eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Brusy › Realizacja zadania pn. "Odwodnienie miasta Brusy" - "Wykonanie odwodnienia ulic Reymonta, Mickiewicza, S³owackiego i Prusa w Brusach"



Og³oszenie z dnia 2022-12-23


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Realizacja zadania pn. „Odwodnienie miasta Brusy” – „Wykonanie odwodnienia ulic Reymonta, Mickiewicza, S³owackiego i Prusa w Brusach”

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Brusy

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092351251

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Na Zaborach 1

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Brusy

1.5.3.) Kod pocztowy: 89-632

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL637 - Chojnicki

1.5.7.) Numer telefonu: 52 3969300

1.5.8.) Numer faksu: 52 3969303

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@brusy.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: brusy.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Realizacja zadania pn. „Odwodnienie miasta Brusy” – „Wykonanie odwodnienia ulic Reymonta, Mickiewicza, S³owackiego i Prusa w Brusach”

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-d45fe660-82a6-11ed-94da-6ae0fe5e7159

2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00514259

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2022-12-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00035569/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.6 „Odwodnienie miasta Brusy” Czê¶æ II "Wykonanie odwodnienia ulic Reymonta, Mickiewicza, S³owackiego i Prusa w Brusach"

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Projekt dofinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej 11. ¦rodowisko, Dzia³ania 11.01 Ograniczenie zagro¿eñ naturalnych – wsparcie dotacyjne wspó³finansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://miniportal.uzp.gov.pl/

