eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdynia › "Usługi sprzątania i utrzymania czystości w budynkach i terenie zewnętrznym w Nadleśnictwie Gdańsk w podziale na części".



Ogłoszenie z dnia 2022-12-21


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
„Usługi sprzątania i utrzymania czystości w budynkach i terenie zewnętrznym w Nadleśnictwie Gdańsk w podziale na części”.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Nadleśnictwo Gdańsk z siedzibą w Gdyni

1.2.) Oddział zamawiającego: Nadleśnictwo Gdańsk

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 190036803

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Morska 200

1.4.2.) Miejscowość: Gdynia

1.4.3.) Kod pocztowy: 81-006

1.4.4.) Województwo: pomorskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: gdansk@gdansk.lasy.gov.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://nadlesnictwo.gdansk.lasy.gov.pl/

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Gospodarka leśna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00508673

2.2.) Data ogłoszenia: 2022-12-21

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2022/BZP 00491108

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 1)

Przed zmianą:
1. Część I - Usługi sprzątania i utrzymania czystości w budynku siedziby Nadleśnictwa Gdańsk przy ul. Morskiej 200 w Gdyni.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w załącznikach nr 10 dla części I, oraz projektowych postanowieniach umowy załącznik nr 9 do SWZ.
3. Określenie przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień CPV:
90910000-9 - usługi sprzątania
90919200-4 - usługi sprzątania biur

4. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych tylko w zakresie części opisanych w niniejszej SWZ .
Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub na więcej części zamówienia opisane w niniejszej SWZ.

5.Zamawiający na podstawie art. 95 ustawy Prawo zamówień publicznych wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, 1043, 1495). Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:
1) koordynatora usługi sprzątania dla danego obiektu osoby;
2) osób wykonujących prace porządkowe.

6. Szczegółowy sposób weryfikacji wymogu zatrudnienia uregulowany jest we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ.

7. Wykonawca w terminie 7 dni od daty podpisania umowy o zamówienie publiczne przedłoży Zamawiającemu oświadczenia Wykonawcy i/lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności ujęte w pkt. 5.10. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że wymienione czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy i/lub Podwykonawcy.

8. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę i/lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących
wskazane w pkt 5.10 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny;
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów;
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
5.10. Szczegółowy sposób dotyczący podwykonawstwa uregulowany jest we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ.

9. Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań związanych z zatrudnianiem osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 Pzp.

10. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 Pzp.
11. Wykonawca zobowiązuje się do posiadania aktualnej i opłaconej polisy ubezpieczeniowej odpowiedzialności cywilnej w zakresie objętym przedmiotem umowy w całym okresie obowiązywania umowy zasadach wskazanych w załącznik nr 9 do SWZ – wzór umowy.
12. Zamawiający zapewnia wyposażenie w środki czystości do realizacji przedmiotu zamówienia oraz pomieszczenia do ich przechowywania.
13. Wykonawca zobowiązany jest posiadać własny sprzętem, który jest sprawny i odpowiedni do wykonania zamówienia min.:
 wózki do mycia podłóg dwuwiaderkowe;
 mopy do posadzek;
 mopy do parkietów;
 odkurzaczy, w tym odkurzacz z funkcja prania wykładzin dywanów;
 szczotki do zmiatania podłóg wraz z szufelką.
14. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów BHP i ppoż zgodnie z obowiązującym prawem.
15. Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć osoby skierowane do realizacji zamówienia w odzież roboczą.
16. Wykonawca zobowiązany jest do segregacji śmieci zgodnie z pojemnikami do segregacji w które Zmawiający jest wyposażony na obiekcie objętym przedmiotem zamówienia.
17. Wykonawca zobowiązany jest aby osoby skierowane do realizacji zamówienia po zakończeniu prac porządkowych w budynku zobligowane są zamknięcia wszystkich okien i drzwi oraz przekazanie wszystkich kluczy osobie wyznaczonej przez Zamawiającego.
18. Zamawiający wymaga aby osoby skierowane do realizacji zamówienia wpisały się na listę przyjść i wyjść, wpisując godzinę przyjścia i godzinę wyjścia.
19. W związku z art. 305 pkt 1 Pzp Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, polegających na powtórzeniu podobnych usług w zakresie do 50 % wartości zamówienia podstawowego, które są przedmiotem niniejszego postępowania i są zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Treść SWZ opisuje rodzaj usług jakie Zamawiający przewiduje do realizacji w ramach powtórzenia podobnych usług. Podstawą do negocjacji, w szczególności ceny za powtórzone podobne usługi, będzie cena ofertowa Wykonawcy złożona w niniejszym postępowaniu. Warunki powtórzonego zamówienia będą takie same jak zapisane w niniejszej SWZ.
20. Zamówienia, o których mowa w pkt 5.21. będą polegały na powtórzeniu usług zgodnych z usługami stanowiącymi przedmiot niniejszego zamówienia oraz usług podobnych do nich w aspekcie technologicznym ich wykonawstwa. Zakresem rzeczowym usług stanowiących przedmiot zamówień, o których mowa w pkt 15.22. objęte będą prace z zakresu usługi sprzątania i utrzymania czystości w budynkach i na terenie zewnętrznym obejmujące czynności wskazane w załączniku nr 11 i 12 do SWZ.
22. Zakres usług stanowiących przedmiot zamówień, o których mowa w pkt
.nie przekroczy wartości 50 % wartości niniejszego zamówienia.
23. Zamówienia, o których mowa w pkt 15.21. będą udzielane po przeprowadzeniu odrębnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki.
24. Miejscem realizacji zamówień, o których mowa w pkt 15.21. będzie obszar administracyjny Nadleśnictwa Gdańsk.
25. Zamawiający nie przewiduje możliwości prowadzenia rozliczeń w walutach obcych.
26. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich (PLN).

