eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Siemiatycze › "Kompleksowa dostawa energii elektrycznej, obejmująca sprzedaż i dystrybucję energii elektrycznej dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach"



Ogłoszenie z dnia 2023-11-24


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
„Kompleksowa dostawa energii elektrycznej, obejmująca sprzedaż i dystrybucję energii elektrycznej dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach

1.3.) Oddział zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050653482

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Szpitalna 8

1.5.2.) Miejscowość: Siemiatycze

1.5.3.) Kod pocztowy: 17-300

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@spzozsiemiatycze.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://spzozsiemiatycze.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f93f2708-81f5-11ee-9aa3-96d3b4440790

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Kompleksowa dostawa energii elektrycznej, obejmująca sprzedaż i dystrybucję energii elektrycznej dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f93f2708-81f5-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00512422

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00008531/09/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.10 „Kompleksowa dostawa energii elektrycznej, obejmująca sprzedaż i dystrybucję energii elektrycznej dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach”

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00489408

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: SP ZOZ ZP/17/23

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa energii elektrycznej, obejmująca sprzedaż i usługę dystrybucji energii elektrycznej przez Wykonawcę (Sprzedawcę) na rzecz Zamawiającego (Odbiorcy) do wszystkich punktów poboru (dalej także PPE) określonych w załączniku nr 1, stanowiącym załącznik do SWZ.
2. Przedmiot zamówienia realizowany będzie na warunkach określonych w ustawie z dnia 10.04.1997r. - Prawo energetyczne (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1385 ze zm.) wraz z przepisami wykonawczymi – zwanej dalej Prawem energetycznym.
3. Szacowane zużycie energii w okresie obowiązywania umowy dla SP ZOZ w Siemiatyczach w okresie 12 m-cy wynosi –729,6 MWh = 729 600 kWh.
4. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji, o którym mowa w art. 441 ust. 1 ustawy Pzp, obejmującym możliwość zwiększenia dostaw energii elektrycznej na warunkach umowy o kolejne 20% zamówienia podstawowego w sytuacji kiedy po rozstrzygnięciu postępowania przetargowego utworzone zostaną nowe punkty poboru energii lub w przypadku zwiększenia zapotrzebowania na dostawę energii elektrycznej do PPE wymienionych w Załączniku nr 1 do SWZ - Szacunkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną i opis punktów poboru energii elektrycznej.
5. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji umowy. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu poza wynagrodzeniem za zużycie energii elektrycznej według wskazań układów pomiarowo – rozliczeniowych. Warunkiem uruchomienia prawa opcji jest złożenie przez Zamawiającego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie.
6. Roczne szacowane zapotrzebowanie w roku kalendarzowym 2024 r. na energię elektryczną ustalono na poziomie 729,6 MWh (z prawem opcji ok. 875,52 MWh).
7. Wykaz punktów poboru energii wraz z informacjami na temat obowiązujących umów i zużycia energii w podziale na grupy taryfowe znajduje się w załączniku nr 1 do SWZ.
8. Wykonawca składając ofertę musi wykazać się prawem do dystrybucji energii elektrycznej przy udziale operatora systemu dystrybucyjnego działającym na terenie Zamawiającego.
9. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca (Sprzedawca) zobowiązany jest zapewnić Zamawiającemu dostęp do informacji o danych pomiarowo-rozliczeniowych pobranej energii elektrycznej i bilansowania handlowego w zakresie sprzedaży energii elektrycznej, a także o składnikach składowych opłat dystrybucyjnych i kalkulacji ceny za dystrybucję energii elektrycznej, a co za tym zobowiązany jest wykonywać raporty w tym przedmiocie na wniosek Zamawiającego.
