodnie z art.17 ust.1 pkt 11, art. 50, art. 50a Ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej.
2 Do zadań Wykonawcy w zakresie usług opiekuńczych w szczególności należy:
1) Świadczenie pomocy w zaspakajaniu codziennych potrzeb życiowych w zakresie usług gospodarczych:
a) Pomoc w zakupie artykułów spożywczych, leków i innych artykułów niezbędnych do optymalnego funkcjonowania klienta oraz do prowadzenia gospodarstwa domowego, w sklepach/aptekach zlokalizowanych najbliżej miejsca zamieszkania klienta.
b) Utrzymanie w czystości otoczenia klienta, w tym dokonywanie bieżących porządków w używanej przez klienta części mieszkania, wynoszenie śmieci.
c) Pranie bielizny osobistej oraz lekkiej odzieży klienta, w sytuacjach tego wymagających oddawanie pościeli do pralni.
d) Przygotowywanie prostych posiłków i/lub dostarczanie jednego ciepłego posiłku ze wskazanego przez MOPS miejsca oraz dbanie o czystość naczyń stołowych i kuchennych.
e) Palenie w piecu, przynoszenie opału, wody.
f) Utrzymanie w czystości sprzętu i urządzeń sanitarnych, a także sprzętu ułatwiającego codzienne funkcjonowanie (wózek, balkonik, podnośnik, kule, itp.) z którego korzysta klient.
g) Mycie okien (raz na 6 miesięcy) wraz ze ściągnięciem i założeniem firan oraz zasłon – w pomieszczeniu, w którym klient przebywa większą część dnia i okien w kuchni.
h) Załatwianie spraw związanych z ewentualnymi awariami, naprawami instalacji i sprzętów
w mieszkaniu klienta, w tym kontakt z administracją i podmiotami właściwymi do usuwania awarii
i/lub przeprowadzania napraw.
2) Opieka higieniczna nad podopiecznym:
a) Utrzymywanie higieny osobistej klienta oraz pomoc w czynnościach życia codziennego, w miarę potrzeby pomoc w ubieraniu, myciu i kąpaniu, jedzeniu (karmienie, o ile stan zdrowia wymaga takiej czynności), czesaniu, obcinaniu paznokci, goleniu.
b) Pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych, w tym zmiana pieluch, pieluchomajtek i toaleta
w łóżku.
c) Zmiana bielizny osobistej i pościelowej.
d) Zamawianie wizyt lekarskich, w razie konieczności wizyta u lekarza.
3) Zalecana przez lekarza pielęgnacja:
a) Zapobieganie powstawania odleżyn i odparzeń.
b) Przygotowywanie leków wg zaleceń lekarskich.
4) Zapewnienie kontaktów z otoczeniem i podtrzymywanie kondycji psychofizycznej:
a) Zachęcanie do aktywności fizycznej, uczestnictwo w spacerach na świeżym powietrzu oraz pomoc w podtrzymywaniu kontaktów sąsiedzkich,
b) Pomoc w dotarciu do ośrodka wsparcia i powrotu do domu,
c) Organizacja środka transportu do przewozu klienta w sytuacjach tego wymagających,
d) Korzystanie z usług różnych instytucji,
e) Pomoc klientowi w przemieszczaniu się, w tym przy użyciu urządzeń dźwigowych, platform, wind, ramp, podnośników i wózków inwalidzkich (w tym elektrycznych) oraz innego sprzętu pomocniczego, tj., balkonik, a także dbanie o doładowywanie urządzeń elektrycznych, wymagających tego do ich prawidłowego funkcjonowania.
5) Rozliczenie środków finansowych klienta pozostających w dyspozycji osoby świadczącej usługi. Wydatki związane z zaspakajaniem podstawowych potrzeb życiowych klienta, to jest zakup art. spożywczych, gorącego posiłku, leków, środków czystości, art. higienicznych, itp. ponoszone są ze środków finansowych klienta:
a) Prowadzenie ewidencji wydatków i rozliczenia się z klientami z wydanych pieniędzy.
b) Wnoszenie odpłatności od klienta, na rzecz którego świadczone są usługi opiekuńcze do kasy MOPS do 15 - go dnia każdego miesiąca po wykonanej usłudze – po otrzymaniu upoważnienia wystawionego przez klienta. Kopię wpłaty „KP” Wykonawca dostarczy niezwłocznie klientowi.
c) Regulowanie innych opłat.
