eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Śliwice › Budowa dróg w miejscowości Śliwice, Brzozowe Błota i Lińsk



Ogłoszenie z dnia 2022-12-23


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa dróg w miejscowości Śliwice, Brzozowe Błota i Lińsk

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Śliwice

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092351140

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ks. dra St. Sychowskiego 30

1.5.2.) Miejscowość: Śliwice

1.5.3.) Kod pocztowy: 89-530

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL618 - Świecki

1.5.7.) Numer telefonu: 52 3340710

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@sliwice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.sliwice.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa dróg w miejscowości Śliwice, Brzozowe Błota i Lińsk

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2db5aaec-4b84-11ed-9171-f6b7c7d59353

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00514106

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00000776/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.10 Budowa dróg w miejscowości Śliwice, Brzozowe Błota i Lińsk

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/sliwice

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/sliwice

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W niniejszym postępowaniu komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami prowadzona jest pisemnie w języku polskim (w rozumieniu art. 20 i art. 7 pkt. 16 PZP) przy użyciu środka komunikacji elektronicznej -jakim jest- platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/sliwice, w zakładce
„POSTĘPOWANIA” i pod nazwą postępowania wskazaną w tytule SWZ.
2. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między zamawiającym a Wykonawcami,
w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po
których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego. Zamawiający dopuszcza awaryjnie np. w
przypadku przerwy w funkcjonowaniu lub awarii lub niedziałania Platformy zakupowej, komunikację z wykonawcami za
pośrednictwem poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej osoby uprawnionej do kontaktu z Wykonawcami:
przetargi@sliwice.pl, z zastrzeżeniem, że ofertę (w szczególności Formularz oferty i załączniki do oferty) wykonawca może złożyć
wyłącznie za pośrednictwem Platformy zakupowej.
3. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje pisemnie (w rozumieniu art. 20 i art. 7 pkt. 16 PZP) przy użyciu środka komunikacji elektronicznej - jakim jest - platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji,
zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji „Komunikaty”. Korespondencja,
której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana pisemnie (w rozumieniu art. 20 i art. 7 pkt. 16 PZP) przy użyciu środka komunikacji elektronicznej - jakim jest - platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy.
4. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na
platformazakupowa.pl przesłanych przez zamawiającego, gdyż
system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
5. Zamawiający, zgodnie z rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i
przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020 r. poz. 2452) określa
niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a. stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b. komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c. zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,
d. włączona obsługa JavaScript,
e. zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f. Szyfrowanie na platformazakupowa.pl obywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
g. Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego
Urzędu Miar.
6. Dalsze informacje w rozdziale VIII SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z
04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Śliwice reprezentowana przez Wójta Gminy Śliwice, z siedzibą Urzędu Gminy ul. ks. dra Sychowskiego 30, 89-530 Śliwice;
2. administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować poprzez adres poczty elektronicznej
iod.gmina@sliwice.pl lub pisemnie na adres Urzędu Gminy;
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym na podstawie art. 275 ust 1 ustawy;
4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy;
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 3, a po tym czasie
przez okres wymagany przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa;
6. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z
ustawy Pzp;
7. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.
22 RODO;
8. posiada Pani/Pan:
1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; 2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
3) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do
ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków
ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej
lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9. nie przysługuje Pani/Panu:
1) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: IZ.271.1.11.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 4

