eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tomaszów Mazowiecki › Rewitalizacja Pałacu dr Rode w Tomaszowie Mazowieckim.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-11-24


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Rewitalizacja Pałacu dr Rode w Tomaszowie Mazowieckim.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIASTO TOMASZÓW MAZOWIECKI

1.3.) Oddział zamawiającego: URZĄD MIASTA TOMASZÓW MAZOWIECKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648310

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: POW 10/16

1.5.2.) Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-200

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.7.) Numer telefonu: 447242311

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam.pub@tomaszow-maz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.tomaszow.miasta.pl/public/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f6141e04-6f0f-11ee-9aa3-96d3b4440790

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Rewitalizacja Pałacu dr Rode w Tomaszowie Mazowieckim.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f6141e04-6f0f-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00511479

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00039220/16/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.14 Rewitalizacja Pałacu Ślubów w Tomaszowie Mazowieckim

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00466614

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WRI.271.1.47.2023.ZP

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 1920822,25 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest rewitalizacja Pałacu dr Rode w Tomaszowie Mazowieckim.

2. Przedmiot zamówienia obejmuje roboty budowlane związane z:
1) renowacją elewacji budynku głównego,
2) renowacją wnętrza Pałacu Ślubów,
3) renowacją ogrodzenia,
4) wykonaniem instalacji c.o.,
5) wykonaniem instalacji klimatycznej,
6) wykonaniem instalacji eklektycznej,
7) dociepleniem budynku administracyjnego,
8) zagospodarowaniem terenu,
9) rozbiórką budynku gospodarczego.

3. Wymagania stawiane wykonawcom:
1) Wykonawca jest zobowiązany do szczególnej ochrony obiektu Pałacu Ślubów przed zniszczeniem lub uszkodzeniem w związku z czym winien dostosować metody prowadzenia prac aby zapobiec ryzykom z tym związanym.
2) Technologia, tempo, harmonogram i sposób wykonywania prac musi uwzględniać ich realizację w obiekcie objętym ochroną konserwatorską.
3) Wykonawca zobowiązany jest umożliwić dostęp pracownikom zamawiającego do miejsca wykonywania prac i dokonywania bieżących kontroli.
4) Wykonawca opowiada za zachowanie warunków bezpieczeństwa i szkody jakie powstaną w związku z realizacją prac oraz zdarzenia, awarie i wypadki.
5) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania czystości i porządku w miejscu realizacji robót i na bieżąco usuwać zanieczyszczenia, odpady, zbędne materiały.
6) Zamówienie będzie realizowane w czynnym obiekcie w związku z tym wykonawca zobowiązany jest zachować szczególna ostrożność, zabezpieczyć miejsce wykonywania robót, minimalizować utrudnienia w szczególności związane z hałasem i pyłem.
7) Wykonawca przed podpisaniem umowy przekaże zamawiającemu kosztorysy ofertowe opracowane zgodnie z kosztorysami nakładczymi i przedmiarami robót.
4. Szczegółowo przedmiot zamówienia i jego parametry, technologię i sposób realizacji opisuje dokumentacja projektowo-techniczna (część III SWZ). Przedmiary i kosztorysy nakładcze stanowią jedynie dokumenty pomocnicze. Nie opisują wielkości i ilości poszczególnych elementów, rodzajów robót i nie stanowią podstawy wyceny zamówienia. Ze względu na wynagrodzenie ryczałtowe wykonawca zobowiązany jest wykonać cały zakres prac objętych dokumentacją projektową, techniczną i STWiORB.

5. Hierarchia ważności dokumentów: Umowa z wykonawcą robót, SWZ, projekt budowlany, projekty techniczne, kosztorys nakładczy (przedmiar).
6. Wykonawca zobowiązany jest do informowania zamawiającego o wszelkich trudnościach związanych z realizacją inwestycji, co stanowi realizację obowiązku informacyjnego wykonawcy określonego w art. 651 k.c.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający zawiadamia o dokonaniu czynności unieważnienia postępowania, jeszcze przed przyznaniem punktacji, stosownie do art. 255 pkt 3 pzp, który stanowi, że: „zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty”.

Kwota, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia wynosi:
2 300 000,00 zł brutto.

Celem przywołanego przepisu jest ochrona zamawiającego przed roszczeniem o zawarcie umowy w przypadku braku środków finansowych. Po sesji otwarcia ofert, zamawiający powziął wiedzę, że w niniejszym postępowaniu najtańsza oferta (2 748 000,00 zł brutto – oferta nr 5) jest o ponad czterysta tysięcy złotych wyższa niż kwota jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację zadania i na dzień niniejszej informacji nie ma możliwości zwiększenia tej kwoty.

