Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00462569/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-11-28
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Modernizacja ogrodzeń parkowych- Remont ogrodzenia w Parku Górnik przy ul. Oświęcimskiej w Siemianowicach Śląskich -zaprojektuj i wybuduj.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Siemianowice Śląskie-Urząd Miasta Siemianowice Śląskie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255453
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Jana Pawła II 10
1.5.2.) Miejscowość: Siemianowice Śląskie
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-100
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pz_ogrodzenie_park@um.siemianowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.siemianowice.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://umsiemianowice.logintrade.net/zapytania_email,109139,ee8327f8d3b89b995b2686f0c985900c.html1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja ogrodzeń parkowych- Remont ogrodzenia w Parku Górnik przy ul. Oświęcimskiej w Siemianowicach Śląskich -zaprojektuj i wybuduj.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2a85dc5b-6ef2-11ed-abdb-a69c1593877c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00505668
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00007218/67/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.59 Modernizacja ogrodzeń parkowych - Remont ogrodzenia w Parku Górnik przy ul. Oświęcimskiej w Siemianowicach Śląskich -zaprojektuj i wybuduj
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00462569/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RK.271.0032.2022, ZP.rp.56.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej oraz roboty budowlane związane z przywróceniem ogrodzenia do odpowiedniego stanu technicznego według opracowanej dokumentacji.
2. Zadanie inwestycyjne swoim zakresem obejmuje:
a. ocenę stanu technicznego obiektu,
b. wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej w zakresie niezbędnym do dokonania zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych,
c. wykonanie, na podstawie ww. dokumentacji, robót budowlanych, celem zrealizowania przedmiotowego zadania inwestycyjnego,
d. pełnienie nadzoru autorskiego,
e. sporządzenie dokumentacji odbiorowej, w tym dokumentacji powykonawczej.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają:
a) Program Funkcjonalno- Użytkowy (Dodatek nr 3 do SWZ),
b) Projektowane postanowienia umowy (Dodatek nr 4 do SWZ),
zwane dalej łącznie jako Dokumentacja.
4. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w Projektowanych postanowieniach umowy (Dodatek nr 4 do SWZ).
5. Na przedmiot zamówienia wybrany Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji i rękojmi na okres zgodny z ofertą Wykonawcy, jednak nie krótszy niż 60 miesięcy, licząc od dnia następnego po dniu protokolarnego odbioru bez zastrzeżeń całości przedmiotu zamówienia.
6. Zamawiający opisał przedmiotu zamówienia bez wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę. Jeżeli wykonawca stwierdzi, że przedmiot zamówienia został opisany w sposób, o którym mowa w art. 99 ust. 5 ustawy, tj.: zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów, a nie podano kryteriów stosowanych w celu oceny równoważności, powinien zwrócić się do Zamawiającego o wskazanie, jakie kryteria będą stosowane w celu oceny równoważności zamówienia.
7. Jeżeli w dokumentacji stanowiącej Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia (opisanej w pkt. 3 powyżej znajdą się odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Użycie w dokumentacji danej normy, oceny technicznej, specyfikacji technicznych i systemu referencji technicznej ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego materiału/urządzenia/produktu.
8. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp, tj. mających status zakładu pracy chronionej, spółdzielnie socjalne oraz innych wykonawców, których głównym celem lub głównym celem działalności ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, jest społeczna i zawodowa integracja osób społecznie marginalizowanych.
9. Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, o których mowa art. 100 ust. 1 Pzp.
10. Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia nie określił wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 1 Pzp.
11. Zamawiający nie żąda od Wykonawcy etykiety oraz nie wskazuje mających zastosowanie wymagań określonej etykiety, o których mowa w art. 104 Pzp.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
45453100-8 - Roboty renowacyjne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający działając na podstawie art. 255 pkt 3) w zw. z art.266 Pzp, unieważnił postępowanie pn.: „Modernizacja ogrodzeń parkowych- Remont ogrodzenia w Parku Górnik przy ul. Oświęcimskiej w Siemianowicach Śląskich -zaprojektuj i wybuduj”, ponieważ oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.Uzasadnienie:
W dniu 14.12.2022 r. o godz. 09:30 odbyło się otwarcie ofert złożonych w postępowaniu pn.: „Modernizacja ogrodzeń parkowych- Remont ogrodzenia w Parku Górnik przy ul. Oświęcimskiej w Siemianowicach Śląskich -zaprojektuj i wybuduj”. Zamawiający przed otwarciem ofert (tj. w dniu 01.12.2022 r.) udostępnił na stronie internetowej prowadzonego
postępowania informację, że na sfinansowanie zamówienia zamierza przeznaczyć kwotę 100 000,00 zł brutto.