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest „Budowa dróg w miejscowości Śliwice, Brzozowe Błota i Lińsk”.
2. Zakres zamówienia został podzielony na części:
1) Część I - budowa drogi wewnętrznej w miejscowości Śliwice łącząca ulicę Dworcową z ulicą Starogardzką wraz z instalacją oświetlenia drogowego
2) Część II - budowa dróg w miejscowości Brzozowe Błota Etap I
3) Część III – budowa drogi wewnętrznej w miejscowości Lińsk na działce o nr. ewidencyjnym 517, 462/3
4) Część IV - budowa drogi wewnętrznej w miejscowości Lińsk na działce o nr. ewidencyjnym 244/2 oraz budowa drogi publicznej w miejscowości Lińsk od km 0+655 do km 0+792,33.
3. Zamówienie jest dofinansowane ze środków pochodzących z Programu Rządowego Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych
4. Zamawiający może unieważnić niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
5. Opis części przedmiotu zamówienia:
5.1.1 Przedmiotem inwestycji jest budowa drogi wewnętrznej w miejscowości Śliwice łącząca ulicę Dworcową z ulicą Starogardzką w zakresie:
- Budowa ciągu głównego od km 0+000 do km 0+280,80,
- Budowa łącznika I-I 0+000 do km 0+0+075,63,
- Budowa łącznika II-II od km 0+000 do km 0+0+029,96.
Łączna długość ulic wskazanych powyżej wynosi 386,39 m. Inwestycje planuje się na działkach o n-rach ewid.: 334/3, 258, 1262, 240/7, 235, 49/5, 1263, 240/8.
5.1.2 Teren będący przedmiotem opracowania zlokalizowany jest w miejscowości Śliwice. Przedmiotowe ulice posiadają nawierzchnie gruntową lokalnie umocnioną kruszywem oraz gruzem budowlanym, natomiast w obrębie remizy strażackiej posiada nawierzchnię bitumiczna. W przedmiotowym pasie drogowym brak jest kanalizacji deszczowej. W istniejącym pasie dróg brak jest oświetlenia drogowego poza lokalnymi lampami usytuowanymi punktowo.
5.1.3 Na terenie objętym opracowaniem występują niżej wymienione urządzenia uzbrojenia terenu:
- sieć energetyczna nn
- sieć wodociągowa i kanalizacyjna
- sieć teletechniczna
5.1.4 Podstawowe parametry techniczne dróg gminnych
a) długość łączna 386,39m
b) prędkość projektowa Vp: 30 km/h,
c) prędkość miarodajna Vm: 30 km/h,
d) kategoria ruchu: - KR-1,
e) szerokość jezdni: - 3,5-5,0 m
5.1.5 W ramach opracowania zaprojektowano jezdnię szerokości od 3,5 m – 5,0 o nawierzchni bitumicznej składającej się z warstwy ścieralnej i wiążącej. Jezdnia zostanie obramowana krawężnikiem betonowy 12x25x100, 15x22x100 na ławie betonowej z oporem. W ramach inwestycji wybudowane zostaną zjazdy o nawierzchni z kostki betonowej, które to zostaną obramowane krawężnikiem 12x25x100. Całość wód opadowych odprowadzona zostanie do projektowanego rowu odparowująco rozsączającego oraz do istniejącej kanalizacji deszczowej w ulicy Dworcowej jak na dotychczasowych zasadach.
5.1.6 Zestawienie długości i powierzchni poszczególnych elementów dróg:
- jezdnie wraz ze skrzyżowaniami - powierzchnia 1747 m2
- zjazdy z kostki betonowej – powierzchnia 349 m2
- chodnik o nawierzchni betonowej – 91 m2
- wzmocnienie nawierzchni – 460 m2
5.1.7 Odwodnienie
Wody opadowe z projektowanej drogi odprowadzane będą do projektowanego rowu oraz do istniejącej kanalizacji deszczowej jak na dotychczasowych zasadach. Odcinek od ulicy Dworcowej do remizy strażackiej odwodniony zostanie jak na dotychczasowych zasadach do wpustu zlokalizowanego w ulicy Dworcowej, natomiast pozostała część odprowadzona będzie do projektowanego rowu odparowująco rozsączającego.
5.1.8 Urządzenia obce
Uzgodnienia z właścicielami urządzeń obcych w pasie drogowym określają warunki prowadzenia prac w pobliżu tych urządzeń. Uzgodnienia należy w przypadku utracenia ważności uaktualnić przed przystąpieniem do realizacji inwestycji. Budowę przedmiotowej drogi uzgodniono z wszystkimi gestorami sieci. Zakład Usług Komunalnych, Enea, Orange uzgodniło powyższą inwestycję bez uwag. Projekt drogi nie koliduje z urządzeniami melioracji wodnej.
5.1.9 Ochrona zabytków
Dla przedsięwzięcia uzyskano pozytywną opinię WUOZ w Toruniu nr WU.OZ.DB.WZN.5183.7.31.2021.WP z dnia 07 maja 2021r. W wypadku odkrycia podczas prowadzenia robót budowlanych lub ziemnych przedmiotu posiadającego cechy zabytku, należy je wstrzymać, a przedmiot i miejsce znalezienia zabezpieczyć i niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Toruniu, a jeśli nie będzie to możliwe – Wójta Śliwic.
5.1.10 Organizacja ruchu drogowego
W ramach opracowania wykonano projekt stałej organizacji ruchu który dostosowano do projektowanego zagospodarowania terenu (odrębne opracowanie zatwierdzone przez Wójta Gminy Śliwice nr RG.7221.18.2021 z dnia 16.09.2021).
5.1.11 W zakresie oświetlenia drogowego przewiduje się budowę sieci elektroenergetycznej o napięciu 0,4 kV oświetlenia drogowego na projektowanym odcinku drogi gminnej, łączącej ulica Dworcowa z ul. Starogardzka w m. Śliwice – na terenie dz. o nr ewid. 334/3, 258, 240/8, 240/7, 1262, 1263, 235, 49/5 w obrębie geodez. Śliwice 0015.
Zakres rzeczowy:
- łączna długość trasowa projektowanej sieci oświetlenia drogowego: 308 m
- liczba projektowanych stanowisk słupowych: 9 szt.
- moc szczytowa projektowanego odcinka linii oświetleniowej: 0,53 kW
Projektowana siec oświetleniowa budowana będzie w ramach przebudowy drogi gminnej i stanowić będzie własność Gminy Śliwice.
5.1.12 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej zatwierdzonej decyzją pozwolenia na budowę nr ŚL.65.2021 z dnia 14 grudnia 2021 r. oraz w dokumentacji projektowej stanowiącej Załącznik Nr 7.1 do SWZ, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych stanowiącej Załącznik Nr 9.1 do SWZ i przedmiarze robót stanowiącym Załączniki nr 8.1.
Uwaga: w zakresie oświetlenia drogowego należy uwzględnić zaktualizowaną dokumentację projektową.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród ofert nie odrzuconych na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SWZ.
2. Przy wyborze ofert Zamawiający kierować się będzie następującym kryterium: A - Cena (waga 60%), B - Okres gwarancji
jakości (waga 40%).
3. W trakcie oceny ofert kolejno rozpatrywanym i ocenianym ofertom przyznawane są punkty za powyższe kryteria. Zastosowanie będzie miał następujący wzór: P (punkty) = A+B.
4. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana ta, która uzyskała największą ilość punktów.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji jakości