3 Wykonawca pokrywa wszelkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia, w tym koszty odzieży ochronnej i środków ochrony osobistej oraz koszty dojazdu do miejsca świadczenia usługi (np. koszt biletów komunikacji miejskiej).
4 Usługi opiekuńcze mogą być świadczone w dni robocze, w dni świąteczne i wolne od pracy
w miejscu zamieszkania lub czasowego pobytu osoby, której przyznano pomoc w formie usług opiekuńczych.
5 Zlecenie realizacji usług opiekuńczych na rzecz konkretnej osoby będzie przekazywane Wykonawcy na piśmie, drogą elektroniczną lub telefonicznie. Wykonawca otrzyma od pracownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej informację zawierającą dane klienta, tj. imię, nazwisko, adres zamieszkania lub pobytu, numer telefonu (jeśli posiada), zakres świadczonych usług, dni świadczenia usług i wymiar godzin usług, okres świadczenia usług, tj. datę rozpoczęcia i datę zakończenia świadczenia usług, odpłatność klienta za godzinę świadczonych usług - zgodnie z którą obejmie klienta usługą w czasookresach i wymiarze godzin określonych w decyzji administracyjnej.
6 Za datę rozpoczęcia i zakończenia świadczenia usług opiekuńczych na rzecz klientów uważa się datę określoną w decyzji administracyjnej. W szczególnie uzasadnionych przypadkach (w sytuacjach nagłych) np. powrót klienta ze szpitala, nagłe pogorszenie stanu zdrowia lub inne dopuszcza się możliwość rozpoczęcia świadczenia usług w trybie pilnym przed wydaniem decyzji administracyjnej na wniosek Zamawiającego, tj. zgłoszenie drogą elektroniczną lub telefonicznie.
7 Wykonawca ma obowiązek powiadomić Zamawiającego o każdej zmianie sytuacji życiowej klienta, a także o pogorszeniu stanu zdrowia mających wpływ na realizację zadań wynikających
z umowy.
8 Wykonawca po przystąpieniu do świadczenia usług zobowiązany jest poinformować drogą elektroniczną Zamawiającego o dniach, godzinach świadczenia usług (harmonogram) i każdorazowo o ewentualnej zmianie terminów (harmonogramu) oraz podać informacje o osobie, która będzie te usługi wykonywać (imię i nazwisko).
9 Wykonawca zobowiązany jest objąć klienta usługą w sytuacjach nagłych, tj. w sytuacjach o których mowa w pkt. 6, zgodnie z czasem reakcji zadeklarowanym na druku oferty, ale nie dłuższym niż 10 godzin. W sytuacjach szczególnych za zgodą Zamawiającego dopuszcza się możliwość odstąpienia od czasu reakcji objęcia klienta usługą w sytuacjach nagłych w trybie pilnym w środowisku wskazanym przez Zamawiającego.
10 Do świadczenia usług opiekuńczych Wykonawca zobowiązany jest zatrudnić osoby, które ukończyły co najmniej szkolenie wewnętrzne zorganizowane przez Wykonawcę w zakresie objętym przedmiotem zamówienia lub ukończyły kurs siostry PCK lub kurs opiekunek osób starszych/niepełnosprawnych lub posiadają inne kwalifikacje do świadczenia usług opiekuńczych, sprawne fizycznie i intelektualnie, dbające o osobistą czystość i higienę, zdolne do wykonywania prac fizycznych, a także posiadające umiejętność utrzymywania kontaktów interpersonalnych.
11 Osoby realizujące usługi opiekuńcze na rzecz osób niepełnoletnich nie mogą być wpisane do Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym w związku z treścią art. 21 ustawy z dnia 13.05.2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym.
12 W sytuacjach szczególnie uzasadnionych sytuacją klienta lub Wykonawcy dopuszcza się zmianę osoby świadczącej usługi w okresie obowiązywania decyzji przyznającej świadczenie na rzecz klienta. W przypadku zmiany osoby sprawującej usługi u danego klienta Wykonawca zobowiązany jest poinformować o tym Zamawiającego drogą elektroniczną. Osoba zastępująca musi spełniać wymagania dla osób świadczących usługi określone w pkt 10. Brak niezwłocznej reakcji Zamawiającego co do wskazanej osoby uznaje się za akceptację w tym zakresie.