27. Zamawiający nie wymaga odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzenia przez niego dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia.

28.Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

29. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniemart. 261 Pzp.

30.Zamawiający nie wymaga złożenia oferty w postaci katalogu elektronicznego.

31. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

32. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej, w związku z tym Zamawiającynie określa maksymalnej liczby Wykonawców.

Po zmianie:
1. Część I - Usługi sprzątania i utrzymania czystości w budynku siedziby Nadleśnictwa Gdańsk przy ul. Morskiej 200 w Gdyni.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w załącznikach nr 10 dla części I, oraz projektowych postanowieniach umowy załącznik nr 9 do SWZ.
3. Określenie przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień CPV:
90910000-9 - usługi sprzątania
90919200-4 - usługi sprzątania biur

4. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych tylko w zakresie części opisanych w niniejszej SWZ .
Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub na więcej części zamówienia opisane w niniejszej SWZ.

5.Zamawiający na podstawie art. 95 ustawy Prawo zamówień publicznych wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, 1043, 1495). Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:
1) koordynatora usługi sprzątania dla danego obiektu osoby;
2) osób wykonujących prace porządkowe.

6. Szczegółowy sposób weryfikacji wymogu zatrudnienia uregulowany jest we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ.

7. Wykonawca w terminie 7 dni od daty podpisania umowy o zamówienie publiczne przedłoży Zamawiającemu oświadczenia Wykonawcy i/lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności ujęte w pkt. 5.10. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że wymienione czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy i/lub Podwykonawcy.

8. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę i/lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących
wskazane w pkt 5.10 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny;
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów;
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
5.10. Szczegółowy sposób dotyczący podwykonawstwa uregulowany jest we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ.

9. Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań związanych z zatrudnianiem osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 Pzp.

10. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 Pzp.
11. Wykonawca zobowiązuje się do posiadania aktualnej i opłaconej polisy ubezpieczeniowej odpowiedzialności cywilnej w zakresie objętym przedmiotem umowy w całym okresie obowiązywania umowy zasadach wskazanych w załącznik nr 9 do SWZ – wzór umowy.
12. Zamawiający zapewnia wyposażenie w środki czystości do realizacji przedmiotu zamówienia oraz pomieszczenia do ich przechowywania.
13. Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania własny sprzętem, który jest sprawny i odpowiedni do wykonania zamówienia min.:
 wózki do mycia podłóg dwuwiaderkowe;
 mopy do posadzek;
 mopy do parkietów;
 odkurzaczy, w tym odkurzacz z funkcja prania wykładzin dywanów;
 szczotki do zmiatania podłóg wraz z szufelką.
14. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów BHP i ppoż zgodnie z obowiązującym prawem.
15. Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć osoby skierowane do realizacji zamówienia w odzież roboczą.
16. Wykonawca zobowiązany jest do segregacji śmieci zgodnie z pojemnikami do segregacji w które Zmawiający jest wyposażony na obiekcie objętym przedmiotem zamówienia.
17. Wykonawca zobowiązany jest aby osoby skierowane do realizacji zamówienia po zakończeniu prac porządkowych w budynku zobligowane będą do zamknięcia wszystkich okien i drzwi oraz przekazanie wszystkich kluczy osobie wyznaczonej przez Zamawiającego.