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest „Budowa dróg w miejscowości Śliwice, Brzozowe Błota i Lińsk”.
2. Zakres zamówienia został podzielony na części:
1) Część I - budowa drogi wewnętrznej w miejscowości Śliwice łącząca ulicę Dworcową z ulicą Starogardzką wraz z instalacją oświetlenia drogowego
2) Część II - budowa dróg w miejscowości Brzozowe Błota Etap I
3) Część III – budowa drogi wewnętrznej w miejscowości Lińsk na działce o nr. ewidencyjnym 517, 462/3
4) Część IV - budowa drogi wewnętrznej w miejscowości Lińsk na działce o nr. ewidencyjnym 244/2 oraz budowa drogi publicznej w miejscowości Lińsk od km 0+655 do km 0+792,33.
3. Zamówienie jest dofinansowane ze środków pochodzących z Programu Rządowego Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych
4. Zamawiający może unieważnić niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
5. Opis części przedmiotu zamówienia:
5.2. Część II - budowa dróg w miejscowości Brzozowe Błota Etap I
5.2.1 Przedmiotem opracowania jest przedsięwzięcie inwestycyjne obejmujące budowę dróg w miejscowości Brzozowe Błota, której zarządcą jest Wójt Gminy Śliwice. W ramach realizacji niniejszego projektu przewiduje się do wykonania:
- budowę drogi publicznej nr 010218C od km 0+801,43 do km 0+962,71. – długość 161,28m
- budowa drogi wewnętrznej na dz. nr 170/11, 170/13, 170/15, 170/19, 170/17 od km 0+104 do km 1+172,70 – długość 1068,7 m
- budowa łącznika miedzy drogą gminną a drogą wewnętrzną na działce nr 232 długości 182,58
Długość łączna 1412,56 mb.
Dla powyższej inwestycji uzyskano lokalizację inwestycji celu publicznego nr RS.6730.54.2021 z dnia 16.08.2021.( załączona do niniejszego opracowania)
Dla dróg wewnętrznych zgodnie z ustawą o drogach publicznych – ustawa z dnia 21 marca 1985 r. budowa kanału technologicznego nie jest wymagana. Jako, iż inwestycja obejmuje także odcinek drogi publicznej uzyskano odstępstwo od budowy kanału (decyzja DT.WIT-II.7110.131.2021 z dnia 5 sierpnia 2021r).
5.2.2 Teren będący przedmiotem opracowania zlokalizowany jest w miejscowości Brzozowe Błota. W przebiegu projektowanej drogi obecnie jest droga gruntowa. Przedmiotowy odcinek dróg pełni funkcję dojazdową do przyległych nieruchomości i pól uprawnych. Odwodnienie drogi istniejącej odbywa się powierzchniowo w przyległy teren w granicach istniejącego pasa drogowego oraz do istniejącego rowu.
5.2.3 Na terenie objętym opracowaniem występują niżej wymienione urządzenia uzbrojenia terenu:
- sieć energetyczna nn
- sieć wodociągowa i kanalizacyjna
- sieć teletechniczna – własność PKP Tulkol
5.2.4 Celem planowanego przedsięwzięcia jest budowa dróg gminnych poprzez wykonanie nawierzchni bitumicznej, budowie zjazdów oraz uporządkowaniu stałej organizacji ruchu.
Podstawowe parametry techniczne dróg gminnych


a) długość 1412,56 m
b) prędkość projektowa Vp: 30 km/h,
c) prędkość miarodajna Vm: 30 km/h,
d) kategoria ruchu: KR-1,
e) szerokość jezdni: 3,0- 5,0 m
W ramach opracowania zaprojektowano jezdnię szerokości od 3,0 - 5,0 m o nawierzchni bitumicznej składającej się z warstwy wiążącej i ścieralnej długości łącznej 1412,56 m. Opracowanie obejmuje budowę zjazdów gospodarczych oraz skrzyżowań przyległych do niniejszej drogi w takiej samej technologii jak ciąg główny. Odwodnienie drogi będzie się odbywało powierzchniowo za pomocą spadków podłużnych i poprzecznych na przyległy teren jak na dotychczasowych zasadach w granicach pasa drogowego. Budowa dróg gminnych projektowana jest w istniejącym pasie drogowym.
5.2.5 Zestawienie długości i powierzchni poszczególnych elementów dróg:
- Jezdnie wraz ze skrzyżowaniami, zjazdami - powierzchnia 5609,1 m2
- Pobocza utwardzone – powierzchnia 2119,5 m2
- Krawężnik betonowy 100x25x12 – długość 60 mb
- Tereny zielone - powierzchnia ok. 2826 m2
- Skrzyżowanie z kostki betonowej – 114 m2
5.2.6 Odwodnienie odbywać się będzie powierzchniowo za pomocą spadków podłużnych i poprzecznych jak na dotychczasowych zasadach na przylegający teren w granicach pasa drogowego oraz do punktowych istniejących rowów.
5.2.7 Uzgodnienia z właścicielami urządzeń obcych w pasie drogowym określają warunki prowadzenia prac w pobliżu tych urządzeń. Uzgodnienia należy w przypadku utracenia ważności uaktualnić przed przystąpieniem do realizacji inwestycji. Należy uwzględnić w wycenie likwidację możliwych kolizji z istniejącymi urządzeniami. Projekt drogi nie koliduje z urządzeniami melioracji wodnej. Wszystkie urządzenia melioracyjne znajdują się poza zakresem budowy powyższej drogi (brak kolizji).
5.2.8 Dla przedsięwzięcia uzyskano pozytywną opinię WUOZ w Toruniu nr WU.OZ.DB.WZN.5183.7.14.2021.WP z dnia 09.04.2021r. Z opinii wynika jednoznacznie, iż planowana inwestycja zlokalizowana jest poza strefami ochrony konserwatorskiej. W wypadku odkrycia podczas prowadzenia robót budowlanych lub ziemnych przedmiotu posiadającego cechy zabytku, należy je wstrzymać, a przedmiot i miejsce znalezienia zabezpieczyć i niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Toruniu, a jeśli nie będzie to możliwe – Wójta Gminy Śliwice.
5.2.9 W ramach opracowania wykonano projekt zmian w stałej organizacji ruchu który dostosowano do projektowanego zagospodarowania terenu. Uzyskano zatwierdzenie dla drogi publicznej nr 010218C (odrębne opracowanie zatwierdzone przez Starostę Tucholskiego nr DR.7121.1.16.2021 z dnia 29.07.2021) oraz zatwierdzenie Wójta Gminy Śliwice dla dróg wewnętrznych nr RG.7221.12.2021 z dnia 05.05.2021r.
5.2.10 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej zatwierdzonej decyzją pozwolenia na budowę nr ŚL.58.2021 z dnia 3 listopada 2021 r. oraz w dokumentacji projektowej stanowiącej Załącznik Nr 7.2 do SWZ, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych stanowiącej Załącznik Nr 9.2 do SWZ i przedmiarze robót stanowiącym Załączniki nr 8.2.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród ofert nie odrzuconych na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SWZ.
2. Przy wyborze ofert Zamawiający kierować się będzie następującym kryterium: A - Cena (waga 60%), B - Okres gwarancji
jakości (waga 40%).
3. W trakcie oceny ofert kolejno rozpatrywanym i ocenianym ofertom przyznawane są punkty za powyższe kryteria. Zastosowanie będzie miał następujący wzór: P (punkty) = A+B.
4. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana ta, która uzyskała największą ilość punktów.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji jakości