13 W przypadku nie wywiązania się z obowiązku informacyjnego, o którym mowa powyżej Zamawiający zastosuje karę umowną zgodnie z projektem umowy.
14 Wykonawca ponosi odpowiedzialność za staranność w wyborze osób, przy pomocy których będzie świadczył usługi objęte niniejszym zamówieniem oraz prawidłowość wykonywanych przez nie czynności i obowiązków w zakresie opisanym w SWZ. Wykonawca zapewni świadczenie usług opiekuńczych przez osoby odpowiednio przeszkolone przez Wykonawcę w zakresie wykonywania usług objętych umową. Wykonawca jest zobowiązany do zatrudnienia personelu stosownie do wykonywanej usługi. W przypadku gdy klient funkcjonuje przy użyciu specjalistycznego sprzętu służącego do przemieszczania się Wykonawca obowiązany jest zapewnić do opieki nad nim osobę posiadającą odpowiednie kwalifikacje i przeszkolenie.
15 Personel Wykonawcy zobowiązany jest posiadać dokument tożsamości ze zdjęciem w czasie realizacji usług. Zabrania się personelowi Wykonawcy wprowadzania do mieszkania klienta osób nieupoważnionych, picia alkoholu, palenia tytoniu, używania środków psychoaktywnych.
16 Wykonawca zobowiązuje się do zachowania rzetelnej jakości świadczonych usług oraz ich terminowości, a także zapewni wyposażenie personelu w odpowiednie ubranie ochronne (np. fartuchy, rękawice gumowe, itp.) dostosowane do zakresu usług.
17 Wykonawca zobowiązuje się współpracować z pracownikami socjalnymi oraz innymi upoważnionymi pracownikami MOPS. Przez współpracę rozumie się wymianę informacji dotyczącą osób i rodzin objętych pomocą Ośrodka i korzystających ze wsparcia w formie usług opiekuńczych.
18 Wykonawca wskaże Zamawiającemu numery telefonów kontaktowych i adres e-mail Wykonawcy, inne informacje oraz ustalenia niezbędne dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia.
19 Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wyrządzone szkody, w tym przez osoby, przy pomocy których Wykonawca realizuje zamówienie osobom korzystającym z usług opiekuńczych. Wykonawca przyjmuje do wiadomości, iż odpowiedzialność ta obejmuje wszelkie wyrządzone szkody zarówno na osobie jak i w mieniu klientów korzystających z usług opiekuńczych.
Dalszy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Rozdziale III SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85320000-8 - Usługi społeczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

85312100-0 - Usługi opieki dziennej

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 8

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 8

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 33,64 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 50,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 33,64 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Home Express Sp. z o. o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 952-214-69-83

7.3.3) Ulica: ul. Wiertnicza

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 02-952

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-11-28

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 2059200,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2024-01-01 do 2024-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

1. Zamówienie będzie realizowane po cenie jednostkowej (33,64 zł) do maksymalnej wartości umowy brutto dla usług opiekuńczych, tj. do kwoty brutto: 2 059 200,00 zł.
2. Zamówienie będzie realizowane po cenie jednostkowej (33,64 zł) z uwzględnieniem dodatkowych środków finansowych wynikających z realizacji prawa opcji do kwoty brutto 2 368 080,00 zł.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.