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1) W postêpowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu miniPortalu,
który dostêpny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu dostêpnego pod adresem:
https://epuap.gov.pl/wps/portal, adres skrytki: /sn55sxv84n/SkrytkaESP oraz poczty elektronicznej pod adresem: um@brusy.pl.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Informacje ogólne:
1) W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu miniPortalu, który dostêpny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/,
ePUAPu dostêpnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal, adres skrytki: /sn55sxv84n/SkrytkaESP oraz poczty elektronicznej pod adresem: um@brusy.pl.
2) Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto na ePUAP. Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do nastêpuj±cych formularzy: „Formularz do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty” oraz do „Formularza do komunikacji”.
3) Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z
elektronicznej platformy us³ug administracji publicznej (ePUAP).
4) Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
5) Za datê przekazania oferty, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji przyjmuje siê datê ich przekazania na ePUAP.
6) Zamawiaj±cy przekazuje link do postêpowania oraz ID postêpowania jako Za³±cznik Nr 14 do SWZ.
Dane postêpowanie mo¿na wyszukaæ równie¿ na Li¶cie wszystkich postêpowañ w miniPortalu klikaj±c wcze¶niej opcjê „Dla Wykonawców” lub ze strony g³ównej z zak³adki Postêpowania.
2. Sposób komunikowania siê Zamawiaj±cego z Wykonawcami (nie dotyczy sk³adania ofert)
1) W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami w szczególno¶ci sk³adanie o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz przekazywanie informacji odbywa
siê elektronicznie za po¶rednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostêpnego na ePUAP oraz udostêpnionego przez miniPortal. We wszelkiej korespondencji zwi±zanej z niniejszym postêpowaniem Zamawiaj±cy i Wykonawcy pos³uguj± siê numerem og³oszenia (BZP lub
ID postêpowania).
2) Zamawiaj±cy mo¿e równie¿ komunikowaæ siê z Wykonawcami za pomoc± poczty elektronicznej, email: um@brusy.pl.
3) Dokumenty elektroniczne, sk³adane s± przez Wykonawcê za po¶rednictwem „Formularza do komunikacji” jako za³±czniki. Zamawiaj±cy dopuszcza równie¿ mo¿liwo¶æ sk³adania dokumentów elektronicznych za pomoc± poczty elektronicznej, na wskazany w pkt 2) adres
e-mail. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych musi byæ zgody z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2452 ze zm.) oraz rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 27. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119
z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
 administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Brusy, któr± reprezentuje Burmistrz Brus, z siedzib± przy ul. Na Zaborach 1, 89-632 Brusy;
 inspektorem ochrony danych osobowych u Administratora jest Magdalena Zarêbska,
z któr± mo¿na kontaktowaæ siê e-mailem: iod@brusy.pl; pod numerem telefonu 52-39-69-300 lub pisemnie na adres: Urz±d Miejski w Brusach, ul. Na Zaborach 1, 89-632 Brusy;
 Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na realizacjê zadania pn. „„Odwodnienie miasta Brusy” dofinansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej 11. ¦rodowisko, Dzia³ania 11.01 Ograniczenie zagro¿eñ naturalnych – wsparcie dotacyjne wspó³finansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – „Wykonanie odwodnienia ulic Reymonta, Mickiewicza, S³owackiego i Prusa w Brusach” prowadzonym w trybie podstawowym;
 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (j.t. Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z pó¼n. zm.) dalej „ustawa Pzp”;
 Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia;
 obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
 w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
 posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (Wyja¶nienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników);
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (Wyja¶nienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego);
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania):  nie przys³uguje Pani/Panu:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: Nr ZP.271.20.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn. „Odwodnienie miasta Brusy” dofinansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej 11. ¦rodowisko, Dzia³ania 11.01 Ograniczenie zagro¿eñ naturalnych – wsparcie dotacyjne wspó³finansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – „Wykonanie odwodnienia ulic Reymonta, Mickiewicza, S³owackiego i Prusa w Brusach”.
2. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie odwodnienia ulic Reymonta, Mickiewicza, S³owackiego i Prusa w Brusach, w tym:
1) Budowa odwodnienia ulic Reymonta, Mickiewicza, S³owackiego i Prusach w Brusach
a) budowa kana³ów deszczowych z rur o ¶rednicy Ø400x11,7 mm oraz Ø300x9,6mm, Ø1200 WIPRO,
b) budowa przykanalików deszczowych z rur o ¶rednicy Ø110x3,2mm, Ø160x4,7mm
oraz Ø200x5,9mm,
c) monta¿ studni ¶ciekowych wpustów ulicznych prefabrykowanych o ¶rednicy Ø500
z betonu klasy nie ni¿szej ni¿ C35/45 z osadnikiem, zwieñczenie studni wpustem, ulicznym ¿eliwnym klasy D 400,
d) monta¿ studni rewizyjnych prefabrykowanych o ¶rednicy Ø1000 oraz Ø1200 i 2000 mm
z betonu klasy nie ni¿szej ni¿ C35/45 wraz z przykryciem w³azem kana³owym ¿eliwnym okr±g³ym Ø600mm (klasa B125 oraz D400 w zale¿no¶ci od lokalizacji w terenie),
e) monta¿ studni wpadowej przed wlotem do urz±dzeñ podczyszczaj±cyh z krêgów betonowych Ø2000 mm z betonu klasy nie ni¿szej ni¿ C35/45 z odsadnikiem w dnie oraz osadnikiem poziomym zewnêtrznym na wlocie do studni o d³ugo¶ci 2,0 m,
f) rozbiórkê istniej±cych warstw nawierzchni drogowych chodników i jezdni (podbudowa
i nawierzchnia) na ca³ej szeroko¶ci pasa drogowego oraz wykonanie nowych wg nastêpuj±cych warstw:
 jezdnia – nawierzchnia asfaltowa (warstwa ¶cieralna AC11S gr. 4 cm, Warstwa wi±¿±ca AC16W gr. 4 cm), podbudowa z kruszywa ³amanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 gr. 20 cm, warstwa gruntu stabilizowanego cementem RM=1,5-2,5MPA gr 15 cm,
 chodniki i wjazdy – kostka brukowa cegie³ka gr. 8 cm (szara, wjazdy – grafitowa) na podsypce cementowo – piaskowej 1:4 gr. 4 cm i podbudowie z kruszywa ³amanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5mm gr. 10 cm
2) Budowa zbiornika retencyjnego na dz. 72/64 na potrzeby odprowadzenia wód deszczowych z ulic Osiedla S³owackiego (powierzchnia zbiornika 3700m2).
3) Wykonanie tablicy informacyjnej o wy. 120x80 cm na stela¿u stalowym w kolorze grafitowym lub czarnym zbli¿onym do stela¿u pokazanego w Za³±czniku nr 12 do SWZ wraz z ich monta¿em. Tre¶æ tablic i miejsce monta¿u do uzgodnienia z Zamawiaj±cym.
UWAGA:
1) W trakcie realizacji inwestycji oraz po jej zakoñczeniu nale¿y zapewniæ ci±g³y dostêp do s±siednich nieruchomo¶ci. Inwestycja nie mo¿e pogorszyæ warunków u¿ytkowania s±siednich nieruchomo¶ci,
2) Odtworzenie nawierzchni nale¿y wykonaæ z nowych materia³ów.
3. Szczegó³owy opis, wielko¶æ i zakres przedmiotu zamówienia zawarty jest w Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych - Za³±cznik Nr 10 do SWZ,
w Projektach budowlano - wykonawczych - Za³±cznik Nr 9 do SWZ oraz w Przedmiarach robót (stanowi±cych materia³ pomocniczy przy przygotowywaniu oferty) – Za³±cznik Nr 11 do SWZ.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie ruroci±gów do odprowadzania wody burzowej