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest „Budowa dróg w miejscowości Śliwice, Brzozowe Błota i Lińsk”.
2. Zakres zamówienia został podzielony na części:
1) Część I - budowa drogi wewnętrznej w miejscowości Śliwice łącząca ulicę Dworcową z ulicą Starogardzką wraz z instalacją oświetlenia drogowego
2) Część II - budowa dróg w miejscowości Brzozowe Błota Etap I
3) Część III – budowa drogi wewnętrznej w miejscowości Lińsk na działce o nr. ewidencyjnym 517, 462/3
4) Część IV - budowa drogi wewnętrznej w miejscowości Lińsk na działce o nr. ewidencyjnym 244/2 oraz budowa drogi publicznej w miejscowości Lińsk od km 0+655 do km 0+792,33.
3. Zamówienie jest dofinansowane ze środków pochodzących z Programu Rządowego Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych
4. Zamawiający może unieważnić niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
5. Opis części przedmiotu zamówienia:
5.3 Część III – budowa drogi wewnętrznej w miejscowości Lińsk na działce o nr. ewidencyjnym 517, 462/3
5.3.1 Przedmiotem zamówienia jest „Budowa drogi wewnętrznej w miejscowości Lińsk na działce o nr. ew. 519, 462/3”
5.3.2 Teren przewidziany pod inwestycję położony jest w południowo wschodniej części w miejscowości Lińsk. Początek opracowania obejmuje przebudowę skrzyżowania z droga gminną publiczna nr 010210C relacji Rosochatka – Lińsk. Teren zamierzenia inwestycyjnego uzbrojony jest w podziemną infrastrukturę podziemną, którą stanowią sieci wodociągowa, sieć energetyczna z przyłączami. W ramach przedmiotowego zamierzenia projektuje się do rozbiórki jedynie istniejący zjazd z drogi gminnej na przedmiotowa drogę wewnętrzna w celu prawidłowego pod względem technologicznym połączenia istniejącej nawierzchni z projektowaną.
5.3.3 W zakresie zadania projektuje się jezdnię bitumiczna szerokości od 3-4,45 m z mijankami oraz przebudowę skrzyżowania z droga gminna 010210C .
Projektowana droga wewnętrzna posiada połączenie z drogą gminną nr 010210C relacji Rosochatka - Lińsk
5.3.4 W ramach niniejszego zadania przewiduje się:
- budowę drogi wewnętrznej o nawierzchni bitumicznej
- budowę zjazdów indywidualnych
- przebudowę skrzyżowania z droga gminną
- wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego
- wykonanie robót wykończeniowych
5.3.5 Podstawowe parametry techniczne
a) długość drogi wewnętrznej 509,24 m
b) prędkość projektowa Vp: 30 km/h,
c) droga wewnętrzna
d) kategoria ruchu: - KR-2,
e) szerokość jezdni: - 3,0 – 4,45 m
5.3.6 Projektowana konstrukcja nawierzchni
Jezdnia główna droga wewnętrzna, zjazdy indywidualne
- warstwa ścieralna z mieszanki mineralno asfaltowej SMA 16 Jena gr 8 cm
- podbudowa z KŁSM 0/31,5 mm gr 20cm
- wzmocnienie podłoża gruntocementem C1,5/2 gr 15cm
Zabruk z kostki kamiennej 15/17
- warstwa ścieralna z kostki kamiennej 15/17 cm spoinowana żywicą
- podsypka cementowo piaskowa 1:4 gr 6cm
- podbudowa zasadnicza z betonu cementowego C8/10 gr 20cm
- wzmocnienie podłoża gruntocementem C1,5/2 gr 15cm
Pobocza utwardzone
- Kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0-31,5 gr 15 cm
Elementy betonowe jak krawężniki należy ustawić na ławie z betonu cementowego C12/15 w ilości 0,07m3/mb . Korytka betonowe trójkątne ustawić na betonie C12/15 w ilości 0,1m3/mb ławy
5.3.7 Zestawienie długości i powierzchni poszczególnych elementów drogi:
- droga wewnętrzna bitumiczna - powierzchnia 1654,1m2
- zjazdy bitumiczne – powierzchnia 98,7 m2
- Pas zieleni - powierzchnia 490 m2
- Nawierzchnie z kostki granitowej – 11,5m2
5.3.8 Profil Podłużny
Profil podłużny drogi publicznej zgodnie z treścią rys. nr 3.0. pn.”Profil podłużny”
5.3.9 Stała organizacja ruchu
W związku z budową drogi koniecznym będzie wprowadzenie stałej organizacji ruchu na terenie objętym inwestycją. Projektowane elementy oznakowania pionowego oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu zlokalizowane zostaną zgodnie z treścią odrębnego projektu stałej organizacji ruchu (zatwierdzenie SOR nr. RG.7221.4.2022 z dnia14.02.2022 wydane przez Wójta Gminy Śliwice.
5.3.10 Uwagi końcowe
Po wykonaniu wszystkich projektowanych robót budowlanych, należy zlecić geodecie uprawnionemu wykonanie inwentaryzacji powykonawczej. Po stronie wykonawcy jest stabilizacja punktów granicznych poprzez ustawienie słupków granicznych żółto – czarnych z napisem pas drogowy.
5.3.11 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej zatwierdzonej decyzją pozwolenia na budowę nr ŚL.7.2022 z dnia 27 kwietnia 2022r. oraz w dokumentacji projektowej stanowiącej Załącznik Nr 7.3 do SWZ, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych stanowiącej Załącznik Nr 9.3 do SWZ i przedmiarze robót stanowiącym Załączniki nr 8.3.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród ofert nie odrzuconych na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SWZ.
2. Przy wyborze ofert Zamawiający kierować się będzie następującym kryterium: A - Cena (waga 60%), B - Okres gwarancji
jakości (waga 40%).
3. W trakcie oceny ofert kolejno rozpatrywanym i ocenianym ofertom przyznawane są punkty za powyższe kryteria. Zastosowanie będzie miał następujący wzór: P (punkty) = A+B.
4. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana ta, która uzyskała największą ilość punktów.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji jakości

