eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Niwiska › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu gminy Niwiska oraz z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w 2024 roku



Ogłoszenie z dnia 2023-11-24


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu gminy Niwiska oraz z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w 2024 roku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Niwiska

1.2.) Oddział zamawiającego: Gmina Niwiska

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690581672

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: Niwiska 430

1.4.2.) Miejscowość: Niwiska

1.4.3.) Kod pocztowy: 36-147

1.4.4.) Województwo: podkarpackie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski

1.4.7.) Numer telefonu: 17 2279 002

1.4.8.) Numer faksu: 17 2279 341

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: urzadgminy@gmina.niwiska.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina.niwiska.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00512414

2.2.) Data ogłoszenia: 2023-11-24

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00491555

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu

Przed zmianą:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełnią warunki, o których mowa w art. 112 ustawy Pzp, dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Określenie warunków:
Zamawiający wymaga aby wykonawcy prowadzący działalność gospodarczą lub zawodową byli wpisani do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym mają siedzibę lub miejsce zamieszkania.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez złożenie oświadczenia przez wykonawcę – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SWZ oraz wykaże, że:
a) jest wpisany do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Niwiska w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Niwiska, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz. U. z 2023 poz. 1469 ze zm.),
b) posiada aktualny wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (rejestr BDO),
c) posiada umowę z RIPOK lub instalacją zastępczą na przyjęcie zmieszanych odpadów komunalnych,
d) posiada zezwolenie na zbieranie/przetwarzanie odpadów, o którym mowa w art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2023 poz. 1587 ze zm.)
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Określenie warunków:
Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez złożenie oświadczenia przez wykonawcę – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SWZ oraz wykaże, że: jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 200 000, 00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100),
4) zdolności technicznej lub zawodowej
Określenie warunków:
Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez złożenie oświadczenia przez wykonawcę – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SWZ oraz jeśli wykonawca wykaże, że:
a) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert wykonał, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – wykonał w tym okresie, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonuje minimum:
 jedną usługę odbioru odpadów komunalnych zmieszanych i zbieranych w sposób selektywny na rzecz właścicieli nieruchomości, w sposób ciągły, przez okres minimum 12 miesięcy, o masie minimum 400 Mg
oraz
 jedną usługę w zakresie odbioru odpadów komunalnych zmieszanych i zbieranych w sposób selektywny na rzecz właścicieli nieruchomości, w sposób ciągły, przez okres minimum 12 miesięcy, o masie minimum 200 Mg
z podaniem dla każdej wykazanej usługi jej wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Spełnienie w/w warunku Zamawiający oceniał będzie na podstawie wykazu sporządzonego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ i załączonych dokumentów (dowodów), że wymienione w nim usługi zostały wykonane należycie,
przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy,
b) dysponuje bazą magazynowo – transportową:
 usytuowaną w gminie Niwiska, lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy,
 usytuowaną na terenie, do którego posiada tytuł prawny,
 wyposażaną w miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów, zabezpie¬czone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu,
 wyposażaną w miejsce i urządzenia do magazynowania selektywnie zebra¬nych odpadów z grupy odpadów komunalnych, zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych przed ich transportem do miejsc przetwarzania,
 wyposażoną w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych,
 wyposażoną w pomieszczenia socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób,
 na terenie, której znajduje się punkt konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów - o ile czynności te nie będą wyko¬nywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazy¬nowo - transportowej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dn. 11.01.2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania od¬padów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 poz. 122).

c) dysponuje co najmniej:
 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych
 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych,
 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.
Pojazdy te muszą być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi teleadresowymi podmiotu odbierającego odpady komunale od właścicieli nieruchomości. Pojazdy muszą posiadać konstrukcję zabezpieczającą przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizującą oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. Pojazdy muszą być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiające trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiających weryfikację tych danych. Pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. Dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych.
d) wykonawca będzie dysponował dostateczną ilością pojemników do gromadzenia odpadów z PSZOK objętych przedmiotem zamówienia. Pojemniki muszą odpowiadać wymogom, o jakich mowa w SWZ.
Ocena na podstawie wykazu sporządzonego wg załącznik nr 5 do SWZ oraz dołączonych dokumentów.