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45232454-9 - Roboty budowlane w zakresie zbiorników wód deszczowych

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy ocenie ofert Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ nastêpuj±cymi kryteriami oceny:
A - Cena - 60%
Maksymalna liczba punktów do uzyskania przy kryterium „Cena” wynosi 60.
Liczba punktów przyznana ofercie w kryterium cena zostanie obliczona wg wzoru:

cena najni¿sza
A = -------------------------- x 100 x 60%
cena oferty badanej

Wyniki bêd± zaokr±glane do 2 miejsc po przecinku (od 5 w górê).
B – Do¶wiadczenie Kierownika budowy bran¿y sanitarnej - 40%
Maksymalna liczba punktów do uzyskania przy kryterium „Do¶wiadczenie Kierownika budowy bran¿y sanitarnej” wynosi 40.
Gdy Wykonawca wyka¿e, ¿e Kierownik budowy bran¿y sanitarnej wskazany w ofercie posiada do¶wiadczenie jako kierownik budowy na:
 ¿adnym lub jednym zadaniu dot. robót budowlanych sanitarnych - otrzyma 0 punktów
 dwóch zadaniach dot. robót budowlanych sanitarnych - otrzyma 20 punktów
 trzech lub wiêcej zadaniach dot. robót budowlanych sanitarnych - otrzyma 40 punktów
Ocena ³±czna X= A + B
Za najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta, która uzyska ³±cznie najwy¿sza liczbê punktów.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i do¶wiadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Do¶wiadczenie Kierownika budowy bran¿y sanitarnej

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu oraz spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu w zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej.
1) Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy wykazania siê wykonaniem, nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¶li okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, minimum 1 zamówienia polegaj±cego na budowie sieci kanalizacji sanitarnej lub deszczowej o warto¶ci min. 1 mln z³ brutto.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy

5. Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego z postêpowania o udzielenie zamówienia prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza siê:
1) wykonawcê oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach okre¶lonych
w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisanego na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
2) wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê lub bêd±ca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³a wpisana na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
3) wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisany na listê lub bêd±cy tak± jednostk± dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.
6. Wykluczenie, o którym mowa w ust. 5 nastêpuje na okres trwania okoliczno¶ci, o których mowa w ust. 5.
7. W przypadku wykonawcy wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego, zamawiaj±cy odrzuca ofertê takiego wykonawcy.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Do oferty Wykonawca do³±cza:
a) o¶wiadczenie na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiaj±cego wed³ug wzoru stanowi±cego Za³±cznik nr 3 do SWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców ww. o¶wiadczenie, sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
b) o¶wiadczenie sk³adane na podstawie art. 117 ust. 4 Pzp, z którego wynika, które roboty budowlane lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy – dotyczy tylko wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie, zgodnie z Za³±cznikiem nr 6 do SWZ.
c) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby przedstawia, wraz z o¶wiadczeniem, o którym mowa w lit. a), tak¿e o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio
spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby, zgodnie z Za³±cznikiem nr 5 do SWZ.
d) zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby – w przypadku gdy wykonawca polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby sk³ada, wraz z ofert±, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby
realizacji danego zamówienia, zgodnie ze wzorem stanowi±cym Za³±cznik nr 4 do SWZ lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów.
2. Zamawiaj±cy na podstawie art. 274 ust. 1 Pzp wzywa wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ z³o¿enia, chyba ¿e zamawiaj±cy jest w posiadaniu lub ma dostêp do tych podmiotowych ¶rodków dowodowych tj.:
1) W celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu:
a) wykazu robót budowlanych, wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane,
wed³ug wzoru stanowi±cego Za³±cznik nr 7 do SWZ oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y
wykonywane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Wraz z ofert± Wykonawca jest zobowi±zany z³o¿yæ:
1) Dowód wniesienia wadium,
2) O¶wiadczenie na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu oraz niepodleganiu wykluczeniu - zgodnie z Za³±cznikiem nr 3 do SWZ,
3) Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, zgodnie z Za³±cznikiem nr 4 do SWZ (je¿eli dotyczy),
4) O¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu oraz odpowiednio spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby, sk³adane na podstawie art. 125 ust. 5 Pzp, zgodnie z Za³±cznikiem
nr 5 do SWZ (w przypadku polegania na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby),
5) O¶wiadczenie wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (o¶wiadczenie jest sk³adane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynika, które roboty budowlane lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy) – zgodnie z Za³±cznikiem nr 6 do SWZ (je¿eli dotyczy),
6) Pe³nomocnictwo dla osoby podpisuj±cej ofertê do wystêpowania w imieniu wykonawcy, je¿eli nie wynika to bezpo¶rednio z dokumentów rejestrowych lub w przypadku, o którym mowa w art.
58 ust. 2 ustawy Prawo zamówieñ publicznych (propozycja - Za³±cznik Nr 8 do SWZ).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Zamawiaj±cy ¿±da od wykonawców wniesienia wadium w wysoko¶ci: 30.000,00 z³ (S³ownie: trzydzie¶ci tysiêcy z³otych 00/100).
2. Wadium mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru wykonawcy w jednej lub kilku formach, o których mowa w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.
3. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±.
4. Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy Urzêdu Miejskiego w Brusach: Bank Spó³dzielczy w Koronowie Oddz. w Brusach 59 8144 0005 2005 0500 1267 0002 z adnotacj±: „Wadium nr sprawy ZP.271.20.2022” (decyduje data uznania wp³aty na koncie zamawiaj±cego). Dowód wp³aty nale¿y do³±czyæ do oferty.
5. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w art. 97
ust. 7 pkt 2–4, wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia,
w postaci elektronicznej.
6. Wadium w przypadku wykonawców dzia³aj±cych wspólnie mo¿e byæ wniesione przez jednego z wykonawców – pe³nomocnika, z zaznaczeniem, ¿e jest przez niego wnoszone w imieniu wykonawcy.
7. Wadium wnoszone w formie gwarancji winno zawieraæ:
1) nieodwo³alne i bezwarunkowe zobowi±zanie siê do zap³aty kwoty wadium na wypadek gdyby:
a) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ podmiotowych ¶rodków dowodowych lub przedmiotowych ¶rodków dowodowych potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub o¶wiadczeñ lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez wykonawcê jako najkorzystniejszej;
b) wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana:
 odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie,
 nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy;
 zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana;
2) dok³adne okre¶lenie przedmiotu postêpowania,
3) kwotê zobowi±zania,
4) termin wa¿no¶ci.
8. Pozosta³e formy wniesienia wadium winny zawieraæ wszystkie elementy wynikaj±ce z odno¶nych i obowi±zuj±cych przepisów.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

5. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenie, o którym mowa w ust. 4 pkt 2), sk³ada ka¿dy z wykonawców oddzielnie.

cd. zmian umowy
e) w przypadku zmiany cen materia³ów lub kosztów zwi±zanych z realizacj± umowy, przy zachowaniu nastêpuj±cych warunków:
 ka¿da ze Stron niniejszej umowy mo¿e ¿±daæ zmiany wynagrodzenia jeden raz w toku wykonywania umowy, nie wcze¶niej jednak ni¿ po 1 maja 2023 r. ,
 podstaw± ¿±dania, o którym mowa w tirecie pierwszym jest zmiana cen materia³ów i kosztów zwi±zanych z realizacj± zadania wiêksza lub mniejsza o 50% w stosunku do zmiany wynikaj±cej z wska¼ników GUS cen produkcji budowlano-monta¿owej w pa¼dzierniku 2022 roku, w którym okre¶lono wzrost w stosunku do wrze¶nia 2022 r. na poziomie 1,3%.
 poprzez zmianê cen materia³ów lub kosztów rozumie siê wzrost odpowiednio cen lub kosztów, jak i ich obni¿enie, wzglêdem ceny lub kosztu przyjêtych w celu ustalenia wynagrodzenia wykonawcy zawartego w ofercie,
 strona ¿±daj±ca zmiany wynagrodzenia w z³o¿onym wniosku ma obowi±zek wskazania zmian w cenach materia³ów lub kosztach maj±cych wp³yw na koszt wykonania zamówienia, a tak¿e proponowane nowe wynagrodzenie,
 w celu okre¶lenia wp³ywu zmiany ceny materia³ów lub kosztów na koszt wykonania zamówienia Wykonawca w terminie 14 dni od zawarcia umowy sk³ada zestawienie cen jednostkowych materia³ów i kosztów przyjêtych do kalkulacji w z³o¿onej ofercie. W ¿±daniu, o którym mowa w tirecie pierwszym strona ma obowi±zek wskazaæ w analogicznym jak ww. zestawieniu zmieniane ceny jednostkowe materia³ów i kosztów oraz zakres ilo¶ciowy i warto¶ciowy pozosta³y do wykonania po dniu z³o¿enia ¿±dania, co wymaga zweryfikowania przez inspektora nadzoru.
 zmiana wynagrodzenia mo¿e nast±piæ do granicy wp³ywu zmian cen materia³ów
i kosztów na pozosta³e do wyp³aty wynagrodzenie,
 zamawiaj±cy dopuszcza maksymaln± zmianê wynagrodzenia Wykonawcy w efekcie zastosowania postanowieñ pkt 4) nie wy¿sz± ni¿ 5% wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w §3 ust. 1 umowy.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty w przypadkach okre¶lonych w art.455 ustawy PZP oraz:
1) konieczno¶ci wykonania aktualizacji rozwi±zañ ze wzglêdu na postêp technologiczny,
2) zmiany obowi±zuj±cych przepisów, je¿eli zgodnie z nimi konieczne bêdzie dostosowanie tre¶ci umowy do aktualnego stanu prawnego,
3) wyst±pienia si³y wy¿szej, tj. wyj±tkowego wydarzenia lub okoliczno¶ci
a) na któr± Strony nie mia³y wp³ywu,
b) przeciw której Strony nie mog³y siê zabezpieczyæ przed zawarciem umowy,
c) której nie mo¿na by³o w racjonalny sposób unikn±æ lub przezwyciê¿yæ,
d) której nie mo¿na uznaæ za wywo³an± w znacz±cym stopniu przez ¿adn± ze Stron.
4) s±dowej waloryzacji zamówienia,
5) zmiany osób reprezentuj±cych Zamawiaj±cego/Wykonawcê w przypadku zmian organizacyjnych lub wynik³ych z przyczyn losowych,
6) zmiany osób pe³ni±cych funkcjê kierownika budowy lub kierowników robót w danej bran¿y -
w takim przypadku nowa osoba musi spe³niaæ wymagania okre¶lone w SWZ (powy¿sza zmiana nie wymaga aneksu do umowy). Przed dokonaniem ww. zmiany Wykonawca musi uzyskaæ pisemn± akceptacje Zamawiaj±cego.
7) w przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci zwi±zanych z wyst±pieniem COVID-19, o ile ich zaistnienie mia³oby lub mog³oby mieæ wp³yw na nale¿yte wykonanie umowy
2. Istotne zmiany w umowie, na skutek wyst±pienia poni¿szych okoliczno¶ci mog± dotyczyæ nastêpuj±cych elementów umowy
1) zmiany podwykonawców, w przypadku:
a) wprowadzenia podwykonawcy,
b) zmiany podwykonawcy,
c) rezygnacji podwykonawcy,
d) zmiany warto¶ci lub zakresu dostaw lub robót wykonywanych przez podwykonawców.
2) zmiany terminu wykonania zamówienia, w przypadku:
a) gdy przyczyny, z powodu których bêdzie zagro¿one dotrzymanie terminu zakoñczenia robót bêd± nastêpstwem okoliczno¶ci, za które odpowiedzialno¶æ ponosi Zamawiaj±cy, w szczególno¶ci bêd± nastêpstwem nieterminowego przekazania terenu budowy, konieczno¶ci zmian dokumentacji projektowej, w zakresie, w jakim ww. okoliczno¶ci mia³y lub bêd± mog³y mieæ wp³yw na dotrzymanie terminu zakoñczenia robót,
b) wprowadzenia zmian w dokumentacji techniczno – projektowej, co mo¿e powodowaæ brak mo¿liwo¶ci dotrzymania pierwotnego terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy,
c) wprowadzenia w dokumentacji projektowej zmian, skutkuj±cych konieczno¶ci± uzyskania zmiany pozwolenia na budowê,
d) przed³u¿ania siê terminu uzgodnieñ i pozwoleñ osób trzecich,
e) przerw w realizacji robót budowlanych powsta³ych z przyczyn nie le¿±cych po stronie wykonawcy, w tym przerw w realizacji robót wynikaj±cych z oczekiwania na decyzjê lub uzgodnienie Zamawiaj±cego przekraczaj±cych 7 dni roboczych,
f) gdy wyst±pi± niekorzystne warunki atmosferyczne tj. opady ci±g³e oraz temperatura poni¿ej 0oC trwaj±ce powy¿ej 3 dni, uniemo¿liwiaj±ce prawid³owe wykonanie robót, w szczególno¶ci z powodu technologii realizacji prac okre¶lonej: umow±, normami lub innymi przepisami, wymagaj±cej konkretnych warunków atmosferycznych, je¿eli konieczno¶æ wykonania prac w tym okresie nie jest nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ,
g) gdy wyst±pi konieczno¶æ wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbêdnych do wykonania przedmiotu umowy ze wzglêdu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenia zamówieñ dodatkowych, zwiêkszenie lub zmniejszenie zakresu zamówienia, wyst±pienia niebezpieczeñstwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbêdnym do unikniêcia lub usuniêcia tych kolizji, które wstrzymuj± lub opó¼niaj± realizacjê przedmiotu umowy
lub w przypadku zmniejszenia zakresu zamówienia skracaj± czas realizacji inwestycji,
h) wyst±pi± opó¼nienia w dokonaniu okre¶lonych czynno¶ci lub ich zaniechanie przez w³a¶ciwe organy administracji, które nie s± nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ,
Cd. poni¿ej

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-01-10 09:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: 1) Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem „Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostêpnego na ePUAP i udostêpnionego równie¿ na miniPortalu