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest „Budowa dróg w miejscowości Śliwice, Brzozowe Błota i Lińsk”.
2. Zakres zamówienia został podzielony na części:
1) Część I - budowa drogi wewnętrznej w miejscowości Śliwice łącząca ulicę Dworcową z ulicą Starogardzką wraz z instalacją oświetlenia drogowego
2) Część II - budowa dróg w miejscowości Brzozowe Błota Etap I
3) Część III – budowa drogi wewnętrznej w miejscowości Lińsk na działce o nr. ewidencyjnym 517, 462/3
4) Część IV - budowa drogi wewnętrznej w miejscowości Lińsk na działce o nr. ewidencyjnym 244/2 oraz budowa drogi publicznej w miejscowości Lińsk od km 0+655 do km 0+792,33.
3. Zamówienie jest dofinansowane ze środków pochodzących z Programu Rządowego Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych
4. Zamawiający może unieważnić niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
5. Opis części przedmiotu zamówienia:
5.3 Część IV - budowa drogi wewnętrznej w miejscowości Lińsk na działce o nr. ewidencyjnym 244/2 oraz budowa drogi publicznej w miejscowości Lińsk od km 0+655 do km 0+792,33
5.4.1 Przedmiotem zamówienia jest „Budowa drogi wewnętrznej w miejscowości Lińsk na działce o nr. ewidencyjnym 244/2 oraz budowa drogi publicznej w miejscowości Lińsk od km 0+655 do km 0+792,33.
5.4.2 Dla części IV zamówienia Zamawiający dysponuje dwiema dokumentacjami projektowymi.

budowa drogi wewnętrznej w miejscowości Lińsk na działce o nr. ewidencyjnym 244/2

5.4.3 Przedmiotem zamówienia jest budową drogi wewnętrznej w miejscowości Lińsk na działce o nr. ew. 244/2, 673/3, 236/1, 237/1, 237/12.
5.4.4 Teren przewidziany pod inwestycję położony jest w południowo wschodniej części w miejscowości Lińsk. Początek opracowania obejmuje przebudowę skrzyżowania z droga powiatowa 1016C relacji Lińsk – Okoniny Nadjeziorne
Teren zamierzenia inwestycyjnego uzbrojony jest w podziemną infrastrukturę podziemną, którą stanowią sieci wodociągowa, sieć energetyczna z przyłączami.
5.4.5 W ramach przedmiotowego zamierzenia projektuje się do rozbiórki jedynie krawędzi istniejącej drogi powiatowej w celu prawidłowego pod względem technologicznym połączenia istniejącej nawierzchni z projektowaną.
5.4.6 W zakresie zadania projektuje się jezdnię bitumiczna szerokości od 4-5,0 m z mijankami oraz przebudowę skrzyżowania z droga powiatową 1016C relacji Lińsk – Okoniny Nadjeziorne. W zakresie budowy projektuje się skrzyżowanie wyniesione z kostki betonowej w km 0+106 z uwagi na planowane w przyszłości osiedle przylegające do niniejszej drogi wewnętrznej.
5.4.7 W ramach niniejszego zadania przewiduje się:
- budowę drogi wewnętrznej o nawierzchni bitumicznej
- budowę zjazdów indywidualnych
- przebudowę skrzyżowania z droga powiatową 1016C
- wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego
- wykonanie robót wykończeniowych
5.4.8 Podstawowe parametry techniczne
a) długość drogi wewnętrznej 655 m
b) prędkość projektowa Vp: 30 km/h,
c) droga wewnętrzna
d) kategoria ruchu: - KR-2,
e) szerokość jezdni: - 4,0 - 5,0 m
5.4.9 Projektowana konstrukcja nawierzchni
Jezdnia główna droga wewnętrzna
- warstwa ścieralna z mieszanki mineralno asfaltowej SMA 16 Jena gr 4 cm
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W 50/70 gr 4cm
- podbudowa z KŁSM 0/31,5 mm gr 20cm
Skrzyżowanie wyniesione
- warstwa ścieralna z kostki betonowej 8 cm koloru czerwonego
- podsypka cementowo piaskowa 1:4 gr 4 cm
- podbudowa zasadnicza z betonu cementowego C8/10 gr 20cm
Zabruk z kostki kamiennej 15/17
- warstwa ścieralna z kostki kamiennej 15/17 cm spoinowana żywicą
- podsypka cementowo piaskowa 1:4 gr 6cm
- podbudowa zasadnicza z betonu cementowego C8/10 gr 20cm
Pobocza utwardzone
- kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0-31,5 gr 10 cm
Elementy betonowe jak krawężniki należy ustawić na ławie z betonu cementowego C12/15 w ilości 0,07m3/mb
5.4.10 Zestawienie długości i powierzchni poszczególnych elementów drogi:
- droga wewnętrzna bitumiczna - powierzchnia 2848,8m2
- zjazdy bitumiczne – powierzchnia 124,8 m2
- Pas zieleni - powierzchnia 1310 m2
- Skrzyżowanie wyniesione z kostki betonowej – 206m2
- Nawierzchnie z kostki granitowej – 10,5m2
5.4.11 Profil Podłużny
Profil podłużny drogi publicznej zgodnie z treścią rys. nr 3.0. pn. „Profil podłużny”.
5.4.12 W związku z budową drogi, koniecznym będzie wprowadzenie stałej organizacji ruchu na terenie objętym inwestycją. Projektowane elementy oznakowania pionowego oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu zlokalizowane zostaną zgodnie z treścią odrębnego projektu stałej organizacji ruchu (zatwierdzenie SOR nr. RG.7221.3.2022 z dnia 14.02.2022 wydane przez Wójta Gminy Śliwice).
5.4.13 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej zatwierdzonej decyzją pozwolenia na budowę nr ŚL.8.2022 z dnia 7 kwietnia 2022r. oraz w dokumentacji projektowej stanowiącej Załącznik Nr 7.4.1 do SWZ, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych stanowiącej Załącznik Nr 9.4.1 do SWZ i przedmiarze robót stanowiącym Załączniki nr 8.4.1.
Budowa drogi publicznej w miejscowości Lińsk od km 0+650 do km 0+792,33