10. Sprzedaż energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji odbywa się na podstawie umowy kompleksowej zawartej z PGE Obrót S.A. zawartej na czas określony – 01.01.2023 r. - 31.12.2023 r.). Zamawiający jeśli będzie to konieczne udzieli Wykonawcy niezbędnych pełnomocnictw do wypowiedzenia dotychczasowych umów sprzedaży i dystrybucji energii elektrycznej.
11. Prognozowane zużycie energii elektrycznej ma charakter orientacyjny służący do określenia wartości zamówienia i do porównania ofert i nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu energii w podanej ilości energii. Liczba punktów poboru energii elektrycznej w trakcie realizacji umowy sprzedaży energii elektrycznej może ulec zmianie, zmniejszeniu lub
zwiększeniu. Ostateczne rozliczenie zobowiązań Zamawiającego będzie się odbywało według zużycia wykazywanego przez układy pomiarowo – rozliczeniowe.
12. Sprzedaż energii elektrycznej dla nowego PPE (w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SWZ oraz wycenione w Formularzu Ofertowym Wykonawcy), będzie dokonywana na podstawie zmiany przedmiotowego załącznika bez konieczności renegocjowania warunków Umowy.
13. Rozliczenie za usługę dystrybucji energii elektrycznej odbywać się będzie na podstawie bieżących wskazań układów pomiarowo-rozliczeniowych wg stawek opłat wynikających ze złożonej oferty oraz Taryfy Operatora Systemu Dystrybucyjnego, Taryfy Sprzedawcy.
14. Jeśli na 2024 r. zostaną na mocy obowiązujących przepisów prawa wprowadzone ceny maksymalne za sprzedaż lub dystrybucję energii elektrycznej, Zamawiającego z Wykonawcą wiążą ceny maksymalne, chyba że ceny obowiązujące w wyniku zastosowania niniejszego postępowania są niższe niż ceny maksymalne.
15. Z wybranym Wykonawcą będzie zawarta umowa – wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
16. Zamawiający udzieli wyłonionemu w postępowaniu Wykonawcy pełnomocnictwa do:
a) powiadomienia właściwego Operatora Systemu Dystrybucyjnego o zawarciu umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz o planowanym terminie rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej,
b) reprezentowania Zamawiającego przed Operatorem Sieci Dystrybucyjnej w sprawach związanych ze świadczenie usług dystrybucji, w tym dla nowego przyłączenia (brak dotychczasowej umowy),
c) reprezentowania Zamawiającego w kontaktach z dotychczasowym Sprzedawcą energii elektrycznej lub Operatorem Systemu Dystrybucji w sprawach związanych z procesem zmiany Sprzedawcy, dotyczy punktów zamieszczonych w Załączniku nr 1 do SWZ.
17. Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień Publicznych (CPV):
09300000 - 2 – energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa,
09310000 - 5 – elektryczność,
65300000 - 6 – przesyła energii elektrycznej i podobne usługi.
18. Energia elektryczna musi spełniać parametry techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (Dz. U. z 2022 r. poz. 1385 ze zm.) oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy.
19. Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie umowy sprzedaży energii elektrycznej drogą korespondencyjną.
20. Zamawiający nie posiada statusu wytwórcy, o którym mowa w art. 2 ust. 39 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1436 ze zm.), co oznacza, że jest podmiotem nie wytwarzającym energię elektryczną lub ciepło z odnawialnych źródeł energii lub nie wytwarza biogaz, biogaz rolniczy, biometan, wodór w instalacjach odnawialnego źródła energii, w stosunku do punktów poboru energii wymienionych przez Zamawiającego w dokumentacji przetargowej.
21. Zamawiający nie posiada statusu prosumenta energii odnawialnej, o którym mowa w art. 2 pkt 27a) ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1436 ze zm.), co oznacza, że nie jest odbiorcą końcowym wytwarzającym energię elektryczną wyłącznie z odnawialnych źródeł energii na własne potrzeby w mikro instalacji, w stosunku do punktów poboru energii wymienionych przez Zamawiającego w dokumentacji przetargowej.

4.5.3.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

09310000-5 - Elektryczność

65300000-6 - Przesył energii elektrycznej i podobne usługi

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Brak ofert

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.