19. W związku z art. 305 pkt 1 Pzp Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, polegających na powtórzeniu podobnych usług w zakresie do 50 % wartości zamówienia podstawowego, które są przedmiotem niniejszego postępowania i są zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Treść SWZ opisuje rodzaj usług jakie Zamawiający przewiduje do realizacji w ramach powtórzenia podobnych usług. Podstawą do negocjacji, w szczególności ceny za powtórzone podobne usługi, będzie cena ofertowa Wykonawcy złożona w niniejszym postępowaniu. Warunki powtórzonego zamówienia będą takie same jak zapisane w niniejszej SWZ.
20. Zamówienia, o których mowa w pkt 5.21. będą polegały na powtórzeniu usług zgodnych z usługami stanowiącymi przedmiot niniejszego zamówienia oraz usług podobnych do nich w aspekcie technologicznym ich wykonawstwa. Zakresem rzeczowym usług stanowiących przedmiot zamówień, o których mowa w pkt 15.22. objęte będą prace z zakresu usługi sprzątania i utrzymania czystości w budynkach i na terenie zewnętrznym obejmujące czynności wskazane w załączniku nr 11 i 12 do SWZ.
22. Zakres usług stanowiących przedmiot zamówień, o których mowa w pkt
.nie przekroczy wartości 50 % wartości niniejszego zamówienia.
23. Zamówienia, o których mowa w pkt 15.21. będą udzielane po przeprowadzeniu odrębnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki.
24. Miejscem realizacji zamówień, o których mowa w pkt 15.21. będzie obszar administracyjny Nadleśnictwa Gdańsk.
25. Zamawiający nie przewiduje możliwości prowadzenia rozliczeń w walutach obcych.
26. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich (PLN).

27. Zamawiający nie wymaga odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzenia przez niego dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia.

28.Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

29. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem art. 261 Pzp.

30.Zamawiający nie wymaga złożenia oferty w postaci katalogu elektronicznego.

31. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

32. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej, w związku z tym Zamawiający nie określa maksymalnej liczby Wykonawców.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 2)

Przed zmianą:
1. Część II – Usługa sprzątania i utrzymania czystości w budynku i przyległych obiektów oraz terenu zewnętrznego w Leśnym Ogrodzie Botanicznym „LOB” przy ul. Marszewska 5 w Gdyni.

2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w załącznikach nr 11 dla części II, oraz projektowych postanowieniach umowy załącznik nr 9 do SWZ.

Określenie przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień CPV:
90910000-9 - usługi sprzątania
90919200-4 - usługi sprzątania biur

Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych tylko w zakresie części opisanych w niniejszej SWZ .
Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub na więcej części zamówienia opisane w niniejszej SWZ.

Zamawiający na podstawie art. 95 ustawy Prawo zamówień publicznych wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, 1043, 1495). Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:
1) koordynatora usługi sprzątania dla danego obiektu osoby;
2) osób wykonujących prace porządkowe.

Szczegółowy sposób weryfikacji wymogu zatrudnienia uregulowany jest we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ.

Wykonawca w terminie 7 dni od daty podpisania umowy o zamówienie publiczne przedłoży Zamawiającemu oświadczenia Wykonawcy i/lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności ujęte w pkt. 5.10. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że wymienione czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy i/lub Podwykonawcy.

W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę i/lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących
wskazane w pkt 5.10 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny;
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów;
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
5.10. Szczegółowy sposób dotyczący podwykonawstwa uregulowany jest we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ.

5.11. Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań związanych z zatrudnianiem osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 Pzp.

Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 Pzp.
Wykonawca zobowiązuje się do posiadania aktualnej i opłaconej polisy ubezpieczeniowej odpowiedzialności cywilnej w zakresie objętym przedmiotem umowy w całym okresie obowiązywania umowy zasadach wskazanych w załącznik nr 9 do SWZ – wzór umowy.
Zamawiający zapewnia wyposażenie w środki czystości do realizacji przedmiotu zamówienia oraz pomieszczenia do ich przechowywania.