5.5.1 Przedmiotem niniejszego opracowania jest projekt budowlany związany z budową drogi publicznej w miejscowości Lińsk od km 0+655 do km 0+792,33.
Początek opracowania stanowi km 0+655 przebiegu drogi wewnętrznej, której początek rozpoczyna się na skrzyżowaniu z drogą powiatowa relacji Lińsk – Okoniny Nadjeziorne.
Teren zamierzenia inwestycyjnego uzbrojony jest w podziemną infrastrukturę podziemną, którą stanowią sieci wodociągowa, sieć energetyczna.
5.5.2 W zakresie zadania projektuje się jezdnię bitumiczna szerokości od 4 m z poszerzeniami na łukach poziomych, budowę zjazdów indywidualnych na przylegające z inwestycją działki.
Przedmiotowy odcinek drogi posiada połączenie z droga powiatową relacji Lińsk – Okoniny Nadjeziorne poprzez drogę wewnętrzną ( dz. 244/2).
5.5.3 W ramach niniejszego zadania przewiduje się:
- budowę drogi o nawierzchni bitumicznej
- budowę zjazdów indywidualnych
- wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego (oznakowanie pionowe)
- wykonanie robót wykończeniowych
- wycinkę drzewostanu.
5.5.4 Podstawowe parametry techniczne
a) długość ulicy 137,33 m
b) prędkość projektowa Vp: 30 km/h,
c) droga wewnętrzna – po prawomocnej decyzji Zrid stanie się drogą publiczną
d) kategoria ruchu: - KR-2,
e) szerokość jezdni: - 4,0 m
5.5.5 Projektowana konstrukcja nawierzchni
Jezdnia główna droga wewnętrzna
- warstwa ścieralna z mieszanki mineralno asfaltowej SMA 16 Jena gr. 4 cm
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W 50/70 gr 4cm
- podbudowa z KŁSM 0/31,5 mm gr 20cm
Zjazdy bitumiczne
- warstwa ścieralna z mieszanki mineralno asfaltowej SMA 16 Jena gr 4 cm
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W 50/70 gr 4cm
- podbudowa z KŁSM 0/31,5 mm gr 20cm
Pobocza utwardzone
- Kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0-31,5 gr 10 cm
5.5.6 Zestawienie długości i powierzchni poszczególnych elementów drogi:
- Nawierzchnia bitumiczna - powierzchnia 580 m2
- zjazdy bitumiczne – powierzchnia 22,9 m2
- Pas zieleni - powierzchnia 276m2
- Pobocza utwardzone – 204 m2
5.5.7 Profil Podłużny
Profil podłużny drogi publicznej zgodnie z treścią rys. nr 3.0. pn. „Niweleta jezdni” Odwodnienie projektuje się powierzchniowo na przylegający teren jak na dotychczasowych zasadach


5.5.8 Stała organizacja ruchu
W związku z budową drogi, koniecznym będzie wprowadzenie stałej organizacji ruchu na terenie objętym inwestycją. Projektowane elementy oznakowania pionowego oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu zlokalizowane zostaną zgodnie z treścią odrębnego projektu stałej organizacji ruchu (zatwierdzenie SOR nr. DR.7121.1.27.2022 z dnia 01.06.2022r. wydana przez Starostę Tucholskiego).
5.5.9 Uwagi końcowe
Po wykonaniu wszystkich projektowanych robót budowlanych, należy zlecić geodecie uprawnionemu wykonanie inwentaryzacji powykonawczej. Po stronie wykonawcy jest stabilizacja punktów granicznych poprzez ustawienie słupków granicznych żółto – czarnych z napisem pas drogowy.
5.5.10 Wycinka drzewostanu
Projektowana budowa drogi koliduje z istniejącym drzewostanem. Lokalizację istniejących drzew wskazano na projekcie zagospodarowania terenu rys. nr 2, natomiast ilość drzewostanu do usunięcia ilustruje poniższa tabela. W zakresie wycinki drzew należy dokonać także karczowania pni wraz z zagęszczeniem dołów po karpach do wskaźnika zagęszczenia 1.0. Wywóz karpin oraz prace porządkowe (obrobienie na czysto po gałęziach, karpinach) należy Wykonawcy robót wyłonionym z przetargu. Drzewo uzyskane z wycinki należy do Zamawiającego i należy je przetransportować do m. Śliwice do Zakładu Usług Komunalnych w odcinkach max 2 m.
5.5.11 Wyłączenia
Zakres zamówienia nie obejmuje budowy kanału technologicznego.
5.5.12 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej zatwierdzonej decyzją nr 1.2022 z dnia 22 listopada 2022r. o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej oraz w dokumentacji projektowej stanowiącej Załącznik Nr 7.4.2 do SWZ, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych stanowiącej Załącznik Nr 9.4.2 do SWZ i przedmiarze robót stanowiącym Załączniki nr 8.4.2.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród ofert nie odrzuconych na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SWZ.
2. Przy wyborze ofert Zamawiający kierować się będzie następującym kryterium: A - Cena (waga 60%), B - Okres gwarancji
jakości (waga 40%).
3. W trakcie oceny ofert kolejno rozpatrywanym i ocenianym ofertom przyznawane są punkty za powyższe kryteria. Zastosowanie będzie miał następujący wzór: P (punkty) = A+B.
4. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana ta, która uzyskała największą ilość punktów.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji jakości