W w/w postępowaniu została złożona jedna (1) Oferta, która opiewa na kwotę 758 125,97 zł brutto.
Art. 255 pkt 3 Pzp stanowi, iż Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
Po analizie możliwości finansowych Zamawiający stwierdził, iż nie posiada możliwości zwiększenia środków na sfinansowanie realizacji zamówienia.
Zamawiający proponuje odstąpić od oceny i badania oferty złożonej w postępowaniu, ponieważ zgodnie z komentarzem Urzędu Zamówień Publicznych do art. 255 pkt. 3 Pzp (Vide H.Nowak, M. Winiarz (red.) Prawo Zamówień Publicznych. Komentarz. Warszawa 2021), w przypadku gdy oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, postępowanie unieważnia się bez przeprowadzania wyboru najkorzystniejszej oferty. W takiej sytuacji ceny lub koszty określone we wszystkich złożonych ofertach nie mieszczą się w limicie ustalonym przez zamawiającego. Hołdując racjonalności, przesłanka ta zakłada unieważnienie postępowania bez konieczności badania i oceny ofert w celu wyboru oferty najkorzystniejszej, w sytuacji gdy od początku wiadomo, że cena żadnej oferty nie zmieści się w ustalonym limicie, a zamawiający tego limitu nie zmieni. Sformułowanie przepisu („zamawiający unieważnia”) prowadzi do wniosku, że ustawowy przymus unieważnienia postępowania zachodzi od razu, gdy tylko okaże się, że zachodzi jedna z dwóch alternatywnych przesłanek, a zamawiający nie może lub nie chce zwiększyć kwoty pokrycia finansowego.
Mając na uwadze powyższe Zamawiający działając na podstawie art. 255 pkt 3) w zw. z art.266 ustawy Pzp, unieważnił przedmiotowe postępowanie, ponieważ oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 758125,97 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 758125,97 PLN
INNE PRZETARGI Z SIEMIANOWIC ŚLĄSKICH
- Budowa chodnika przy ul. Zwycięstwa w Siemianowicach Śląskich - zaprojektuj i wybuduj
- "Rewitalizacja i zagospodarowanie terenu po byłej hałdzie przy ul. Michałkowickiej"
- Usługi wykonania eksmisji do pomieszczeń tymczasowych
- Wykwaterowanie Polski ład
- Remont istniejących pomieszczeń WC w Szkole Podstawowej nr 4 w Siemianowicach Śląskich
- Dostawa wyrobów medycznych na potrzeby Szpitala Miejskiego w Siemianowicach Śląskich Sp. z o.o.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie dokumentacji projektowej dla inwestycji polegającej na utworzeniu Centrum Bioróżnorodności Suwalskiego Parku Krajobrazowego w Turtulu, w tym odbudowy młyna i jazu na rzece Czarna Hańcza.
- Modernizacja zabytkowego budynku starej szkoły podstawowej w Brodnicy, obecnie pełniącego funkcję Biblioteki Publicznej Gminy Brodnica
- Budowa i wyposażenie świetlicy wiejskiej w miejscowości Karścino, gm. Karlino
- WYKONANIE ROBÓT REMONTOWO-BUDOWLANYCH W LOKALU PRZY UL. WARSZAWSKIEJ 3 BL. 5 M. 3 ZNAJDUJACEGO SIĘ W ZASOBIE KOMUNALNYM m.st. WARSZAWY
- "Opracowanie pełnozakresowej i pełnobranżowej dokumentacji projektowo- kosztorysowej obejmującej modernizację terenu bielskich "Błoni" (...)- modernizacja Błoni w Bielsku-Białej".
- Przebudowa kąpieliska miejskiego przy ul. Niepodległości w Żaganiu wraz z otoczeniem - I etap
więcej: Roboty remontowe i renowacyjne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.