Ogłoszenie z dnia 2022-12-21
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00452472/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-11-22
- 2022/BZP 00457155/01 - Modyfikacja z dnia 2022-11-24
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 2 430 000 zł
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA NOWA SARZYNA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690581749
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Mikołaja Kopernika 1
1.5.2.) Miejscowość: Nowa Sarzyna
1.5.3.) Kod pocztowy: 37-310
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL824 - Tarnobrzeski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@nowasarzyna.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.nowasarzyna.eu
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://miniportal.uzp.gov.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 2 430 000 zł2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f31fa5aa-6a62-11ed-abdb-a69c1593877c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00510359
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00057690/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Zaciągnięcie kredytu długoterminowego
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00452472/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.26.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 2 430 000 zł (słownie: dwa miliony czterysta trzydzieści tysięcy złotych).
UWAGA!
Przy obliczaniu ceny kredytu stosuje się zasadę podaną w załączniku nr 1.1 do SWZ.
Oprocentowanie kredytu ustala się w oparciu o stawkę WIBOR 1M, liczoną dla danego miesiąca jako średnia arytmetyczna ogółu notowań z miesiąca poprzedniego, powiększoną o marżę banku, której wartość będzie niezmienna w całym okresie kredytowania.
Waluta kredytu – złoty polski /PLN/.
Zabezpieczenie kredytu:
- weksel własny in blanco (z deklaracją wekslową),
Standardy jakościowe cech przedmiotu zamówienia:
Kredyt to umowa, na podstawie której Bank udostępnia Zamawiającemu określoną kwotę pieniędzy na określony czas i cel, w zamian za wynagrodzenie w postaci odsetek i ewentualnie prowizji. Cechy kredytu to: zwrotność, celowość i odpłatność. Parametry, tj. okres, w którym nastąpi zwrot pieniędzy i cel na jaki Zamawiający je zaciąga, zgodnie z obowiązującymi przepisami muszą być uprzednio ściśle określone przez organ stanowiący. Odnosi się to także do formy zabezpieczenia spłaty kredytu. W konsekwencji kwestia, która może być regulowana ogranicza się do odpłatności za użyczenie pieniądza (prowizja i odsetki), czyli ceny. Sam przedmiot udostępnienia – pieniądz nie może być przedmiotem standaryzacji jakościowej na poziomie procedury przetargowej, jak też nie dotyczą go koszty „cyklu życia” w rozumieniu ustawy Pzp.
2. Zamawiający odstąpił od określenia w opisie przedmiotu zamówienia wymagań dotyczących zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności, w zakresie realizacji zamówienia w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 poz. 1320 z późn. zm.), gdyż przedmiotem zamówienia są usługi finansowe polegające na przekazaniu środków pieniężnych i nie występują tutaj czynności, których wykonanie polegałoby na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy – Kodeks pracy.
3. Termin realizacji zamówienia:
Zaciągnięcie kredytu – planowany termin zawarcia umowy 21.12.2022 r.
Postawienie kredytu do dyspozycji Zamawiającego – przelew środków na rachunek bankowy Zamawiającego, planowany termin 22.12.2022 r.
Z zastrzeżeniem zapisów pkt. 24.2.
4. Spłata kredytu:
a) Spłata rat kapitałowych:
2029 r. – kwota spłaty: 960 000,00 zł,
2030 r. – kwota spłaty: 1 470 000,00 zł;
forma spłaty:
rok 2029: 12 miesięcznych rat kapitałowych w kwotach po 80 000,00 zł,
rok 2030: 12 miesięcznych rat kapitałowych w kwotach po 122 500,00 zł.
Termin zapadalności poszczególnych rat: ostatni dzień miesiąca.
Zamawiający zastrzega sobie prawo ewentualnego dokonania wcześniejszej lub późniejszej spłaty części rat kapitałowych w sytuacji, gdy wskaźniki zadłużeniowe uniemożliwią pełną spłatę zaplanowanej kwoty kapitału w umownym okresie, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów.
Zamawiający dopuszcza możliwość zmian w harmonogramie spłat kredytu skutkujących wprowadzeniem aneksu do umowy kredytowej.
b) Spłata odsetek:
Naliczanie odsetek: począwszy od dnia uruchomienia kredytu, miesięczne (naliczane za każdy pełny miesiąc a w miesiącu zaciągnięcia kredytu i końcowej spłaty kredytu za faktyczną liczbę dni odsetkowych)
Termin zapadalności spłaty odsetek: do 10 dnia po zakończeniu miesiąca za który są naliczane.
c) Spłata prowizji:
Prowizja od kredytu winna być przedstawiona w kwocie, która obejmuje wszelkie koszty do poniesienia przez Zamawiającego w związku z realizacją zamówienia, poza odsetkami. Prowizja jest kosztem ponoszonym jednorazowo. O naliczeniu (bądź odstąpieniu od naliczenia) prowizji decyduje Wykonawca.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 709684,06 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 786336,01 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 709684,06 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Leżajsku
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 000506998
7.3.3) Ulica: ul. Mickiewicza 38
7.3.4) Miejscowość: Leżajsk
7.3.5) Kod pocztowy: 37-300
7.3.6.) Województwo: podkarpackie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-20
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 709684,06 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2022-12-22SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
2. Termin spłaty kredytu:
a) kwota spłaty: 2029 rok - 960 000,00 zł. 2030 rok - 1 470 000,00 zł;
b) forma spłaty: 2029 rok - 12 miesięcznych po: 80 000 zł, 2030 rok - 12 miesięcznych po: 122 500 zł.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu złotowego w wysokości 1 500 000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu - finansowanie zadań inwestycyjnych
- Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Miedziana Góra i jej jednostek organizacyjnych w okresie 01 lipca 2024 r. do 30 czerwca 2028 r.
- Zaciągnięcie długoterminowego kredytu bankowego na potrzeby Gminy Koluszki
- Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3 350 000,00 zł
- Udzielenie Gminie Prusice kredytu krótkoterminowego w wysokości 2 000 000,00 zł
- Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na finansowanie zadań inwestycyjnych
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.