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej.
2. Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek, o którym mowa w pkt. 1, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że:
Część I - budowa drogi wewnętrznej w miejscowości Śliwice łącząca ulicę Dworcową z ulicą Starogardzką wraz z instalacją oświetlenia drogowego
1) posiada doświadczenie polegające na wykonaniu co najmniej dwóch robót budowlanych obejmujących budowę, rozbudowę lub przebudowę drogi twardej o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto każda, wykonanej nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem jej rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których robota ta została wykonana z załączeniem dowodu określającego, czy ta robota budowlana została wykonana, oraz załączeniem dowodów określających, czy ta robota budowlana została wykonana należycie.
Część II - budowa dróg w miejscowości Brzozowe Błota Etap I
1) posiada doświadczenie polegające na wykonaniu co najmniej dwóch robót budowlanych obejmujących budowę, rozbudowę lub przebudowę drogi twardej o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto każda, wykonanej nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem jej rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których robota ta została wykonana z załączeniem dowodu określającego, czy ta robota budowlana została wykonana, oraz załączeniem dowodów określających, czy ta robota budowlana została wykonana należycie.
Część III – budowa drogi wewnętrznej w miejscowości Lińsk na działce o nr. ewidencyjnym 517, 462/3
1) posiada doświadczenie polegające na wykonaniu co najmniej dwóch robót budowlanych obejmujących budowę, rozbudowę lub przebudowę drogi twardej o wartości nie mniejszej niż 400 000,00 zł brutto każda, wykonanej nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem jej rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których robota ta została wykonana z załączeniem dowodu określającego, czy ta robota budowlana została wykonana, oraz załączeniem dowodów określających, czy ta robota budowlana została wykonana należycie.
Część IV - budowa drogi wewnętrznej w miejscowości Lińsk na działce o nr. ewidencyjnym 244/2 oraz budowa drogi publicznej w miejscowości Lińsk od km 0+655 do km 0+792,33.
1) posiada doświadczenie polegające na wykonaniu co najmniej dwóch robót budowlanych obejmujących budowę, rozbudowę lub przebudowę drogi twardej o wartości nie mniejszej niż 800 000,00 zł brutto każda, wykonanej nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem jej rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których robota ta została wykonana z załączeniem dowodu określającego, czy ta robota budowlana została wykonana, oraz załączeniem dowodów określających, czy ta robota budowlana została wykonana należycie.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, wykonawca złoży zamiast podmiotowych środków dowodowych, oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego.
Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia także oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, w zakresie podstaw
wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego - podmiotu udostępniającego zasoby.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany będzie do złożenia następujących dokumentów:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SWZ, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

1.Zamawiający przewiduje składanie przedmiotowych środków dowodowych.
2. Przedmiotowe środki dowodowe sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach
wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących
zadania publiczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 670).
3.Przedmiotowymi środkami dowodowymi w niniejszym postępowaniu są dokumenty składane wraz z ofertą potwierdzające spełnienie wymagań równoważności, w szczególności: specyfikacja techniczna, katalog produktu, zaświadczenie, certyfikat itp.
4. Jeżeli wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą
niekompletne, zamawiający przewiduje możliwość wezwania wykonawcy do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym
przez zamawiającego terminie (art. 107 ust. 2 PZP).

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

1. Przedmiotowymi środkami dowodowymi w niniejszym postępowaniu są dokumenty składane wraz z ofertą potwierdzające spełnienie wymagań równoważności, w szczególności: specyfikacja techniczna, katalog produktu, zaświadczenie, certyfikat itp.
2 Jeżeli wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą
niekompletne, zamawiający przewiduje możliwość wezwania wykonawcy do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym
przez zamawiającego terminie (art. 107 ust 2 Pzp).

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu
warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez
Zamawiającego – zgodnie z Załącznikiem Nr 2A do SWZ;
− w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wielu wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców, oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz
spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w
postępowaniu;
− w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby Wykonawca przedstawia także
oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzającego brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby – zgodnie z Załącznikiem Nr 2B do SWZ;
2) dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której
umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z odpisu lub
informacji Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru,
3) pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu
albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy);
4) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, składane na podstawie art. 117 ust. 4
ustawy, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają
poszczególni wykonawcy - zgodnie z Załącznikiem Nr 3 do SWZ (jeżeli dotyczy),
5) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na
potrzeby realizacji danego zamówienia (zgodnie z Załącznikiem Nr 4 do SWZ) lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w przypadku polegania na zdolnościach innych podmiotów (jeżeli dotyczy),
6) dokument potwierdzający wpłacenie lub wniesienie wadium,
7) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub
innego właściwego rejestru w celu potwierdzenia, że osoba
działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia
ww. dokumentu, jeżeli zamawiający może go uzyskać za pomocą
bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tego dokumentu;
8) przedmiotowe środki dowodowe. Przedmiotowymi środkami dowodowymi w niniejszym postępowaniu są dokumenty składane wraz z ofertą potwierdzające spełnienie wymagań równoważności, w szczególności: specyfikacja techniczna, katalog produktu, zaświadczenie, certyfikat itp.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości odpowiednio dla:
1) Części I - 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).
2) Części II - 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).
3) Części III - 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100).
4) Części IV - 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu
2) gwarancjach bankowych
3) gwarancjach ubezpieczeniowych
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego: Bank Spółdzielczy Koronowo O/Śliwice 30 8144 0005 2006 0060 4514 0004. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu przyjmuje się datę i godzinę uznania na rachunku bankowym Zamawiającego, a nie datę wydania dyspozycji przelewu.
5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 3 pkt 2-4, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
6. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:
1) upływu terminu związania ofertą;
2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
3) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
7. Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium wykonawcy:
1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
2) którego oferta została odrzucona;
3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;
4) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
8. Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w ust. 7, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy.
9. Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
10. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium.
11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 3 pkt 2-4, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Stosowne pełnomocnictwo należy złożyć wraz z ofertą.
3. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia.
4. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez poszczególnych wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia kluczowych zadań dotyczących robót budowlanych.
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez wielu Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa
w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o niepodleganiu wykluczeniu z
postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego składa
każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw
wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków
udziału w postępowaniu.
6. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na
zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są
wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty
oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