Wykonawca zobowiązany jest posiadać własny sprzętem, który jest sprawny i odpowiedni do wykonania zamówienia min.:
 wózki do mycia podłóg dwuwiaderkowe;
 mopy do posadzek;
 mopy do parkietów;
 odkurzaczy, w tym odkurzacz z funkcja prania wykładzin dywanów;
 szczotki do zmiatania podłóg wraz z szufelką.
Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów BHP i ppoż zgodnie z obowiązującym prawem.
Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć osoby skierowane do realizacji zamówienia w odzież roboczą.
Wykonawca zobowiązany jest do segregacji śmieci zgodnie z pojemnikami do segregacji w które Zmawiający jest wyposażony na obiekcie objętym przedmiotem zamówienia.
Wykonawca zobowiązany jest aby osoby skierowane do realizacji zamówienia po zakończeniu prac porządkowych w budynku zobligowane są zamknięcia wszystkich okien i drzwi oraz przekazanie wszystkich kluczy osobie wyznaczonej przez Zamawiającego.
Zamawiający wymaga aby osoby skierowane do realizacji zamówienia wpisały się na listę przyjść i wyjść, wpisując godzinę przyjścia i godzinę wyjścia.
W związku z art. 305 pkt 1 Pzp Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, polegających na powtórzeniu podobnych usług w zakresie do 50 % wartości zamówienia podstawowego, które są przedmiotem niniejszego postępowania i są zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Treść SWZ opisuje rodzaj usług jakie Zamawiający przewiduje do realizacji w ramach powtórzenia podobnych usług. Podstawą do negocjacji, w szczególności ceny za powtórzone podobne usługi, będzie cena ofertowa Wykonawcy złożona w niniejszym postępowaniu. Warunki powtórzonego zamówienia będą takie same jak zapisane w niniejszej SWZ.

Zamówienia, o których mowa w pkt 5.21. będą polegały na powtórzeniu usług zgodnych z usługami stanowiącymi przedmiot niniejszego zamówienia oraz usług podobnych do nich w aspekcie technologicznym ich wykonawstwa. Zakresem rzeczowym usług stanowiących przedmiot zamówień, o których mowa w pkt 15.22. objęte będą prace z zakresu usługi sprzątania i utrzymania czystości w budynkach i na terenie zewnętrznym obejmujące czynności wskazane w załączniku nr 11 i 12 do SWZ.
Zakres usług stanowiących przedmiot zamówień, o których mowa w pkt 15.21. nie przekroczy wartości 50 % wartości niniejszego zamówienia.

Zamówienia, o których mowa w pkt 15.21. będą udzielane po przeprowadzeniu odrębnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki.
Miejscem realizacji zamówień, o których mowa w pkt 15.21. będzie obszar administracyjny Nadleśnictwa Gdańsk.

Zamawiający nie przewiduje możliwości prowadzenia rozliczeń w walutach obcych.

Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich (PLN).

Zamawiający nie wymaga odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzenia przez niego dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem
art. 261 Pzp.

Zamawiający nie wymaga złożenia oferty w postaci katalogu elektronicznego.

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej, w związku z tym Zamawiający nie określa maksymalnej liczby Wykonawców.

Po zmianie:
1. Część II – Usługa sprzątania i utrzymania czystości w budynku i przyległych obiektów oraz terenu zewnętrznego w Leśnym Ogrodzie Botanicznym „LOB” przy ul. Marszewska 5 w Gdyni.

2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w załącznikach nr 11 dla części II, oraz projektowych postanowieniach umowy załącznik nr 9 do SWZ.

Określenie przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień CPV:
90910000-9 - usługi sprzątania
90919200-4 - usługi sprzątania biur

Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych tylko w zakresie części opisanych w niniejszej SWZ .
Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub na więcej części zamówienia opisane w niniejszej SWZ.

Zamawiający na podstawie art. 95 ustawy Prawo zamówień publicznych wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, 1043, 1495). Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:
1) koordynatora usługi sprzątania dla danego obiektu osoby;
2) osób wykonujących prace porządkowe.

Szczegółowy sposób weryfikacji wymogu zatrudnienia uregulowany jest we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ.

Wykonawca w terminie 7 dni od daty podpisania umowy o zamówienie publiczne przedłoży Zamawiającemu oświadczenia Wykonawcy i/lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności ujęte w pkt. 5.10. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że wymienione czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy i/lub Podwykonawcy.

W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę i/lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących
wskazane w pkt 5.10 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny;
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów;
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
5.10. Szczegółowy sposób dotyczący podwykonawstwa uregulowany jest we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ.

5.11. Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań związanych z zatrudnianiem osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 Pzp.

Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 Pzp.
Wykonawca zobowiązuje się do posiadania aktualnej i opłaconej polisy ubezpieczeniowej odpowiedzialności cywilnej w zakresie objętym przedmiotem umowy w całym okresie obowiązywania umowy zasadach wskazanych w załącznik nr 9 do SWZ – wzór umowy.
Zamawiający zapewnia wyposażenie w środki czystości do realizacji przedmiotu zamówienia oraz pomieszczenia do ich przechowywania.


Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania własny sprzętem, który jest sprawny i odpowiedni do wykonania zamówienia min.:
 wózki do mycia podłóg dwuwiaderkowe;
 mopy do posadzek;
 mopy do parkietów;
 odkurzaczy, w tym odkurzacz z funkcja prania wykładzin dywanów;
 szczotki do zmiatania podłóg wraz z szufelką.
Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów BHP i ppoż zgodnie z obowiązującym prawem.
Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć osoby skierowane do realizacji zamówienia w odzież roboczą.
Wykonawca zobowiązany jest do segregacji śmieci zgodnie z pojemnikami do segregacji w które Zmawiający jest wyposażony na obiekcie objętym przedmiotem zamówienia.
Wykonawca zobowiązany jest aby osoby skierowane do realizacji zamówienia po zakończeniu prac porządkowych w budynku zobligowane były do zamknięcia wszystkich okien i drzwi oraz przekazanie wszystkich kluczy osobie wyznaczonej przez Zamawiającego.

W związku z art. 305 pkt 1 Pzp Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, polegających na powtórzeniu podobnych usług w zakresie do 50 % wartości zamówienia podstawowego, które są przedmiotem niniejszego postępowania i są zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Treść SWZ opisuje rodzaj usług jakie Zamawiający przewiduje do realizacji w ramach powtórzenia podobnych usług. Podstawą do negocjacji, w szczególności ceny za powtórzone podobne usługi, będzie cena ofertowa Wykonawcy złożona w niniejszym postępowaniu. Warunki powtórzonego zamówienia będą takie same jak zapisane w niniejszej SWZ.

Zamówienia, o których mowa w pkt 5.21. będą polegały na powtórzeniu usług zgodnych z usługami stanowiącymi przedmiot niniejszego zamówienia oraz usług podobnych do nich w aspekcie technologicznym ich wykonawstwa. Zakresem rzeczowym usług stanowiących przedmiot zamówień, o których mowa w pkt 15.22. objęte będą prace z zakresu usługi sprzątania i utrzymania czystości w budynkach i na terenie zewnętrznym obejmujące czynności wskazane w załączniku nr 11 i 12 do SWZ.
Zakres usług stanowiących przedmiot zamówień, o których mowa w pkt 15.21. nie przekroczy wartości 50 % wartości niniejszego zamówienia.

Zamówienia, o których mowa w pkt 15.21. będą udzielane po przeprowadzeniu odrębnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki.
Miejscem realizacji zamówień, o których mowa w pkt 15.21. będzie obszar administracyjny Nadleśnictwa Gdańsk.

Zamawiający nie przewiduje możliwości prowadzenia rozliczeń w walutach obcych.

Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich (PLN).

Zamawiający nie wymaga odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzenia przez niego dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem
art. 261 Pzp.

Zamawiający nie wymaga złożenia oferty w postaci katalogu elektronicznego.

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej, w związku z tym Zamawiający nie określa maksymalnej liczby Wykonawców.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.10. Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej (Okres realizacji zamówienia/umowy ramowej dla części nr 1, Część zamówienia nr 1)

Przed zmianą:
Data od-do

Po zmianie:
Data do

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.10. Data początkowa okresu obowiązywania (Okres realizacji zamówienia/umowy ramowej dla części nr 1, Część zamówienia nr 1)

Przed zmianą:
2023-01-02

Po zmianie:

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.10. Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej (Okres realizacji zamówienia/umowy ramowej dla części nr 2, Część zamówienia nr 2)

Przed zmianą:
Data od-do

Po zmianie:
Data do

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.10. Data początkowa okresu obowiązywania (Okres realizacji zamówienia/umowy ramowej dla części nr 2, Część zamówienia nr 2)

Przed zmianą:
2023-01-02

Po zmianie:

SEKCJA IV INFORMACJE DODATKOWE

Okres realizacji zamówienia: od dnia podpisania umowy do 31.12.2023 roku dla obu części.
Powyższe nie uchybia możliwości wykonywania uprawnień wynikających z umowy po terminie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, jak również możliwości przedłużenia okresu realizacji zamówienia w drodze zmiany umowy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.