Zgodnie z art. 222 ust. 4 pzp zamawiający, najpóźniej przed otwarciem ofert, udostępnia na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Zgodnie z przytoczonym przepisem przez złożenie oświadczenia w sprawie deklarowanej kwoty zamawiający zobowiązuje się przyjąć ofertę najkorzystniejszą, jeśli zaoferowana cena lub koszt nie przekroczy tej kwoty.
Ustawodawca jednakże dopuścił możliwość zwiększenia budżetu przeznaczonego na realizację zamówienia. Należy jednak zwrócić uwagę, że co do zasady jest to suwerenna decyzja zamawiającego i wyłącznie od niego zależy, czy dokona zwiększenia środków finansowych na dany cel. Istotnie bowiem w art. 255 pkt 3 pzp jest mowa jest, iż zamawiający "może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty", co należy interpretować jako uprawnienie zamawiającego. Zgodnie z ugruntowanym już poglądem doktryny zamawiający nie ma obowiązku poszukiwania dodatkowych środków finansowych na sfinansowanie zamówienia ponad kwotę, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Tak też orzekła Krajowa Izba Odwoławcza w wyroku z 2.06.2021 r., (sygn. akt KIO 1250/21): "(…) decyzja zamawiającego o zwiększeniu kwoty środków przeznaczonych uprzednio na realizację zamówienia i ogłoszonej przed otwarciem ofert jest jego decyzją suwerenną i ewentualne zmiany, co do możliwości zwiększenia kwot przeznaczonych na sfinansowanie zamówienia są uprawnieniem Zamawiającego (nie jego obowiązkiem) i w zależności od statusu prawnego jednostki zamawiającej podlegają decyzji własnej Zamawiającego lub są uzależnione od innych podmiotów, w szczególności od dysponentów budżetowych określonego stopnia. Zatem zamawiający nie ma obowiązku poszukiwania dodatkowych środków finansowych na sfinansowanie zamówienia ponad kwotę, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.".
W tym miejscu zamawiający zaznacza, że zamawiający nie jest także obowiązany do dokonywania przesunięć środków finansowych w budżecie wyłącznie w celu doprowadzenia do wyboru najkorzystniejszej oferty. Zgodnie z wyrokiem KIO (sygn. akt KIO 728/13): "Nawet gdyby zamawiający mógł przeznaczyć dodatkowe środki na sfinansowanie zamówienia, to decyzja o zwiększeniu kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia jest suwerenną decyzją zamawiającego i brak jest podstaw do nakazania zamawiającemu podjęcia takiej decyzji. Brak jest także podstaw do zobowiązania zamawiającego, aby w celu zwiększenia środków przeznaczonych na sfinansowanie zamówienia dokonał przesunięć z innych pozycji swojego budżetu.".
Zamawiający zaznacza, że przesłanka unieważnienia postępowania, określona w art. 255 pkt 3 może stwarzać wątpliwości związane z badaniem i oceną ofert oraz weryfikacją wykonawcy pod kątem braku podstaw do wykluczenia i spełniania warunków udziału w postępowaniu.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2748000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 4059000,00 PLN

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Zamawiający celem przypomnienia informuje, iż niniejsze otwarcie ofert nastąpiło niezwłocznie po usunięciu awarii, zgodnie z art. 222 ust. 2 pzp, który stanowi, że: „Jeżeli otwarcie ofert następuje przy użyciu systemu teleinformatycznego, w przypadku awarii tego systemu, która powoduje brak możliwości otwarcia ofert w terminie określonym przez zamawiającego, otwarcie ofert następuje niezwłocznie po usunięciu awarii”. Zgodnie z komunikatem dotyczącym przywrócenia prawidłowego działania Platformy e-Zamówienia opublikowanym w dniu 20.11.2023 r. na stronie Urzędu Zamówień Publicznych oraz komunikatem dotyczącym Platformy e-Zamówienia zamieszczonym w dniu 21.11.2023 r, na Platformie e-Zamówienia występowały problemy techniczne z działaniem niektórych funkcjonalności na Platformie. W związku z koniecznością wykonania prac niezbędnych do przywrócenia prawidłowości działania Platformy e-Zamówienia nastąpiła przerwa techniczna w dniu 20.11.2023 r. do dnia 22.11.2023 do godz. 02:00.

https://www.gov.pl/web/uzp/komunikat-dotyczacy-przywrocenia-prawidlowego-dzialania-platformy-e-zamowienia

Ponadto zamawiający informuje, iż po odszyfrowaniu na platformie e-Zamówienia pliku oferty nr 2 (ARCH-BUD Anna Hajdera) oraz pliku oferty nr 3 (ADVER Tomasz Dębski), okazało się, że pliki te nie zawierają treści. Zamawiający nie może się zapoznać się z treścią ofert, bo faktycznie ich nie ma. Zamawiający nie odrzuca takiej oferty, ponieważ fizycznie jej nie ma. Powyższe potwierdzić może np. opinia prawna UZP, opublikowana w Informatorze Urzędu Zamówień Publicznych nr 3/2019 pt.: "Sposób postępowania z ofertą elektroniczną, z którą zamawiający nie jest w stanie się zapoznać". Opinia ta została co prawda wydana w zakresie poprzednio obowiązującej ustawy pzp, jednakże biorąc pod uwagę, że dotyczy oferty elektronicznej uznać trzeba, że jej aktualność ma miejsce również na gruncie obecnie obowiązującej ustawy pzp. Zgodnie z opinią UZP: „W świetle art. 61 § 2 Kodeksu cywilnego do złożenia innej osobie oświadczenia woli w postaci elektronicznej dochodzi bowiem dopiero wtedy, gdy wprowadzono je do środka komunikacji elektronicznej w taki sposób, żeby osoba ta mogła zapoznać się z jego treścią. Należy przy tym podkreślić, że nie jest dopuszczalne, po upływie terminu składania ofert, uzupełnienie pliku zawierającego ofertę”. Należy więc uznać, że oferta nr 2 (ARCH-BUD Anna Hajdera) i oferta nr 3 (ADVER Tomasz Dębski) nie zostały złożone i nie będą brały udziału w badaniu i ocenie ofert przez zamawiającego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.