1. Zamawiający przewiduje udzielenie zaliczki, która zostanie wypłacona zgodnie z warunkami wypłat dofinansowania z
Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji
Strategicznych, tj. Wykonawcy zostanie udzielona zaliczka w wysokości min. 5% wynagrodzenia należnego Wykonawcy w
terminie do 60 dni od dnia podpisania umowy na konto bankowe
wskazane przez Wykonawcę ……………………………………………… .oraz po spełnieniu wymagań określonych w § 5 ust 13 umowy.
2. Kwota zaliczki wyliczona na podstawie złożonej oferty wynosi …………… zł .
3. Po otrzymaniu zaliczki Wykonawca jest zobowiązany wystawić i przekazać Zamawiającemu fakturę zaliczkową.
4. Zamawiający żąda wniesienia zabezpieczenia zaliczki, jeżeli przewidywana wartość zaliczki, o której mowa w § 4 ust 6
projektu umowy przekracza 20% wysokości wynagrodzenia
wykonawcy. 14. Zabezpieczenie zaliczki wnosi się w formie określonej w art. 442 ust 3 PZP.
5. Zamawiający przewidywać możliwość zmiany formy zabezpieczenia zaliczki w trakcie realizacji tej umowy przy
zachowaniu ciągłości zabezpieczenia.
6. Zabezpieczenie zaliczki należy wnieść przed wypłatą zaliczki.
7. Zabezpieczenie zaliczki zostanie zwrócone po upływie 15 dni od dnia podpisania protokołu odbioru częściowego zadania, o którym mowa w § 11 ust 3 pkt 1 projektu umowy.

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1.zmiany wysokości obowiązującej stawki podatku VAT w sytuacji, gdy w trakcie realizacji przedmiotu umowy nastąpi zmiana stawki podatku VAT dla robót objętych przedmiotem umowy Zamaw. dopuszcza możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia, określonego w umowie–zmianie ulega wartość brutto, wartość netto pozostaje bez zmian.
2. zmiany regulacji prawnych się do praw i obowiązków stron umowy, wprowadzonych po jej zawarciu, wywołujących
potrzebę zmiany sposobu realizacji umowy, Zamaw. dopuszcza
możliwość zmiany sposobu realizacji umowy, wysokości wynagrodzenia określonego w umowie, lub terminu zakończenia
realizacji przedmiotu umowy.
3.przestojów lub opóźnień w realizacji przedmiotu umowy, wywołanych przyczynami niezależnymi od stron umowy, w
szczególności: warunków atmosferycznych uniemożliwiających
prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, zgodnie z technologią przewidzianą przez producentów, dokonywanie odbiorów.
4.zaistnienia okoliczności związanych z wystąpieniem i utrzymywaniem się stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu
epidemii, wpływających lub mogących wpłynąć na należyte
wykonanie umowy Zamaw.,dopuszcza zmianę terminu realizacji zamówienia, czasowe zawieszenie wykonywania umowy, zmianę sposobu wykonywania umowy, zmianę technologii robót, oraz zmianę wynagrodzenia wykonawcy lub ograniczenie zakresu robót.
5.konieczności zmiany technologii wykonywania przedmiotu umowy, zastosowania rozwiązań zamiennych, zastępczych lub
równoważnych.
6.gdy z przyczyn technicznych, które nie mogły być przewidziane przez Zamaw. pomimo dołożenia należytej staranności lub
które ujawniły się podczas wykonywania prac, lub gdy jest to korzystne dla interesu publicznego lub interesu Zamaw.
7.działania siły wyższej rozumianej jako wszystkie zdarzenia zewnętrzne niemożliwe do przewidzenia i niemożliwe do
zapobieżenia przez Stronę lub Strony umowy, a zaistniałe po zawarciu umowy. technologii wykonywania robót i
wynagrodzenia wykonawcy, określonego w umowie oraz jeżeli w wyniku opisanych powyżej przeszkód wystąpi opóźnienie,
Zamaw. dopuszcza zmianę terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy, poprzez przedłużenie o okres takiego opóźnienia.
9.przestojów lub opóźnień w wykonywaniu prac przez Wykonawcę będących następstwem błędów w wymaganiach Zamaw.,jeżeli w skutek opóźnień w wykonywaniu prac wystąpi wydłużenie czasu koniecznego dla wykonania przedmiotu umowy, Zamaw. dopuszcza zmianę terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy, poprzez wydłużenie o okres takiego opóźnienia lub o
okres konieczny dla wykonania przedmiotu umowy po
wprowadzonych zmianach oraz możliwość zmiany wynagrodzenia wykonawcy określonego w umowie.
10.Dopuszczalna jest zmiana umowy w zakresie przedmiotu umowy, terminu realizacji zamówienia i wysokości
wynagrodzenia, jeżeli zmiana umowy dotyczyć będzie materiałów, urządzeń, rozwiązań lub technologii wskazanych w opisie przedmiotu umowy, w tym w dokumentacji projektowej i polegać będzie na zastąpieniu ich materiałami, urządzeniami,
rozwiązaniami lub technologiami równoważnymi w przypadku zaistnienia okoliczności uniemożliwiających, znacznie
utrudniających lub świadczących o niecelowości i nieracjonalności pozyskania materiałów, urządzeń, rozwiązań lub technologii wskazanych w opisie przedmiotu umowy w tym w dokumentacji projektowej, w szczególności takich jak zaprzestanie produkcji, zaprzestanie importu, wykrycie wad istotnych.
11.Przez zmianę wynagrodzenia, o którym mowa w ust.2 oraz ust. 4–10 należy rozumieć zmniejszenie nie więcej niż o 15%
wynagrodzenia umownego brutto określonego w §4 ust.2.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-01-09 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy umieścić na platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/sliwice

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-01-09 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-02-07

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.