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-01-10 11:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-02-08

8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

c.d. zmian
i) gdy wyst±pi± opó¼nienia w wydawaniu decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ, itp., do wydania których w³a¶ciwe organy s± zobowi±zane na mocy przepisów prawa, je¿eli opó¼nienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostaæ wydane oraz nie s± nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ,
j) je¿eli wyst±pi brak mo¿liwo¶ci wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy,
k) wyst±pienia si³y wy¿szej uniemo¿liwiaj±cej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami,
l) wyst±pienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegaj±cych w sposób istotny od przyjêtych w dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, wystêpowania niewybuchów lub niewypa³ów, które mog± skutkowaæ w ¶wietle dotychczasowych za³o¿eñ niewykonaniem lub nienale¿ytym wykonaniem przedmiotu umowy,
m) wyst±pienia odmiennych od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególno¶ci wyst±pienie niezinwentaryzowanych lub b³êdnie zinwentaryzowanych obiektów,
n) w przypadku zmiany zakresu przedmiotu zamówienia,
o) zmiany warunków dofinansowania przedmiotu zamówienia przez instytucje zewnêtrzne,
p) w przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci zwi±zanych wystêpowaniem COVID-19, które uniemo¿liwi± lub w znacznym stopniu ogranicz± wykonanie przedmiotu umowy,
q) w przypadku wprowadzenia zmian w umowie na podstawie art. 455 PZP.
3) zmiany umowy w zakresie materia³ów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy w przypadku:
a) konieczno¶ci zrealizowania jakiejkolwiek czê¶ci robót, objêtej przedmiotem umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwi±zañ technicznych lub technologicznych, ni¿ wskazane
w dokumentacji projektowej, a wynikaj±cych ze stwierdzonych wad tej dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub nienale¿ytym wykonaniem przedmiotu umowy,
b) konieczno¶ci realizacji robót wynikaj±cych z wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej,
c) konieczno¶ci zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa,
d) wyst±pienia niebezpieczeñstwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbêdnym do unikniêcia lub usuniêcia tych kolizji,
e) w przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci zwi±zanych wystêpowaniem COVID-19, które uniemo¿liwi± lub w znacznym stopniu ogranicz± wykonanie przedmiotu umowy,
f) w przypadku wprowadzenia zmian w umowie na podstawie art. 455 PZP,
4) zmiany zakresu przedmiotu zamówienia, w przypadku:
a) rezygnacji Zamawiaj±cego z wykonania czê¶ci zamówienia (zmniejszenie zakresu przedmiotu umowy),
b) zwiêkszenia ilo¶ci robót budowlanych, np. wyd³u¿enie realizowanego odcinka, wykonanie dodatkowych odcinków sieci itp. (zwiêkszenie zakresu umowy),
c) zmian wymagañ Zamawiaj±cego co do przedmiotu zamówienia, które nie by³y przewidziane w pierwotnym opisie przedmiotu zamówienia, a ich wprowadzenie jest zasadne ze wzglêdów funkcjonalnych obiektu
5) zmiany wynagrodzenia, w przypadku
a) odst±pienia przez Zamawiaj±cego od umowy lub jej czê¶ci,
b) w przypadkach okre¶lonych w pkt. 3), je¿eli maj± wp³yw na wysoko¶æ wynagrodzenia,
c) wprowadzenia zmian okre¶lonych w pkt. 4), je¿eli maj± wp³yw na wysoko¶æ wynagrodzenia. Dopuszczalna jest zmiana wynagrodzenia w zakresie, w jakim zmiany te maj± wp³yw na wysoko¶æ wynagrodzenia Wykonawcy, z zastrze¿eniem, ¿e zmiana wynagrodzenia nie przekroczy 20% pierwotnej warto¶ci zamówienia,
d) w przypadku wprowadzenia zmian w umowie na podstawie art. 455PZP, je¿eli maj± wp³yw na wysoko¶æ wynagrodzenia,
cd.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.