Po zmianie:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełnią warunki, o których mowa w art. 112 ustawy Pzp, dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Określenie warunków:
Zamawiający wymaga aby wykonawcy prowadzący działalność gospodarczą lub zawodową byli wpisani do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym mają siedzibę lub miejsce zamieszkania.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez złożenie oświadczenia przez wykonawcę – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SWZ oraz wykaże, że:
a) jest wpisany do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Niwiska w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Niwiska, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz. U. z 2023 poz. 1469 ze zm.),
b) posiada aktualny wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (rejestr BDO),
c) posiada umowę z RIPOK lub instalacją zastępczą na przyjęcie zmieszanych odpadów komunalnych,
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Określenie warunków:
Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez złożenie oświadczenia przez wykonawcę – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SWZ oraz wykaże, że: jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 200 000, 00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100),
4) zdolności technicznej lub zawodowej
Określenie warunków:
Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez złożenie oświadczenia przez wykonawcę – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SWZ oraz jeśli wykonawca wykaże, że:
a) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert wykonał, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – wykonał w tym okresie, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonuje minimum:
 jedną usługę odbioru odpadów komunalnych zmieszanych i zbieranych w sposób selektywny na rzecz właścicieli nieruchomości, w sposób ciągły, przez okres minimum 12 miesięcy, o masie minimum 400 Mg
oraz
 jedną usługę w zakresie odbioru odpadów komunalnych zmieszanych i zbieranych w sposób selektywny na rzecz właścicieli nieruchomości, w sposób ciągły, przez okres minimum 12 miesięcy, o masie minimum 200 Mg
z podaniem dla każdej wykazanej usługi jej wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Spełnienie w/w warunku Zamawiający oceniał będzie na podstawie wykazu sporządzonego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ i załączonych dokumentów (dowodów), że wymienione w nim usługi zostały wykonane należycie,
przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy,
b) dysponuje bazą magazynowo – transportową:
 usytuowaną w gminie Niwiska, lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy,
 usytuowaną na terenie, do którego posiada tytuł prawny,
 wyposażaną w miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów, zabezpie¬czone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu,
 wyposażaną w miejsce i urządzenia do magazynowania selektywnie zebra¬nych odpadów z grupy odpadów komunalnych, zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych przed ich transportem do miejsc przetwarzania,
 wyposażoną w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych,
 wyposażoną w pomieszczenia socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób,
 na terenie, której znajduje się punkt konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów - o ile czynności te nie będą wyko¬nywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazy¬nowo - transportowej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dn. 11.01.2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania od¬padów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 poz. 122).

c) dysponuje co najmniej:
 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych
 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych,
 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.
Pojazdy te muszą być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi teleadresowymi podmiotu odbierającego odpady komunale od właścicieli nieruchomości. Pojazdy muszą posiadać konstrukcję zabezpieczającą przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizującą oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. Pojazdy muszą być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiające trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiających weryfikację tych danych. Pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. Dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych.
d) wykonawca będzie dysponował dostateczną ilością pojemników do gromadzenia odpadów z PSZOK objętych przedmiotem zamówienia. Pojemniki muszą odpowiadać wymogom, o jakich mowa w SWZ.
Ocena na podstawie wykazu sporządzonego wg załącznik nr 5 do SWZ oraz dołączonych dokumentów.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.7. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu

Przed zmianą:
Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w Gminie Niwiska zgodnie z art. 9c ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz. U. z 2023 r., poz. 1469 z późn. zm.)
b) aktualny wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (rejestr BDO) - Zamawiający wymaga podania numeru rejestrowego BDO,
c) umowa z RIPOK lub instalacją zastępczą na przyjęcie zmieszanych odpadów komunalnych,
d) zezwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadów wydany przez organ właściwy ze względu na miejsce zbierania/przetwarzania odpadów zgodnie z art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2023r. poz. 1587 ze zm.),
e) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 200.000,00zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100),
f) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, potwierdzający spełnienie warunku określonego w punkcie 10 ppkt 4 lit. a) przedmiotowej SWZ, opracowany według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ z podaniem ich wartości, przedmiotu, ilości odebranych odpadów w Mg, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane,
g) dowody dotyczące usług wymienionych w wykazie określające czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie,
h) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (kserokopie dowodów rejestracyjnych pojazdów) potwierdzający spełnienie warunku określonego w punkcie 10 ppkt 4 lit. b), c) i d) – wzór Załącznik Nr 5 do SWZ. W odniesieniu do pojazdów posiadających dźwignik zamontowany na pojeździe (samochody bramowe do przewozu kontenerów lub samochody z żurawiem przenośnym) należy załączyć decyzje UDT zezwalające na użytkowanie urządzenia transportu bliskiego.

Po zmianie:
Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w Gminie Niwiska zgodnie z art. 9c ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz. U. z 2023 r., poz. 1469 z późn. zm.)
b) aktualny wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (rejestr BDO) - Zamawiający wymaga podania numeru rejestrowego BDO,
c) umowa z RIPOK lub instalacją zastępczą na przyjęcie zmieszanych odpadów komunalnych,
e) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 200.000,00zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100),
f) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, potwierdzający spełnienie warunku określonego w punkcie 10 ppkt 4 lit. a) przedmiotowej SWZ, opracowany według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ z podaniem ich wartości, przedmiotu, ilości odebranych odpadów w Mg, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane,
g) dowody dotyczące usług wymienionych w wykazie określające czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie,
h) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (kserokopie dowodów rejestracyjnych pojazdów) potwierdzający spełnienie warunku określonego w punkcie 10 ppkt 4 lit. b), c) i d) – wzór Załącznik Nr 5 do SWZ. W odniesieniu do pojazdów posiadających dźwignik zamontowany na pojeździe (samochody bramowe do przewozu kontenerów lub samochody z żurawiem przenośnym) należy załączyć decyzje UDT zezwalające na użytkowanie urządzenia transportu bliskiego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.